Feedback

Numărul înmatriculărilor de mașini second-hand cu motoare Euro 1, 2 și 4 s-a dublat în primele 5 luni ale anului

Publicat Miercuri, 28.06.2017
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 15
Numărul înmatriculărilor de mașini second-hand cu motoare Euro 1, 2 și 4 s-a dublat în primele 5 luni ale anului - Poza 1
Vârsta medie a parcului auto national a crescut la peste 12 ani, după ce numărul înmatriculărilor de mașini second-hand cu motoare Euro 1, 2, și 4 s-a dublat în primele 5 luni ale anului.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La jumătatea lunii iunie, Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) anunța o explozie a numărului de înmatriculări de mașini second-hand pentru primele 5 luni ale anului. Astfel, numărul total de mașini second-hand înmatriculate în 2017 ajunsese la 214.318 unități, cu 92% mai multe decât în perioada similară din 2016.

Oficialii Registrului Auto Roman (RAR) au dezvăluit acum câteva detalii suplimentare despre gradul de poluare al acestora, iar acestea nu sunt deloc îmbucurătoare.

Astfel, numărul de mașini cu motoare Euro 1 și Euro 2 înmatriculate în perioada ianuarie - mai 2017 a crescut de 2.5 ori, în timp ce în cazul mașinilor second-hand cu motoare Euro 4 creșterea a fost dublă.

Ca urmare a acestei dinamici, vârsta medie a parcului auto national a crescut de la 8 ani la peste 12 ani, potrivit directorului tehnic al RAR, Cristian Bucur. "Dacă ne referim la vârsta, aceasta a crescut. Dacă anul trecut vârsta medie era undeva puțin peste 8 ani, în 2017 vehiculele care au intrat în primele 5 luni au avut o vârstă medie de 12 ani și trei luni", a explicat Bucur.

Oficialul RAR susține că, la intrarea în țară, mașinile second-hand sunt corespunzătoare din punct de vedere tehnic, însă ulterior gradul de uzură depinde în special de modul în care sunt întreținute.

Via InCont


Comentarii (15)

  • Suntem saraci. Si legile noastre nu schimba asta, oricat ne-ar impovara de taxe pe masini noi.
    Economia merge in rahat. Politic suntem praf, condusi de mafioti comunisti care ne fura pe fata.
    Suntem atat de saraci ca nu ne dam seama cat de saraci suntem. Ne raportam la saraci ca sa ne simtim mai bine ca avem cate ceva.
    Suntem condusi de hoti care ne fac si mai saraci. Mai trist e ca acceptam asta.
    34 3
  • Vârsta medie a parcului auto în 2016 a fost de 8 ani? Nu prea cred, era de peste 10 ani, domnul de la RAR vorbește prostii.
    16 1
  • florin: Salut ma puteti ajuta si pe mine va rog? Raspunde
  • gabi_o
    @automarket.ro, azi in 2017 varsta parcului auto are o medie de 8 ani.
    In 2016, tot voi spuneati ca e de 13 ani! http://www.automarket.ro/stiri/creste-numarul-de-masini-vechi-varsta-medie-a-unei-masini-din-romania-a-70517.html
    Deci a "crescut" de la 13 ani in 2016 la "...de la 8 ani la peste 12 ani..." in 2017!
    13 0
  • @gabi _o

    Păi vârsta medie a scăzut, pentru că mulți au scăpat de Golf 3 și Astra F și și-au cumpărat Golf 5 și Astra H, primele fiind ținute pe BG, evident.
    9 4
  • Eu nu inteleg o chestie la toate stirile astea: inmatricularile se refera STRICT la masinile noi intrate in tara? Sau se ia in considerare si inmatricularile noi ale masinilor aflate deja in tara? Pentru ca avand in vedere ca in trecut multi au avut masinile blocate din cauza taxei, acum le-au vandut sau macar le-au trecut pe numele noului proprietar. Adica masina deja circula in Romania, doar au schimbat actele la ea. Unde se poate vedea o asemenea diferentiere?
    8 1
  • Cred ca se refereau la varsta medie a automobilelor inmatriculate / intrate in tara.
    E ok. Ne sufocam si ne imbolnavim lent. Mai trist e ca le amanetam si viitorul copiilor, ei saracii n-au nicio vina.
    Noi, ne meritam soarta. Zero viziune, zero valori, zero educatie, zero implicare. Clasa conducatoare e doar o oglinda a valorilor promovate in societate.
    Nu saracia te impinge sa-ti iei audi, sau bmw diesel din 2002 Euro 3 cu 300.000km, in loc de un Logan cinstit. Dar fudulia si lipsa de educatie, da!
    32 9
  • picklhaube
    6 10
  • Nu mă obligă nimeni să îmi cumpăr mașină. Iar dacă tot țin neapărat, îmi iau una pe care o pot întreține corect și cinstit. Și nu să iau credit de la bancă pt o mașină cu care nici măcar nu produc bani. Astea țin de noțiunea de responsabilitate, care lipsește în general românului.
    Ar fi cazul să renunțăm la a fi fuduli, doar să părem mai mari în ochii celor din jur.
    Cunosc un caz, un tânăr a primit de la familie bani de-un apartament într-un oraș mediu. Acesta și-a cumpărat 4 mașini, să crape tot satul de invidie. Apoi a făcut accident...
    9 0
  • @dan_grc: Omul se referea la vârsta medie a mașinilor intrate în țară, care în 2016 era rezonabilă (8), iar in 2017 a depășit 13 ani...
    Vârsta medie a parcului total e undeva pe la 15 ani (trist) dacă bine îmi amintesc dintr-un articol recent.
    0 0
  • @asm

    Varsta parcului auto de la noi in 2014 era de 12.9 ani, cu 4.6 ani mai mare decat media Uniunii Europene. De mentionat ca oricum era in crestere fata de anii precedenti, cu tot cu taxa de mediu.

    In 2015 varsta parcului auto din SUA era de 11.5 ani, fiind in crestere, cu toate ca se vand multe masini noi, se pare ca tot mai multi americani isi pastreaza mai mult masinile, o posibila explicatie finnd cresterea fiabilitatii, in ultimul deceniu in special.

    Asadar sa nu credeti ca altii au o medie de 5 ani, doar noi avem 15, asta in conditiile in care nivelul de trai este superior .

    Apoi statul nostru a incasat cateva sute de milioane de euro de pe urma timbrului de mediu, ce-a facut cu ei? Poti sa faci multe lucruri cu acesti bani, de exemplu sa reimpaduresti sute de hectare de paduri, daca nu chiar mii de hectare, sa ecologizezi gropi de gunoi, sa montezi statii de incarcare pentru masinile electrice, in fiecare oras din tara, etc...
    10 0
  • Pe mine ma amuza cand vad masini cu numere de vama care deja scot fum sau nu stau bine pe sosea. Nu stiu cum trec cazanele alea testul RAR. Mai grav e ca in ultima vreme am impresia ca sunt tot mai multe jafuri pe drumuri, merg tot mai des cu clima pe recirculare.

    Ma gandesc cate masini diesel in circulatie mai au filtrul de particule, majoritatea il dau jos la prima problema.
    6 0
  • ProfiBv
    Multi au dat statul in judecata...dar asteapta taxa returnata...cu sau fara dobanda,mai vedem.
    Dar unde se duc bani din taxele de drum,din impozitele pe auto .
    Unde e matematica aplicata cand reduci impozitul la Lexus hibrid de 3,3L si-l scutesti de alte taxe ? ...ca de este hibrid , chiar daca arde 12/100 benzina . Nu mai zic de "saracii" care-si permit Porsche Panamera cu al sau V8 4L sau 3Litri hibride .
    Cum de sunt acceptate in circulatie epavele inmatriculate in Bulgaria?
    Personal cred ca suntem condusi de domni fanoriote ?
    Ce sa votezi ,cand toti sunt pentru ei sau sustinuti de magnati ?
    5 0
  • Laurentiu: Am un golf 4 1,4 16V benzina , cred ca sa dus ambreiajul sau cutia. Ma... Raspunde
  • Costel
    6 10
  • Sărăcia sa triplat și Opel Astra sh mi-am luat!
    5 3
  • AndreiRN
    Prefer inca masini de peste 30 de anii vechime.
    Au caracter.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru