Toyota a decis să mărească producţia lui Mirai, primul său model de serie pe hidrogen

de Sebastian Toma
Joi, 22.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunţat creşterea cotei de producţie a modelului Mirai pentru următorii doi ani în urma numărului mare de comenzi înregistrat încă de la lansare.

Urmareste Automarket
Toyota Mirai s-a dovedit un model mai popular decât se aşteptau creatorii săi, aşa că producătorul japonez a decis să crească producţia sa în următorii doi ani. Din motive logistice, cota de producţie stabilită pentru 2015, de 700 de unităţi, nu va fi mărită. Dar japonezii vor să producă 2.000 de unităţi Miraj în 2016 şi aproximativ 3.000 de unităţi în 2017, potrivit portalului oficial al companiei.
Mirai a fost lansat iniţial în Japonia şi a primit 1.500 de comenzi în prima lună de la lansare, o valoare dublă faţă de numărul de unităţi stabilite pentru producţie în cursul anului curent.

Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii, vine în Europa în 2015

Japonezii vor lansa noul lor model alimentat cu hidrogen pe piaţa din SUA în cursul anului 2015 şi pe anumite pieţe europene în aceeaşi perioadă. În funcţie de cum evoluează comenzile modelului, aşteptat să fie popular având în vedere subvenţiile acordate de unele state pentru vehiculele ecologice, cei de la Toyota ar putea fi nevoiţi să planifice o nouă creştere a producţiei în anii următori.

Toyota va lansa în 2020 un sistem de alimentare cu hidrogen la un sfert din preţul actualei soluţii

Pe lângă capacitatea de producţie limitată având în vedere complexitatea sistemului de propulsie şi faptul că este folosită o singură fabrică pentru acest model, popularizarea primului model de serie mare alimentat cu hidrogen ar putea să mai aibă o piedică la nivel de infrastructură.

Din moment ce vehiculul nu poate funcţiona decât cu hidrogen, clienţii săi trebuie să aibă acces la o reţea de staţii de alimentare cu acest carburant într-un format utilizabil pentru vehicule. În tot acest timp, lărgirea infrastructurii va fi efectuată în funcţie de numărul de vehicule care folosesc hidrogenul drept singurul carburant, ceea ce înseamnă că multe guverne şi companii vor trebui să fie proactive în lărgirea reţelei de staţii de alimentare cu hidrogen în vederea extinderii acesteia la un standard comparabil cu cel al staţiilor de încărcare dedicate pentru vehicule electrice.

Toyota deschide calea maşinilor cu hidrogen şi permite folosirea liberă a patentelor sale în domeniu

Via Toyota

Comentarii (19)

  • qwerty
    Masinile cu hidrogen nu au viitor pentru ca sunt foarte complicate si infrastructura lipseste complet.
    Masinile electrice cu acumulatori sunt mult mai simple si toate tarile au deja partial infrastructura (sunt linii de curent electric intre toate orasele trebuie doar sa conectezi punctele de incarcare mult mai simplu si ieftin) In Romania vor aparea primele puncte de incarcare rapida Tesla in 2016. Problemele cu viteza de incarcare sunt si ele partial rezolvate. Tesla Model S fabricate in 2014 pot fi incarcate la 135KW. La asemenea putere bateria primeste curent pentru 100km in 8 min cand bateria e goala.
    Problemele cu durabilitatea bateriei au fost rezolvate. Inginerii Tesla au realizat ca daca temperatura bateriei este tinuta in anumite limite atunci degradarea acumulatorului este foarte mica. Tesla ofera garantie pentru acumulator 8 ani fara limita de km.
    Motoarele electrice sunt mici, relativ ieftine, simple, nu se incalzesc puternic, nu au nevoie de schimburi de ulei, nu au curele si lista poate contnua....... Toate astea inseamna ca daca vrei sa-ti schimbi motorul cu unul mai puternic poti sa faci asta foarte simplu.
    Puteri considerate acum foarte mari vor deveni accesibile pentru oamenii obisnuiti pentru ca e mult mai simplu sa construiesti un motor electric de 700hp decat un v12 clasic de 700hp.
    Acum, echiparea de top Tesla Model S vine cu 691hp, adica cat un Lamborghini Aventador la 1/3 din pret. Acest lucru este absolut remarcabil.
    15 6
  • @qwerty: Tesla, Tesla, Tesla ... . Pana un producator de volum nu va face progrese in directia asta, degeaba visezi la Tesla. Nu sunt produse pe continentul asta, deci pretul lor va fii mult marit dupa import. Nu ca ar fii ieftine in state. Cu o floare nu se face primavara. Toyota, Vw, Renault-Nissan trebuie sa aduca primavara pt electrice.
    8 8
  • Omule.....esti un pic in ceatza...

    DA, ai dreptate , e o problema cu hidrogenul, DAR
    esti oare dumitale constient ca curentul electric vine din carbune ars ?? De termocentrale ai auzit ? Masinile electrice NU rezolva problema cu poluarea. Daca s-ar mari nr de masini electrice pe glob == ar trebui sa se mareasca productia de curent electric, asta inseamna baga mai mult carbune si fa mai mult curent, si polueaza mai mult. Doar ca aici poluarea e indirecta, nu vine de la masina, ci de la termocentrala

    Ai sa zici ca baa sunt centrale nucleare.....pai, vreau sa iti zic ca, CEA MAI MARE CANTITATE de CURENT ELECTRIC de pe GLOB, este facuta de TERMOcentrale...aapropo....unele tari se dezic de energia nucleara, din motive de siguranta.

    Asa ca mai gandeste-te un pic........daca stii ce e ala MARKETING, ar trebui sa iti dai seama faza cu electricele..
    14 11
  • iar daca o luam pe energia nucleara......mai tre sa stii ca se folosesc substante radioactive....centrala trebuie racita cu apa din rau, si se folosesc cantitati colosale de apa, care dupa asta iar e varsata in rau , iar asta e poluare. Mai mult ca atat - apar deseuri radioactive
    10 7
  • qwerty
    @ABC, Tesla a aratat ca techologia este disponibila si recent au pus la dispozitia tuturor toate patentele. Au anuntat ca in curand vor lansa un model mai ieftin pentru mase: Model 3. Se zvoneste ca va costa aprox 30 000$. Teslaurile nu se importa pentru ca au o fabrica in Olanda.

    @Blower0 :))))))))) esti comic.
    Stii cum e produs hidrogenul ? Evident ca nu. Procesul se cheama electroliza si implica curenti foarte puternici care descompun apa (H2O daca nu stiai) in hidrogen si oxigen. In realitate ca sa produci hidrogenul necesar consumi mai mult curent dacat daca ai baga curentul direct intr-o baterie.
    Marea majoritate a incarcarilor vor fi facute noaptea cand curentul e mai ieftin. Curentul e mai ieftin noaptea pentru ca ,acum, sunt mult mai putini consumatori si este produs surplus care nimeni nu-l foloseste. Deci nici macar nu sunt necesare centrale noi. Motorul electric are o eficienta de aprox 90% comparativ cu un motor electric care are 30%. Deci se iroseste mult mai putina energie chiar folosind carbune pentru a produce curent electric.
    13 4
  • qwerty
    *Motorul electric are o eficienta de aprox 90% comparativ cu un motor pe bezina sau diezel care are intre 25 si 35%
    11 2
  • @Blower0
    hidrogenul folosit pentru a alimenta celulele de combustie se obtine fie prin electroliza fie prin alte procedee care presupun consum de energie, simplificand la maxim ajungem tot la energia electrica produsa de termocentrale.
    6 2
  • cutarica
    @blower0

    Si hidrogenul cum4 crezi tu ca e obtinut?! Nu tot prin arderea de combustibil fosil ca sa il separi din H20?! Sau crezi ca hidrogenul pluteste in aer?
    6 2
  • @qwerty
    Ambele variante folosesc motoare electrice. Ceea ce difera este sursa de energie. Pentru acumulatori, materia prima este limitata si 90% din ea se regaseste intr-o parte a globului. Asa ca depinzi de unii cum acum esti la mana petrolistilor. Iti readuc aminte ca sursa e limitata.
    Hidorgenul se afla din abundenta si este egal pentru toata lumea. Dar in acest caz sunt probleme cu producerea (costa scump), transportul si inmagazinarea (infrastructura). Autoturismele si intr-un caz si in altul nu sunt o problema.
    Sunt adeptul autoturismelor electrice si tehnologia si infrastructura vor evolua intr-un ritm mult mai abrupt in momentul in care se va strange tare robinetul la petrol.
    Pe termen lung hidrogenul este viitorul (sau poate alta tehnologie), dar doar acumulatorii de azi... in nici un caz.
    6 0
  • @qwerty: Am gresit, nu stiam de fabrica din Olanda. Totusi imi mentin parerea ca mai multi trebuie sa investeasca mai serios in tehnologie. Nu o sa foloseasca nimeni patentele lor, le-ar face reclama indirect.
    4 1
  • qwerty
    @Sak, fuelcell-ul folosit de masinile cu hidrogen necesita platina care este mult mai scumpa si greu de procurat decat litiumul.
    Disponibilitatea de litiu nu poate fi comparata cu disponibilitatea petrolului deoarece litiumul nu se consuma. O baterie veche si stricata are aceeasi cantitate de litiu ca atunci cand era noua. Poate fi refolosit in alta baterie. Cerera va fi incomparabil mai mica decat cererea de petrol. Si tari prietene ca Portugalia, SUA, Canada au Litiu eu zic ca e mult mai bine decat orientul mijociu.
    4 2
  • qwerty....

    De randamentul motoarelor vorbesti, dar de randamentul centralelor ai uitat sau ce ?

    vreau sa-ti vad calculele matematice care dovedesc ca obtinerea hidrogenului necesita mai putina energie decat obtinerea curentului.
    ca tu mai sus ai vorbit asa ..."la ochi".
    1 0
  • pardon .

    vreau sa-ti vad calculele matematice care dovedesc ca obtinerea hidrogenului necesita MAI MULTA energie decat obtinerea curentului.
    ca tu mai sus ai vorbit asa ..."la ochi".
    1 1
  • si inca ceva....randamentul de obtinere a curentului, cu hidrogenu.

    Cam simplu vorbesti tu
    1 2
  • Mai bine ar face carburanti sintetici 100% decat sa se joace cu solutii complicate care oricum nu vor prinde din cauza infrastructurii, costurilor etc
    3 1
  • qwerty
    @Blower0, pentru a putea produce hidrogen ai nevoie sa produci inainte curent. Deci curentul trebuie produs oricum. Capisci ?
    In plus hidrogenul trebuie incarcat in cisterne si plimbat pe la toate benzina.... adica hidrogenariile. Numai de aici se economiseste multa enegrie.
    Sa-au facut nenumarate studii pe tema asta. Da-i un Google si gasesti nenumarate calcule matematice, grafice etc...
    8 1
  • qwerty, eu am intrebat: energie mai multa unde se duce ?
    Nu poti da o cifra, nici eu nu o pot da. Nu ma intereseaza "studii britanice"....oricum bravo inginerilor.
    2 4
  • Just me
    Uitandu-ma la toate commenturile de mai sus inteleg ca tot mai bine e cu TDI-ul si motorina la galeata... :)))
    Dupa dracu atata progres si tehnologie ca noi vrem de fapt "sa avem cuplu" si "sa traga de jos", nu?
    Hai la culcare baieti ca ati intrat pe teren minat si oricum Toyotele sunt anoste si nu au linii de design placute pe acest continent...
    Ne vedem la urmatorul articol despre WAG, BMW etc, ok?
    10 3
  • AndreiRN
    Deocamdata hidrogenul folosit este un produs rezidual de la rafinarie si costa $5 kg.
    3 "hidrogeneri" am in zona.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru