Feedback

Ungaria creşte economic mulţumită producţiei ridicate a uzinelor Audi şi Mercedes-Benz

Publicat Marti, 19.08.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 9
Ungaria creşte economic mulţumită producţiei ridicate a uzinelor Audi şi Mercedes-Benz - Poza 1
Audi şi Mercedes-Benz au adăugat un schimb suplimentar la uzinele pe care cele două mărci premium le au deschise în Ungaria. În acest timp, România - care a ratat investiţia pe care Mercedes a preferat să o facă în final la Kecskemet - a intrat în recesiune.

În timp ce România a intrat oficial în recesiune după ce a înregistrat al doilea sfert de an consecutiv cu creştere economică negativă, Ungaria se bucură de rezultate excelente la acest capitol, creşterea de 3.9% a PIB-ului în al doilea sfert al anului în curs fiind una dintre cele mai mari din Europa. Conform Automotive News, principalul motiv pentru boom-ul economic maghiar este reprezentat de creşterea producţiei uzinelor Audi şi Mercedes-Benz din Ungaria, cererea în creştere pentru cele două mărci premium la nivel mondial fiind susţinută de angajări şi producţie ridicată la Gyor, respectiv Kecskemet.

Conform datelor statistice oficiale, producţia industrială a crescut cu 11% în luna iunie în Ungaria, iar cele două fabrici au jucat un rol foarte important în acest context. Audi, de exemplu, a adăugat un al treilea schimb la fabrica sa din Gyor, acolo unde marca germană produce modelele TT şi A3 Sedan şi Cabrio, plus motoare pentru întreaga gamă Audi. Anul trecut, Audi a produs la Gyor 43.000 de maşini şi 1.93 de milioane de motoare, majoritatea exportate.

De cealaltă parte, Mercedes-Benz a urmat acelaşi drum şi a adăugat un schimb adiţional la uzina din Kecskemet, pe care constructorul german a deschis-o în 2012 după ce a renunţat la planurile iniţiale de investiţie în România. Cu ajutorul celor 3000 de angajaţi de la fabrica din estul Ungariei, Mercedes-Benz a produs anul trecut peste 100.000 de maşini, cele mai cunoscute produse asamblate aici fiind B-Klasse şi CLA.

via Automotive News (înreg.)


Comentarii (9)

  • joe.giorgica
    traiasca ministeriabilii nostri si taxele!
    23 2
  • Ivanoff
    Nu cred ca ar mai fi nimic de comentat aici...
    Poate insa mai avem o sansa cand vom merge la alegeri.
    33 2
  • Remus: Wolswagan Saran 2010 motor 1900 Raspunde
  • razvanis
    Ia uite fa Ponto cum cresc altii economia, nu cu taxe pe stalpi sau cu smenuri in rapoarte
    33 3
  • Parca pe la Arad trebuia sa fie uzina. Nemtii nu au venit din cauza coruptiei (se prea poate sa se fi batut si apropouri de ceva spaga prin dicutiile preliminare cu autoritatile) si din cauza infrastructurii proaste (cai ferate vai mama lor, autostrazi cuiciu etc). Ca sa nu mai vorbim de partea psihologica... ne place sau nu un automobil premium produs la bozgori da mai bine decat unul la ”tiganii romani”... iarasi ne place sau nu dar asa ne percepe occidentul... iar autoritatile nu fac multe sa schimbe asta, din contra ei vb de drepturile tiganilor care fura, violeaza, talharesc in occident!
    Si pt ca s-a vorbit mult in presa ca una din cauzele refuzului de a investi in Romania este lipsa autostrazilor, guvernul & Dragnea inca vor ca prioritate autostrada Bucuresti-Alexandria in detrimentului Pitesti-Sibiu (A1)... deci iarasi vom avea bucati de autostrada in diverse provincii istorice fara legatura peste Carpati (... iar prima legatura peste carpati se doreste a fi autostrada turistica Bucuresti-Ploiesti-Comarnic-Brasov ca sa nu mai stea miticii pe DN1 in coloana cu ocazia ”pelerinajelor” pe Valea Prahovei...)
    D-lor, Ungaria a construit la inceput autostrada Budapesta-Viena lasand mai la urma ”turistica” spre Lacul Balaton...
    25 0
  • Măcar am reușit performanța de a intra (DIN NOU) în recesiune.
    Două cuvinte: Puie Monta.
    22 3
  • Si cu toate astea,noi romanii sunt mai destepti si mai smecheri decat ungurii.Singura calitate pe care o au ungurii este ca sunt muncitori si nu milogi. Aferim!
    @automarket,o sa-l stergeti si pe asta?
    12 2
  • Traiasca "baietii destepti" di
    Problema a fost ca intr-o chestiune de interes national au intrat pe fir speculatorii imobiliari. Normal ca Daimler a fost deranjat de situatie.
    SRI-ul doarme. Guvernantii dorm. Toata lumea doarme. O tara de ratati.
    .
    15 1
  • Este clar ca Ungaria isi urmareste interesele proprii nu ca Romania. Trebuia sa vina BMW la Arad dar Falca, finul lui base cred ca a cerut prea multa spaga, asa cum Boc a cerut la Nokia si au plecat. La infrastructura sunt toti guvernanti vinovati dupa 90 pana azi, spre exemplu Basescu spunea ca nu avem nevoie de inffrrastructura pentru turism putem merge cu elicopterul. Sova spunea ca multa infrastructura ne e greu sa o intretinem, oare altii cum reusesc. Eu zic ca nu se vrea trebuie sa ramanem codasi Europei la investiti, chiar dupa scandalul Europa - Rusia, Ungaria accepta investitii rusesti, Baescu mai avea putin si ne trimitea la razboi. Chiar daca anul 2014 o sa avem o crestere economica mai buna ca 2013, suntem in recesiune pentru ca a incetinit, lipsa investitiilor.
    10 1
  • Cand or sa fie toti speculatorii in parnaie si o sa avem institutii care sa se ocupe de ce trebuie sa faca ele atunci probabil ca avem o sansa la ceva. Pana atunci sustinem tigania din banii nostrii!!Eu unu nu fur si nu capusez statul din pacate!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru