Feedback

Oficial: marca italiană De Tomaso a fost cumpărată de un consorţiu chinez

Publicat Joi, 30.04.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 8
Oficial: marca italiană De Tomaso a fost cumpărată de un consorţiu chinez - Poza 1
Oficial: marca italiană De Tomaso a fost cumpărată de un consorţiu chinez - Poza 2
Aflată de patru ani în insolvenţă, marca De Tomaso a fost cumpărată cu 1.05 milioane de euro de un consorţiu din China. Sindicatele italiene deplâng soarta unei mărci care acum 40 de ani se lupta cu Ferrari şi Lamborghini.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marca italiană De Tomaso, un brand cu o istorie zbuciumată, dar plină de poveşti interesante, a fost cumpărată de consorţiul chinez Ideal Team Ventures Limited (ITVL), o companie care produce maşini în China, are sediul în Insulele Virgine Britanice şi un birou de operaţiuni la Hong Kong. Achiziţia a fost confirmată de Tribunalul din Torino în prezenţa câtorva dintre cei 800 de angajaţi care încă se află pe ştatele de plată ale companiei care a intrat în insolvenţă în 2010.

Conform hârtiilor oficiale, compania italiană care în anii '70 era considerată rivală directă a mărcilor Ferrari şi Lamborghini a fost cumpărată de consorţiul chinez cu 1.05 milioane de euro în urma unui concurs de oferte în care concurentul ITVL a fost compania italiană Eos, care s-a oprit însă cu oferta la 10.000 de euro mai jos: 1.04 milioane. 

Noul concurs de oferte a venit după ce compania elveţiană L3 Holding, care câştigase în prima fază competiţia pentru achiziţia De Tomaso, a acuzat dificultăţi financiare şi s-a retras din lupta pentru brandul italian. L3 Holding anunţase că va planurile prevăd producţia a 3600 de maşini pe an până în 2021 dintr-un model sport cu două uşi şi motor amplasat central.

Vestea achiziţiei De Tomaso de către o companie din China nu a fost primită cu braţele deschise de sindicatul italian UILM, care spune că marca va dispărea din italia: "Odată cu această vânzare se încheie o istorie care a început prost şi se termină şi mai prost. Singurii care plătesc preţul vor fi muncitorii De Tomaso, care asistă neputincioşi la dispariţia posibilităţii ca producţia să revină la Torino", se arată într-un comunicat emis astăzi.

Pantera a fost cel mai de succes model al mărcii de Tomaso. A fost produs în 7260 de exemplare şi a reprezentat simbolul brandului italian timp de două decenii, între 1971 şi 1992.

Comentarii (8)

  • 1.000.000 de euro

    nu avut nici un bogatan imbuibat din Europa 1 milion de euro sa cumpere un NUME istoric.
    18 2
  • am dat enter inainte de a scrie si

    PS. cum era chestia aia...ca ne mananca chinezii si sa avem grija ca vin peste noi? Pai unde sunt afaceristii aia corecti ce tin la "heritage-ul" european, vestic, occidental si alte bull-shituri de genu asta?
    10 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @vianu
    1 mil o fi doar numele, dar ca sa fabrici modele noi iti trebuie multi bani.

    mai tii minte ce au patit VW si BMW cu rolls royce si bentley? ;-)
    6 0
  • Cheltuilile pentru noul proprietar cred ca vor fi mult mai mari, deoarece firma are datorii, in plus este nevoie si de investitii noi.

    Ce sa faci, sunt bogatani care cheltuie milioane de dolari, euro, pe masini de epoca, insa chinezii se pare ca sunt un pic mai destepti si investesc in viitor
    9 1
  • @@

    pai sa stii ca stiu ca iti trebe bani. Chestiunea cu VW si BMW e cel putin la prima vedere diferita. Brandurile englezesti erau extrem descumpe, modele lor "in viata" extrem de scumpe. Detineau know-how, infrastrctura, oameni, etc. Toatea astea costau si OBLIGAU la continuarea productiei. Plus ca, achizitia dubla s-a facut din motive de concurenta vadita

    Aici, lucrurile par mai simple. Nu vad nicaieri o informatie dar practic din DeTomaso nu a ramas decat "un morman de fiare". Nici eventualele creante si obligatii ale lui DeTomaso nu sunt cunoscute

    Raman la observatia mea....1.000.000 Eu. Un mizilic pentru foarte multe persoane fizice ori companii.
    8 0
  • ma gandesc acuma ca pe langa 1 milion pe care l-au platit pentru nume, trebuie sa mai investeasca inca 100 de milioane ca sa plateasca datorii si sa puna pe picioare productia ca sa inceapa sa genereze profit.
    5 0
  • Lasa ca daca Muntele de Zahar de la Facebook a cumparat aplicatia aia watzap sau cum se numeste cu 15 mld. dolari... si e un cacatel de aplicatie pentru smartfoane.
    7 0
  • @lorinczi.thomas: treaba e mult mai serioasa cu aplicatia aia decat s-a aflat la momentul respectiv. Mai nou whatsapp are telefonie (pe care a integrat-o si facebook) dar partea cea mai importanta este aparitia in uk (deocamdata) de sim-uri whatsapp, care nu au roaming, si pot fi folosite oriunde, dar poti suna numai oameni din lista de whatsapp.
    Este un pas major al lui Facebook spre piata de telefonie mobila, va fi o revolutie in domeniu cand vei fi independent de providerul de gsm.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru