Drivetest Kia EV4

4.4
Kia EV4 zoom
de Alexandru Monenciu
Marti, 07.10.2025
Forma viitorului

Aventura celor de la Kia în segmentul modelelor cu zero emisii a început odată cu lansarea lui e-Soul și e-Niro. Apoi, în 2021, constructorul asiatic a prezentat primul model dezvoltat pe arhitectura E-GMP, de 800V. Este vorba, desigur, de EV6.

Familia de modele EV a început să crească, iar cel mai nou membru intrat în această galerie a stelelor Kia este EV4. Un model de la care se așteaptă multe, având în vedere că face parte din segmentul C. Unul care, până în 2032, va crește la peste 1 milion de exemplare vândute.

Cel mai important este că vorbim despre primul model electric Kia produs în Europa. Varianta de caroserie hatchback (pentru că există și o variantă fastback) este asamblată la uzina din Slovacia.

Așadar, noua Kia EV4. Noi am zburat pe însorita Costa del Sol din Spania pentru a o conduce. Cum se simte de la volan noul EV4? Îți spunem în rândurile următoare. Dar, înainte de toate, ți-am pregătit și un video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

Kia EV4

  • Pret de pornire 44.830 €
  • Pret model testat 44.830 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru noul EV4, Kia pregătește o motorizare cu două unități electrice și tracțiune integrală, dar și o versiune de performanță GT.

Până când vor debuta cele două, însă, clienții pot bifa o singură motorizare: un singur motor electric, montat pe puntea față, deci o configurație cu roți motrice față, 204 CP și 283 Nm disponibili instant.

Livrarea puterii este decentă, liniară, iar puterea în sine este suficientă. Te-ai aștepta ca din moment ce puntea față primește cei 204 CP și 283 Nm instant, să apară fenomenul de torque steer și, implicit, ca roțile față să piardă aderența atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație.

Dar, cel puțin în modul de rulare standard, nu este cazul. De fapt, să fiu sincer, nu am simțit o diferență uriașă între modurile de rulare Comfort și Sport. Ce-i drept, pedala de frână începe să opună ceva mai multă rezistență, iar cuplul începe să fie livrat ceva mai rapid, dar cam atât.

Ca orice mașină electrică, care se respectă, Kia EV4 are funcție de regenerare a energiei la frânare. Cu ajutorul padelelor din spatele volanului treci prin cele trei trepte de regenerare și, pe deasupra, mai ai o funcție de i-Pedal. Pe scurt, poți conduce cu o singură pedală.

Cele trei trepte de regenerare sunt bine calibrate, astfel că dacă anticipezi corect traficul, chiar poți frâna doar cu ajutorul padelelor, nu mai trebuie să calci pedala de frână. În acest fel, trimiți și mai multă energie în baterie, deci implicit crește autonomia.

Rețeaua Renovatio e-Charge, are peste 1200 de puncte de încarcare*. Majoritatea acestor puncte se află și în centre comerciale importante.
*inclusiv parteneri

Consum

În timpul acestor teste internaționale, timpul pe care îl avem cu fiecare mașină este foarte limitat. Tocmai de aceea, nu am avut când să facem un test de autonomie așa cum trebuie. Pot să îți spun doar că la preluarea mașinii, bordul indica o autonomie de 529 de kilometri cu 92% baterie.

Apropo, până să trec mai departe. Ai de ales din două variante de baterie: 58.3 kWh și 81.4 kWh. Autonomia, în funcție de bateria aleasă și de caroseria bifată, variază între 410 kilometri și 630 de kilometri.

La o stație de încărcare rapidă, Kia EV4 trage cu maxim 128 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează 31 de minute. Dacă alegi să încarci la o priză standard, de 11 kW, încărcarea completă durează 7.3 ore.

Noi am condus varianta hatchback, cu bateria de 81.4 kWh, pentru care Kia declară un consum mediu de 14.6 kWh/100 de km. Ca să îți faci o idee despre consumul obținut de noi, în regim de autostradă am obținut 17.5 kWh/100 de km, iar în regim de autostradă+drum național+drum montan, 16.6 kWh/100 de km.

De ce a scăzut? Pentru că pe diversele coborâri și-a spus cuvântul sistemul de regenerare a energiei la frânare.

Acum, cei de la Kia i-au ales noului EV4 doi rivali cu greutate. Este vorba despre Volkswagen ID.3 și Renault Scenic E-Tech.

Versiunea Pro S a lui ID.3, cu 231 CP și baterie de 79 kWh, are un consum declarat de 15.6 kWh/100 de km și poate acoperi până la 568 de kilometri cu o singură încărcare.

De cealaltă parte, Renault Scenic E-Tech cu autonomie extinsă oferă 220 de cai putere, are o baterie de 87 kWh, poate acoperi până la 623 kilometri și are un consum declarat de 16.8 kWh/100 de km.

Performanţe

Kia EV4 are o masă la gol de 1.896 de kilograme, astfel că cei 204 CP o propulsează până la 100 de km/h în 7.8 secunde. Viteza maximă ajunge la 170 km/h.

Volkswagen ID.3 Pro S, deși mai puternic, dar și mai greu, ajunge la 100 de km/h în 8.2 secunde și la o viteză maximă de 160 km/h. Rivalul din Franța sprintează până la 100 de km/h în 7.9 secunde, iar viteza de top ajunge al 170 km/h.

Interior

Interioarele modelelor electrice Kia se fac ușor plăcute. Sunt minimaliste, cu puține butoane fizice (din fericire au dimensiuni generoase), tehnologizate, finisajele sunt de calitate, la fel și materialele. Ai și câteva materiale ecologice, rezultate inclusiv din PET-uri reciclate.

Și plasticul utilizat în habitaclu este de calitate, iar pe toată lungimea bordului ai o inserție din material textil. O regăsești și pe portiere.

Habitaclul este foarte bine antifonat, asta și pentru că poți bifa geamurile duble.

Scaunele mașinii testate de noi au fost îmbrăcate într-o combinație de piele ecologică și material textil, sunt destul de comode, dar, cel puțin din punctul meu de vedere, au șezutul cam mic și nu oferă destul suport la nivelul pulpelor.

Ergonomia este, în general, bună. De pildă, butonul de pornire/oprire îl regăsești pe un "satelit" montat în partea dreapta a coloanei de direcție. Același satelit care integrează și selectorul transmisiei. Apoi ai butoanele de la care activezi încălzirea în scaunele față. Pe ele le regăsești pe portiere. Tot aici ai și butonul care activează încălzirea volanului. Deloc intuitiv.

Dacă ai mai condus modele cu zero emisii Kia, ești obișnuit deja cu poziționarea acestor butoane. Dar, dacă te afli la primul contact, ei bine, îți va lua puțin să te obișnuiești.

În condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de sistemul de iluminare ambientală.

Deși pierde câteva puncte la capitolul ergonomie, câștigă puncte la capitolul spații de depozitare. Buzunarele portierelor sunt suficient de încăpătoare, dar piesa de rezistență este, fără îndoială, tunelul central. Pentru că vorbim despre o mașină electrică, Kia și-a permis să nu instaleze o cotieră centrală convențională.

Astfel, tot spațiul de depozitare de care ai nevoie îl regăsești în tunelul central. Aici ai și două suporturi pentru pahare modulare.

În spate, pe spătarele scaunelor față, vei regăsi două umerașe. Spațiul pe banchetă este decent, atât la nivelul capului cât și la nivelul genunchilor.

Dacă bifezi varianta de caroserie hatchback, volumul de încărcare al portbagajului este de 435 de litri (490 de litri pentru fastback), cu bancheta în poziție normală. Dacă rabatezi locurile din spate obții 1.415 litri pentru bagaje.

Din acest punct de vedere, Kia EV4 stă mai bine decât Volkswagen ID.3, acesta din urmă propunând un portbagaj de 385 litri, sau 1.267 dacă rabatezi bancheta. Renault Scenic E-Tech are un portbagaj de 440 litri, sau 1.449 litri cu locurile din spate rabatate.

Preţ de achiziţie

Clienții din România au la dispoziție trei niveluri de echipare, adică Air, Earth și GT Line. Prețurile încep de la 39.590 de euro pentru un EV4 Air, cu bateria de 58.3 kWh.

Noi am condus un EV4 în nivelul de echipare Earth, cu bateria de 81.4 kWh, adică un exemplar care, în România, pornește de la 44.830 de euro cu TVA inclus.

Ca o comparație, Renault Scenic E-Tech Tehno costă de la 46.300 de euro în sus, iar nota de plată pentru un Volkswagen ID.3 Pro S începe de la 44.107 euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Specialiștii Euro NCAP nu au testat, încă, noua Kia EV4. Ca să îți faci o idee, fratele mai mic, EV3, a obținut 4 stele la testele de impact în configurație standard. Cele 5 stele au fost obținute cu pachetul opțional de sisteme de siguranță.

În acest caz, protecția oferită adulților a fost notată cu 83%, protecția oferită copiilor a primit 84%, protecția oferită pietonilor și bicicliștilor a primit 78%, iar eficiența sistemelor de siguranță a fost notată cu 78% (67% fără Safety Pack).

Revenind la EV4, pachetul standard de sisteme de siguranță include, printre altele, sistem avansat de menținere a benzii de rulare cu funcție de avertizare atenție șofer, sistem de asistare pentru evitarea coliziunilor laterale în intersecții și la viraje și sistem automat de asistare a şoferului la rularea pe autostradă prin preluarea funcţiilor volanului, acceleraţiei şi frânei în vederea menţinerii vitezei setate de şofer, distanţei faţă de vehiculul din faţă şi a centrului benzii curente de rulare.

Nu lipsește un sistem inteligent al pilotului automat cu funcție de oprire și pornire în funcție de automobilul din față, sistem de avertizare şi asistare pentru evitarea coliziunii cu automobilele aflate în punctul mort și sistem inteligent de limitare a vitezei.

Ţinută de drum

Dacă EV3 are o ținută de drum oarecum neutră, noul EV4 îți permite să abordezi virajele cu ceva mai mult curaj. Atunci când te apropii de limita aderenței vei avea un comportament subvirator, dar este normal până la urmă.

Și poziția la volan este cu 40 de milimetri mai joasă decât în cazul lui EV3, iar centrul de greutate a fost, la rândul său, coborât cu circa 20 de milimetri.

Direcția este destul de elastică, mai ales pe virajele succesive sau în sensurile giratorii. Bun, nu vorbim despre un model cu valențe sportive, așadar nu ne așteptam la o direcție precisă și care să transmită mult feedback de la roți.

Cele aproape 2 tone ale mașinii se simt mai ales pe frânări.

Am apreciat suspensia confortabilă și silențioasă.

Vizibilitate

Chiar dacă poziția de condus a fost coborâtă cu circa 40 de milimetri, comparativ cu EV3, de la volanul lui EV4 vezi tot ce te interesează în față. Oglinzile laterale sunt bine proporționate și integrează un asistent pentru monitorizarea unghiului mort.

Vizibilitatea prin lunetă este decentă. Și aici, pentru un plus de siguranță, ai o armată de camere video și de senzori de parcare.

Tehnologie

Noua Kia EV4 stă foarte bine la capitolul tehnologie. Instrumentarul de bord digital are 12.3 inch, grafica este destul de simplă (specifică Kia până la urmă), dar este ușor de citit.

Pentru un plus de siguranță, când schimbi banda de circulație de exemplu, atunci când semnalizezi stânga/dreapta, în instrumentarul de bord vei avea imagini de la camerele video de pe laterale.

Display-ul central are 12.3 inch și rulează cel mai actual sistem multimedia de la Kia. Meniul este simplu, destul de intuitiv, iar imediat sub ecran ai și câteva scurtături, cu funcție tactilă, pentru diverse funcții. Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto se realizează fără fir.

Pentru că este cea mai nouă versiune, sistemul multimedia permite vizionarea de conținut video, suportă actualizări over-the-air și, desigur, ai la dispoziție un asistent virtual cu inteligență artificială.

Între cele două display-uri vei mai regăsi un ecran, de 5.3 inch, care integrează funcțiile sistemului de climatizare. Poziționarea lui ar putea fi mai bună, pentru că volanul îți blochează accesul la acest ecran.

Design

Așa cum spuneam, Kia EV4 este disponibilă în două variante de caroserie: hatchback, produsă în Europa, și fastback, produsă în Coreea de Sud, dar comercializată pe piețele internaționale.

Există câteva diferențe între cele două, în afara părții din spate care este cea mai evidentă. De pildă, versiunea hatchback are o lungime de 4.4 metri, iar cea fastback de 4.7 metri. Ampatamentul este identic, adică 2.820 milimetri.

Limbajul de design Opposite United a fost aplicat și celui mai nou model al familiei EV de la Kia. Avem faruri și stopuri verticale, accente negre în spoilerul frontal (nivel de bază) și vopsite în culoarea caroseriei pe GT Line, protecții din plastic cu finisaj mat la nivelul aripilor sau cu finisaj lucios pe GT Line, dar și o inserție neagră în montantul C.

Pe aceasta din urmă o regăsești exclusiv pe varianta de caroserie hatchback.

Jantele au un profil aerodinamic și ai la dispoziție doar două dimensiuni: de 17 sau de 19 inch.

Apropo, culoarea exterioară a mașinii pe care am testat-o noi se numește Albastru Flame.

Nu ne-a placut

  • Prezența unui singur motor la debut
  • Direcția cam prea elastică

Ultimele teste


  • Pick-up din viitor

  • Forma viitorului

  • Performanță cu stil

  • Magistral

Comentarii (21)

  • Un model reușit și bine-venit într-o zona de piață din ce în ce mai rarefiată. Și prețul e bun. Designul nu e pe gustul meu dar interiorul e ok.
    13 6
  • Andrei
    That's a face only a mother could love! Fugly!
    6 7
  • Deci Kia Ceed hatchback are ~1.2-1.3 tone iar Kia EV4 are 1.9 tone.
    Evoluam, evident.
    10 15
  • Dacă evoluția s-ar măsura doar în greutate cam jumătate din populația vestică ar fi evoluat la stadiul de transformatoare de mâncare în grăsime.
    14 4
  • nobody
    Daca 45k eur e un pret ok pt masina asta (sau pentru orice altceva similar), banii chiar nu mai au nicio valoare... Probabil marja de profit a producatorilor e la un maxim istoric. Dar daca oamenii zic ca e un pret bun, atunci ce motive ar avea sa il scada la un pret intr-adevar corect?
    7 7
  • @alex_cu_a_mic

    aș fi înțeles să faci comparație intre greutatea EV4 cu greutatea ID4 sau Scenic. Ar fi avut o logică. Dar să compari greutatea EV4 cu Ceed e ca și cum ai compara dude cu banane și ai trage conculzia că evoluezi.
    10 4
  • intre electrice si termice multe lucruri sunt pur si simplu de necomparat.
    de exemplu, frana de motor. desi o electrica ar parea in dezavantaj din cauza greutatii semnificativ mai mari, face o frana de motor cum nicio termica nu poate.
    dude vs banane :))
    12 2
  • Am comparat compacta vs compacta. Da e mai lunga EV4 cu 10cm decat Ceed dar ambele sunt compacte. Au ajuns compactele la aproape 2 tone.
    Ca sa nu aduc in discutie ca fostul Megane incepea de la 1150kg si e mai scurta cu 7 cm decat EV4.

    Cui i se pare normal ca o compacta sa cantareasca aproape 2 tone si sa pretinda ca salveaza planeta in felul asta, nush ce sa zic... sa si-o cumpere.

    @ds in articol comparatia e cu ID.3.
    Id.4 are aproape 4.6m.
    5 16
  • De ce, greutatea salvează planeta sau emisiile? Șoșocuț, contorsiunile astea mergeau acum 2-3 ani, s-au cam fumat. Mai schimbă placa că ești neinteresant.
    13 4
  • Seriff
    @Matei daca tu crezi ca salvezi planeta cu electricele, succes!
    5 11
  • @alex...
    Compara si cu un Ford T, cu o trasura cu aburi si cu o caruta. Ce naiba, 4 roti au.... De fapt sti ce, da-le incolo de roti, hai calare pe magar ca e cel mai usor.
    10 3
  • Aoleu, au ieșit trompetele la combătut :)))
    Transportul e o sursă majoră de gaze cu efect de seră, ca să nu mai zic de alte emisii poluante pe care le respirăm.
    Hai, cântă la altă masă, lăutare.
    10 4
  • @Sak
    Am comparat mere cu mere. 2 compacte de la acelasi producator cu dimensiuni similare dar una electrica si una termica. Daca vrei sa ridiculizezi comparatia, leaga-te de altceva .. sau mai degraba leaga-te de magarul de care pomenesti si da-i 2 bice dupa aia.
    3 9
  • @Matei
    De ce esti asa de agresiv, nu vad sa te fi jignit cineva prin comentarii. Argumente infinite pot gasi ambele tabere, nu inseamna ca una din ele detine adevarul absolut. Daca vorbim de poluare la absurd, poluam toti de cand ne-am nascut
    2 2
  • @alex_cu_a_mic
    nu alex, tu, poate voluntar, poate involuntar, doar lasi impresia unei comparatii oneste, scotand in fata, in izolare, o caracteristica tipica si binecunoscuta a masinilor electrice, greutatea mai mare, pe care o prezinti ca dezavantaj si doar pe baza acesteia iti sprijini mai departe ideea ca electricele sunt proaste, ca reprezinta o involutie si ca sunt de evitat.

    nu nega, ca te-am mai auzit cu refrenul asta, insa tot ce faci este ca te induci singur in eroare, iti formezi o impresie eronata in care persisti si pe care ti-o autoalimentezi. pui in acelasi timp si o proptea (subreda) la baza narativului anti-electice, pe care doar cei cu o imagine gresita deja formata si nepregatiti tehnic il mai pot inghiti in ziua de astazi, cu atatea surse de informare langa noi.

    greseala majora pe care tu si multi altii o faceti este ca nu priviti tabloul de ansamblu, cu restul caracteristicilor. asta este ceea ce invata un inginer in primul an de studiu sa nu faca vreodata. oricat de proasta se zice ca ar fi devenit scoala tehnica romaneasca, doar simplul fapt ca inca ii mai formeaza pe studenti sa vada orice caracteristica drept parte componenta dintr-un sistem, reprezinta un mare castig de invatare.

    asadar, astfel de comparatii, centrate doar pe o singura caracteristica luata separat, indiferent de obiectele supuse comparatiei, intotdeauna te va conduce la concluzii gresite, intotdeauna si de fiecare data.

    nu este corect sa facem astfel de comparatii daca nu cumva suntem manati de rea-credinta sau avem intentii ascunse de a inclina balanta in sensul invers celui firesc. la ce ajuta ca o termica de clasa si dimensiuni similare este mai usoara, daca la finalul drumului a consumat mai multa energie in aceleasi conditii? sau vezi exemplul bun al comentatorului de mai sus, cu frana de motor, in care dezavantajul greutatii mai mari este supracompensat de alte abilitati de care o electrica este nativ capabila? sau ca avem cuplul la valoare nominala livrat instant chiar de la pornirea de pe loc este din nou o supracompensare a greutatii mai mari, asa se judeca daca exista un castig de eficienta si daca progresam sau involuam.
    7 1
  • Îi dai mult prea mult credit. Trompeta, când nu ne cântă despre Ursula și suveraniști, ne pune partitura cu electricele.
    Na că iar sunt agresiv...
    6 2
  • @11.00

    Foarte bun și pertinent răspunsul.
    În vânzări se folosește termenul de caracteristici - avantaje - beneficii, acronimul CAB. Numai studiind componentele unui întreg îți poți face o idee corectă despre produsul respectiv.
    4 0
  • Foarte faina masinuta, am ascultat si podcastul celor de la Zona cu Dan Cadar si Luci Popa si cineva de la Kia despre masina asta, pare foarte eficienta si spatioasa pentru o compacta. Mie designul imi place, atat interior cat si exterior, este ceva fresh si clar trece putin de bariera de marci de volum.

    Singura problema cu aceasta masina? Evident, pretul. Chiar si in contextul scumpirii masinilor si a tuturor lucrurilor, 40k EUR este mult pentru o masina compacta, fie ea si electrica. Sa nu mai spun ca versiunile mai echipate se duc lejer spre 45-50k EUR. Poate totusi or sa faca ceva volume si sa mai ofere niste reduceri consistente peste 1-2 ani sa o vedem macar la 30-35k EUR, dar cam greu de crezut.

    Apropo de pret, cei de la VW dau reducere de 15k EUR la VW ID3.
    4 0
  • Cum sa dai 45k pe o masina de oras?!! Pai de banii astia mergi relaxat si fara stres ca nu poti bea un pahar de vin, gasi loc de parcare, enerva in trafic, ca trebuie casco, ca trebuie sa o incarci, sa o speli, etc, iei ceva de la car sharing si vb aia: calatorii, nu curse :))

    Inca stau si aprofundez: 45k euro....
    1 0
  • @11:00
    Cunosc toate avantajele si dezavantajele electricelor. Nu e nevoie sa mi le reamintesti.
    Uite, ca sa te simti bine mai pun langa greutatea de 1.9 tone si eficienta energetica de 90+% vs. 30% la termice. Dar daca mai pui si restul avantajelor si dezavantajelor tot nu iese in favoarea electricelor decat daca prioritizezi anumite aspecte in detrimentul altora.
    Personal am de 5 ani in curte cablul trifazic 4x10 tras care asteapta statia de incarcare si masina electrica/plugin care... nu mai vin. Mi-am montat si panouri vara asta din banii mei. Am cochetat o perioada scurta cu ideea unui plugin Volvo dar a cazut la calcule. La fel cad toate incercarile de calcul pe care le mai fac din cand in cand cu privire la achzitia unei masini "la priza".
    Marea problema a electrificarii e politizarea excesiva si modul fortat in care s-a facut. Cand spuneam unii ca nu are cum sa treaca toata lumea intr-o generatie la electrice ca nu-s toti pregatiti, ca nu-i tehnologia suficient de buna si ieftina, eram facuti retrograzi, vanduti arabilor, iubitori de noxe, ucigasi de bebelusi si ursi polari si alte caracterizari de genul asta. Acum cand electrificarea s-a mai racit si cresterile sunt ceva mai naturale vin toti cu scuze, ca ne-am grabit, am fost prea indrazneti si increzatori si alte scuze de astea. Si aici intervine comparatia mea cu greutatea unei electrice vs termice. Si intrebarea care se pune nu e cat sunt de pregatiti oamenii pentru electrificare ci cat de pregatite sunt electricele sa le inlocuiasca pe cele termice.
    1 4
  • @alex cu creier mic
    Câinii latră, caravana trece. De Ursula ce mai zici?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru