Drivetest Test Drive Audi Q4 e-tron

4.4
Test Drive Audi Q4 e-tron zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 21.10.2021
Blitzkrieg

Evoluția forțată va fi întotdeauna întâmpinată de o forță de rezistență aproape la fel de puternică. E ca în manualul de fizică din gimnaziu, unde înveți despre efort și rezistența ce apare, inevitabil, în fața lui.

În acest moment, toți producătorii auto se uită cu deznădejde la modul în care experiența și avantajul lor competitiv cultivat în zeci de ani dispare peste orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu În astfel de situații, alianțe neobișnuite apar, colaborări la care nu te-ai fi așteptat răsar peste noapte, iar apartenența la cel mai mare grup din industrie se poate dovedi esențială.

Audi e cunoscut ca un producător inovator. De-a lungul ultimilor 40 de ani a adus multe premiere pe piață, uneori împins de la spate de rivalii săi tradiționali din Germania. Producătorul din Ingolstadt, la fel ca cei din Stuttgart sau Munchen, se vede acum în ipostaza de a inova aproape forțat în domeniul mașinilor electrice. La sfârșitul anului trecut, Audi dezvăluia prima sa mașină electrică cu propulsie spate.

De ce? Pentru că e bine să ai la dispoziție o platformă modulară electrică, concepută de la zero, care a costat aproape 40 de miliarde de euro.

Anul acesta, noul Audi Q4 e-tron a intrat oficial și pe piața din România, iar acest noul SUV compact complet electric va părea extrem de familiar pentru mulți oameni, mai ales pentru cei care urmăresc fenomenul îndeaproape.

Asta pentru că sub designul semnat de Marc Lichte se află aceeași platformă, aceleași baterii și aceleași motoare electrice ca pe modele precum Skoda Enyaq sau Volkswagen iD.4.

Așadar, haideți să ne ocupăm de atacul declanșat de Audi în segmentul SUV-urilor electrice premium. Rivalul lui Q4 e-tron este conaționalul Mercedes-Benz EQA.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE


  • Pret de pornire 58.500 €
  • Pret model testat 86.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru Q4 e-Tron, cei din Ingolstadt au deci să meargă până la capăt și să folosească tot ce au mai bun în sertarul cu componente electrice. Spre deosebire de alte modele SUV pur electrice care folosesc același „e-tron” în numele complet, Q4 este construit pe platforma MEB. Aceasta a fost gândită de la zero pentru modele electrice și aduce cu ea câteva avantaje, precum și specificații tehnice superioare

Q4 e-tron e disponibil în trei variante pe piața din România: 35, 40 și 50 quattro. Primele două, respectiv Q4 e-tron 35 și Q4 e-tron 40 sunt versiuni cu propulsie, ambele folosind un motor electric montat pe puntea spate. Cea din urmă este singura care vine cu tracțiune integrală, grație unui motor electric suplimentar, poziționat pe puntea față. Coincidența face că fix această variantă ne-a fost oferită pentru testare.

Motoarele electrice pot livra, împreună, până la 299 CP și 460 Nm de cuplu. Toate aceste resurse sunt, bineînțeles, disponibile la cea mai mică atingere de pedală, încă de la primele rotații făcute de motoarele electrice. Livrarea acestora va depinde, în mare parte, de modul de rulare ales.

Practic, mașina va rula mare parte din timp folosind doar motorul electric de pe puntea spate, pentru a economisi energie. Doar în modul Dynamic va acționa permanent și motorul de pe puntea față. O excepție de la regulă va fi reprezentată și de momentele în care sistemele mașinii simt un derapaj pe puntea spate și vor activa temporar și unitatea de pe față pentru a se asigura că ajungi în siguranță pe trasa ideală.

Mai mult decât atât, o surpriză foarte plăcută a fost calibrarea diferitelor moduri de condus de la bordul noului Q4 e-tron. Dacă în modul Efficiency pedala de accelerație are nevoie de ceva mai multă muncă de convingere pentru a direcționa electronii din baterie către roți, pe modul Comfort Q4 e-tron se simte ca orice alt Audi de clasă mare, atunci când te înfrupți din resursele ei. Practic, apăsarea accelerației în acest mod va livra puterea liniar și nicidecum grăbit, pentru o atmosferă cât mai confortabilă și liniștită în interior.

Desigur, lucrurile vor sta diferit în modul Dynamic, unde pedala de accelerație devine un obiect ascuțit de care trebuie să te apropii cu grijă dacă nu vrei să îți pierzi permisul. Livrarea resurselor este aproape brutală, iar lipsa unei cutii de viteze convenționale îți dă impresia ca accelerația resimțită nu va lua niciun fel de pauză până nu atingi limita de viteză setată de Audi la 180 km/h.

Așadar, depășirile sunt ușor de făcut chiar și la viteze de autostrada. Nu am simțit în niciun moment că aș avea nevoie de mai multe resurse.

Consum

Așa cum e la modă în această etapă intermediară de tranziție către un viitor cu mașini electrice, marea întrebare va fi: cât consumă? De data asta, consumul e măsurat în kWh/100 km, pentru că nu avem de-a face cu benzină sau motorină pe aici.

Înainte să vorbim de autonomie, trebuie să precizăm și dimensiunea bateriei poziționate în podeaua lui Q4 e-tron 50 quattro, chiar între cele două motoare. Versiunea de top testată de noi este disponibilă doar cu cea mai mare baterie oferită în gama Q4, respectiv un acumulator de 82 kWh, din care poți utiliza 76.6 kWh.

Conform celor din Ingolstadt, această capacitate netă ar trebui să îi permită lui Q4 e-tron 50 quattro să acopere până la 488 de kilometri cu o singură încărcare, conform testelor efectuate în ciclul WLTP. Ați fi surprinși dacă v-am spune că nu am obținut exact aceleași valori? Probabil că nu.

După parcurgerea a peste 100 de kilometri prin traficul bucureștean, am obținut un rezultat de 18.1 kWh/100 km, ceea ce ar presupune o autonomie teoretică de 423 de kilometri cu „un plin”, exclusiv în mediul urban. Asta în condițiile în care temperatura exterioară la sfârșitul lunii septembrie, în timpul testului, a fost de în jur de 20 de grade Celsius, iar viteza medie 23 km/h.

În afara orașului, la o viteză medie de 73 km/h, pe un sector de drum național, consumul afișat de mașină a fost de 15.6 kWh/100 km, indicând o autonomie potențială de 491 de kilometri în acest regim de exploatare. Pe autostradă însă, la o viteză constantă de 130 km/h, consumul lui Q4 e-tron 50 quattro s-a stabilizat în jurul cifrei de 24 kWh/100 km, respectiv o autonomie de circa 319 kilometri.

Dacă e să aruncăm o privire la datele oferite de rivalii lui Q4 e-tron în acest moment, cifrele lor sunt un pic diferite. Astfel, Mercedes-Benz EQA350 4Matic promite o autonomie de 432 kilometri, deși are la dispoziție o baterie mai mică, cu o capacitate netă de 66.5 kWh. Bravo, EQA! În același timp, predictibil, frații de platformă, Enyaq și iD.4 au aproape aceleași numere. Versiunea GTX de la Volkswagen are o autonomie estimată la 482, iar Skoda, în versiune 80x, vine cu o autonomie pretinsă de 488 kilometri. Deci la egalitate cu vărul lor premium pe care îl testăm aici.

Aici ar trebui să menționăm și faptul că Audi Q4 e-tron 50 quattro vine cu suport pentru încărcătoare cu o putere de până la 125 kW, ceea ce e puțin dezamăgitor pentru o mașină care folosește o platformă creată special pentru mașini electrice. Chiar dacă la noi în țară astfel de prize sunt rare, și majoritatea au 50 kW, ar fi confortabil să ai o putere de încărcare mai mare atunci când ajungi la o stație Ionity, spre exemplu.

 

Performanţe

Audi Q4 e-tron nu a fost gândit de la zero drept un SUV de mare performanță. Nu vă lăsați păcăliți de nivelul de putere oferit de cea mai puternică versiune a acestuia, pentru că până și 299 CP pot părea puțini dacă luăm în considerare greutatea modelului 50 quattro.

Depășind 2.2 tone la gol, accelerația în linie dreaptă poate fi considerată adecvată, dar nicidecum un punct de referință în industrie. Audi Q4 e-tron 50 quattro poate accelera până la 100 km/h în 6.2 secunde, iar viteza maximă a modelului electric este limitată la 180 km/h.

Cifrele sunt mai mult decât decente, chiar și atunci când le comparăm cu cele ale SUV-urilor de dimensiuni similare echipate cu motoare termice sub capotă.

Cu toate acestea, modul în care te face să te simți o mașină electrică la volan este cu totul diferit.

Deși ai 460 de Nm de cuplu ce apasă pe coloana ta din momentul în care începi să accelerezi, scaunele moi, antifonarea exemplară a mașinii și suspensia confortabilă (chiar și în modul Dynamic) te izolează de experiență destul de mult. iar auditiv, singurul feedback pe care îl primești vine din difuzoare.

Comparativ cu rivalii săi, Q4 e-tron 50 quattro se află fix în mijlocul plutonului. EQA 350 4Matic și ai săi 292 CP te pot duce la aceeași viteză de 100 km/h în 6 secunde, deci insesizabil mai rapid decât rivalul german. VVolkswagen iD.4 GTX cu aceeași 299 CP are fix același timp de accelerare ca Audi Q4 e-tron. Doar Skoda Enyaq e ceva mai lent, la 6.9 secunde, lesne de înțeles, având în vedere puterea totală de 265  de cai.

Interior

Audi se pricepe de minune la câteva lucruri. Printre ele vei găsi și interioare de calitate excepțională, cu o ergonomie demnă de manual. Ei bine, Q4 e-tron se apropie de reputația producătorului german dar nu atinge superlativele la care te-ai aștepta într-o mașină precum A8. Sigur, nici prețul sau poziționarea pe piață a lui Q4 nu îl recomandă drept un model din acea ligă, dar pentru 86.000 de euro, parcă puteau fi folosite materiale mai bune pe alocuri.

Aici mă refer în primul rând la panourile ușilor din spate, care sunt confecționate dintr-un plastic rugos pe aproape toată suprafața lor. Cele de pe partea din față însă au o abordare un pic diferită, în sensul că cel puțin partea superioară este făcută dintr-un plastic moale, același material găsindu-se și în zona de sus a bordului. dacă o să ne coborâm mâna în partea inferioară a planșei de bord o să găsim un plastic dur, care, probabil, va rezista bine în timp.

Consola centrală are un design de insulă plutitoare, găzduind butoane pentru diferite funcții și chiar selectorul de viteze. 

Ergonomia este, în mare parte, la nivel înalt, iar aici trebuie să-i laud pe cei de la Audi, care au decis să ne ofere butoane clasice pentru sistemul de climatizare. Este, practic, o reîntoarcere la ergonomie, după ce Audi a explorat o abordare futuristă, cu ecrane pentru banalele comenzi ale aerului.

Despre butoanele de pe volan nu putem spune același lucru. Audi a băut apă din cana Mercedes-Benz. Pe volan avem acum zone tactile, foarte sensibile la atingere. Din fericire, ele răspund și la apăsare, iar asta îți ușurează viața. Trebuie să fii destul de atent, totuși, mai ales dacă ai degete mari. Asta pentru că nu o dată mi s-a întâmplat să ating unele din butoane cu palma din greșeală și chiar să sun câteva contacte din telefon în acest fel.

Scaunele îmbrăcate în piele Nappa, precum și trapa panoramică, volanul hexagonal, instrumentarul de bord digital precum și sistemul de sunet Sonos, fac din habitaclul lui Q4 e-tron un loc foarte plăcut. Per total, noul SUV electric este cu adevărat un model premium. Cu siguranță mai premium decât Mercedes-Benz EQA.

Spațiul este generos, iar aici se văd avantajele folosirii unei platforme electrice, comparativ cu rivalii din segment. Podeaua este plată, nu ai un tunel de transmisie care să deranjeze și chiar și cei ce vor lua loc pe bancheta din spate vor avea destul loc. Chiar și spațiile de stocare sunt multe și generoase, iar portbagajul oferă până la 520 litri, cu 180 de litri mai mult decât EQA, dar cu 65 de litri mai puțin decât în Enyaq.

Atunci când te deplasezi, atmosfera din interior este deosebit de silențioasă, senzație amplificată de geamurile tratate special pentru a reduce sunetul vântului. Chiar și la viteze de peste 110 km/h, tot ce ajunge în cabină e un vuiet subtil, care vine în mare parte de la roți, nu de la parbriz, oglinzi sau geamurile față.

Preţ de achiziţie

Prețurile pentru Audi Q4 e-tron în România încep de la 45.700 de euro, dar dacă te uiți la versiunea cu tracțiune integrală și baterie de 82 kWh va trebui să scoți din buzunar cel puțin 58.500 de euro pentru Q4 50 quattro.

Fiind vorba de un nivel de echipare superior, vei primi o gamă decentă de dotări în standard. Lista include jante din aliaj cu diametrul de 19 inch, faruri și stopuri LED, tapițerie din stofă, climatizare automată, scaune față încălzite, volan îmbrăcat în piele, ecran de 10.1 inch pentru sistemul multimedia și instrumentar de bord digital cu ecran de 10.25 inch.

Cu toate acestea, modelul pus la dispoziția mea purta o etichetă ceva mai mare, respectiv 86.500 de euro. De ce? Pentru că vorbim de un model echipat aproape complet. Pe lista de opțiuni am găsit scaunele S-Line îmbrăcate în piele Nappa, cu un preț de 4.500 de euro, jantele RS de 21 inch, cu un preț de 3.500 de euro, sistemul audio Sonos de 800 de euro, farurile cu tehnologie Matrix, alți 1.300 de euro, pachetul exterior S-Line de 1.600 de euro, precum și acoperișul panoramic cu trapă, alți 1.500 de euro.

Prețurile pentru Mercedes-Benz EQA 350 4Matic încep de la 57.600 de euro în România, iar modelul din Stuttgart vine cu specificații tehnice apropiate de Q4. Cu toate acestea, EQA nu beneficiază de toate avantajele oferite de folosirea unei platforme tehnice dedicate modelelor electrice. Pentru Volkswagen iD.4 GTX vei plăti cel puțin 52.600 de euro.

CEA MAI MARE GAMĂ
DE PLĂCUŢE DE FRÂNĂ
Textar produce peste 1600 de modele de plăcuțe de frână, oferind cea mai mare gamă de astfel de produse aftermarket pentru piața europeană de automobile. În fiecare lună, crește lista modelelor care pot fi echipate cu plăcuțe Textar.

Siguranţă

Din moment ce vorbim despre un Audi, obținerea unui punctaj de cinci stele la testele Euro NCAP nu reprezintă o surpriză.

Protecția pasagerilor adulți în caz de accident a fost cotată la 93%, în timp ce pentru copii, Q4 e-tron a primit un procentaj de 89%. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 66%, iar sistemele de siguranță active au funcționat bine, motiv pentru care Q4 e-tron a primit un calificativ de 80%.

Aceste note foarte bune au fost posibile pentru că Audi a echipat Q4, chiar și în versiunile de bază, cu suficiente echipamente de siguranță activă. Acestea au devenit din ce în ce mai importante în ultimii ani, chiar algoritmul de testare al celor de la Euro NCAP fiind modificat pentru a le lua în considerare. Astfel, noul Q4 vine cu sistem de frânare de urgență, sistem de detectare a pietonilor și mașinilor, un asistent pentru menținerea benzii de rulare, precum și monitorizarea unghiului mort.

 
Mika Hakkinen, ambasador Nokian
Mika Hakkinen, dublul campion de Formula 1, este brand ambasador Nokian Tyres. Anvelopele de vara Nokian Tyres Powerproof si Nokian Tyres Powerproof SUV sunt concepute alaturi de pilotul finlandez.

Ţinută de drum

Dacă există ceva care ne amintește de clasicele modele Audi, atunci, fără îndoială, acel „ceva” este ținuta de drum. Deși avem de-a face cu o mașină foarte grea, cumva, surprinzător, suspensia reușește să facă față oricăror provocări cu brio. Și nu, nu am avut la dispoziție o suspensie adaptivă în acest caz.

Practic, Audi Q4 e-tron are un comportament predictibil pe asfalt, absoarbe imperfecțiunile drumului cu grație și nu își pierde eleganța nici pe zone ceva mai accidentate. Chiar și gropile ceva mai mari nu au pus suspensia în dificultate, deși modelul nostru era echipat cu jante de 21 de inch.

Răspunsul șasiului la comenzile șoferului este predictibil, fără smucituri sau ruperi de aderență bruște.

Chiar și atunci când vrei să mergi ceva mai sportiv, în modul Dynamic, comportamentul lui Q4 e-tron este liniar. E bine, totuși, să reții că o astfel de mașină nu a fost creată pentru a face furori pe serpentine. Sigur, până la o anumită viteză greutatea de 2.2 tone este ținută în frâu decent. Dar, dacă exagerezi, scârțâitul anvelopelor îți va sugera că te apropii de limita aderenței. Pentru că direcția nu o va face. Feedback-ul ei este minimal.

Cea mai bună variantă de a forța limitele atunci când ești în Q4 e-tron pe serpentine, este să alegi o viteză medie, și să folosești o dozare atentă a resurselor cu piciorul drept. În astfel de condiții, vei experimenta chiar supravirare de la volanul noului SUV electric, ceva ce nu prea poți spune despre multe modele din Ingolstadt în momentul de față.

Puțini oameni vor ajunge totuși în acea ipostază. Majoritatea celor care vor achiziționa un Q4 e-tron îl vor folosi predominant prin oraș, unde traficul greu și străzile înguste vor face astfel de distracții imposibile. În astfel de situații însă, se evidențiază servodirecția extrem de ușoară, raza de bracaj scurtă, manevrabilitatea excelentă precum și garda la sol de 18 centrimetri, care ajuta la evitarea denivelărilor din asfalt sau la escaladarea ocazională a bordurilor.

Vizibilitate

Suprafețele vitrate de pe Q4 e-tron sunt generoase pe toate laturile și asta se traduce într-o vizibilitate excelentă. Geamurile înalte asigură o perspectivă bună în lateral, în timp ce parbrizul și stâlpii înguști nu îți vor limita unghiurile în majoritatea situațiilor

Singura critică ar putea fi adusă în zona din spate, acolo unde luneta e subtil înclinată, dar, din fericire, mașina e dotată standard cu senzori de parcare.

O mare problemă observată pe modelul de test a fost faptul că, desi purta un preț de peste 86.000 de euro, nu avea nici măcar o cameră de marșarier la bord. Parcarea trebuia efectuată bazându-te pe oglinzi și, eventual, pe senzorii de parcare.

Tehnologie

Audi Q4 e-tron a fost echipat cu cele mai noi tehnologii oferite publicului larg de către compania din Ingolstadt. Printre ele vom regăsi și elemente familiare, pe care le-am mai experimentat și pe alte modele electrice, dar și altele care lipsesc complet neașteptat pe o mașină cu un asemenea preț.

Din prima categorie putem enunța pornirea fără apăsarea butonului start de pe consola centrală, un element ce a fost adus pe piață pentru prima oară de VW iD.3. Practic, pentru a porni Q4 e-tron, tot ce trebuie să faci este să te așezi pe scaunul șoferului, să îți pui centura și să apeși pedala de frână. Motorul va porni automat, iar tu trebuie doar să selectezi direcția de mers cu ajutorul selectorului de viteze. Același lucru poate fi făcut și la oprire. Tot ce trebuie să faci după ce ai parcat e să îți dai jos centura și să cobori. Mașina se va opri singură și vq acționa automat și frâna de mână.

Am găsit foarte utilă această modalitate de folosire a mașinii, dar experiența a fost umbrită de lipsa, inexplicabilă, a unui sistem de acces în mașină fără cheie. Acel faimos Keyless Entry. Deși modelul de test avea un preț de 86.000 de euro, nu venea și cu această tehnologie inclusă standard. 

La bord vei regăsi și sistemul multimedia MMI clasic, cu toate funcțiile de care ai nevoie, la pachet cu sistemul Audi Virtual Cockpit, ambele fiind deja familiare fanilor brandului. O mențiune aici este sistemul de realitate augmentată introdus în Head-up Display. Acesta proiecteaza pe parbriz informații utile atunci când ești la volan și e chiar minunat să urmărești cum funcționează. El îți va arăta, folosind linii portocalii, de fiecare dată când rulezi pe linia separatoare dintre benzi sau când te apropii prea mult de mașina din față.

Încă o noutate a fost connectivitatea fără fir pentru Apple CarPlay și Android Auto. Pe lângă asta, sistemul audio Sonos, opțional, de aproximativ 800 de euro, merită toți banii.

Design

Dacă ai mai văzut vreo mașină făcută pe platforma MEB a celor de la Volkswagen, e imposibil să nu obseri o similitudine a proporțiilor. Iar Q4 e-tron nu face excepție. Însă, modelul electric Audi are o identitate proprie.

Partea frontală este obturată aproape complet, pentru a face modelul mai aerodinamic. Chiar și așa, faimoasa grilă Singleframe este prezentă și îți spune imediat că ai de-a face cu un Audi. Și ea este plină. Pachetul S-Line adaugă câteva guri de admisie false tot în zona din față. Ele oferă un aspect mai agresiv.

Partea din spate este și ea simplă, dominată vizual de luminile LED ce se întind de pe o parte pe alta. Dacă e ceva la care Audi se pricepe, iluminarea este cu siguranță pe listă. De altfel, Q4 este prima mașină de producție din lume cu elemente DRL (LED-urile pentru rulare diurnă) configurabile. Practic, poți modifica designul semnăturii luminoase a farurilor doar accesând sistemul multimedia. Poți alege din patru modele puse la dispoziția ta. Asta dacă optezi pentru farurile Matrix LED, bineînțeles.

Nu ne-a placut

  • Prețul piperat
  • Calitatea plasticului din anumite zone ale interiorului
  • Lipsa unor dotări banale
Preț cu TVA (Euro)
59.800
Tip transmisie
automata
Tracțiune
4x4
Număr trepte
1
Putere maximă generată (CP/rpm)
299
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
460 / 0
Sistem de recuperare a energiei
standard
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
indisponibil
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
2
Consum mediu mixt (kWh/100 km)
16,5
Capacitate brută baterie (kWh)
82
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
180
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
6,2
Emisii CO2 (grame/km)
0
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Baterie cu incalzire/racire activa
da
Lungime (mm)
4.588
Lățime (mm)
1.865
Înălțime (mm)
1.632
Ampatament (mm)
2.764
Ecartament față (mm)
1.587
Ecartament spate (mm)
1.565
Masă proprie (kg)
2.235
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.061
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
984
Spațiu lateral interior față (mm)
1.440
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.401
Spațiu portbagaj (litri)
520
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.490
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
48 / 120.000
Garanţie pachet baterii (luni/km)
96 / 160.000
Interval service (luni/km)
24
Mai multe detalii despre Audi Q4 e-tron

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.
    25 1
  • @ds
    Corect. Erau și ele trecute acolo, dar nu au apărut. Am făcut update. Mulțumim.
    13 2
  • Electricul ăsta e treacă-meargă, la 88k probabil produc pe stoc.

    Nu le dați un telefon să înlocuiască grilele la termice? Arată de parcă au reciclat PET-uri.
    12 5
  • Așezat-plecat? Pare mașina visată demult de hoțomanii hi-tech-hackeri.
    Dincolo de glume, merita poate comparată și cu coreencele similare (Hyundai Ioniq-5 ori Kia EV-6), dacă tot se aduce vorbirea de generalissimile VW ID.4 ori Skoda Enyaq iV.
    N-am mers ”dăcât” cu EV-6 (nu aici), care nu doar pe hârtie ar fi preferabilă -- mai ieftină și cu 325 CP, 4WD, autonomie +500 km la baterie de 77,4 kWh.
    Plus încărcare de la 10-80% în numai 18 minute (DC 237 kW max.)
    Dar și cu echipare de serie completă, fără să mai storci din conturi 50% din prețul teoretic.
    Pe f. scurt, proprietarul care m-a lăsat s-o plimb un pic mi-a zis că, după multă suceală, EV-6 4WD i s-a părut mai sportivă ca Ioniq-5 (305 CP, dar și mai ”barcă” pe suspensii.)
    OK, n-au status de Haudi coreenele, însă la capitolul BEV- eficiență / randament au ajuns practic la nivel Tesla.
    Nu mai zic că atacă deja zone de negândit până nu demult (EV-6 GT apare cu 585 CP, 0-100 în 3,5 s și 265 km/h pentru cca. 66K €...)

    P.S. Nu mă dezic de părerea că NU e-suvulețele de 2,2 tone și 3-4-500 CP ar fi soluția depoluării (urbane mai ales).
    Și nici de rolul lor de nadă-fascinație pentru e-habotnicii deocamdată doar cu megawați de postări la activ și niciunu-n garaj.
    26 4
  • Sincer, fără să fiu ironic, pentru mine cel mai interesant lucru la mașina asta este sigla de pe volan care, cred că după vreo 20 de ani, nu se află înconjurată de vreun cerc sau de o formă care amintește de grilele Audi. Iar asta pentru că îmi amintește cu plăcere de volanul lui Audi 80 al tatălui meu pe când aveam 4 ani. Atât. În rest nimic.
    13 3
  • Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o
    12 5
  • 488 km autonomie data de producator, 300 km daca mergi in regim de autostrada 130km/h, deci daca pleci de la buc la cta pe A2 si te grabesti putin ai sanse sa nu mai ajungi ca se termina bateria.
    12 5
  • 24 kWh/100 km la 130km/h este un consum enorm.
    sunt totusi departe de referinta in segment, dar de apreciat ca au reusit sa scoata un produs overall ok.
    13 1
  • E cel puțin avântată afirmația despre "orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu".

    Așa zisa cerere mărită a clienților (infimă ca bucăți vândute, mai ales dacă ne raportăm la persoane fizice) vine ca urmare a interzicerii viitoarelor motoare pe combustie și a impunerii forțate a mașinilor cu baterii, care mai sunt și subvenționate exagerat.

    Deci mai ușor cu pianul pe scări, mașinile electrice nu s-au impus încă, așa cum nu au reușit nici acum peste 100 de ani.

    Cât despre mașina de față, aduce noutăți doar în gama Audi și va fi un blitzkrieg la vânzări doar dacă i se aprinde bateria.
    14 4
  • Seriff
    ''Orizontul electric, adus de cererea tot mai mare a clienților. Și a organismelor de mediu".
    Cum suna asta, e de fapt un mod frumos de a spune ca masinile termice sunt amenintate cu taxe la greu, multe diesel-uri nu mai au voie in orase si tot asa. Clientii nu prea au de ales, dar tot cumpara termice, electricele abia reprezinta ceva din vanzari, desi sunt mega subventionate de statul comunist care vrea binele tuturor si le da pomeni
    15 4
  • andrei
    nu stiu ce sunteti voi asa incantati de electricele astea dpdv al senzatiei de condus. am condus 2 si nu mi-a placut niciuna. pur si simplu nu imi place cum se simte, chit ca acele indicatoarelor se misca repede. plus ca o masina de 2tone+ e grea pe viraje, o simti.
    4 1
  • "Bai, pe bune? Chestia costa 86000 de Eur? Doamne-Dumnezeule!.... :-o"


    Asa zic si eu -> dar despre apartamentele din Cluj-N. Si cu toate astea nu gasesti apartament cu 2 camere sub 90k euro.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru