Feedback

DrivetestPorsche 911 Speedster

4.0 510CP
4.7
Test drive Porsche 911 Speedster zoom
de Mircea Meşter
Miercuri, 22.05.2019
Perfect

Acesta nu este un test drive.

Da, știu că titlul de pe prima pagină v-a făcut să intrați aici. Ba chiar suntem în secțiunea Test Drive de pe Automarket, așa că ce-ați citit mai sus poate să pară o tâmpenie. Dar nu este. Pentru că - serios - acesta nu este un test drive. Nu are cum să fie.

Pentru că nu ai ce să testezi într-un Porsche 911 Speedster. Nu "testezi" e cuvântul potrivit. La fel cum critica Giocondei este puerilă. Nu ai cum să stai pe scaunul mașinii ăsteia și să te apuci să strâmbi din nas că nu-știu-ce buton generează un sunet dezacordat sau că plafonul acționat exclusiv manual (ce zgârcenie!) poate fi comandat doar pe culoarea neagră. Sau că motorul aspirat consumă mult (mult!). Sau că mașina asta costă vreo 280.000 de euro în versiunea de bază, de-i și aud pe ăștia de pe la televiziuni: "Bani cu care îți poți lua vreo 15 Dustere".

Sau că nu-ți place culoarea, sau că nu-ți place forma evacuării, sau că e construit pe anterioara generație 911, nu pe cea tocmai lansată. "Cum își permite Porsche să construiască o mașină pe generația veche și să ceară pe ea atâția bani?".

Serios. Poți vorbi despre toate aceste lucruri, însă ai fi penibil. 

Nu e un test drive. Pentru că atunci când te așezi pe scaun, îți legi centura, pornești motorul aspirat de 4.0 litri și apeși pedala de accelerație și începi să te agăți de fiecare gradație a turometrului, uiți că ești într-o mașină cu plusurile și defectele ei și te simți pur și simplu perfect. 

Nu, nu folosesc cuvinte grele inutil și nici nu ating gratuit termeni fastuoși. Te simți perfect. Și pentru că te simți perfect, nu te interesează nimic altceva decât să profiți cât mai mult de timpul pe care-l ai împreună cu o mașină al cărei loc este, cel mai probabil, în colecții private. Doar 1948 de unități 911 Speedster vor fi produse, iar asta înseamnă că ce am trăit pe șoselele din Sardinia va putea fi replicat de foarte, foarte, foarte puțini oameni din lumea asta.

Deci ăsta nu este un test drive. Este un vis pe care am reușit să-l trăiesc în realitate și pe a cărui poveste o împart acum cu voi.

Porsche 911 Speedster
4.0 510CP

  • Pret de pornire 276.000 €
  • Pret model testat 288.000 €
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cel mai ușor mod de a-l caracteriza pe 911 Speedster este să spui că vorbim de fapt de un 911 GT3 fără plafon, cu o formă diferită de cea a unui cabriolet și cu o transmisie manuală. Singura disponibilă, pentru că vorbim aici de o mașină care ține la moștenirea ei.

Dar ar fi nedrept să-i furăm personalitatea lui Speedster considerându-l "apendicele" unui alt model. Până la urmă, vorbim de un Porsche. Iar când vorbim de Porsche, toate modelele reprezintă rezultatul exploziei "Big Bang-ului" 356. Apropo, primul Speedster a fost construit pe baza lui 356, mult înainte ca 911 să fie parte din peisaj. Așa că dilema oului și găinii e ceva mai complexă în cazul lui 911 Speedster.

Dar cifrele rămân: motor aspirat de 4.0 litri, 510 CP (cu 10 în plus față de GT3) atinși la 8400 rpm, un cuplu maxim de 470 Nm la 6250 rpm și un sunet grandios pentru care ar trebui construite muzee. Peste toate vine însă alegerea corectă în privința transmisiei: o manuală cu 6 trepte.

Mă așteptam, sincer, ca atâta putere trecută printr-o manuală să însemne o cutie complicat de utilizat și pe alocuri greoaie și incomodă. Am descoperit însă o timonerie impecabilă, cu un levier care se mișcă fluid și fără niciun fel de efort între trepte. O transmisie pentru care multe alte mărci și-ar da jumătate de gamă. E derivată din prima generație PDK și construită astfel încât cel de la volan să aibă mereu sentimentul că are mașina "la palmă". În plus, sistemul de sincronizare a turațiilor cu raportul treptei face spectacol pe retrogradare, amintindu-ți de sunetele pe care le auzi pe circuite.

Aceeași transmisie transformă mașina în funcție de plaja de turații pe care te afli. Dacă alți producători au nevoie de butoane care să ateste modurile de rulare, "modurile" Porsche se schimbă în funcție de poziția pe turometru. Până în 4500 rpm, ești într-o mașină foarte docilă care lucrează fluid și constructiv între viraje, legându-le cu grație de balerin. Dacă retrogradezi și piști accelerația o idee mai serios, ai în brațe un monstru care mușcă din fiecare apex cu poftă, aruncându-ți glandele sudoripare în carnaval.

Motorul este o operă de artă. Unul dintre motoarele aspirate cu cel mai bun raport litraj/putere din lume (2.87 kg/CP) îți oferă senzațiile tari ale puterii maxime atinse extrem de sus, la 8400 de ture, și senzațiile auditive care rivalizează cu punctele de maximă intensitate ale unor concerte în cele mai respectate aule ale lumii. 

Consum

Porsche 911 Speedster consumă în primul rând plăcere și adrenalină, abia apoi benzină. Mașina asta funcționează cu kilograme de fericire, abia apoi cu litri de combustibil. Pentru că se întâmplă foarte rar în zecile de teste pe care le bifez anual să mă trezesc cu părul de pe mâini ridicat după un viraj. Dar cu consumuri mici, medii sau mari sunt obișnuit peste măsură.

Porsche anunță că motorul aspirat de 4.0 litri al lui 911 Speedster consumă 20.6 litri/100 km în regim urban și 9.9 litri/100 km în regim extraurban. Bineînțeles că cifrele astea nu vor însemna nimic pentru cei care vor cumpăra mașina și o vor păstra în colecții private vizitabile sau nu. Cei de la Porsche spun că în jur de jumătate dintre viitorii posesori ai lui 911 Speester vor utiliza mașina, cealaltă jumătate urmând să o păstreze ca pe o operă de artă.

Ambele variante sunt corecte. 

Pe șoselele sinuoase din Sardinia, acolo unde a avut loc testul cu 911 Speedster, consumul indicat de computerul de bord a indicat la un moment dat, când mi-am dezlipit cu greu privirea de pe parbriz, în jur de 21 de litri/100 km.

Partea bună e că rezervorul de 64 de litri poate fi comandat (opțional) într-o variantă de 90 de litri. Vești bune pentru jumătatea care se va delecta cu plăcere pe șosele.

Performanţe

În mod normal, când ajungem la acest capitol începem să analizăm situația concurenților direcți și să analizăm la virgulă, la secundă și la milimetru prestațiile pentru a înțelege care-i poziționarea mașinilor în segment.

În cazul lui 911 Speedster, segmentul este însă extrem de limitat. Pentru că nu prea există.

911 Speedster, în această configurație de caroserie, cu acest motor și cu această abordare a produsului, este unicat în industrie. Se poate lupta, dacă vreți, cu mașinile istorice la nivel metaforic. Dar în niciun caz nu vor exista clienți care vor sta să analizeze dacă în loc de 911 Speedster ar fi mai bine să-și cumpere un - să zicem - Lamborghini Huracan Spyder. Pentru că 911 Speedster este un "Instant Classic" care-l face pe Huracan să pară o mașină de volum. E ca diferența dintre o carte foarte rară pe care o poți consulta doar cu mănuși la bibliotecă și o pereche de ochelari VR.

4.0 secunde pentru 0-100 km/h și o voteză maximă de 310 km/h. Acestea sunt cifrele dintr-o fișă tehnică ce există doar pentru că cei de la Porsche sunt obligați s-o puna la dispoziție. 

Interior

Spre deosebire de masiva majoritate a mașinilor care pot fi cumpărate în România, Porsche 911 Speedster nu este o sumă de elemente care dau un preț de achiziție. De fapt, sentimentul pregnant pe care-l ai în mașina asta este că cei de la Porsche au stabilit prețul și abia apoi au construit mașina. Pentru că oricât ai aduna jante, butoane, suspensii și faruri, povestea în posesia căreia intri prin achiziția lui Speedster este inestimabilă.

Da, Speedster este o mașină dedicată celor care știu să aprecieze povestea din spatele mașinii, nu un simplu excel care are la capăt o rubrică denumită "Total".

În această cheie trebuie văzute anumite caracteristici "ciudate" ale lui Speedster. Așa cum este gaura pe care o primești în mijlocul bordului, acolo unde în mod normal se află display-ul sistemului multimedia al celor de la Porsche. El este disponibil opțional (gratuit), dar cei care s-au ocupat de acest proiect spun că se așteaptă ca doar jumătate dintre clienți să opteze pentru pachetul care include un bord "modern". 

Chintesență a sportivității și tribut adus istoriei. Așa că inevitabilele întrebări de genul "Cum să n-ai sistem multimedia în 2019 pe o mașină care costă atât?" trebuie înlocuite cu "Cum de-au avut oamenii ăștia curajul să readucă spiritul pur al mașinilor sport de odinioară în anul 2019, când suntem încojurați de tehnologie?". Până la urmă, totul e o chestiune de opțiune și de unghi de abordare.

În rest, 911 Speedster este un 911 cu o serie de îmbunătățiri dedicate - evident - sportivității. Scaunele care par transplantate dintr-o mașină de circuit sunt impecabile pe viraje și nu m-au deranjat câtuși de puțin în cele 3 ore în care am avut plăcerea de a conduce această mașină. E posibil să fie de la adrenalină, totuși. Habitaclul este dominat de nuanțe închise, cusăturile roșii contrastante îți amintesc că nu ești într-un Porsche oarecare (of, ce expresie!), iar mânerele clasice ale ușilor au fost înlocuite de "lațuri" textile. Există și două pseudo-scaune în spatele scaunelor din față. Și le spun pseudo-scaune doar pentru că sunt de fapt niște zone de depozitare care seamănă cu un șezut.

Pentru cei cărora le place să caute indicii istorice, indicatoarele de bord au ace albe și cifre verzi, așa cum se întâmpla pe 356 Speedster în 1954. Iar logo-ul Speedster de pe scaune și planșa de bord este asortat cu o plăcuță care atestă faptul că mașina face parte dintr-o serie limitată. Un soi de dovadă nefiscală pentru cele peste 270.000 de euro pe care le plătești ca să ai în garaj această mașină.

Preţ de achiziţie

În prima fază, am intenționat să formulez întreg testul cu 911 Speedster ca pe o scrisoare deschisă dedicată lui Ion Țiriac. Adică titlul ar fi trebuit să fie "În atenția domnului Țiriac", iar continuarea să fie o expunere de motive pentru care această mașină TREBUIE să facă parte din colecția sa de mașini expuse la Otopeni. Mai ales că nu s-ar simți deloc singură între raritățile Porsche (și nu numai) pe care le expune acolo.

Nu știu dacă ar fi fost o idee mai bună decât această abordare clasică - pe care am preferat-o pentru că personajul principal al poveștii este, totuși, mașina asta fabuloasă - dar ideea rămâne.

La un preț de pornire de aproape 280.000 de euro la care se adaugă elemente suplimentare deloc ieftine, mașina va costa în medie în jur de 310.000 de euro, anticipează cei de la Porsche. 

Din punctul meu de vedere, cel mai dezirabil element suplimentar este pachetul estetic Heritage. Acesta este prezent în premieră pe gama Porsche și oferă o intrepretare modernă a elementelor estetice la modă în anii '50-'60. Doar numărul de pe portiere și capotă este personalizabil în funcție de dorința clientului, pachetul venind în rest în "versiune standard": elemente albe pe o caroserie gri, un logo Speedster auriu, plus o serie de elemente specifice la interior. Pachetul Heritage este construit de Porsche Exclusive Manufaktur, divizia de personalizare a mărcii germane.

Ca element anectodic, aflați că primul Speedster (construit pe baza lui 356) a costat 3000 de dolari, era de fapt o versiune mult simplificată și mai ieftină a modelului coupe și a fost comandată de Max Hoffmann, un dealer Porsche din SUA. În ciuda faptului că marca germană a construit mașina respectivă fără planuri mari, 356 1500 Speedster și liniile sale au devenit unul dintre simbolurile Hollywood-ului după ce un exemplar a ajuns pe mâinile lui James Dean.

Așa că uneori nu e cum ți le pregătești, ci mai degrabă cum ai norocul să le nimerești.

P.S. De ce are 5 stele la preț? Pentru că e una dintre puținele mașini care la anul va costa mai mult decât costă acum. Iar peste 20 de ani mult mai mult. Așa că, dacă gândești la nivel istoric, e mai degrabă o ofertă excelentă.

Siguranţă

Ajuns la aceste capitole "practice" ale testului, îmi dau seama că ar fi fost probabil mult mai inspirat să transform acest text, scris în template-ul nostru clasic dedicat testelor, într-o poveste care să evite subiectele care în cazul lui 911 Speedster sunt mai degrabă periferice. Bineînțeles că siguranța e esențială în general când vine vorba de mașini, însă piața modelelor de colecție - din care face parte 911 Speedster - se construiește pe criterii complet diferite.

Și bineînțeles că mașina oferă întreg pachetul avansat de siguranță de care dispune un 911 de generație 991. Doar că nimeni nu va oferi un scor EuroNCAP pentru un model de acest calibru. Probabil că oricât de dedicat ai fi jobului tău de inginer în cadrul organizației independente de siguranță, ai evita cu prețul demisiei un crash test cu un 911 Speedster dacă ți s-ar ivi ocazia.

Ţinută de drum

911 Speedster este o mașină construită pentru a fi condusă. Oricât de neplăcut ar suna pentru cei care o vor ține în garaje și colecții. 

Iar asta înseamnă că, în ciuda originilor sale inspirate din motorsport, mașina este una cât se poate de maleabilă și de personalizabilă în funcție de stilul de condus al fiecăruia. Da, în spatele scaunelor dorm latent 510 cai putere, dar suspensiile nu te vor deranja în orașe, zgomotul pe care-l generează acestea este minim, iar direcția este fabuloasă și ușor de înțeles chiar și pentru începători.

Imediat ce ieși din jungla orașului și ajungi pe șoselele de munte, 911 Speedster se dezlănțuie dansând pe viraje, dezvăluindu-și personalitatea. Mașina este dotată standard cu roți directoare spate, ceea ce oferă un plus de agilitate pe viraje, iar șasiul are la bază versiunea GT3 (sau R, dacă vreți) a lui 911. Tot în versiunea standard vin și frânele ceramice care îți permit jonglerii altfel imposibile pe decelerare atunci când mașina s-a încălzit și e gata de spectacol.

Bineînțeles că 911 Speedster beneficiază de întregul know-how Porsche când vine vorba de sistemele electronice de asistență activă. Pachetul PSM (Porsche Stability Management) are setări asortate cu funcția sportivă intrinsecă a mașinii, iar pachetul PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) vine cu un diferențial mecanic blocant asimetric pe puntea spate, element care îmbunătățește stabilitatea și aderența în viraje.

Trecând peste toate aceste elemente "listabile", mașina este o impecabilă demonstrație de măiestrie la nivel dinamic. Ajutați de garda la sol coborâtă cu 2.5 centometri, de elemente de caroserie din fibră de carbon și de artificii low-weight care au dus la scăderea cu 10 kilograme a masei sistemului de evacuare în ciuda integrării a două filtre de particule și a implementării unui plafon textil cu mecanism manual de rectractare, 911 Speedster este mai ușor decât modelele din care este inspirat. Iar cele doar 1465 de kilograme se traduc printr-o mașină care se agață de banda de rulare în viraje, limitele extreme ale aderenței fiind greu de atins dacă nu-ți propui cu adevărat asta. Chiar dacă roțile care-ți învârt mințile sunt cele din spate.

În ceea ce privește direcția, inginerii care s-au ocupat de acest aspect ar putea fi angajați fără probleme la calibrarea roboților cu ajutorul cărora chirurgii fac operații pe cord deschis. 

Vizibilitate

După șocul pe care l-am avut când am făcut cunoștință cu transmisia absolut docilă și unctuoasă care însoțește și completează impecabil un motor monstruos, al doilea șoc pe care l-am avut conducând Porsche 911 Speedster a fost cel al contactului cu modul în care mașina asta te lasă să vezi ce se întâmplă în jurul tău. 

În primul rând, mașinile sport adevărate îți trezesc în mod natural un fel de instinct de orientare, pentru că te fac să le simți extensii ale propriului tău corp. După o oră de serpentine, ți se pare că volanul e legat direct la un soi de armură pe care ai îmbrăcat-o și cu care ataci coasta: nimic nu e "corp străin" în mașina asta și ai impresia acută că nu cobori dintr-un un 911 Speedster, ci te dezbraci de el.

Bineînțeles că asta are un efect direct asupra modului în care simți tot ce se întâmplă în jurul mașinii. Dacă într-un SUV nu prea știi unde-s limitele extreme nici măcar la 3-4 ani după ce l-ai cumpărat, în 911 simțurile ți se acutizează până-n momentul în care ai impresia că poți parca cu precizie chirurgicală între două mașini. 

Dacă nu e cazul să vorbim despre nivelul de vizibilitate pe care-l oferă mașina cu plafonul coborât, atunci când soft top-ul e sus nu resimți probleme nici chiar atunci când vorbim despre vizibilitatea posterioară: deși "luneta" integrată are dimensiuni mici, ea stă atât de aproape de oglinda retrovizoare, încât aceasta nu taie aproape deloc din raza vizibilă în spate.

Tehnologie

Porsche a concentrat această mașină pe o nișă în care diagonala ecranului e mult mai puțin importantă decât cursa și alezajul motorului boxer cu 6 cilindri. Altfel spus, vorbim de o "ligă" specială în care prioritățile sunt răsturnate și logicile lumii actuale sunt frânte.

Cu toate astea, bineînțeles că toate cele 1948 de mașini se vor vinde ca pâinea caldă, dacă asta era problema. 

Vă spuneam că sistemul PCM (Porsche Communication Management), care integrează display-ul central cu navigație și conexiune cu telefonul este înlocuit în versiunea standard de un bord care seamănă mai degrabă cu cele pe care le vedem în motorsport: butoane, plastic și cam atât. Mai mult, nici sistemul audio de 150W cu 8 incinte acustice sau pachetul Connect Plus nu sunt integrate în ceea ce am putea numi "versiune de bază" a lui 911 Speedster. Dar nu o numim așa, pentru că toate aceste elemente de confort sunt de fapt opționale gratuite pe această mașină. Altfel spus, le comanzi doar dacă vrei, fără să plătești nimic pentru ele.

Pachetul tehnologic "palpabil" este însă doar o parte infimă din tehnologia integrată de mașină. De exemplu, inginerii Porsche sunt gata să-ți explice o seară întreagă (s-a întâmplat asta) despre cum tijele și arcurile supapelor au fost programate special pentru acest motor, cum procesul de lubrifiere este identic cu cel al motoarelor din motorsport, cum injecția la 250 de bari este construită pe un tipar de spray care crește eficiența și cum au ajuns să utilizeze o soluție cu perete dublu pentru sistemul de evacuare. Paradis pentru pasionați.

Dar da, nu are Apple CarPlay și Android Auto. Probabil pentru că mașina asta va funcționa mulți ani după ce Apple CarPlay și Android Auto vor fi înlocuite de noi invenții tehnologice superioare. Nu de alta, dar 911 a cam trecut cu brio testul timpului de vreo 56 de ani încoace.

 

Design

Da, 911 Speedster are un design bazat pe vechea generație 911, care tocmai a fost înlocuită. Doar că dacă alții nu-și permit "artificii" de genul ăsta, în timp ce Porsche 911 își permite. Și-o face fără probleme. Ba chiar o face excepțional de bine.

Există însă o explicație cât se poate de corectă pentru acest amalgam de generații: conceptul din care a rezultat această mașină a fost prezentat anul trecut, la 70 de ani de Porsche, când vechiul 911 era încă alive and kicking, iar versiunea de serie a preluat (logic) liniile acestuia. 

Dar 911 Speedster este mai mult decât o dungă LED între stopuri. Este capacul din fibră de carbon al plafonului, cu cele două "cocoașe" atât de reprezentative. Este bara posterioară care integrează evacuarea centrală dublă ale cărei țevi au un diametru de 9 centimetri fiecare. Este partea frontală agresivă preluată de la GT3. Este jantele de 20 de inch pe care inginerii le-au ales în fața celor de 21 de inch propuse de designeri "pentru ca mașina să poată fi condusă", după cum ne-au spus la prezentare. Este parbrizul cu un unghi mult mai înclinat decât în cazul unui 911 Cabrio, artificiu care a dus la o muncă de peste un an pentru integrarea corectă a montanților în structura mașinii. Chestie pe care, dacă nu o cunoști, o ignori cu desăvârșire.

Dar mașina asta este mai ales despre sentimentul pe care-l ai când vezi vara pe un drum de munte un 911 fără plafon în care cel de la volan se bucură de viață. Înmulțiți asta cu 1948 și dă fix 911 Speedster. Ecuație auto plină de emoție, ce să-i faci?

Nu ne-a placut

  • Consum imens
  • Preț demn de o mașină de colecție
  • Unele minusuri tehnologice
  • Portbagaj infim
Date tehnice - Porsche 911 Speedster 4.0 510CP
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Boxer
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
3996
Lungime mm
4562
Putere maxima CP (rpm)
510 (8400)
Latime mm
1852
Cuplu maxim Nm (rpm)
470 (6250)
Inaltime mm
1250
Viteza maxima km/h
310
Greutate kg
1465
Acceleratie 0-100 km/h s
4.0
Ampatament mm
2457
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
125
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Porsche 911 Speedster

Ultimele teste

Comentarii (8)

  • Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).
    12 11
  • La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere.
    (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo)
    Na, c-am zis-o :)

    Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs.
    Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec.

    Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,
    20 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Acesta nu este un comentariu. :-)

    Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.)

    Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului).
    Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-)

    Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-))

    Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat.
    Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?!

    Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.
    27 0
  • 8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?
    7 9
  • asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...
    9 14
  • Andrei
    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).
    10 14
  • zamaraii
    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((
    4 4
  • Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.
    11 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru