Hamilton a câștigat cursa de la Monza și a devenit liderul clasamentului general

de Daniel Popescu
Duminica, 03.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obținut victoria în Marele Premiu al Italiei în fața coechipierului său Valtteri Bottas și a lui Sebastian Vettel și a preluat conducerea în clasamentul general.

Lewis Hamilton a profitat la maxim de pole position-ul obținut sâmbătă pe ploaie pentru a obține cea de-a șasea victorie a sezonului. Pilotul echipei Mercedes s-a apărat la start de un atac din partea lui Lance Stroll, însă ulterior nu a mai avut niciun fel de emoții pe parcursul cursei și a rămas lider până la final.

Coechipierul său Valtteri Bottas a fost artizanul unui start excelent în care l-a depășit pe Kimi Raikkonen la capătul unor dueluri spectaculoase în care cei doi au făcut succesiv schimb de poziții. Finlandezul i-a depășit apoi pe Stroll și Esteban Ocon, autorii marilor surprize din calificările de sâmbătă, pentru a urca până pe locul doi. Ulterior, el a încercat să-l ajungă din urmă pe Hamilton, însă nu a inițiat niciun atac, astfel că triplul campion mondial a trecut primul linia de sosire cu un avans de 4.4 secunde.

Victoria i-a permis să devină lider cu 3 puncte în fața lui Sebastian Vettel, care s-a mulțumit doar cu poziția a treia în fața lui Daniel Ricciardo. Australianul a fost autorul unei strategii încununate cu succes după ce a rămas pe circuit pe pneuri soft, astfel că deși a plecat de pe locul 16 a ajuns pe 4 după ce a trecut de Kimi Raikkonen.

Ulterior, pilotul Red Bull a schimbat cu supersoft și a plecat în urmărirea lui Vettel, însă nu a avut timp să-l ajungă din urmă pe german, astfel că a terminat pe 4 în fața lui Raikkonen, Ocon și Stroll.

Felipe Massa și Sergio Perez au ocupat următoarele două locuri, în timp ce Max Verstappen a fost autorul unei noi curse pline de incidente. Mai întâi, o coliziune cu Felipe Massa în virajul 1 a avut drept consecință o pană, din cauza căreia pilotul Red Bull a coborât pe ultima poziție. Olandezul a avut parte de o cursă de urmărire și a terminat în cele din urmă pe locul 10, însă pentru asta s-a acroșat cu Kevin Magnussen.

McLaren nu a reușit să termine cursa cu niciunul dintre piloți. Stoffel Vandoorne a abandonat din cauza unei probleme la motor, în timp ce Fernando Alonso s-a retras la standuri în penultimul tur la solicitarea inginerilor.

Italia - Rezultate Cursă: 

Comentarii (52)

  • Great Job Lewis!!!
    23 11
  • Ferari nu a adus update-ul de motor mult asteptat, inteleg ca il vor aduce mai incolo insa nu cred ca vor putea recupera atat de mult.
    Kimi, imediat ce s-a vazut cu sacii in caruta, la fel ca si in anii precedenti, nu mai da randament.
    12 6
  • coxilian
    Dubla la dusman acasa. Au jefuit tomatele. Vitelul fara ordine de echipa e pe nicaieri. #44 & #77 au fost din alt film. Si Rici cu o masina nepenalizata ii da ceaiul la Vitel despre bietul si permanent sacrificatul Kimi nu mai zic. Merita kimi locul 3
    11 19
  • 16:07

    "Confirmation from Mercedes that both Bottas and Hamilton have had their engines turned down for quite a while in this race," reports Ted Kravitz.

    To be fair, they haven't exactly needed the extra power. Hamilton is now nearly 30 seconds clear of Vettel.
    11 12
  • @mirecea
    Ooo snap!
    3 5
  • Lewis Hamilton
    Great job! Le-a umplut izmenele tifosilor lol-Hammer time!!
    14 14
  • http://www.gazzetta.it/Formula-1/03-09-2017/ferrari-marchionne-frusta-imbarazzante-mi-stanno-girando-220310832242.shtml
    Ferrari, rabbia Marchionne: "Imbarazzante. Mi stanno girando..."
    Il presidente del Cavallino non ha gradito il divario con la Mercedes sulla pista di casa: "Questa non è la Ferrari, bisogna raddoppiare l'impegno. Dobbiamo togliere il sorriso dalla faccia di questi"
    6 10
  • Betivul de le Ferari e penibil...iar Vettel, face ce poatem cum poate. Vrea sa fie campion dar...
    7 15
  • Aaa... si era sa uit motto-ul acestei curse: "The Mercedes power is better than the Ferrari power".
    15 11
  • Marchione
    Ce mi-a placut sa-l vad pe mafiozzo cum isi strange falcile.....cica vrea revansa la Singapore. De vazut, poate le da RedBull revansa.
    11 7
  • Kimi e un pilot expirat intr-o masina foarte buna. Imaginati-va ca in locul lui ar fi Ricci, Verstapen, Hulkenberg...sau cine vreti voi din top 10. Si nu mai vorbesc de Alonso sau Hamilton. I-au semnat contractul pentru ca e de acord sa-l slujeasca pe Vetel. Asa....la revedere titluri.
    20 10
  • @Mclaren_Mircea_1984, de ce deversi numai dejectii??? Iti miroase gura frate, ne-ai imputit pe toti cu comentariile tale de puradel.
    12 5
  • Alonso
    Un fleac, i-a ciuruit. I-a ciuruit pe toti. Pe ... toti trei: Wehrlein, Grosjean si Ericsson.
    2 11
  • Bernie
    Cum isi mai luau avant fanii lui fetel....campion cu ferari lol
    8 13
  • goanga
    Ce vreti ma, nu era clar ca la Monza motoarele Mercedes vor iesi in fata? Vettel era fericit cu locul 3, stie ca urmeaza circuitele pentru Ferrari.
    11 6
  • McLaren to make Renault engine announcement in seven days: Fernando Alonso could follow.
    11 2
  • sunt fan Ferrari dar tot respectul pentru mercedes.\
    Au ambi piloti buni, au cea maibuna echipa,cea mai buna masina sa ai in regimde cursa1 s avans pe tur asta trebuie sa deamult de gandit altor echipe.
    Aici mercedes a fost in alta liga si credca asa va fi de acum incolo.Avea dreptate Rosberg cand spunea ca nimeni nu va putea tine pasul cu mercedes de la jumatatea sezonului.
    13 4
  • La maranelo se poarta negru anul acesta
    9 12
  • Campionul a ajuns pe prima pozitie
    7 16
  • Tifosi sperau sa mearga ca la SPA. Nu au fost atenti la detalii, la SPA plangaciosul fetel avea pneuri mai aderente decat 44LH. Acum se imbata iar ca au gasit cauza "vitezei" de la Monza, dar habar nu au ce sa mai faca. Titlul e jucat! Lewis o sa fie din nou campion!
    8 18
  • nu era fatza lui HAm aia de pe podium...stie clar ca Mercedes triseaza si ca nu bate Ferrari pe bune
    17 19
  • Raikonen
    Tifosi frustrati spun acu' ca vin circuitele ferari lol, pai sa nu te spargi de ras, ei sperau si la Monza sa fie tot de ala, adica circuit ferari, si la Spa unde bautorul cica stie cum se face da cine sa-l mai lase acu ca il serveste credincios pe primul champion. Bine mah, sa vina circuitele ferari pe care Mercedes sa va gaureasca iar chilotii loool...
    11 13
  • Ce depasire facu Ricci la kimi, zici ca era pe steag albastru :)))), cred ca Marchione ar vrea sa isi inghita pixu cu care a semnat contractele
    10 9
  • @Logan

    Titlul nu e jucat. La Singapore in mod clar ei sunt favoriti, ma tem ca nu pride Lewis nici podiumul acolo. La fel putem spune si de Abu Dhabi.
    8 11
  • Ricci era in stint mai rapid decat Ferrari, se apropia si de Vettel si l-ar fi prins daca ar mai fi fost timp. Nu e circuit pentru Ferrari cum nu e nici pentru Mclaren, spre deosebire de Ungaria.
    7 2
  • Fara nici-o indoiala, MB vor avea ambele titluri de capionat. Parerea mea ....
    4 3
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Ti-am spus mah, ofticosule, sa nu te mai plangi ca Mercedes n-aduce upgrade-uri, aripi, aripioare, pensete aero, gauri prin podele samd. Au cu ce sa castige mah, si, oricum, tu nu stii ce aduc ei nou pe monopost si ce nu. Pricepi? Hai sa-ti mai spun, ca masina aia e atat de buna ca nu aveau nevoie de pole, putea si Bottas de pe 4 sa castige cursa. Ciacanau cu scriere de fetita.
    9 5
  • Auzi, hai ca-s curios, ce circuit e pentru ferari? Lasa-i pe Mclada ca pentru aia nu e niciun circuit pana nu isi pun motor. Da Alonso cum a castigat in 2010 la Monza daca nu e circuit Ferari? Da Schumacher?
    5 6
  • Singapore, Abu Dhabi, Malaezia (datorită umiditătii si caldurii) - Ferrari
    Suzuka, U.S.A, Brazilia (ambele circuite unde de doua ori se trece de 300 de km pe ora) - Mercedes
    Mexic - 50%-/50%. Pe hartie acea linie lunga dreapra si majoritatea virajelor medii sau de mare viteza avantajeaza Mercedes, dar fiind la o altitudine atat de mare, toata lumea incarca sa puna cat mai multa apasare aerodinamica ce avantajeaza Ferrari.
    5 3
  • Esti prost? Ce treaba are masina Ferrari din 2010 cu masina Ferrari din 2917? In 2017 contextul e asta: pe circuitele de motor, Mercedes iese in fata Ferrari iar McLaren ajunge in coada. Pe circuitele mai virajate unde motorul are o pondere mai mica, Ferrari trece in fata Marcedes iar Mclada iese si ea ceva mai in fata. Gandeste ca de aia ai cap. Auzi la el, de ce a castigat Scjumacher...
    7 6
  • Nu tin cu Ferrari ( o zic ca sa nu imi sara altii in cap ) , dar Mercedes triseaza . Cum Dumnezeu sa fie mai rapizi Mercedes cu o secunda in regim de cursa cand la Spa circuit care avantajeaza Mercedes sau chinuit sa castige . Tare mi-e sa nu fie descalificata Mercedes la sfarsitul sezonului si sa le dispara zambetul unora de aici . O spun fara rautate.
    15 8
  • Au fost mai rapizi cu peste o secunda in calificari in conditii mixte de ploaie si datorita factorului Hamilton pe ploaie, vezi si la Bottas i-a dat 2 secunde. Azi in regim de cursa pana la problema lui Vettel prin turul 30 la steering wheel, erau mai rapizi in medie cu jumatate de secunda. Si sa nu uitam Monza este circuitul cel mai low downforce care nu doar ca avantajeaza motorul Mercedes ci si conceptul low drag al W08. Deci Monza pe hartie trebuia sa arate cea mai mare diferenta intre Mercedes si restul lumii, cam ceea ce a fost Monaco pt Ferrari si ceea ce va fi si Singapore ma tem.
    8 4
  • Da bine , dar ori Ferrari incepe sa piarda teren in a doua jumatate a sezonului , ori e ceva necurat la mijloc. Ferrari s-a impus mai greu pe circuitele ei preferate decat Mercedes , chiar daca ii avantajeaza Singapore nu stiu ce vor face . Sunt in cadere libera.
    9 2
  • Fara analize profunde azi am vazut un Mercedes care a invins la pas exact in casa calutului si o echipa Ferrari care nu a rezonat deloc cu proportia eventului: acasa, fanii, asteptarile managementului si chiar cu propriul scop - campionatul.
    In schimb pot sa cred ca Ferrari si-au facut o analiza la rece si si-au asumat pierderile chiar inainte de start. Au plecat probabil de la premisa ca nu vor castiga cursa. Monza e un circuit care omoara motoare asa ca mai bine au tras de un motor care probabil prea mult nu mai avea de oferit stiind ca vor pastra rezerva propulsoarelor pentru curse cu sanse mai mari.
    Strategia cu penalizarea in cazul unei retrogradari datorate schimbarii unui element nu e chiar atat de sumbra. Ricci a demonstrat-o foarte foarte bine. Sa pleci cu un monopost de sansa a 3a din coada grilei si sa ajungi in coasta lui Vettel spune totul.
    Chiar daca pare ca Mercedes s-au grabit cu ultima specificatie de motor pentru Spa sunt la fel de convinsi ca pot face o cursa de recuperare pe un circuit ca Suzuka sau Austin si de ce nu sa castige in acelasi timp.
    Campionatul se joaca in continuare. Nimeni nu l-a pierdut, nimeni nu l-a castigat.
    23 2
  • Cristi
    Kpk1, in sfarsit o parere impartiala si corecta nu ca toti bolnavii psihic care jognesc sportul si pe cei ce il practica. Probabil dupa ce si-au varsat frustrarile pe aici au iesit afara in fata blocului sa sparga seminte.
    Hai ca mai aveti 2 saptamani la dispozitie......
    Mercedes si Ferrari sunt 2 echipe de top care merg la dunga sezonul asta, Ferrari au un minus din cauza lui Raikkonen care are evolutii oscilante, avem in sfarsit Formula 1 si un sezon echilbrat si asta conteaza.
    16 5
  • Airtoane, la Spa, ai viraje de viteza unde Ferrari sta mai bine decat Mercedes. La Monza nu prea ai, sunt linii drepte lungi si sicane. E Parabolica viraj de viteza dar cam atat. Spa nu-i totuna cu Monza nici pe departe. Vezi numai balauri peste tot ...
    5 3
  • Sunt satul sa aud ca Ferrari stau mai bine pe nu stiu ce viraje, ceea ce s-a demonstrat este ca, MB a inceput sa bata cam orice. Asa ca sa lasam vrajala si sa ne realizam ca echipa rosie se zbate degeaba.
    1 3
  • Pentru Marchionne si mafia, Berlusconi, Luca Toni, peperoni, chiama tu per me, va fi in culo Marchionne, Arrivabene merda: "If I wasn’t driving today and neither was Valtteri the Ferrari would have won. We are the villains but some days I’m really happy to be the villain."
    4 5
  • Nu stiu de ce l-au fluierat italienii pe Hamilton deoarece nu el a condus monoposturile Ferrari care ieri au terminat unde au terminat...Chiar daca urmeaza niste circuite care favorizeaza Ferrari conteaza si cine pleaca din pole deoarece atat la Singapore cat si la Abu Dhabi se depaseste foarte greu....Referitor la cursa de azi, invingatorul s-a stiut de pieri
    6 5
  • de ieri*
    3 2
  • ham a terminat cu cateva secunde inaintea lui botas desi a avut iepuri in spate.
    pe vitel vad ca-l crede lumea cand se plange dar pe kimi never. inteligenta lumea...not.

    azi se intalnira 2 idioti, massa si max ..
    6 6
  • Finger
    Bah tifosilor, da ce cauta fetel in excursiile printre jaloane azi, cauta titlu'??!!
    2 9
  • Interesant....

    Motorsports Results‏ @MotorResults

    Toto Wolff confirmed he « adviced » #Ocon to be cautious with #Hamilton at the start #Monza #ItalianGP
    3 4
  • http://www.sports.fr/f1/articles/ocon-je-ne-pouvais-pas-bloquer-bottas-1936631/

    Troisième sur la grille de départ du Grand Prix d’Italie ce dimanche, Esteban Ocon a conclu sa course en sixième position, avec le sentiment du devoir accompli.

    "Cette sixième place offre de gros points pour l’équipe. On ne pouvait pas faire grand-chose de plus, même si on a longtemps gardé les Ferrari derrière. Les Red Bull étaient plus rapides que nous, ce qui a permis à Ricciardo de passer grâce aux arrêts. Les Williams aussi étaient plus rapides que nous, et j’arrive pourtant à les garder derrière", dixit le pilote Force India, après coup, sur l’antenne de Canal+.

    "Quant à Bottas, étant moi-même pilote Mercedes, je ne pouvais pas le bloquer", avoue du reste le jeune Français, soutenu depuis le début de sa carrière par l’écurie championne du monde.
    2 8
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Esti atat de inrait fan Hamilton incat minimalizezi total masina Mercedes :))), Ferrari oricat de optimisti ar fi stau bine pe hartie doar la Singapore, deci Doar pe circuite stradale lente, in rest....doar problemele tehnice sau ghinioanele, gafe de-ale lui Ham il mai pot impiedica sa ia titlul, sa fim seriosi. Cu acea mapare agresiva in q3 si viteza pe liniile drepte si virajele rapide nicio sansa, ba si-au rezolvat si problema cu uzura prematura a pneurilor....Hami esti un simplu operator. Recunosc unul foarte bun, mai ales la Spa unde a stiut sa tina la respect un monopost Ferrari mai rapid.
    6 2
  • Marius
    @Mclaren_Mircea_1984. Cred ca ar fi mai bine sa iti schimbi nick-ul in Hamilton84 din moment ce nu prea mai aduci vb. de Mclaren de ceva vreme.
    Trist ca ai vandut o echipa asa frumoasa si de traditie datorita a cativa ani de insuccese.
    Tipic romanesc!... Si ca sa fim corecti
    "The Ferrari power is better than the Honda power"
    13 0
  • Marchione
    Ferrari "screwed up" at Monza :)))- set-up aiurea, piloti care o iau pe aratura, volan care nu functioneaza, vai mama lor macaronari
    2 1
  • Dupa duelul Raikkonen-Bottas din primul tur ma asteptam la spectacol serios dar ... oricum, Vettel, a multumit multimea - atat cu locul 3 cat si cu interviul de dupa premiere.
    2 2
  • Mercedes au ridicat nivelul, Botas vorbeste de un echilibru perfect, si nu e vb de liniile drepte ci in fiecare viraj in parte. Hamilton la fel ceea ce s-a si tradus in performanta pe circuit. S-ar putea ca la Singapore sa nu fie atat de sigura treaba pentru Ferrari.
    4 2
  • Va reveni Ferrari pe circuitele potrivite. Monza a fost pentru Mercedes. Va urma ...
    3 0
  • Va reveni candva....
    0 0
  • @ Marius Pana la urma Hamilton a fost si el parte din Mclaren la un moment dat....Nimeni nu e perfect si toti cadem in pacatul ;ui Mircea la un moment dat cand antipatia fata de o anumita echipa si faptul ca echipa favorita trece printr-o perioada dificila ne face sa uitam de prioritatea principala..oricum Mircea e unul din fanaticii care tin cu Mclaren si numai aversiunea fata de Ferrari il face sa mai exagereze uneori
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru