Latvala a câştigat Raliul Greciei, Kubica a triumfat la clasa WRC2

de Daniel Popescu
Luni, 03.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jari Matti Latvala a câştigat Raliul Greciei după ce a profitat de abandonul lui Sebastien Ogier în prima probă şi a scăpat de un protest intentat de Citroen. Robert Kubica a câştigat la clasa WRC2.

Dedic victoria întregii echipe Volkswagen. Înseamnă mult pentru mine să câştigat Raliul Greciei pentru că este extrem de dificil şi este o etapă clasică.

Jari Matti Latvala
Pilot Volkswagen
Raliul Greciei şi-a respectat reputaţia de una dintre cele mai dificile etape din Campionatul Mondial de Raliuri şi a făcut câteva victime celebre care au schimbat radical rezultatele finale.

Considerat principalul favorit la victorie, Sebastien Ogier a abandonat în prima probă specială din cauza unei defecţiuni tehnice la sistemul de alimentare cu combustibil al maşinii Volkswagen Polo R WRC. Francezul a revenit a doua zi pe traseu sub regula Rally 2, însă nu a putut recupera decât un loc 10 în clasamentul final.

Abandonul său i-a deschis calea spre victorie coechipierului său Jari-Matti Latvala. Finlandezul a traversat un debut modest de sezon şi a ocupat locul trei la finalul primei zile, însă în dimineaţa celei de-a două zile l-a depăşit pe Dani Sordo şi a urcat pe prima poziţie după ce Evgeny Novikov a suferit o pană care a generat defecţiuni inclusiv la suspensii.

Ulterior, Latvala şi-a construit un avans liniştitor de peste un minut şi a pilotat cu calm spre prima sa victorie de la sosirea la Volkswagen. Dani Sordo şi-a asigurat locul doi pentru Citroen, în timp ce Thierry Neuville a completat podiumul la volanul unui Ford Fiesta RS WRC al echipei M-Sport. Clasamentul a fost completat de Andreas Mikkelsen (Volkswagen 2), Nasser Al-Attiyah (M-Sport), Mads Ostberg (M-Sport), în timp ce Mikko Hirvonen a ocupat un dezamăgitor loc şapte pentru Citroen în urma unor defecţiuni la direcţie în PS 1.

CITROEN A CONTESTAT VICTORIA VOLKSWAGEN

Volkswagen a explicat că bateria instalată în partea dreapta-spate a maşinii nu este conectată şi poate fi conectată numai după deconectarea bateriei în uz.

Comisari de cursa
FIA
La scurt timp după finalul raliului, Citroen a depus o contestaţie împotriva celor trei piloţi Volkswagen, întrucât aceştia au avut pe maşini o a doua baterie.
Regulamentul tehnic interzice utilizarea a două baterii, însă piloţii au posibilitatea de a avea o baterie de rezervă, cu condiţia ca aceasta să nu fie conectată. Comisarii de cursă au respins protestul constructorului francez după ce au decis ca Volkswagen nu a utilizat a doua baterie.

"Volkswagen a explicat că bateria instalată în partea dreapta-spate a maşinii nu este conectată şi poate fi conectată numai după deconectarea bateriei în uz. De asemenea, au susţinut că au clarificat utilizarea bateriei de rezeerva anul trecut cu delegatul tehnic al FIA", au explicat comisarii motivele pentru care nu au sancţionat Volkswagen.

KUBICA A CÂŞTIGAT RALIUL GRECIEI LA CLASA WRC2

După dezamăgirile generate de greşelile mele şi defecţiunile maşinii, aceasta este o zi grozavă.

Robert Kubica
Pilot WRC2
Robert Kubica a participat la Raliul Greciei la clasa WRC2 cu un Citroen DS3 RRC şi şi-a demonstrat din nou valoarea prin stabilirea celor mai buni timpi în această clasă. Spre deosebire de etapele precedente în care a abandonat, polonezul nu a mai greşit şi nu a mai avut defecţiuni tehnice, astfel că şi-a adjudecat victoria după ce a dominat autoritar la această clasă, obţinând astfel cel mai bun rezultat din cariera în lumea raliurilor.

"În sfârşit, după dezamăgirile generate de greşelile mele şi defecţiunile maşinii, aceasta este o zi grozavă. Am făcut un pas înainte. Aceste condiţii au fost complet diferit de cele cu care am fost obişnuit în ultimii 20 de ani, dar am venit aici şi am obţinut performanţe bune", a declarat el.

Kubica a terminat pe locul 11 în clasamentul general al raliului, după ce la un moment dat a ocupat poziţia a nouă.

RALIUL GRECIEI - CLASAMENT FINAL

 1. 
Jari-Matti Latvala VW 3h31m01.2s 2. Dani Sordo Citroen + 1m50.0s 3. Thierry Neuville M-Sport Ford + 2m14.1s 4. Andreas Mikkelsen VW + 3m55.1s 5. Nasser Al-Attiyah M-Sport Ford + 4m12.6s 6. Mads Ostberg M-Sport Ford + 5m48.7s 7. Mikko Hirvonen Citroen + 8m00.7s 8. Martin Prokop Czech Ford + 8m01.2s 9. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 8m11.8s 10. Sebastien Ogier VW + 10m10.3s WRC retirements: Khalid Al Qassimi Citroen SS8 Leading powerstage results: 1. Sebastien Ogier VW 20m38.5s 2. Evgeny Novikov M-Sport Ford +9.9s 3. Andreas Mikkelsen VW +11.6s 4. Jari-Matti Latvala VW +13.2s 5. Mikko Hirvonen Citroen +13.4s

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru