Vettel a câştigat cursa din Singapore. Hamilton a abandonat

de Daniel Popescu
Duminica, 20.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obţinut victoria în cursa din Singapore în faţa lui Daniel Ricciardo şi a coechipierului său de la Ferrari, Kimi Raikkonen. Lewis Hamilton a abandonat din motive tehnice în timp ce concura pe locul patru.

Esential 3 este numarul victoriilor obtinut de Sebastian Vettel in acest sezon
49 de puncte este deficitul lui Sebastian Vettel in clasamentul general comparativ cu liderul Lewis Hamilton
8 puncte este diferenta dintre Nico Rosberg si Sebastian Vettel in clasamentul general
4 victorii a obtinut Sebastian Vettel pe circuitul din Singapore
Circuitul Marina Bay şi-a respectat reputaţia pentru oportunităţile limitate de depăşire şi i-a permis lui Sebastian Vettel să câştige fără emoţii cursa din Singapore în ciuda celor două intrări ale Safety Car-ului pe pistă şi să obţină astfel a treia victorie din acest sezon.

Pilotul Scuderiei Ferrari i-a condus spre linia de sosire pe Daniel Ricciardo de la Red Bull Racing şi pe coechipierul său de la Ferrari, Kimi Raikkonen, în timp ce Mercedes s-a mulţumit doar cu locul patru obţinut de Nico Rosberg după ce Lewis Hamilton a fost nevoit să abandoneze din motive tehnice.

Startul în cursa de pe circuitul Marina Bay a fost unul dintre cele mai lipsite de schimbări de poziţii din acest sezon, întrucât primii şapte piloţi şi-au păstrat poziţiile fără mari eforturi. În primele tururi, Vettel a impresionat printr-un ritm cu care şi-a consolidat poziţia de lider cu un avans de 5 secunde în faţa lui Ricciardo, iar restul plutonului a fost de asemenea destul de rarefiat, cu 1-3 secunde între piloţii de top. Singurele emoţii le-a avut Nico Rosberg, care avea un avans mai mic de o secundă în faţa rivalilor de la Williams. Contrar tuturor aşteptărilor celor de la Pirelli, o serie de piloţi din pluton au intrat la boxe încă din tururile 10-13, iar câţiva dintre ei au optat pentru pneurile soft.

Strategie diferită pentru Mercedes

Turul 13 a bulversat însă strategiile după ce Felipe Massa s-a acroşat cu Nico Hulkenberg la ieşirea de la boxe, iar pilotul echipei Force India a fost nevoit să abandoneze. Introducerea Safety Car-ului virtual şi, ulterior, a celui real a determinat şi ceilalţi piloţi să intre la boxe, iar Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au optat pentru o strategie diferită cu pneuri soft şi au câştigat câte un loc în detrimentul lui Daniil Kvyat, singurul pilot de top care a intrat la boxe înainte de apariţia maşinii de siguranţă.

După câteva tururi în care Vettel, Ricciardo şi Raikkonen au rulat într-un pluton compact la reluarea cursei în turul 19, iar Hamilton s-a menţinut la numai patru secunde de primul loc în ciuda faptului că era echipat cu pneuri soft, liderul cursei a crescut brusc ritmul în turul 27 şi şi-a construit imediat un avans liniştitor de peste 4 secunde.

Hamilton, trădat de monopost

Hamilton a cerut inginerilor să se retragă din cursă sub pretextul de a conserva motorul, iar în cele din urmă echipa a acceptat propunerea.


În acelaşi timp, Hamilton a suferit o pierdere de putere din cauza unei aparente defecţiuni la acceleraţie şi a fost depăşit gradual de rivali până când a coborât pe locul 16.
Britanicul a cerut inginerilor să se retragă din cursă sub pretextul de a conserva motorul, iar în cele din urmă echipa a acceptat propunerea.

Cea de-a doua serie de intrări la boxe a fost grăbită de apariţia unui fan pe circuit în turul 37, ceea ce a determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit. Toţi piloţii fruntaşi au ales să intre la boxe, inclusiv Rosberg care utiliza pneuri mai dure, şi toţi au ales să concureze în ultimul stint cu pneuri de compoziţie soft.

Primele patru poziţii au rămas neschimbate, iar Vettel şi-a construit din nou un avans confortabil de câteva secunde, după care a menţinut un ritm similar cu cel al lui Ricciardo. Germanul a trecut astfel primul linia de sosire şi şi-a trecut în cont a treia victorie a sezonului şi încă 25 de puncte cu care se apropie la 49 de puncte de liderul Hamilton. Red Bull Racing repetă performanţa de la Hungaroring prin locul doi obţinut de Ricciardo, în timp ce Kimi Raikkonen a ocupat ultima treaptă a podiumului. Singapore devine astfel prima cursă a sezonului în care Ferrari termină cu ambii piloţi pe podium.

Tensiuni inutile la Toro Rosso

Toro Rosso i-a cerut de două ori lui Verstappen să se lase depăşit de Sainz în penultimul tur al cursei, însă olandezul a refuzat.


Prins pe picior greşit de prima intrare a Safety Car-ului, Kvyat a pierdut contactul cu piloţii aflaţi pe podium şi a coborât pe locul şase, poziţie pe care ulterior a reuşit să şi-o păstreze în ciuda faptului că a fost depăşit de Valtteri Bottas. Williams şi-a trecut astfel în cont un loc cinci, în condiţiile în care Massa a fost nevoit să abandoneze din cauza unor probleme la cutia de viteze. Brazilianul ieşise însă din puncte după acroşajul cu Hulkenberg, care a necesitat o nouă trecere pe la boxe.

Sergio Perez a obţinut locul şapte pentru Force India, în timp ce Toro Rosso a oferit un moment tensionat în finalul cursei. Max Verstappen a rămas blocat pe pistă la start şi a revenit pe circuit abia la două tururi după stingerea luminilor roşii, însă o serie de circumstanţe favorabile i-a permis să ajungă pe poziţia a opta în fata coechipierului său, Carlos Sainz Jr. Echipa i-a cerut de două ori lui Verstappen să se lase depăşit de Sainz în penultimul tur al cursei, însă olandezul a refuzat să cedeze locul. Solicitarea celor de la Toro Rosso a fost surprinzătoare în contextul în care Sainz Jr. nu ar fi avut un avantaj special dacă obţinea cu două puncte în plus.

Dublu abandon pentru McLaren

Ambii piloţi McLaren au fost nevoiţi să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni la cutiile de viteze.


Ultimul punct pus în joc ar fi trebuit să-i revină lui Romain Grosjean, însă pilotul echipei Lotus a fost depăşit în penultimul tur de Felipe Nasr (Sauber) şi ulterior s-a retras la boxe din motive tehnice.

McLaren a avut parte în cele din urmă de o cursă de coşmar pe al doilea cel mai lent circuit. Chiar dacă la un moment dat Jenson Button şi Fernando Alonso au ajuns să concureze în puncte pe locurile 9 şi 10, ambii piloţi au fost nevoiţi să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni la cutiile de viteze.

Echipa britanică considera Singapore drept cel mai potrivit circuit pentru a obţine puncte în finalul acestui sezon datorită configuraţiei sale speciale.

Singapore: Rezultate cursă:

Loc Pilot Echipe Tururi Diferenta
1 Sebastian Vettel Ferrari 61 2h01m22.118s
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 61 1.478s
3 Kimi Raikkonen Ferrari 61 17.154s
4 Nico Rosberg Mercedes 61 24.720s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 61 34.204s
6 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 61 35.508s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 61 50.836s
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 61 51.450s
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 61 52.860s
10 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 61 1m30.045s
11 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 61 1m37.507s
12 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 61 1m37.718s
13 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 59 abandon
14 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 59 2 tururi
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 59 2 tururi
- Jenson Button McLaren/Honda 52 cutie de viteze
- Fernando Alonso McLaren/Honda 33 abandon
- Lewis Hamilton Mercedes 32 motor
- Felipe Massa Williams/Mercedes 30 motor
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 12 coliziune

Comentarii (29)

  • un fleac, i-a ciuruit
    35 6
  • Nu se poate!
    19 58
  • Cu Seb si Maurizio la echipa, Ferrari este viitoarea campioana mondiala!!!!!!!!!!
    57 20
  • Ferrari nu va deveni campioana mondiala. A fost mana lui Bernie aici.
    17 62
  • Felicitari Ferrari, felicitari pilotilor de pe podium. Totusi nu voi spune ca a fost o cursa minunata si asta datorita zapacitului ce-a adus safetycar-ul pe circuit, lucru pe care nu mi-l explic: cum a reusit, cine i-a dat voie?(ca doar nu vorbim de un circuit in faliment de angajati, asistenti de paza). Cat despre McLaren (ce a pierdut si cat a pierdut)...
    29 2
  • Graz Vettel, graz Ferrari.
    Mircea, daca o ti asa o sa intrii in depresie man, chill!
    43 2
  • Ehee, daca continua tot asa, s-ar putea la finalul sezonului sa-l vedem pe Vettel campion, nu e exclus. O cursa destul de plictisitoare.
    Massa nu mai are ce cauta in f1, daca l-ar vedea Senna ce face, probabil s-ar intoarce prin mormant, Max Verstappen un adevarat talent, pe viitor sper sa-l vad la o echipa buna, merita sa ajunga undeva sus.

    @Mircea : =))) probabil pana in anul 2020 o sa ajunga si McLaren pe podium :(
    29 17
  • fanii mclaren se mai uita la F1?:)))))))))))))))))
    18 6
  • @Ham
    Esti varza man daca sustii asta. Inseamna ca tu te uiti la alceva nu la formula1.
    16 4
  • o cursa destul de buna , de nota 5-6, ici colo cateva depasiri si mai multe abandonuri, sunt suparat poate ca si mircea ca a abandonat mclana , dar sper sa invete, si oricum m-am resemnat anul acesta, ca fac doar figuratie, avantajul lor e ca pot in fiecare cursa sa ia al motor, daca tot abandoneaza si poate ca gasesc specificatia si setarile corecte, in rest mercedes a fost prinsa pe picior gresit, altfel nu prea vad asa mare diferente, sper in japonia la o cursa mai buna si honda cu noua specificatie de motor, la toti numai bine si aporopo lasat-l pe mircea, credeti ca nu e suparat, comentarile rautaciose nu ajuta
    10 9
  • UN GRANDE CAMPIONE :D
    19 7
  • Nu stiu cat de interesanta a fost cursa pentru fanii celor de la Mercedes/McLaren/Lotus dar a fost o cursa atipica, o cursa care parea sa favorizele masinile Red Bull. Din fericire a favorizat si masinile Ferrari care au terminat in sfarsit ambele pe podium. Speram ca Raikkonen sa-l depaseasca pe Ricciardo dar... sa trecem peste ca n-a fost in stare de asa ceva. In schimb surpriza cursei au fost iarasi pilotii Toro Rosso, nu pot sa neg dar Verstappen a fost "taran" la final cand trebuia sa-l dea locul lui Sainz. N-a facut asa ceva, pacat, pentru ca nu-i rau sa invete sa fie corect. Pentru cine nu stie sau n-a fost atent la cursa (se intampla stiu) Sainz l-a lasat pe Verstappen sa-l depaseasca pentru a recupera distanta pierduta la inceputul cursei.

    Aici s-au terminat lucrurile pozitive, sa incepem cu cele negative:
    - pacat de Hamilton, spera sa castige, s-a ales cu un abandon. Stiu ca radea de Rosberg cand acesta a abandonat, spunand ca nu-i treaba lui si nu-l intereseaza ce face acesta, sper ca Rosberg sa nu spuna la fel. Plus Hamilton era ofticat pe echipa, in loc sa zica ceva gen: vom studia datele, vom vedea ce se poate face, el o tinea cu "echipa sa studieze, treaba lor ce fac" zici ca... concura singurel acolo si restul erau fraieri asa de forma. Evident nu ma asteptam la altceva de la el.
    - pacat de cei de la McLaren... as spune ca a fost o alta cursa de cosmar dar 2016 o sa fie cam tot asa, le tin pumnii desi nu-s fanul lor. Ma gandesc ca Alonso are curaj si se duce in Le Mans poate si Button la fel, nu merita sa plateasca gandirea tampita a lui Ron Dennis.
    - Cei de la Sauber... mama ce prastie este masina lor... degeaba au motorul ala Ferrari, nu au bani de dezvoltare deloc tata.
    - Hulkenberg... ce accident de amatori intre el si Massa... nu stiu cine-i de vina dar... pacat.
    - Lotus... o cursa de cosmar, Grosjean depasit de ambii piloti Toro Rosso... si dupa a pierdut si ultimul loc care primeste puncte...

    Weekend placut, ne vedem in Japonia!
    21 13
  • P.S. @VJohann: Ai dreptate, comentariile lui rautacioase nu ajuta la nimic. Trist ca tocmai astazi ti-ai dat seama de asta.
    11 4
  • O cursa plictisitoare condusa de campionul de carton care a castigat. Deja apar fanii de hartie sa viseze la campionat! Stati linistiti ca nu mai pupa el podiumul. Go go LEWIS!
    10 54
  • Team Mcl
    Tot o cursa plictisitoare, in nota sezonului 2015 doar ca au fost alti protagonisti la varf! Multi vehiculeaza ca presiunea in pneuri este motivul prestatiei mediocre a echipei Mercedes, astept cursa din Japonia si daca si acolo performantele lor sunt similare atunci chiar ca ceva este in neregula! Din cate am inteles Hulkenberg a fost declarat vinovat de producerea acrosajului desi mie mi s-a parut o culpa comuna, chiar mai vinovat Massa! Mclaren au un sezon mizerabil, de uitat si sigur unul dintre cele mai proaste din istoria lor, problema e ca nici sezonul viitor nu se intrevede a fi cu mult mai bun! Per total o victotrie meritata astazi, Ferrari parand a-si regasi stralucirea in noua formula Vettel, Arivabene, Allison!
    24 3
  • serban
    Apropo de "go go Lewis", am fost surprins oarecum să-l descopăr în postura de pilot anonim, rătăcit în pluton și incapabil, până la abandon, de reacție. Mare campion ? Asemănări cu Senna ? Mă îndoiesc.
    Restul cursei ? Mi-e teamă că am asistat la avanpremiera a ceea ce se va întâmpla începând din 2016, motoare sensibil egale, un șasiu Merc inferior celor Ferr și RBR, un Seb dominator, un Ricci pe aproape, dar nu suficient, un Kimi obosit, plictisit și ... cam atât. Spectacol ? Poate cu altă ocazie.
    34 10
  • Team Mcl
    *victorie,* Arrivabene
    15 3
  • voi care comentati despre Senna v-ati uitat live la cursele lui? si eu il consider cel mai mare... insa credeti-ma ca a avut destule curse in care s-a comportat la fel de anonim ca Hamilton astazi... performanta lui nu poate fi judecata decat in raport cu a coechipierului pe care l-a dominat si azi... in rest sunt doar rautati (la fel ca si in trecut despre Vettel... pana mai ieri il faceati campion de carton, astazi il ridicati in slavi...

    PS parerea mea subiectiva este ca performerul zilei este in special Ricciardo care cu o masina inferioara celei Ferrari a venit pe locul doi... se para ca e asa demult in urma anul trecut incat ati uitat ca Vettel si Ricciardo au fost coechipieri... si doar unul s-a remarcat...
    2 2
  • Singaporezul
    Cateva cuvinte pt. cursa de casa a singaporezilor si a mea ,bineinteles Seb stia lucrul asta si ne-a facut fericiti!Multumim frumos.Pt cei care inca nu stiu ce i-a lovit(probabil ca au o inca stare de ameteala),a fost cvadruplul CAMPION mondial,viitor cvintulplu(fara NEWEY) si etc....CIAO RAGAZZI.
    18 9
  • Sa ne revenim un pic din starea de euforie, sa salutam victoria lui Seb si a celor de la Ferrari!!! Mai e un drum lung pana departe, insa daca ne uitam ca la inceputul sezonului cei de la Ferrari isi propuneau doua victorii si acum au 3, inseamna ca sunt pe drumul cel bun. E posibil ca 2016 sa-i gaseasca mult mai pregatiti decat i-a gasit acest sezon. Daca ne uitam ca urmeaza Suzuka, Interlagos sau Abu Dhabi, circuite pe gustul lui Vettel, e posibil ca Ferrari sa reuseasca mai mult de 3 victorii sezonul asta, si asta e foarte important in perspectiva sezonului viitor. Dati-mi voie sa cred, si lasati-ma sa visez, ca Ferrari in actuala formula se poate apropia ca nivel de performanta de ceea ce au reusit Jean Todt, Ross Brawn si MICHAEL SCHUMACHER! Grazie ragazzi!
    26 6
  • k g rai
    acel pilot de carton este de 4 ori campion mondial si are o cursa la monza castigata cu toro rosso .Imi place LEWIS dar noroc cu mercedes ca altfel putea sa pateasca ca alonso sau alti piloti talentati care nu au sanse nici la puncte .FORZA FERRARI
    25 2
  • A fost o cursa decenta pe un circuit frumos cu multe viraje in care se vede mana pilotului.Vettel a castigat pe merit dar daca avea si Ricciardo tot un Ferrari cred ca era o cursa si mai frumoasa.Raikkonen nu s-a simtit in largul lui dar este un mare pilot indiferent ce se spune despre el.Hamilton si Rosberg sunt piloti buni si rapizi dar daca nu te ajuta masina sunt practic niste anonimi pe circuit.Williams au fost foarte bine pentru un circuit stradal.Felicitari celor doi tineri de la Toro Rosso care au pilotat foarte bine si au sanse mari sa devina campioni mondial intr-o zi.E trist ca cei de la Mclaren si cei de la Honda nu au gasit inca solutii pentru problemele pe care le au dar eu am incredere in ei si in cei doi piloti care sunt foarte buni doar nu sunt degeaba campioni mondiali.Lotus au fost slabi de tot la fel ca si cei de la Sauber.La Suzuka o sa fie interesant si sa vedem cum va fi si vremea acolo.Mercedes sunt favoriti dar Ferarri ,Williams si Red Bull au sansa lor si vor sa profite de ea.
    8 2
  • FORZA FERRARI!!!!

    BV SEB
    BV KIMI

    faceti-i pe pilotii MB sa transpire un pic pt campionatul acesta!!!!
    in 6 curse se mai pot intampla multe!!!
    28 2
  • LEWIS HAMILTON - World Champion 2015!
    6 26
  • serban
    @91Schumi06 S-ar putea să ai dreptate, actuala formulă a debutat ca și cea din '96 aproape sub aceleași auspicii, cu trei victorii, după un sezon dezastruos. Sunt convins însă că titlul (titlurile) va (vor) veni mult, mult mai repede decât atunci.
    8 0
  • "Echipa i-a cerut de două ori lui Verstappen să se lase depăşit de Sainz în penultimul tur al cursei, însă olandezul a refuzat să cedeze locul. Solicitarea celor de la Toro Rosso a fost surprinzătoare ..."
    Nu este deloc surprinzatoare! La inceputul cursei, atunci cand Verstapen a avut probleme la start, pierduse aproape 2 tururi. Cand a reusit sa intre in ritm de cursa si a ajuns in spatele lui Sainz, acesta s-a dat pur si simplu la o parte ca sa aiba si Verstapen o sansa de clasare cat mai buna. De aici a plecat solicitarea celor de la Toro Rosso.
    In rest:
    - ceva diferit prin victoria Ferrari;
    - ceva ciudat cu abandonul lui Hamilton;
    - ceva penibil, comentariul Dolce;
    - ceva stupid, calificarile nu sunt importante pentru Dolce;
    - ceva hilar: dupa ce poluarea este cum este in Singapore, au mai fost si o gramada de artificii la final, ca sa se revina la media de joi.
    17 2
  • @John
    De ce am impresia ca John este defapt Mircea?
    Probabil pentru faptul ca ambii sunt la fel de frustrati?
    10 0
  • @
    F1_Red_Fury, recunosc ca am fost si rautacios, poate mai degraba invidios ca mclada sta pe loc si alti le da 1-2 tururi, dar omul isi mai vine in fire , si accepta, in rest numai bine
    4 3
  • O cursa foarte animata, macar nu a fost plictisitoare, vreau sa cred ca Ferrari tace si face si astfel o sa avem un final de sezon foarte palpitant.
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru