de Bogdan Mirică
Marti, 25.08.2009
-
-
Trimite pe:
Atunci cand a lansat modelul compact C4, constructorul francez Citroen, parte a grupului PSA, a cautat sa isi apropie fanii modelelor din acest segment. In cei cinci ani de existenta, modelul francez a reusit, se pare, sa castige un numar nesperat de adepti multumita designului excentric si inovatiilor aduse la nivelul interiorului. Citroen are meritul de a fi creat un nou trend in industria auto, promovand afisajul digital si proiectia informatiilor in partea centrala a bordului. Ajuns la jumatatea ciclului de viata, compactul C4 a primit un facelift binemeritat, care incearca sa mentina treaz interesul publicului european. Si pentru ca fiecare client sa fie satisfacut, constructorul francez a creat doua variante de caroserie complet diferite: un coupe cu iz sportiv si un compact cu cinci usi si aspect cuminte. Automarket a ales sa se ocupe momentan de membrul mai rebel al familiei C4, la aproape doi ani de la primul test al variantei coupe pe traseul Bucuresti-Frankfurt-Bucuresti.
Motor / Transmisie
Faceliftul operat recent introduce o serie de modificari estetice minore, principalele noutati fiind bifate sub capota. Citroen incepe sa dea viata parteneriatului cu grupul BMW si introduce in gama de motorizari unitatea pe benzina de 1.6 litri si 152 de cai putere. Am avut ocazia de a vedea cum se simte fructul colaborarii PSA-BMW pe noul C4 Coupe timp de mai bine de o saptamana si am ramas impresionati de ceea ce a luat nastere. Nemtii si-au pus amprenta asupra modelului francez cu motorizarea pe benzina amintita, oferind, pe langa putere suficienta, si un cuplu de 240 Nm, rar intalnit la o asemenea cilindree. Rezultatul nu putea fi decat pozitiv, resursele fiind suficiente pentru a imprima un comportament vioi coupe-ului, care cantareste cu putin peste 1300 de kilograme. Cifrele nu pot descrie insa trasaturile cu adevarate importante, care sunt resimtite imediat ce rasucesti cheia in contact. Vorbim despre cuplul motor regasit foarte jos pentru un motor pe benzina, la numai 1400 de turatii, lucru care te face sa crezi pentru cateva momente ca ai de a face cu un diesel foarte harnic. Ambreiajul cupleaza destul de sus dar elibereaza o forta care te uimeste cu fiecare apasare a pedalei de acceleratie. Resursele sunt canalizate catre puntea fata cu ajutorul unei transmisii manuale cu sase rapoarte, bine etajata, care exploateaza cuplul si puterea pe o plaja mare de turatii. Desi cursa schimbatorului este mai lunga decat si-ar fi dorit cei cu un sofat mai sportiv, ea ii multumeste pe cei mai conservatori, care nu forteaza in fiecare zi potentialul masinii.
Cuplul si puterea te lasa sa crezi ca ai de a face cu motoarele entry-level BMW, singurul lucru care iti aminteste ca te afli intr-un Citroen fiind tractiunea fata. Una peste alta, Citroen asterne pe tava o tehnologie de ultima ora si un motor performant, frumos impachetate intr-un design futurist si inovator. Chiar daca rezultatul colaborarii PSA-BMW reprezinta o amenintare pentru motoarele pe benzina rivale, multumita cuplului si turatiilor de la care acesta este disponibil, Citroen C4 Coupe nu putea primi o nota maxima la acest capitol din cauza existentei in segment a unor modele compacte de performanta.
Consum
Chiar daca au pus un accent deosebit pe obtinerea unor trasaturi ca putere si cuplu, cele doua mari grupuri auto nu au uitat de consum. Acesta dovedeste ca pana si un motor pe benzina poate fi destul de zgarcit atunci cand vine vorba de cantitatea de combustibil inghitita la 100 de kilometri. Citroen promite un consum de 9.3 litri in orasele aglomerate, valoare care urca insa pana la 10.5-10.7 in traficul real. Pentru cei care prefera insa traseele extra-urbane vestile sunt imbucuratoare, C4 Coupe solicitand intre 6 si 6.3 litri/100 de km, in conditiile in care consumul oficial este de 5.3 litri/100 km. Daca la toate acestea mai adaugam si un rezervor cu o capacitate de 60 de litri obtinem o autonomie decenta, care satisface nevoile unui cuplu plecat in concediu.
Interior
Francezii s-au autodepasit din nou la capitolul interior. Inovatiile au mers mai departe iar calitatea materialelor si a finisajelor a crescut simtitor. Plasticul folosit la nivelul plansei de bord si al portierelor este moale si prietenos, cu o textura placuta, completat cu succes de insertii din inox si de un material lucios in dreptul consolei centrale. Calitatea este subliniata si de pielea folosita la nivelul volanului, schimbatorului si scaunelor, un detaliu important atunci cand vorbesti despre confort. Si fiindca tot am ajuns la scaune se cuvine sa vorbim despre pozitia la volan, asemanatoare cu cea a modelelor sport, adica foarte joasa, dar si de confortul pe care acestea il ofera pe distante lungi. Habitaclul este foarte aerisit, desi linia suprafetei vitrate se ingusteaza in partea posterioara. Aceasta senzatie este conferita de acoperisul panoramic, care se prelungeste pana spre luneta hayon-ului. Desi vorbim de un coupe, spatiul interior este generos si poate gazdui, cei drept nu in deplin confort, pana la 5 pasageri. Accesul pe bancheta spate se face mai greu, ca in cazul oricarui coupe, trasatura pe care Citroen a incercat pe cat posibil sa o estompeze prin folosirea unor portiere mari. Desi linia caroseriei coboara in partea posterioara, pasagerii de pe locurile din spate se vor bucura de suficient spatiu deasupra capului. In portbagaj aceeasi ecuatie de succes, un spatiu de 314 litri, fiind suficient pentru a inghiti bagajele a cel mult patru persoane. Comparand insa C4 Coupe cu rivalii din segment la acest capitol, observam ca francezul pleaca cu un mic dezavantaj.
Nu putem vorbi despre interior fara sa amintim de modificarile pe care Citroen le-a adus versiunii revizuite. Turometrul, pozitionat in cazul vechiului model deasupra butucului volanului, a devenit digital si a fost transpus pe afisajul central, care inglobeaza acum aproape toate functiile importante ale masinii, asemeni fratelui mai "dolofan", C4 Picasso. Sistemul audio a fost si el inlocuit iar partea centrala a primit, pe versiunile superioare, un sistem de navigatie color, incadrat de un plastic care imita inoxul.
Preţ de achiziţie
Citroen C4 are de infruntat adversari redutabili in segmentul compact, unde trebuie sa se bata cu modele consacrate ca Renault Megane, Volkswagen Golf sau Kia Cee'd. Pentru a putea face fata concurentei, francezii au stabilit un pret de pornire care sa reflecte cat mai bine calitatea modelului, fara a da nastere unor exagerari. Site-ul oficial al constructorului francez anunta un pret de pornire de 12.250 de euro pentru cel mai ieftin C4 Coupe, in versiunea echipata cu un motor de 1.4 litri si 90 de cai putere. Din aceasta suma se scade aproximativ 2500 de euro, pretul final cu TVA fiind de 10.190 de euro. Toate versiunile C4 Coupe beneficiaza de o reducere de 2500 de euro, ceea ce face din compactul francez un concurent aproape imbatabil la capitolul pret. Concurentii din segment se raporteaza diferit la politica de preturi adoptata de Citroen. Astfel, noua generatie a modelului Renault Megane Coupe pleaca de la 14.350 de euro, cu mult peste C4 Coupe, chiar daca socotim cei 20 de cai putere in plus si faptul ca vorbim de o tehnologie proaspata. Ani de-a randul lider absolut in segmentul compact european, noul Volkswagen Golf cu trei usi pleca de la 14.060 de euro cu TVA, pret perceput pentru versiunea Trendline de numai 80 de cai putere. Chiar si fara promotia de 2500 de euro, balanta se inclina categoric in favoarea lui C4 Coupe, care costa mai putin si ofera mai multa putere. Singurul contracandidat in materie de pret pentru Citroen C4 Coupe este Kia Pro_cee'd, care porneste de la 11.424 de euro, in versiunea propulsata de un motor pe benzina de 1.6 litri si 109 cai putere. Oferta Kia paleste insa daca vorbim de o motorizare de top pe benzina, C4 Coupe cu 152 de cai putere fiind mai ieftin decat Pro_cee'd de 143 de cai putere. Francezul pleaca de la 15.600 de euro, cu tot cu reducere, in timp ce coreeanul ajunge sa scoata din buzunar 16.989 de euro cu TVA. Sa mai spunem si faptul ca un Golf cu trei usi, 160 de cai putere si cuplu asemanator (240 Nm) costa 19.602 euro cu TVA, cu mult peste pretentiile materiale ale celor de la Citroen. La versiunea testata de noi se mai adaugau, pe langa pretul expus mai sus, si o serie de optionale care totalizau 5775 de euro.
Siguranţă
C4 Coupe vrea sa ofere potentialilor sai clienti un maxim de confort si siguranta, ceea ce inseamna ca prezenta unui adevarat arsenal de airbaguri este mai mult decat necesara. Soferul si pasagerii sunt protejati in eventualitatea unui impact de airbaguri frontale, laterale si cortina si de centuri pre-tensionate cu prindere in trei puncte. Tot la capitolul sisteme de siguranta se merita sa amintim de prezenta sistemelor deja vitale: ABS, EBD si ESP. C4 Coupe nu aduce inovatii la acest capitol, o echipare cu un sistem de avertizare a depasirii benzii de mers fiind ceea ce i-a lipsit modelului pentru a obtine o nota mai mare.
Ţinută de drum
Sasiul pregatit de francezi pentru Citroen C4 Coupe incearca sa dovedeasca tuturor ca o rulare mai agresiva se poate face in deplina siguranta. Rigiditatea suspensiilor ajuta mult la un comportament precis in viraje dar si la o tinuta de drum impecabila la viteze mari. Chiar daca viteza de rulare depaseste 160 de km/h, senzatia de nesiguranta nu este prezenta, C4 Coupe oferindu-ti acea securitate de care ai nevoie in fiecare zi la volan. Atunci cand vorbim insa de viraje stranse, abordate cu mai mult curaj, ruliul isi face simtita prezenta, senzatia fiind putin neplacuta. Chiar si asa aderenta este rupta foarte greu si de cele mai multe ori din cauza tendintei subviratoare a modelelor cu tractiune fata. Traiectoria este insa corectata cu succes de sistemul ESP, care nu poate fi insa permanent decuplat.
Vizibilitate
Designul atragator al coupe-ului a lasat urme la capitolul vizibilitate. Se pare ca designerii francezi au avut mana libera si nu au tinut cont de faptul ca oglinzile ascutite si luneta divizata pot crea probleme de vizibilitate soferilor neexperimentati. Oglinzile laterale subdimensionate, cu o forma atragatoare dar nepractica, au facut ca soferul sa poata vedea foarte greu ce se intampla in spatele sau. De asemenea, luneta divizata poate obtura campul vizual al soferului.
Din fericire lucrurile se imbunatatesc odata cu lasarea noptii, farurile adaptive cu xenon croind o traiectorie perfecta in orice bezna mioritica. In ajutorul acestora vin si proiectoarele bine pozitionate si oglinda retrovizoare cu functie antiorbire, care protejeaza soferul de ceilalti indisciplinati in trafic.
Tehnologie
Citroen C4 Coupe nu face rabat de la calitate si confort. Francezii au intentionat sa satisfaca nevoile clientilor sai si au reusit cu succes. Ambianta placuta este intretinuta de un sistem de climatizare pe doua zone, ramas neschimbat de la versiunea anterioara, si de un sistem audio performant, marca JBL cu CD Player, amplificator si conexiuni auxiliare, ale carui functii sunt proiectate pe ecranul central color, alaturi de informatiile sistemului de navigatie. Si fiindca tot am ajuns la notiuni de "orientare in spatiu" merita sa mentionam ca sistemul de ghidare introdus de Citroen dispunea de toate hartile Europei, reprezentarea drumurilor fiind foarte fidela si utila celor neobisnuiti cu lipsa indicatoarelor. Pentru a usura viata soferului, Citroen a ingramadit o multime de functii pe coloana volanului, de la cele pentru sistemul audio pana la cele de reglare a intensitatii afisajului. Tot aici gasim si functiile pilotului automat, care se achita de indatoririle soferului atunci cand acesta este obosit sau isi doreste sa parcurga autostrada intr-un ritm constant. Raspunsul cruise control-ului este destul de prompt, aceasta trasatura fiind specifica pentru aproape toate modelele Citroen. Tot din categoria functiilor care ajuta soferul amintim senzorii de ploaie, lumina si parcare, de farurile cu xenon, de instalatia de spalare a farurilor si de reglajul lombar al scaunului.
Design
Citroen C4 Coupe facelift nu aduce modificari importante, raportat la predecesorul sau. Singurele retusuri notabile se observa in partea frontala, unde spoilerul a fost redesenat, iar proiectoarele au fost repozitionate. Grila radiatorului a suferit si ea cateva modificari minore insa linia generala a ramas aceeasi, ca si blocurile optice. In partea posterioara nu se observa nimic nou, aspectul general al coupe-ului fiind la fel de agresiv. Pentru a amplifica insa designul sportiv, Citroen pune la dispozitia clientilor sai mai multe pachete de personalizare, unul dintre aceste oferind jante de 17 inch din aliaj, acoperis panoramic vitrat, geamuri laterale cu tenta si o culoare metalizata. La patru ani de la lansarea sa oficiala, C4 Coupe reuseste sa atraga publicul tanar dornic de un model sportiv, accesibil ca pret, care poate fi deseori usor de adaptat unui prgram de tuning. "Francezul" pe care l-am analizat astazi castiga puncte la design multumita pozitionarii inovative a instrumentelor de bord si filosofiei de design care pastreaza acelasi aspect futurist.
Va pup, Stelian O.
ne era dor de tine
:)
* in primul rand cutia de viteze nu e precisa si are o cursa lunga
*consola centrala are prea multe butoane, iar pentru navigatie trebuie sa-ti cobori prea mult ochii ceea ce-ti distrage atentia de la conditiile de drum.
*turometrul mutat pe afisajul central este ilizibil !
*accesul e dificil la locurile din spate datorita formei caroseriei
mai sunt si altele dar ma grabesc... oricum masina nu-si merita banii...
Se justifica diferenta de bani pentru Megane Coupe... in primul rand la Megane ai sasiu sport, special proiectat pentru stabilitate, iar apoi discutam de confortul interior care e dat in principal de ampatamentul masinii: Citroen are 2608 mm ; Megane -2641 mm
Pe langa asta Megane Coupe vine in varianta de baza cu un set complet de airbag-uri, AFU, card "Maini Libere"( exclusivitate pe segment ), jante aliaj 16'', senzori lumina si ploaie, cotiera fata, volan/schimbator din piele, pilot automat cu afisaj inovator, scaun sofer cu reglare pe inaltime si lombara si scaun pasager cu reglare pe inaltime, tetiere cu reglaj integral ( confort ! ), functia "Follow me home", iluminare in portiere si alte lucruri de finete... deci per ansamblu e mult mai bine facuta, mult mai inchegata... diferenta de 2000 de euro pentru o masina care arata mult mai bine decat C4 si e mai sigura la EuroNCAP se merita cu varf si indesat
PERFORMANTE:
0-100 km/h
MEGANE Coupe 1.616v 110cp 10.5 secunde
C4 1.6i 122cp ............................. 11.4 secunde
Raducan: Uau! Bine ca ne-ai explicat care sunt "problemele majore". Ai scris chestiuni legate de gusturi. Niciun coupe nu are portiera pentru locurile din spate! La masinile pe care le consideri reusite unde este pozitionat LCD-ul de navigatie?
xss: din cate am citit in articol si pe site-ul marcii C4 are multe dintre dotarile enumerate de tine la Megane. C4 e mai ieftin! Deci ce ai vrut sa spui? E din nou o chestie de preferinte personale si concluzia ca "se merita cu varf si indesat" nu prea sta in picioare.
Un argument solid este ca a imbatranit. Design-ul o ajuta sa ramana in carti insa competitorii au lansat modele 2008-2009 care se prezinta foarte bine. Pretul e unica arma cu care mai poate rezista cativa ani. Pe cand se anunta noul C4?
Numai bine!
*Din cauza afisajului central, navigatia e plasata mai jos fata de alte masini, deci e un dezavantaj major ! Tine de siguranta. Siguranta in trafic e importanta !
*in afara de pilot automat, dotarile care le-am mentionat nu se regasesc la C4 1.6i 122cp VTR in standard.
Pilotul automat l-am trecut pentru ca are o conceptie mai interesanta decat la C4.
Urmareste comparatia cu mai multa atentie !
Nu am observat diferente majore la acces. Tragi scaunul si te "strecori" in spate. E coupe! (ca idee daca aspectul asta e in topul criteriilor mai bine alegi modelul cu 4 usi, indiferent de model sau marca)
Continui sa cred ca exprimi pareri personale. "e mult mai bine facuta, mult mai inchegata" exact asta e.
Nu sunt expert in echipari dar stiu sigur, din experienta personala cu modelul respectiv, ca C4 VTR are jante aliaj, comenzi pe volan, tetiere reglabile, scaun sport cu reglaj lombar (posibil sa fie si altele mentionate de tine dar nu stiu exact).
Afisajul central este pe bord si nu la nivelul lui, deci nu influenteaza pozitionarea LCD-ului. Pozitia navigatiei este exact ca si la alte marci, respectiv integrata in consola centrala (daca sunt diferente de cm/mm in pozitionare fata de alte modele nu stiu).
Argumente pro si contra sunt destule pentru orice model situat la nivelul asta de pret, inclusiv C4 si Megane. Important e ce-ti place si cum simti masina. Daca tu ai ales Megane sa-l stapanesti sanatos. E o masina reusita si o nuca tare in segmentul asta.
-NU are tetiere cu reglaj integral (pe inaltime si inclinare)
-NU are scaun sofer cu reglaj lombar
cica "navigatia integrata in consola centrala" :)) nu, ar fi fost culmea navigatia sa fie in torpedou !
Da, am ales Megane si are navigatia in partea superioara a consolei centrale !
De ce la capitolul siguranta depunctati toate masinile care nu sunt Renault deoarece si ele au 5 stele si sunt la fel de sigure.
Masina este ok, dar cred ca ar trebui sa primeasca un 9 la motorizare ( motorul dezvoltat impreuna cu cei de la BMW este un motor de generatie noua, spre deosebire de majoritatea concurentilor care folosesc motoare un pic mai vechi ) .
In ce priveste comparatia poti sa-i certi pe cei de la automarket, care l-au punctat cu 75/100.
Numai bine!
Fata de Bicorp , Megane Coupe ofera:
*Arcuri de suspensie intarite
*Un sasiu mai rigid gratie unei bare antiruliu cu un diametru marit
*Garda la sol mai joasa cu 12 mm fata de Megane Bicorp
Ideea e ca Megane Coupe nu merita in niciun caz nota mai mica la tinuta de drum fata de C4. Megane Coupe nu are in niciun caz ruliu mai mare pe viraje decat masina asta. Incercati sa fiti mai putin subiectivi data viitoare. Multumesc !
(nu vreau sa fiu prea acid ... se pare ca sunt multi care d'abea asteapta sa iti dea in cap daca faci un comentariu mai "tare" )
de pe site de la cei ce fac testele de siguranta putem sa citim urmatoarele :
Citroen C4 - Total Score 35
Front: 15
Side: 16
Seatbelt reminder: 2
Pole: 2
Renault Megane - Total score 37
Front: 15.8
Side: 16
Seatbelt reminder: 3
Pole: 2
Renault Megane castiga dreptul de a fi cea mai "sigura" masina in acele teste - nimeni nu poate sa conteste asta. Dar diferenta intre C4 si Megane la capitolul siguranta pasagerilor adulti este data de 0.8 puncte la impact frontal si 1 punct acordat pentru prezenta unui Seatbelt reminder mai complex ( probabil , nu stiu diferenta intre cele doua masini la acest capitol ) . Trebuie sa tinem cont si de faptul ca impactele la testele Euro NCAP sunt facute in conditii de "laborator" , iar in viata reala o deviere de 10 grade la impact poate insemna ca ti-ai pierdut picioarele la o viteza mai mica decat cea din testele Euro NCAP ( am exagerat un pic aici, dar cred ca ne putem da seama ca elemetele cu deformare controlata din sasiu nu se comporta identic in cazul modificarii unghiului impactului ) . De asemenea trebuie tinut cont si de recomandarea celor de la Euro NCAP care ne informeaza ca masinile cu masa proprie mai mare sunt "avantajate" in caz de impact frontal , iar rezultatele "real life" vor varia destul de mult in functie de masa masinilor implicate.
Daca mergem cu cercetarile un pic mai "adanc " putem observa ca Megane este deasupra lu C4 doar la protectia pasagerilor adulti .
La protectia copiilor scorul este de 42 : 39 in favoarea lui C4
La protectia pietonilor in caz de accident 22 : 11 in favoarea lui C4.
testele se gasesc la :
http://www.euroncap.com/tests/citroen_c4_2004/203.aspx
http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
nu am gasit "faceliftul" lui C4 pe site de teste, dar cred ca masina din acest drive-test este similara cu cea testata la Euro NCAP
ps. Impreuna cu Seat Altea , C4 este in "top" la capitolul de protectie a pietonilor in caz de accident.
Daca te uiti tu mai bine acolo o sa vezi ca picioarele soferului sunt trecute cu galben si se mentioneaza: " some work has been carried out in the drivers knee impact area to reduce injuries but contact with a metal plate at the steering column still posed a risk. " La fel si pentru toracele soferului la impact lateral >> galben.
Chiar daca si-ar pune toata inteligenta la un loc Seat cu Citroen, tot n-ar reusi sa faca o masina la fel de sigura ca Megane ! (cu conditia sa fie din aceeasi clasa si la acelasi pret )
Nu inteleg de ce trebuie sa fii asa agresiv .... si de unde ma rog ai impresia ca poti sa iti incepi frazele cu " Ba tu ca sa discuti de ... " -- ai impresia ca daca esti agresiv in limbaj devii inginer proiectant de "celule de supravietuire " ?
Ok, bun, megane are 0,8 puncte mai mult la impact frontal ... si ? asta inseamna ca la 120km/h + 120km/h ( cat are celalalt vehicul ) o sa plecam toti la o bere dupa accident ?
Apropo' ... megane are "galben" la sofer pe torace la impact frontal ... dar se pare ca discutia nu mai are ca subiect "siguranta" celor doua vehicule ci cat de destept esti tu vs. cat de idiot sunt eu ....
Cand am scris " o deviere de 10 grade la impact poate insemna ca ti-ai pierdut picioarele la o viteza mai mica decat cea din testele Euro NCAP " am adaugat ca EXAGERAM un pic "rezultatul" ... intelegi ? .
Spor la condus - se pare ca ai un megane , pentru care te felicitam, dar este posibil ca pe viitor sa afli ca s-a construit o masina " mai sigura" ;)
c4 e sigur si isi merita siguranta. experienta unui posesor din romania care este la al 3 lea c4 dupa ce in trecut a prabusit 2 la peste 140 km/h. e vitezoman, dar nu asta e lectia.
are avantaje are si dezavantaje c4, dar competitorii nu sunt asa departe cu nimic.
*reglaj lombar: intr-adevar ii simt lipsa
*tetiere ajustabile in n directii e un moft
*navigatia e prea jos? wtf? nu are voce? tre sa stai mereu cu ocii pe ea. in fine. faptul ca iti iei ochii de la drum e suficient, nu conteaza 20cm. si sa reactionezi la o miscare vazuta cu coada ochiului (reactii in milisecunde) sunt doar de domeniul pilotilor de curse cu multa experienta)
*comportamentul rutier la c4 este foarte bun, in casa si categoria de pret din care face parte. dar conteaza f f mult cine e dupa volan.
**scuze, dar megane 3 nu vine cu pachet drum grele??? de unde suspensii sport si alte alea? si singurul motor pe benzina disponibil e 1.6 110cp care se compara cu primul c4 110cp si nicidecum cu 16 turbo de pe c4 din acest test sau macar cu 1.6 vti; si inca odata ma vad nevoit sa precizez ca e f important cine e in spatele volanului. cum schimba treptele sau cum intra in curbe & stuff.
sugestie pt automarket :
niste VS nu realizati si voi?
Citeste comparativul meu ( al11-lea post). Toate informatiile trecute de mine sunt adevarate si perfect verficabile. Megane Coupe are sasiu sport si garda la sol mai joasa cu 12 mm fata de Bicorp.
Megane Coupe nu are pachet de drumuri dificile, dar beneficiaza de scut metalic de protectie a motorului. La Citroen C4 e o optiune destul de scumpa : 7 milioane.