Feedback

O nouă dimensiune a scandalului Dieselgate: nemții ar fi manipulat emisiile și pe anumite motoare pe benzină de la Volkswagen, Audi și Porsche

Publicat Duminica, 02.09.2018
de Paul Cosma
Comenteaza 4
O nouă dimensiune a scandalului Dieselgate: nemții ar fi manipulat emisiile și pe anumite motoare pe benzină de la Volkswagen, Audi și Porsche - Poza 1
Inginerii grupului Volkswagen le-ar fi spus anchetatorilor că anumite motoare pe benzină de la Volkswagen, Audi și Porsche ar fi folosit softuri de manipulare a emisiilor, asemănătoare celor din scandalul Dieselgate, potrivit presei din Germania. Un purtător de cuvânt de la Volkswagen a refuzat să comenteze informația, spunând că există o anchetă în desfășurare a autorităților.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate, care a zguduit grupul Volkswagen și întreaga industrie auto, poate să capete o nouă dimensiune, în urma unor informații apărute în presa din Germania.

Jurnaliștii germani citează documente interne și declarații ale inginerilor grupului Volkswagen, care le-ar fi spus anchetatorilor că softurile de manipulare a emisiilor ar fi fost folosite și în cazul unor motoare pe benzină de la Volkswagen, Audi și Porsche.

Potrivit informațiilor neoficiale, inginerii ar fi manipulat softurile pentru ca motoarele să indice un nivel mai scăzut al emisiilor și al consumului de carburant. Un purtător de cuvânt de la Volkswagen a refuzat să comenteze informația, spunând că există o investigație în desfășurare, iar grupul german cooperează intens cu Autoritatea de Transport Federală.

Dacă informațiile din presa germană vor fi confirmate de autorități, grupul Volkswagen riscă noi amenzi usturătoare. Până acum, nemții au plătit amenzi și penalități de aproape 30 de miliarde de euro din cauza scandalului Dieselgate.

Update: Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a transmis că, deocamdată, nu există indicii cu privire la o "fraudă" legată de motoarele pe benzină ale grupului Volkswagen.

Via Reuters

 


Comentarii (4)

  • Stați să ȋnțeleagă și moșul cel lent la minte: tu, cel vizat de anchetă, este posibil să “verși” din tine, ȋn fața procurorilor, chiar și ceea ce ei nu așteaptă să audă? Așa, ca supliment de virtuos al adevărului mărturisit? Fără să-ți ceară nimeni din cadrul companiei tale? Ca să sporești belelele ei și așa destule?!

    Mi se pare comic: inginerii dezvăluie “la greu”, iar mass-media, parșivă ca ȋntotdeauna, le cere explicații apoi șefilor acestora, care, văzându-se, pe neprevăzute, ȋn ȋncurcătură, găsesc de cuviință să invoce primordialitatea și sobrietatea desfășurării unei anchete oficiale, adică, mai exact, “nu comentăm”. Dacă ar ști sigur că inginerii ar ȋndruga verzi și uscate, ar miza numaidecât pe reacția firească, justă și vehementă de negare, bașca i-ar sancționa de le-ar merge fulgii, ba ȋncă nu s-ar sfii să le arate ușa…Și, totuși, conducerea preferă formula străveche a tergiversării cu implicații “complexe”, privat-instituționale, “vom vedea ce va fi, deocamdată nu ne putem pronunța, altele fiind persoanele abilitate ȋn acest sens”, făcând, astfel, pe morții ȋn păpușoi, dar, totodată, lăsând publicului impresia inechivocă a prăpastiei de comunicare dintre departamentele și nivelurile ierarhice ale companiei.

    Acum, care ar fi șansele ca inginerii să scornească minciuni? Dar de ce-ar face-o? De ce să-și pericliteze locurile de muncă ȋntr-un asemenea mod totalmente riscant? Permiteți-mi să conchid că ei mărturisesc TOT, chiar și “mai mult decât ar trebui”, de frică…Nefiind tâmpiți, se gândesc că poate anchetatorii sunt atât de competenți, de iscusiți, ȋncât n-ar fi exclus ca, mai devreme sau mai târziu, ei să descopere absolut toate neregulile, caz ȋn care situația celor care cunoșteau adevărul se va complica (inclusiv d.p.d.v. judiciar), dacă se va constata că erau la curent cu acele lucruri blamabile și, totuși, au ales trecerea lor sub tăinuire.

    Una peste alta, este lesne de ȋnțeles că unui anumit utilizator AM ȋi saltă inima de bucurie cu atât mai tare, cu cât “treaba se ȋmpute” mai rău pentru VAG, mai ales că, iată, sunt semne că ȋnalta protecție din partea UE pentru conglomeratul german nu va dura la infinit…Sau poate că n-ar fi plesnit niciodată “cercul prieteniei” sus-puse, dacă frustrații europeni ai Dieselgate-ului n-ar fi ȋnceput să-și manifeste nemulțumirea ȋntr-un număr tot mai mare. Poate că, printre ei, se află și rude, amici și cunoștințe ale persoanelor care constituie autoritățile UE, pe care – cine știe? – ȋi trag de mânecă: “Hai, tati, ce naiba, ăia ne-au tras ȋn piept și voi ȋi țineți ȋn brațe, doar fiindcă statul german este unul dintre acționarii lor și fiindcă Germania este fundamentul politic și economic al Uniunii? Adică de ce la americani se poate și la noi nu? Este adevărat că nouă, europenilor, nu ne place din fire dictatura legii, dar, dacă ne simțim lezați, atunci ori să se aplice legea, cu exigență maximă, ori, dacă nu există, atunci să se conceapă una corespunzătoare”.

    PS. “Anumite motoare pe benzină ar fi folosit softuri de manipulare a emisiilor”. Scuze, mi-a scăpat din vedere fraza cu pricina. Deci, ce ingineri, ce manageri, ce șefi? Motoarele ȋnsele s-au pretat la toată potlogăria. Nu ȋncape ȋndoială. Au lucrat ȋn cârdășie cele pe motorină cu cele pe benzină. Asta ȋnseamnă automat că anchetatorii au fost ȋmpinși pe piste false de investigație, provocându-le nevroze bieților oameni, când, de fapt, perversele alea de sub capotă complotau și meștereau softuri după chipul și asemănarea lor. Să fie condamnate la demontare piesă cu piesă, căci ȋnchisoarea ar fi o pedeapsă prea blândă pentru ele. Dixit!
    7 10
  • hazard
    esti suferind, ia o pastila si poate realizezi ca nu ne intereseaza frustrarile tale, si prea le stii pe toate. Na ca m-am apucat sa te bag in seama, nu e bine. Unde e tuica aia.
    6 2
  • Precum ȋn magazin: nu cumpăra (citi), dacă nu-ți place.

    Către toți ăștia care jonglează cu pastile, medicații, internări și alte “sugestii” asemenea (sărăcie lucie de imaginație ce sunteți): nu meritați să figurați nici măcar pe tabloul de onoare al hârtiei mele igienice.

    N-am zis sau n-am pretins că aș fi omniscient. De altfel, apelez, ȋn mod regulat, la formule prudente: “cred că” sau “poate că”. Dacă, ȋn schimb, ție nu-ți fată mintea nicio idee sau teorie (bună sau proastă, nu contează cum; să fie CEVA acolo, ca să poată “diseca” semenii tăi), atunci află că nici pe mine nu mă interesează dormitarea ta.

    Poate că ar trebui să adopt tactica defensivă a lui Mircea Badea, care ȋi taxează pe toți “fanii” lui cu epitetul-standard “javră”. Deși mie ȋmi place mai mult “troglodit”.

    Ȋn ȋncheiere, ȋndeasă-ți ȋn dovleacul ăla de analfabet (nu “funcțional”, ci propriu-zis) un adevăr nerevelat multor altora: frustrare nu ȋnseamnă nevroză, obsesie sau neȋmplinire profesională/socială/morală/personală. Așadar, suge și tu niște pagini (nu pastile) de limba română și apoi să ridici râtul din pământ. Moron…

    PS. Replică valabilă pentru toate celelalte eventuale tentative de “argumentum ad hominem”.
    2 4
  • Vorba era cu suge o ceapă :))

    Eu nu mă bucur de răul VW ci de descoperirea adevărului şi prinderea şi pedepsirea criminalilor.

    Inginerii VAG spun tot, nu de frica VAG ci de frica închisorii. Să depui mărturie mincinoasă sau incompletă este un lucru grav oriunde în lume.

    Mă aşteptam ca VW să facă o mişcare de "curăţare" a imaginii prin scoaterea a multor versiuni REAL hibride şi electrice acum imediat.

    Şi ei ce fac? Microhibrid poate şi ăla amărât de 12 V !!!
    Pun de 48 V doar la VW golf 8 care să se bată cu Mercedes ??

    Asta după ce au profit de miliarde ???

    Uite aşa nu fac ei nimic dar companii auto chineze sunt pline şi dornice de inovaţie.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru