BMW pregăteşte un nou sistem de încărcare rapidă a vehiculelor electrice

de Sebastian Toma
Vineri, 21.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a anunţat că va dezveli în viitorul apropiat un sistem de încărcare mai rapid pentru vehiculele electrice. Acesta schimbă modul de abordare pentru a reduce dramatic timpul de încărcare.

Esential 170 de kilometri este autonomia maximă a lui BMW i3 în modul electric.
BMW lucrează la un nou sistem de încărcare a vehiculelor electrice, gândit din start pentru reducerea timpului de încărcare la minimul posibil pentru tehnologia actuală a acumulatorilor. Nemţii pregătesc un sistem care să funcţioneze prin curent continuu, tehnologie care are posibilitatea să reducă timpii de încărcare de la câteva ore la câteva minute, spune Weiland Bruch, şeful departamentului de comunicare pentru gama i de la BMW. În prezent, sistemele de încărcare a acumulatorilor vehiculelor electrice funcţionează prin curent alternativ.

BMW: „i3 şi i8 deschid drumul către folosirea fibrei de carbon pe modelele convenţionale”

Sistemele de încărcare rapidă ale vehiculelor electrice necesită conectori speciali, meniţi să reziste sarcinii suplimentare la care sunt supuşi.

Reprezentantul diviziei I de la BMW a promis să revină cu un comunicat oficial în această direcţie, în cadrul căruia vor fi anunţate şi informaţii suplimentare despre producţia lui i3.

Lista de aşteptare pentru prima maşină electrică de serie oferită vreodată de producătorul german a ajuns deja la şase luni, înainte de lansarea pe piaţa din Statele Unite ale Americii. În prezent, BMW construieşte 70 de unităţi i3 pe zi la fabrica sa din Leipzig. Unul dintre motivele pentru care modelul electric BMW i3 este produs în atât de puţine unităţi pe zi este faptul că acesta reprezintă primul automobil care foloseşte fibră de carbon (CFRP) în producţia de serie. Întreaga caroserie este construită din acest material pentru a compensa greutatea bateriilor folosite de sistemul electric. Aproximativ 400 de milioane de euro au fost investite în retehnologizarea uzinei din Leipzig, unde au fost create şi alte 800 de locuri de muncă. Dacă ne referim însă la întreaga linie de asamblare „i”, cifrele cresc: 600 de milioane de euro şi 1500 de locuri de muncă.

BMW i3 costă 34.950 de euro în Germania

Urmareste Automarket
În noiembrie 2013, BMW a anunţat că producţia pe un an a lui i8 a fost rezervată deja de clienţii săi. Anunţul făcut de Ian Robertson, şeful departamentului de vânzări al BMW, a venit după ce reprezentantul BMW a confirmat faptul că au înregistrat 10.000 de precomenzi pentru i3, primul lor model electric, încă din luna lansării.
Spre deosebire de anunţul legat de i3, cei de la BMW nu au precizat câte unităţi i8 vor produce într-un an şi câte unităţi au fost deja comandate.

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre BMW i3

Via Carscoops

Comentarii (1)

  • nu stiu de ce .. dar cand citesc d'astea ...

    ... pai bine ma baieti, daca voi sunteti cu masinile, si stati cu nasul in ele non-stop, nu stiti ca acumulatorii se incarca la curent continuu - NUMAI la curent continuu, cu un sens si o intensitate foarte bine definite ?

    zic si eu, ca pare in stirea asta ca au gasit marele secret...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru