Modelul electric Renault Zoe a fost lansat oficial în România. Preţuri de la 20.900 de euro plus chiria lunară a bateriei

de Mircea Meșter
Luni, 18.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Zoe devine din această primăvară cel mai accesibil autoturism electric de pe piaţă. Marca franceză a lansat Zoe împreună cu o schemă financiară interesantă: maşina se cumpără separat de baterie, care se închiriază contra unei sume care variază între 79 şi 162 de euro pe lună.

Renault îşi completează începând de astăzi gama de modele electrice disponibile în România cu noul Zoe, model care poate fi achiziţionat de la dealerii Renault într-o schemă de finanţare interesantă care separă preţul şasiului şi al caroseriei de cel al bateriilor. 

Renault Zoe, al treilea model full-electric disponibil în gama românească Renault după Kangoo ZE şi Twizy, are un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus. Este preţul disponibil pentru versiunea de echipare de bază, denumită Life. Pentru varianta de top Zen, clienţii interesaţi vor fi nevoiţi să scoată din buzunar 1100 de euro în plus.

Fotografie de familie: gama electrică Renault în 2015.

Dotări standard Renault Zoe (selecţie): ABS, ESP, Asistenţă la pornirea din rampă, Aer condiţionat automat, Airbag-uri frontale şi laterale, Cutie de viteze automată, Lumini de zi LED, Geamuri faţă electrice, Jante din oţel de 15 inch, Oglinzi electrice degivrante, Cruise Control cu limitator de viteză, Keyless Entry&Start, Sistem multimedia şi de navigaţie R-Link cu harta României, Monitorizarea presiunii în pneuri, Volan reglabil.

Din preţul de achiziţie se scade ecobonusul pe care Guvernul l-a anunţat acum două săptămâni (în jur de 6500 de euro cu tichet Rabla inclus), ceea ce face ca preţul de achiziţie al maşinii să ajungă la sub 15.000 de euro. Totuşi, trebuie notat faptul că acest bonus este disponibil pentru doar 100 de clienţi ai maşinilor electrice în România, deci este condiţionat de această limitare.

Preţuri Renault Zoe (TVA inclus)
Echipare Life (1/2) Echipare Zen (2/2)
Renault Zoe 88 CP 20.900* 22.000*
*La aceste preţuri se adaugă chiria bateriei (vezi tabel mai jos)
*Din aceste preţuri se scade bonusul guvernamental (~6500 de Euro cu tichet Rabla inclus)

Între 79 şi 162 de euro pe lună pentru baterie

Pentru a atinge acest preţ excelent pentru o maşină de acest tip, Renault a inventat o schemă de finanţare prin care bateria este închiriată utilizatorilor. Astfel, pe lângă preţul efectiv al maşinii, clienţii vor plăti o chirie lunară a bateriei care variază între 79 şi 162 de euro, în funcţie de numărul de kilometri parcurşi anual şi de durata contractului de leasing.

Renault Zoe poate fi achiziţionat exclusiv în leasing printr-un produs oferit special pentru această maşină de RCI Leasing România, iar finanţarea bateriei se face prin leasing operaţional.

PREŢURI CHIRIE BATERIE Renault Zoe (TVA inclus)
Durata contractului Kilometri parcurşi/an
12.500 15.000 17.500 20.000 25.000 30.000
3 ani sau mai mult 79 Euro 86 Euro 94 Euro 102 Euro 122 Euro 142 Euro
2 ani +10 Euro
1 an +10 Euro
Cost kilometri suplimentari: 0.05 Euro/km
Durata maximă contract: 84 luni şi 200.000 de km

Alte costuri suplimentare includ asigurarea Casco şi RCA, plătite separat, dar şi tarifele aferente montării unui încărcător rezidenţial special destinat acestei maşini.

Acestea merg de la 840 de euro pentru spaţiile rezidenţiale până la 3150 de euro pentru parcări. Renault Zoe poate fi încărcat şi de la o priză normală cu amperaj ridicat şi cu circuit dedicat, însă timpul de încărcare creşte în funcţie de capacitatea prizei şi a circuitului.

Interiorul lui Renault Zoe preia linii şi elemente de la fraţii din gamă. materialele sunt medii din punctul de vedere al calităţii percepute.


Despre Renault Zoe

Renault Zoe dispone de un motor electric de 88 de cai putere şi 220 Nm cuplat la o transmisie electrică cu variaţie continuă. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 13.5 secunde iar viteza maximă este de 135 km/h. Autonomia maximă oferită de Renault Zoe este de 210 kilometri.

Garanţia oferită de Renault pentru Zoe este de 3 ani sau 100.000 de kilometri pentru şasiu, 5 ani sau 100.000 de kilometri pentru grupul motopropulsor, 12 ani pentru anticoroziune şi 3 ani pentru vopsea.

TEST DRIVE Renault Zoe

Comentarii (33)

  • Cat de penibili.
    Adica imi cumpar un S-classe si primesc masina fara motor. Daca vreau sa ma si misc de pe loc, atunci trebuie sa inchiriez un motor. Ft tare.
    39 37
  • Numai un latin(francez) putea gandi o asemenea schema de "succes"" incat nici in ELVETIA nu am vazut decat vreo doua masini frantuzesti electrice. Si daca din banii de "chirie"" pe baterie iy transformi in bani de combustibil conventional,,inclusiv gpl , ity dai seama ca iesi mai bine pe clasicele motoare otto. si poti pleca oriunde in tara fara sa ramai in pana de comb. pe maeginea drumului.
    23 16
  • Sa fiti sanatosi! La atatia km/an ma costa si benzina. Atunci care ar fi avantajul? Poate se bazeaza pe companii care isi baga agentii in asa ceva.
    Pentru muritorul de rand, nu o vad ca fiind o solutie.
    31 23
  • Ca o prima chestie, masina asta arata mult, mult mai bine in realitate.
    Doi la mana, parerea mea este ca, in loc sa se arunce cu noroi axandu-va doar pe dezavantaje, poate ca nu ar fi rau sa priviti lucrurile si dincolo de banalul cotidian, gen motoare conventionale. Consider ca trebuie apreciat in mod deosebit efortul celor de la Renault ca au lasat aceasta masina in serie, chiar daca vanzarile nu s-au ridicat la asteptarile lor. Renault crede in masini precum Zoe si se pare ca, din moment ce vor fi din ce in ce mai multi care vor oferi asa ceva, nu prea se inseala. E drept, intr-o tara bananiera asa ceva este vazut ca pe ceva sf, inimaginabil... si o prostie... nu poti face un drum de cateva sute de km ca ramai fara curent. Da, asa o fi. DAR insusi aparitia automobilului a fost vazuta ca pe o prostie. Si uite ca dupa 20-30 de ani de la aparitie castiga tot mai mult teren, ajungandu-se pana la urma sa nu mai vezi viata fara un automobil.
    Sunt cativa pentru care voi avea un deosebit respect pentru ca au avut acest curaj, acela macar de a incerca sa sa schimbe percepiile si viziunile despre automobile. Printe ei sunt Nissan, Renault, Tesla si alianta Mitsubishi PSA. Mult succes ii doresc lui Zoe si desi sunt constient ca vanzarile nu vor fi cine stie ce, ma bucur ca aceasta masina in primul rand EXISTA. E un semn spre o directie. Poate nu este timpul ei chiar acum, dar indiscutabil este unul din cei care isi permit si au curajul sa vada lucrurile si altfel. Bravo Renault, bravo Tesla, bravo celor de la PSA si Mitsubishi! Doar asa asemenea tehnologii vor deveni mai accesinile si mai performante.
    46 15
  • someone
    @ S ...masina asta are motor, platesti chirie pe "rezervor"
    18 8
  • Ce jeg, numai Renault era capabil de asa ceva. Deci sa recapitulam, cumparam una bucata masina mica de oras care nu e cine stie ce si mare calitate fata de un logan nu exista. Aceasta masina este oricum scumpa cu tot cu discountul oferit de stat iar pe langa asta trebuie sa platesc si o chirie ca sa merg cu masina. Iar aceasta chirie se ridica intre 320 de ron si 600 de ron. La un simplu calcul ajungem la concluzia ca putem iesi muuult mai ieftin prin achizitionarea unui Vw Polo Bluemotion care are un consum de 3 litri la suta de km in oras. Deci in concluzie... numia un francez a putut gandi asa ceva.
    13 29
  • @S, macar bine ca recunosti ca esti penibil!
    10 8
  • @LauCalin nu inteleg ce-i cu mentalitatea asta de bananier, excitat ca orice tehnologie noua ii automat mai buna. Sau ca analogia cu respingerea automobilului in trecut are vreun gram de validitate in contextul masinilor electric. Numai daca iti opresti creierul poti crede asta. Ce ne ofera astazi Renault este o flegma in ochi. Altcumva nu as putea descrie faptul ca iti cer chirie pe o componenta a propriei masini, care oricum ii un rahat electric cu roti.
    12 29
  • bai nene, 90% din bucuresteni stau la bloc. cum naiba incarci masina asta in aceste conditii?
    poate pt ca masina de firma care face multi km zilnic, merita. dar ca masina personala, slabe sanse.
    17 12
  • contrele pe subiect sunt inutile. Iti place si ai banii o cumperi. NU iti place? mergi si te culca. Suntem o tara libera, pe o piata libera iar opiniile nu costa nimic. Ca unii INCA nu pricep ce intampla in jur cu toate ca li s-au adus argumente, exemple asta tine strict de capacitatea acestora de a intelege (ceea ce nu e nimic rusinos).Problema e aceea de ACCEPTARE. Lucru tipic romanesc, se "gaseste" unii sa ne arate ca drumul nu e bun, ca e intortocheat, ce mai, e o flegma.

    cu accelasi respect cuvenit imi permit sa le arunc o virtuala flegma fix intre ochi insotita de cu un calduros si romanesc: "ba pe'a matii!"
    28 8
  • @Sam, nu stiu daca stiai ca in anii '50 cand au aparut primele diesel-uri pentru productia de serie, se spunea ca sunt niste jeguri, niste mizerii si nu vor avea nici o sansa sa se impuna in fata motoarelor pe benzina. Erau motoare murdare, scoteau mult fum, poluau mai mult, porneau mai greu mai ales cand era f frig, aveau performante slabe. Deci chiar erau niste mizerii.
    Doar ca au fost unii care au avut incredere in ele si le-au lasat in productie, incercand constant sa le imbunatateasca. Printre ei au fost cei de la Mercedes si Peugeot. Asta ca se ajunga intr-o zi sa fie chiar niste alternative reale la un motor pe benzina, dupa vreo 30 de ani. Sa nu uitam ca utilitarele si camioanele au abandonat motoarele pe benzina pentru cele diesel. Dar ca sa se ajunga pana acolo a trecut ceva timp, s-au facut continuu cercetari, investitii, imbunatatiri, lucruri care ulterior le-au facut si mai accesibile. Asa este si cu aceste electrice. Cum am spus, poate ca nu este timpul lor acum (personal consider ca hibrizii sunt un liant spre electrice, iar electricele vor deveni cu adevarat rentabile si acesibile peste 15-20 de ani. deci pana atunci eu pariez pe hibrizi). Dar nu se poate ca ele sa evolueze fara sa existe, fara sa fie pe piata, fara sa fie disponibile. Deci personal consider ca exisetnta lor pe piata este foarte importanta... indiferent ce constructor le fabrica.
    Referitor la acumulatorii care costa... Renault stie ca pretul lui Zoe este ridicat si asta poate fi o problema. Defapt pretul unei electrice este foarte mare. Si a incercat sa faca CEVA in acest sens. Este ca si cum ai avea un telefon mobil. Il cumperi, dar daca nu esti la un operator de telefonie mobila, il ai degeaba. Asa cum platesti abonament pentru un telefon, asa poti sa platesti un abonament pentru bateriile lui Zoe. Si la fel ca un mobil, asa si Zoe poate fi mai accesibil decat sa-l iei "la liber". Trebuie sa recunosc ca aceasta comparatie nu imi apartine, dar poate fi o posibilitate prin care se poate intelege cat de cat de ce Renault a ales varianta asta.
    31 2
  • Unde esti tu Mircea? . . . ca sa bagi in calcul si costul acumulatorului si sa-ti rezulte un cost lunar electric pentru situatia personala (ma gandesc ca o sa pici pe o chirie de 102E/luna).
    Luand in considerare cei 22000E, redusi cu un timbru verde ca euglena din creerele guvernantilor, si adaugand 60de rate la acumulator ajungi la un cost decent de VW Polo + motorina, dar mergi electric in aia 5 ani.

    Nu mai cărcotiți mă atât, ca nu-i asa scumpa chiria aia, iar daca stati la bloc oricum nu aveti bani de asa ceva :).
    21 4
  • Şmecherii ăştia de francezi:
    - ori şi-au dat seama că nu pot garanta pentru baterii şi preferă să le închirieze;
    - ori au găsit o metodă mai eficientă de jumulit clientul decât obligativitatea reviziilor în reţeaua lor, valabilă le restul maşinilor.
    Ori amândouă...
    PS Mă întreb cât va mai dura ca o firmă independentă să adapteze acumulatori la preturi REZONABILE pentru diversele electrice şi să le taie macaroana ăstora...
    10 17
  • @LauCalin
    Ai inteles gresit.
    Nu contesta nimeni aici viitorul automobilului electric ci solutia aleasa de Renault. Daca tu ai 20000 in buzunar stransi cu greu pentru o masina ai opta pentru solutia asta sau una cu motor termic?
    Si aici incepi sa cantaresti avantajele si dezavantajele. Si oricum ai stoarce problema ai un singur rezultat.
    Producatorii pot fi aplaudati pentru solutiile introduse pe piata dar ei nu au nevoie de felicitari si manute verzi, ei au nevoie de vanzari si bani pentru dezvoltare.
    Diesel-ul a fost o solutie extrem de buna si usor de implementat cu bugete recuperate rapid.
    Cum ar fi ca statul nostru sa faca un sistem de compensare a energiei electrice astfel incat eu daca imi pun panouri solare sa platesc doar diferenta dintre ce consum si ce introduc in reteaua nationala ca sa nu am nevoie de acumulatori acasa.
    Cred ca asta ar duce la excedent de energie in sistemul national.
    Ce poti face? Sa exporti sau sa faci ceva cu energia. Nu ar fi bine daca statul ar investi in statii de hidrogen?
    9 15
  • Din punctul meu de vedere nu merita incurajate limitarile si asemenea practici.Adica daca eu nu folosesc masina 2 luni trebuie sa platesc chirie la batari, desi ea sta in garaj, si daca trebuie sa fac mai mult de 30000/an iar nu am avoie ca trebuie sa ma rog de cineva pe banii mei.
    Chiar daca masina arata bine , nu trebuie incurajete taxe inutile si nesimtite in acelasi timp.
    11 5
  • Faptul ca pretul masinii in general este mai mic se datoreaza faptului ca bateriile nu sunt incluse in pret, e o metoda ciudata insa daca masina o iei printr-un credit sau leasing banii aia se adauga la rata sa zic asa, cre d ca la un rulaj de peste 20000 km/an preponderent in oras chiar merita.
    5 2
  • Nu cred ca sunt multi cei care s-ar incumeta sa mearga atat de mult din simplul motiv ca poti sa ramai fara curent. In oras poti face 20000 de km/an doar daca esti sofer profesionist sau taximetrist. Ori cand ai o priza in tot Bucurestiul, si varianta asta pica.
    @Sak, aceasta masina nu se adreseaza celor care sunt direct dependenti de automobil. Cand ai strans din greu 20000 de euro cum spui tu, in nici un caz nu te uiti la un Zoe si este de inteles. Masina asta este pentru cei care mai au in garaj ceva de genul A6 sau Clasa E pentru drumuri lungi si probabi pe motorina, iar un Zoe ar putea fi folosita ca masina de oras sau iesiri relaxante de 70-80 de km undeva in afara orasului. Adica se adreseaza celor cu multi bani. Ori cand ai multi bani, crede-ma ca si viata se vede altfel. Este motivul pentru care in loc de un Clasa C de exemplu dotat bine, alegi ceva de genul lui Porsche 911 care este si mai scump.
    21 1
  • @LauCalin da-mi voie sa te contrazic putin, dimpotriva cred ca masina asta se adreseaza celor cu bani butini fiind o masina electrica de buget, faptul ca e scumpa se datoreaza doar faptului ca piata de masini electrice este foarte mica.http://ecoprofit.ro/renault-zoe-pret-romania/ In linkul asta explica niste chestii intresante pe care m-au convins si pe mine, de la 20000 euro se scad aproape 5500 euro cu ecotichete, rabla si altele ceea ce poate duce pretul pana aproape de 14200 (destul de tentant zic eu), pe de alta parte daca chiria bateriilor era macar cu 20-30% mai ieftina ar fi fost chiar perfect, iar despre km sa stii ca mai sunt si oameni din afara bucurestiului care fac naveta cel putin 50-60 km/zi.Daca vrei strict economie cu siguranta sunt si alte variante insa daca vrei dotari cat de cat si tehnologie noua zoe chiar ar fi o alegere intresanta.
    7 2
  • COCALARU SEF
    Pentru LauCalin,
    Doar ca informatie:
    1. O baterie se poate incarca aproape simultan de la o alta baterie
    2. Se poate forma un sistem (gen statii de benzina) in care intri, platesti
    bateria de schimb si pleci cu masina alimentata de o bateria plina.
    Pentru unul din aceste doua sisteme trebuie o investitie uriasa (care nu poate fi sustinuta de Renault). In mod bizar, guvernele lumii (care cred ca astiu foarte bine acest lucru) nu misca un deget. Treaba cu o bateria de mica capacitate (o autonomie extrem de redusa) cu care sa te chinui permanent, nu inspira pe nimeni
    0 2
  • Masini electrice de buget inseamna cu totul altceva fata de o masina conventionala de buget. Nu poti sa compari asa ceva cu un Logan. Sau chiar cu un Clio. Pe de alta parte, comparativ cu alte electrice care costa lejer peste 25-30000 de euro, da, se poate spune ca Zoe este o electrica de buget... in categoria ei. Desi cred ca si asta este cam fortat.
    Si sunt si eu de acord cu tine cand spui ca piata auto electrica este redusa. Iar asta face ca si pretul masinilor de acest gen sa fie ridicat. Si tocmai cum am spus mai sus, cred ca daca aceasta industrie s-ar dezvolta mult mai mult, in 10-15 ani pretul unui Zoe ar putea cobori sub 10000 de euro in timp ce autonomia ar creste cu 50-100 de km (valori reale, nu declarate de constructor). Ori asa ceva nu se poate intampla decat daca piata ii va da o sansa si va crede in ea. Renault spera sa reuseasca, desi este foarte greu. De-asta ii apreciez, ca in ciuda semnalelor negative (vezi inclusiv majoritatea comentariilor de aici), nu se lasa.
    16 1
  • puse cap la cap, se vrea o masina de buget la care costurile exploatarii sunt mai mari decat la solutia standard, este un nonsens, cel care strange din buci pt. o masina, nu prea-si permite sa fie ecologist pe banii lui, asa ca ramane o masina pt. cei cu bani care o fac pe modestii. in realitate cred ca renault nu vrea sa vanda aceasta masina, dar o fac pt. a demonstra ceva
    3 6
  • @cocalarul sef:
    Este cat se poate de normal si logic ca toti constructorii auto sa nu puna la punct si modul cum iti poti incarca sau schimba acumulatorii. Este ca si cum ar trebui sa-i intereseze pe constructorii auto sa puna ei la punct niste retele de benzinarii pentru clientii lor. Este absurd!
    Dar atata timp cat vanzarile electricelor vor fi slabe, guvernele tarilor nici nu au cum sa implementeze un sistem de schimbare al acumulatorului asa cum ai spus tu. Pentru ca investitiile sunt enorme, vorbim de miliarde de dolari, in conditiile in care tie pe sosele daca iti circula 1000-1500 de electrice sa zici merci! Ah, si electricele alea care iti circula pe sosele sunt folosite pe distante de sub 100-150 km tocmai ca sa nu ramana soferii cu ele in drum. Plus ca mai intervine o gandire: dom'ne, daca mi-am luat o electrica tocmai ca sa nu poluez si sa ma coste mai putin deplasarea, de ce sa dau bani cand schimb acumulatorul la diferite statii (gen benzinarii)? E foarte complicata treaba cu electricele astea. Mai e mult de munca la ele si de-asta eu cred ca se poate vorbi de o optiune viabila peste (cel putin) 15-20 de ani. E bine totusi ca exista vointa din partea unora.
    10 1
  • Mie mi se pare ZOE o alternativa chiar de pe acum, pentru cineva care indeplineste cateva conditii: sa stea la casa lui, intr-o zona in care reteaua de electricitate e decenta, si sa mai aiba macar o masina conventionala pentru deplasari mai lungi.
    Spun asta pentru ca:
    1. Rar gasesti pe cineva care sa faca mai mult de 1.000 km pe luna doar in oras
    2. Cum s-a aratat si in experimentul Ampera, kilometrul parcurs electric este mult mai ieftin decat cel pe benzina si chiar motorina
    3. Daca chiar se primeste acel ecobonus, la aproximativ 15.000 de euro primesti un supermini (comparabil cu Clio, Corsa, Polo, Sandero samd) cu motor de 88 CP si cuplu de 220 Nm (comparabil cu 1.5 dCi de la Renault), echipat destul de generos, cu cutie automata, clima automata sau navigatie, dotari care costa multisor pe oricare din modelele amintite mai sus
    4. Cu 100 de euro, cam cat ar fi un buget lunar de benzina-motorina, iti ajunge sa platesti abonamentul la baterie si sa faci destule "plinuri" de electricitate
    9 6
  • mos teaca
    tot o troaca renault - va lua foc in primii 10.000 km
    3 11
  • @gogu


    dupa cum vezi sunt extrem de putini care sa "puna pe hartie" puncte tari/puncte slabe ale unui model. Pentru asta iti trebuie ceva mai mult de 4 clase si imediat se gasesc putzoi care sa puna caru' inaintea boilor cu toate ca numele de provenienta rurala ar sugera o dovada de minima intelepciune populara:

    de exemplu, @mos teaca....
    11 3
  • Pai da...
    @Gogu, omule, din ce clasa sociala trebuie sa faci parte ca sa ai buget de 100 de euro pe luna doar pe combustibil? Adica tu aloci in jurul a 75 de litri de combustibil pe luna (calculat la 1litru combustibil 6ron si euroiul la 4.5)?
    Oricum abonamentul acela de 79 de euro sigur este fara TVA, caci la noi in tara se plateste TVA si pe aer...
    Mai revizuieste domnule calculele, stii ca in medie in Romania se parcurg 10-12 mii de km/an (dar nu in oras, mixt)?
    6 12
  • all4electric
    Preţul unui ZOE coboară până la 14.200 de euro prin programul guvernamental.

    Ce nu spun alti producatori care au bateria inclusa? Odată cu trecerea timpului, bateriile litiu-ion încep să-și piardă performanțele (capacitatea de încărcare scade vertiginos după câțiva ani). Uzual, producătorii auto acordă garanții de circa 8 ani, însă, după această perioadă, orice problemă intervenită la baterii va costa excesiv, iar înlocuirea lor va fi mult mai scumpă decât valoarea mașinii în momentul respectiv.
    Psihologic, e greu de acceptat că bateria nu e inclusă în prețul mașinii. De fapt, se aplică principiul achiziției unui smartphone cu abonament de telefonie mobilă, iar, la o analiză mai atentă, chiria pentru baterie are câteva avantaje interesante.
    Renault oferă o garanție de 5 ani sau 100.000 km pentru grupul motopropulsor, incluzând aici bateria. Dacă intervin defecțiuni de fabricație sau probleme de încărcare, bateria este schimbată. Însă mai important este că, odată terminat contractul de chirie, utilizatorul poate face un contract nou pe o baterie nouă. E un avantaj major, dar care necesită o gândire de perspectivă.

    Apropo de perspectivă, mai apare un avantaj la revânzarea mașinii. Deprecierea mașinii va fi mică, deoarece motorul electric este mult mai robust decât un motor termic. Iar noul proprietar va face, la rândul lui, un abonament pentru o baterie. La o mașină electrică având bateria inclusă în preț, deprecierea este extrem de mare, în primul rând din cauza bateriei, ceea ce nu e cazul la ZOE.

    Nu în ultimul rând, trebuie înțeles cam care e comportamentul de achiziție al majorității clienților de mașini noi: în general, apelează la o formă de finanțare, mașina fiind luată în rate. În cazul firmelor, se merge de multe ori pe leasing opearațional, care, în sine, reprezintă o închiriere pe termen lung a mașinii, cu plata unei rate lunare.

    Rezumând, achiziția unui Renault ZOE este similară cu a unui smartphone cu abonament: ca să utilizezi device-ul, trebuie să achiziționezi un abonament de la un operator. Simplu. Însă ideea de chirie pentru baterie este înțeleasă doar dacă e analizată pertinent.

    Practic, costurile totale lunare este de așteptat să fie la același nivel cu ale unei mașini convenționale (cumulând rata lunară plus carburantul consumat lunar pentru aceasta și costurile reviziilor).

    La capitolul cheltuieli suplimentare mai intervine un capitol important: gama de stații de încărcare pusă la dispoziția utilizatorilor, prin partenerul Schneider Electric. Față de utilizarea simplistă a unei prize de 220V, aceste stații sunt special concepute pentru a eficientiza încărcarea și a proteja atât bateria, cât și sistemul electric al locuinței, spre exemplu. În plus, permit mai multe facilități – cum ar fi programarea unui anumit interval de încărcare, foarte util când se optează pentru tarife diferențiate, cel de noapte având, de regulă, o valoare foarte mică.
    10 3
  • Un rahat pe bat masina asta. Mai bine un Fiesta 1.0 ecoboost toata ziua. Ma doare in cur ca-i o tehnologie noua. Daca la momentul de fata ii o tehnologie inapta, atunci nu merita banii astia.
    2 9
  • nu tre sa faci parte dintr-o clasa sociala elevata ca sa dai 100-150E pe luna pe combustibil ... trebuie sa fii in bucuresti si sa locuiesti la 10km de locul de munca ... destul de usor de obtinut asta, avand in vedere ca-s 30km de bucuresti(si ceva Ilfov "activ") in orice directie mergi.
    8 2
  • Pai da...
    @unckle, chiar locuiesc in Bucuresti, ma duc cu masina la munca (20km dus-intors), dar nu reusesc sa depasesc pragul de 500km/luna in oras (20km*5zile*4saptamani+100km pentru cumparaturi). La un consum de 10% tot nu dai 100euro pe carburant doar pe drumuri de oras. Pana la 10000-12000km/an trebuie sa aloci si un drum mare/munte pe luna.... Iar daca as locui la mai mult de 10km de locul de munca, trebuie sa iau in calcul mai mult timpul petrecut in trafic (care si asa este foarte mare pentru o distanta de 10Km) nu doar consumul. Salariul mediu in Bucuresti (conform INS) este de 2500ron si nu cred ca sunt multi care isi permit sa aloce 450ron pe luna doar pe combustibil, sunt multe alte cheltuieli prioritare (chirie/rata banca, utilitati,etc), sau poate unii stau cu parintii...
    4 9
  • Nu stiu cum faci tu, dar la mine se duc doua plinuri (x63litri) pe luna si mai mult de 1000km,lejer (18km pana la munca; copil la scoala, shopping, diverse).

    Daca privescti stric dpdv economic, aceasta masina nu are nici un sens ... inca. Masina este un inceput, la fel ca toate electricele/hibridele de pana acum, si este aici pentru a fi vanduta unora care o vor si pentru a face cat mai multi kilometri.
    Se poate spune ca electricele si hibridele din acest deceniu sunt un fel de test "alfa", usor trecut inspre "beta" si, spre sfarsitul deceniului ne apropiem de un "RC". Producatorii aduna informatii despre masinile produse, reactii ale publicului si, cel mai important, modul in care dorintele publicului se modifica dupa achizitia unei astfel de masini.
    6 1
  • Pai da...
    @unckle, nu trebuie sa gandesti punctual, trebuie sa vorbim in general. Dupa cum am explicat, reiese clar ca aceasta masina nu este pentru clasa medie. Deci cei ce o vor cumpara, vor avea o jucarie scumpa dar accesibila pentru ei. Nu o vor cumpara in ideea ca este mai economica.
    Iar despre tine nu pot sa zic decat feilicitari, cred ca nu faci parte din cei cu venit familial mediu din moment ce folosesti ca masina de zi cu zi un autovehicul cu rezervorul de 63 litri si conduci in jurul a 1000Km pe luna in oras. Dar ar trebui sa te gandesti si la cei care fac un credit pe 10 ani pentru o masina noua de 17.000 Euro. Vorba aia, pentru unii este accesbil, pentru altii imposibil.
    2 7
  • meanwhile in 2016...
    Renault a vândut cele mai multe mașini electrice în Europa.

    După un 2015 extrem de productiv pentru întregul grup, Renault este brandul cu cele mai multe vehicule electrice vândute pe Bătrânul Continent. Francezii au expediat 23.086 de mașini cu zero emisii, ceea ce reprezintă o creștere cu 49% comparativ cu anul 2014.

    Mai mult, valorile de mai sus le conferă francezilor o cotă de piață impresionantă, de 23.6 procente. Mai exact, una din cinci mașini electrice vândute în Europa este Renault.

    Cel mai popular model electric al constructorului din Hexagon este Renault Zoe, o subcompactă care a reușit să atingă un număr de 18.453 de clienți europeni, ceea ce reprezintă o cotă de 19.2% din piața vehiculelor cu zero emisii din Europa. Modelul stă și mai bine în Franța, unde s-au vândut 10.670 de unități, iar Zoe și-a atribuit o cotă de piață de 48.1%.

    Sursa: automarket.ro
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru