Feedback

Toyota Hilux, repetent la testul elanului: la 60 de km/h mașina e un pericol

Publicat Sambata, 29.10.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 35
Toyota Hilux, repetent la testul elanului: la 60 de km/h mașina e un pericol - Poza 1
Toyota Hilux este unul dintre cele mai populare modele pick-up, motiv pentru care a și fost suspus la testul elanului de către un ziar suedez.

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Toyota Hilux
Cere ofertă

Suedezii au inventat unul dintre cele mai dificile teste de stabilitate și tot ei caută să împingă limitele mașinilor actuale tot mai departe. Testul elanului a pus probleme mari de-a lungul timpului și continuă să o facă.

Toyota Hilux, unul dintre cele mai populare pick-up-uri din lume, pare să aibă ceva probleme cu depășirea acestei probe. Publicația suedeză Teknikens Varld, devenită populară după ce a răsturnat un Mercedes A-Klasse din 1997 și un Jeep Grand Cherokee din 2012, în cadrul aceleiași probe, susține că Hilux nu este departe de un comportament periculos. Mai mult, nu a evoluat deloc față de comportamentul său de acum nouă ani, când a fost testat de aceeași publicație.

Pus în fața evitării unui obstacol apărut brusc pe carosabil, și atunci și acum Hilux a dat dovezi serioase de instabilitate. Asta, deși viteza de deplasare era fixată la numai 60 de km/h. Ceilalți rivali din segment, cum ar fi Nissan Navara, Volkswagen Amarok, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 sau Ford Ranger, s-au descurcat mai bine.

Esential 60 de km/h este viteza la care s-a desfășurat testul suedezilor.
Potrivit publicației suedeze, Hilux vine în standard cu un sistem ESP, dar ar fi avut nevoie și de unul împotriva răsturnării. Asta pentru că un set de anvelope cu o aderență foarte bună poate face ca mașina să se răstoarne.

Concluziile testului realizat de suedezi au fost destul de simple: există o problemă cu sistemul de asistență dinamică. Recomandarea jurnaliștilor care au efectuat testul a fost ca viitorii clienți să opteze pentru dimensiuni ceva mai mici ale jantelor. Sau să renunțe la achiziție.


Comentarii (35)

  • Marius
    De parca ar fi prima data...Un prieten a facut praf 2 Hilux-uri in 2 ani din cauza instabilitatii. Stiu, nu e cruiser, dar facea drumuri cu masina (are firma de constructii) intre Baia Mare si Bucuresti, de regula noaptea, si la manevre bruste (e inevitabil in Ro) iesea cu masina in decor.
    24 11
  • Un pericol public ce trebuie evitat. Ba chiar scos de pe piata.
    Presupun ca asta se intampla cand pui suspensie multilink pe spate, smechera si performanta, nu ca saracii aia de nemti cu osia lor de caruta.
    33 23
  • mari c.: Ma puteti ajuta cu o parere, ve rog? Raspunde
  • @mowgli
    27 36
  • O veste care parcă vine ȋn sprijinul redacției AM, “tocată” de moș inexo ȋn ultima vreme pe motiv de publicitate preferențială (pro-Toyota). Rețeta succesului “reabilitării” (faza cu obiectivitatea) ȋn ochii scepticilor: publici o informație reală și defavorabilă despre Toyota (ba mai mult, nu te sfiești să apelezi la o soluție extremă: “renunțați la achiziție”) și…Ce și? Gata, asta-i tot!

    Oricum, nu Hilux constituie grosul vânzărilor pe-aicilișea. România devine un Triunghi al Bermudelor pentru…sate ȋntregi (cu natalitate tinzând spre zero), iar nouă ne trebuie tichie de mărgăritar (Hilux și altele din categoria “nu știu de-astea”).

    Vă propun un exercițiu simplu – intrați pe AM, dar nu alegeți să dați “X” pe reclama mobilă care se referă la TMC, apoi accesați acest articol și veți fi martorii unei juxtapuneri superbe: “Toyota Hilux…un pericol” / “Noul Lexus RX – Amazing in motion”. Dar dacă, ȋn loc de noul Lexus RX, ar fi apărut chiar Toyota Hilux?
    De-aia nu vreau să comit prostia de a mă orienta către alt site, poate mai valoros, dar nu la fel de savuros…
    14 8
  • pai este absolut normal, o masina inalta cu motor fata, tractiune spate si fara greutate pe puntea spate, nu va trece niciodata testul elanului, dar cu certitudine ca trece testul fermierului in europa sau al razboiului in orientul mijlociu, am cam uitat faptul ca o masina trebuie sa faca bine treaba pt. care a fost destinata, nu binisor pe toate (am condus un an de zile una, pe sosea era o gluma dar, in desert cu toata alta poveste)
    22 11
  • @mm, recunoaste ca nici nu te-ai obosit sa te uiti la clip sau sa citesti stirea.
    10 12
  • Uite că, totuși, chiar și Hilux a coborât cu liftul (“cearșaful” antrenat “gravitațional” din frontispiciul paginii principale AM). Dar, luat prin surprindere, n-am apucat să citesc toate datele din reclamă; oricum, zicea ceva despre mașina perfectă pentru cumpărături, disponibilă cu livrare imediată. Dar, ca să eviți elanii beți (au băut de fericire că Dinamo 1 a surclasat-o – cu scor pârâu, nu fluviu – pe Dinamo 2) și rătăciți pe stradă, ar trebui s-o iei pe câmp…Evrika! știu eu vreo două hipermarketuri ȋnconjurate de teren arabil, dar și un teren de vânzare, pe care edilii l-au lăsat pradă capriciilor formării reliefului (pe acesta s-ar simți Hilux ca Michael Phelps ȋn apă, iar “jafurile nemțești n-au ce căuta”).
    11 4
  • Au trecut 9 ani in care Toyota si-a aratat respectul fata de clienti. Suspensia asta extraterestra, continua sa fie folosita la nesfarsit. Toyota, pentru mine, are cele mai anoste modele. Suspensii, motoare, whatever! Si cand te gandesti ca Grand Cherokee are suspensie multilink pe spate.
    15 10
  • razvanis
    Jenant, #dropthemic
    7 3
  • Raspunsul Toyota:

    "Based on all the tests carried out during development, we are confident that the Toyota Hilux is a safe vehicle. As we understand, you have performed an evasive maneuver test according to your magazine testing protocols on several pickups, including the Toyota Hilux. You have informed us that the Toyota Hilux is not living up to your expectations. We were surprised by the test result, and we will take your evaluation very seriously, in the same serious way we do with the capacity for evasive maneuvers in the development of our vehicles. Hilux has been repeatedly tested according to the ISO 3888 standard for evasive maneuver tests during the development of the model and then it passed the tests successfully. Several technical parameters have an impact on the outcome of an evasive maneuver, so we want to better understand the exact parameters for your test.

    Bengt Dalström, General Manager
    External Affairs/PR, Toyota Sweden AB"

    http://teknikensvarld.se/the-new-toyota-hilux-close-to-tipping-over-338223/
    15 3
  • Atata timp cat problema asta se manifesta doar la Hilux e clar ca nu-i o problema scuzabila. Totusi 60 km/h e viteza de mers in localitati pe drumuri nationale si un pieton/caruta/tractor pot intra oricand pe carosabil fara sa se asigure, generand o astfel de manevra si atunci ce facem? Oricat de bun offroad-er ar fi, tot pe sosele va merge cel mai mult...
    19 5
  • @mowgli
    13 23
  • don.B: De ce "urla" motorul cand se incalzeste? Raspunde
  • @mascarici - iar ti-ai pregatit prost apararea, cu toate ca ai avut ceva timp de la aparitia informatiei. :)
    12 5
  • Si celelalte se răstoarnă, nu la 60 dar cu siguranța la 70.
    Celebrele Suzuki Vitara recunoscute pt fiabilitate si performante off road sunt exact la fel. Am derapat de 3 ori cu Vitara la 60 la ora cu soferi diferiti de fiecare data si fara sa faca ce-au facut aia in test.
    Toyota Hilux e o masina utilitara si trebuie conduse ca o utilitara.
    14 3
  • 4 10
  • 8 13
  • Sincer sa fiu cred ca relevanta acestui test in viata reala tinde aproape de zero: atata timp cat adaptezi viteza la conditiile de drum si la ce poate masina, este putin probabil sa te rastorni cu ea. Aici ma refer la tara nostra unde stiti foarte bine cum sunt drumurile.De vest nici nu are rost sa mai vorbim.
    Pe de alta parte intreb daca stie cineva vreo statistica de hiluxuri care s-au rasturnat, aici in europa cat si pe celelte continente.
    10 8
  • @top - cand ai facut ultima data un drum Constanta - Satu Mare sa vezi cam cum se circula pe drumurile nationale si cam ce pericole poti intampina prin localitati. Nu vorbim de o viteza de 120 km/h ci de una de 60, adica limita maxima tolerata in localitati ... Daca era un handicap al tuturor masinilor din segment era altceva. Atata timp cat Toyota recunoaste ca este o problema pe care o va investiga, problema chiar e problema...
    11 5
  • Ca sa fim corecti, ar trebui sa intrebam ce alte masini din segmentul acesta au mai fost supuse acestui test. Ca si experienta personala, marturisesc ca am avut pe mana un L200 si, descarcat, era destul de instabil. Sunt masini facute sa care marfuri si echipamente in conditii dificile. Repet insa, daca Amarock si Ranger au trecut fara probleme acest test, atunci se poate vorbi de o bila neagra in dreptul Toyota. Insa daca-mi amintesc bine, ponegrirea Loganului de catre presa Germana a inceput tot cu testul elanului, nu?
    16 7
  • @@@mowgli

    "Banuiesc ca datorita problemelor de stabilitate si fiabilitate este "unul dintre cele mai populare pick-up-uri din lume"

    Ai dreptate.... insa pe cei mai fideli clienti, respectiv teroristii din ISSIS, nu-i prea intereseaza capitolul siguranta. Ca se sinucid inainte involuntar conducand masini nesigure sau ca se detoneaza, tot in sanul lui Alah ajung....
    13 6
  • Cine se plange de suspensia spate a masinii asteia (si similarele sunt la fel) trebuie sa stie ca este singura care rezista abuzurilor unui pick-up.
    Suspensia cu arcuri foi si punte rigida nu te lasa niciodata in drum. Zicea cineva mai sus de Grand Cherokee ce are multilink pe spate. Are pentru ca nu e pick-up. Daca era pick-up, avea sigur arcuri foi.
    Toate utilitarele medii-mari cu bena in spate sunt pe punte rigida si arcuri foi.
    10 1
  • @mowgli. Cu toata consideratia. Toyota Hilux ofera o punte rigida pe spate, nu Multi-link.
    5 1
  • Claudiu Niculescu: Aș vrea să știu cât mă costă la reprezentanta ( service) bmw un... Raspunde
  • Erata : Adica acelasi lucru se poate intampla cu oricare model de la producatori cu o asemenea solutie .
    3 1
  • Ignat Paulescu
    @all best users, va bateti capul degeaba cu pseudo cunoscatorii automobilistici. Chiar azi am accesat acest articol, si mare mi-a fost mirarea sa citesc ''perlele'' asa numitului Claudiu, pardon mowgli_jungle :))) . Baietasul asta e un adevarat Guru al industriei auto. Toyota Hilux vine cu o caroserie pe cadru, asadar existenta sasiului aduce niste limitari in construirea caroseriei dar si ale stabilitatii + ca avem un centru ridicat fata de un alt offroader cu caroserie autoportanta, care acompaniate cu suspensia spate cu punte rigida si arcuri pe foi ( nu Multi-link cum zice expertul nostru ) si o inaltime mai mare il fac pe Hilux vulnerabil la acest test al elanului. Dar oare Hilux este gandit pentru DRAG RACE ? Evident ca nu, orice om cu un dram de cultura auto stie acest lucru. E ca si cum ti-ai lua o utilitara sa faci liniute pe strazi . Masina asta are cadru din otel de mare rezistenta ( sa nu uitam ca Hilux este cel mai indestructibil pick-up din lume ) care o ajuta sa reziste la cele mai mari abuzuri cotidiene, asadar ea nu-i facuta sa fie stabila pe curbe sau sa faci manevre bruste. Cand mergi prin localitati limita este de 40 si respectiv 50km/h in RO nu de 60 ( am vazut limita si de 30 in sate ) , iar in curbe periculoase ca si ''secventa din testul elanului'' avem limita chiar si de 20 km/h pe anumite sectoare + ca daca esti si incarcat, nu vei merge cu mare viteza, chiar mai incet decat limita din localitati impusa de 50. Repet inca odata pick-up -ul sau orice offroader nu-s pentru a ataca curbe periculoase in mod dinamic. Eu intru cu Cielo de anii 90 cu ZERO electronica sa execut secventa ''moose test'' si pot paria ca bat Hiluxul cu tot cu ESP si cu jde mii de sisteme electronice ce ziceti ? si asta fiindca avem masini concepute diferit prima este o masina destinata on road cu centru de greutate jos si cu caroserie autoportanta, iar a doua o utilitara destinata exclusiv off-road . Deci fiecare automobil este proiectat sa atace paliere comerciale diferite. Sa zici de Hilux ca nu sta bine pe curbe, e ca si cum ai acuza o balerina ca e prea slaba. Intre timp Toyota isi mentine pozitia de cel mai valoros brand auto in ceea ce priveste R&D dar si respectarea nevoilor consumatorilor vis a vis de marca.
    7 5
  • @mowgli
    ''modele germane'' , care sunt acestea ? Ni le poti prezenta si noua ? Prietene, NU exista modele germane, mai ales in acest segment unde. japonezele fac legea la categoria pick-up utility vehicle. Avem Nissan Navara NP, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Toyota Hilux, evident ma refer doar la cele Europene. Daca ar fii sa fac referire la cele destinate altor piete, pai avem asa : Toyota Tundra V8 G-Force 5,7L , Toyota Tacoma V8 TRD , Honda Ridgeline v6, Nissan Titan, etc. Unde-s cele germane ? Nici macar in top nu apare , nu mai zic de vreo referinta :))))
    6 3
  • @Ignat Paulescu nu contest capacitățile off-road ale mașinii si fiabilitatea Toyota, dar ești in oraș si trebuie sa ferești un pieton, ai 62km/h!? Omori alți 3 care sunt pe trotuar!
    Nu sunt de acord cu afirmația ca Toyota nu a evoluat, 60km/h fata de 37km/h înseamnă +40%
    Dintre toate testele pe care anumite publicații, asociații le fac (EURONCAP/AMS/...) testul acesta pare cel mai pertinent si frecvent ca si incidenta. Testele sunt făcute de piloți profesioniști, ce poate face un șofer care are 2luni vechime?
    4 4
  • Bai esti nebun ? Si ocolesti pietonul pe trecerea de pietoni ai ? :))))) Cu asa minti sclipitoare nu vad ca progresul RO in urmatorii ani sa tinda spre perfectiune. Nu mai vb de civilizarea in trafic acolo unde ''expertii nostrii'' ( unde-i vizat si al de sus) e in stare sa ocoleasca pietonul pe trecerea de pieton in loc sa reduca viteza pana la limita accidentului inainte de trecerea de pietoni si eventual sa-i cedeze prioritate celui angajat sa traverseze strada asa cum este etic si regulamentar ....dar deh, multi au mansarda cam putreda .
    4 1
  • PS: In alta ordine de idei, chiar nu stiu cine-si cumpara un pick-up sa mearga cu el in oras :)))) , sau cand ai putea circula prin Bucuresti cu 60km/h ? . Poate doar de Paste, de Craciun si de Anul Nou ( 1 ianuarie ) , astfel traficul se desfasoara bara la bara in coloana cu opripri porniri si cu mers de maxim 10 la ora :)))) .
    4 0
  • Ignat Paulescu
    @xxx, Probabil userul anonim ti-a explicat el destul de clar. O astfel de abordare de care zici tu este considerata ilegala si de-a dreptul penala. Cum sa ocolesti pietonul pe trecere ? In al doilea rand o evitare de care spui tu, poate avea urmari dezastruoase si in cazul unui sport car mult mai manevrabil decat un Hilux, soferul poate trage brusc de volan intrant pe trotuar, lovind 3 pietoni apoi oprinduse intr-un stalp. Ce zici ? Se poate intampla asta ? Evident ca se poate. Oricum ai da-o bine nu-i este nimanui. Dar ce zici de BMW-ul I8 care a acrosat parapetul condus de un super pilor ? Acolo consider un adevarat dezastru , mai ales daca ne gandim pt ce a fost conceput I8 - pt circuit . BMW I8 e un pericol public ce trebuie evitat. Ba chiar scos de pe piata.
    3 3
  • Mai sa fie. Astia rastoarna Hilux la 60km/h iar arabii care fac drift cu ele la viteze dementiale nu le pot rasturna ? Ceva imi pute a marketing Suedez prin care vor sa impresioneze cu Volvo.
    4 1
  • https://www.youtube.com/watch?v=UeSz9w0j2QY
    3 0
  • La replica asta chiar nu m-am gandit. Ai +1 de la je. Chiar m-a pus pe ganduri si pe mine dupa ce am vazut clipul de la arabi. Hiluxul ala s-a intors destul de violent la viteza care de obicei sare de 150 km/h cand fac se executa drifturi , iar pick-upul a ramas lipit de asfalt . Ciudati astia de la ''moose test'' , tind sa cred ca-s aceeasi falsificatori precum DEKRA si ADAC care au rasturnat voit Loganul, si au adus punctaje false in favoare lui Golf 7. Nici Cielo fara ESP nu reactioneaza atat de urat precum un pick-up modern care are la baza toate sistemele de siguranta ale standardelor actuale, deci e imposibil. Asadar testul este unul mincinos.
    3 1
  • Carlescu Alin: Ma puteti ajuta? Raspunde
  • @Ignat Paulescu @@xxx
    Poate exemplu nu este cel mai fericit, ești pe o strada normala si îți apare un obstacol in fata brusc, ești pe un drum național s-îți apare un animal (mi s-a întâmplat in Germania o căprioara pe drum național si in Franța pe autostrada Paris Rennes o vulpe!!!) involuntar tragi de volan pt ca nu suntem toți au Casco (o vulpe nu face pagube importante unei Hilux, dar tot tragi de volan)
    2015 București 7 oameni omorâți pe trecerea de pietoni deci ca trebuie sa reducem este corect, dar se mai întâmpla, caci nici pietoni nu sunt ușă de biserica
    @@xxx referitor la a doua postare, de acord dar atunci sa lipească abțibildul cu cerc roșu si restricție la 40km/h in oraș ca la camioane.
    Nu am nimic cu Toyota, dar mașina are o problema, pentru care alții au băgat mulți bani sa o rezolve sau au retras-o de pe piața. Pune-te in situația in care ai tras de volan si ai accidentat o alta persoana, ajungi la politie (cel puțin) îți garantez ca nu vei avea acelaşi discurs
    1 2
  • @Ignat Paulescu
    Prietene. De la 60km/h poti reduce viteza foarte rapid la 40km/h astfel incat socul coliziunii sa se micsoreze considerabil. Cand sare o caprioara nu tragi ca zebzecul de volan intrand pe contrasens si lovind alte autovehicule, trebuie sa fi nebun sa faci asta. E ca si cum ai ferii un animal doar ca sa omori alti oameni. Mai bine omori animalul decat oamenii.
    0 0
  • Ce rahat
    Nici cu noul C klasse sau Porsche Cayenne nu mi-e rusine la testul elanului,cam aceleasi performante au si nici nu sunt masini utilitare,sunt "limuzine" ,nemtesti chiar.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru