Drivetest Mazda 6 (2010)

Mazda 6 (2010) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Miercuri, 26.05.2010
Zumzăit discret
Atunci când ai descoperit o reţetă de succes, pe care majoritatea publicului o digeră foarte bine, nu îţi poţi permite să faci decât mici modificări. În cazul Mazda, reţeta de succes se cheamă Zoom-Zoom şi a fost elaborată în atelierele de design japoneze în urmă cu mai mulţi ani. De atunci şi până în prezent, ingredientele minune, atent mixate într-un design care cu greu se învecheşte, au atras de partea lor un public elevat, care a căutat o alternativă ceva mai accesibilă la segmentul premium. Personalitatea brandului a continuat să crească, trăsătură oglindită perfect de gama de modele. Văzut întotdeauna ca unul dintre liderii segmentului D, în materie de calitate, Mazda6 a ajuns deja la maturitate şi primeşte un binemeritat facelift. Aşa cum am spus şi în deschidere, o reţetă de succes nu are nevoie de îmbunătăţiri, poate doar de câteva retuşuri minore. Japonezii au fost conştienţi de asta şi au ales să nu altereze frumuseţea modelului de clasă medie, mulţumindu-se doar cu o conturare a trăsăturilor. Faceliftul a ajuns de curând şi în România, unde îşi propune să atragă, ca şi până acum, oamenii cu o cultură auto bine conturată.

Motor / Transmisie

Testul realizat pe şoselele patriei ne-a pus faţă în faţă cu versiunea pe benzina de 2.0 litri DISI, a modelului japonez, vândută relativ bine la noi în ţară. Unitatea cu patru cilindri, aspirată normal, promite o putere totală de 155 de cai şi un cuplu motor de 195 de Nm, resurse specifice unui benzinar care duce lipsa indicativului turbo. Cum probabil mulţi intuiesc, sedanul de 1350 de kilograme se dovedeşte a fi ceva mai puturos în plaja de turaţii inferioare, dar se trezeşte la viaţă surprinzător de plăcut odată ce acul turometrului urcă spre mijlocul ceasului din bord. Acolo, pe la 4500 de rotaţii, cuplul motor se simte la valoare maximă, maşina trage bine, iar evacuarea toarce frumos şi plăcut pentru urechile celor pasionaţi de asemenea simfonii. Caii putere încep să galopeze abia spre 6200 de rotaţii, unde vorbim deja de un comportament sportiv. Aşa cum ne-a obişnuit, Mazda a alăturat motorului pe benzină o cutie cu şase rapoarte, care stârneşte din nou aplauze la scenă deschisă pentru etajare, pentru timonerie şi pentru comportament. Practic e o plăcere să conduci o maşină de familie, care trădează trăsături sportive atunci când apeşi acceleraţia, schimbi rapoartele sau forţezi direcţia. Familia motor-cutie de viteze este una ideală pentru sedanul de clasă medie, care se simte foarte bine în această formulă. Este drept că pentru a exploata mai mult potenţialul creaţiei Mazda, laboratoarele de inginerie ar fi trebuit să facă rost de ceva mai mult cuplu motor, însă chiar şi aşa maşina se simte bine pe şosea dacă urci mai mult în turaţii.

Consum

Bineînţeles, o urcare în turaţii aduce cu sine şi o creştere a consumului, care, în cazul unui motor pe benzină, nu este un aspect de neglijat. Propulsorul cu patru cilindri a primit odată cu faceliftul un plus de putere, mai precis opt cai, însă a reuşit să reducă cifra medie a emisiilor, care au scăzut cu 4.2%, în principal mulţumită introducerii injecţiei directe. Constructorul anunţă un consum mediu de 6.9 litri, în cazul cutiei manuale testate de noi, însă în realitate lucrurile stau foarte diferit. Am testat modelul preponderent în mediul extra-urban şi am reuşit să ne oprim la o valoare de 8.2 litri/100 de kilometri, în condiţiile în care am folosit instalaţia de aer condiţionat şi nu am menajat deloc pedala de acceleraţie, ba chiar am făcut şi câteva excese. Probabil o rulare mai atentă va reuşi să aducă celor norocoşi un 7% în afara oraşelor, fără aer condiţionat. În mediul urban aşteptaţi-vă însă la valori de peste 10 litri/100 km.

Performanţe

La capitolul performanţe, Mazda6 se descurcă acceptabil în versiunea de 155 de cai putere. Lipsa cuplului face însă ca acceleraţia să se realizeze în 10 secunde, un timp destul de slab, dacă ne raportam la versiuni de aceeaşi putere a principalilor rivali: Honda Accord şi Citroen C5. Doar Opel Insignia în versiunea de 140 de cai, benzină, se poziţionează sub Mazda6. Viteza este însă superioară tuturor exemplelor de mai sus, valoarea sa maximă indicând 217 km/h. Raportându-ne la alţi doi rivali cu prestanţă, Volkswagen Passat şi Ford Mondeo, observăm că lucrurile stau la fel în ceea ce priveşte acceleraţia.

Interior

Faceliftul a adus cu sine şi o serie de modificări discrete la interior. Aici trebuie să recunoaştem că japonezii ar fi putut lucra mai mult la estetica habitaclului, devenit mult prea monoton. Planşa de bord şi poziţionarea funcţiilor rămâne aceeaşi, însă materialele care se regăsesc la interior cresc calitativ. Plasticul care îmbracă partea superioară a planşei de bord a devenit mult mai moale şi prietenos, în antiteză cu partea inferioară, la fel de tare, iar elementele decorative de la nivelul consolei centrale şi a portierelor şi-au schimbat culoarea şi textura. Afişajul a rămas la fel de rece, păstrând culoarea roşie care l-a consacrat. Inginerii au găsit însă de cuviinţă să marească ecranul pe care sunt afişate principalele funcţii, pentru a-l face mai lizibil. Scaunele ramân confortabile, semn ca Mazda nu a uitat de acest aspect foarte important în segment. Singura problemă pare a fi însă susţinerea laterală insuficientă. Un alt aspect legat de confort este insonorizarea, care a crescut faţă de modelul precedent şi asigură o izolare fonică mai bună. La fel ca predecesorul său, Mazda6 măsoară 4755 de mm lungime, 1795 de mm lăţime şi 1440 de mm înălţime, adică suficient pentru a putea să se încadreze în limitele segmentului mediu în ceea ce priveşte spaţiul interior. Pe bancheta din spate pot încăpea fără probleme trei adulţi, spaţiul pentru picioare fiind suficient. De asemenea, linia plafonului promite să nu incomodeze nici măcar pasagerii ceva mai înalţi. În portbagaj vor încăpea destul de multe bagaje, având în vedere dimensiunea sa de 519 litri, mai mare ca a multor rivali din segment.

Preţ de achiziţie

Atunci cînd îţi doreşti să te apropii de segmentul premium, publicul care îţi cumpără produsul este dispus să plătească ceva mai mult pentru calitatea pe care i-o oferi. Tocmai pe această premiză au mers japonezii când au stabilit preţul faceliftului pe piaţa din România. Sedanul nipon pleacă de la 21.990 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea de 1.8 litri TE, care va fi disponibilă pe piaţa autohtonă abia în luna septembrie. Preţul versiunii entry-level este ceva mai mare decât al rivalilor din segment, care coboară în multe cazuri sub pragul psihologic de 20.000 de euro. Vorbim aici despre Opel Insignia (19.150 de euro), Citroen C5 (19.990 de euro) şi Ford Mondeo (19.861 de euro). Chiar şi mai pretenţioşii Passat şi Accord lasă garda jos când vine vorba de preţ, japonezul plecând de la 20.801 euro şi neamţul de la 20.601 euro. Versiunea de 155 de cai putere a noului Mazda6 urcă şi mai mult ştacheta, preţul său de pornire ajungând la 22.790 de euro, în echiparea TE, foarte bogată, aşa cum constructorul japonez ne-a obişnuit. Daca le luăm pe rând, versiunile cu puteri apropiate ale rivalilor, costă: 20.700 de euro (Opel Insignia 140 CP), 22.620 de euro (Citroen C5 155 CP), 20.801 euro (Honda Accord 156 de cai putere), 22.861 de euro (Volkswagen Passat 1.8 TSI 160 de cai) şi 21.848 de euro (Ford Mondeo 145 de cai putere). Aşadar, doar Passat-ul trece peste preţul japonezului, dar justifică asta prin cei 5 cai putere în plus. Nu trebuie însă să trecem cu vederea nivelul de echipare foarte bogat al modelului Mazda6. Pentru cei care vor însă mai mult, există TE Plus, care creşte preţul de mai sus până la o valoare de 25.090 de euro.

Siguranţă

Cotată cu cinci stele la testele EuroNCAP şi cu unul dintre cele mai mari punctaje pentru protecţia pasagerilor copii, Mazda6 facelift promite un nivel de siguranţă ridicat, asigurat în cazul versiunii testate de noi de un ansamblu de şase airbaguri şi de sisteme de siguranţă activă cum ar fi: ABS, EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), DSC şi TCS (controlul dinamic al tracţiunii şi stabilităţii), precum şi ESS, sistem ce aprinde luminile de avarie în cazul unei frânări bruşte. Versiunea TE Plus aduce cu sine şi un sistem de monitorizare a vehiculelor care vin din spate (RVM), gata să te atenţioneze de fiecare dată când schimbi banda de rulare fără a te asigura. Pentru novici există şi funcţia de asistenţă la urcare în pantă, HLA. Ca ultim detaliu ce merită trecut în revistă la capitolul siguranţă este pedalierul deformabil în cazul unui accident.

Ţinută de drum

Mazda nu se dezminte în ceea ce priveşte ţinuta de drum exemplară a modelelor sale. Văzut de mulţi ca un etalon în stabilitate şi manevrabilitate pentru clasa sa, Mazda6 a încercat să pună accentul şi pe alte trăsături importante, cum ar fi confortul. Şasiul a primit o serie de revizuiri, modificarea palierelor amortizoarelor şi a bucşelor amplificând senzaţia de confort. Se atenuează astfel sentimentul de rigiditate pe care vechiul model o oferea, dar ţinuta de drum ramâne la fel de fermă. Fie ca vorbim de un sector virajat, care testeaza îndemânarea şoferului, fie că vorbim de o rulare în linie dreaptă, senzaţia de siguranţă deplină se păstrează, iar aderenţa se dovedeşte a fi una foarte ridicată. Atunci când există însă situaţii limită, sistemele de siguranţă activă îşi fac datoria cu stoicism, pentru a readuce maşina pe trasa ideală. Un alt element de lăudat la Mazda6 este direcţia foarte precisă şi cu un feedback bun. Rigiditatea ei ar putea însă să-i nemulţumească pe cei care rulează mult în oraş şi sunt nevoiţi să execute manevre de parcare.

Vizibilitate

În termeni de vizibilitate Mazda6 se dovedeşte a fi un model comun, care nu excelează dar nici nu dezamăgeşte. Oglinzile sunt bine proporţionate, deşi designul ar putea crea ideea de compromis. Luneta este destul de generoasă, însă ar fi fost loc şi de mai bine, montanţii posteriori fiind destul de mari. În viraje şi chiar în condiţii normale de rulare, există situaţii în care şi primul rând de montanţi se poate dovedi puţin cam incomod. Pe timp de noapte nu vor exista probleme, sedanul fiind echipat cu lumini bi-xenon, care beneficiază şi de funcţie autoadaptivă, pentru a evita problemele de vizibilitate în curbe mai strânse.

Tehnologie

Mazda6 facelift vine cu echipări ceva mai generoase decât vechiul model. Un nivel TE, de bază pentru versiunea pe benzină, aduce cu sine aer condiţionat automat, jante din aliaj de 17 inch, şase difuzoare pentru sistemul audio cu MP3 şi magazie de 6 CD-uri, sisteme de siguranţă ca DSC, ABS, EBD şi EBA, cruise control, senzor de ploaie, scaunele şoferului şi pasagerului încălzite, geamuri electrice faţă şi spate, sistem HLA. Pentru cei care câteva mii de euro nu înseamnă prea mult, Mazda oferă nivelul de echipare TE Plus, testat şi de noi astăzi, care aduce un sistem audio Bose, cu opt difuzoare şi aceeaşi magazie cu 6 CD+uri, conexiune auxiliară, senzori de parcare faţă şi spate, sistemul de monitorizare spate a vehiculului (RVM) precum şi conectivitate Bluetooth. Pachetul de dotări este completat de farurile bi-xenon. O altă evoluţie notabilă pe modelul revizuit este multitudinea funcţiilor oferite pe volan. Acum şoferul are la dispoziţie un buton pentru fiecare funcţie a sistemului audio, cruise control, bluetooth şi a computerului de bord.

Design

Faceliftul operat de constructorul japonez pe Mazda6 a căutat să-i aducă sedanului un aer mai proaspăt, motorizări Euro 5 şi o lista de dotări îmbogăţită. La nivel exterior, filosofia Zoom-Zoom a evoluat, acest lucru oglindindu-se în special în partea frontală, unde apar elemente noi cum ar fi grila redesenată, un calandru şi proiectoare de asemenea revizuite şi faruri cu elemente decorative noi, atât în partea frontală, cât şi în cea posterioară. Jantele de 17 şi 18 inch se individualizează acum printr-un design nou, iar gama de culori numără 10 opţiuni, graţie adăugării a două nuanţe noi, printre care şi Albastru Clear Water, regăsit pe versiunea testată de Automarket.

Nu ne-a placut

  • Preţul piperat
  • Interiorul monoton
  • Acceleraţia 0-100 km/h

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • o masina super sexy, pe care si stimabilul Hadouken ar vrea asa ceva!
    10 7
  • Excomunicatorul
    :)
    Interesant.Nu-mi dau seama de ce Mazda6 are 80.0 si celelalte masini din clasa de la 3.9 pana la 4.5.

    Altfel este un test bun.
    7 1
  • @Excomunicatorul
    Pai e mai slaba nu este logic?
    6 8
  • :)
    @I.O.N

    Nu m-ai inteles.Eu am spus faptul ca Mazda era trecuta in acel "clasament" dupa sistemul vechi de notare.Nu am precizat faptul ca este mai tare sau mai slaba.
    8 1
  • Scuze!:)
    3 5
  • @Automarket
    Super complicata noua noua tema!:) parerea mea ar trebui sa cereti opinia cititorilor si sa creati un sitem de vot!
    Parerea mea
    6 2
  • 6
    6 de la Mazda mie imi place tare mult. Estetic arata foarte foarte bine, la baza este un Mondeo (deci o masina foarte ok), deci per total nu avea cum sa nu fie un produs bun.

    P.S.: Mult mai bun noul sistem de punctare si hint-urile catre concurenta directa. Felicitari!
    4 6
  • @eu
    nu prea inteleg semnatica ta... iar Mazda 6 nu e alegerea mea. Prefer Accord sau Passat, dar in fine.

    Apreciez noul sistem de punctare si formatul.
    6 5
  • Nice si atat! Ca posesor de Mazda as fi subiectiv in a aprecia modelul.
    Oricum, as fi vrut o motorizare diesel cu cutie manuala in 6 trepte sa vedeti ce este aia cuplu, mai ales cu cei 180 CP. Si da, stiu ca nu alegeti voi motorizarea!
    7 2
  • PACAT
    ca este asa rara pe soselele patriei, o masina foarte frumoasa si fiabila
    13 3
  • poze
    super design la aceasta masina, cea mai frumoasa dintre berlinele medii actuale. vis a vis de pozele voastre...sincer mi-ar place sa vad niste poze practice (portbagaj, spatiul interior fata-spate in diferite unghiuri), in concordanta cu testul propriu zis, cred ca ar fi mult mai util...poze din acestea de le faceti voi, asa zise ''artistice'' (vezi noroi pe cauciuc) se gasesc din belsug pe net pe siteuri specializate in asa ceva...
    10 3
  • Format nou
    Felicitari pentru noul format al site`ului.este mai ergonomic fata de cel anterior.
    2 5
  • @Sobo
    Mulţumim pentru aprecieri.
    2 4
  • poze
    cu parere de rau, foarte slab setul de poze....este mai mult decat obositor la privit plus ca nu am reusit sa inteleg formele masinii dina ceste poze. extrem de inghesuite, cromatica la pamant, sunt doar o experienta neplacuta cu aparatul de fotografiat.

    in rest, masina este foarte ok, am vazut-o pe strada.
    5 1
  • poze
    Acum am vazut ce a scris si colegu' mai sus. Da intradevar voi aveti nevoie de niste poze practice, simple si la obiect.
    Nu aveti nevoie de nici macar 10% latura artistica pentru ca prezentati o masina cu aspectele ei practice.
    Nu vorbiti despre desingul gratios si artistic pe care il lasa masina in urma, pt ca nu despre asta este vorba.

    Incercati macar un pic de fotojurnalism daca tot vreti sa va prezentati ca niste jurnalisti.

    Pozele artistice sau cel putin photoshopate (nu ca cele de mai sus ar fi artistice...sunt jalnice! si nici macar nu intrunesc nici aspect practic si nici artistic) le puteti plasa intr-un colt dedicat micilor fotografi cu veleitati "artistice"

    Sfatul meu: fiti profesionisti asa cum pretindeti ca sunteti.
    5 1
  • .............
    .............
    praf masina asta
    3 13
  • adrian
    nu v-ar strica un fotograf...detalii compuse si incadrate dubios.. pacat de design!
    3 1
  • faceti ceva cu designul site-ului

    in homepage aveti o tema frumoasa, web 2.0 iar cand intri pe un articol aparea tot vechea tema.....daca faceti ceva, faceti-o pana la capat!
    4 0
  • mazda6
    uuuuuuaaaa uuuuuuaaaaa ce urata e masina :( aruncal ma la gunoi!
    3 7
  • masina
    masina e frumoasa, pozele o strica :)
    uitati-va aici http://www.mazda.ro/Showroom/Noua-Mazda6/Gallery/

    sunt putine poze dar tot sunt cu 5 stele peste astea de aici...
    1 1
  • mazda 6
    am achizitionat recent o mazda 6, diesel , motor de 2,2l/125 cp, si este o bijuterie
    2 1
  • marian
    2.2 motor pe motorina si 125 de cai?---da-ne pace cunoscatorule
    1 2
  • marian
    am o mazda 6 de 2 ani motor 2.5 benazina 170 de cai ---foarte bine se prezinta pana acum--pt facelift ce sa spun nu ma incanta exteriorul prea mult pe cat liniile interioare ---in rest---ma asteptam la un motor mul peste al meu.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru