Toyota este cel mai valoros brand din industria auto

de Dragoș Băltățeanu
Miercuri, 21.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota este considerată cea mai valoroasă marcă din industria auto conform unui top alcătuit de Milward Brown, o respectabilă firmă de cercetare de piaţă.

Toyota s-a menţinut pe prima poziţie în topul celor mai valoroase mărci auto din lume, BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands alcătuit de Milward Brown, o firmă de cercetare de piaţă. Conform aceluiaşi studiu, BMW s-a clasat pe locul doi, în timp ce Ford a avut o revenire impresionantă, urcând pe locul cinci şi depăşind mărci ca Volkswagen sau Nissan.

Conform studiului pentru anul 2014, valoarea de piaţă a mărcii Toyota a crescut cu 21%, marca japoneză valorând acum 29.6 miliarde dolari. "Toyota şi-a menţinut strategia inteligentă reuşind să facă din brandul pe care îl reprezintă un sinonim pentru calitate şi valoare. În plus continuă să dezvolte latura ecologică fiind unul din liderii în domeniul automobilelor cu propulsie hibridă", a spus Peter Walshe, directorul studiului Global BrandZ în cadrul Milward Brown.

Toyota a reuşit să controleze şi efectele a două recall-uri masive care au avut loc în 2009 şi 2010. Reputaţia mărcii a avut de suferit, dar Toyota şi-a revenit în urma acestor probleme. În plus, marca Toyota a reuşit să îşi creeze o imagine pozitivă şi să nu mai fie privită ca un constructor străin pe anumite pieţe. "Au fost probleme cu maşinile japoneze pe piaţa chineză, dar Toyota este privită ca un constructor autohton pe pieţe ca cea din Marea Britanie sau Statele Unite ale Americii prin prisma locurilor de muncă create în aceste ţări", a completat Peter Walshe.

Toyota a fost pe primul loc în topul celor mai valoroase mărci auto de şapte ori în cei nouă ani în care studiul a fost realizat.

În 2010 şi 2012, Toyota nu a reuşit să se claseze pe primul loc.

O creştere spectaculaosă în topul anului 2014 a fost înregistrată de Ford. Valoarea mărcii americane a crescut cu 56%, aceasta valorând acum 11.9 miliarde dolari. Ford a reuşit acest lucru deoarece a putut satisface aşteptările clienţilor atât pe plan local, cât şi global. 

Germanii şi japonezii sunt la putere

Pe locul doi în topul alcătuit de Milward Brown se situează marca germană BMW, cu o creştere de 7%. Valoarea mărcii bavareze este de 25.7 miliarde dolari. În urma celor de la BMW, locul trei este ocupat de Mercedes-Benz, cu o valoare de 21.5 miliarde dolari. Honda este pe locul al patrulea în clasament, cu o valoare de 14.1 miliarde dolari.

Singura marcă din top 10 a cărei valoare de piaţă a scăzut este Volkswagen. Acest declin a făcut ca marca germană să se claseze pe locul şapte. Valoarea Volkswagen este estimată la 8.4 miliarde dolari, o scădere de 4% faţă de anul 2013. Problemele pentru Volkswagen provin din faptul că nu a profitat de creşterea înregistrată de piaţa auto americană şi din cauza volumelor mici vândute pe piaţa chineză.

În timp ce Volkswagen a pierdut un loc în topul mărcilor cu valoare mare de piaţă, marca Audi a înregistrat cea mai mare creştere dintre mărcile germane.

Valoarea Audi a crescut cu 27%, marca din Ingolstadt valorând acum 7.1 miliarde dolari.

Google bate Apple în topul general

În topul general pe întreaga industrie, Google este cea mai valoroasă marcă din lume, reuşind să treacă pe primul loc după ce valoarea mărcii a crescut cu 40%. Google valorează acum 158.8 miliarde dolari, depăşind Apple, fostul loc 1 în ediţia 2013 a topului. Apple valorează acum 147.9 miliarde dolari. 

Poz Marcă Valoare (miliarde $) Procent
1 Toyota 29.6 +21%
2 BMW 25.7 +7%
3 Mercedes-Benz 21.5 +20%
4 Honda 14.1 +14%
5 Ford 11.8 +56%
6 Nissan 11.1 +9%
7 Volkswagen 8.4 -4%
8 Audi 7.1 +27%
9 Chevrolet 4.9
10 Hyundai 4.6 +15%

Comentarii (37)

  • mai uit pe locul 7...si mi se confirma temerile pe care altii refuza sa le vada. "nu a profitat de creşterea înregistrată de piaţa auto americană şi din cauza volumelor mici vândute pe piaţa chineză." - ups...tocmai pietele cele mai dinamice

    cineva imi zicea ca daca tot esti foarte sus nu mai poti creste....un 21% crestere e o nimica toata.

    Iar Ford.....
    15 17
  • Cam asta e diferenta cand vine vorba de cultura: unii se ingramadesc la masini cu recall cum a facut Toyota, altii fac coada la VW pline de probleme.
    Succes in continuare Toyota. Un brand care si-a vazut de treaba in ciuda problemelor invocate de diversi care au incercat sa-i darame pentru ca sunt cei mai puternici.
    Si pe langa faptul ca japonezii le dau clasa europenilor si americanilor, se mai si aliaza pentru a produce motoare, care se stie ca sunt cele mai fiabile oricum.
    26 23
  • @dragosb

    Sunt curios de pe ce site ailuat aceste data? banuiesc ca poti spune, nu e secret:

    Deasemenea as fi foarte curios sa vad cat valoreaza Fiat si Alfa Romeo!
    3 7
  • @ Vali
    Un top lipsit de relevanta la fel ca si celalalte asemanatoare . Alt top da Ferrari cel mai valoros brand din lume ( la general nu numai auto ) . Unde este Ferrari in topul intocmit de Milward Brown ? In Europa imaginea buna din SUA nu o ajuta deloc pe Toyota unde are o cota de piata mai mica decat Skoda desi are 3 uzine in UE si una in Turcia si o gama mai variata ca Skoda . De ce europenii nu apreciaza marcile japoneze ? Idem pentru Honda, care in luna aprilie 2014 a avut o cota de piata in Europa de 0.9 % !
    19 9
  • @vianu
    era vorba de vanzari, compari mere cu pere
    15 5
  • Tinand cont ca Asia este cel mai populat continent este si normal ca marcile lor sa aiba cele mai mari vanzari
    10 5
  • @@no-name

    citeste si printre randuri....ai sa descoperi mai multa informatie in spatiul liber decat ce este scris cu negru.

    Adevarat ca pentru asta iti trebuie o multime supraunitara de neuroni si capacitatea de analiza.

    Succes.
    9 12
  • @ vianu
    Toyota conteaza la vanzari doar in Asia si America de Nord . In Europa desi are 3 uzine in UE si una in Turcia, marca Toyota se zbate in ANONIMAT fiind depasita de Skoda care nu are o gama la fel de mare, costa cel putin cat Toyota ( vezi Octavia vs Corolla ), are pe hartie o imagine mult mai slaba decat Toyota si cu toate astea Skoda surclaseaza in Europa la vanzari Toyota . Clasament TOP 10 modele vandute in Europa in Aprilie 2014 : VW Golf 49.653
    Ford Fiesta 28.421
    Renault Clio 26.231
    VW Polo 23.442
    Opel/Vauxhall Corsa 20.326
    Ford Focus 20.179
    Nissan Qashqai 19.535
    Peugeot 208 19.485
    Audi A3 18.880
    Skoda Octavia 17.693
    11 6
  • @vianu
    tipic, ce altceva poti spune
    pentru omul de cand doar cifre pe hartie
    pe langa vanzarile facute ar fi bine sa fie pus langa si profitul, atunci faci o idee
    12 2
  • @all,

    Cu @vianu e osteneala zadarnica. Lasati-l sa citeasca in liniste de pe internet. Cand ajungeti la partea cu "analiza" personala, sariti-o cu incredere. Daca nu sunteti de acord cu el, urmeaza vocabularul de baza: laturi, fecale, voma, remarci la inteligenta ta, nr de neuroni, etc. Ca la piata.

    taiota vinde foarte bine acolo unde exista populatie masiva din asia, indiferent de rasa, religie, zona a continentului, etc. Europa deocamdata e singura care a mai ramas cat de cat intacta. Pentru cat timp? Deja se vorbeste de noi orase aparute pe harta: Londonistan, Parislamabad, etc.
    5 8
  • Suleyman
    Toyota tot masini urate ca design face. Ca sa nu mai pomenesc de anii 2008 cand avea cele mai hidoase masini: Corolla, Auris, Rav4, Yaris, Aygo, Avensis. Acuma parca is revin usor usor.
    16 7
  • Pot sa pun pariu ca nici unul dintre cei de mai sus nu are o Toyota noua!
    Pupati-le poalele la asiatici ,in continuare! Avem un viitor!!!!!!
    12 8
  • Toyotele sunt overrated in ultimul hal. Daca vorbesti de toyota, tot ce auzi e Supra si Lexus. Ok, Lexus e alt brand si Supra nu exista. Altceva? Da, au cateva masini bune, Celica GT-4, Corolla AE86, total de acord, dar in rest mie mi se par niste masini enorm de plictisitoare, lipsite de caracter si facute pentru cei care au o familie si se plimba intre scolile copiilor si servici, pentru oameni care masina e ca un frigider: "ba nene, sa mearga bine, sa ma tina, sa fie ieftin si sa fie silentios" si cam aici se opresc criteriile de selectie a multor masini japoneze. Toata lumea admite fiabilitatea, e un punct forte, dar in rest? si nici fiabilitatea, eu am impresia ca nu-i chiar asa roz situatia cum se lauda toata lumea.
    Cum zicea Lache, sunt destui latrai pentru japoneze (majoritatea aparuti odata cu seria Fast and Furious si NFS) insa daca le-ai da 30.000 de euro, poate 10% din ei si-ar lua o japoneza noua.
    13 7
  • @mowgli, tu esti crescut in padure copile.........

    @Lache , tu iar ti-ai luat medicamentele pe stomacul gol ?

    @pamflesteanu, hai sictir

    Restul e CANCAN !

    On topic : Era de asteptat, la fel cum era de asteptat reactia ultrasilor VAG-isti.
    5 13
  • Andrei
    @ mowgli ai dreptate in legatura cu multi care se dau cu japonezele, insa nu cred ca is chiar atat de mediocre cum le descrii tu.
    Top 10 pentru mine e asa: 1- Mercedes-benz, 2-Bmw, 3-Audi, 4-Toyota, 5-Vw, 6-Honda, 7-Ford, 8-Nissan 9-Chevrolet, 10-Mazda...un clasament mult mai armonic...inceput cu Mercedes---continut solid---sfarsit frumos.
    1 1
  • Piata auto romaneasca este dominata sau nu de masini second hand? eu cred ca da avand in vedere salariul mediu.Ce varsta au masinile astea? Peste 10 ani.De unde vin? Cine le face? Banuiesc ca raspunsul este Europa.Cate supermasini second hand japoneze sunt in Romania? Mai vechi de cei 10 ani.Vad ca in Romania se schimba masinile noi ca perchile de sosete.Mai ceva ca intr-o tara normala unde salariul mediu este de 5 ori mai mare ca in Romanica.
    Va doresc la toti,masini noi japoneze pe care sa le tineti pana la moarte.Trebuie sa aveti nervii de otel.Foarte putini reusesc sa nu fie deranjati de greierasii din superfiabilele si adevaratele opera de arte japoneze.
    Apropos(Ghionele,este corect scris?) ,acum lucrez la o superfiabila Honda Strem,motor de 2 litri,bezina ,injectie directa.An de fabricatie 2009.Aproape 80 000 de km.Trebuie sa-i schimba axa cu came care actioneaza pompa de benzina.Si pompa de benzina trebuie schimbata.Pentru ca sunt uzate camele si nu mai primeste destula benzina.Asta este problema lor.Si nu este ieftin,si nu este acoperita de garantie,si nu au avut nici un recall.
    5 2
  • @mowgli - Eu am RAV4 2.0 benzina+gaz 2007, BMW 535d 2005 si Nissan Pathfinder 2005 2.5 d.

    pana la 150k de km reparatii - BMW-ul a mancat ~5000 euro (si inca cam atat pana la 200k de km), Pathfinder-ul ~2000 euro, RAV4 - 300 euro.

    Inainte de RAV-ul asta, am avut modelul anterior (2001) 2.0 benzina care l-am luat la 260k de km si l-am vandut la 320k de km (si mergea foarte bine), perioada in care am bagat ~500 euro in reparatii,

    Da, RAV 4 nu-mi ofera lux, nu exceleaza in nimic, dar este o masina CORECTA si care TINE CU CASA, o masina care merge foarte bien si placut si careia nu am ce sa-i reprosez!

    Asta este si scopul Toyota in general si este atins cam tot timpul!
    6 4
  • Azazel
    Daca esti manelist si nu ai o Toyota cu valoarea cea mai mare, e vai de capul tau.
    @Mowgli, de GT86 ai auzit? Te-ai dat cu un LC120 vreodata? Te-ai urcat pe munti cu un Hilux? Si ca fiabilitate, stai linistit ca tot acolo sus e in continuare. Si pentru Toyota piata europeana nu este la fel de importamta ca America sau Asia, adica piete mai mari si cu potential de cumparare mai mare.
    PS: am Skoda Octavia.
    3 4
  • @Azazel, de ce ai Skoda si nu o Toyota atunci?

    @GTR de acord cu tine, da BMW-ul e diesel, nu se pune :) Diesel-urile la BMW sunt foarte complexe si cu riscuri mari ca ceva sa pice, e un pret pe care-l platesti pt cel mai performant diesel la vremea lui.
    De acord cu tine, o Toyota de multe ori se va dovedi mai fiabila, doar ca reputatia asta de masina indestructibila eu n-o cred sincer.
    Ai bagat 300 de euro in ea, ok, maica-mea o bagat mai putin intr-o masina din 87 si frantuzeasca, acelasi lucru iti zic si unii posesori de Logan sau VW, sau eu ca posesor de BMW ma pot lauda cu astfel de cifre desi au mult mai multi ani sub capota decat al tau 535d.

    @Andrei, n-am zis mediocre, ci supraevaluate si laudate. In mod clar sunt masini bune si o forta de temut pe orice continent, as alege si eu o japoneza in fata multor marci, de exemplu n-as alege nici un BMW sub 40.000 de euro in locul unei Mazda 6 la 25.000 de euro. De fapt, daca as avea banii aia, din toate masinile, o Mazda 6 cred ca as alege daca mi-as dori o masina noua.
    2 0
  • Azazel
    Pentru ca o Toyota cu un diesel de 140 CP, navigatie, DSG si 4x4 nu se gasea decat pe Rav 4 nou care costa cu peste 10000 de euro mai mult decat am dat eu pe Octavia Scout care avea 3 ani si 65000 km.
    3 3
  • @Azazel, stiu eu o Toyota Celica din 94 faina de tot. Stiu si un RX-8 negru fain, la 5500 de euro, ce zici? Sau o Miata din 92 de 1,6 la 3200, are si hard top din fibra de sticla.
    2 1
  • Cearta Toyota vs. VW e stupida pentru ca ambele marci sunt cam acelasi lucru: masini pentru toata lumea (afara nu la noi, mai ales de cand cu lipsa creditarii), cu design normal spre insipid pe multe modele care fac insa forte bine ceea ce-si propun.

    Daca vreo 90 de ani duelul intre cine produce mai mult s-a dus intre Chevrolet si Ford (primii au avut cele mai multe vanzari all-time ca brand), in prezent vorbim de Toyota vs. VW (ma refer la brand-uri nu la grupuri ca mai e si GM pe podium). E un fel de Canon vs. Nikon si asa o sa fie mereu (doua firme isi vor disputa in final suprematia).
    0 1
  • Azazel
    @mowgli
    Asa, si?
    Vorbesc de masini din vremurile noastre, nu ale parintilor.
    2 4
  • japoneze
    ...din experienta pot sa va spun ca japonezii sunt printre cei mai chitzibushari clienti in domeniul auto. Chiar enervanti as putea spune, unii dintre cei mai atenti la detalii. Teste peste teste, pana aproba un produs. Nu degeaba au unele dintre cele mai fiabile marci de masini. Vorbind despre ... arborii cu came, mai mult ca sigur ca tachetii, sau lagarele bratelor supapelor sau etc. nu sunt componente Honda. Poate nici arborele cu came respectiv nu a fost produs in vreo fabrica Honda. Si chiar si asa le mai scapa si lor si folosesc componente deficiente. Sunt multe de spus aici...dar oricum, masinile japoneze...dupa modul de lucru al japonezilor, chiar si numai teoretic ar trebui sa fie demne de incredere, si chiar sunt.
    Acum, si mecanicii ... nu toti se pricep la diagnoze, analize, etc. Cauzele pot sa fie multiple. Nu trebuie sa tragem repede concluzii cu caracter general.
    2 3
  • japoneze
    ... axul ala "cu came" al pompei de benzina , deci toata pompa de benzina, de presiune inalta de pe injectia directa, in mod sigur nu e facuta de Honda. Este o pompa cu pistonase, daca s-a uzat profilul camei axului, datorita frecarii cu tacheti pistonaselor, poate arcurile au fost prea tari, poate materialele au fost deficiente, etc. nu se mai produce alimentarea prevazuta si e normal sa fuctioneze deficient (aprinderea)
    Dar nu este vina directa a lui Honda. Poate a unei terte companii...Bosch, Delphi etc.
    2 3
  • Te-ai specializat ,cumva ,la Honda,si noi nu stim? Le-ai proiectat tu axele si pompele? Toate modelele astea au problama aista! Acum astept axul si pompa Bosch din Japonia! Vai de capul tau!
    4 3
  • bai Lache...
    ba Lache, esti doar un mecanic sh-atat 'ntelegi??
    Bosch, Delphi erau exemple, nu stau sa ma uit ca tine ce scrie pe ele, ca doar le demontezi, si pui piesa buna, nu? Sau probabil le si faci o analiza dupa?? Nu-s expert in Honda ca tine, Lache :)
    Si chiar daca scrie Honda pe capacul pompei, si asa s-ar putea sa fie facuta de alta companie si mai apare un nume acolo. De obicei nu-si fac producatorii pompele.
    Ideea era ca multi, mai ales "specialisti" ca tine aveti impresia ca producatorul masinii poarta toata vina, partial, ptr ca multe componente sunt furnizate de terti, din sectorul automotive.
    Bosch e nr-ul unu pe sectorul asta, si era doar un exemplu si chiar si ei mai au produse cu probleme.
    3 2
  • @Japoneze argumentul tau aplicabil la orice marca auto, stii asta nu?

    @Azazel, ai vazut ca nu te-ai prins? pai daca-s atata de fiabile mai nene si invicibile, de ce sa nu-ti iei o japoneza de pe vremea parintilor? Au istorie, au pedigree, isi mentin valoarea si cel mai important, nu se strica veci, bagi doar benzina pana o lasi mostenire nu? cel putin asa se lauda lumea.

    Eu chiar acum vb cu prieten din Bucuresti cu o Toyota Aygo benzina, 80.000 de km, pe drum catre servici incepe sa scoata sunete ciudate la motor, de la servici pleaca doar pe platforma. Concluzia in service? Cuzineti uzati atata de tare incat au mancat arborele cotit. Eu nu stiu ma, da la fostul meu TDS din 93 cu 700.000 de km n-am schimbat nici macar bujiile... de alea din '80 nu mai vorbesc ca n-are rost...
    2 2
  • si bai Lache
    ai auzit de OEM-euri? nu?? pai ti-am zis ca esti doar un mecanic,
    pompa aia e facuta de un OEM.
    1 2
  • @mowgli
    da, normal ca este valabil la orice marca
    ce am vrut sa spun e ca japonezii sunt f atenti, dar f atenti cu componentele de la OEM-uri, n-am avut masina japoneza pana acum, dar dupa cum am observat ca procedeaza, pot sa am incredere in ele.
    Nu-mi plac ca design, ext/int, nu ca si calitate.
    Insa Land Cruiser V8 , da, asta e masina adevarata.
    1 1
  • japoneze
    cu exemple putem sa venim fiecare, am un coleg, care are o Honda Civic de vreo 3-4 ani, mi-a spus ca n-a avut probleme cu ea si ca este multumit
    1 2
  • Mafiotule,nedelciule,robert,sau dreacu mai stie cum iti zici.Mai bine technician auto(mecanici nu mai sunt de mult),decat un vanzator auto care minte clientii,cu zambetul pe buze. Tipic romanesc: fac o tampenie,dar nu este vina mea.Altcineva sa-si assume responsabilitatea.
    poor bugger!
    3 1
  • irina logan
    pompele de inalta presiune cu ax propriu (cele cu 3 pistonase, de exemplu, de presiune ridicata) de pe motoarele mari, diesel, sunt mai bune din punctul meu de vedere, deoarece nu actioneaza radial, direct pe cama prevazuta pt pompa, a axului cu came, ci doar sunt cuplate la axul cu came. Daca pompa se defecteaza se inlocuieste , asta cu un singur piston, cu plunjer radial direct pe axul cu came, de pe motoarele pe benzina (care nu necesita o presiune atat de mare, repartizata pe injectoare) daca are probleme de functionare, uzeaza prematur cama de pe axul cu came, datorita frecarilor generate.
    Ele in general sunt testate, inclusiv folosind un ax cu came identic cu cel al tipului de masina pe care se monteaza, dar se intampla sa aiba probleme in timp din n motive. Si asta duce la probleme de aprindere datorita scaderii presiunii combustibilului din injectoare.
    Deci problema e a pompei care se defecteaza, generand frecari ridicate, intre tachet si cama, generand uzura prematura a axului cu came.
    Iar de asta se face vinovat furnizorul de pompe validat de Honda.
    Asta daca masina e in garantie. Daca e un Stream de prin ...2003, nu cred ca e cazul.
    Iar un recall se face daca e o problema generala, nu ptr. cateva cazuri particulare, care nu intra nici la nivel de statistica.
    2 0
  • cele cu un sigur piston, sunt mult mai ieftine (si suficiente) iar in automotive, cativa dolari/euro x nr de motoare pe care se monteaza componentul respectiv, reprezinta un motiv intemeiat ...
    3 0
  • Azazel
    @mowgli, Aygo nu prea este o masina japoneza si asta se vede. Aygo dpdv al fiabilitatii a fost o dezamagire.
    De ce nu-mi iau o japoneza de pe vremea bunicii? Simplu. Pentru ca, la fel ca orice masina din acele vremuri, nu-mi ofera nici confortul, nici siguranta, nici dinamica, poate nici consumul, nici ergonomia, nici finisajele si nici spatiul unei masini din 2009. Ma refer evident la clasa compacta
    Despre asta e vorba. Plus ca, Toyota mai are si "talentul" de multe ori sa faca masini plictisitoare. Acum vreo 4-5 ani am mers cu un Auris de 1.3 99 CP sau cat o fi avut. M-am simtit cam ciudat in masina aia comparativ cu Octavia. Masina era de firma, avea deja aprox. 90000 de km in vreo 3 ani, nimeni nu avea mila de ea si mergea totusi mergea ceas.
    Nimic nu batea, nimic nu troncanea, nimic nu scartaia... dar la 100 km/h motorul se aude cum il aud eu la masina mea la de la 140 km/h in sus.
    Nu uita insa un lucru: Toyota a picat pe locul 2 in lume dupa un recall masiv si un tsunami in Japonia. Si dupa un an a ajuns din nou pe locul 1. De ce? Dintr-un motiv pe care foarte multi il vaneaza si foarte putin il reusesc sa-l castige: increderea clinetilor in masinile tale. Clineti care te sustin orice ar fi si iti cumpara masini si a doua, poate si a treia oara. Ei bine, asta cel mai des se intampla la Toyota. Ma refer aici la piete mari si dezvoltate, in nici un caz la Romania si de ce nu, poate nici la Europa in mod deosebit.
    2 0
  • @Azazel, de acord cu tot ce spui si sa fim seriosi, Toyota si japonezele in general sunt ceea ce sunt datorita pietei din America in foarte mare parte. Au fost destepti si au exploatat o mare slabiciune in industria auto, lipsa masinilor fiabile, economice si facute cu cap pentru ca practic si o Dacie 1310 avea mai mult sens si era mai eficienta decat multe masini americane si cand le-au oferit astora posibilitatea sa circule intr-o siguranta mai mare, la viteze la fel de mari daca nu mai mari si cu un consum de 7-8% in loc de 15% cat luau barjele americane pe autostrada, sigur ca au castigat piata insa in Europa discrepanta asta intre masini japoneze si europene eu unul n-o vad atat de avansata.
    Daca te uiti prin rapoarte de fiabilitate si vezi ce tampenii se raporteaza ca "probleme de fiabilitate" ramai tampit. Chestii precum becuri arse, greieri in masina, butoane care nu merg sau maruntisuri dinastea mie nu mi se par probleme de fiabilitate.
    Cand iti crapa pompa de apa, cand se sparge chiuloasa, cand se indoaie supapele sau cand masina nu mai porneste, astea da, sunt probleme de fiabilitate.
    2 0
  • Toate problemele de fiabilitate enumerate de tine le gasesti foarte usor la orice VW ti-ai cumpara.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru