Miercuri, 12.11.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În 2022, Renault a adus pe piață un înlocuitor pentru apreciatul model Koleos. Renault a proiectat inițial modelul Austral pentru a fi lansat în 2021, însă ulterior a decis să inverseze ordinea cu Megane E-Tech Electric, astfel că Austral a ajuns efectiv pe piață abia la mijlocul anului 2022.
Din fericire, întârzierea nu a făcut ca Austral să pară învechit. Dimpotrivă, producătorul a avut mai mult timp pentru a perfecționa sistemul de propulsie foarte interesant, dar complex. Totuși, acest model a fost un succes, și putem spune că originile numelui Austral subliniază foarte bine ce fel de mașină este.
Derivat din cuvântul latin „australis”, numele Austral evocă vitalitatea și căldura sudului, plăcerea liniștită oferită de natură și senzația spațiilor larg deschise, sugerând oportunități nelimitate. Cam așa au rezumat cei de la Renault atunci când au anunțat lansarea acestui SUV.
Iată că pentru a continua această poveste de succes, francezii au decis că este timpul pentru un facelift, lucru bine venit la 3 ani după lansare. Și dacă Austral este sinonim cu plăcerea oferită de natură și cu ambianța caldă a sudului, cei de la Renault au vrut să ne recreeze această atmosferă. Bine, nu ne-au dus până în Italia sau Spania, nici măcar până în Franța, dar putem spune că au adus sudul la noi.
Spun asta deoarece noi am descoperit noul Austral facelift la o aruncătură de băț de București, într-un colț de rai care te face să te simți la câțiva kilometri de Marea Mediterană. Aici, noul Austral s-a integrat foarte bine prin rândurile de vie și prin atmosfera de toamnă cu ale sale pasteluri. Am realizat și o prezentare video cu acest SUV actualizat, pentru ca voi să vă faceți o idee și mai concludentă.
PREZENTARE VIDEO CU NOUL RENAULT AUSTRAL FACELIFT
Renault Austral
E-Tech HEV 200 Techno esprit Alpine
- Pret de pornire 31.600 €
- Pret model testat 46.500 €
Motor / Transmisie
Pentru cei care mai au nostalgia motoarelor diesel Renault de pe Koleos, nu vă faceți speranțe prea mari. În continuare, Austral nu vine la pachet cu vreo asemenea motorizare. Mai mult decât atât, pentru moment, o versiune electrică iese din discuții.
Prin urmare, poți alege din 3 versiuni diferite, toate având urme de hibridizare. Poți opta pentru un propulsor pe benzină, de 1.3 litri, turbo mild-hybrid cu 150 sau 160 de cai putere. Dacă 160 de cai nu sunt destui, atunci poți merge pe versiunea cea mai puternică, un sistem full-hybrid, format dintr-un motor pe benzină de 1.2 litri și două motoare electrice.
Pe acesta l-am testat și noi și menționăm că îți oferă nici mai mult nici mai puțin de 200 cai putere. Pe lângă motorul termic, partea tehnică mai include un motor electric, un starter-generator și o baterie cu o capacitate netă de 1.7 kWh.
Probabil cel mai interesant aspect tehnic al lui Austral este cutia multimodală. Practic, motorul termic este combinat cu o cutie de viteze simplă, cu 4 trepte. Totodată, motorul electric are la rândul său două trepte de viteză. Împreună, acestea pot funcționa în 15 combinații diferite, fie separat, fie în paralel.
De fapt, mașina pornește întotdeauna în mod electric, deoarece nu are ambreiaj. Un alt motiv pentru care sistemul este simplu, ușor și compact. Elementul starter-generator (reprezentat de al doilea motor electric), oferă 25 de cai putere și un cuplu de 50 Nm, dar rolul lui principal este de a optimiza schimbările de treaptă în cutia multimodală. Pe lângă asta, ajută și la pornirea motorului termic, dar și la încărcarea bateriei în momentele de decelerare și frânare regenerativă.
În general, tot acest proces este foarte discret. Cu o accelerație ușoară, motorul termic pornește și se oprește mult mai des decât îți dai seama. În oraș, sistemul este silențios și extrem de lin în funcționare.
Când calci pedala la podea totul se simte natural. Motorul, deși tinde să fie destul de vocal uneori, sună plăcut. Doar atunci când ceri brusc putere sistemul pare ușor confuz. Simți cum ezită un moment în timp ce rearanjează sursele și rapoartele de putere, apoi se repornește cu un mic șoc mecanic.
În spatele volanului te poți juca cu padelele, care sunt acolo doar pentru a regla nivelul agresivității frânării regenerative. Dacă tragi de 4 ori din padela cu semnul minus, mașina intră în modul One Pedal Drive. Ai și moduri de rulare, precum Eco, Confort și Sport, care îți mai modifică puțin anumiți parametri, precum răspunsul la pedala de accelerație.
Consum
Ca în cazul oricărui hibrid care promite un consum mic de combustibil, ai nevoie de un regim mixt de mers pentru a obține un consum eficient. De exemplu, la un mers constant pe autostradă, eficiența unui sistem hibrid este mai redusă, comparativ cu o unitate diesel.
Totuși, Renault Austral face o treabă bună în a menține un consum redus cam pe orice tip de drum. Consumul mediu oficial declarat de francezii este de 4.7 l/100 km. Prin oraș, într-un trafic foarte lejer, unde am mers constant fără prea multe opriri, consumul a ajuns până la 3.8 l/100 km.
Pe drum național, la viteze de 90-100 km/h, consumul a crescut până la 7 l/100 km, în timp ce pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul a ajuns până pe la 9l/100 km. Prin urmare, la finalul testului aveam un consumul mediu de 6.5 l/100 km. Deși cifra nu a fost neapărat apropiată de cea oficială, consumul afișat este mai mult decât decent pentru un SUV de 1.6 tone.
În acest segment de piață, Austral are mulți rivali, dar noi ne-am îndreptat atenția spre 3, pe care îi considerăm noi cei mai apropiați. Astfel, Kia Sportage, în versiunea full-hybrid, are un consum mediu oficial de 6.6 l/100 km.
Ford Kuga cu o motorizare asemănătoare, are un consum mediu cuprins între 5.7 și 6.4 l/100 km, iar Honda CR-V are un consum declarat de 6.6 l/100 km.
Performanţe
Așa cum spuneam mai sus, versiunea testată de noi oferă 200 de cai putere și un cuplu motor maxim de 205 Nm. Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 8.4 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h.
Comparativ, Kia Sportage are sub capotă un motor de 1.6 litri pe benzină, iar tot sistemul dezvoltă în total 239 de cai putere și un cuplu motor de 280 Nm. Astfel, pentru a ajunge la 100 km/h are nevoie de 8.1 secunde, iar viteza maximă este de 196 km/h.
Ford Kuga ascunde cel mai mare motor termic, de 2.5 litri. Totuși, sistemul dezvoltă în total doar 183 de cai putere și un cuplu motor maxim de 240 Nm. Prin urmare, Kuga are nevoie de 8.3 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maximă este de 196 km/h.
Honda CR-V cu al său sistem hibrid dezvoltă 184 de cai putere și un cuplu motor de 335 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 9.4 secunde, iar viteza maximă este de 187 km/h.
Interior
Dacă ai mers cu varianta pre-facelift a lui Renault Austral nu vei avea probleme de acomodare cu noul interior. Asta pentru că nu este atât de nou. Schimbările nu sunt majore, deși cei de la Renault au menționat că la interior ai parte de o nouă tapițerie și de scaune mai ergonomice. Într-adevăr, din momentul în care te așezi pe scaune, vei simți că acestea oferă un suport lateral mai bun, cel puțin pe echiparea de top (și mai sportivă) Esprit Alpine, cea testată de noi.
În mare parte, francezii au folosit materiale calitative pe Austral. Scaunele vin îmbrăcate în material textil (care imită fibra de carbon) și Alcantara pe zonele laterale, unde regăsim și cusături în culorile specifice brand-ului Alpine. Că tot am menționat acest brand, pe scaune tronează un logo mare Alpine. Scaunele față au funcție de încălzire, iar șoferul primește și funcție de masaj. Să nu uităm de încălzirea în volan.
Inserțiile de Alcantara continuă pe portiere, dar și pe planșa de bord. Volanul arată foarte bine și este și el îmbrăcat în materiale de calitate, mai exact piele Nappa și Alcantara. Desigur, în zonele inferioare ale ușii și ale bordului vei avea parte de un plastic ceva mai neprietenos.
Cotiera este foarte încăpătoare și tot pe consola centrală ai un spațiu ascuns, pe care îl descoperi după ce glisezi un mâner pus acolo pentru a-ți odihni mâna. Torpedoul este și el amortizat și încăpător, dar din păcate necapitonat.
Un motiv pentru care consola centrală oferă atât de mult spațiu este datorită poziționării selectorului transmisiei pe coloana de direcție. Din păcate, tot pe partea dreaptă a volanului (unde se află și selectorul), regăsim și maneta pentru ștergătoare, dar și maneta pentru sistemul multimedia. Astfel, sunt anumite ocazii în care vrei să pui, de exemplu mașina în marșarier, dar ajungi să acționezi ștergătoarele.
Chiar dacă mai sus am menționat că motorul are anumite intervenții gălăgioase, în general Austral face o treabă foarte bună când vine vorba de izolarea fonică. Nici măcar la viteze de autostradă nu pot spune că auzi zgomot de vânt sau zgomot la rulare.
În partea din spate nu am avut probleme cu spațiul. Cu scaunul setat la înălțimea mea de 1.85 metri, am avut destul loc la picioare. Aceeași poveste și la cap, chiar dacă mașina noastră de test a venit echipată cu un plafon panoramic, care mai fură câțiva centimetri de spațiu.
Tunelul median nu este foarte înalt, iar scaunul din mijloc este încăpător. Asta înseamnă că la drum lung 3 adulți ar putea sta fără prea mari bătăi de cap. Cotiera include clasic două suporturi de pahare, dar de menționat că în configurator poți opta pentru o cotieră care este și ghiozdan. Practic, opțional, poți avea un ghiozdan de dimensiuni normale, cu o zonă tare din plastic, care poate ține locul unei cotiere. O soluție foarte practică.
Portbagajul oferă un spațiu de 527 de litri, iar dacă rabatezi și ultimul rând de scaune te poți folosi de un volum de 1.736 de litri. Comparativ, Kia Sportage are un portbagaj cu un volum de 587 de litri, în timp ce Kuga oferă un volum considerabil mai mic, de 412 litri. Honda CR-V se laudă cu cel mai încăpător portbagaj, de 590 litri.
Preţ de achiziţie
În România, noul Austral facelift pleacă de la 31.600 de euro cu TVA, dar asta pentru echiparea de bază Evolution și pentru versiunea mild-hybrid de 150 de cai putere. Ai la dispoziție 3 niveluri de echipare, anume: Evolution, Tehno și Esprit Alpine. Pe aceasta din urmă am testat-o și noi, iar pentru ea scoți din buzunar cel puțin 36.500 de euro.
Mașina noastră de test a avut parte de toate extra-opțiunile, precum culoarea exterioară (750 de euro), sistemul 4Control (1.560 de euro), sistemul audio Harman Kardon (1.010 euro), ceea ce a făcut ca prețul final să urce până la 46.500 de euro cu TVA. De menționat totuși că Austral vine foarte bine echipat încă din standard.
Comparativ, Kia Sportage pleacă în România de la 37.790 de euro, dar pentru un model echipat asemănător și cu tracțiune integrală scoți din buzunar cel puțin 45.807 euro cu TVA. Ford Kuga pornește de la 39.600 de euro, asta pentru versiunea full-hybrid cu tracțiune integrală. Totuși, pentru echiparea de top ST-Line X scoți din buzunar cel puțin 44.200 de euro cu TVA.
Honda CR-V, în versiunea full-hybrid, are un preț de plecare de 48.800 de euro, dar SUV-ul japonezilor vine de departe cel mai bine dotat din standard. Pentru varianta Advance plătești 55.900 de euro cu TVA.
De menționat că echiparea Advance este cea de top doar dacă vrei un CR-V cu tracțiune integrală. Dacă ești confortabil cu o versiune 4X2 atunci poți merge la echiparea Advance Tech care te costă cel puțin 60.500 de euro.
Siguranţă
Deși Austral facelift nu a fost testat la Euro NCAP, modelul pre-facelift a obținut 5 stele din 5. Procentajele au fost următoarele: 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 83% la protecția copiilor de la bord, 69% la protecția pietonilor și 87% pentru sistemele de siguranță.
Ținem să menționăm faptul că Renault Austral facelift are 32 de funcții și sisteme de asistență activă și pasivă (ADAS). Totodată, am apreciat funcția My Safety Perso, reprezentată de un buton în stânga volanului.
Practic, poți alege ce funcții de asistență și siguranță să fie activate/dezactivate atunci când apeși pe acest buton. Astfel, nu mai trebuie să stai mereu când pornești mașina să intri prin meniurile mașinii pentru a dezactiva funcția Lane Assist, de exemplu.
Ţinută de drum
Un sistem pe care trebuie să îl pui neapărat pe al tău Austral este 4Control, chiar dacă te va costa în plus 1.560 de euro. Asta înseamnă că vei avea roți viratoare și pe puntea spate, iar acesta vor vira cu până la 5.5 grade, în sens opus la viteză mică și în același sens cu roțile față la viteză mare.
Prin urmare, raza de bracare scade de la 11 la 10 metri, iar asta înseamnă că Austral virează la fel de bine ca un Clio. Totodată, la viteză mare, roțile spate care virează în aceeași direcție cu cele față, ajută la stabilitatea mașinii pe viraje.
Exact ca la unele modele sport, poți modifica anumiți parametri, cum ar fi rigiditatea volanului sau răspunsul la pedală. Chiar și așa, nu vă lăsați păcăliți, pentru că Austral nu este vreo mașină sport în haine de SUV. Mișcările de ruliu și tangaj sunt prezente, ca la orice SUV, dar acestea sunt bine ținute sub control.
Din păcate, când vine vorba de feedback și precizie pe viraje, Austral își arată limitările. Chiar și cu direcția pusă în modul Sport, simți cum volanul opune rezistență într-un mod prea artificial. Suspensia lucrează bine și Austral face față într-un mod mai mult decât decent la imperfecțiunile din drum. Fără doar și poate suspensia a fost gândită pentru confort, așa că toate artificiile Esprit Alpine sunt strict de design.
Deși Austral nu vine cu tracțiune integrală, tu poți opta pe echiparea Esprit Alpine pentru un pachet numit Extended Grip. Acesta oferă un sistem de tracțiune optimizat pentru a îmbunătăți aderența pe suprafețe alunecoase, precum noroi, zăpadă sau nisip, adaptând setările sistemului electronic de control al stabilității (ESP).
Nu am avut escapade în off-road cu Austral, dar garda la sol de 18 centimetri și unghiurile de atac/degajare destul de mici mă fac să cred că Austral e mai confortabil în a ataca bordurile din oraș decât denivelări abrupte în off-road.
Vizibilitate
Deși sistemul de camere cu vedere la 360 de grade a fost îmbunătățit, în continuare sunt momente în care imaginea nu este foarte clară. Oglinzile laterale au proporții decente, deși mi-ar fi plăcut să fie o idee mai mari.
Prin parbriz ai o vizibilitate decentă, dar la vederea prin lunetă vei întâmpina câteva probleme. Totodată, montanții față și spate nu sunt cei mai prietenoși când vine vorba de vizibilitate.
Tehnologie
Deși am menționat că Austral are mulți rivali în acest segment, nu cred că este vreun model care să se apropie de cel al francezilor când discutăm de tehnologie. Mai mult decât atât, Renault a plusat și mai mult pe acest segment prin introducerea unei camere cu recunoaștere facială.
Aceasta este montată pe montantul A, lângă șofer. Asta înseamnă că mașina îți va recunoaște fața și îți va regla fără probleme scaunul, oglinzile laterale, postul preferat de radio și alte elemente. Pot spune că pe parcursul testului, având în vedere că m-am schimbat la volan cu colegul meu de drum, sistemul a funcționat fără probleme.
Așa cum am spus mai sus, scaunul șoferului vine cu funcție de masaj, care este discret și nu te împunge atât de tare în spate, cum vedem la alte modele din segmentele de piață mai accesibile. Totodată, instrumentarul de bord este complet digital și are 12.3 inch. De menționat că în standard primești un ecran mai mic, de 12 inch.
Am apreciat că acesta este foarte configurabil și poți avea o vedere cu hărțile Waze chiar în mijloc. În partea din dreapta ecranului, Austral îți poate afișa o mulțime de informații, de la consum până la un grafic care îți arată cât de economic ai mers.
Sistemul multimedia OpenR Link are și el 12.3 inch și este dezvoltat pe platforma Google Automotive. Prin urmare, acesta acționează ca un telefon Android, deoarece ai deja integrate hărțile Google Maps, primești asistent vocal Google și ai chiar și Play Store de unde îți poți instala alte aplicații. Când vine vorba de iluminarea ambientală, ai o opțiune prin care acestea se pot schimba în funcție de momentul zilei. Practic ai o culoare dimineața, după care seara te trezești cu alta.
Mai ai la dispoziție și un Head-Up Display cu o dimensiune de 9 inch. Totodată, primești Apple CarPlay și Android Auto fără fir, precum și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Aceasta din urmă oprește automat încărcarea dacă bateria a ajuns la 100%.
Pe lista de dotări, clienții vor regăsi și un sistem audio Harman Kardon de 475 W, faruri Matrix LED și climatizare pe două zone. Că tot am spus de climatizare, apreciez mult că acest sistem a rămas cu butoane fizice, foarte ușor de acționat în timpul mersului.
Design
Principalele modificări de design aduse de acest facelift sunt concepute pentru a alinia modelul Austral cu Rafale, vârful de gamă Renault. Astfel, avem de-a face cu o grilă frontală restilizată, care include multe romburi Renault.
Totodată, semnăturile luminoase ale farurilor și stopurilor au fost redesenate. Stopurile și farurile sunt full LED, iar cele din urmă vin și cu funcție Matrix. Deisgur, Austral facelift vine la pachet și cu o culoare de lansare nouă, numită Albastru Outremer.
De menționat că ai o paletă de 6 culori din care poți alege, iar la fiecare culoare poți opta pentru un plafon contrastant negru.
Ne-a placut
- Camera cu recunoaștere facială
- Sistemul 4Control
- Sistemul multimedia
Nu ne-a placut
- Răspunsul cutiei în anumite momente
- Multitudinea de manete din dreapta volanului
Ultimele teste
-
Renault Austral
Evoluția rombului -
Honda HR-V
Zero dramă, 100% util -
Performanță fără exces -
Mazda MX-5 RF
Poftă de condus
Ştiri despre Renault
-
Începând cu luna ianuarie, marca Renault va avea un nou director de design. Este vorba despre Alexandre Malval care a lucrat pentru Audi, Volkswagen, Peugeot, Citroen și Mercedes-Benz. (Joi, 23 Octombrie)
-
Potrivit șefului Renault, Fabrice Cambolive, Megane electric va fi transformat într-un hot hatch și va primi o baterie mai mare. Decizia, luată după ce vânzările au avut de suferit din cauza noilor Renault 4 și 5. (Duminica, 14 Septembrie)
-
Automarket a zburat, în mare secret, la Paris pentru a face cunoștință cu noua generație Renault Clio. Acum că a expirat embargoul de comunicare, ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale despre noul Clio 6 și, așa cum te-am obișnuit, avem pentru tine și un video cuprinzător. (Luni, 08 Septembrie)
-
Grupul Renault achiziționează participația de 51% din uzina de la Chennai, India. Fabrica a fost deținută, anterior, de Nissan. (Vineri, 01 August)
-
Renault va deschide, în 2027, un nou centru expozițional la Flins, la doar 40 de kilometri de Paris. Vizitatorii vor putea admira aici sute de modele clasice, multe dintre ele încă funcționale. (Miercuri, 25 Iunie)



















Comentarii (0)
Adauga un comentariu