Raliul Mexicului - începe era post-Loeb în WRC

de Daniel Popescu
Joi, 07.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raliul Mexicului va marca prima absenţă a lui Sebastien Loeb din Campionatul Mondial de Raliuri după aproape şapte ani, lăsând deschisă lupta pentru titlu după retragerea parţială a francezului din competiţie.

Esential 46 de puncte are Ogier in clasament dupa primele doua runde, cu 22 de puncte mai mult decat Mads Ostberg
10 ani de WRC aniverseaza Raliul mexicului in acest weekend
Campionatul Mondial de Raliuri ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Mexic, locul care propune o atmosferă substanţial diferită de luxul de la Monaco şi zăpezile din Suedia.

Mai important decât decorul va fi însă faptul că Raliul Mexicului marchează practic începutul erei post-Loeb în WRC, întrucât nonuplul campion mondial nu va fi prezent pe continentul nord-american.

Francezul s-a retras parţial din WRC şi participă în acest sezon la numai patru etape, lăsând deschisă inclusiv lupta pentru titlul mondial. Raliul Mexicului este astfel prima etapă de WRC după Raliul Marii Britanii din 2006 în care Loeb nu va fi prezent la start.

Nu puţini sunt cei care anticipează că Sebastien Ogier, conaţionalul său de la Volkswagen, va umple imediat locul liber lăsat. Francezul este liderul clasamentului general după victoria din Suedia şi locul doi ocupat la Monaco şi este considerat principalul favorit la titlu în condiţiile în care până în prezent niciun alt pilot cu excepţia lui Loeb nu i-a pus probleme în primele două runde.

Rămâne însă de văzut modul în care noul Volkswagen Polo R WRC se va comporta pe suprafeţele de macadam, Mexic fiind prima dintre cele şase runde consecutive care se vor desfăşura pe această suprafaţă.

Citroen trebuie sa se descurce si fara Loeb

Aparent, principalul rival al lui Ogier la titlu este Mikko Hirvonen, iar finlandezul îşi va putea intra în sfârşit în rolul de lider al echipei Citroen ca urmare a absenţei lui Loeb.

Hirvonen a dezamăgit însă în primele două raliuri ale sezonului, când a avut o preştie modestă la Monte Carlo şi a suferit un accident în prima zi din Suedia. El îl va avea alături pe Dani Sordo, cel care va lua startul în raliul cu numărul 100 în competiţie fără să fi obţinut încă vreo victorie.

Citroen oferă însă singurii candidaţi cu şanse reale la titlu, întrucât Jari Matti Latvala, coechipierul lui Ogier la VW, nu s-a adaptat încă la noul Polo R WRC, în timp ce M-Sport mizează pe trei piloţi talentaţi care nu sunt încă capabili să evolueze constant pe parcursul unui an. Mads Ostberg este cel mai experimentat dintre ei, însă Evgeny Novikov şi Thierry Neuville sunt recunoscuţi atât pentru viteză, cât şi pentru numeroasele accidente de care au parte.

Pe lista participanţilor la Raliul Mexicului s-au înscris 13 piloţi la clasa principală, printre care se numără şi Chris Atkinson, care îl înlocuieşte temporar pe Khalid Al Qassimi în a doua echipă Citroen, Nasser Al-Attiyah şi Thierry Neuville care vor concura pentru Qatar World Rally Team cu Ford Fiesta RS WRC, sau cascadorul american Ken Block, care va concura de asemenea cu Ford Fiesta  RS WRC pentru propria sa echipă, Hoonigan Racing Division.

Reproducere a unei mine din Mexic. Acum, pe aici trec masinile de WRC

TEMPERATURI ŞI ALTITUDINE RIDICATE

Raliul Mexicului aniversează în acest an un deceniu de la includerea în calendar, iar organizatorii propun inclusiv o schimbare de traseu comparativ cu ediţiile precedente. Superspeciala din oraşul Guanajuato a fost însă păstrată şi se anunţă una dintre cele mai spectaculoase probe, mai ales că traseul include şi traversarea unor tuneluri miniere.

Adevărată provocare va începe însă vineri, când probele speciale se desfăşoară la o altitudine de circa 2600 de metri.

Nu numai piloţii vor avea de suferit din cauza aerului rarefiat, ci şi motoarele, care vor furniza o putere cu aproximativ 30% mai mică decât în condiţii obişnuite.

Urmareste Automarket
În cea mai mare parte, traseul este uscat şi nisipos, însă în numeroase regiuni piloţii vor trebui să aibă grijă la pietrele care pot pune în pericol integritatea maşinilor de competiţie. În plus, piloţii vor fi solicitaţi la maxim pe parcursul raliului, întrucât există o probă specială cu lungimea de 54 de kilometri, alte două de care 42 de kilometri şi alte patru care ating pragul de 30 de kilometri.

Primele două probe speciale din cadrul Raliul Mexicului vor avea loc joi şi vor fi urmate de nu mai puţin de 11 probe speciale pe parcursul zilei de vineri. Alte şapte probe speciale se vor desfăşura sâmbătă, înainte de ultimele trei probe speciale programate duminică.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru