Feedback

Ford a lansat noul Transit Custom facelift: 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre utilitara Ford

Publicat Marti, 28.11.2017
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 2
Am mers în Germania pentru a face cunoștință cu Ford Transit Custom facelift. Iată cinci lucruri pe care trebuie să le știi despre utilitara constructorului american.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford ne-a invitat în Germania să facem un prim test drive cu proaspătul Transit Custom. Utilitara constructorului american a trecut printr-un proces major de modificări și are acum 2.200 de componente noi. Investiția Ford în proaspătul Transit Custom a ajuns la 300 de milioane de dolari, iar producția va demara la finalul acestui an. Primele livrări sunt programate pentru începutul lui 2018.

Utilitara Ford primește un design exterior îmbunătățit, un interior nou și o versiune ECOnetic. Mai mult decât atât, oficialii Ford spun că proaspătul Transit Custom a fost proiectat ținând cont și de dorințele publicului.

"Transit Custom a fost un succes fabulos încă de la lansarea acestui model, iar această nouă versiune ridică ștacheta și mai mult. Am ascultat cu atenție dorințele clienților noștri și oferim acum o furgonetă de o tonă care e mai atrăgătoare la nivel stilistic, mai productivă și e plină de elemente tehnologice inteligente", a declarat Hans Schep, manager general Vehicule Comerciale în cadrul Ford Europa.


1. Dimensiuni, motorizare și prețuri

Ford Transit Custom va fi disponibil cu două variante de ampatament, cu un plafon standard sau înălțat și cu o masă totală maximă care variază între 2.6 și 3.4 tone. Capacitatea de încărcare maximă anunțătă de Ford este de 1.450 de kilograme și, bineînteles, variază în funcție de varianta de caroserie aleasă (Van, Double-Cab-in-Van și Kombi).

Lungimea lui Transit Custom este de 4.973 de mm, în cazul variantei standard sau 5.340 de mm, în cazul versiunii cu ampatament mărit. Volumul de încărcare este cuprins între 6 metri cubi și 8.3 metri cubi, valoarea fiind și ea determinată de versiunea de caroserie și ampatament.

În 2016, Ford a introdus în gama Transit motorizarea de 2.0 litri diesel EcoBlue. Același propulsor este preluat de Transit Custom facelift și este disponibil în trei versiuni de putere. Motorul diesel va putea fi comandat în următoarele variante: 105 CP și 360 Nm între 1.375 și 2.000 rpm, 130 CP și 385 Nm între 1.500 și 2.000 rpm, respectiv 170 CP și 405 Nm între 1.750 și 2.500 rpm.

Ford introduce și o versiune ECOnetic. Aceasta poate fi comandată pe varianta de 105 cai putere și promite emisii de CO2 de 148 de grame/km și un consum mediu mixt de 5.7 litri/100 de kilometri. Varianta ECOnetic are o calibrare specială a sistemului Start/Stop, anvelope cu rezistență redusă la înaintare și un limitator de viteză fixat la 100 km/h.

Pe piața din România, Ford Transit Custom Van va fi disponibil în patru versiuni de echipare: Base, Trend, Limited și Sport. Prețul pentru versiunea Base 300 2.0 105 CP este de 21.300 de euro cu TVA. Pentru varianta Trend de 130 de cai, clienții vor avea de plătit începând cu 22.700 de euro cu TVA, în timp ce versiunea Limited 320 tot de 130 de cai are un preț de pornire de 25.000 de euro. Vârful de gamă este reprezentat de varianta Sport. Aceasta include un pachet exterior de caroserie, o tapțierie specială și motorul de 170 de cai putere. Prețul de pornire este de 27.100 de euro cu TVA. Transit Custom poate fi comandat fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu o transmisie automată tot cu șase rapoarte.

2. Design și interior

Ford Transit Custom a fost aliniat la noua filozofie de design a constructorului american. Grila utilitarei a fost restilizată, blocurile optice sunt subțiri, dinamice și vin cu lumini de zi LED. Interiorul utilitarei Ford a fost redesenat și preia elementele care au debutat în premieră pe noua generație Fiesta. Panoul de bord este produs din materiale ceva mai atrăgătoare și mai rezistente la uzură, iar spațiile de depozitare oferite de acesta totalizează 25 de litri. În zona superioară a acestuia se află trei spații deschise în zona superioară, iar obiectele de dimensiuni mari pot fi stocate în torpedoul generos. În zonele laterale există câte două spații pentru depozitarea sticlelor, iar versiunile cu transmisie manuală vin cu un suport de pahare suplimentar aflat în partea de jos a consolei. 

Zona centrală este acum dominată de un ecran tactil de 8 inch care integrează sistemul de infotainment Sync 3. Șoferii vor putea conecta telefoanele mobile prin intermediul aplicațiilor Apple CarPlay și Android Auto.

3. Tehnologii

Ford introduce pe Transit Custom un limitator de viteză inteligent. Acesta lucrează împreună cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și, prin simpla apăsare a unui buton aflat pe volan, este impusă o viteză maximă corespunzătoare semnului întâlnit.

Transit Custom este prima utilitară Ford din Europa care integrează sistemul pentru monitorizare și aventizare pentru unghiul mort și integrează și modulul Cross Traffic Alert. În același timp, Ovalul Albastru oferă o versiune îmbunătățită a sistemului de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor. Sistemul a fost introdus pentru prima dată în 2016, dar noile tehnologii permit depistarea pietonilor și pe timp de noapte.

Ford Transit Custom va fi oferit în continuare cu un sistem de menținere a benzii de rulare, cu un sistem de avertizare a șoferului, cu un asistent pentru faza lungă și cu un cruise control adaptiv. Pentru că avem în față o utilitară, nu trebuie să uităm și de sistemul de stabilizare la curenții laterali de aer.

4. Ford Transit Custom PHEV din 2019

În luna decembrie a acestui an, Ford împreună cu o serie de clienți importanți din Londra vor lansa un proiect pilot. Acesta prevede integrarea unei versiuni de tip plug-in hybrid a lui Transit Custom. Până în acest moment, oficialii Ford nu au oferit foarte multe detalii cu privire la viitoarea versiune eco. Știm că Transit Custom PHEV va putea rula până la 50 de kilometri cu emisii zero, va integra un motor de 1.0 litri pe post de range-extender și va ajunge în producția de serie în 2019.

În același timp, Ford s-a implicat în proiectul Ionity, un joint-venture cu BMW, Daimler și Volkswagen care presupune instalarea a 400 de stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Proiectul ar urma să fie finalizat în 2020.

5. Impresii de conducere

Chiar dacă vorbim despre un vehicul utilitar, Ford Transit Custom facelift se conduce la fel de ușor ca un SUV. Poziția de conducere, ergonomia și modul în care direcția comunică cu șoferul sunt câteva dintre atuurile modelului produs de Ford. Scaunele sunt confortabile și te ajută să parcurgi distanțe lungi fără să ajungi la destinație obosit, iar trenul de rulare se descurcă bine chiar și pe porțiunile virajate. Trebuie menționat că mașinile de test dispuneau de o sarcină de 450 - 500 de kilograme.

Motorul de 2.0 litri este puțin cam gălăgios, iar versiunea de 105 cai putere dă "semne de oboseală" pe urcările lungi. În schimb, celelalte două versiuni (130 CP și 170 CP) își fac datoria fără să-ți lase impresia că au nevoie de "pauze".

Cutia manuală este precisă, are o cursă plăcută, iar primele două trepte sunt etajate scurt. Transmisia automată se achită cu brio de orice sarcină.

Sistemul de infotainment SYNC 3 este extrem de util și ușor de folosit. Ecranul tactil funcționează plăcut și fără întârzieri supărătoare, însă îmi doream o poziție ușor orientată către șofer. Vizibilitatea este una generoasă. Alături de sistemul pentru monitorizarea unighiului mort și a camerei video pentru mersul cu spatele, Transit Custom folosește două oglinzi laterale duble cu care poți supraveghea ușor tot ce se întâmplă în spate.


Comentarii (2)

  • Ce urat poate arata tableta aia iesita din bord...
    7 4
  • da, dar e foarte comod de urmarit
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru