Marti, 16.12.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
M-am tot gândit cum să încep acest articol și cum aș putea descrie cel mai bine importanța pe care noua eră Neue Klasse o are pentru BMW. Aș putea să o asemăn cu Capela Sixtină, care este capodopera lui Michelangelo, sau cu cea de-a doua Revoluție Industrială care a permis dezvoltarea unor ramuri industriale precum industria electrotehnică, chimică și a automobilelor.
Fărâmițat de consecințele celui de-al Doilea Război Mondial, BMW a fost nevoit să se reinventeze la începutul anilor '60. Atunci a lansat pentru prima oară Neue Klasse, o familie de modele care a ajutat compania din Munchen să depășească o criză economică gravă.
După ani și ani, uite că Neue Klasse revine în lumina reflectoarelor, iar primul model din noua eră este nimeni altul decât iX3. Este, dacă vrei, cel mai important model BMW din ultimii 20 de ani, unul care a creat multe așteptări.
Cel mai important este că noul iX3 nu numai că se ridică la nivelul așteptărilor, dar le și întrece.
Asta este concluzia la care am ajuns după ce am condus noul BMW iX3 Neue Klasse în cadrul testelor internaționale din Spania. Înainte să treci mai departe, te invit să urmărești un video cuprinzător cu exemplarul pe care l-am condus.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW iX3 NEUE KLASSE
BMW iX3
- Pret de pornire 65.460 €
Motor / Transmisie
Înainte de toate, noul BMW iX3 Neue Klasse este un salt enorm din punct de vedere al tehnologiei. Este, mai degrabă, un calculator pe roți decât o mașină. Și când spun asta, o spun cu toată admirația.
SUV-ul constructorului din Munchen este construit pe o arhitectură electrică dedicată și vine echipat cu a șasea generație a sistemului de propulsie eDrive. Toate sistemele mașinii sunt controlate de 4 supercomputere, unul fiind denumit Heart of Joy, dar despre acest aspect voi vorbi mai încolo pe larg.
Pentru moment, noul iX3 poate fi comandat într-o singură versiune și anume iX3 50 xDrive. Asta înseamnă că ai la dispoziție două motoare electrice, o tracțiune integrală, 469 de cai putere și un cuplu maxim de 645 Nm disponibil instant.
Motorul electric de pe puntea față dezvoltă 167 CP și 255 Nm, iar cel de pe puntea spate dictează totul cu ai săi 326 CP și 435 Nm. De ce au ales germanii ca motorul mai puternic să fie pe puntea spate? Simplu. Pentru ca mașina să aibă ADN-ul unui BMW, să simți cum "împinge" spatele.
De fiecare dată când apeși mai hotărât pedala de accelerație, cei 469 de cai putere se dezlănțuie și fiecare repriză de accelerație este asemănătoare cu un antrenament intensiv în care îți lucrezi mușchii gâtului. Și nici nu trebuie să activezi modul de rulare Sport pentru a experimenta asta.
Pentru a compensa lipsa unui motor termic, producătorii apelează la tot felul de artificii sonore. De cele mai multe ori, acest sunet pare că a ieșit dintr-un sintetizator, dar, oarecum, BMW a reușit să dezvolte o linie melodică, care parcă are ceva din farmecul unui sunet făcut de un propulsor cu șase cilindri în linie.
La fel de surprinzător este și felul în care mașina reacționează la fiecare apăsare a frânei sau accelerației. Ambele sunt legate direct la supercomputerul Heart of Joy, deci nu la motor sau la frâne. La fiecare apăsare a pedalei, semnalul este transmis către calculator, acesta calculează toți parametrii și apoi se întâmplă magia.
Totul se întâmplă în fracțiuni de secundă, astfel că tu nici nu îți dai seama de toate aceste procese din spate. Procese care, surprinzător, par extrem de naturale.
Noul iX3 vine cu o funcție de frânare regenerativă și ea controlată de acest Heart of Joy. Ai trei trepte de intensitate, pe care le alegi prin intermediul display-ului central (da, nu ai padele sau un buton dedicat). Există și situații în care o anumită treaptă este impusă de sistem. De exemplu dacă activezi modul de rulare Sport, sistemul de regenerare va trece automat pe cea mai puternică treaptă.
Dar ai și un mod Adaptiv. Un mod magic, i-aș spune eu. Sistemul reacționează instant, iar frânarea este foarte naturală. Tehnologia propusă de germani "citește" mediul înconjurător, mașinile din față, virajele, stilul tău de condus, cu o viteză incredibilă și reacționează în consecință.
Pot spune că reacționează chiar mai bine decât o faci tu în anumite situații. Tocmai de aceea, dacă utilizezi acest mod Adaptiv așa cum trebuie, pur și simplu te trezești că nu ai mai atins pedala de frână de minute bune.
Sistemul de regenerare este și eficient. La finalul testului nostru, calculatorul de bord îmi arăta că a retrimis în baterie 43 kWh. Ceea ce înseamnă foarte mult.

Consum
Bateria lui iX3 Neue Klasse are o capacitate utilă de 108.7 kWh, este cu 20% mai densă decât acumulatorul generației a cincea a sistemului eDrive și promite o autonomie de până la 805 kilometri. Însă, un test recent a demonstrat că iX3 poate acoperi chiar și 1.000 de kilometri cu o singură încărcare.
De la o stație rapidă DC, mașina "trage" energie cu maxim 400 kW, ceea ce înseamnă că 10 minute de așteptare adaugă 372 de kilometri în dreptul autonomiei.
Consumul mediu declarat de germani se ridică la 15.1 kWh/100 de km.
Noi am preluat mașina cu bateria încărcată în proporție de 99%, iar autonomia indicată era de 829 de kilometri. În total am acoperit 243 de kilometri cu o viteză medie de 51.3 km/h și un consum mediu de 22.1 kWh/100 de km.
La final, cu bateria la 46% mai puteam acoperi 382 de kilometri.
Traseul a inclus, în mare parte, drumuri montane, virajate, unde nu prea ne-am gândit să obținem un consum cât mai redus.
Calculatorul mașinii îți spune care sunt cei mai mari consumatori: în cazul nostru, 84.2% din energie a fost utilizată de sistemului de propulsie, 6.3% de componentele electronice și 9.5% de sistemul de climatizare.
Bun. Să discutăm despre rivali. În același timp cu BMW, conaționalii de la Mercedes-Benz au prezentat noul GLC electric. Acumulatorul acestuia are o capacitate de 94 kWh, autonomia ajunge la 713 kilometri (versiunea Long Range), iar puterea maximă de încărcare este de 330 kW. Consumul declarat de producător ajunge la 15.1 kWh/100 de km.
Audi aruncă în luptă SUV-ul electric Q6 e-tron quattro. Bateria acestuia are o capacitate utilă de 94.9 kWh, autonomia ajunge până la 618 kilometri, iar consumul declarat este de 17.2 kWh/100 de km. La o stație rapidă se încarcă cu maxim 270 kW.
Performanţe
Ar fi o greșeală să analizezi noul iX3 Neue Klasse numai din perspectiva cifrelor. Dar, de dragul discuției, SUV-ul german atinge 100 de km/h în 4.9 secunde și o viteză de top de 210 km/h. Deși are o masă proprie de 2.360 de kilograme.
Mercedes-Benz GLC 400 4Matic se alătură discuției cu 490 CP și o masă proprie de 2.535 de kilograme. Viteza de top urcă până la 210 km/h, așadar identic cu iX3, dar repriza 0-100 km/h se realizează în 4.3 secunde.
Rivalul din Ingolstadt oferă 443 de cai putere, atunci când bifezi versiunea quattro, astfel că sprintul până la 100 de km/h durează 5.9 secunde. Viteza de top este tot de 210 km/h. Masa proprie ajunge la 2.400 de kilograme.
Interior
Tehnologia cu care a debutat va fi preluată de toate modelele, cu zero emisii, din portofoliul germanilor până în 2027. Așadar, ar cam trebui să ne obișnuim cu acest design exterior și, mai ales, cu acest interior de ultimă generație.
Despre ecrane voi vorbi mai încolo, așa că hai să ne oprim la "elefantul din cameră". Noul volan BMW. Este disponibil în trei variante: cea de serie are patru spițe, cea superioară și inferioară fiind mai subțiri. Ai apoi varianta M, cu două spițe mari și late, iar apoi ai varianta Sport, cu patru spițe și mai multe inserții metalice.
Indiferent de volanul ales, zona de butoane este aceeași. Regăsești destul de multe butoane cu feedback haptic pe noul volan BMW și îți ia puțin până te obișnuiești cu ele. Conștienți de asta, germanii au făcut în așa fel încât unele butoane se sting atunci când nu ai nevoie de ele.
De exemplu, butonul care activează asistentul la parcare se stinge după ce depășești 30 de km/h.
Materialele și finisajele din habitaclu sunt demne de segmentul premium. Pentru că vorbim despre o mașină cu zero emisii, antifonarea interiorului este foarte importantă, iar BMW a făcut treabă bună în această privință. Zgomotul de fond este neutralizat destul de bine chiar și la viteze de autostradă.
Butoanele pentru reglarea scaunelor le regăsești acum pe portiere, iar aeratoarele sunt controlate electronic.
Că tot veni vorba de portiere, deschiderea acestora este un proces controlat electric, așadar nu pot fi deschise accidental în timpul mersului. Nu le poți nici măcar debloca.
Scaunele față sunt confortabile și au reglaj electric și funcție de încălzire încă din standard.
Însă nu totul este lapte și miere în habitaclul noului iX3 Neue Klasse. Spațiile de depozitare nu sunt cele mai generoase, în special buzunarele portierelor și torpedoul. Din fericire, mai spală din păcate spațiul de depozitare de sub tunelul central.
Pe banchetă au spațiu suficient chiar și persoanele cu o înălțime peste medie. Pasagerii din spate primesc aceleași materiale premium ca și cei din față, dar a treia zonă de climatizare este opțională. Dacă nu o bifezi, vei avea aici două porturi USB-C și două suporturi pentru pahare în cotieră.
Portbagajul are un volum de încărcare de 520 de litri, cu bancheta în poziție normală. Vestea bună este că sub capotă mai ai un portbagaj suplimentar, cu o capacitate de 58 de litri. Ideal pentru depozitarea cablurilor de încărcare.
Mercedes-Benz GLC electric oferă un portbagaj de 570 de litri (plus frunk de 100 de litri), iar Audi Q6 e-tron își detronează rivalul din Munchen cu doar 6 litri în plus.
Preţ de achiziţie
Poate cel mai important atu al noului BMW iX3 Neue Klasse este prețul. Așa cum spuneam, singura versiune disponibilă momentan este cea 50 xDrive, care pornește în România de la 65.460 de euro. Lansarea pe piața europeană este programată pentru luna martie 2026.
Echiparea standard include, printre altele, faruri și stopuri LED, compartiment de depozitare sub capotă, toți senzorii ADAS pe care îi poți avea, jante de 20 de inch, scaune reglabile electric pe 6 direcții și cu funcție de încălzire, deschidere electrică pentru portiere, încărcare prin inducție, climatizare automată pe două zone și, nu în ultimul rând, tehnologia Panoramic iDrive.
În tot acest timp, Mercedes-Benz GLC 400 4Matic cu tehnologie EQ costă de la 67.760 de euro în sus, iar prețul unui Audi Q6 e-tron quattro începe de la 77.501 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Pentru că vorbim despre o mașină care nici nu a ajuns încă pe străzi, iX3 Neue Klasse nu a fost testată de Euro NCAP.
Având în vedere efortul depus pentru dezvoltarea acestui nou model, nu văd cum ar putea să obțină un punctaj mai mic de 5 stele la testele de impact.
Ţinută de drum
Despre cum se conduce mașina asta s-ar putea scrie romane întregi. Atacă virajele cu o poftă nebună, anormală pentru un SUV care cântărește 2.3 tone. O greutate pe care, apropo, și-o ascunde foarte bine.
Pentru că ai un motor electric mai puternic pe puntea spate, ieșirea din viraje este rapidă și ai puțină supravirare atunci când forțezi nota. Dar, chiar și atunci, sistemele mașinii se asigură că totul rămâne sub control. Că tot veni vorba, în general, iX3 are un comportament neutru, iar subvirarea și supravirarea își fac simțită foarte rar prezența.
Am condus mașina și pe circuitul Ascari, în condiții de ploaie, ce-i drept, așadar le-am experimentat pe toate.
Suspensia este confortabilă chiar și pe suprafețe de rulare denivelate sau pline de gropi.
La viteze mici, direcția este neașteptat de ușoară, un lucru bun atunci când te deplasezi prin oraș sau trebuie să manevrezi mașina prin parcări. Pe măsură ce viteza crește, direcția devine din ce în ce mai precisă și mai directă.
Așa cum spuneam, computerul Heart of Joy este conectat la toți senzorii și actuatorii care se ocupă de condus. Pentru a se asigura că ținuta de drum este impecabilă, BMW a dezvoltat propriu sistem ABS și propriul ESP.
În 98% din cazuri, mașina oprește folosind frânarea regenerativă. Și ea controlată de calculatoare. Pentru a ține mașina pe trasă, prima dată recuperează spatele și când intri în viraj frânează și fața. Interesant că frânele nu aplică aceeași presiune, tocmai pentru a obține un plus de stabilitate.
Când vine vorba de oprirea completă, motoarele electrice și toate calculatoarele lucrează la unison (impecabil aș putea spune) pentru a-ți permite să experimentezi "cea mai lină oprire din istoria BMW". Și nu, nu este doar un artificiu de marketing.
Poate cel mai impresionant este că toate aceste procese complicate se petrec atât de natural. Ai impresia că, dintr-o dată, ai devenit un șofer extraordinar, cu o gleznă de catifea.
Vizibilitate
Pe parcursul celor 240 de kilometri nu am avut probleme cu vizibilitatea. Singurul lucru care ar putea fi îmbunătățit este dimensiunea oglinzilor laterale. Sunt mici în comparație cu gabaritul mașinii.
În rest, vezi tot ce te interesează prin parbriz și prin lunetă, iar geamurile laterale sunt bine proporționate.
Desigur că ai o armată de senzori și camere video, inclusiv vedere la 360 de grade, care să te ajute atunci când parchezi.
Tehnologie
Am tot amânat momentul, dar acum putem să vorbim, în sfârșit, despre muntele de tehnologie pe care îl oferă noul BMW iX3 Neue Klasse. Desigur, nu le vom trece pe toate în revistă, pentru că ne-ar lua prea mult timp, dar ne vom axa pe cele mai importante.
În primul rând, tehnologia care se vede. Piesa de rezistență din habitaclu este, fără îndoială, noul Panoramic iDrive, adică un display care se întinde între cei doi montanți frontali și pe care sunt proiectate toate informațiile necesare condusului, și nu numai.
Așadar, noul iX3 nu are un instrumentar de bord convențional. Pe acest Panoramic iDrive sunt proiectate viteza de deplasare, nivelul de încărcare al bateriei, autonomia și așa mai departe.
Această suprafață nu încurcă deloc în timpul deplasării, ba chiar îți vine natural să te uiți acolo, are un contrast foarte bun indiferent de lumina de afară și este foarte configurabilă. În sensul că poți alege, din meniul sistemului multimedia, ce pictograme să fie afișate aici.
De exemplu, mașina pe care am condus-o noi afișa, pe lângă informațiile vitale pentru condus, calitatea aerului, datele meteo, informații de la sistemului de navigație și informații de la aplicația de muzică.
Apoi ai display-ul central de 17.9 inch pe care rulează sistemul de operare BMW Operating System X. Meniul este bine structurat, ușor de folosit, grafica este de calitate, inclusiv toate animațiile, dar partea mai puțin bună este că toate toate funcțiile mașinii le controlezi de aici.
Totul a mers ca uns până în momentul în care am intrat într-o zonă cu ceață și a trebuit să activez luminile de ceață. De unde faci asta? Ai ghicit, doar din sistemul multimedia. Dacă ai mai făcut asta, știi exact unde să navighezi, dar, dacă e prima dată, nu e atât de ușor. Mai ales în timpul condusului.
Ca să nu-ți iei prea mult ochii de la drum, noul BMW iX3 poate fi echipat (opțional) cu un Head-up Display 3D.
Revenind la sistemul multimedia, acesta vine cu funcție Android Auto și Apple CarPlay, ambele fără fir. Ca să nu te plictisești cât timp aștepți la stația de încărcare, ai aplicația AirConsole cu zeci de jocuri (telefonul mobil devine controller), dar și aplicații de streaming video ca YouTube și Disney+. Mai mult, ai și Zoom App pentru apeluri video.
Apoi, tehnologia care nu se vede. Ascunse adânc sub capotă se află cele 4 supercomputere ale noii arhitecturi Neue Klasse: așa numitul Heart of Joy este unul dintre ele și se ocupă de trenul de rulare și de dinamica de condus.
Un altul se concentrează pe partea de multimedia, un altul pe funcțiile care țin de confortul la bord, iar cel de-al patrulea se ocupă de toate funcțiile care au legătură cu parcarea și cu condusul autonom. Acesta din urmă are o viteză de procesare de 20 de ori mai mare decât a unui calculator obișnuit.
De fapt, aici voiam să ajung. La condusul autonom.
Modelele BMW existente pe piață sunt echipate cu un sistem de condus semi-autonom. Asta înseamnă că odată activat, sistemul ține banda de rulare, viteza de deplasare, distanța față de mașina din față, schimbă banda odată ce semnalizezi și te asiguri în oglinzile laterale, dar în tot acest timp trebuie să ții mâinile pe volan.
Ei bine, sistemul Pro disponibil pe iX3 duce lucrurile mai departe, spre un condus autonom de nivel 2. Asta înseamnă că mașina se conduce singură pe autostradă, sau în aglomerația urbană, fără ca tu să ții mâinile pe volan.
Nici nu mai trebuie să semnalizezi atunci când schimbi banda. Atunci când te apropii de mașina aflată în fața ta, sistemul o recunoaște, îți sugerează schimbarea benzii, iar tu doar trebuie să te uiți în oglinda laterală. Mașina se asigură, semnalizează singură și execută manevra în siguranță deplină. Apoi, procesul se repetă când revii pe banda inițială. Repet, fără vreo intervenție din partea ta și fără să ții mâinile pe volan.
Viteza de procesare a datelor este impresionantă, iar manevrele sunt foarte naturale.
Pentru ca sistemul de condus autonom să funcționeze perfect ai nevoie de infrastructura potrivită. Tocmai de aceea, din păcate, nu va fi disponibil pe toate piețele. România se află pe lista țărilor unde nu va fi disponibil. Cum se spune în popor, nu avem noi drumuri pentru mașina asta.
Design
Designul unei mașini este pur subiectiv. La fel ca în cazul Seriei 7, fie îți place noul iX3, fie nu. Nu prea există cale de mijloc.
În apărarea lui, trebuie să recunosc că arată mai bine în realitate, iese cu siguranță în evidență în trafic și apreciez că are o identitate proprie comparativ cu modelele deja existente în portofoliul constructorului din Munchen.
Partea frontală este cea care atrage toată atenția, cu celebrii "rinichi" verticali și iluminați, o trimitere la Neue Klasse din anii '60. Cromul a fost înlocuit cu lumina, tocmai de aceea grila frontală integrează multe inserții luminoase.
Jantele au dimensiuni cuprinse între 20 și 22 de inch și ai 10 variante din care să alegi. Paleta de culori exterioare include 9 nuanțe, inclusiv trei culori care vor fi disponibile din luna martie 2026: Verde Eucalyptus Metallic, Roșu Fire Metallic și Argintiu Frozen Space Metallic.
În ceea ce privește pachtele exterioare, BMW îți pune la dispoziție două variante: M Sport și M Sport Pro. Acesta din urmă aduce în plus grila frontală iluminată, frânele M Sport cu etriere roșii, capacele oglinzilor vopsite în negru lucios și difuzorul de aer finisat în aceeași nuanță.
Ne-a placut
- Tehnologia de ultimă generație
- Performanțele motorului
- Ținuta de drum
- Calitatea interiorului
Nu ne-a placut
- Spațiile de depozitare destul de mici
Ultimele teste
-
Revoluția electrică -
Nissan Qashqai
Pionier -
Îmblânzirea leului -
Declarație de dragoste
Ştiri despre BMW
-
Divizia BMW din România a expus două exemplare speciale Seria 7 în București. Acestea sunt produse fiecare în câte patru exemplare la nivel global, din care câte trei sunt oferite spre vânzare în România. Vopseaua exterioară în două tonuri costă circa 22.000 de euro. (Marti, 16 Decembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. (Vineri, 12 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile aniversează 20 de ani de producție la uzina din Leipzig. Din 2005 și până în prezent, aici au fost asamblate aproape 4 milioane de vehicule. (Miercuri, 26 Noiembrie)
-
BMW pensionează modelul Z4 cu o ediție specială denumită Final Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru o perioadă limitată, începând cu luna ianuarie 2026. (Miercuri, 26 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul M340i xDrive 50 Jahre Edition, o ediție specială care marchează cei 50 de ani care au trecut de la debutul Seriei 3. Pentru moment, este disponibilă numai pe piața din SUA. (Luni, 17 Noiembrie)



















Sa vedem daca si livreaza la vanzari
Asa la prima vedere pare ieftina dar probabil va costa ceva daca vrei piele artificiala in loc de mesh pe bord de ex
Dar 800km e fantastic!
Pentru suma asta BMW iti ofera un produs net superior, cu un design iesit din comun si cu cateva inovatii interesante. Si ai si prestigiul marcii, cum mentionau unii.
Eu cred ca se va vinde foarte bine Neue Klasse, si ma bucur, mai ales ca si in Romania se lucreaza la partea de soft pentru acest model.
Aa si fara subventii directe si mai ales indirecte (speculez 5-10k euro per masina).
Oricum, cea mai mare subventie in China e ca nu au o Ursula care sa-i avertizeze ca otelul trebuie sa fie verde cules doar de albine din floare de paducel.
Neue Klasse nu-i nicio revolutie, nu reprezinta nici macar o minimă foială din perspectiva locomotiei autentice, ci rămâne un produs cantonat în aceeaşi disoluție a autorităţii pe patru roţi cu care se confrunta orice BEV.
Nu-s un individ care sa prioriteze in vreun fel excesele, dar n-am cum sa nu iau in calcul ca la pret similar, cca 70k €, sunt multe oferte extrem de agreabile oferite de "elice": M3 Competition cu rodajul deja efectuat (MY 2023 / 2024).
BMW a mers pe ideea de a oferi maximul de tehnologie. Pentru a se încadra într-o zonă de preț a făcut rabat la calitatea interiorului și a omis unele facilități obișnuite în clasa asta: suspensie activă, pneumatică, roți spate viratoare. Pe astea le găsim la noul GLC care însă e sensibil în spatele lui iX3 la autonomie.
Rămâne de văzut care strategie are mai multe succes. Personal prefer iX3 mai ales că arată mai bine, după părerea mea.
Sunt foarte încrezător în viitorul serie 3, care ar trebui să aibă autonomie și mai mare.
Mi-ar fi plăcut ca "rinichii" să fie ceva mai luați, să nu dea impresia de castor.
Daca eu is platit in ruble tu esti platit in .. ursuli .. sau ursule ca nu stiu care-i pluralul.
Cred ca-i inutil sa-ti spun ca nu ma intereseaza persoana in sine ci politica pe care o impune, foarte daunatoare tarilor europene si cetatenilor lor. Vin semnale din toate partile, si din interior si din exterior ca politica pe care o impune, duce toata UE in prapastie. Ea tot insista ca UE sa salveze planeta de una singura.
43kWh???? come on!!!
inca una tare:
"În total am acoperit 243 de kilometri cu o viteză medie de 51.3 km/h și un consum mediu de 22.1 kWh/100 de km.
La final, cu bateria la 46% mai puteam acoperi 382 de kilometri."
no way -- matematica nu va ajuta si nici realitatea
no offence!
Ca să îți și răspund la subiect, nu că ai merita un răspuns: sunt multe probleme în UE dar alternativa propusă de voi e infinit mai rea. Ce faceți voi se numește dihotomie falsă. Nu că ai știi tu ce e aia dar mai citesc și alții.
Vă așteptăm cu drag.
Ca sa-ti raspund mai la subiect, vezi ce consecinte au avut acum mai putin de 100 de ani o criza economica devastatoare si umilirea unei natiuni.
Politicile de mediu absurde (nu numai in auto) si consecintele lor au potentialul sa ridice partide cu adevarat extremiste precum acum 100 de ani. Mie mi-e tare frica de asta.
Nu mai continui ca am zis tot ce era de zis restul se intelege de orice intelect peste medie.
Ford anunță o gaură de 19,5 miliarde de dolari din cauza investițiilor în mașini electrice
gagauta, gaura aia pe care o vezi la ford "din cauza investitiilor in masini electrice" este deja prinsa in calcule si se va recupera prin amortizare, ca de aia se numesc investitii.
pierderile care insa nu se vor mai recupera niciodata si cele care de fapt au potentialul de a ingropa definitiv fordul sunt datorate bataii de joc pe care au practicat-o sistematic in ultimii 15-20 ani, cu masinile lor termice: gherle de motoare si transmisii, asa cum ai si tu pe cotetul tau si care au umplut service-urile, calitate proasta a materialelor, a fabricatiei, parte electrica si software mizerabile, pur si simplu sunt niste gunoaie pe patru roti.
singura sansa ca ford sa mai existe in viitor este sa se concentreze pe electrice. acum au o ocazie de neratat de a sterge totul cu buretele si de a o lua de la capat.
mie si pe gratis daca imi da cineva astazi un ford termic, nou sau sh nu conteaza, eu il dau imediat la astia care umbla prin cartier dupa fiare vechi. in schimb, un ford puma electric ar avea sanse sa ajunga pe lista scurta din care voi alege viitoarea masina.
sincer nu cred ca in condiții reale de autostrada masina asta, chiar si cu o mega baterie de peste 100kW are o autonomie de peste 800km atata timp cat consumul este peste 20kwh/100km!
toate bune!
Chiar nu-l puteți ține în frâu pe acel limbric de la ora 14:03 ?
Am rugamintea sa igienizați neintarziat rubrica de comentarii, deci sa recurgeti si la extincție daca-i nevoie pentru acela care nu-i doar deplin off topic, ci traieste cu impresia ca poate capta atentia celorlati prin insulte si calomnii la adresa mea.
Și ia și activiștii lu' Căcălin Legionarescu cu tine, să vezi ce curat și civilizat devine site-ul ăsta.
Tu si rusofilii tai ati ramas tot la placa cu salvatul planetei.
De mult nu te mai suspectez de intelect atat de limitat incat sa nu fii capabil sa intelegi ca nu despre salvarea planetei a fost vorba. Nu, e limpede ca scopul tau a fost dintotdeauna sa produci agitatie, discordie, sa semeni neincredere si sa duci orice subiect in derizoriu si sa-l discreditezi prin bascalie, dar intr-un mod atat de subtil si de perfid, incat sa nu ne prindem ca in substrat, scopul tau final este sa favorizezi exact interesele statului terorus si sa conturezi opinii sau impresia unor opinii in exact sensul asta.
Esti o nevertebrata, o carpa, un vandut!!
Fara export de resurse, statul tau terorus este mort. Sustin pe oricine duce rusia mai aproape de groapa pe care si-o merita, pentru ca nu avem nevoie de inapoierea, primitivismul si saracia materiala si morala pe care le are de oferit statul terorist si exploatator rusia.
Aaa si sa nu uit de suveranismul otravit pe care ni-l tot trambitezi pe aici. Tare le-ar mai conveni terorusilor sa aiba de-a face doar cu state suverane, multe dar marunte, si nu cu uniunea dintre ele. Luate asa separat, la bucata si hipnotizate, gadilate la orgoliu cu refrenul ca-s suverane si independente, aceste state ar fi mult mai usor de corupt, de supus, de influentat, de manevrat, sau daca nicio metoda nu merge, de agresat.
Nu veti reusi, leprelor!!!
Baga ceva si de glezne goale, de curcubeu, de Ursula si ursii polari...hai domnu inginer, trebuie sa te indemn eu, da-te in stamba pana la capat si fa-ti numarul complet.