Drivetest Citroen C2 (2003-2009)

Citroen C2 (2003-2009) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 07.04.2009
Piticul Atomic
Anul trecut Citroen a revizuit modelul C2, interpretarea masculina a unui model urban si dinamic. Automarket a avut ocazia de a testa versiunea de 110 cai putere a noului C2 si de a nota punctele tari si punctele slabe ale "piticului" francez.

Motor / Transmisie

Atunci cand vorbim de o masina din clasa mini un motor pe benzina, cu o cilindree mica si un pachet timid de cai putere par a fi ingredientele perfecte pentru traseele urbane cotidiene. Citroen se pare ca a vrut insa sa ofere si o doza de masculinitate pe segmentul dominat in ultima vreme de femei. Asa a luat nastere C2, un model urban, mai mic decat C3 dar mai mare decat C1, care incearca sa se adreseze tinerilor si sa inspire sportivitate. Reteta nu ar fi fost insa completa fara un motor puternic care sa ofere si ceva senzatii tari pasagerilor. Francezii au optat pentru un motor pe benzina de 1.6 litri capabil sa livreze 110 cai putere. Desi poate parea prea mult pentru o caroserie de asemenea dimensiuni, motorul se potriveste perfect masinii care cantareste numai o tona. Resursele de sub capota sunt generoase: un cuplu motor de 147 de Nm, atins abia la 4000 de rotatii, si o putere totala, asa cum am mai spus de 110 cai, disponibili la 5750 de turatii. Motorul este completat de o cutie Senso Drive cu cinci rapoarte, care nu face insa "casa buna" cu unitatea pe benzina. Marele dezavantaj al transmisiei este cursivitatea sau liniaritatea schimbarii treptelor de viteza, senzatia fiind una de pierdere a puterii in momentul cuplarii. Chiar si asa, aceasta trasatura poate fi estompata daca soferul se obisnuieste cu folosirea padelelor din spatele volanului, un element foarte util in cazul acestei versiuni.

Consum

Pentru ca vorbim de un motor pe benzina, cu o capacitate cilindrica generoasa, valorile consumului nu aveau cum sa fie unele foarte mici, traficul real dand peste cap socotelile francezilor inscrise in fisa tehnica. Astfel, putem vorbi despre consumul urban ca despre un subiect tabu, pentru ca micul C2 a manifestat un apetit crescut de combustibil, inghitind intre 9.5 si 9.7 litri la 100 de km comparativ cu oficialul 8.3 litri/100 de km. Acelasi lucru s-a intamplat si la drum intins, pe autostrada, la viteze de peste 120 de km/h, modelul francez inregistrand un consum de aproximativ 8 litri/100 de kilometri, cu mult peste cel anuntat de constructor, de numai 6.3 litri/100 de km. Chiar si asa trebuie sa luam in calcul faptul ca vorbim despre un motor pe benzina cuplat la o cutie automata robotizata. Un detaliu foarte important la acest capitol este capacitatea rezervorului, care poate inghiti pana la 41 de litri, ceea ce inseamna ca va trebui sa va planificati bine opririle la benzinarie.

Performanţe

Chiar daca vorbim de un motor de 110 cai putere, pe o caroserie relativ usoara, de 1071 de kilograme, cutia de viteze afecteaza oarecum performantele micului C2 VTR Sport Chic. Acceleratia este vizibil influentata de acest aspect, timpul de 11.7 secunde de la 0 la 100 de km/h fiind asemanator cu cel inregistrat de un motor mult mai slab de 1.4 litri. Cu toate acestea, viteza maxima la care poate ajunge C2 este de 195 de km/h, o cifra destul de buna pentru un vehicul din clasa lui. In ceea ce priveste dinamica micului C2, probabil aceasta ar fi fost cu mult imbunatatita daca motorul de 1.6 litri ar fi oferit un cuplu motor ceva mai mare.

Interior

Francezii au fost priviti intotdeauna ca fiind preocupati de inovatie la nivelul organizarii interiorului. Citroen nu putea face exceptie de la aceasta regula, designerii brandului socand mereu publicul cu un habitaclu neconventional. C2 pastreaza liniile interioare definite de filosofia brandului, incercand sa ofere soferului toate elementele de confort necesare unei rulari pe distante lungi sau scurte. Faceliftul suferit de C2 nu a schimbat prea multe la acest capitol. Plasticul folosit la nivelul portierelor si a partii superioare a plansei de bord nu este foarte prietenos. Finisajele in schimb sunt deosebite si lasa loc de interpretari pozitive. La capitolul estetica, soferii si pasagerii vor fi cuceriti de linia plansei de bord, de organizarea instrumentelor, de volanul si schimbatorul imbracate in piele si de elementele cromate regasite la nivelul levierului schimbatorului, al portierelor si al gurilor de ventilatie. Confortul interior este sporit si de scaunele sportive cu o sustinere laterala buna, care devin foarte confortabile atunci cand ai in plan un drum lung si anevoios. In plus, calitatea tapiseriei din piele aminteste de segmentul premium si nicidecum de cel caruia se adreseaza de fapt masina. Despre spatiu interior nu sunt foarte multe de spus, un model care masoara 3666 de mm fiind oarecum condamnat sa isi inghesuie pasagerii, atunci cand vorbim de mai mult de doua persoane. Pe locurile din spate pot calatori doi pasageri in conditii decente, scaunele individuale oferind un confort sporit si un spatiu lateral suficient. Probleme vor fi cu spatiul pentru picioare, care poate fi uneori insuficient pentru persoanele mai inalte. Surprinzator, linia caroseriei arcuita usor spre spate nu afecteaza spatiul pentru cap al pasagerilor de pe aceste locuri. Portbagajul este un detaliu de care ar fi bine sa uitati chiar daca spatiul, in conditii normale de incarcare este de 166 de litri.

Preţ de achiziţie

Noul Citroen C2 porneste de la 10.260 de euro cu TVA inclus, pret valabil pentru versiunea pe benzina, de 1.4 litri si 75 de cai putere, un pret destul de accesibil avand in vedere ceilalti concurenti din segment. Versiunea testata de noi, de 1.6 litri si 110 cai putere cuplata la cutia Senso Drive, porneste de la 13.960 de euro, pret cu TVA inclus, la care se mai adauga pachetul Chic de 650 de euro care include: radar parcare spate, climatizare automata si oglinzi rabatabile. Preturile listate de Citroen pe site-ul oficial sunt promotionale si pot fi reactualizate.

Siguranţă

Chiar daca dimensiunile nu il recomanda ca un model foarte sigur, C2 tine cu tot dinadinsul sa contrazica aceste false aparente. Pasagerii dispun de airbaguri frontale pentru sofer si pasager, de airbaguri cortina, de un sistem ESP, de centuri de siguranta pretensionate cu prindere in trei puncte si bineinteles de ABS. Sistemul antifurt cu imobilizator electronic impreuna cu cel de intrerupere a alimentarii cu carburant in caz de accident completeaza lista de dotari de siguranta. In caz de nevoie, C2 ofera si optiunea dezactivarii airbagului frontal pentru pasagerul din fata atunci cand se doreste instalarea unui scaun pentru copil.

Ţinută de drum

Citroen a fost vazut intotdeauna ca un constructor preocupat de calitatea suspensiilor si de cum resimte pasagerul suprafata de rulare. In cazul lui C2, francezii au cautat sa foloseasca o suspensie cat mai rigida, care sa asigure stabilitate si sa ajute la dezvoltarea unui comportament sportiv. Se pare ca intentia a fost finalizata cu succes, modelul fiind capabil sa se comporte admirabil in viraje chiar daca uneori se face simtita prezenta ruliului. La drum intins insa, la viteze mari, de peste 150 de km/h stabilitatea ramane punctul forte, senzatiile de nesiguranta fiind definitiv inlaturate. C2-ul se lipeste practic de sosea si iti permite sa calci fara teama pedala de acceleratie. Directia asistata ofera un feedback foarte bun si promite o precizie deosebita la viteze mari.

Vizibilitate

Citroen C2 sufera la acest capitol in primul rand din cauza oglinzilor laterale foarte mici. Pentru o vizibilitate excelenta soferul trebuie sa le regleze perfect pentru a nu scapa din vedere participantii la trafic aflati in spate. Luneta este destul de ingusta si oarecum obturata de tetierele scaunelor spate, ceea ce inseamna ca nici in acest caz nu putem vorbi de o vizibilitate foarte buna. Pe timp de noapte insa, C2 se descurca bine, luminile de drum fiind suficiente pentru a indica traiectoria ideala.

Tehnologie

Citroen C2 se vrea in primul rand o masina "fun", ceea ce insemana ca francezii si-au dat silinta de a da nastere unui automobil care sa creeze placere de a conduce dar care sa garanteze si confortul pasagerilor. Astfel, cel care se va afla in spatele volanului va fi ajutat de senzorii de lumina si ploaie, senzorii de parcare posteriori, de comenzile sistemului audio prezente pe coloana centrala a volanului, de conexiunea Bluetooth pentru telefonul mobil dar si de oglinzile laterale reglabile electric si rabatabile. Confortul tuturor va fi asigurat de sistemul de climatizare automat si de cel de incalzire a scaunelor anterioare in timp ce ambianta va fi intretinuta de un radio CD cu MP3. Geamurile electrice fata nu puteau lipsi, pozitionarea acestora fiind pentru unii putin cam neinspirata, mai exact la baza levierului schimbatorului de viteze. Servodirectia cu volan reglabil, tabloul de bord cu afisaj digital, tipic pentru Citroen, inchiderea centralizata si proiectoarele de ceata sunt alte cateva detalii care cantaresc mult in echiparea noului C2.

Design

Modelul urban a suferit un facelift anul trecut, ceea ce inseamna ca look-ul proaspat va atrage un public tanar. Linia exterioara generala nu s-a schimbat, singura modificare notabila fiind la nivelul grilei frontale, care a fost inlocuita. Versiunea testata de noi a beneficiat si de un kit sportiv care includea printre altele bara fata si spate in culorile caroseriei, praguri laterale, o extensie pentru spoilerul frontal, un eleron montat pe acoperis si o teava de esapament cromata. Aspectul sportiv a fost completat de un set de jante de 16 inch din aliaj si de o culoare metalizata negru Noir Obsidien. La interior, designul revizuit al bordului imbunatateste aspectul general al habitaclului.

Nu ne-a placut

  • Cutia de viteze
  • Spatiu interior

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • DVictor
    Si fiat ?
    14.600 :)) auzi tu 14600 pt c2.

    Si Fiat500 ce mai zice?
    1 1
  • @DVictor
    Pai tu compari Citroen-ul cu Fiat ma? 500-le sucks rau de tot...tot ce place la el e designul....in c2 ai personalitate si dotari mai bune
    1 1
  • @ion
    Ioane, nu prea agreez Fiatul dar pe design si optiuni ii rupe capul lui C2 la 14600 EUR.
    Iar 500-le chiar are ceva de spus la capitolul design, in comparatie cu C2.
    Si sa nu mai vb. Citroen e cam pe acolo cu Fiat ca brand.
    1 0
  • LauCalin
    C2
    Dar nu numai prin design este peste C2 ci si prin calitatea materialelor. Am urcat intr-un 500 si materialele mi s-au parut de calitate, finisarile perfecte, la fel si imbinarile.
    In privinta comparatiei cu acest C2 nu uitati de versiunea Abarth a lui 500.
    0 0
  • @LauCalin
    Hai sa nu vb de Abarth...poate nu stii ca C2-ul face fata cu brio in CNR si alte competitii din motorsport...desi no comment...
    Nu stiu cum ai reusit tu sa gasesti materiale de buna calitate in 500. e plastic din acela prost de se faceau soldateii pe vremea lu ceasca.
    @R Citroen-ul e peste 500 ca brand...parerea mea...e brandul francez care tinde cel mi mult spre premium, in special cu verisunile Exclusive.
    0 1
  • asdfgh
    profesionalism cat cuprinde...lol
    Domnilor de la automarket, poate nu ar fi rau sa atasati si o fisa tehnica pentru masinile pe care le testati!
    Sunteti siguri ca motorul ala avea 110CP ca eu nu-l gasesc nici pe www.citroen.fr?
    Consumul extraurban nu se calculeaza la 120-150Km/h de aia nu corespunde cu cel dat de producator....poate nu stiati...
    1 0
  • Tequila
    @ asdfgh
    http://www.citroen.ro/c2
    N-o fi existand pe citroen.fr verziune cu 110cp. DAR, exista pe citroen.ro
    Din pacate sau din fericire, suntem romani, nu francezi ;)
    0 1
  • lamurire @asdfgh
    Pentru ca suntem in Romania ar fi bine sa te uiti pe site-ul cu extensia ".ro"
    Daca nu gasesti te ajut eu cu un link desi nu ar trebui http://www.citroen.ro/c2/lista-preturi
    Poate asa te vei convinge de profesionalismul tau in a posta comentarii si iti vei reevalua pozitia fata de noi.

    In ceea ce priveste consumul extraurban, inregistrat de noi pe autostrada nu-ti spun decat atat: vorbim de un test normal si nu de unul de consum. 99% dintre romani merg cu viteza aia pe autostrada asa ca e mult mai relevant modul in care noi am testat consumul si nu cel pe care l-ai subinteles tu. Daca vrei test de consum cauta la noi pe site Polo BlueMotion.
    0 1
  • marius
    aoleeeuuuu
    daca si pentru c2 dati 73 de pct si lui kia ii dati doar 62 apoi sunteti la pamant

    da' ma scuzati e marca europeana e din franta citroen normal hai sa-i ridicam in slavi ehh asa e romanu obisnuitiva
    1 0
  • C2 sau 500 sau altceva la 14.000E
    Desi pare un motor puternic pe o caroserie mititica si inghesuita, timpul 0-100 nu impresioneaza cu absolut nimic. Este ceva mediocru dar poate datorita cutiei.
    Pretul este aberant de mare si nu stiu cat de premium te poti simti intr-o masinuta fara prea multa personalitate.
    Pe langa C2, Fiat 500 este o bijuterie care inglobeaza, stil, isotrie si eleganta. Trebuia sa fi insistat macar sa testati C2 VTR.
    Pretul este aberant de ridicat, ba 14000E, iti poti cumpara o gama larga de masini mai dotate decat buburuza care nu e nici macar atomica. La banii astia iti iei Bravo echipare Dynamic care are de toate si un motor turbo benzina :) dar pasiunea pentru buburuze nu se discuta. Stiu ca e practica la parcat dar si un Matiz e la fel de practic daca asta urma sa fie un argument.
    Dovada celor spuse mai sus este numarul scazut de C2 de pe strazi comparativ cu Fiat 500
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru