Renault şi Ford vor lansa game premium: Initiale Paris şi Vignale

de Bogdan Mirică
Luni, 07.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault şi For dvor să urmeze exemplul Citroen. Ambii constructori vor să dea naştere unor divizii premium care să fure din clienţii modelelor Citroen DS.

În ultimii ani, piaţa europeană a înghiţit din ce în ce mai multe maşini produse de Hyundai-Kia şi de brandul românesc Dacia. Creşterea acestor branduri, corelată cu declinul vânzărilor de pe Bătrânul Continent, a dus la cote de piaţă mai mici pentru principali jucători europeni.

Ford, PSA şi Renault au resimţit din plin zbuciumul economic din ultimii ani. Doar Opel a reuşit să îşi păstreze intactă cota de piaţă în Europa. Potrivit ultimelor statistici, opt dintre cei mai mari constructori auto din Europa au pierdut împreună o cotă de piaţă de 1.5 procente, echivalentul a 120.000 de maşini.

Impulsionaţi de această involuţie şi motivaţi de succesul unui brand ca DS, creat de Citroen, Ford şi Renault au în plan extinderea gamei într-o direcţie complet nouă: cea premium. Ford şi-a exprimat dorinţa de a le oferi clienţilor săi posibilitatea alegerii unui produs cu valenţe premium chiar în această toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt, când a dezvăluit linia de echipare Vignale.

Ford Mondeo Vignale Concept - detalii complete

Esential 19 procente din vânzările Citroen în Europa sunt modele DS.
50 de procente din totalul clienţilor Ford optează pentru nivelul de echipare Titanium.
1 din 5 modele Citroen va fi un produs DS, anticipează oficialii PSA.
La rândul său, Renault s-a folosit tot de la salonul german pentru a cocheta cu trăsăturile premium prin dezvăluirea conceptului Initiale Paris. Acesta nu doar anticipează viitorul Scenic. El pregăteşte terenul şi pentru o linie premium.

Renault Initiale Paris - detalii şi imagini ale conceptului

Succesul Citroen DS - motivant

După cum spuneam, succesul înregistrat de Citroen cu marca DS constituite o motivaţie în plus pentru cei doi constructori. Lansată în 2009, gama DS constă în trei modele, vândute la nivel global. Modelele reprezintă 19% din vânzările Citroen în Europa, şi 10% din cele globale.

În Asia, francezii au deschis chiar şi showroom-uri dedicate DS.

Frederic Banzet, CEO-ul PSA, a declarat că se aşteaptă ca modelele DS să reprezinte o cincime din totalul volumului total Citroen. Un model DS se vinde cu 20 până la 40% mai scump decât omologul său de volum. Este o strategie inteligentă, având în vedere că toate costurile de producţie sunt reduse. Profitul obţinut a mai cotracarat astfel scăderea vehiculelor de volum Citroen.

Ford pregăteşte modele premium Vignale

Cea mai mare problemă este că, dacă producătorul nu se apropie de promisiune şi calitatea nu este la cele mai înalte standarde, totul se poate prăbuşi

Gunnar Herrmann
responsabilul calităţii Ford
La Ford se coace o nouă strategie, inventată după ce oficialii au observat că nivelul superior de echipare, Titanium, nu a mai devenit o excepţie, ci o normă. 50% dintre cei care au cumpărat un Ford au ales Titanium. „Asta a creat loc pentru un nivel de echipare superior”, a declarat Gunnar Herrmann, responsabilul calităţii pentru Ford.

„Percepţia tipică pentru un client care îşi doreşte un produs premium este aceea că maşina trebuie să fie impecabilă din punct de vedere tehnic. Cea mai mare problemă este că, dacă producătorul nu se apropie de promisiune şi calitatea nu este la cele mai înalte standarde, totul se poate prăbuşi”, a concluzionat Herrmann. Tot el susţine că linia Vignale a fost creată pentru pieţele unde nu se comercializează brandul Lincoln.

În alcătuirea elementelor premium destinate viitoarelor modele Ford cu eticheta Vignale, designerii s-au inspirat din lumea mobilei. Ei au participat la târguri de mobilă, unde au luat contact cu materiale exclusiviste şi au ales câteva chiar pentru interiorul conceptelor expuse la Frankfurt.

Initiale Paris - viitorul brand premium global Renault

Ceea ce le-a luat celor de la Audi aproape 20 de ani, nu se va putea face la Renault în cinci ani. E nevoie de timp.

Laurens van den Acker
şeful de design Renault
De cealaltă parte, Renault caută să ducă Initiale Paris dincolo de ideea de nivel de echipare premium.
Renault vrea să calce pe urmele Citroen şi să creeze un brand de sine stătător, cu acoperire globală.

Laurens van den Acker, designerul şef Renault, recunoaşte că un brand premium nu se construieşte peste noapte. „Sper că de-a lungul timpului vom avea posibilitatea să facem câteva mutări fundamentale şi, eventual, dacă aceastea prind, să putem vorbi de un brand în adevăratul sens al cuvântului. Nu vrem să subestimăm provocarea, însă. Ceea ce le-a luat celor de la Audi aproape 20 de ani, nu se va putea face la Renault în cinci ani. E nevoie de timp.”

Ceea ce a înţeles van den Acker este şi că un model premium se construieşte pe mai multe planuri. Renault vrea să le ofere clienţilor săi, pe lângă un interior cu accente de lux, şi o experienţă deosebită în showroom. „Vorbim despre ceea ce se întâmplă în jurul maşinii, nu neapărat despre ce se întâmplă în interiorul ei.”

BMW şi Mercedes nu se îngrijorează

Va reuşi Ford să facă maşini premium? Sau Renault? Sau Peugeot? Vă spun eu, niciodată.

Markus Breitschwerdt
şeful Mercedes Marea Britanie
BMW, Audi şi Mercedes conştientizează intenţiile ofensive ale producătorilor de volum. Însă, strategiile lor de a lansa modele compacte şi subcompacte par să încline balanţa în favoarea lor. Clientul unei maşini de volum poate prefera, de multe ori, să plătească în plus pentru un produs premium abordabil.

Ian Robertson, şeful diviziei de vânzări BMW, a recunoscut că tehnologia poate ajunge repede din segmentul premium în cel de volum. Cu toate acestea, Robertson crede că „va fi greu pentru constructorii de volum să se ridice la nivelul jucătorilor din piaţa premium.”

De cealaltă parte, Markus Breitschwerdt, şeful Mercedes Marea Britanie, a fost mai vehement în declaraţii: „Va reuşi Ford să facă maşini premium? Sau Renault? Sau Peugeot? Vă spun eu, niciodată.”

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (64)

  • Daca Citroen a reusit , de ce n-ar reusi Renault si Ford? Nu ca ar fi usor pentru constructorii germani sa auda asta... Oricum, planul e cu bataie lunga.
    46 7
  • au ce fura
    Daca e sa se bata pe clientii lui DS mai bine se lasa
    11 24
  • Pentru cine e realmente conectat la lumea auto, nu are cum sa nu stie ca gama DS e un succes de piata.
    27 5
  • Iar incep unii cu premium...iar Citroen are de mult timp o imagine mai potrivita catre lux, pe asta s-au si bazat cand au lansat gama DS, care nu este nici ea completa, mai ales la motorizari, dar Renault si Ford nu prea, oricum astea sunt ambitii si orgolii, mai ales din partea Renault.
    21 35
  • In cazul Ford e mai simplu. Au in spate experienta de zeci de ani cu Lincoln. Pentru Renault e ca si cum incep de la 0. Seful Mercedes UK e malitios cand spune ca nu vor reusi. Orice firma mare de volum poate sa produca chiar si o gama de superlux ca RR sau supersport ca Ferrari. A, ca le va lipsi notorietatea, deci implicit si vanzarile in urmatorii ani, asta e altceva.

    Insa eu tinand cont ca sunt pasionat de fotografie dau exeplul a 3 firme germane de lux din anii 40-70: Leica, Zeiss si Rollei. Atunci erau cele mai cele, acum ultima nu mai exista iar primele doua produc doar obiective pentru producatori japonezi (care prin anii 40-50 erau in lumea foto cam cum sunt chinezii acum in lumea auto). Roata se poate intoarce oricand, nicio firma din niciun domeniu nu e nemuritoare pe primul loc sau in plutonul fruntas.
    27 33
  • @dan_grc...si este interzis unei companii ambitia sau orgoliul? Ambitia este cumva apanajul doar unor companii?

    Inteleg caustica lui Breitschwerdt (oricum vorbe goale, avem de-aface cu un razboi al cuvintelor) dar nu pricep tonul tau.

    Anul trecut s-a anuntat falimentul lui kodak?
    12 6
  • Or sa aiba nevoie de cel putin 5 ani pentru a avea un impact cat de cat semnificativ pe piata. La Citroen a fost cu totul alta treaba, am inceput sa isi pregateasca terenul inca de acum 10-15 ani(exceptand experienta de de acum zeci de ani) cu modele precum C6 sau nivele de echipare si optionale premium pentru C5.
    Oricum concurenta e binevenita, din privinta clientului.
    12 14
  • Renault a avut o sansa acum 10-15 ani cu modelele Avantime si Vel Satis.....si pacat ca lea scos din productie
    daca productia continua pe acum modelele erau la o a 3-a generatie si cat de cat aveau o reputatie.....
    12 4
  • @vianu

    Sa spun altfel atunci, nu este interzisa ambitia unei companii, dar Renault nu are fata de premium, cred ca e mai bine asa exprimat, acum e clar ca seful Mercedes UK nu stie ce vorbeste, chiar daca a exagerat, nu este atat de departe de adevar, aici nu e vorba daca un constructor poate sa faca un model cu adevarat premium sau nu, e vorba sa vanda ca sa aiba succes, Renault n-a avut si nici nu va avea succes cu modele premium, cel putin nu in urmatorii 10-15 ani, cred ca mai degraba la asta s-a referit. Iar tonul meu vine din multe discutii mai vechi cu fanii Renault care sustineau sus si tare ca Renault are imagine de asa ceva, evident ca domnul Arkus este subiectiv si chiar rautacios cu marca franceza, dar nu inseamna ca nu are dreptate.
    16 24
  • @dan_grc: "Renault nu are fata de premium(...) si nici nu va avea succes cu modele premium".. Imi pare rau, acestea nu sunt argumente viabile. WV a avut fata de premium prin anii '80 si de unde a inceput? Din cate stiu si BMW construia dupa WWII Isetta ceva ce era foarte de nasul acestei companii. Sa nu-mi replici ca a fost o situatie temporara dar lucrurile pot lua diverse forme si cred ca e usor ridicol sa fim atat de intransigenti in declaratii. Nu crezi?

    Deci nu iti pot lua replica ca fiind foarte serioasa. Extrem de subiectiva si putin batjocoritoare, da. Iar fanii renault pot visa ce vor. :)
    17 8
  • @vianu

    Ca sa continui in aceeasi nota, dar nu batjocoritoare cum zici, se scrie VW, cu "V", apoi cu premium la VW, pai nici astazi nu este premium, are Audi pt asta, dupa 20 de ani si zeci de miliarde cheltuite, mai este Toyota cu Lexus care a crescut, tot din ambitie, si multi multi bani cheltuiti, dar au inceput din anii "80, tarziu, si asta se vede astazi, oricat ignora unii, dar si traditia conteaza, dar pana la marcile germane, mai exista Volvo, Jaguar, care sunt de dimineata pana seara nu cu fata de premium, ci cu doua fete de premium decat orice Renault sau Ford, chiar daca si Volvo si Jaguar au avut legatura cu Ford si acum sunt pe la chinezi sau indieni. Ca Renault poate lupta cu gama DS, este altceva, dar gama DS este pe jumatate premium, acest concept nu inseamna doar materiale ceva mai calitative la un DS4 fata de C4 si gata, e premium, e o poveste lunga, aceste modele pot fi alternative mai ieftine la cele cu adevarat premium, dar majoritatea clientilor potentiali nu vor alternative mai ieftine, atat Citroen cat si Renault si Ford vor oferi jumatati de masura ( ramane de vazut daca si jumatati de pret), atat si nimic mai mult.
    15 21
  • Cel mai mare flagel la adresa pasionatilor auto, mai putin BMW se cheama @dan_grc alias Valentin Ghionea. A ajuns un frustrat platit sa turuie pe net impotriva altor marci, si sa vorbeasca de seriozitatea celor de volum. Asta este o problema mai grava decat toata sistuatia actuala a acestor 2 producatori, macar ele se intreapta insa unele afectiuni mentale nu prea. Din pacate asta este un citat pe care nu il va intelege multa lume.......va urez succes !
    4 12
  • Bine mai @mafia c-o faci tu gratis, ce anume? Sa fii prost toata ziua. Trebuie sa intelegi doar tu, nu toata lumea, mai baga de la service, de la service-ul de volum:).
    8 1
  • Ivanoff
    Toata gafa este ca unii sunt deosebit de prosti si de cretin, off doamne de oi mai intara pe site-uri de prosti. Unii confunda '' gama '' cu ''marca'', cand la titlu scrie clar si raspicat '' Renault şi Ford vor lansa game premium: Initiale Paris şi Vignale '' . Deci ati auzit bine, GAME PREMIUM, nu vor sa o ia de la ZERO sau sa SUBDIVIZEZE o marca PREMIUM, ci o GAMA. O gama are termen diferit fata de o marca. Dar asta probabil a fost sarita de unii, INTELECTUALI. Sunteti VARZA, VARZA, VARZA.uNII DINTRE VOI O DATI GRAV IN BARA, IN BARA, IN BAR.........................S.A.M.D.
    7 9
  • Esti usor in eroare. Ca si Breitschwerdt si tu te arunci cu capul inainte. Nu Renault/Ford vor incerca sa devina "premium". Ci vor arunca pe piata o linie de modele de sine statatoare. Atat timp cat totul se reduce la perceptie si Initiale Paris (se va distinge clar de compania mama) nu vad de ce Renault nu ar avea succes cu aceasta "ambitie". Vechile modele mai rasarite a lui Renault s-au bazat pe un design prea neconformism si au avut ca piatra de rau legata de picior numele de renault. Din momentul in care publicul nu va vedea Initiale Paris/Vigniale ca fiind renault sau ford atunci nu vad care ar mai fi problema. Logan a demosntrat ca daca ii oferi cumparatorului ceea ce isi doreste numai conteaza numele marcii si forma siglei.

    Cand vorbeam de VW ca fiind premium ma refeream la saltul incredibil facut de o companie rasarita din ambitia unui dezaxat mintal si pozitia actuala de lider in europa. Cred ca ai priceput tu de ce am facut aceasta trimitere dar o faci usor pe niz-naiul.Dealtfel Phaeton e nivelul care il tintesc cei de la renault/ford si in nici un caz pozitia lui mercedes.
    6 12
  • Nu conteaza ca le ofera sub alt nume, domnul neamt cred c-a inteles si el acest aspect, dar cel mai tare mi se pare asta..." din momentul in care publicul nu va vedea Initiale Paris sau Vignale ca fiind Ford sau Renault"...si cand crezi tu ca va fi acel moment ? :). Paralela cu Logan nu este valabila, acolo e vorba de bani putini, aici e vorba de bani multi, rationamentul din Vest este ca un Logan e cateva salarii, la noile game se schimba situatia foarte mult, nu vor fi ieftine, ci mai ieftine decat alea consacrate, daca tu vezi situatii similare...Apoi nivelul lui Phaeton il tinteste Renault? Pai trebuie sa faca un model in clasa de lux in primul rand, nici Infiniti nu are asa ceva, apropo de Infiniti, a cata optiune este la premium dintre toti concurentii la nivel global? Este sub Lexus cu siguranta, care si Lexus la randul lui este sub altii, deci pana n-o sa mai vezi tu care e problema o sa treaca putin timp:).
    12 17
  • La fel cum @dan_grc , este sub adevaratii proprietari de BMW, care la randul lor sunt oameni manierati, galanti, finuti,el nu. El este un marlan, care are ca scop criticarea, si aberarea cu varf si indesat. Si mai bn zis sub cine ar fi Lexus si Infiniti ? Dar mai bine spune-ne sub cine se afla BMW baiatule, fiindca este Sub toate la fiabilitate, in clasamentele germane , samd. O dai in bara.
    1 11
  • @dan_grc esti extrem de neatent. Cumva bantuie o viroza de "orbul gainilor? "Ceea ce le-a luat celor de la Audi aproape 20 de ani, nu se va putea face la Renault în cinci ani. E nevoie de timp" - Laurens van den Acker. Si cu asta am pus punct.

    Prietene. Paralela cu Logan e mai mult decat viabila. Tot neamtului tau ii cadeau outzele dintre picioare cand auzea de Renault. Asta nu il opreste sa-si cumpere o marca cvasi-necunoscuta. Facuta de Renault dar sub o alta denumire. E ochestie de perceptie pe care te incapatanezi sa o ignori. Nu e vina mea ca nu vezi padurea din cauza copacilor.

    "Apoi nivelul lui Phaeton il tinteste Renault? Pai trebuie sa faca un model in clasa de lux in primul rand,"...DOHHH! Despre asta vorbeam Despre un MODEL. Mai precis de o linie de modele. Nici acum n-ai citi articolul cu atentie?

    Ziceai de Lexus. Lexus a fost raspunsul Toyota la Mercedes pe piata americana. infiniti asemenea. Nu cred ca e fost vorba aici de ambitie pura. Si nici in cazul Initiale/Vignale. Ci de incercarea unor companii sa intre pe segmente de piata care (se pare) ca se dovedesc a fi extrem de banoase. Ca Lexus/Infiniti e optiunea "n" pe plan global, hmm...asta nimeni nu contesta. Dar in SUA piata de origine ale acestor japoneze inca se bat cu cei de care ai atata grija. Si cand te gandesti ca au inceput atat de tarziu.

    Cred ca romanul neaos e singurul de pe lumea asta care crede ca lumea a fost facuta in 7 zile si ca atunci cand activezi intr-o industrie totul trebuie sa se intample peste noapte. Vorbim aici despre ani de zile. Asta, domnule dan_grc, eviti sa accepti.
    9 8
  • Inainte de toate as vrea sa subliniez niste pasaje din aceasta stire, veti vedea imediat de ce:

    1."După cum spuneam, succesul înregistrat de Citroen cu marca DS constituite o motivaţie în plus pentru cei doi constructori."
    2. "În ultimii ani, piaţa europeană a înghiţit din ce în ce mai multe maşini produse de Hyundai-Kia şi de brandul românesc Dacia."
    3. „Vorbim despre ceea ce se întâmplă în jurul maşinii, nu neapărat despre ce se întâmplă în interiorul ei.”

    1. Deci uite dom'ne ca si Renault are tendinta de a "fura". Asta referitor la ce-mi spuneau unii acum o luna ca toti copiaza pe Renault si Renault pe nimeni, in principiu ca nu are de ce. Si la cine se uita Renault? Tocmai la rivalii de la PSA. Interesant.
    2. Este exact ce va spuneam acum o saptamana despre cat de mult au crescut companiile astea doua in ultimii ani, mai ales in Europa, un motiv in plus sa fie la vanzari globale in fata lui Renault. Deci "Nostradamus de Bucale", asa cum mi s-a spus in deradere la un moment dat pentru ca la fel, am avut tupeul sa spun ceva ce ulterior s-a confirmat printr-o stire pe Automarket, a lovit din nou. ;) Si acum astept sa ma puneti la punct si sa-mi inchideti gura, evident. :))
    3. Lucruri de genul asta mi-au placut mereu la Renault. Renault mereu a stiu sa se faca placut si mereu a avut grija la detalii. E suficient sa analizezi designul masinilor lor. Clio 4 de exemplu mi s-a parut mereu ca are un design complex si totusi foarte placut si atragator. Din lucruri de genul asta au avut mereu numai de castigat.

    Si revenind la stire, ce a spus Laurens van den Acker mi se pare foarte adevarat. Nu poti sa devii premium peste noapte. Inainte de toate trebuie sa obisnuiesti publicul ca fiind o marca premium sau cu valeitati premium. Exemplul cu Audi este unul foarte bun, daca ne uitam unde era Audi acum 20-25 de ani si unde e azi parca vorbim de marci diferite.
    Apoi, dintre constructorii de volum cred ca singurul care are cele mai mici motive de ingrijorare ar fi VW. Si spun asta pentru ca in cadrul VAG este un fel de scara pe care urci cand vrei o masina si tot la ei poti ramane. Mai scump de Octavia (adica de la aprox 13500 de euro) este Golf ( de la aprox 15000). Mai sus de Golf este A3 care poate ajunge si la 50000 de euro. Iar de acolo vorbim si de A4 dotat sau A6 entry level. Deci practic pentru fiecare clasa ai de la pret accesibil pana la pret de masina premium care se simte premium.
    Cat despre domnul de la Mercedes UK... sa nu uite totusi de unde vin motoarele diesel de pe Clasa A. Si poate ca Ford sau Renault nu vor face masini premium... acum, adica nu cat e el la conducere, ci peste 20 de ani cand, la cum evolueaza lucrurile, va fi un simplu vorbitor de pe tusa despre industria auto.
    17 9
  • @vianu
    Sunt total de acord cu tine si chiar am citit cu drag un asemenea comentariu pertinent. Pacat ca multi nu inteleg, sau se fac ca nu inteleg ce ai zis tu. Dar eu cred ca este mai degraba o obsesie pt unii ceea ce ''ingrasa'' nemtii dupa altii.
    @dan_grc, nu are treaba cu industria auto, ci cu BMW si sa ''desconspire'' pe altii sau sa arunce comentarii tipice romanesti cu aroma de penibil, aberand despre BMW evident.
    5 8
  • @LauCalin
    Pai Ford are deja o marca PREMIUM de la ZERO, asa ca ce legatura are afirmatia '' Si poate ca Ford nu va face masini premium...acum '' ????? Hai ca la Renault te inteleg, dar Ford are divizie de lux de multi ani, pe Lincoln.
    5 10
  • Are divizie premium, nu te contrazic. In plus Lincoln este considerata marca premium de zeci de ani. Dar ce se intampla in America poate fi considerata o alta lume. La nivel global Lincoln nu este considerata o marca premium precum BMW, Mercedes sau Audi. Adica nu este vazuta ca fiind la acelasi nivel. Cu alte cuvinte Lincoln este vazuta o marca premium mai mult la ei acasa. Cam asta e deosebirea.
    Ca sa ma fac mai bine inteles intreaba-i maine pe cei din jurul tau ce ar alege, in ordine, dintre BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Infiniti, Lincoln si Cadillac. Si cred ca acest experiment se poate face si in Germania, Franta, China si Japonia iar rezultatele ar fi cam la fel, Lincoln si Cadillac sa fie pe ultimele locuri. Repet, vorbim aici de preceptie, pentru ca nu toti cei care isi cumpara masini se pricep la acest domeniu.
    Recunosc ca sunt cateva modele Lincoln care imi plac foarte mult, gen Navigator sau fosta generatie MKZ (model 2006).
    15 7
  • @LauCalin,
    Corect spus. Insa as adauga si Acura, cu siguranta multi nu ca nu stiu sa perceapa aceste marci, ci mai degraba nu stiu ce ofera aceastea prin simplul fapt ca nu prea au auzit de ele. Ele ca marci in mod normal se pot bate de la egal la egal cu marcile premium, fiindca pt acest principiu au fost create.Adica sa fie premium de la 0 .
    3 6
  • Da, exact. Si Acura este in aceiasi situatie.
    8 1
  • @vianu

    Ok, asteapta tu pana face Renault un model in clasa de lux sub ce denumire vrei tu. Apoi in SUA, doar Lexus se lupta cu aia " de care am eu grija", In Europa nu exista si este o mare piata consumatoare de premium, unde vrea sa se impuna Initiale Paris prima oara, in SUA? in Asia?? ...Infiniti e departe, care parca e in curtea Nissan care e cu Renault, nu? Iar Renault vrea o gama noua premium la nivel global? In regula. Si de ani de zile vorbeam si eu, nu ma gandeam ca peste noapte, dar cand langa Bmw, Mercedes, Volvo, Audi , Lexus, Infiniti, Cadillac, Jaguar vrei sa asezi Initiale Paris si Vignale, chiar si peste 10 ani, din start cineva va porni cu-n mare handicap, revenim la ce-am spus prima oara, e vorba de niste orgolii, sa incerce si ei sa fie prezenti pe acest segment cu cateva modele cu-n nume nou, dar vor avea sigla "by renault" pe spate, chiar daca nu va scrie asta.
    10 13
  • Ma irita BMW-istii la culme, m
    M-am racorit putin, ca sa vedeti un limbaj PUR de BMW-isti clocit la soare , acest post este luat de pe un forum :
    '' De aceea am propus intr-o postare anterioara ca intalnirea sa se faca pe 4 zile ( 3 nopti): in prima zi ajungem, ne cunoastem , a doua descinderea in grup, sedinte foto-video, seara impresii, discutii pe teme de E39, a treia zi , sedinte foto, plimbari,*injuraturi*, dupa masa discutii pe teme de reparatii, modificari, etc, seara masa festiva, a patra zi, reveneala, mic dejun, schimb de adrese ca in tabere, numere de telefon, pupaturi,* incurajari *, si ....acasa '', ce pot sa zic......aceleasi maniere grosolane de BMWist care mai toti il poarta. Parerea mea, este ca toata viata acestor maniaci e o continua injuratura.........
    3 13
  • Am greata la BMW-uri
    Inca ceva : '' Multumesc, o sa pun si cu interiorul, asta este fosta masina a lui ELF de fapt:) ''

    O colectie de pe forum....................scz offtopicul.
    1 12
  • @Te irita prostia ta
    Hai taie-ti venele, bmw-istii fac ceva pe iritarea ta de obsedat nenorocit, @mafia, panarama de om ce esti, ne-ai intoxicat cu basinile tale.
    8 7
  • @dan_grc....te-ai enervat, te repeti si "ma" repeti si imi pui in carca asteptari pe care nu le am de la nimeni sau cuvinte pe care nu le-am rostit niciodata. Unde ai ajuns la concluzia ca asez Initiale/Vignale langa Mercedes? Dimpotriva. Vezi postul meu de la 21:34: "Dealtfel Phaeton (aici am omis sa scriu "cred") e nivelul care il tintesc cei de la renault/ford si in nici un caz pozitia lui mercedes". Probabil ca esti foarte "obosit".

    Era o discutie de dragul de discutiei dar pari incapabil sa iti urmaresti interlocutorul.

    In fine sa o lasam cum spui tu...Uitandu-ma pe ceva grafice lunare fata de 2012 in 2013 cota de piata din SUA a evoluat astfel
    Mercedes: -1,7 %, in mai 2012 avea cea mai mare cota
    Audi: +0,6%,
    Acura: -0.3%
    Infiniti: -2,5%
    BMW: +0.2% in iulie 2013 avea cea mai mare cota de piata

    Mult zgomot pentru nimic, nu crezi domnule dan_grc? Procentele se invart in jurul acestor valori de ani de zile. Unii urca altii coboara dar nimeni cu mintea intreaga nu cred ca isi poate inchipui ca pozitia de lider este vesnica.
    5 11
  • @dan_grc

    am uitat sa comentez ce ai spus tu: "e vorba de niste orgolii, sa incerce si ei sa fie prezenti pe acest segment cu cateva modele cu-n nume nou".

    Sunt ferm convins ca esti intr-o eroare absoluta si ca aceasta logica porneste din antipatia ta pentru renault. Inteleg ca si pentru ford. Crezi ca renault/ford si-ar permite investitii atat de masive pentru a-si satisface ambitia de dragul ambitiei? Nu e mai simplu sa ne gandim ca aceasta incercare de activare pe piete mai elevate are ca origine nevoia de a lua o bucatica din tortul celorlalti? Atat timp cat acest segment are cea mai mare rata a profitului renault/ford nu fi interesate de acest aspect? Alianta renault-daimler oare e intamplatoare?

    imi poti aduce un contrargument la ce am zis sau ma iei cu "sa incerce si ei sa fie prezenti pe acest segment cu cateva modele" de parca vorbim de pantofi in bazar?

    multumesc
    4 5
  • @vianu
    Te zbati cu morile de vant pe aici. Ei nu vor intelege niciodata nimic, mai ales ''batutul'' de Dan.Nu-ti va raspunde nimik concret stai linistit, se fereste de adevar ca baba si ''pantofii din bazar ''.
    1 7
  • @vianu:
    "Alianta renault-daimler oare e intamplatoare?"
    Alianta Renault-Daimler nu are nici o treaba cu aceasta stire.
    Si pana la urma Renault si Ford iau exemplu gama DS de la Citroen, care nu e premium. Oricum trebuie avuta foarte mare grija pentru ca in trecut Renault a mai avut asemena tentative de a face masini diferite care sa emita niste pretentii premium si s-au cam ars Asa ceva a patit si Peugeot cu 607 care nu s-a vandut cum si-ar fi dorit Peugeot si a trebuit sa-si revizuiasca gama de modele.
    La Citroen in schimb a mai fost o chestie. Mereu marca asta a avut niste modele aparte in productie care i-au adus un plus de individualitate si sarm.
    12 7
  • @LauCalin...incurcate sunt caile aliantelor. imi poti garanta ca o alinta de tipul asta nu e cu bataie lunga sau nu ar putea influenta politica viitoare a celor doi parteneri? Banuiesc ca din alianta asta Renault va beneficia de ceva know-how german pentru viioarele sale modele mai pretentioase

    Dar poate ma insel. Sau poate nu.
    2 7
  • @vianu o alianta ca cea dintre Renault-Daimler ar putea avea o influenta pozitiva pt. ambele tabere........
    daca e sa credem stirile care circula cum ca viitoarele ForTwo si Twingo vor fi construite pe aceeasi platforma .......probabil pe viitor A-Klasse ar putea imparte aceeasi platforma cu Megane(ex. A3 si Golf)
    6 1
  • Stati sa vedeti impactul naucior cand or sa ramana cu ochii in soare si Ford si Renault, cum iar vor trage de la stat niste bani pentru iesirea din faliment. Renault vindea mai putin ca Audi iar acum vrea model premium, nu i-a ajuns esecul din trecut are bani de aruncat pe fereastra? Cred ca 1-2 retardati de la noi ar cumpara asa ceva din cauza frustrarilor in rest nu prea ii vad bine ma uit la modelul lor mai scump Latitude unde si pe afara este inexistent. Mai bine sa ramana in segmenul LOW asa ii vede lumea.
    6 15
  • @tzenu_bmw ia mai gandestete ce ar insemna asta pentru industria auto un A Klasse cu punde semi-rigida spate.
    5 12
  • @P$T

    - Ford a fost singura companie de peste ocean ce nu a facut apel la ajutorul Administratiei Americane
    - participatia statului francez este de aprox 15% la Renault si nu cunosc ca in ultimii 10 ani sa fii avut nevoie de ajutor guvernamental
    5 2
  • @Andy @dan_grc

    Uitati un lucru foarte important : Renault face parte dintr-o Alianta foarte puternica, clasata in 2012 pe locul 4 mondial dupa GM, o Alianta ce dispune de resurse, atat umane, cat si financiare sa-si duca la indeplinire planul.
    Traim intr-o era a globalizarii, iar acest lucru inseamna echipa de management Renault-Nissan e mai "multiculturala" ca niciodata.
    Andy scrii de Lincon ce are Ford, dar nu te gandesti ca Renault poate implementa multe din formulele utilizate de INFINITI -o marca premium in toate drepturile, sau poate ajunge la o intelegere cu Daimler pt ajutor.
    Seful Renault, Carlos Ghosn intelege mai bine decat altii notiunea de premium si daca se declara ca va fi "un brand de sine statator" , atunci gama se va schimba radical in definirea cuvantului "premium".

    De altfel Laurens van den Acker, unul din oamenii cheie de la Renault, e si el foarte realist: „Sper că de-a lungul timpului vom avea posibilitatea să facem câteva mutări fundamentale şi, eventual, dacă aceastea prind, să putem vorbi de un brand în adevăratul sens al cuvântului. Nu vrem să subestimăm provocarea, însă. Ceea ce le-a luat celor de la Audi aproape 20 de ani, nu se va putea face la Renault în cinci ani. E nevoie de timp.”

    Si intr-adevar Audi nu a pornit ca o marca premium la originile sale.
    Nu uitati lucrul acesta.

    @LauCalin
    Nu e vorba de a fura aici, ci de a te misca in functie de directia pietei. E adevarat Hyundai-Kia cam inghesuie marcile de volum, asadar Renault trebuie sa urce o treapta mai sus pt a nu-si pierde cota de piata si imagine in fata clientilor.
    30 10
  • Azazel
    Pot sa fac pariu cu oricine de aici ca nu se va schimba mare lucru. Daca domnul de mai sus spune ca Renault are potential premium datorita lui Infiniti, de ce nu s-a bagat acum 10 ani cand lucrurile erau ceva mai simple. Cel putin Audi nu era la nivelul din prezent.
    Va raciti gura degeaba, potential bineinteles ca ar fi. Dar va intreb acum sincer cati dintre voi ati renunta la un BMW sau Mercedes pentru un premium facut de Renault. Eu sincer recunosc ca nu cred ca as renunta.
    Ford si renault pot doar incerca. Poate ca o vor face, poate ca vor lansa, poate ca vor vinde, insa nu va asteptati la vanzari extraordinare. ganditi-va ca marci precum Infini sau Lexus nici nu sunt luate in calcul cand vine vorba de vanzarile globale ale marcilor premium, unde BMW, Mercedes si Audi fie ca vreti sau nu, fac legea.
    Sa ajunga Renault si Ford cu masinile premium la nivelul lui Jaguar sau Volvo dpdv al imaginii si tehnologiei din ele si apoi mai vorbim. Ca stiri si speculatii mereu se fac.
    Si mai e o chestie: Renault este in alianta cu doua marci premium - direct cu Mercedes si indirect cu Infiniti. Una este apreciata in America, cealalta cam peste tot. Este si nu este un avantaj, depinde cum vezi lucrurile.
    14 20
  • Ford si PSA sunt in urma Renault-Nissan la nivel global. Inainte sa puneti "pariuri" ganditi-va ca erau multi ca voi care puneau pariu in '99 ca Daimler-Chrysler e o alianta facuta in Rai, iar din Renault si Nissan n-are cum sa iasa nimic decat un "catar"...un esec total. Eh, timpul i-a contrazis, iar Renault-Nissan a prosperat incheind parteneriate multiple printre care AutoVAZ, Dongfeng in China, Ashok Leyland in India sau Daimler, care PRODUC REZULTATE, pe cand altii n-o fac. Nu este numai opinia mea, ci si a presei de specialitate:

    http://www.thetruthaboutcars.com/2012/09/daimler-renault-nissan-alliance-gets-results-gm-psa-doesnt/

    PS:
    poate nu stiti ca Johan de Nysschen de la Infiniti, e un fost sef la Audi.
    Infiniti e o amenintare mult mai mare pentru nemti decat va inchipuiti voi.
    25 2
  • Anonim
    Din fericire Ford si Renault au ajuns la nivelul la care sunt acum fara a avea nevoie de ajutorul si finantarea unor monstri precum Hitler pentru Mercedes si Autounion. Sa nu uitam ca Mercedes si Audi s-au ridicat in parte si pe moartea unor oamnei nevinovati din cel de-al II-lea razboi mondial.
    3 7
  • @Anonim
    Nu cred ca e corect sa judecam asa. Toti constructorii au fost implicati mai mult sau mai putin cu voia lor in razboi. Plus de asta, Volkswagen poate fi considerat mai degraba "copilul" lui Hitler.
    8 0
  • SM5 cumva? scuze Latitude ce este? tot low cost?
    2 14
  • @Anonim

    ai uitat de BMW si motoarele lor pentru aviatie. A fost doar o adaugire pentru respectarea adevarului istoric. Nicidecum pentru a starni o reactie supredimensionata a fanilor BMW.

    A, si Ford a lucrat foarte bine cu regimul nazist. Cel putin in prima parte a conflictului. Iar Henry Ford a fost un admirator de netagaduit a lui Hitler.

    Roata se invarte...iar o moneda pare sa aiba mai mult de doua fete.
    3 10
  • Latitude este un model de clasa medie superioara, de volum, complementar Lagunei. Masini de buget sau low-cost sunt Dacia, Lada, Venucia, Datsun, Tata, Geely, Chery + alte chinezisme. Oh, urasc prostia omeneasca!
    16 5
  • Azazel
    Dar parca si Renault facea motoare pentru tancurile frantuzesti si camioane de razboi.
    Si cand ii mai acuzati constructorii germani ca au fost cu nazistii mai spuneti si cum s-au ridicat dupa al doilea razboi mondial. Dar eu cred ca despicati firul nu in 4, ci in 10. Ce a fost acum mai bine de 60 de ani e cu totul alta treaba fata de ce este in prezent. Credea cineva dupa razboi ca nemtii vor ajunge unde sunt acum din mai toate punctele de vedere? Nu cred. Diferenta este insa ca nemtii si acum recunosc si lasa capul plecat cand isi amintesc de perioada nazista. E un lucru pe care multi din cei care au trait in acea perioada nu si-l pot ierta.
    12 14
  • @azazel

    pai n-a contestat nimeni ca renault a fost implicat in efortul de razboi. Toata industria a fost reorientata pentru a produce pentru front. Nu e nimic de ascuns.

    Cat despre cum s-a ridicat Germania dupa razboi...daca tot intrebi..datorita Planului Marhshall si nevoii SUA de a avea un aliat (mai precis un tampon de nadejde) impotriva nou aparutului inamic: Uniunea Sovietica. Daca n-ar fo fost banii americani Germania de Vest ar fi fost o ruina multa vreme.
    13 12
  • @vianu

    Procentele de crestere sau scadere sunt o treaba, unitatile totale vandute sunt altceva, nu era mai bine sa spui in cifre cat vand cei enumerati de tine in SUA? Vand intr-un an cat n-a vandut Renault in 8 ani cu Vel Satis, iar treaba cu vesnicia...n-am zis ca ceva ar fi vesnic, dar cred ca oficialii Renault cand se gandesc la un plan pe termen lung nu s-au gandit chiar la vesnicie, ci la o perioada pe care s-o prinda si ei, deci in afara de " nu se stie, nimic nu e vesnic", care sunt argumentele alea beton? Iar daca nu suntem de acord in aceasta privinta nu inseamna ca am ceva cu Renault, acum mai nou si cu Ford, discutam, nu trebuie sa fim de acord.
    11 18
  • @dan_grc
    Comentariul lui John la 08.10.2013, 11:07 si al meu la 08.10.2013, 14:14 contin argumente mai mult decat pertinente. Trebuie doar sa lasi deoparte ochelarii de cal si antipatia fata de Renault.
    15 6
  • @dan_grc

    prin enumerarea celor de mai sus am incercat sa-ti arat ca diferentele dintre concurenti sunt minimale si ca pozitiile din top sunt extrem de volatile. Niciodata nu poti sti ce iti rezerva viitorul. Azi esti No.1 maine ai cazut pe 2. Exact cum s-a intamplat cu mercedes care a pierdut anul acesta coroana in favoarea BMW.

    numai imi tot scoate ochii cu cat va vinde renault. Nu ma impresionezi aruncandu-mi verde in fata cu atata siguranta "nici in 8 ani" si alte mizilicuri de tipul asta (probabil ca asta e argumentul tau beton). Vorbim de un principiu economic pe care nu il vezi in ruptul capului: Renault/ford vor incerca sa intre in placinta aia a masinilor premium pentru ca aici sunt banii. Cat vor vinde vom vedea. Eu nu mor de grija lor, de ce ai face-o tu? Nu poti trai cu gandul ca ar putea activa pe acest segment?

    si apropos...eu n-am adus argumete ci explicatie la o teorie de-a ta ce mi s-a parut de-a dreptul copilareasca. Crezi ca poti parea serios cu o propozitie de tipul "n-au fata de premium"? sau "sa incerce si ei sa fie prezenti pe acest segment cu cateva modele"

    Din punctul meu de vedere mingea e la tine in teren. Ti-am explicat ca la gradinita. Mai jos nu pot.

    Si pentru a-ti face hataru' cu toate ca nu vad de ce ar trebui sa sap eu pentru tine:
    http://www.goodcarbadcar.net/2013/09/usa-best-selling-luxury-autos-august-2013-sales-figures.html
    5 10
  • @dan_grc

    uite aici un comparativ pe doua luni iulie-august 2013 si vei vedea volatilitatea pozitiilor

    http://www.goodcarbadcar.net/2013/08/america-best-selling-luxury-vehicles-july-2013-sales-figures.html
    http://www.goodcarbadcar.net/2013/09/usa-best-selling-luxury-autos-august-2013-sales-figures.html

    culmea...in august bmw si merc pierd cate 2% iar infiniti isi trage 2%.
    4 9
  • Tu vorbesti serios cu volatilitatea? Cresterea in procente nu inseamna mare lucru fara sa stii care este vanzarea totala, dupa tine o firma care vinde anul asta 100 de mii de unitati si la anul 130 de mii, deci creste cu 30%, este mai competitiva si mai puternica decat unul care creste doar cu 5% dar vinde 700 de mii? Pe bune? Infiniti isi trage 2%? Infiniti vinde putin peste 100 de mii la nivel global, Bmw vinde 1.6 milioane la nivel global, iar tu vorbesti de volatilitate si ca se schimba aceste procente luna de luna chiar? Unde ai invatat asta?
    Nici vanzarile lunare nu sunt relevante in ansamblul unui an, pana una alta pt primul loc se bat Bmw, Mercedes, Lexus, Audi ,Cadillac, Volvo, Infiniti, Acura ( in SUA, in aceasta ordine), in privinta primelor 3 pozitii, diferentele nu sunt mari, dar sub primele 3 sunt diferente din ce in ce mai mari, deci pasul logic este urmatorul, lasa procentele de 2% pe care " si le trage " Infiniti: prima oara Infiniti trebuie sa creasca macar in SUA, in urmatorii 5-7 ani, si apoi sa traga putin "parfum" de Initiale Paris dupa ei, in urmatorii 10 ani, dar si la nivel global, daca vor reusi asta intelegi tu ca ma va deranja? Absolut deloc, eu zic doar ca nu vor reusi, nu vor schimba nimic din clasamentul actual, daca se va schimba actuala ierarhie nu va avea vreo legatura nici cu Renault, nici cu Infiniti si nici cu Initiale Paris.

    Apoi pierderea pozitiei de lider a lui Mercedes...pai de pe prima pozitie nu e asa o probabilitate foarte mica sa pici pe doi sau pe trei, dar cand de abia intri, de pe ultima pozitie, a 9-a sa zicem, exista o probabilitate foarte mare sa ramai in a 2-a jumatate a clasamentului foarte mult timp, dc? Pt ca nici ceilalti nu stau pe loc, orice marca premium facuta de Renault, indiferent sub ce denumire, va avea foarte mult de furca sa depaseasca si Volvo, Cadillac, Lexus, Jaguar, sub ce aspect vrei tu, care nici ei nu stau pe loc, deci care sunt argumentele tale reale pana la urma? In afara de faptul ca esti optimist si ca eu urasc Renault?:).
    13 12
  • Obesrv ca am ascuns comentariul meu, care mi se pare pertinent si la subiect cu ceea ce se discuta in articol.
    @Automarket: de ce stergeti/ascundeti comentariile noastre??? Verifica cineva motivul pentru care se raporteaza abuz? Sau daca cineva e frustrat dintr-un anume motiv, mai mult sau mai putin pertinent, e liber sa abuzeze de butonul"Raporteaza abuz"?
    Usor usor, datorita acestor ineptii plus unor articole scrise in graba, cu zeci de greseli de scriere, o sa va pierdeti din vechii vizitatori ai site-ului, care va fac zilnic trafic consistent.
    6 5
  • @andrey11

    Nu-ti ascunde AM-ul comentariul, e in functie de voturi, nu doar tu ai comentarii ascunse, asta e sistemul. Ai primit mai multe voturi negative pt c-ai laudat Citroen mai mult decat Renault:).
    9 9
  • @dan_grc....nu stiu de ce, dar am impreisa ca nu stii sa citesti un grafic, nici cota de piata nu stii ce insemna, nu cunosti semnificatia procentului si crezi ca valorile absolute sunt singurul raspuns. A, si ce inseamna pentru tine : "pana una alta pt primul loc se bat Bmw, Mercedes, Lexus, Audi ,Cadillac, Volvo, Infiniti, Acura ( in SUA, in aceasta ordine)" ce ai avut in vedere cand dai acest top? Vanzarile lunare? vanzarile de la inceputul anului pana in luna curenta? cota de piata?
    Nici tie nu iti este prea clar, asa e? Si btw...doar doi se bat pe primul loc :)

    Dar uite, in luna august (deci strict in luna august companiile au vandut astfel):
    1. Lexus 29792 cota de piata 17.9%
    2. Mercedes 26151.......... 14,8%
    3. BMW 245231...........14,7%
    4. Cadillac 20.255 ...........12.1%
    5. Acura 17.051 ...........10.2%
    6. Audi 14.005......... 8.4%
    7. Infiniti 11.884............ 7.1%
    8. Lincoln 8192 ............ 4.9%
    9. volvo 5518........... 3.3%
    10. porsche 3327 .............. 2%

    clasamentul tau e scos din burta

    de la inceputul anului pana in luna august 2013 clasamentul (in unitati vandute) sta in felul urmator:
    1. Mercedes 203,147
    2. BMW 188,997
    3. Lexus 171,238
    4. Cadillac 119,586
    5. Acura 109,182
    6. Audi 101,346
    7. Infiniti 71,879
    8. Lincoln 53,399
    9. volvo 44.005
    10. porsche 28.456

    hmm.....clasamentul tau e scos din burta. Din nou

    ok. sa zicem ca asta am lamurit-o. Am sa iti iau la puricat fraza asta:
    "dupa tine o firma care vinde anul asta 100 de mii de unitati si la anul 130 de mii, deci creste cu 30%, este mai competitiva si mai puternica decat unul care creste doar cu 5% dar vinde 700 de mii?". Surprise! Exact! O crestere de 30% inseamna o competitivitate iesita din comun si o capacitate de ocupare a pietei infinit mai incisiva decat cei 5% ai celui ce vinde 700.000 de bucati anual. Gandeste-te ca 100 de procente nu se dilata si nu se contracta. Raman aceeasi o suta. Cei 30% trecuti in cont inseamna 30% (in mare parte) furati de la ceilalti. Prin comparatie, cei 5% insemna doar o crestere avand la baza (sa zicem) cresterea cererii globale de automobile. Procentul iti arata competitivitatea pe cand valorile absolute nu sunt intodeauna o dovada a acesteia. Mi-e teama ca nu vei intelege conceptul. Dar hai sa vorbim si de valori absolute: mica firma are o crestere de 30% adica vinde cu 30.000 mai mult pe cand “greul” industriei vinde cu 5% mai mult deci un plus de 35.000. Ti se pare (chiar si in valori absolute) o performanta deosebita cu care sa se laude Goliat? Acum intelegi de ce vorbesc de procente? Pentru ca numarul de unitati vandute nu sunt intodeauna singura caracteristica dupa care poti aprecia o companie.

    Sa ai o seara buna!
    2 7
  • Una e sa vinzi 30% din 100000 de masini si alta e sa vinzi 5% din 750000. Cred ca asta vrea sa spuna Dan.
    Se poate o sursa pentru acel clasament?
    9 1
  • http://www.goodcarbadcar.net/2013/09/usa-august-2013-auto-sales-figures-brand-rankings.html
    1 0
  • Cei 30% la o firma care vinde putin nu inseamna in mare parte procente furate de la ceilalti, pt ca cine vinde foarte mult nu poate creste cu 30% pe an, asta inseamna ca cei care vand putin au foarte mult de recuperat si ocupa locul ramas liber, ala care mai este si care nu a fost acoperit de catre cei mari, pana aici e clar? Apoi clasamentul meu din burta este cel din 2012 pt piata americana, e posibil sa fi incurcat Cadillac cu Audi, in sensul ca marca americana sa fie in fata, greseala mea, Mercedes pe primul loc, posibil, deci dupa clasamentul tau foarte precis pe acest an, unde este Infiniti? Singura piata importanta unde conteaza este SUA, dar si acolo e departe de podium, in plan global aproape ca nu exista, stiu ca nu e nimic vesnic, dar am plecat de la Renault cu Initiale Paris care crezi ca va face o figura frumoasa, avand in spate experienta Infiniti, asa o fi, acum daca esti la zi cu vanzarile, prezinta si cifrele globale pana in luna august, sa vezi cum e cu procentele, cota de piata si "felii".
    9 7
  • Ha,ha,ha, sa vezi Rematult Symbol Initiale Paris, facut la Efes cu,, plastic de calitate pe bord si scaune cu profil mai pronuntat.''! Jantele vor fi din tabla ca cele de aliaj sunt la echiparea Initiale Helsinki.Pt. inca 350 euro, se trece la Initiale Phenian, cu tapiterie din piele de corean.Perforata, ca l-au jupuit dupa ce trecuse paralela lor...Asteptam si un Logan de lux cu butoanele pt. geamuri pe portiera....eventual cea din stanga fata, ca in restul interiorului le-au montat pana acum.Nu le-au pus inca sub canapele sau in torpedou.....Auzi, Rematult de lux....Mare iti e gradina ,Doamne!
    6 1
  • @dan_gr

    am sa las tie placerea sa ne prezinti vanzarile globale. Eu mi-am facut datoria. Dealtfel nu vreau sa ma cobor intratat incat sa vorbesc despre "viata" unor companii ce s-au nascut in si pentru SUA. Cred ca suntem destul de inteligenti amandoi incat sa abordam subiectul in limitele lui firesti. Dupa atatea discutii chiar ma crezi un pifan care isi perie preferatii cu orice ocazie, ii sustine pana in panzele albe si nu vede nuantele situatiei?

    Te rog!?
    2 5
  • Intr-un comentariu mai sus am spus ca Bmw vinde aproximativ 1.6 milioane, urmeaza Audi si Mercedes, diferenta intre locul 1 si 2 este sub 100 de mii de unitati, intre 1 si 3 este mai mare, dar nu de nerecuperat, apoi urmeaza ceilalti la distanta foarte foarte mare.

    Concluzia mea este ca Renault nu are ce face cu banii, pt ca va pierde multi bani cu aceasta dorinta de a avea o gama premium, ramane de vazut, nu trebuie sa se intample cum cred eu.
    7 8
  • erata:

    Dealtfel nu vreau sa ma cobor intratat incat sa vorbesc despre "viata globala" a unor companii ce s-au nascut in si pentru SUA.
    5 6
  • De fapt Bmw si Mini vand 1.6 milioane, Bmw vinde 1.3 aproximativ, am gresit, oricum diferentele dintre locurile1, 2 si 3 se pastreaza cum am zis initial.
    10 7
  • Care este mai inteligent cedeaza...
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru