Drivetest Mercedes-Benz Clasa S (2013-2017)

S350d 3.0 258CP Amp. Lung 4x4 Aut
Mercedes-Benz Clasa S (2013-2017) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 22.07.2015
Măsura confortului

Mercedes-Benz S-Klasse este limuzina de lux germană cu cea mai lungă tradiție. Rădăcinile sale pot fi regăsite și în urmă cu șase decenii, iar toate modelele lansate de până atunci au dat tonul industriei prin tehnologiile cu care erau echipate și au trasat definiția confortului pentru o limuzină de lux.

Cea mai frumoasă parte la S-Klasse este că fiecare generație în parte a adus pe piață lucruri care au fost introduse ulterior pe majoritatea modelelor de serie vândute de ceilalți constructori europeni, dar cu ani sau chiar decenii mai târziu. Cum ar fi primul airbag introdus în standard pe o mașină de serie vândută în Europa. Sau ABS-ul în serie. Şi aşa mai departe.

Actuala generație a lui S-Klasse a fost prima mașină de serie vândută în Europa care renunţă complet la becurile clasice la interior, toate fiind înlocuite cu LED-uri. Actuala generație S-Klasse mai este oferită și cu prima suspensie pneumatică autoadaptivă în funcție de o cameră video care citește drumul în față și modifică setările în funcțe de denivelările respective. Dotare din păcate indisponibilă pe modelul testat de noi.

Chiar și așa, Mercedes-Benz S-Klasse este un etalon al segmentului său în materie de confort, pe lângă multe alte lucruri pe care acest model le realizează foarte bine. A venit timpul să ne ridicăm la maximum exigențele în materie de critică și să disecăm nava amiral din Stuttgart.

Mercedes-Benz Clasa S (2013-2017)
S350d 3.0 258CP Amp. Lung 4x4 Aut

  • Pret de pornire 86.254 €
  • Pret model testat 143.102 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Singura motorizare diesel din oferta lui S-Klasse stă sub capota modelului S350d Bluetec. Nemții mai oferă un propulsor diesel pentru varianta hibridă a navei lor amiral, dar acesta din urmă dezvoltă mai puțină putere și nu face subiectul testului nostru. Între timp, în ofertele rivalilor există o gamă mai bogată de motoare alimentate cu motorină, din moment ce europenii sunt fani ai acestor propulsoare chiar și când vine vorba de mașini de lux.

Propulsorul aflat sub capota exemplarului testat anunță 258 CP și 620 Nm. În timp ce unii rivali oferă diesel-uri mai puternice, Mercedes-Benz a preferat să se concentreze pe variantele alimentate cu benzină atunci când vine vorba de un nivel superior de putere. Așadar, competitorul direct de la BMW, 730d, vine cu mai mulți cai putere în dotare, așa cum putem spune și despre rivalul direct de la Jaguar, XJ 3.0D. Audi A8 3.0 TDI vine tot cu 258 CP, dar cu un cuplu maxim mai mic cu 40 Nm.

Fiind vorba despre un 4Matic, varianta testată beneficiază atât de transmisie automată cu șapte trepte (standard pe toate exemplarele S-Klasse de ceva vreme), cât și de tracțiune integrală permanentă. Competitorul direct de la Jaguar nu poate fi comandat în compania tracțiunii integrale și a motorului diesel comparabil, în timp ce rivalii de la BMW și Audi sunt gata oricând de comparații în această formulă.

Revenind la exemplarul testat, S-Klasse oferă reprize corecte pentru nivelul de putere din dotare și o unitate diesel foarte rafinată. Pornirea motorului și funcționarea sa sunt antifonate excelent, iar funcția Start-Stop operează imperceptibil, la fel cum este și schimbarea de treaptă. Accelerarea este parcă fără efort, cei 258 CP și 620 Nm din dotare fiind prea puțini doar când ne raportăm la diesel-ul V8 din gama A8 sau la varianta diesel tri-turbo a lui Seria 7.

Consum

Repetați după mine: consumul nu contează când îți cumperi o limuzină de lux. Dacă te întrebi cât consumă și aspectul asta este un factor decisiv în achiziție, ești fie un milionar de carton, caz în care nu este exclus să te pregătești pentru o viitoare achiziție second-hand, fie ești al naibii de excentric și vrei să mergi în lux cu cât mai puțini bani lăsați la benzinării.

Indiferent de caz, află că un S-Klasse 350d 4Matic anunță un consum mixt de 6.2 litri la sută. Adică foarte puțin pentru o mașină de lux care cântărește două tone, cu transmisie automată și tracțiune integrală.

Dar se poate și mai puțin. Un prim exemplu este Audi A8 3.0 TDI (cu ampatament scurt, singurul disponibil pentru această motorizare), care consumă doar 5.8 litri la sută în regim mixt. Campionul segmentului pe acest nivel de putere este însă BMW 730d, model care tocmai a primit o nouă generație și care anunță un consum mixt remarcabil de mic pentru această categorie: 5.2 litri la sută. Cu tot cu tracțiune integrală, cutie automată și ampatament mare. Rivalul de la Jaguar vine cu un consum mixt mai mare, de 6.5 litri la sută.

În cadrul testului nostru, S-Klasse a obținut un consum urban de 10.5 litri la sută, cu toate funcțiile de confort activate. În trafic lejer, consumul urban scade și la 9.5 litri la sută. În regim extraurban, consumul lui S-Klasse a fost de 6.0 litri la sută, realizat fără niciun efort în această direcție. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șaptea, turometrul afișează aproximativ 1.900 rpm și consumul se stabilizează la 7.7 litri la sută.

Trebuie să menționăm că am obținut aceste valori cu o mașină nouă, care avea doar 15 kilometri la bord când am ridicat-o, ceea ce înseamnă că o tentativă viitoare, după câteva mii de kilometri parcurși, ar putea aduce valori mai bune.

Performanţe

Singurul diesel din gama S-Klasse anunță un timp 0-100 km/h de 6.8 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h. Valorile sunt mai mult decât rezonabile în contextul în care vorbim despre un automobil care are 5.2 metri lungime și două tone, dar rivalii lui S-Klasse ne arată că se poate și mai bine de atât.

Mai rapide decât S350d 4Matic sunt Audi A8 3.0 TDI, Jaguar XJ 3.0D și BMW 730d, cel din urmă fiind cel mai rapid model din segment la acest nivel de putere.

De remarcat faptul că rivalii de la Audi oferă și un diesel V8 în gamă, unic în segment, iar BMW va oferi în curând și celebrul diesel cu trei turbine și în gama Seria 7, care tocmai a primit o nouă generație. Rivalii de la Lexus nu au niciun diesel în ofertă, de unde și excluderea din orice comparație cu exemplarul testat, iar cei de la Jaguar nu au un diesel mai puternic decât unitatea V6, cu toate că aceasta are 275 CP, mai mult decât ceilați competitori comparați în acest material.

Interior

Este cel mai bun interior din segment. O singură frază ar fi suficientă să clasificăm habitaclul lui Mercedes-Benz S-Klasse cu ampatament lung. Cei patru ocupanți - pentru că mașina are doar patru locuri individuale în urma unei configurări mai excentrice - sunt răsfățați cu spațiu din plin pentru cap, umeri și genunchi, iar fiecare dintre ei are în jur finisaje atente și materiale de calitate. Singurele modele care vin cu finisaje și materiale superioare sunt cele care aparțin segmentului superior, de lux, care vin cu un preț aproape dublu de achiziție. Gândiţi-vă la Bentley sau la Rolls-Royce.

În weekend-ul petrecut alături de această mașină, m-am întrebat adesea cine este mai răsfățat la bord. Să fie șoferul, care are controlul unei mașini care amintește de un yacht, stă pe un scaun ventilat care îi face masaj și are la discreție toate funcțiile sale, sau cel care stă pe scaunul din dreapta spate, care s-a extins mai ceva ca un fotoliu? În cazul configurației mașinii testate, care nu avea masaj pentru locurile din spate, aș spune că ocupanții locurilor din față au fost mai răsfățați. Singurul reproș la sistemul de masaj era că programul se oprea după un interval predefinit, nefiind posibilă pornirea sa pentru toate perioada petrecută la volan.

Toate tetierele sunt reglabile electric, iar cele de pe locurile din spate sunt echipate cu un set de pernițe care m-au făcut să vreau să-mi arunc perna de acasă și să fac o vizită la un magazin de mobilă. Fără rezultat pozitiv, din păcate pentru confortul meu.

Scaunele din față sunt foarte confortabile și au o plajă de reglare suficient de largă încât să acomodeze confortabil aproape orice corp de adult (excepțiile ce țin de Cartea Recordurilor Guinness sunt excluse). Totul este la un buton distanță, iar ergonomia comenzilor de la bord este bună, deși anumite elemente sunt complicate. Spre exemplu, coloana de direcție are trei manete în partea stângă: semnalizare+ștergătoare, tempomat și reglarea electrică a volanului. În partea din dreapta există însă o singură manetă: cea a schimbătorului de viteze.

Complexitatea este amplificată de butoanele amplasate la nivelul genunchiului stâng al șoferului, din care vezi doar unul când ești la volan și ești nevoit să le înveți pozițiile și funcțiile ca să le folosești fără să te uiți la ele. Sistemul multimedia este comandat atât prin butonul rotativ și micile butoane din jurul său, cât și prin suprafața tactilă de deasupra sa. Toate acestea necesită o perioadă serioasă de acomodare. Mie mi-a luat jumătate de weekend până să reușesc să folosesc toate funcțiile mașinii fără să fiu nevoit să mă uit la butoane sau să bâjbâi după funcția căutată. În ată ordine de idei, multă sănătate inginerului sau designerului care a mutat comenzile scaunului pe fața de ușă într-un loc vizibil, pentru că a simplificat semnificativ situația.

Să nu uităm de aspectele practice: S-Klasse are un portbagaj de 510 litri, în media segmentului, suficient de mult pentru bagaje și cumpărături. Tot în portbagaj am găsit un suport de cumpărături.

Preţ de achiziţie

Gama S-Klasse pornește de la 86.250 de euro cu TVA inclus, dar este foarte probabil ca nimeni să nu fi cumpărat vreodată modelul de bază al unui S-Klasse. Pentru că vorbim despre un segment unde personalizarea face totul și orice client își permite multe opționale. Varianta testată de noi, adică S350d Bluetec cu ampatament mărit și 4Matic (sistemul 4x4 de la Mercedes-Benz), pleacă de la 95.000 de euro.

Strict la nivel de preț de intrare în gamă, dintre toți jucătorii care au un reprezentant în segment, Jaguar vine cu cea mai accesibilă propunere: XJ pornește de la 79.400 de euro. Apoi vine gama Mercedes-Benz S-Klasse, gama Audi A8 facelift și noua generație a lui BMW Seria 7. În cazul ultimului model din listă, ar putea fi introduse mai multe variante în viitor, care să ofere un preț de intrare mai mic. Dar în segmentul limuzinelor premium, prețul mic de intrare în gamă face rău, nu bine, pentru că diluează din exclusivismul modelelor. Iar aceste mașini nu sunt cumpărate pentru că sunt mai ieftine cu câteva sute sau chiar mii de euro decât altele.

Fiecare model din acest segment prezintă un caracter specific, iar un client nu prea are cum să greșească atunci când alege unul dintre jucătorii mari ai segmentului (excepția fiind o configurație de prost gust în materie de combinații de culori interior/exterior). Fiecare limuzină premium are ceva special, pentru că fără acest aspect ar fi doar niște mașini lungi, seci și scumpe. Dar fiecare are un "suflet" al ei, care poate fi pus în valoare cu o configurare atentă, bine gândită, presărată cu multe mii de euro.

Exemplarul testat de noi a fost configurat cu generozitate, având accesorii din plin, fără a fi însă bifate chiar toate căsuțele posibile din lista de opționale. Prețul său final de achiziție a fost de 143.000 de euro cu toate taxele incluse. În mod ironic, nu i se aplică celebra taxă de lux aferentă motoarelor de peste 3.000 centimetri cubi (logica Guvernului e scurtcircuitată grav din punctul ăsta de vedere), dar statul român a primit 27.700 de euro sub formă de TVA la achiziția acestei mașini.

Dacă ar fi fost să schimb ceva la mașina testată, aș fi inclus masajul în scaun și pentru locurile din spate, iar suporturile de pahar cu încălzire și răcire ar fi fost montate şi pe locurile din față, nu doar în spate. Atât.

Siguranţă

Mercedes-Benz S-Klasse n-a fost testat niciodată de EuroNCAP. Nici rivalii săi direcți n-au fost testați de organismul independent, tocmai fiindcă EuroNCAP cumpără în mod anonim fiecare mașină pe care o testează la impact. Și asta înseamnă că au nevoie de mai multe unități pentru fiecare test în parte, ceea ce în cazul lui S-Klasse înseamnă o notă de plată de jumătate de milion de euro pentru ceea ce va deveni un morman de mașini făcute zob. Scump.

Dar S-Klasse, la fel ca omologii săi din gamele rivalilor, vine cu toate tehnologiile de siguranță disponibile în portofoliul constructorului care îl vinde. Așadar, mașina respectivă ar trebui să fie și cel mai sigur automobil vândut de producător, fie că vorbim de Audi, BMW, Jaguar, Lexus sau Mercedes-Benz, marii jucători în acest segment.

De la sistem de frânare autonomă și numeroase funcții de asistență a șoferului, până la un arsenal complet de airbag-uri, S-Klasse vine cu tot ce e posibil ca să-și protejeze ocupanții și să evite accidentele.

Ţinută de drum

S-Klasse este cel mai confortabil model din această clasă. Chiar și fără suspensia Magic Body Control, mașina este suprinzător de confortabilă. Direcția este ușor de manevrat, iar denivelările șoselei sunt absorbite impecabil de suspensie. Mașina ne-a impresionat la o secțiune denivelată în care se întâlneau mai multe șine de tramvai, unde suntem obșinuiți să fim clătinați stânga-dreapta chiar și la viteze mici. Cu S-Klasse, acest lucru nu s-a întâmplat, chiar dacă am perceput trecerea peste denivelare. Poate că și scaunele active, care își umflă pernele laterale să te ”strângă în brațe” când iei virajele au avut un mic aport aici.

Când crești tempo-ul în S-Klasse, lucrurile nu se precipită, confortul rămânând în continuare la un nivel înalt. Chiar și pe modul Sport, suspensia rămâne confortabilă, diferența majoră fiind eliminarea balansului stânga-dreapta la transferul de mase rezultat la schimbarea rapidă a direcției.

Dacă deja conduceți într-un ritm sportiv, suspensia nu poate să mai estompeze chiar fiecare mișcare, dar confortul este în continuare la un nivel admirabil, iar mașina păstrează un comportament cât se poate de neutru. Singura nemulțumire este la nivelul direcției, care devine prea artificială pe modul Sport. Aceasta opune o rezistență similară cu cea a volanelor cu force feedback folosite pentru gaming, fără să îți redea prea mult din ceea ce se întâmplă cu roțile din față.

În orice caz, dacă vrei confort de la o mașină din acest segment S-Klasse rămâne alegerea numărul unu, fără discuție cel puţin până la testul cu noua generație a lui Seria 7, care va avea loc probabil spre toamnă. În cazul clienților care pun preț pe confort și nu sunt interesați de sportivitate, punctajul la acest capitol pentru S-Klasse ar trebui să fie maxim.

Pentru un nivel ridicat de confort, dar cu un plus de sportivitate, trebuie încercate și propunerile de la Audi și BMW.

Vizibilitate

În ciuda dimensiunilor generoase, S-Klasse nu impune probleme de vizibilitate. Cel puțin, nu vorbim de probleme suplimentare față de ceea ce se găsește în mod normal în segment. Pentru că montantul parbrizului de pe partea șoferului este destul de înclinat și de gros, ceea ce îl aduce din când în când în câmpul vizual, în special la virajele strânse de stânga.

În rest, mașina are sisteme electronice pentru a acoperi micile probleme de vizibilitate care ar putea să apară la nivelul locurilor de parcare înguste sau pe șoselele aglomerate, S-Klasse fiind echipat cu un avertizor puternic la nivelul unghiului mort de pe lateral (acoperit aproape integral de oglinzi), dar întărit de un sistem care te avertizează cum semnalizezi sau mişti volanul în așa fel încât să arăți intenția deplasării în direcția în care se află obstacolul.

Tehnologie

Exemplarul testat de noi a beneficiat de numeroase dotări opționale care l-au făcut un veritabil banc de probe pentru tot ce are Mercedes-Benz mai bun de oferit. Însă chiar și fără aceste dotări suplimentare, S-Klasse vine cu o gamă generoasă de echipamente tehnologice, așa cum este de așteptat de la o mașină din acest segment.

Așa că vom trece rapid peste excelentul sistem audio Burmester, peste scaunele cu masaj care au funcții de răcire și încălzire și peste sistemul multimedia din dotare pentru a ne concentra pe un aspect anume al lui S-Klasse: sistemele de asistență a șoferului. Dacă multe modele au ajuns să aibă tempomat cu funcție de frânare, capabil să reducă viteza și să accelereze la loc atunci când rulează pe un drum în spatele unui alt vehicul și distanța dintre cele două scade, S-Klasse vine cu o funcție suplimentară, numită Steering Assist. Aceasta funcționează independent de tempomat și se activează separat de la un buton amplasat pe bord la nivelul genunchiului stâng al șoferului.

Ce face Steering Assist așa de special? Te ajută să brachezi mai ușor volanul. Până aici, nimic deosebit. Doar că S-Klasse cu Steering Assist poate să se conducă aproape singur cât timp volanul detectează că este ținut de mâna omului. Altfel spus, cât timp drumul are liniile trasate corect pe ambele laterale (aceasta este o observație personală, sistemul emite avertisment să preiei volanul când nu se îndeplinește această condiție), S-Klasse poate să vireze fără ca șoferul să depună un dram de efort, doar să țină volanul între palme.

Am experimentat sistemul pe DN1, cu tot cu tempomat, iar mașina a abordat singură mai multe viraje, sub atenta noastră supraveghere. Nu de alta, dar marcajele rutiere nu sunt perfecte și nu puteam risca să fac praf o mașină de peste 100.000 de euro doar ca să încerc un sistem de asistență a șoferului. În orice caz, senzația volanului care îți pleacă din mână și care se învârte fix cât e nevoie ca să iei virajul fără să depășești banda necesită o perioadă de acomodare. 

Probabil că peste 15-20 de ani și mașinile semnificativ mai ieftine vor avea așa ceva, deci obișnuiți-vă cu gândul. Funcția merge și la viteze mai mici cât timp sunt trasate liniile de ghidare prin ele, moment în care simți un mic ajutor electronic atunci când rotești volanul.

La nivel tehnic, actualul S-Klasse are deja tot ce îi trebuie să se conducă singur, singurul element lipsă fiind legislația care să-i permită lui Daimler AG activarea completă a funcției.

Design

Mercedes-Benz S-Klasse are rădăcini trasate încă din anii '50, când marca germană avea o limuzină de lux care reprezenta vârful gamei. Încă de atunci, vârful gamei Mercedes-Benz avea un design elegant și sobru, iar fiecare generație lansată și-a păstrat frumusețea peste ani, deși formele caroserie nu erau întotdeauna seducătoare.

Primul Mercedes-Benz care a fost denumit S-Klasse a fost lansat ceva mai târziu, în 1972, dar acest moment nu a marca vreo schimbare în filozofia celui mai luxos model din gama "obișnuită" a constructorului german.

Actuala generație a navei amiral de la Mercedes-Benz nu a schimbat macazul, rămânând cel mai elegant model din segment, fie că este în varianta cu ampatament lung sau normal, fie că este varianta extinsă Pullmann. Exemplarul testat de noi nu a îndrăznit să facă excepție de la o regulă întărită în peste șase decenii, fiind în continuare elegant deși a primit un tratament cu LED-uri și este cel mai dinamic S creat vreodată în materie de design.

E adevărat că există păreri şi păreri legate de noul S-Klasse. Cum ar fi faptul că nava amiral al nemţilor seamănă mult prea mult cu un A-Klasse la scară, Mercedes mizând pe succesul în design al gamei entry pentru a adapta o maşină foarte scumpă la cerinţele publicului. 

Una peste alta, rezultatul este o mașină care arată bine. Singurul lucru pe care îl putem critica la acest model este ornamentul cromat din partea inferioară a barei de protecție spate, care arată de parcă ar fi putut să integreze fără probleme țeava de eșapament, dar parcă cineva ar fi renunțat la această posibilitate în ultimul moment.

Nu ne-a placut

  • Ofertă săracă în diesel-uri
  • Direcția pe modul sport
  • Preț exemplar testat
  • Ai nevoie de timp pentru a te acomoda cu multitudinea de comenzi de pe bord
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa S (2013-2017) S350d 3.0 258CP Amp. Lung 4x4 Aut
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2987
Lungime mm
5284
Putere maxima CP (rpm)
258 (3600)
Latime mm
1899
Cuplu maxim Nm (rpm)
620 (1600)
Inaltime mm
1494
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2045
Acceleratie 0-100 km/h s
6.8
Ampatament mm
3165
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa S (2013-2017)

Ultimele teste

Comentarii (30)

  • Scorpionul_negru
    O masina exceptionala care nu poate fi descrisa decat intr-un cuvant... SUPREMATIE ! Ma gandesc daca acest model impresioneaza, cum o face S class Maybach.
    S-ul cu fiecare generatie a fost poate cea mai buna si echilibrata limuzina din lume. Nu ii poti reprosa nimic. Nici macar pretul piperat care il are. In comparatie cu Bentley si Rolls care tot cam aia fac (numai ca sunt mai deosebite) vine la un pret muuuuul mai mic.
    Am avut ocazia sa merg cu noul model si am stat in spate. Masina pluteste. Si era versiune scurta ! Mi-as dori sa vad cum e un S Maybach. Dar e mai greu de prins unul....
    Pe scurt S class este o masina eleganta, cu tehnologie de varf , la un pret mare dar justificat.
    ps. Frumoasa culoare....o prinde !!
    38 12
  • Marius
    Asa da ! Acuma imi place si volanul. :)
    23 5
  • Scorpionul_negru
    @Marius
    Am uitat sa zic de el. DA ! Arata mai bine ca cel standard. Asta sport de pe S coupe da mai bine pe masina.
    17 2
  • Poate mă înșel, dar cumva e primul S testat de AM? Dacă da, în sfârșit, a devenit importatorul mai disponibil. Despre modelul în sine nu mai sunt multe de spus, fantastic poate, despre preț? Nu mai apar multe plângeri? Are motor diesel doar, adică "decât ", la banii ăștia...
    22 3
  • Sub Cadillac CT6 din toate punctele de vedere. A fost ce-a fost la lansare, insa acum cu noi rivali in segment, a ramas totusi o masina depasita estetic si moral. Iar greutatea de tanc, o face sa sufere la capitolul performante. Sa nu uitam ca CT6 este cel mai usor full-size din clasa, asadar asta inseamna inovatie cu adevarat. Inca un concurent pe masura ar fi Jaguar XJ Ultimate si Lexus LS600Hl, care la anul prin viitoarea generatie va avea si propulsie fuel cell.
    11 49
  • Ei uite că nick ul asta îmi place, ivanoff nu prea mai mergea. Încă nu ne-ai spus ce fel de butoane va avea viitorul LS, va rămâne la electrostatice sau trec pe hidrogen? Oricum, așteptăm cu nerăbdare întoarcerea tăticului limuzinelor .
    29 4
  • @Madalescu_Georgian
    Bine ai revenit Ivanoff:))
    16 6
  • @dan_grc
    Am citit ca Lexus LS se va lansa undeva prin mai 2017, la foarte mult timp de la lansarea ultimei generatii. Probabil atunci aceasta varianta de S va beneficia si de un facelift. Butoanele nu stiu cum vor fi, dar cred ca vor avea si in 2017 acelasi sistem de control multimedia(mouse) depasit. Insa conform specialistilor va fi peste orice masina germana ce se va lansa pana in anul 2100:))
    19 9
  • @Madalescu_Georgian
    E drept ca acel Cadilac arata senzational si ceva mai proaspat ca S-ul. Dar la tehnologie si performante sa fim realisti....nici peste 10 generatii nu vor ajunge la nivelul S-ului !
    25 6
  • Baieti, ce sa zic, jos palaria. In primul rand pentru un review detaliat cu Mercedes si mai ales, wow! cu S Class. Nu ma intereseaza ce nota primeste, pentru ca orice masina pe lumea asta are plusuri si minusuri. Iar gusturile nu se discuta. Sa speram ca vom vedea mai multe din gama Mercedes, macar pentru comparatie cu alti constructori.

    Sebastian, iar m-ai facut sa rad. Deci sa intelegem ca te-ai spurcat la masaj :):):) Mai, si inginerii astia, sa te faca mereu sa pornesti butonul dupa fiecare ciclu :):):) He-heeei, altii doar viseaza la asa ceva, chiar si asa limitat de timp. Macar o tura dupa ce te urci in masina dupa o zi de lucru la calculator :)

    Inca odata, felicitari pentru articol si la mai multe !!!
    11 4
  • Su unii spuneau ca Seria 7 la 90000 de euro este prea scump...
    8 20
  • Mecanicu'
    Nu pot sa ma abtin: Aceasta este o masina pentru cineva care isi permite un sofer si sa stea pe locul din spate.

    Stiu o gramada de cocalari care merg cu Mercedes clasa S pe santier, lasa gemurile jos si dau muzica la maxim. Nu vad nicio placere sa conduci aceasta balena.

    Nu contest calitatile masinii, respect progresul tehnologic promovat de Mercedes, doar ca in opinia mea este o masina de protocol, cand o sa ajung Presedinte de Corporatie sau de Stat o sa o trec pe lista :)

    Eu pentru o masina pe care sa o conduc cu placere, as merge pe Porche Panamera
    18 11
  • Vasile Gogosar
    Bun review, iar masina si mai buna. Chiar ca este etalonul in clasa ei, cu toate ca noul seria 7 se apropie, iar in viziunea mea depaseste la anumite lucruri S-ul. Un lucru ma enerveaza totusi, nu inteleg de unde apetitul asta al europenilor pentru motoare diesel mai ales la masinile din clasa asta, mi se pare stupid sa dai atatia bani pe masina sa o personalizezi in fel si chip si sa ii lasi motorul standard, unde sunt S500 sau S600? pacat.
    19 8
  • Oferta saraca de diesel .. pa draq. Daca judeci prin ochii alora de cumpara masini de 100k+ si nu au bani de gaz, poate ... dar trebuie apreciat faptul ca MB nu da curs imbecilitatii publicului care acum ajunge in zona de lux, si ofera un diesel, ca sa fie. In rest ofera motoare care au ce cauta, cu adevarat, pe un automobil de lux, asa cum au pretentia clientii care au stiut ce-i aia lux si acum 30 de ani.
    Capitolul pret ar trebui sa nu existe - efectiv conteaza fix pix cat costa masina. Cei care isi permit asa ceva nu au 143000E in cont si se scarpina de niste marunt ca sa o poata plati ... in general sunt oameni care au conturi cu 7-8cifre (in fata virgulei).


    si, sa nu uit, lexus este mai buna :))
    19 3
  • Am fix 86.253. Oare imi da masina fara un euro ea fiind 86.254 pret de porinre ? Imi face oare reducere de 1 euro la ea ? Daca da, maine o cumpar !
    4 22
  • Am avut norocul sa conduc aceasta fantastica limuzina prin toamna anului trecut prin firma de Rent-A Car in Munchen. Ca urmare impresiile sunt urmatoarele :

    AVANTAJE fata de concurenta directa :

    -confort sporit
    -insonorizare de calitate inalta
    -gama complexa de motorizari si optiuni
    -finisaje superioare

    DEZAVANTAJE fata de concurenta directa:

    -performante anesteziata ( in varianta de motorizare testat de mine )
    -ruliu pe viraje
    -gabarit foarte mare ( cu aprox. 600 kg mai greu decat Cadillac CT6 regele segmentului )
    -insertiile din aluminiu sunt de fapt plastic
    -consum ridicat
    -feedback zero din partea directiei
    -pret piperat

    Verdict final : Cine doreste performante, agilitate si tehnologie alege noul CT6 ( 1585 kg ), iar cine opteaza pentru confort sporit, fiabilitate, si calitate inalta alege Lexus LS si Jaguar XJ .
    11 31
  • Scorpionul_negru
    @Tony_LPP
    Termina cu prostiile. Insertiile din aluminiu chiar sunt din alumniu ! Sunt reci ! Nu sunt in nici un caz din plastic. E totusi vf de gama ! Pana si la C class sunt din alumniu veritabil.
    In ceea ce priveste Cadilac, imi place dar e o gogomanie sa spui ca e lider in segment. Ma faci sa cred ca esti Madalescu_Georgian care e de fapt ivanoff.....
    27 4
  • Are o tinuta de drum mult mai buna decat un Bentley sau Rolls, insa multi esueaza in a pricepe esenta unei asemenea limuzine. .Vreti senzatii tari de "bad boys"? Daca ati pus ochii pe segmentul asta, inseamna ca va tine buzunarul. Luati-va un AMG si terminati cu prostiile.
    23 2
  • Un baiat
    @mda
    Ai mers cu Bentley si Rolls ca sa spui asta ? Nu cred ! Asa ca pana atunci mai bine te-ai abtine. O masina de 100 de mii vs una de 200 de mii cum e Bentley Continental Flyng SPur care e cel mai apropiat de S, nu poate fi mai prejos ca el. Nu mai zic de Rolls ca nu are rost. E in alta liga !
    6 15
  • @Sebastian Toma

    Citez: " Dar în segmentul limuzinelor premium, prețul mic de intrare în gamă face rău, nu bine, pentru că diluează din exclusivismul modelelor. Iar aceste mașini nu sunt cumpărate pentru că sunt mai ieftine cu câteva sute sau chiar mii de euro decât altele."

    TE CONTRAZIC !

    Exclusivism pur in legatura directa cu entry-level? Nu merge.
    Nu discutam aici de Koenigsegg sau Pagani. Nici macar Lamborghini, Ferrari sau Rolls Royce nu mai sunt atat de exclusiviste pe cat erau inainte. Au devenit branduri comerciale. VOR sa vanda. Cat mai mult.
    La fel cum cateva mii de euro nu conteaza prea mult pt un client bogat, nici acele cateva mii de euro in plus NU contribuie la cresterea exclusivismului.
    7 3
  • Scorpionul_negru
    Am uitat sa spun ca nimeni nu-si poate permite de aici de pe site un S600 cum poate babacu meu.
    1 9
  • Ma dezamagiti AUTOMARKET:

    Puncte slabe:

    Ofertă săracă în diesel-uri:
    -Pentru cine vrea consum mic e ok doar motorul de 3.0d, daca vrei ceva mai mult treci la motoarele pe benzina, S-class merge cu benzina, nu cu un norisor de fum negru dupa el, cu aditivi, cu filtre si altele ca sa nu scoata fum. Oricum V8-ul CDI a fost un esec. Si BMW tot 3.000cmc3 ofera !


    Preț exemplar testat:
    -daca nu va place, cumparati-va Logan sau Octavia, ca alea sunt mai ieftine.


    Ai nevoie de timp pentru a te acomoda cu multitudinea de comenzi de pe bord:
    -va recomand Logan, in 5 minute deja ii cunosti toate comenzile (geamuri electrice, oglinzi electrice, cb, radio cd, clima manuala, blocare usi, degivrare luneta spate), ATAT !
    22 2
  • https://www.youtube.com/watch?v=Kv9JYqhFV-M
    1 0
  • @lorinczi
    Bai, deci "enginerii" care a proiectat sistemul ala "e" prosti. Cum sa meri, bre, sub 1500 rpm ca distrugi motorul, masina... miturile "mecanicilor" de pe forumuri?!
    10 0
  • "S" este singura litera care nu are termeni de comparatie...cu atat mai putin conserva de CT6. Ma faceti sa rad :))
    14 4
  • @@lorinczi: nu ai observat de fapt esenta clipului, cum cruise controlul este hackuit de o simpla doza de energizant
    MPT: deci S8 nu se compara :)))
    1 9
  • La banii aia cumperi un Audi S8 si nu se compara ! E infinit mai bun. VA
    4 14
  • A primit mai putin ca seria 7 cu facelift. Frumos. Oare de ce ?
    3 0
  • Porsche Romania
    @VAG....va asteptam luni la noi in showroom cu banii pregatiti sa va ridicati masina.
    6 0
  • Jaguar-ul a aparut in 2009 pe piata si atunci era cel mai scump din segment incepea de la 81 de mii si Mercedes-ul de la 74 de mii tot atunci in 2009,in 2013 Jaguar-ul era cel mai accesibil pt ca aveau ceva oferta si deja si tehnologia nu era chiar ca pe restul
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru