Citroen a dominat shakedown-ul din Raliul Mexicului

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 05.03.2010
Citroen a ocupat primele cinci pozitii in shakedown-ul pentru Raliul Suediei, in urma problemelor tehnice inregistrate de pilotii de la BP Ford.

Petter Solberg a inceput in forta Raliul Mexicului si si-a luat revansa dupa dezamagirile traite in Suedia, stabilind cel mai bun timp in shakedown la volanul masinii sale Citroen C4 WRC.

Campionul mondial din sezonul 2003 a fost cronometrat cu 2 minute si 51.7 secunde pe traseul cu o lungime totala de 5.13 km si a ocupat prima pozitie in clasament. Rezultatul ii confera acestuia primele sperante ca ar putea lupta pentru victorii in acest sezon de WRC. Norvegianul a fost urmat la numai 0.1 secunde de Dani Sordo, al doilea pilot al echipei Citroen Total, in timp ce sextuplul campion mondial Sebastien Loeb a terminat pe locul 4.

Cea de-a doua echipa a constructorului francez, Citroen Junior, a obtinut de asemenea rezultate peste asteptari, Sebastien Ogier pozitionandu-se pe locul 3, in timp ce Kimi Raikkonen a stabilit al cincilea timp, cea mai buna performanta personala in Campionatul Mondial de Raliuri.

Dominatia autoritara a celor de la Citroen este justificata insa si de problemele de natura tehnica inregistrate de pilotii care au urcat la volanul unor masini Ford Focus RS WRC.

Chiar daca vremea a fost insorita si temperatura aerului a urcat la 26 de grade, mai multe balti de apa prezente spre finalul traseului au provocat dureri de cap pentru BP Ford. Intrucat apa a avut o adancime foarte mare, aceasta a patruns in sistemul de racire a masinilor Ford Focus RS WRC si a afectat performanta acestora, motiv pentru care Mikko Hirvonen a stabilit doar al saselea timp al zilei dupa ce a terminat shakedown-ul la aproape trei minute in spatele lui Solberg.

Problemele au fost explicate de Jari Mati Latvala, al doilea pilot al echipei BP Ford, care a terminat shakedown pe locul 10. "Apa a fost mult mai adanca decat in anii precedenti. Am trecut peste ea in mod normal, asa cum am procedat si in trecut, dar forta apei a distrus sistemul de racire. In mod normal, apa mentine partea frontala a masinii la suprafata atunci cand treci cu viteza peste ea, dar de data aceasta nu a fost asa. Nu am avut niciodata astfel de probleme cu Focus RS, asa ca trebuie sa fiu mai atent", a explicat Latvala.

De altfel, si cei de la Citroen au avut probleme de natura tehnica, mai multi pilotii trecand linia de sosire cu avarii in partea frontala.

Cel mai grav afectat a fost Sordo, care a inregistrat probleme la radiator tot din cauza apei adanci din finalul traseului.

Aflat la debutul in WRC, Ken Block a ocupat locul 11 in shakedown la volanul unei masini Ford Focus RS WRC.

Iata clasamentul timpilor obtinuti in shakedown:

 Loc  Pilot  Masina  Timp
 1  Petter Solberg  Citroen C4  2:51.7
 2  Dani Sordo  Citroen C4  2:51.8
 3  Sebastien Ogier  Citroen C4  2:51.9
 4  Sebastien Loeb  Citroen C4  2:52.2
 5  Kimi Raikkonen  Citroen C4  2:54.2
 6  Mikko Hirvonen  Ford Focus RS  2:55.3
 7  Henning Solberg  Ford Focus RS  2:56.2
 8  Federico Villarga  Ford Focus RS  2:56.4
 9  Matthew Wilson  Ford Focus RS  2:59.9
 10  Jari Mati Latvala  Ford Focus RS  3:00.1
 11  Ken Block  Ford Focus RS  3:04.6

 

Prima proba speciala din Raliul Mexicului va avea loc vineri cu incepere de la ora 15:28, ora Romaniei.

Comentarii (2)

  • Citroen a dominat shakedown-ul din Raliul Mexicului
    Citroen a ocupat primele cinci pozitii in shakedown-ul pentru Raliul Suediei

    Imi scapa mie ceva ?
    1 0
  • sal
    forta kimi
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru