Drivetest Opel Astra

1.5 diesel 130CP GS Line AT
4.1
Opel Astra zoom
de Gabriel Nica, Foto: Opel
Marti, 17.01.2023
Punct și de la capăt

De multe ori avem impresia că istoria a început cu noi. Sau cu doar câteva decenii mai devreme. De aceea ne este greu să acceptăm anumite provocări sau chiar realitatea dură de lângă noi. Un adevăr de netăgăduit este, de exemplu, faptul că Opel Astra își găsește originile în industria auto acum mai bine de 80 de ani, chiar mai aproape de 90.

Primul model Opel compact a fost lansat în 1936 și purta numele Kadett. Ulterior, acesta s-a transformat în Opel Astra. Așadar, vorbim de o istorie de 86 de ani, pe parcursul căreia producătorul german a vândut peste 25 de milioane de mașini. Iar asta nu e puțin.

Am primit însă o nouă generație și lumea a ciulit urechile de îndată. De ce? Pentru că, spre deosebire de predecesorul său, care a primit doar câteva implanturi bine alese de la noul patronaj francez (PSA, ulterior Stellantis), Opel Asta L este acum un produs care împrumută aproape tot de la frații săi de platformă. Inclusiv platforma, supranumită EMP2-Evo.

Cu toate acestea, modelul compact a fost desenat, dezvoltat și este produs exclusiv în Germania, conform Opel.

Ce înseamnă toate astea? Mai este Opel Asta o mașină nemțească? Greu de spus doar citind despre mașină, așa că am plecat la drum prin România pentru a afla de la volan exact ce aduce noul Astra.

PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O ÎN ROMÂNIA

Opel Astra
1.5 diesel 130CP GS Line AT

  • Pret de pornire 22.700 €
  • Pret model testat 32.800 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Încă de la faceliftul modelului precedent s-au operat câteva modificări sub capota lui Astra. Toate pentru a-l aduce în linie cu specificațiile grupului PSA. Deja aud cum unii se plâng prin cele mai obscure cotloane ale internetului. În van, aș spune eu. Gama de motorizări oferită de către Astra L este bine gândită pentru ceea ce este, de altfel, un model de volum, menit să țină cu casa.

Vei avea la dispoziție motoare de 1.2 litri, în 3 cilindri, turbo, pe benzină, cu 110 sau 130 de cai putere, un motor diesel de 1.5 litri cu 130 de cai putere și un motor de 1.6 litri, pe benzină, disponibil pe versiunile PHEV. Noi am avut la dispoziție propulsorul diesel, alături de o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte.

Ce mi-a plăcut întotdeauna la acest propulsor: modul său de rulare echilibrat și rafinat. Ținând cont de faptul că e totuși un diesel. Foarte rar ajungi să auzi ronțăitul său specific în habitaclu. Asta se datorează antifonării foarte bune și motorului în sine, care e silențios.

Mai mult, acesta se bazează pe un cuplu de 300 Nm, care e servit în totalitate încă de la 1.750 RPM. Iiar asta înseamnă libertate de mișcare. Asta și pentru că transmisia automată cu 8 rapoarte de la Aisin se va grăbi să trimită resursele către roțile față.

Această combinație este una reușită, mai ales din moment ce resursele sunt îndestulătoare pentru o mașină de aceste dimensiuni, iar livrarea lor se face lin, fără sincope. Sigur, nu te aștepta să dobori vreun record în timpul vreunei depășiri, dar pentru majoritatea clienților, care se mai uită și la limitele de viteză de pe drumurile pe care se deplasează, 130 CP și 300 Nm vor fi de ajuns.

Consum

Marele avantaj al acestui propulsor, comparativ cu alternativa de 130 CP pe benzină, ar trebui să fie consumul redus de combustibil. La nivel oficial, diferența între cele două este de peste un litru la 100 de kilometri parcurși, consum mixt. Ei bine, în realitate, aceasta e ceva mai mare.

Nu am avut ocazia să experimentez acest propulsor în mediul urban, așa că nu vă pot oferi cifre exacte în acest sens, așa cum fac de obicei. Asta pentru că evenimentul de lansare al noului Opel Astra în România, unde am condus mașina în cauză, a fost ținut în Covasna, pe unele dintre cele mai frumoase drumuri din țara noastră. Drept urmare, tot ce pot să vă ofer în acest sens este consumul extra-urban.

Așadar, într-un regim de mers chiar dinamic, pe o serie de serpentine și drumuri care te îmbie să calci pedala de accelerație ceva mai tare, modelul de test a afișat un consum de aproximativ 5 litri/100 kilometri. Pe autostradă, la o viteză medie de peste 120 km/h, consumul afișat a urcat la 6 litri/100 kilometri. Numerele oficiale pretind un consum mixt de 4.5 litri/100 kilometri.

Principalul rival al lui Opel Astra este, fără îndoială, Volkswagen Golf. În cazul rivalului din Wolfsburg, motorizările diesel se rezumă la propulsorul de 2.0 litri TDI, cu 116 sau 150 CP, ambele disponibile cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte. Cel mai aproape de modelul nostru de test ar fi varianta de 116 CP, care se „laudă” cu un consum de 4.6 litri/100 kilometri mixt.

În tabăra Ford vom găsi un alt rival demn de luat în seamă: Focus, cu motorizarea diesel de 1.5 litri, EcoBlue, de 120 CP, alături de o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. Conform americanilor, consumul mediu al acestui model ar trebui să fie tot 4.6 litri/100 kilometri.

Nu în ultimul rând, putem să ne uităm și la „nou venitul” Kia Ceed, care, cu al său propulsor diesel de 1.6 litri, 136 CP și sistem mild-hybrid atinge un consum mediu de, culmea, tot 4.6 litri/100 kilometri. Dueluri la baionetă.

Performanţe

E important să îți dozezi bine entuziasmul atunci când vorbești despre performanțele unui model compact, de volum, cu motor diesel. Deși, la un moment dat, dieselul domina preferințele românilor, iar cuplul dezvoltat de aceste propulsoare era impresionant, în ziua de azi benzina câștigă teren. 

Drept urmare, Opel Astra, cu motorul de 1.5 litri diesel și ai săi 130 CP, poate atinge 100 km/h, de pe loc, în 10.6 secunde. Germanul are o viteză maximă de 209 km/h.

Golful de 116 CP cu a sa transmisie tot automată dar cu dublu ambreiaj, are nevoie de 10.4 secunde pentru același sprint, în timp ce viteza maximă e de 202 km/h.

Ford Focus este pe picior de egalitate cu noul Astra L, în timp ce Kia Ceed și a sa cutie DCT bate toată competiția, fiind singurul model din această listă care coboară sub 10 secunde (9.9 mai exact). Modelul sud-coreean are și a doua cea mai mică viteză maximă (200 km/h), Ford Focus fiind codaș la acest capitol, cu 193 km/h.

Interior

Fiind vorba despre un model complet nou, era de așteptat ca totul să fie fresh în habitaclu. Vorbim despre absolut tot, de la design, la funcționalitate, ergonomie, materiale și finisaje.

Noul Astra aderă la principiile de design anunțate de premergătorii săi, Opel Mokka, Grandland sau Corsa. Astfel, și modelul compact primește acum instrumentar de bord digital în standard, precum și un ecran mai mare pentru sistemul multimedia. Ambele sunt poziționate pe bord, în interiorul unui element decorativ din plastic negru lucios, care, deși arată bine, cu siguranță se va zgâria și se va umple de praf și amprente. Același material se regăsește și pe consola centrală și în multe alte locuri.

Finisajele sunt demne de un producător cu atât de multă istorie în spate și nu am observat zone unde îmbinările să fie deficitare sau inegale. Materialele folosite sunt un mix care depinde foarte mult de configurația mașinii. Standard, vei primi tapițerie textilă pe scaune, dar poți opta pentru Alcantara, piele și multe alte combinații. Mai mult, indiferent de ce tapițerie alegi, scaunele sunt certificate AGR pentru ergonomie și confort, iar asta se simte la drum lung.

Plastice tari vei găsi în zona de jos a panourilor ușilor, dar și sub zona mediană a bordului. Panourile ușilor din spate sunt făcute exclusiv din acest material, de parcă cei care vor sta în spate sunt pedepsiți într-un fel pentru asta.

Spațiul este decent în zona din față și un pic limitat în spate, dacă ai peste 1.8 metri înălțime. Copiii și adulții sub această limită nu vor avea niciun fel de problemă în a-și găsi o poziție confortabilă.

Și ergonomia este la locul ei, alături de spațiile de stocare generoase. Vei putea pune o sticlă de un litru de apă în buzunarele ușilor, ai două suporturi de pahare în consola centrală și un torpedou spațios la dispoziție.

Portbagajul este și el încăpător, cu un spațiu total disponibil de 422 de litri, mai mult decât toate rivalele din segment, enumerate mai sus.

 

Preţ de achiziţie

Opel Astra a fost întotdeauna un reper al românilor atunci când a venit vorba de un raport calitate/preț. Opel a fost considerat o propunere germană accesibilă, la același nivel cu alți rivali mult mai scumpi.

Pentru noul Astra prețurile încep de la 22.700 de euro, valabil pentru versiunea cu motor pe benzină și transmisie manuală, în echipare Astra. Pentru o versiune Elegance cu motorul diesel de 130 CP și cutie automată de viteze va trebui să plătești minim 28.440 de euro.

Un Volkswagen Golf cu 116 CP și cutie de viteze DSG pornește de la 29.200 euro în echiparea Style, în timp ce Kia Ceed cu motorul de 136 CP și cutie DCT, momentan, nu mai poate fi comandată în România. Un model echivalent, pe benzină, te-ar costa de la 23.250 de euro în sus.

Modelul testat de noi, însă, a fost foarte bine echipat, având o etichetă de 32.800 de euro, după un discount de 595 de euro. Printre opțiuni am găsit sistemul de navigație Opel Connect Navi 10, Drive Assist, pachetul de lumini (Iluminare automata cu schimbarea inteligenta a intensitatii luminoase, senzori de ploaie si de lumini, faruri Eco LED), scaunele față încălzite dar și culoarea de caroserie Roșu Peperoncino, care a mai costat și ea 433 de euro.

În standard, echiparea Elegance aduce echipamente precum: geamuri electrice față și spate, stopuri LED, climatizare electronică, instrumentar de bord digital, jante de 17 inch, tapițerie de stofă, climatizare pe două zone și multe altele.

Siguranţă

Noul Opel Astra a fost testat de către EuroNCAP în cadrul sesiunii din luna mai. Din păcate pentru modelul german, acesta a primit un rating de 4 stele.

Conform EuroNCAP, Opel Astra a fost notat cu 80% în cazul protecției pasagerilor adulți, 82% în cazul protecției copiilor în caz de impact, 67% pentru protecția pietonilor și 66% pentru sistemele active de siguranță.

Dotările standard de siguranță oferite pe orice Opel Astra includ un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, ABS, AFU, ESP și Hill Assist, airbaguri frontale față, laterale și cortină, sistem de prindere ISOFIX pentru locurile din spate precum și sensor de presiune pneuri. Pentru confort pe autostradă, clienții primesc un asistent pentru menținerea benzii de rulare și un pilot automat adaptiv.

1000 de panouri solare si o amprenta verde
Centrul de testare Nokian din Spania foloseste peste 1000 de panouri solare. De asemenea, tot pentru o amprenta cat mai verde, apa este reciclata, iar acoperisurile sunt albe, ca sa reflecte caldura. Nokian s-a implicat si in cercetarea de materiale de natura biologica în apropierea centrului de testare.

Ţinută de drum

De la volan, Opel Astra impresionează în primul rând prin ușurința cu care poate fi condus. Toate comenzile sunt foarte ușoare, de la servodirecție, la pedala de frână sau ambreiaj (în cazul modelelor echipate cu o cutie de viteze manuală).

Totul este făcut astfel încât să ai o experiență confortabilă la volan, care să te protejeze de stresul cauzat de haosul din trafic. Fiind vorba de platforma EMP2, suspensia favorizează confortul, aceasta aducând în prim plan ruliul și ocazional tangajul, atunci când împingi mașina la limită.

Chiar și așa, per total, Opel Astra se conduce bine atunci când vrei să mergi alert pe o serie de serpentine, de exemplu.

Controlul greutății pe cele două punți este ușor de realizat, iar tranziția acesteia de pe o parte pe cealaltă se face fluid, predictibil. Nu vei fi luat prin surprindere de o rupere de aderență în mijlocul virajului.

Sigur, nici nu ar fi recomandat să exagerezi cu accelerația și viteza, pentru că vorbim, totuși, de o mașină fără pretenții sportive. Suspensia își face și ea treaba foarte bine, fiind vorba de un aranjament de tip McPherson pe față și semi-independent pe puntea spate. Imperfecțiunile din asfalt sunt absorbite fără probleme și izolarea fonică este bună (peste ce oferă Volkswagen Golf, de exemplu, chiar și cu suspensia multi-braț).

Desigur, așa cum se cuvine într-o mașină lansată în zilele noastre, opțional poți adăuga moduri de condus noului tău Astra. Fiind vorba de un model cu motor diesel în cazul nostru, diferențele în comportamentul rutier al mașinii au fost destul de reduse, atunci când am oscilat între Confort și Sport. Singura diferență notabilă a fost menținerea turației motorului la un nivel mai ridicat, respectiv un răspuns în pedală ceva mai rapid.

Vizibilitate

Noul Opel Astra beneficiază de o suprafață vitrată destul de bine proporționată. Luneta este generoasă, însă este flancată de un set de montanți cam mari. Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate și ajută la vizibilitatea posterioară. Există însă ceva probleme și cu primul rând de montanți, care incomodează în virajele strânse.

Pentru a remedia unele aspecte legate de vizibilitate, Astra beneficiază acum de o nouă cameră de marșarier, cu un unghi mai bun și cu o calitate clar îmbunătățită a imagini. Chiar așa, parcă nu e la același nivel cu ceea ce oferă competiția. În condiții de lumină slabă se observă cu ușurință cât de slabă e calitatea imaginii.

Tehnologie

Pe frontul tehnologic, Astra aduce cam tot ceea ce are de oferit Opel în acest moment pe mașinile sale. Bineînțeles, atât timp cât ești dispus să plătești pentru această tehnologie. Din fericire, există și mult echipament standard.

De exemplu, instrumentarul de bord digital vine standard pe toate modelele Astra. Denumit Pure Panel, acesta are o grafică frumoasă, însă rezoluția lasă de dorit pe alocuri. Același lucru se poate spune și despre animațiile afișate atunci când schimbi informația redată în spatele volanului.

Fix aceleași caracteristici se aplică și ecranului pentru sistemul multimedia, care are aceeași dimensiune de 10 inch. Totul arată bine, meniurile sunt simple și bine gândite, iar folosirea acestui nou sistem multimedia e ușoară. Cu toate acestea, parcă aș fi vrut o rezoluție mai înaltă și animații mai fluide, mai ales în submeniul dedicat navigației.

Din fericire, suportul pentru Android Auto și Apple CarPlay fără fir, în standard, rezolvă aceste probleme.

Butoanele fizice sunt păstrate în noul Astra, cel puțin pentru funcțiile esențiale, precum climatizarea. Iar asta reprezintă un mare plus pentru mine, personal, comparativ cu marele rival Golf.

Mai mult, acum ai și comenzi vocale în interiorul noului Astra, comenzi care, momentan, sunt limitate la anumite funcții esențiale, precum reglarea temperaturii interioare.

Altă tehnologie notabilă este reprezentată de farurile opționale Intelli-Lux Pixel Light, cu funcție adaptivă Matrix, care funcționează impecabil pe timp de noapte.

Design

Probabil cel mai mare avantaj pe care îl are noul Opel Astra în „bătălia” cu rivalii săi este designul exterior. Inspirat de noua filozofie de brand, care îmbină detalii din trecutul bogat al companiei, cu viziunea pentru viitor, aspectul noului Astra se simte „retrofresh”, dacă vreți.

Partea frontală e curată, are linii simple și este dominată de elementele luminoase încastrate în faruri, respectiv luminile de rulare pe timp de zi, cu a lor semnătură unică. Paleta de culori este și ea destul de bogată pentru un model de volum, iar cei mai îndrăzneți pot chiar să își comande un finisaj bi-color, cu acoperișul vopsit negru lucios.

Zona din spate este și ea dominată de luminile LED și forma lor, care amintește inclusiv de modelul precedent. Pare, totuși, o evoluție naturală.

Per total, noua Astra va atrage foarte multe priviri, așa cum am observat și eu în timpul testului. Tocmai acest design atractiv ar putea fi arma secretă, care să-i facă pe clienții modelelor rivale să schimbe tabăra.

 

Nu ne-a placut

  • Spațiul limitat pentru pasagerii din spate
  • Poate deveni scump în funcție de dotările alese
  • Latura dinamică insuficient explorată
Preț cu TVA (Euro)
31.080
Tip transmisie
automata
Tracțiune
fata
Număr trepte
8
Putere maximă generată (CP/rpm)
130 / 3.750
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
300 / 1.750
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
1.496
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
standard
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
209
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
10,9
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 5.3
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 3.5
Consum mediu mixt (litri/100 km)
WLTP 4.5
Emisii CO2 (grame/km)
109
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
52
Autonomie la consum mediu mixt (km)
1.156
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.374
Lățime (mm)
2.062
Înălțime (mm)
1.470
Ampatament (mm)
2.675
Ecartament față (mm)
1.551
Ecartament spate (mm)
1.546
Masă proprie (kg)
1.438
Spațiu portbagaj (litri)
422
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.339
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
24 / 9.999.999
Interval service (luni/km)
12 / 30.000
Mai multe detalii despre Opel Astra

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer.
    Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump
    22 6
  • O marcă ce a evoluat destul de frumos de când a încăput pe mâinile francezilor. Personal eram omul ce nu ar fi cumpărat niciodată Opel, bine nici acum nu aș face-o, mai ales de la 30.000 în sus, dar, se vede clar, e altceva, iar la 22.000 e chiar concurentă pentru destul de multe rivale. Dintr-o marcă insipidă a devenit ceva care îți atrage atenția și poate fi de luat în calcul, mai ales că în varianta diesel se găsesc adepți.
    17 2
  • Seriff
    ''Poate deveni scump in functie de dotarile alese'' - trecut la ''Nu ne-a placut''.
    Adevarul e ca e singura masina la care daca adaugi dotari pretul creste, la celelalte le scade pretul, genial.
    29 0
  • Prețul este măricel, dar în niciun caz 45-50.000 euro cât ajunge o compactă electrică .

    Actualul Astra arată intr-un mare fel, iar o versiune diesel testată în 2023 pare o minune, sau o ciudățenie, depinde cum privești.
    20 2
  • Banditos
    Inca 2.000Eu si te coafezi cu un Civic E:HEV de uiti ca exista numele Astra. Diesel.

    Vorba unuia, chiar trebuie sa ai creierii spalati sa iti cumperi in anul 2023 motor pe motorina.
    11 10
  • au stricat francezii si marca asta. nu ca era mai buna inainte, fiind cea mai slaba masina nemteasca. acuma fiind si frantuzeasca, clar nu as cumpara.
    la ce sta bine este consum, pentru ca dieselul nu o sa moara niciodata
    exteriorul este hidos
    nu vad persoane fizice sa cumpere marca asta, doar flote si firme de inchiriere.
    4 13
  • cu 27k euro iti iei Toyota Corolla full option full hybrid cu motor de 1.8 si 122 CP(dupa reducerile obtinute). de ce ai da cu 5k euro in plus pentru un Opel diesel cu motor de 1.5??
    12 7
  • Seriff
    @adi_10 pentru ca Toyota aia cu motorul respectiv e praf si pulbere, abia trage, antifonarea e 0, e plina de plastic ieftin, interiorul arata ca in 2001, sistemul hibrid o face sa consuma enorm la drum lung, diesel-ul o bate la orice capitol, cuplu, putere, consum.
    10 15
  • Serifule, mai taie din ele... Toyota aia de care se vorbeste de anul asta are 140 de caluti, o idee mai bine decat varianta lesinata de 122, cel putin pe hartie sta bine, 9.3 pana la suta. Cat despre consum, si aici sta mai bine, mult mai bine decat orice alt benzinar/diesel mild hibrid in oras. Dar si in afara nu consuma rau, undeva la 6-6.5 la 130km/h. Sa nu vorbim de fiabilitate.
    10 4
  • Eu am Astra J și chiar nu am avut deloc probleme cu el. Îmi place designul, mă simt bine în el, e foarte confortabil, scaunele sunt excelente. DAAR... pentru cei 4,7 m ai săi spațiul în spate e execrabil. Abia încape scaunul de copil pe ușă, iar să pui scaun de copil în spatele unui șofer de 1.82 ca mine nu prea poate fi vorba.

    Văd că modelul nou e cam la fel, adică design plăcut, se conduce plăcut, scaune excelente, dar spațiul în spate dezamăgitor.

    Și unii comentatori de pe aici au dreptate, de ce aș da 32k pe el? Chiar ieri am văzut o Octavia nouă în showroomul Skoda, echipată mediu, dar suficient pentru nevoile zilnice, cu 26k cu tot cu TVA. Și ca spațiu e net superioară Opelului.
    6 1
  • Banditos
    Pai Skoda e campionul spatiului pe bancheta din spate. Nici Fordul nu e cine stie.
    9 0
  • Seriff
    @Nelu Pantofaru, Toyota are 140 cp, dar 142 NM cuplu fiind motor aspirat, adica slab rau, Astra are 300 nm, aproape triplu, de cuplu ai nevoie nu de cai, Toyota e grea din cauza sistemului Hibrid si oricum se conduce mizerabil, toate Toyotele se conduc super jenant si au interioare invechite, sunt pline de plastic ieftin, nu se compara cu nici o masina europeana.
    8 10
  • Banditos
    Eu as face-o pe mortu'n papushoi daca nu as intelege ce este si cum functioneaza un hibrid. Dar cand Dumnezeul meu se numeste Diesel netul suporta orice.
    4 6
  • Seriff
    @Banditos, sistemul mult iubit hybrid, ca se scrie cu y nu cu i, este ultil strict in oras la viteze mici.
    In rest e inutil, cari dupa tine o baterie care nu face altceva decat sa creasca masa masinii.
    Diesel ca tehnologie e net superior oricarui hybrid.
    Nu ma crezi, fa plinul la o Toyota Corolla si plimba-te prin tara pana se aprinde becul, dupa fa plinul la orice diesel cu motor de 1.5 cum e Astra din articol, la final sa imi zici cu care ai facut mai multi km si cu are te-ai simitit mai relaxat cand ai avut de facut o depasire.
    9 6
  • Masina asta e o reusita, o spun fara nicio rezerva. Pretul ala e f mare si nejustificat, dar ma astept ca se vor ieftini anul asta, cand criza de chipuri e rezolvata practic deja. Daca nu va cadea pretul de lista, vei primi discounturi.
    Eu vreau sa iau anul asta un Diesel nou, si va fi ori Peugeot 2008, ori un Astra. Inca deliberez si ma duc la test drive cu ambele. Dar va avea un motor Diesel HDI de la Peugeot. Am renuntat si la ideea de Diesel de 2 L. Il voi lua pentru eficienta maxima. Cel putin in cazul Peugeot 2008, la 80 - 90 de km/h AI UN CONSUM REAL DE 2.8 - 2.9 L/100 DE KM. Pe probate, pe testate, sunt teste pe youtube, uitati-va sa vedeti daca nu ma credeti. Bine-nteles, vorbim de cutie automata, da? NU de manuala. :)

    As vrea sa vad ce poate replica orice iubitor de hibride, de masini pe benzina si de electrice la o asemenea eficienta. Si guess what: ESTE MAI CURAT Dieselul acesta decat celelalte variante, da da, inclusiv decat cel electric.
    Si acum hai, dati cu injuratura goasa de camionagiu. Atat puteti unii dintre voi. Dar adevarul ramane la mine, oricat ati incerca sa-l bagati sub pres.
    13 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru