Feedback

Toyota crede că mașinile electrice nu sunt pregătite încă pentru producţia de masă: “Tesla nu este un exemplu de urmat”

Publicat Luni, 20.11.2017
de Petre Barac
Comenteaza 14
Toyota crede că mașinile electrice nu sunt pregătite încă pentru producţia de masă: “Tesla nu este un exemplu de urmat” - Poza 1
Automobilele care funcţionează pe bază de baterii nu sunt pregătite încă pentru producţia de masă, a declarat preşedintele Toyota, adăugând că, în opinia sa, Tesla nu este un exemplu de urmat.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna septembrie, Toyota a înfiinţat o societate mixtă cu partenerul Mazda pentru a dezvolta vehicule electrice, cei doi producători niponi încercând să recupereze decalajul care îi separă de rivalii în cursa pentru producţia cât mai multor mașini electrice.

Atât Toyota, cât şi Mazda sunt în urma competitorilor, în condiţiile în care niciunul dintre cei doi producători nu are în prezent pe piaţă un autoturism complet electric.

“Automobilele care funcţionează pe bază de baterie cu o autonomie extinsă sunt foarte scumpe şi este nevoie de mult timp pentru a le încărca. Astfel de automobile nu se potrivesc cu programul nostru.Tesla nu este inamicul nostru şi nici un exemplu de urmat. Cred că mai degrabă producătorii germani văd Tesla ca un competitor”, a spus Takeshi Uchiyamada într-un interviu acordat revistei germane Der Spiegel.

BMW şi Mercedes cred că pot produce, în sistem de masă, noi vehicule electrice bazate pe vehicule convenţionale, încercând să îi contrazică pe scepticii care susţin că este nevoie de un design mai radical pentru a răspunde la ameninţarea care vine de la Tesla şi alţi constructori de tip start-up.

Toyota a dezvăluit că lucrează la un nou tip de baterie solidă care va fi capabilă să stocheze mai multă energie şi care va putea fi încărcată mai rapid decât actualele modele. Producția de masă ar urma să înceapă în 4-5 ani.

Via Reuters


Comentarii (14)

  • ACE - Craiova
    Toyota are 3 variante:
    1) sa treaca la producerea de modele PHEV cu autonomie de 100 km;
    2) sa treaca la producerea de ELECTRICE cu autonomie de 500-600 km ( pentru care nu este INCA pregatita dar investeste deja 1 miliard de USD).
    3) Sa continue productia de hibride fara alimentare la priza electrica ( in care a investit foarte mult si sunt lideri )...
    Cat timp le ies banii prin hibride cu recuperarea energiei si NU PIERD bani lucreaza dar discret...
    Atunci cand VOR PIERDE BANI MULTI - datorita aparitiei competitorilor cu modele PHEV (avand autonomie electrica de 100 km) si ELECTRICE 100%.....VOR TRECE SI EI LA CEEA CE VOR CUMPARATORII !!!!!!
    18 3
  • Clique
    Cea mai bună variantă este mașina hibridă fără încărcare la priză, electricile pot avea succes mai mult pe piața flotelor de transport marfă, însă mașini electrice pentru persoanele fizice, nu cred. Va fi destul de greu ca piața să se adapteze, deci momentan hibridul mi se pare cea mai rezonabilă variantă.
    10 8
  • STANIMIR ION: La Toyota Rav 4 hibrid care este sistemul de incalzire , in conditiile cand... Raspunde
  • Pai este firesc ca cei de la Toyota sa nu urmeze modelul Tesla, dupa cum este firesc ca niciun producator sa nu o faca ... Pana la urma oamenii vor ceea ce Tesla nu are ... PROFIT!
    9 10
  • Workingformyliving
    Piata nu va cere masini electrice unde cand afara sunt minus 20 grade autonomia lor scade cu 60-80 %... fereasca Dumnezeu sa pleci la drm si sa ramai inzepezit si sa nu te poti incalzi caci autonomia ta a disparut. Il vei ruga pe cel de langa tine sa-ti imprumute un litru de benzina sa ii dai foc masinii tale "eco" sa te incalzesti
    11 11
  • @ACE - Craiova

    da, cam asa este.

    As adauga ca Toyota nu mai sunt nr 1 nici macar la hybride non plugin !

    Nissan e-power este sistemul hibrid care a batut acasa, in Japonia, pe Toyota Prius (synergy drive) !!

    La salonul auto din Japonia, Nissan a prezentat viitoarele linii Nissan !!!! FOARTE IMPORTANT !!

    Si anume : toate vehicolele lor in viitor vor fi electrificate !
    Ori full-electrice cu liderul Nissan Leaf !
    Ori semi-electrice cu liderul Nissan Note / Serena e-power !

    Atat !

    DE CE? Pentru ca Nissan mizeaza puternic pe ceea ce numesc ei comercial "inteligent mobility" adica nu doar masini electrificate dar si toata suita de produse si solutii pentru clienti care au ca baza rularea full-electrica !
    Si anume pro-pilot si autonomous drive !

    Pana si Mitsubishi la acelasi auto show intrata in Alianta au prezentat un concent e-volution !
    Adica si ei vor avea doar (SUV-uri) electrificate !

    Toyota face o grava eroare precum Microsoft la (ne) cumpararea Google sau Facebook !

    Ei se bazeaza pe faptul ca sunt jucator global si ca anumite market nu vor anumite produse, lucru total deaiurea !
    Cum era Microsoft care spunea ca PC-ul o sa ramana principalul si ca mobile este un moft !

    Nu vad padurea de copaci si se lauda cu synergy drive prea mult, pentru ca totusi abia la a 3a versiune au reusit sa rezolve cat de cat problemele primelor doua solutii al sistemului lor hibrid si nici macar de tot, urmand generatii dupa in care tot incearca rezolvarea cu parte mecanica a problemei hibride paralel/seriale cand totusi Nissan e-power au rezolvat-o la prima generatie taind orice legatura cu trecutul (cutii de viteze mecanice) !

    Pana si sistemul hibrid de la Chevrolet Volt, care este unul cam complicat, este un sistem mai fiabil decat synergy drive de la Toyota !
    Parerea mea...

    Pacat ca Chevrolet au facut Volt ca un EV cu extender dar nu este nici un EV bun (autonomie mica) si nici un semi-electric bun (are bateria mare si grea) !

    Daca Chevrolet faceau un sistem (bazat pe Volt) de hybrid non plugin, eu zic ca erau (mai) departe , mai bine !!

    Dar asta e... din incercari se invata, cateodata din greseli.
    8 5
  • ACE - Craiova
    Datorita frigului capacitatea bateriilor de acumulatoare poate scade cu cca 20-25% ....
    ATENTIE: la temperaturi intre (-10;-20) grade C !!!!
    10 0
  • ce comentarii de oameni fara judecata..capacitatea scade la -20 grade C la 80% ? hahahha ce fumati? si kodak prin anul 2000 erau nr 1 la ce insemna film pt aparate foto..dupa ce a aparut digital camera au dat faliment.. prevad acelasi lucru si pt toyota daca nu se adapteaza pietei.. nu uitati bateria solid state care a aparut deja anul asta sau anul viitor va fi pusa pe autovehicule..asta inseamna de 3 ori autonomia..incarcare in 6 minute.. costul electricitatii e de 10% din cel pe benzina..sunteti naivi sa credeti ca mai ramane cineva pe benzina avend in vedere ca dispare tot motorul atatea piese in miscare costuri de intretinere..sa mergi in electric 700 km costa 20 lei.. coada vacii pt unii e mult
    8 9
  • 7 11
  • toyota are FOMO, fear of missing out, a fost inovator cu prius dar nu a avut voie sa produca electric pur din cauza producatorilor de petrol, Tesla in state unde au infrastructura este o masina ideala, daca ai banii. Performante de super masina si fara un program de intretinere complicat.

    Si prius a fost produs de nisha dar au incecat si a mers bine, a incercat si tesla si bubuit (luand in calcul ca este producator nou si masina costa de 3x cat un prius dotat).

    este Norvegia plina de ele...poate peste 10-15 ani o sa ajunga si o dacia electrica la 10k euro ca altfel numai la salon o sa urc in una.
    8 1
  • 6 10
  • @misha Corect. Plus ca pe 2 si 3 sunt Silverado si Ram :D

    Tesla e un experiment care a prins partial, pentru ca e clar ca e un brand cu preturi premium. Vand mult in California si in Norvegia, state cu venituri foarte ridicate si bonusuri mari in cazul achizitionarii de electrice. Vanzari notabile si in Franta si Germania. In 2016 productia a fost de aproape 84.000 auto.

    Leaf si Bolt au sanse foarte mari, dar pana piata electricelor nu va ajunge la cel putin 10% in Big 3 (China, SUA si UE) nu putem vorbi de ceva foarte inspaimantator pentru masinile cu motorizari clasice.

    Singurul mod prin care se poate face o fortare sunt normele si interdictiile care vor aparea dupa 2020 si mai ales dupa 2025 in toate tarile civilizate. Ar fi un ajutor dat electricelor, asa cum in anii '90 guvernele europene au dat un ajutor diesel-ului, care altfel nu avea nicio sansa in cazul automobilelor personale.
    7 1
  • S-a creat atata agitatie in ultimii 2-3 ani cu electrificarea industriei auto, cu hibrizi, cu Tesla, incat lumea chiar are impresia ca vine apocalipsa electrica. Articole zilnice in toate revistele, pe toate paginile auto online, reclame si mai ales producatorii auto care (de dragul imaginii) scot toti cate 2-3 masini electrice sau hibride. O fac de reclama.
    Reveniti-va la lumea reala tata!
    5 5
  • Mina: As dori o oferta personalizata pentru un Mini. Oare la cine imi... Raspunde
  • Workingformyliving
    Tesla a pierdul trimestrul trecut 13 mii dolari pe madina vanduta, in jur de 6 miliarde daca cititi rapoartele 10q pe care fiecare firma publica este obligata sa le publice. Masinile electrice vor avea succes cand bateria nu isi pierde autonomia la -20 grade, cand le incarci sub 5 minute si ai autonomia celor pe benzina...pana atunci poti sa uiti de era electrica chiar daca hipsterii dependenti de facebook si instagram urla toata ziua. Motoarele conventionale inca au de mers mult inainte. Ganditiva cate fabrici sunt in lume ca produc piese auto...nici o tara nu vrea sa isi falimenteze poporul. Propaganda asta electrica ii foar ca sa prinda bine la voturi in rest fiecare urmeaza cursul profitului
    5 5
  • Din punct de vedere al pietei auto lumea se imparte in 2: Lumea civilizata (US, Europa si China) si restul lumii.

    In restul lumii contreaza 1.Pretul de achizitie, 2.Fiabilitatea, si apoi restul. Pe piata asta motorul pe penzina va ramane mult timp la putere dar nu chiar pentru totdeauna.

    In lumea civilizata guvernele impun reglementari tot mai stricte pentru poluare si/sau bonusuri pentru electrificare ceea ce impinge dezvoltarea electricelor destul de puternic (cu toata reticenta producatorilor).Desi la momentul asta masinile electrice nu sunt inca o solutie de masa cred ca exista suficient interes si fonduri alocate pentru ca in urmatorii 5 ani sa apara solutiile care vor face masinile electrice fezabile (si aici ma refer la bateriile alea cu incarcare rapida si capacitate mare). Si de atunci cred ca va incepe numaratoarea inversa pentru termice ca solutie mainstream. Ele vor ramane mult timp in uz, dar ca solutii de nisa.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru