Feedback

E oficial: Dacia e brandul auto cu cea mai mare creştere în Europa în 2013

Publicat Vineri, 17.01.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 29
E oficial: Dacia e brandul auto cu cea mai mare creştere în Europa în 2013 - Poza 1
Dacia a reuşit să vândă în Europa în 2013 cu aproape un sfert mai mult decât în anul precedent, creşterea reuşind să transforme marca de la Mioveni în performera anului pe Bătrânul Continent.

Esential +23.3% este creşterea vânzărilor Dacia în 2013 faţă de 2012 în Uniunea Europeană.
289.016 maşini a vândut Dacia în Europa în 2013. Dintre acestea, doar 17.500 au fost comercializate în România.
Dacă impresiile jurnaliştilor şi a clienţilor Dacia din Europa ne-au ţinut cu sufletul la gură pe tot parcursul unui an plin de lansări pentru brandul românesc, rezultatele vânzărilor Dacia pe continent în 2013 vin să confirme forma excelentă în care se află marca. Astfel, Dacia a reuşit să înregistreze cea mai mare creştere între toate mărcile existente pe piaţa europeană, fiind unul dintre cele mai în vogă mărci ale anului.

CREŞTERI PE PIEŢE ÎN SCĂDERE

Pe o piaţă în scădere cu 1.7% faţă de 2012 (11.85 de milioane de maşini vândute în Europa în 2013), vânzările Dacia au crescut cu 23.3%, marca de la Mioveni reuşind să atingă un volum de 289.000 de maşini vândute (faţă de 234.400 în 2012). Lansările noilor generaţii Logan, Sandero şi a faceliftului lui Duster au avut un rol foarte important în acest rezultat, clienţii europeni orientându-se după raportul calitate/preţ excelent pe care îl oferă brandul argeşean.

Dintre cele aproape 300.000 de maşini vândute în Europa, 17.500 au fost comercializate în România, Dacia reuşind să crească pe piaţa internă cu 7.7% deşi România a cumpărat cu 13.3% mai puţine maşini în 2013 faţă de 2012. În total, vânzările româneşti de maşini noi au ajuns la 57.700 de unităţi, cel mai mic nivel atins în ultimii 15 ani.

PIAŢA AUTO DIN ROMÂNIA - EVOLUŢIE
An Vânzări maşini noi Vânzări second-hand
2000 66.200 18.500
2001 72.000 46.500
2002 88.500 13.000
2003 106.000 19.000
2004 144.000 24.000
2005 213.500 74.500
2006 253.000 118.500
2007 311.000 124.000
2008 267.000 300.000
2009 129.000 213.000
2010 105.500 214.500
2011 94.000 94.500
2012 66.500 175.000
2013 57.700 225.000

Şi mai notabilă este cota de piaţă pe care o are Dacia (2,4%), fiecare a 42-a maşină care s-a vândut în Europa având pe grilă logo-ul mărcii româneşti. Poziţia Dacia în Grupul Renault a fost şi ea întărită serios în 2013: în condiţiile în care vânzările Renault au scăzut cu 1.1% pe continent, prestaţia excelentă a constructorului nostru a dus la o media pozitivă pentru Renault-Dacia în Europa, +4.4%.

DOAR 10 MĂRCI AU CRESCUT ÎN 2013

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reuşita Dacia este cu atât mai bună cu cât doar zece mărci au terminat anul pe plus la vânzări. Pe locul al doilea la creşteri s-a aflat Mazda, care a profitat de imaginea proaspătă a noilor Mazda6 şi Mazda3 pentru a creşte în Europa cu +16.1% (133.400 de maşini vândute în total), în timp ce ultimul loc de pe podiumul creşterilor a fost ocupat de Jaguar, cu +14.1% (26.500 de maşini vândute).

ALFA ROMEO, ÎN CĂDERE LIBERĂ

De partea cealaltă a baricadei, cele mai abrupte scăderi ale vânzărilor au fost înregistrate în dreptul Grupului Fiat. Alfa Romeo are cea mai mare coborâre (-28.3%, 62.100 de maşini vândute), iar Lancia/Chrysler vine pe locul al doilea în acest top, cu -20.1% (73.900 de maşini). Ultima poziţie a podiumului este ocupată de Chevrolet, care a vândut 138.500 de maşini în Europa, dar a scăzut cu 18.4% faţă de anul precedent. Prestaţia slabă a brandului american a dus, de altfel, la anunţul prin care Chevrolet şi-a anunţat ieşirea din Europa în următoarele 24 de luni.

POZ. MARCA VÂNZĂRI
2013 
VÂNZĂRI
2012 
COTĂ DE PIAŢĂ
2013 
CREŞTERE
2012/2013 
1 Dacia 289.016 234.430 2.4% +23.3%
2 Mazda 133.464 114.910 1.1% +16.1%
3 Jaguar 26.520 23.186 0.2% +14.4%
4 SEAT 279.460 251.064 2.4% +11.3%
5 Land Rover 105.181 96.847 0.9% +8.6%
6 Mercedes-Benz 594.876 565.161 5.0% +5.3%
7 Mitsubishi 71.135 68.212 0.6% +4.3%
8 Skoda 483.086 463.746 4.1% +4.2%
9 Toyota 487.014 485.297 4.1% +0.4%
10 Kia 329.285 327.998 2.8% +0.4%

Comentarii (29)

  • Cred ca nu au luat in considerare cresterea vanzarilor de Maserati.
    14 12
  • Oleeeeeeeeeeeee!!!! Foarte tare!! Bravo oamenilor care au cumparat Dacia!! Pacat de alfa romeo...dar...marketing 0. Plus ca o marca ca alfa romeo ar trebui sa aiba in spate un fiat puternic cu vanzari numeroase, ca tina in productie alfa romeo ( pe sistemul, vindem zeci de mii de Cayenneuri ca sa putem produce 911 )
    21 6
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • gun cometa
    Am contribuit si eu la cresterea vanzarilor Dacia in 2013. Si sunt multumit :)
    40 10
  • Cineva
    Mda...si tot atatea sute de mii de oameni care si-au luat teapa cu ele. Ma bucur pt. muncitorii care au un salariu asigurat pt. ca Dacia are vanzari si fabrica merge bine. Pana la urma nu e vina lor ca Dacia produce rebuturi....
    9 64
  • si imi amintesc cum injurau prepubertarii Dacia....si Renault...si pe romanii care si-au luat Dacia....:). Uite ca Renault a castigat un pariu iar o marca cvasinecunoscuta acum cativa ani are o crestere cu doua cifre.

    Interesant este situatia pe tari: cipriotii s-au dus in cap cu -35% pe cand estonii au crecut cu aproape 13%. Diferentele de aproape 50% intre tari arata cat de diferit influenteaza criza asta vanzarile auto.

    Era sa uit..interesant revirimentul SEAT, fiind singurul brand european de volum (dupa Dacia care e pe +). Cred ca astiai de la Seat isi incep sedinta de luni dimineata cu "Cantarea VAG" :)
    17 4
  • Mă bucur mult pentru Dacia dar şi pentru Seat, care prin noile nodele începe să vândă consistent.
    13 3
  • In Romania Dacia a vandut 17500. Din articolele anterioare am inteles ca pe zi se pot fabrica la Pitesti cam1400 de masini asta inseamna ca uzina a lucrat numai 13 zile pentru Romania, asta inseamna ca numai 5,8% din productie ramane la noi, cam putin......... cred! Sutem saraci tare!!
    15 2
  • @ShelbyV8
    Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto spune aşa: Ferrari, Maserati şi Dodge au vândut în total 3621 de maşini în 2013, ceea ce reprezintă o scădere cu 0.1% faţă de anul anterior.
    10 1
  • Pe langa vanzarile Dacia, ganditi-va ca Renault vinde Duster si Sandero si sub sigla Renault. In America Centrala, Costa Rica mai exact, am vazut multe Duster :)
    De notat ca aici Duster are un motor de 2000cc si 138 CP :)
    http://www.renaultcr.com/index.php/duster/especificaciones
    9 4
  • Foarte bine. Ne putem lauda si noi cu ceva.
    Sa speram ca francezii nu vor muta toata productia prin Maroc.
    Dar unde sunt in tabel cele mai "tari" marci europene Audi si BMW ???
    12 11
  • Peste 1600000 masini sh in ultimii 13 ani la care mai adaugati 250-300.000 de ,,bulgaroaice,, care ne polueaza pe gratis , iar Rovana Plumb(ca asa era benzina cand s-a nascut ea) spune ca ,,Rabla '' nu mai e o prioritate..!!!!!
    15 1
  • @ Mircea

    Multumesc pentru precizare. Totusi, probabil ca scaderile sunt in mare parte in Dodge-ului si astfel rezulta scaderea totala de 0,1%
    4 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Bravo lor, mai pot creste, cat despre Romania...pt aceste vanzari cereau dublarea timbrului de mediu pt euro 3 si euro 4?

    @Andi
    E vorba de clasamentul cu cele mai mari cresteri, nu de vanzari efective, sau credeai ca Jaguar vinde mai mult decat Bmw si Audi in Europa? Mercedes e pe locul 6, dar vinde de aproximativ 25 de ori mai mult decat Jaguar, iar Bmw in Europa a vandut peste 800 de mii de exemplare pe 2013, Audi si mai mult chiar.
    13 1
  • BMW si nici Audi nu au atins cifra de 700.000 in 2013 in Europa

    ti-am mai zis @dan_grc la cifre nu prea esti bun. Asta e, dar macar incearca sa te documentezi.

    si Mercedes e pe locul 7 sau 8 in functie de ce tari sunt luate in calcul
    6 5
  • Dacia Plant
    Eu nu prea agreez Dacia cu toate ca nu am avut niciodata nici o problema de fiabilitate, defapt am avut un singur bec ars in 5 ani. Daca ar fi sa imi cumpar inca o masina as alege Sandero 2. Pare masina ideala pret vs ceea ce ofera + ca are un design care imi place mult mai mult ca la alte masini din clasa ei care au un pret de peste 15000euro.
    13 1
  • @vianu

    Eu zic sa te documentezi tu mai bine, tu zici multe, dar de cele mai multe ori n-ai dreptate, dar n-am chef acum sa ne contrazicem pe cifre, ramane cum zici tu, nu de alta dar e vorba de Dacia in acest articol.
    8 3
  • @dan_grc

    http://www.acea.be/images/uploads/files/20140116_PRPC-FINAL-1312_CORRECTION.pdf

    succes
    2 6
  • @vianu

    Nu c-ar fi pt prima oara cand dai link-uri cu date incorente, o sa vezi cand se vor publica datele pe 2013 si pe AM, daca iti dau datele de pe site-urile bmw o sa spui ca sunt subiective.
    1 4
  • vanzarile Seat ne arata cum ar arata Alfa Romeo in curtea Audi...
    3 2
  • de pe ce site sunt luate aceste statistici?
    0 2
  • din 2007 pana in 2013 vanzarile masinilor noi a scazut cu 250000 de bucati,ce ma enervaza ca preturile lor nu au scazut chit ca nu mai vand de loc, mai bine isi baga unghia in gat marile companii de cat sa scada un euro din profit .
    8 5
  • @dan_grc: nu ma refeream la vanzari efective, ci ca si crestere. Daca marcile alea 2 pe care unii le tin in brate ar fi fost super apreciate (vezi Mercedes) cu siguranta ca vanzarile ar fi crescut cu mult. Dar se pare ca unii vad cu creierul si nu doar cu ochii.
    Succes si drumuri linistite.
    Trist tare e ca s-au inmultit jafurile SH. Trist dar unii care n-au creier prefera un SH jaf in loc de o Dacie noua.
    8 7
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • @ kbm

    Le e greu si lor sa scada preturile. trebuie sa te gandesti ca un Logan, de exemplu, din 2007 e normal sa fie mai ieftin decat unul din 2014, din urmatoarele motive:
    crestere TVA
    rata inflatiei (mica, dar exista)
    norma de poluare euro 5
    sisteme de siguranta
    dotari care nu erau la modelul din 2007: ecran cu touch-screen, bluetooth, alte chestii de genul acesta
    8 2
  • Este baaaaa!!!!!!...........;)
    2 8
  • shelbyv8,eu ma refeream la marcile straine, dacia are preturi decente in comparati cu celelalte marci straine care cer preturi exagerate ,preturi care sunt cu 20-30% platite pentru brand nimic mai mult.
    4 1
  • @Dacia Plant
    nu ai avut nici o problema cu Dacia decat un bec, ti-ai cumpara Sandero, ai "Dacia Plant" la nick dar cu toate astea "nu prea agreezi Dacia" :))))))))))). Tu te vezi ce scrii ?
    11 3
  • @Andi

    Tu vrei sa creasca Bmw si Audi cu 2 cifre in procente cum creste Dacia? Vand de 2 ori mai mult decat Dacia in Europa la preturi de 4-5 ori mai mari in medie, ce spui tu acolo? Sunt marci de volum care au scazut in ultimii ani foarte mult, cele premium se descurca mult mai bine, nu avea grija de cresterea lor si de cei care aleg sa le cumpere. Iar ca se vand multe sh-uri si mai putine Dacii noi este exclusiv din vina politicienilor, cand vor renunta la taxele imbecile vor creste vanzarile de masini noi, pana atunci nu, apoi mare parte dintre sh-uri au preturi medii de cateva mii de euro, mult sub pretul unui model dacia nou, deci n-au treaba cu zona de pret in care se invarte Dacia. Cel mai trist mi se pare cand unii impun altora ce sa cumpere, si impart lumea in 2 categorii: prosti si destepti, asa pur si simplu.
    13 4
  • razvanis
    Crestere e una, cota de piata e alta, nu va mai excitati atata cu Dacia, are cota de piata fix cat SEAT caruia ii cantati vesnica pomenire de ceva ani.
    5 2
  • Din experienta personala pot sa spun ca daca dealerii Dacia (din Germania de exemplu) si-ar da un pic interesul vanzarile ar creste constant.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru