Feedback

DrivetestDacia Duster (2009-2013)

Test drive Dacia Duster (2009-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 15.04.2010
Printul desertului
Colibasi 1968. Nicolae Ceausescu, Presedintele Republicii Socialiste Romania, afirma la vederea primei Dacii ca este "prea luxoasa pentru idioti". Inginerii s-au grabit atunci sa scoata "luxuri inutile" precum radioul, oglinda laterala dreapta si incalzirea pentru pasagerii spate. Pitesti 1999. Renault cumpara uzina Dacia si propune un plan ambitios de relansare a brandului romanesc. Publicul privea sceptic venirea francezilor. Ar fi preferat o "marca nemteasca". Geneva 2010. Dacia lanseaza la Salonul Auto de la Geneva primul sau SUV din istorie si mai pune o piatra la temelia cladirii unui brand international. Probabil Ceausescu s-ar rasuci in mormant daca ar vedea evolutia producatorul roman de automobile, dupa aproape 42 de ani de existenta. Fostul dictator ar fi dezamagit sa afle ca francezii au montat la loc radioul si oglinda laterala dreapta (pentru incalzirea pasagerilor spate trebuie sa mai asteptam), ba mai mult au introdus in gama Dacia geamuri electrice, ABS, airbaguri, aer conditionat si alte "luxuri utile". "Colac peste pupaza", Dacia are acum un varf de gama nou, in care viitorii clienti vor putea vedea un model plin de utilitate si aspect practic. Este vorba despre Duster, SUV-ul pe care multi l-am asteptat cu sufletul la gura vreme de aproape doi ani, de cand au inceput sa apara primele zvonuri si fotografii spion. Cronologia evenimentelor care au urmarit pas cu pas dezvoltarea modelului 4x4 a ajuns astazi la final. Deznodamantul ne-a adus fata in fata cu Duster, de a carui companie ne-am bucurat pe o serie de drumuri marocane, croite prin desertul sterp si printre muntii stancosi.

Motor / Transmisie

Am ales sa vorbim in testul de astazi despre versiunea 1.5 dCi si 85 de cai putere, desi am tinut in mana si volanul versiunii mai puternice, de 110 cai putere, insa doar in mediul off-road. Unitatea cu patru cilindri ofera o serie de valori modeste pe hartie, cei 85 de cai fiind mai degraba potriviti unui Sandero sau oricarui model subcompact. Daca luam insa in calcul faptul ca SUV-ul romanesc cantareste mai putin de 1200 de kilograme, asocierea unui motor cu asemenea resurse pare oarecum logica. Puterea totala, resimtita la 3750 de rotatii, este combinata cu un cuplu motor decent si suficient de 200 de Nm, care incepe sa isi arate "dintii de lapte" (de colti vorbim in cazul versiunii de 115 cai) la 1900 de rotatii. Momentul motor se dovedeste a fi suficient pentru a pune in miscare SUV-ul din Mioveni si pentru a-i oferi un comportament dinamic si decent, care nu impresioneza dar isi face datoria. Cei care se asteptau la un dCi silentios vor fi insa putin dezamagiti de insonorizarea defectuoasa, care permite pasagerilor sa asiste auditiv la caznele motorului, atunci cand acul turometrului ajunge in zone mai inalte. Cum era de asteptat, unitatii diesel ii este alipita o cutie manuala cu cinci rapoarte, cunoscuta bine de publicul din Romania. Modelul nou a adus cu sine si noi trasaturi de baza la acest capitol. Cursa a devenit mai scurta si mai precisa, imbucurator am putea spune, chiar daca senzatia ca levierul agata atunci cand cauta raportul ideal inca se mai simte fad. Daca ne referim insa la functionarea acesteia trebuie sa notam pozitiv etajarea treptelor de viteza si faptul ca resursele motorului pot fi exploatate bine la turatii scazute. Primul raport este ceva mai scurt, potrivit pentru o escapada in off-road si destul de capabil sa suplineasca functia de asistenta la coborare atunci cand terenul este uscat. Prezenta cuplului la 1900 de rpm ajuta mult la imprimarea unui caracter dinamic si la pastrarea senzatiei de disponibilitate a resurselor chiar si in cazul unui motor timid, cum este dCi-ul testat de noi.

Consum

Principalul motiv pentru care romanii vor opta pentru motorul diesel de 85 de cai va fi consumul. DCi-ul nu dezamageste la acest capitol, ceea ce inseamna ca banii viitorilor clienti vor fi bine investiti. SUV-ul promite in cartea tehnica un consum de numai 5.7 (6.5) litri in oras, insa asteptati-va ca un Bucuresti aglomerat sa va inghita undeva peste 6.5 litri la 100 de km. In regim extraurban cifrele sunt si mai imbucuratoare, ratia celor 85 de cai fiind de numai 4.9 litri/100 de kilometri, cel putin judecand dupa spusele oficialilor Dacia. Pe parcursul testului nostru, Duster a ramas aproape la fel de zgarcit, multumindu-se cu aproape 6.5 litri/100 km, chiar daca a trebuit sa faca fata unui traseu dificil, cu portiuni de asfalt si drum accidentat iar aerul conditionat a functionat in permanenta.

Performanţe

Duster nu isi propune sa fie unul dintre performerii segmentului atunci cand vine vorba de acceleratie si viteza maxima. SUV-ul romanesc se multumeste cu un sprint de la 0 la 100 de km/h in 13.9 secunde, adica suficient cat sa poti cauta cu privirea drumurile forestiere adiacente, in care vrei probabil sa te afunzi pentru a suplini nevoia de adrenalina. Viteza maxima este si ea una onorabila pentru drumurile din tara noastra, 156 de km/h. Daca privim partea buna a lucrurilor, pe autostrazile noastre risti sa te alegi doar cu o amenda si nu cu ridicarea permisului. Comparativ cu ceilalti rivali din segment, Duster nu sta foarte bine la acest capitol, drept pentru care nu va reusi probabil sa isi atraga de partea sa publicul care isi doreste un SUV mai dinamic si mai sprinten pana la 100 de km/h.

Interior

Desi au fost criticati indelung pentru pragmatismul dupa care se ghideaza modelele din gama, cei de la Dacia nu au schimbat foarte multe la interiorul lui Duster. Acelasi aspect monoton, inveselit pe alocuri de noul afisaj vioi al instrumentelor de bord, cu oarecare probleme de ergonomie, dar cu care publicul s-a obisnuit si pe care l-a adoptat de-a lungul vremii. Comenzile sistemului de climatizare sunt pozitionate la fel de jos, geamurile electrice au ramas tot pe partea centrala a bordului iar claxonul se afla tot in capatul manetei care actioneaza farurile si semnalizarea. Apar insa comenzile pe volan, impropriu botezate asa, pentru ca ele se afla de fapt sub acesta, pe coloana de directie, similar cu cele ale fratilor de concern, marca Renault. Pozitionarea comenzilor in partea dreapta pare putin absurda, avand in vedere ca sistemul audio este si el pozitionat in partea superioara a bordului si ar putea fi cu usurinta actionat de catre sofer. Inchidem insa ochii in fata acestei decizii motivate de costuri, pentru ca nici macar fratii francezi, cu pretentii mai mari, nu au scapat de aceasta hiba. Dacia a inteles ca pentru a-si apropia publicul are nevoie de respectul acestuia, respect pe care il poate obtine daca ii ofera materiale de calitate. Am mai laudat si in alte cazuri Dacia si o vom face si acum. Plasticul folosit in habitaclu, precum si insertiile colorate cu aspect lucios, folosite in cazul versiunilor superioare, sunt de bun gust si de buna calitate. Simtul tactil nu este deranjat de suprafete tari decat pe alocuri, insa textura cauta sa compenseze si sa faca din intreg habitaclul un spatiu prietenos. Finisajele cauta sa se ridice la nivelul materialelor, insa se mai pot observa mici scapari. Un alt aspect cu care Duster se poate lauda este pozitia la volan a soferului, care se simte cu adevarat intr-un SUV. Garda la sol generoasa, combinata cu pozitia buna a scaunului, reglabil pe inaltime, ofera soferului un camp vizual bun si senzatia de siguranta. Dimensiunile modelului, la fel de generoase ca si garda la sol, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime garanteaza celor cinci pasageri suficient spatiu, indiferent de locul pe care il vor ocupa in masina. Pe bancheta din spate nu sunt probleme de acomodare nici la nivelul capului si nici la nivelul picioarelor, trei pasageri adulti fiind bineveniti chiar si pe distante mai lungi. Portbagajul, desi nu la fel de incapator ca in cazul Loganului, pastreaza una dintre cele mai mari valori din segment, 475 de litri, fiind depasit doar de noul Hyundai ix35. Daca aveti insa nevoie de dimensiunile normale ale portbagajului si nu va ganditi sa transportati obiecte voluminoase cei 475 de litri sunt suficienti pentru bagajele a cinci persoane.

Preţ de achiziţie

La capitolul calitate/pret Duster nu are rival. Dacia si-a mentinut verticalitatea si nu s-a abatut de la politica low-cost sub care s-a nascut brandul. SUV-ul produs la Mioveni pleaca de la 10.500 de euro, cel mai mic pret gandit vreodata de un constructor pentru un model din acest segment. Pentru acesti bani clientul primeste versiunea pe benzina de 1.6 litri 16 valve si 105 cai putere cu tractiune 4x2 si un nivel de echipare Base. Cu siguranta insa, publicul va tinti ceva mai sus de pretul de baza, avand in vedere ca pentru o tractiune 4x4 si acelasi motor pe benzina nu trebuie sa plateasca decat 12.300 de euro. Fanii dieselului isi vor putea cumpara versiunea 1.5 dCi de 85 de cai cu numai 12.900 de euro, in conditiile in care rivalii din segment ofera o asemenea motorizare economica undeva pe la 17.000 de euro. Daca ne uitam in curtile Skoda, Hyundai si Kia, observam ca modelele scoase la vanzare de coreeni si cehi sar cu mult peste pretul propus de romani. Un Yeti in versiunea de baza 1.2 TSI si 105 cai putere 4x2 pleaca de la 15.466 de euro, in timp ce o alternativa diesel TDI de 110 cai putere 4x2, scoate din buzunar incepand cu 17.012 euro. Actualul Kia Sportage, care isi asteapta deja inlocuitorul lansat la Geneva, se vinde in Romania cu 17.612 euro, pret valabil pentru versiunea pe benzina de 2.0 litri si 142 de cai putere. Dieselul de 140 de cai ajunge si el la 20.587 de euro, fara a mai lua in calcul optiunea unei tractiuni 4x4. Singura afacere profitabila ar fi o oferta de sezon sau una bazata pe programul "Rabla". Ajungem si la proaspat sositul Hyundai ix35, care ataca segmentul cu un pret piperat, ce porneste de la 22.515 euro pentru versiunea 2WD de 2.0 litri si 163 de cai putere. Desi puterea motorului este cu mult pestea ceea ce ofera Duster, diferenta de mai bine de 10.000 de euro nu isi gaseste motivatie.

Siguranţă

Dacia urca pe scara evolutiei in materie de siguranta. Constructorul roman introduce odata cu Duster si optiune abreviata simplu ESP, care se traduce prin controlul electronic al stabilitatii, adica acel sistem care va poate salva viata cand pierdeti controlul masinii. Din pacate, lista noastra de optionale nu a primit decat doua airbag-uri laterale, ambele pentru pasagerii din fata, care pot fi comandate de cei care pun mare pret pe siguranta lor. Duster vine in dotarea standard cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie si cu inca doua airbag-uri frontale, adica minimul de siguranta pe care il poti primi pentru 10.500 de euro. Nota pentru modelul romanesc nu poate fi una completa, avand in vedere faptul ca EuroNCAP nu a testat capacitatile SUV-ului Dacia la diferitele tipuri de impact la care sunt supuse toate modelele noi. Ne putem astepta insa ca Duster sa obtina un scor cel putin apropiat de cel al lui Sandero.

Ţinută de drum

Dacia continua sa produca modele care pun un pret mai mare pe confort decat pe stabilitate, preluand exemplul parintelui Renault. SUV-ul este de laudat din acest punct de vedere, orice suprafata neprietenoasa fiind amortizata de suspensii pentru a menaja pasagerii si pentru a spori confortul. Daca vorbim de articulatii trebuie sa amintim de puntea fata, de tip pseudo MacPherson, cu brate triunghiulare dar si de surpriza placuta pe care o reprezinta puntea spate multibrat, tot MacPherson, un detaliu care imbunatateste semnificativ performantele masinii. Avantajele acestui tip de suspensie incep sa se simta imediat ce parasiti asfaltul in favoarea unui drum pietruit, mocirlos sau cu multe gropi. Imperfectiunile sunt bine absorbite iar confortul creste in mediul off-road. Pe sosea, chiar daca vorbim de o masina care cantareste destul de putin si vine cu suspensii relaxate, Duster se asterne bine la drum iar vitezele mari nu aduc cu ele si o senzatie de nesiguranta. Lucrurile se schimba insa atunci cand abordati virajele. Daca luam in calcul situatiile in care rulati cu tractiunea 4x2 si abordati o curba stransa cu mai mult curaj, va sfatuim sa va temperati nevoia de adrenalina pentru ca ruliul mare si tendinta de rupere a aderentei va pot da batai de cap. Aici vine insa sa puncteze directia, care desi nu dispune de prea multa precizie, se dovedeste surprinzator de rigida si cu un feedback deosebit de bun. Pentru fanii experientelor off-road cu un grad de dificultate scazut spre mediu, Dacia ofera in premiera pentru gama sa si o tractiune integrala de provenienta Nissan, care vine cu deja celebrele moduri de rulare introduse de japonezi. Pentru drumurile care nu necesita un efort deosebit iar conditiile de drum sunt favorabile, Dacia recomanda modul 4x2, care va asigura o economie de carburant dar si performante mai bune. Daca parasiti insa soseaua pentru un portiuni de drum neasfaltate, acoperite cu noroi sau zapada, cu oarecare denivelari si gropi este bine sa optati pentru modul AUTO, care repartizeaza cuplul intre puntea spate si cea fata, in functie de conditiile de aderenta. Ultima treapta a sistemului de tractiune inteligent se numeste LOCK si se adreseaza doar celor care vor sa forteze limitele SUV-ului pe un teren dificil. Functia permite motorului sa transmita in permanenta 50% din resursele sale puntii spate pentru a optimiza aderenta. In cadrul testului din Maroc Dacia nu a pus la dispozitie versiunea 4x4 decat in cadrul unui atelier 4x4. Aici toti jurnalistii prezenti au pot exersa o serie de provocari decente pentru SUV-ul romanesc. Desi nu am mai facut acest lucru pana acum, in cadrul capitolului "tinuta de drum" ne vom referi si la cealalta versiune de motorizare diesel de 110 cai, pe care se regaseste tractiunea 4x4 si pe care am avut ocazia de a o testa. Duster ne-a convins rapid ca poate fi capabil de lucruri neasteptate in conditii dificile. Pantele cu inclinare mare nu reprezinta o problema, multumita unghiurilor de atac si de degajare mai mult decat suficiente (30 respectiv 36 de grade), un adevarat atu in fata rivalilor din segment. Am putea spune ca Dacia si-a pus in cap sa concureze serios modelele din segmentul off-road si a reusit. Dimensiunile generale vor permite viitorilor clienti sa abordeze cu incredere multe drumuri dificile de la noi din tara si nu numai. Duster se tine bine pe teren accidentat, are o raza de bracare foarte buna, coboara in siguranta pantele abrupte in prima treapta de viteza si poate aborda trasee cu o inclinare mare. Chiar daca beneficiaza de o prima treapta de viteza destul de scurta, pentru a facilita coborarea, Duster ar fi avut nevoie de o functie de asistenta la coborare sau de un raport mult mai zgarcit pentru a putea aborda coborare cu o inclinatie mare pe teren umed sau alunecos. E pacat ca un unghi de atac atat de bun nu este exploatat la maxim in off-road cu un asemenea sistem. Desi tinuta de drum nu este una impresionanta in viraje stranse iar modelul este axat mai mult pe confort, Duster castiga o nota buna la acest capitol datorita retetei off-road, care combina tractiunea integrala inteligenta cu unghiurile si garda la sol generoase. Nota noastra combina performantele on-road ale versiunii 4x2 de 85 de cai cu capacitatile off-road ale unitatii de 110 cai putere si tractiune integrala.

Vizibilitate

Duster nu ridica probleme serioase la acest capitol. Suprafata vitrata este destul de mare, singurele deficiente fiind vizibile in cazul montantilor posteriori, care amplifica in trafic "unghiul mort". Oglinzile laterale sunt bine dimensionate si asigura o vizibilitate posterioara buna, luneta este mare si usureaza manevrele de parcare, iar montantii fata nu deranjeaza atunci cand va aflati in viraje ceva mai stranse. Garda la sol mai mare va asigura un unghi bun al farurilor pe timp de noapte iar drumul va fi iluminat corespunzator.

Tehnologie

Dacia a incercat sa ofere viitorilor clienti ai lui Duster un pachet de dotari decent, similar cu cel regasit pe fratii Logan si Sandero. Cu toate acestea, conducerea a luat in calcul si faptul ca un varf de gama trebuie sa se individualizeze cumva de ceilalti frati. Drept pentru care, SUV-ul romanesc vine in premiera cu tapiterie din piele, ESP si comenzi pe volan. Noi nu ne-am bucurat decat de ultimul aspect. Pachetul de dotari este completat de un banal aer conditionat manual, de un sistem audio instalat, capabil sa citeasca MP3-uri si sa suporte o conexiune auxiliara, de geamuri electrice fata si spate si de inchiderea centralizata. Tapiteria din piele vine la un pret atractiv si da o nota de calitate interiorului, mai ales ca si volanul si schimbatorul primesc tratamentul preferential. In cazul versiunii testate de noi am fost private de tapiteria din piele.

Design

S-a discutat mult despre aspectul exterior al lui Duster. Parerile au fost impartite: unii au aplaudat revizuirea filosofiei de design iar altii, mai carcotasi, au continuat sa sustina ca Dacia face masini urate. Ceea ce trebuie spus inca de la bun inceput la acest capitol este ca Duster nu isi arata pretul. SUV-ul pare bine inchegat, beneficiaza de un aspect robust, dat de dimensiunile mari si de bosajele generoase, si in plus vine cu o gama larga de culori ale caroseriei. Pentru cei mai exigenti, modelul 4x4 poate fi comandat impreuna cu un pachet "Look", un nume mult prea pretentios pentru jantele de aluminiu de 16 inch, geamurile cu tenta fumurie, barele de pavilion, oglinzile retrovizoare, scutul de protectie fata si spate si pragurile laterale cu protectie. Desi nu se vrea la fel de fermecator ca Hyundai ix35, Duster incearca sa adopte o tinuta mai sobra, demna de segmentul sau, spre deosebire de rivalii Skoda Yeti si Kia Sportage.

Ultimele teste

Comentarii (84)

  • Bentley
    Cheitza...:)
    Ati prins careva ceva cu cheitza aia?:) Ma duc si eu maine sa-mi cerc norocu' :)

    Sunt f curios sa vad cum merge...adica sa incerc sa-mi dau seama care e diferenta fata de Logan... ca atunci cand am testat Sandero, de la volan n-am simtit nimic altceva decat aceeasi senzatie Logan...
    21 7
  • IO frate cu IISUS
    BA BAIETE!...
    SUPERTARE SA MOARA MAMA!

    =))
    8 52
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Singura care imi place de la Dacia!!
    Super nota pentru pretul oferit.
    Intrebare:
    Chiar promite asa in OFF ROAD chiar si fara sasiu?
    28 6
  • Dacia
    Oricum, masina asta nu e urata cum spun multi, pentru Dacia e un pas important si la pretul ei e un adevarat concurentpe piata SUV-utilor din clasa ei!! Intradevar, nu e o masina de 35000 de euro, deci nu trebuie sa nu asteptam la dotari si la calitate de acelasi nivel dar e o masina bine venita in intregirea gamei Dacia, mult succes si sa speram ca se va vine bine, ca numai economie noastra are de castigat!!!
    34 7
  • ...
    ba sincer. mie imi place. daca ar fii sa aleg intre duste si orice alt suv enumerat mai sus cu siguranta o sa aleg dusterul. bravo dacia. dar la capitolul numere. tot cu numere de franta sunt duster-urile astea. smecheri frantzuzi astia
    38 10
  • breaking News
    ATENTIE!!!!!!!! AUTOMARKET FACE PROPAGANDA PENTRU DACIA!!!!!!!!!!!
    31 75
  • Test-Drive
    Ieri am probat Duster 4x2 85 CP Diesel in oras.Masina este usoara ,are raspuns la demaraj,suspensia absoarbe socurile,arata bine si este destul de ingrijit lucrata.Mi-a mai placut opritorul hidraulic de la deschiderea capotei.Nu mi-au placut franele si directia,ambele prea slabe cat si gaura din tunelul volanului.Este o masina reusita la pretul oferit,dar nu vad nici un rost la modelul 4x2 si la folosirea in mod preponderent on-road.Este o masina destinata off-road.Felicitari Dacia !
    28 7
  • @Bogdan Mirica
    Desi inca nu am ajuns la drive test (probabil in weekend) articolul lui Bogdan mi se pare foarte bun. Mai am eu niste curiozitati dar alea mi le voi elucida singur.
    22 3
  • Cred ca ar fi meritat un 8 la design, dar atunci ar fi avut acelasi punctaj cu Citroen C-Crosser, iar voi nu vreti asta, nu?
    20 9
  • Andrei
    Da saracii astia de ce nu dat si ei spre testare un model 4x4?
    Asta sa fie modelul care se va vinde cel mai bine?
    7 16
  • Duster
    Au facut o treaba buna cu Dusterul. Se va vinde bine.
    26 6
  • bine de tot duster
    Felicitari Dacia, se va vinde foarte bine si are un look ok. Sa ne gandim la faptul ca e primul SUV produs de un brand made in Ro!!! primul! E un inceput si este un inceput foarte bun. Vor urma si altele si mai bune!!
    sunt tare curios sa-l testez si eu. Eu merg pe Logan (e sh dar merge de n-are treaba!).

    Duster va fi un succes.
    15 8
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Primul?
    PRIMUL? Si atunci ce am citit eu ieri pe Prosport ce a fost?
    1 12
  • VASILE MIHAIL
    TESTARE
    MIERCURI O TESTEZ ..SA VEDEM DACA REZISTA
    3 12
  • "Probleme"
    Deja primul Duster livrat in Ro (ala rosu ...) are probleme ... s-a observat ca are un ţăcănit la volan.
    35 10
  • COCALARU SEF
    Pentru: Atomarket
    Stimati domni,
    1. Ce inseamna Fee-Back????? (v-ati referit la directia masinii).
    Caci, oricum il traduc, nu are nici o logica. Oricum, ar fi de
    preferat sa folositi, la articole in limba romana, limba romana.
    Tremeni tehnici in limba romana exista. Doar ca trebuie sa-i
    invatati.
    2.Unde sunt:
    -confortul pasagerilor
    -distanta de franare
    -performanta audio
    -usurinta de incarcare a port-bagajului
    -vizibilitatea pe spate
    -capacitatea de a depasi (in conditiile de sosele si trafic
    romanesti)
    -posibilitatile de parcare
    -cat de practic este interiorul masinii
    -etc...............
    42 3
  • Astept sa vad testele ncap (oare va avea 4 stele?)
    11 2
  • 18 000
    Masina arata binisor, in off-road e competenta, are dimensiuni "parcabile" si e foarte potrivita pt. gropile de la noi!
    Intrebare-mai mult sau mai putin retorica:Nu merita acest Duster,mai ales cel de 18000, cu toate optiunile incluse niste discuri de frana pe spate si o cotiera? Mi se par niste dotari de bun simt, nu foarte costisitoare ce puteau fi oferite in acest pret. In felul asta Duster chiar era masina ideala.......cel putin pt. mine!
    15 5
  • iulian
    error
    In cazul versiunii testate de noi am fost "private" de tapiteria din piele.....si eu care credeam ca sunteti barbati!
    12 3
  • Test
    Tocmai am venit de la Drive Test, nu am testat-o eu pentru ca nu am permis de 1 an insa am mers ca pasager, destul de atractiva masina. Si cheia mea nu s-a potrivit, oricum nu ma asteptam la asta :)
    5 6
  • Florin
    cheitza
    si eu am cheitza o sa ma duc si eu sa verific , iar cum zicea cineva mai jos sandero si logan.. nu e diferenta decat hatchback si sedan :D iar duster chiar mi se pare o evolutie romaneasca si un suv bunicel din cate am citit pe net si vazut prin lume :D
    6 2
  • hornet600f
    foooarte tareee...... cea mai tare masina de la dacia...
    14 3
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • Cosmin
    Test-Drive
    Am fost azi la test-drive si m-am dat cu modelu 1.5dci 110 cai si colac peste pupaza 4x4. Prima impresie a fost foarte buna. Pozitie inalta la volan, confortabil, cand "bagi" picioru in acceleratie demareaza destul de bine. M-am dat un pic si off-road prin niste noroaie si ceva denivelari si s-a comportat excelent. Ce as avea de reprosat sunt butoanele de pe consola centrala - te cam apleci dupa btoanele de jos ( reglaj aer, modul pentru 4x4) dar ma gandesc ca te obisnuiesti cu asta.
    Per total Dusterul are un feel de masian "inchegata" capabila sa ofere performante bune si pe drum si nu numai.
    Eu zic ca isi merita banii.
    14 7
  • Ptr.Cosmin
    Unge ai facut testul Cosmin ? Mie cei din Slatina mi-au spus ca pt.test-drive sunt disponibile numai 4x2 85 CP.Apropo,ce consum mediu aveai ,pentru ca la mine afisa 9,2 l/100 km.Computerul de bord nu are consum instantaneu.
    7 1
  • Din spate e un Sandero , are ceva linii de la Mitsubshi Pajero in fata, in rest e tot un Logan mai inalt. Pe mine ma mira ca poate cineva lauda interioarele de la Dacia, terne, sterse, lipsite de personalitate, butucanoase, cu plasticurie cele mai ieftine posibil. Apoi de cand povestea cu accentul pe confort la Dacia. Cine a mers cu Loganul stie ca stai pe scaune cum ai sta pe o banca in parc si suspensiile sunt blegi si desalate. Nici aiureala asta de Duster nu poate fi cu mult peste deci 7 e enorm de mult pt interior. Consumul va fi maaare ca si la Logan indiferent de ce spune cartea tehnica. De ce 10 la raport calitate /pret . Toti producatorii practica aceleasi politici de cost, banuiesc ca Dacia chiar mai mult ca altii (la fel ca restul multinationalelor venite ca sa faca profituri maxime in Romania). Nu iti va vinde ceva cu un adaos modic si probabil la ei adaosul e de peste 100%. Plasticul si fiarele nu costa mare lucru, mana de lucru e ieftina iar tehnologia e imprumutata. Patriotismul e bun dar sincer mi se pare ca lumea prea se bucura de aceasta pseudo -realizare romaneasca. Cand o sa facem noi TT- uri sau Touareg-uri atunci ar fi momentul sa fim incantati. Altfel probabil suntem fericiti ca facem masini mai bune ca Lada... si atat. Eu nici 50 nu-i dadeam darmite 75 de puncte.
    31 55
  • adf
    Parca imi si imaginez comentariile de mai sus venind din partea unui posesor de Touareg sau TT, un adevarat cunoscator pretentios si critic din domeniu.
    De asemenea referirea la pretul metalului si al plasticului se poate face si in cazul Mercedes, ca si acolo putem spune ca tona de aluminiu e mult mai ieftina decat pretul masinii.
    17 9
  • obiectiv
    duster
    ieftin=calitatea indoielnica
    24 39
  • Diocene
    Am testat modelul
    Am testat si eu modelul Laureate de 85 CP si pot confirma cele spuse in articol.
    Este un SUV printre SUV-uri asa cum este Logan printre berline.
    Daca nu esti pretentios(aviz bizonilor) iti faci treaba cu ea.
    Este mult mai frumoasa in realitate decat in poze.
    18 6
  • Duster
    Manevrabila,robusta,economica,usoara = nu roade cauciucuriile prematur,motor mic = aigurare ieftina,garda la sol mare care e foarte buna pt. Romania,incapatoare,cat de cat dotata,frumoasa,si cel mai important....eu zic ca e pt. toate categoriile de varsta.Bafta tuturor celor care si-au luat Dacia Duster si celor care urmeaza sa-si ia...va urez drumuri bune,si sa fiti in siguranta.Multumesc!
    21 5
  • varianta aceasta ar face mult mmmult...
    http://www.youtube.com/watch?v=5tjDrGubZ8E&feature=channel
    2 1
  • Impotriva fraierilor care nu le place Romania
    Cristi, de ce te mai chinui in Romania, pleaca intr-o tara unde iti va place sa traiesti, de ce te chinui in Romania. Lasa-ne pe noi astia care mai credem in fortele noastre si ne place Dacia si poti sa razi de noi de acolo de unde te vei duce, dar lasa-ne si pleaca. Iar daca alegi sa ramai atunci incerca sa te "stergi la gura dupa ce mananci" ca asa e civilizat.
    Acelasi lucru si pentru voi astia care criticati Dacia. Nu poti ajunge departe dintr-un pas, Dacia face pasi mici si tot mai siguri. Nu va place Dusterul, luati-va X3, sau Kuga, sau Captiva sau orice altceva daca va place si aveti bani, Dusterul e pentru cei saraci, ci nu pentru cei pretentiosi.
    21 15
  • Pt.Uger
    Scuza-ma vitel turbo, dar din graba am pus d-ul invers.Altfel eu sunt bine, ceea ce i-ti doresc si tie.Daca vrei sa ma vezi, cauta pe youtube drive test Duster Slatina.Sa auzim numai de bine !
    2 5
  • Alex: Nissan X-trail 2018 se poate face upgrade soft pentru a spurta Apple... Raspunde
  • @Chelu
    "Impotriva fraierilor care nu le place Romania"

    Prin asta ai spus tot, ai caracterizat perfect publicul Duster.

    Cat despre patriotism am zis si ma repet, Dacia nu mai este a noastra si nu o sa fie nici a urmasii, urmasilor nostri! In veci!
    15 26
  • balaurul
    Duster vs. Kia Sportage
    Kia Sportage (2006) a fost punctata de voi cu 67 puncte..., iar bizonul de Duster primeste 75 puncte...! Bogdan Mirica incearca sa faci comentarii egale, pertinente si nu dubioase...!!!
    14 15
  • Quad era demonstrandum
    "Cei care se asteptau la un dCi silentios vor fi insa putin dezamagiti de insonorizarea defectuoasa, care permite pasagerilor sa asiste auditiv la caznele motorului..."

    Iar de aici

    http://www.automarket.ro/stiri/lautomobile-magazine-a-testat-duster-15-dci-85-cp-isi-merita-banii-29652.html

    citez:

    "...autorul testului publicat de L'Automobile Magazine - noteaza zgomotele aerodinamice ridicate..."

    Prima legatura dintre masa (redusa) si zgomot. Nu e antifonata cum trebuie.

    A doua legatura o sa fie masa (redusa) si siguranta, vorbim dupa NCAP.
    11 18
  • Bravo dacia
    Nenea balauru' Kia nu e cel mai bun exemplu. In multe tari modelele Kia se vind FARA airbag uri iar Logan CU. Asta ca sa ti dau un exemplu de respect fata de client la coreeni. O fi Dacia a francezilor dar industria orizontala este la noi si toti implicati in ea. Succesul Duster nu poate fi oprit de cei care au dat o caruta de bani pe ceva mai putin performant si acum isi rod unghiile si nu stiu cum sa mai improaste cu noroi. Nemtii baieti destepti isi vind masinile SH bizonilor din RO si cumpara masini Dacia. O fi stiind ei ceva.. :)
    9 7
  • @Chelu
    Un om care da intre11.500 si 19.000 euro pe o masina cel putin ciudata e considarat sarac???

    Cred ca nu ai auzit de expresia "sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine"
    11 27
  • Lipsuri
    De ce nu aratati si fotografia asta?

    http://www.km77.com/fotos/Dacia/Duster_2010/Dacia-Duster_2010-Gama_Duster-Gama_Duster-Todo_terreno-Interior-Asientos-5_puertas-201003020176.html?modelId=1289&photoType=2&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8

    Lipseste ceva in stanga de tot, in zona hayonului?


    Pentru cine vrea cotiera, ea exista, cel putin in galeria foto de pe site-ul Dacia (ultima poza)

    http://www.dacia.ro/#/modele-si-preturi/duster/interior
    4 20
  • balaurul
    Kia Vs. Dacia
    Nenea Dan, poate exemplifici cu date concrete unde Kia vinde masini FARA airbaguri, iar despre Dacia nu am spus ca nu are asa ceva...problema este cu cate este echipat Loganul... Cat priveste respectul firmei coreene fata de clienti...sa nu uiti cate premii au castigat modelele Kia Cee'd, Kia Soul la CotY si WCotY ... Nemtii care isi vand SH-urile si cumpara Loganuri la schimb, ar trebui sa le faci un profil... si apoi sa vedem din ce motiv astfel. Toate bune !
    12 7
  • O MARE DEZAMAGIRE
    Asteptam mai mult de la Duster,din pacate nu a fost asa in primul rand pare mai mic la int decat MCV-ul,vizibilitate in fata cam mica datorita botului un pic cam mare si capotei bombate,spatiul pt pasagerii din spate pare mai mic decat la Logan berlina,iar despre capacul de la rezervor ce sa mai zic,ai impresia ca eusa de dulap cred ca mergea cu cel putin 30% mai mic.Daca tot ai 17000 de euro pt un Duster echipat de bun simt mai bine mai faci un efort de cateva mii si iei un Subaru Forester care e altceva din toate punctele de vedere.Pt cine vrea sa arate ca are o masina un oic mai infoiata in parcare merge si Duster,nu-i fraier cine cere ci doar ala care da .si mai terminati cu patriotismele astea tampite ca Dacia nu mai e Romaneasca decat cu numele,acum este propietatea Renault si singurul nostru castig e ca mai au unii unde sa traga la saiba.
    15 25
  • Carlos
    @coty
    In primul rand Duster, nu-l compari cu mcv, ci il compari cu alte masini din clasa lui. Si te raportezi intotdeauna la pret. Asta e apa de ploaie; spui ceva doar din dorinta de a cacoti ceva de Dacia.

    "botul un pic cam mare" ... asta ma face sa cred ca e primul SUV in care urci. Si ma mai face sa cred ca esti un novice cu mamaliga in geam. E aberant sa crici vizibilitatea data fiind pozitia de condus inalta si suprafata vitrata mare.

    Cu capacul de la rezervor ai dreptate, e putin supradimensionat, dar e un detaliu minor. Nu cred ca vor fi oameni interesati care vor zice "nu, n-o cumpar ca nu-mi place capacul de la rezervor" ... hai sa fim seriosi... forester e mult mai scump si mai urat si sunt oferte mai bune decat subaru, cum e Nissan X-Trail. Dar asta e alta poveste.

    Si nu e vba de patriotism, e vba de raportul calitate/pret imbatabil. Masina asta e un Nissan mai mic si tocmai de aceea se arata un hit comercial. Muriti voi de ciuda !
    24 8
  • cum sa dai atatia bani ???
    Multi ati postat fara sa stiti cu ce se mananca, cik duster produs 100% romanesc :)) hai baga 2 palme si mai gandestete. Motorizari foarte mici la gabaritul masini si mai zici ca sa infinge bine,beton..bla.bla...la 85 cai. Toti ati molfait si la Logan si la Sandero si acum toti le vand, romania nu a fabricat un model dacia original din 1999. Supernova , Solenza, Logan, MCV,Sandero ....Duster sunt proiectele renault (shit) .La noi in tara toate marcile astea sunt vandute cu sigla Dacia si in afara cu sigla Renault. Toti lauda ceea ce fac frantuzii pt o perioada scurta....de...timp.Bafta
    15 21
  • benzina: pret scoda yeti ultimul model Raspunde
  • romania
    Masina la prima vedere arata bine sper sa nu de-a probleme din cauza motrului ptr o astfel de masina 1,5 85 cv este cam putin parerea mea
    8 7
  • ce aveti cu francezii?????
    Ce fac francezii in tara asta pana acum cu Dacia eu zic ca este bine. Daca ne uitam la Ford aia sunt aproape de penalizari ca nu-si respecta contractul cu statul.
    Referitor la Duster, puteau si baietii de la Automarket sa faca un test cu dieselul cel mai puternic, nu cel mai slab - cred ca ar fi fost mai graitor testul, nu?
    10 7
  • @coty ai dreptate 100%
    Astepet cu nerabdare face-liftul Duster-ului,cred ca nu trebuiau sa faca altceva decat sa imprumute anumite elemente de design de la Logan si era mult mai ok( vezi reteta wv )cred ca masina se preteaza mai mult pt strazile inzapezite din Bucuresti decat pt off-road,este suficient sa te uita la grila de protectie de jos din fata si vezi cat de vulnerabile sunt radiatoarele,nici nu trebuie sa iei o piatra cred ca e de ajuns o creanga si adio radiator.cat despre capota fata e un pic cocosata in partea dinspre parbriz cat sa mai ia din vizibilitate,dar oricum marketing-ul Renault merge perfect asa ca o sa prosteasca multa lume
    8 12
  • Per total
    Da....Dacia Duster e o masina reusita, designul frumos etc. Singurul dezavandaj ar fii puterea mototrului, dupa parerea mea puteau sa faca shi o motorizare de 150cp. Eu am fakut un test drive cu Duster 4X4 si am fost chiar dupa ce plouase pe un camp si dupa parerea mea sa descurcat fff bine avand in vedere k odata mia ajuns noroiu pana la jumatatea portierei. Sa lasam carcotelile cu privire la botul masini k e prea mare, asa are orice SUV nu poate sa se compare cu un Smart, plus k in cazul unui accident botul se comprima absorband socul. Orikum parerea me e k nu tb sa kumperi un automobil kand se afla la inceput tb pt k pe parcurs se mai gasesk defecte . De ex : LA DUSTER NU AU CALCULAT BINE UNGHIUL DE LA ROTI SI PLANETARELE SE TOCEAU FF REPEDE, si chesti de genul asta tb sa il mai testeze. Orikum mias lua Duster-ul cel mai ieftin dar ku a/c si o motorizare buna careia o sa-i ridik soft-ul pt catzi-va calutzi. PER TOTAL DUSTER VA FACE FURORI PE PIATA EXTERNA SI INTERNA.
    10 9
  • lamuriri
    @f1 loredana Daca ai fi citit testul ai fi aflat ca Dacia a pus la dispozitie versiunea de 110 cai putere doar in cadrul unui atelier 4x4 si nu pe drum. de aici lipsa unui test cu acea versiune. Daca vrei o idee despre cum se comporta masina citeste macar rubrica "tinuta de drum".

    Acelasi sfat si pentru tine "geo"
    Masina este destul de capabila in off-road. Unghiul de atac e unul dintre cele mai bune din segment, ca si cel de degajare. sa nu mai vorbim de garda la sol. Asa ca nu cred ca presupunerile tale au vreo baza logica. Testeaza masina in teren accidentat si apoi nuita-te inca o data peste test. vei vedea ca lucrurile coincid. Despre parbriz si vizibilitate...citeste macar rubrica dedicata din cadrul testului.

    Multumim ca ne urmariti!
    5 10
  • Unghiul de atac
    Eu n-am zis k unghiul akum nu e bun. Acum la-au reglat dar nu era reglat bn, dar e inevidabil sunt greseli umane., dar bn k leau reglat la tp.
    2 5
  • EINUNDZWANZIG
    cheita duster
    AM FOST EU LA CHEITA SI POTI DIN START CAND PRIMESTI PLIANTUL SA TE UITI LA CHEIE!TOATE CELE NECASTIGATOARE SUNT LA FEL DOAR 4 CHEITE SUNT CU DINTI NEUNIFORMI SI ALEA SUNT CASTIGATOARE!!!ORICUM PERSONAL TINAND CONT DE PRET CRED CA VA FI UN SUCCES!masina mi se pare buna dar lipsa unor finisaje si dezinteresul fata de amanunte vor conta in minus!oricum pt cei din statiunile montane sau care muncesc la intretinerea sistemelor care sunt postate in teren off road e aur!!normal ca in muntii din bucuresti nu prea renteaza!!!oricum e un pas inainte!!!o masina noua nu se compara cu una uzata asta e clar!!din pacate e aceasi discutie de ani de zile!sunt 2 Romanii una mai scolita cu educatie si cea de a 2 a cam cu 8 clase maxim tuciurie la piele cu accent de orientalo manelo danubiano carpatic!!in rest alles gute!!
    9 5
  • Duster 1.5 85 cp
    Am testat modelul Laureate dotat cu propulsor diesel de 85 cp. Primele impresii sunt ca au progresat in ceea ce priveste calitatea materialelor care se gasesc la interior. Si asamblarile exterioare sunt facute cu mai multa grija.
    O surpriza placuta este ca s-a lucrat la feedback-ul pedalei de frana si acum aceasta are o cursa mai lunga, astfel ca acomodarea cu masina se face foarte repede in aceasta privinta. Fata de Sandero de exemplu, cursa pedalei de frana este ceva mai lunga, lucru util cand vrem sa dozam forta de franare. Masina franeaza bine, chiar daca este dotata cu tamburi pe rotile din spate. Directia modelului este precisa si raspunde repede si prompt la solicitari. Vizibilitatea este buna, iar pozitia inalta la volan ajuta in trafic. Am gasit si ceva gropi ( nici nu erau greu de gasit in Bucuresti ) si am constatat ca modelul filtreaza si amortizeaza bine denivelarile. Poate mai trebuie lucrat la nivelul de insonorizare, desi nu pot spune ca este unul deranjant, nici chiar pentru un diesel.
    Chiar daca anumite butoane puteau fi plasate mai bine si nu s-a realizat acest lucru din ratiuni economice, totusi acest aspect nu creeaza probleme deosebite, poate doar de obisnuinta. Masina ofera un raport bun pret-calitate si recunosc, dupa testul de astazi, poate mi-as cumpara asa ceva, insa cu motorizare pe benzina.
    11 3
  • De ce a primit Duster-ul 5/10 la "Performante" ?? avand in vedere ca Toyota Land Cruiser care ofera "doar" 173 CP si 410 Nm + o acceleratie de la 0 la 100 in 11.7s, a primit 4/10.
    11 12
  • Sonky
    Am testat si eu duster-ul pe sosea cel de 110 cai cu modul auto in functiune.Am urcat un delut pe asfalt cam de 7 grade inclinatia si chiar mi-a placut cum merge.La 85 de cai cred ca e destul de lenta
    Treapta 1 foarte foarte scurta ,in offroad e ok ,dar on road iti vine sa pornesti cu a 2 ca si cu duba.Pozitia la volan e ok .Schimbataorul de viteze ,parca nu e foarte precis ,e mai rigid ,dar probabil e chestie de obisnuinta.
    Portbagaj suficient de mare.E ok per ansamblu .Masina are un pret corect.
    8 2
  • duster impotriva second -hand
    va rog sa mergeti sa dati o tura cu masina si apoi sa comentati
    12 4
  • duster
    nu a bservat nimeni k soferul si pasagerul dreapta fata au capul periculos de aproape de stalpi ?
    la cel mai mic impact...vom vedea la ncap
    6 9
  • Gottfried
    Dacia
    Locuiesc in Austria si pot sa va spun k ma uimeste cate Dacia de tot felul vad pe strazi cand sunt o multime de alte optiuni. In ultima saptamana am observat cel putin 5 panouri publicitare cu Dusterul vostru, cred k nemtii vor pune botul, mie unul imi place, e drept k nu avem gropile voastre dar avem munti si zapada. Cred k in curand va fi plin pe strada de Duster. Aici nu merge termenul de fitze, iti trebuie ceva de care sa te folosesti efectiv si sa te coste doar la cumparare, asa k avand in vedere experienta celorlalte modele, Duster va fi un invingator. Timpul va lamuri asta
    20 5
  • cristi
    test
    testat 1,5 dci 85 cp..
    + design exterior destul de reusit,ideal pt gropile din romania carora le prevad o viata lunga ,pozitie buna la volan,destul de spatios,consum decent,pret bun,sprint bun daca ''te dai un pic la ea''(banuiesc ca motorul de 110 va fi alegerea fericita mai ales ca are euro 5 si scapi de taxa de inmatriculare care cred ca-i undeva la 500 euroi...cum 110 e mai scump cu 800 euro si 85 se plateste taxa de 500 rezulta o dif de 300 euro ..nesemnificativ)
    - zgomot destul de deranjant in interior,din punct de vedere ergonomic la pamint(chiar nu a observat nimeni butoanele geamurilor de pe spate, amplasate intre scaune usor in spate ,pe podea..eu cel putin cit am stat in spate am calcat de 2 ori pe ele,lipsa spatii de depozitare usor accesibile),materiale de calitate proasta la bord si nefericit imbinate(chestiile alea lacuite cu insertiile alea idioate gen bmw arata de-adreptul tiganesc..frine slabute pe var testata de mine(sint dispus sa acord oarece circumstante atenuante deoarece ploua destul de tare si no, discuri noi ,...hmmm ...sa zicem)...
    cam de atit am putut sa-mi dau seama intr-un test de vre-o 2 km ca pasager si 2 ca sofer
    per total cred ca va fi un succes(pretul va fi argumentul suprem)...
    6 2
  • redcup74
    l-am testat de 2 ori
    Salutare tuturor...
    Am testat Duster 1.5 dCi 85 CP (ca asta il aveau) 2 zile la rand, si ca sa ma conving de impresii printre altele... Azi intentionez sa il probez si pe o pista amenajata ptr off-road la reprezentanta din Braila.
    Mi-a placut la el ca "are zvac" , cum se zice, daca vei calca un pic mai tare acceleratia, cel putin pana pe la 100 km/h in treapta a 5-a pe sosele... Mi-a mai placut ca este destul de spatios in interior, designul, zgomotul "barbatesc" al motorului la fortaj, stabilitatea si manevrabilitatea... pe ansamblu, e o masina bunisoara...
    DAR .... Nu mi-au placut: portbagajul mult prea mic pentru un SUV, dotarile standard pe fiecare optiune (cel putin varianta de baza nu are unele dotari care la alte SUV sunt standard din fabrica: computer de bord, AC automat, faruri de ceata, etc.) si pentru care trebuie sa platesti in plus - ce mai, dotari de 10500 euroi !!!!!! , atata dai, atata face - , motorul cam micut ca putere pentru un SUV, in conditiile in care majoritatea celorlalte firme pornesc de la motoare de minim 2.0 (sunt curios cum se comporta la drum intins, in depasiri .... ca la drive test prin oras nu prea ai unde proba asa ceva...), butoanele de deschidere electrica a geamurilor spate asezate total aiurea (jos, intre scaune ... STUPID !!!), claxonul pus ca la vechile Dacii pe maneta de semnalizare/faruri, si nu pe volan.... A, si inca ceva PENIBIL care poate spune multe despre calitate: la unul din Dustere probate, deja SE DEFECTASE reglajul pe inaltime a scaunului soferului dupa numai o zi de probe !!!!!!!!!!! Deci......???!!!
    8 13
  • cosmin
    dacia daster
    DAcia Duster este o masina proasta la 4*4 subaru masina buna
    7 21
  • Test Drive
    Am testat-o si eu. Este foarte manevrabila in oras, pozitie inalta de condus.Per ansamblu am fost multumit, cu mentiunile urmatoare:
    -portbagajul cam mic
    -interiorul cam spartan
    -asa zisa treapta aluminizata de la nivelul pragului usilor era deja zgariata rau dupa ce doar cativa oameni se suisera in masina
    -impresia de fragilitate anula senzatia de robustete la care ma asteptam
    In rest, numai de bine!
    12 4
  • cristi
    4x4
    testat azi si 4x4 1,5 dci pe teren accidentat
    la - nu insist pt ca am postat mai sus si-mi mentin parerea
    in schimb la + este ceva de adaugat:filtreaza gropile si obstacolele superb..mi-a placut..avind in calcul achizitia unei masini,daca ma voi hotari la duster voi lua in calcul numai 4x4
    8 2
  • @Alex
    Dacia e un nume romanesc care incepe sa fie cunoscuta datorita mintilor de la Renault, e facuta in Romania. Dacia e o marca asa cum e si Skoda si niciodata nu te gandesti la Germania cand spui Skoda.
    Am facut azi un test cu un Duster de 85 CP, 1.5 dCI si pot spune ca nu e rea, ca si SUV nou, e OK. Decat ceva second hand, mai bine Duster. Intr-adevar are multe minusuri, dar are un mare plus: pretul.
    10 5
  • adn opel
    La bani putini vreti Jaguar,ce sa zic..
    POATE NU ESTE PERFECTA....
    Dar la banii acestia vrei sa te uimeasca,am vazut BMW dupa 2 ani luat de nou cu pielea crapata pe scaune si vorba aia a costat o avere,ciurucurile de SUZUKI SX4..conserve machiate pt fraieri cu kit de ambreaj cazut la 12 mii km si nu una sunt zeci,asa ca DUSTER daca da lovitura la fiabilitate o sa uite lumea de tabla cam slabuta...si la urma urmei in ac societate de consum cine mai tine masina 10 ani???,dificil o sa fie la intretinere ca o sa te rupa la piese...si suparatoarele zgomote...POATE CELOR DE LA DACIA O SA LE VINA IDEEA CA CELOR DE LA OPEL CA IEFTIN LA INTRETINERE NU INSEAMNA PROST SI POATE O SA MAI LUCREZE LA CONFORT...SAU MACAR DACIA SA FACA PUTINE FITE SA-SI GASESCA UN TUNER DE CASA PT CINE ARE BANI SA MAI DOTEZE MODELELE CU SCAUNE SUPER,INTERIOR SUPER ETC...SA AUZIM DE BINE SI MACAR FABRICA ASTA SA NE MAI ADUCA FAIMA CA IN REST VAI DE NOI.
    8 6
  • DUSTER
    ECHILIBRAREA BALANTEI DE PLATI
    Dacia a reusit sa-si aduca un paort substantial la echilibrarea balantei de plati a Romaniei.Nu este o masina de 20000 de euro ,dar la pretul ei se comporta excelent inRomania si in Europa.De ce construiesc francezii in Romania cel mai mare Centru de Cercetare pentru Autoturisme din estul Europei. Marca Dacia are viitor si acesta se vede in vanzari .Fabrica de la Mioveni ,se poate rapid adapta unor modele noi datorita gradului redus de robotizare si specialistilor care lucreaza acolo.Desi sunt tot felul de ,,specialisti ,, care nu prea au la baza o pregatire tehnica ca sa aprecieze corect un model de masina ,Dacia s-a impus pe piata straina prin doua trasaturi :pret si fiabilitate.Pareril;e unora ca nu are tot felul de accesorii nu conteaza mult pentru omul normal ,care cauta ceva robust ,consum mic pret acceptabil .Dusterul va fi un succes.In Franta intr-o saptamana au fost 4000 de comenzii.Carcotasilor ,lasati Dacia sa-si urmeze drumul !Ce bine ar fi daca in Romania ar fi mers ca Dacia si alte uzine ,fiindca acum romanii erau un pic mai fericiti.Felicitari lucratorilor de la Dacia!
    5 3
  • HA HA HA
    HA HAHA HA
    ...SI DACA NU STIATI, NICI ACUM NU ESTE TARZIU SA AFLATI CA, FIRMA DACIA A COLABORAT DE LA INCEPUT CU FIRMA RENALUT.DACIA 1100 SE NUMEA LA EI RENAULT 8, DACIA 1300 SE NUMEA LA EI RENAULT 12.MAI NOU, DE CAND DACIA COLABOREAZA IARASI CU RENALUT, MODELELE SALE LOGAN, SANDERO SI DUSTER, DACA NU STIATI, LA EI AU SIGLA RENALUT.SINGURA MASINA 100% ROMANEASCA, A FOST MODELUL R532 ADICA NOVA, UN MODEL PROIECTAT DE INGINERII ROMANI PRIN 1985 SI COPIAT IN MARE PARTE DUPA OLTCIT -MA REFER LA ELEMENTE CUM AR FI:CARBURATORUL DUBLU CORP, SISTEMUL DE IZOLARE SI INCHIDERE A USILOR, SISTEMUL DE PRINDERE A STOPURILOR DE PE SPATE PRIN INTERIORUL PORTBAGAJULUI SI NU IN ULTIMUL RAND SASIUL CU PUNTEA SPATE MAI SCURTA, ADICA ROTILE PE SPATE IN INTERIORUL CAROSERIEI, IAR ROTILE PE FATA SUNT MAI IN EXTERIOR = PENTRU O MAI BUNA STABILITATE-(CARE OLTCIT A COLABORAT O PERIOADA CU O ALTA FIRMA FRANTUZEASCA - CITROEN,IAR OLTCITUL CREEAT DE CITROEN LA NOI SI ANUME OLTCIT SPECIAL CU MOTOR BOXER RACIT CU AER IN 3 PISTOANE, L-AU VANDUT LA EI SUB O ALTA DENUMIRE, ULTERIOR LA EI APARIND SI MODELUL CU 4 USI SI LA NOI NU, DEOARECE " TOVARASUL " A CONSIDERAT CA DUPA COLABORAREA AVUTA CU CEI DE LA CITROEN, AI NOSTRII SUNT IN STARE SA DEZVOLTE SINGURI O MASINA.SI IN MARE PARTE A AVUT DREPTATE, OLTCITUL NOSTRU A FOST NET SUPERIOR DACIEI DIN MULTE PUNCTE DE VEDERE, IN PRIMUL RAND AVIND MOTOR BOXER DE TURATIE, CU RACIRE CU AER, IAR DIN PUNCT DE VEDERE TEHNIC, ERGONOMIC, VIZUAL, A FOST O MAISINA REUSITA DE CARE MULTI S-AU INDRAGOSTIT.MAI AVEA EL SI PROBLEME-AXELE CU CAME, DAR SE REZOLVAU RELATIV REPEDE.) LA VECHILE DACII ...1100, 1300, CARBURATOARELE (SOLEX) SI ALTERNATOARELE, CEL PUTIN LA PRIMELE MODELE, ERAU FACUTE DE FIRME DIN STRAINATATE SI LIVRATE NOUA, APOI AI NOSTRI AU CUMPARAT LICENTA SI LE-AU FACUT EI...SI APROPO...AM VAZUT ALTERNATOR MARCA VALEO-FRANTUZESC SI INJECTOARE DELPHI SI PE ULTIMUL TIP DE PASSAT ... ASA CA ... VA LAS PE VOI SA JUDECATI CE ESTE ROMANESC SI CE NU...EU SPUN CA E MAI IMPORTANT CA FRANCEZII DUPA CE AU ACCEPTAT SA COLABOREZE CU DACIA, I-AU PASTRAT ACESTEIA NUMELE SI NU AU TRANSFORMAT-O IN RENAULT, CUM S-A INTIMPLAT CU OLTCITUL, CARE S-A TRANSFORMAT IN DAEWOO, UNDE COREENII AU PASTRAT IN MARE PARTE LINIA DE ASAMBLARE, DOAR RETEHNOLOGIZAND-O CA APOI SA SE TRANSFORME IN CHEVROLET SI FORD.ASTIA DE LA FORD CAND AU PRELUAT DAEWOO-CHEVROLET, AU INVESTIT PUTINI BANI IN RETEHNOLOGIZARE, COREENII AVAND O LINIE TEHNOLOGICA NET SUPERIOARA AMERICANILOR...HAI DUSTER...
    6 7
  • Test Drive
    L-am testat ieri si sincer ca nu m-a convins! M-a deranjat in primul rand faptul ca la dealerul la care am ajuns eu aveau o singura masina de test si am asteptatmai mult de o ora pana am reusit sa il testez. In al doilea rand mi se pare penibil sa lansezi un SUV 4x4 si sa ai la test doar varianta 4x2. O nota proasta la organizare pt Dacia din acest pct. de vedere.

    Per ansamblu masina nu este una rea. Va fi cu siguranta fiabila deoarece mecanica este aceeasi ca la Logan si pana la urma, la o masina 4x4 fiabilitatea este deosebit de importanta. Pe langa acest aspect am apreciat urmatoarele plusuri sau minusuri:

    + Designul exterior: masina place estetic si pot spune ca este o reusita din acest pct de vedere.
    + Confort: pozitia la volan este mai buna ca la Logan/Sandero si asta deoarece masina este mai inalta, iar scaunul se poate cobora mai jos. Acest lucru nu iti mai da senzatia aia ca stai cocotat artificial.
    + Au inbunatatit unele detalii la interior: usile spate au difuzoare (desi au disparut cele de la luneta) si manere de prindere la fel ca in fata, manerele usilor sunt mai de calitate/mai inchegate ca la Logan, ceasurile de bord sunt mai frumoase. Volanul imbracat in piele este superb.
    + Greutatea redusa: Ajuta foarte mult motorul de 85 cp.
    + Suspensia spate independenta si suspensia in general: filtreaza foarte bine denivelarile.

    - Materialele din interior: din pacate plasticul este la fel de tare ca si la Logan. In max. 2 ani de la drumurile noastre vor aparea cu siguranta greieri.
    - Finisarea interiorului: am observat cateva lufturi atat la nivelul bordului, cat si in portbagaj. Din unele pct. de vedere este mai prost finisat ca Loganul.
    - Am mai observat un fenomen care la Logan lipseste, atunci cand se ruleaza pe drumuri pietruit,e rotile arunca pietre sub masina si totul se transforma intr-o grindina pe tabla. Probabil datorita inaltimii, nu-mi explic.
    - Portbagajul si hayonul sunt prost antifonate: pt pasagerii din spate este mai nsaol deoarece pe drumuri mai urate hayonul si probabil cricul care este prins direct pe tabla produc zgomote. Din fata nu se aude.
    - Cutia de viteze de la diesel, desi este mai scurta, este oarecum imprecisa si intra greu in R.

    Concluzii: Masina are un pret corect pt ce ofera, cu toate ca se putea si mai bine,iar pe alocuri este supraapreciata. Motorul de 85 cp il recomand doar pt variantele inferioare de echipare - mai usoare. Pe Laureatul testat, desi avea zvac si era ok in oras, la drum intins in depasiri isi arata limitele (un pic mai bine ca 1.4 de 75 pe Logan Laureate).
    8 9
  • valentin
    duster= succes
    Vineri - am testat Dusterul 85cp 2x4 vineri pe Sosea, mi-a placut pozitia inalta la volan si faptul ca au imbunatatit calitatea materialelor + cea a finisarilor ,usile se inchid mai "nemteste " decat la orice Dacia fabricata pana acum, nu mi-a plaut ca motorul de 85cp era cam fara suflu insa pentru o clilindree de 1.5 cmc s-a comportat onorabil , are cam aceleasi reprize ca un Opel Astra 1.7 dti


    Sambata - am testat duster 4x4 diesel, aici trebuie sa acord o nota de 10 delerului din Focsani care a avut MAREA inspiratie de a Amenaja un treseu cu adevarat 4x4 in albia Raului Milcov unde am avut parte de o adevarata REVELATIE, motorul asta de 1.5dci 4x4 chiar TRAGE si nu exagerez deloc, am urcat pante de 30 si de grade masina incarcata la Maxim si cu AC pornit si Duster si-a fact datoria cu brio, bravo Dacia si inca o data multumesc baietilor de la Dacia-Sima din Focsani care ne-au lasat sa exploatam la Maxim capabilitatile lui Duster, M-a impresionat Masina si avand in vedere si pretul mic de exploatare cred ca este o alegere excelenta in defavoarea oricarui Jeep sau alte Sh-uri , ai o masina noua la 13.700 cu dotari de bun simt si cu ADEVARATE CAPACITATI OFF ROAD,
    BRAVO DACIA SI BRAVO BAIETILOR DE LA DACIA FOCSANI
    12 6
  • mihai leu
    realizare
    Totusi Dacia a facut un pas mare inainte, deci fata de primele generatii de logan 2005 a mai scazut fianilitatea pentru ca s-a incercat implementarea productiei aici, adica facute la noi si nu tocmai conform standardului renault, Dusterul este ieftin, arata aproape la fel ca Skoda Yety, care e mult mai scumpa, motoare fiabile, diessel, service raspandit, si este un model nou , este un fel de vechiul Nissan Xtrail dar mai ieftin, si un fel de Quashai sau cum ii zice mai ieftin, Negru ii sta Bine nu zici ca e Dacie
    0 7
  • Dusteru', fonta si otelu'
    "Pentru acesti bani clientul primeste versiunea pe benzina de 1.6 litri 16 valve si 105 cai putere cu tractiune 4x2 si un nivel de echipare Base." Base vine de la "Basescu"? Cred ca la asta se referea cel de mai sus cand a spus ca primul exemplar de culoare rosie deja s-a defectat, are un tacanit la volan.
    Altfel spus, masina imi place. Ma duc mai tarziu la IATSA Campina sa o testez, pentru ca vreau sa im iau una, varianta de full options DCI 110 4x4.
    2 3
  • ---------
    nu e model stralucit eu ma asteptam sa arate ca hiunday tucson dar nici nu se compara dar e misto e acelasi motor de 1,5 l care il are loganu si sandero
    2 8
  • Multumesc
    @ C-G-C pentru "- Portbagajul si hayonul sunt prost antifonate"
    1 7
  • duster
    eu nu l-am testat dar mi-am comandat. daca e buna pentru nemti, o fi si pentru mine.
    4 6
  • Razvan
    eroare punte spate
    Automarket :
    "dar si de surpriza placuta pe care o reprezinta puntea spate multibrat"
    iar
    www.dacia.ro:
    punte spate 4x2: Punte cu profil deformabil si epura programata, cu arcuri elicoidale
    punte spate 4x4: Multibrat tip Mac-Pherson
    punte spate logan: Punte în H cu profil deformabil şi epură programată, cu resorturi elicoidale

    daca s-a testat varianta 4x2, atunci puntea spate este asemenea Logan, Sandero, nu-i asa, mai baieti ?!
    5 4
  • danutzu
    Dustetr
    ESTE O DACIA - nu are un nume nu are o prestantza - este ideala pt tot prostu care se crede si el cineva. daca o iei la bani marunti incepi sa regreti pic cu pic ca ti-ai luat-o. scaune si bancheta nashpa, acoperitoarea portbagajului nashpa(putea sa puna una de la meganul vechi care se strande si se detaseaza cand ai nevoie) acelasi bord de logan aceeasi senzatie de masina ieftina acelasi comportament nesigur dupa 100 - la 120 simti ca nu are lipici la asfalt deloc. varianta 1,6 benzina 4x4 un dezastru !!! abia se moshcaie - am avut senzatia ca plec cu un U445 (viticol pt cunoscatori) de pe loc - frane slabe - probabil opreste din 100 in peste 45 de m UN FIASCO - O DEZAMAGIRE - Adevarat ca gurile rele imi vor aduce aminte imediat de pret - dar prefer o MASINA la 14 000 de euro nu o pacaleala si se gasesc multe alte variante - desigur nu "cel mai ieftin SUV" --- MASINI DE FAMILIE SUPERINCAPATOARE FRUMOASE CU UN NUME SI PRESTANTA SI CALITATE. ---- parte buna este ca-i prostim si noi pe europeni si mai bagam ceva euroi in tara. DE DACIA ROMANII S-AU SATURAT EU PREZIC CA VA FI O MARE DEZAMAGIRE CA VANZARI IN ROMANIA. - vedeti si statisticile publlicate zilele trecute (vanzari Dacia pe primele 3 luni comparative ale lui 2008 - 2009- 2010. Domnul stroe ar trebui sa fie mai atent la viitor si sa nu se imbata cu apa rece - europa se va satira si ea foarte repere de DACIA in forma actuala. DUSTER este o pacaleala !!! un produs de marketing - te vrajeste ca-i un suv si ca-i cel mai accesibil dar este o combinatie care te face sa-ti jumoli paru din cap dupa ce deschizi ochii un pic. APROPOS - DACA VRETI SUV vine MItsubishi ASX din Iunie la 15 500.
    6 13
  • cristi
    rasp. danutzu
    pai frate de ce nu-ti cumperi un serie 5???cu cite masini ai facut drive test?printre altele,eu eram chitit pe octavia dar dupa citeva ture m-am lamurit..o fi ea nemteasca o avea ea multi admiratori ,dar mie mi s-a parut ca merg cu fundu pe asfalt si o sa am nevoie de o pereche noua de rinichi....deci nu generaliza..masina se cumpara in functie de necesitati si de puterea de cumparare...sa ma scuze posesorii de octavia ,dar m-am saturat de comentariile astea de pustani care pun si ei o data picioru intr-o masina la 100 ani si atunci in de-alea de drive test si sint atoatestiutori(ca le-o spus lor un prieten,ca or auzit ei ,,bla bla bla)...asa ca fapt divers dupa multe drive teste cu mai multe marci(nu dau nume sa nu isc iar polemici duster a venit in primele doua marci de unde voi alege...
    7 7
  • nici nu te-ai urcat in ea si arunci vb inutile
    mai pustulica ce vroiai interior de bmw la 14000 e ....la test nu a fost nici o masina 1.6 deci nu ai avut unde sa incerci masina .....franele nu sunt slabe ....si pot sa fac pariu cu tine k cei care au logan acum le vor da avans pentru duster ....uzina la ora actuala nu face fata pentru livrari
    4 6
  • duster
    am testat dusterul si am fost foarte multumit e mult mai fiabil decat logan sper ca intro luna, doua sa-mi achiziitionez si eu modelul 15 dci 110 cp varianta full
    2 5
  • e teapa
    De 4 luni am achizitionat un touareg v6 tdi 240 cp fabricatie 2005 cu 165.000 km pret de achizitie 19.000 euro .
    Imi cer scuze dar am testat si eu dusterul de 85 cp si sincer ma simteam in epoca de piatra cu o caruta gata sa se rastoarne e penala rau masina .
    Pai eu am dif blocabil full nu panarama , suspensie pneumatica , jante pe 18 , incalzire in scaune , piele , navigatie , cutie automata .... plus multe alte gadgeturi care imi fac viata minunata la volan .
    Pai la 190 pe autostrada eu nu aud motoru pe cand la duster la 100 se rupe masina , unde e confortul cand nu ai o cotiera , pe drum de tara datorita suspensiei pneunatice in touareg plutesti iar cotetu asta are deja greierasi pai cand o ajunge la 172.000 km ai mei credeti ca mai exista .
    Nu as da 18.000 pe un cotet de masina , mai bine imi iau un pajero din 92 ca e ma confortabil si mai rezistent.
    3 5
  • Sfaturi
    Sfatul meu ca lucrator la uzina e sa mai asteptati un pic ....eu cred k o sa se mai gaseaska defecte. Si mai bn ar fi sa testezi inainte sa cumper k poate poti fi dezamagit. Dar eu cred k Duster este cartea castigatoare si pe plan intern dar si extern. Eu o sa imi cumpar full dar mai astept. Voi faceti ce vreti dar eu mai astept.
    1 5
  • Europa
    Stiti de ce europeni cumpara dacii. Pt k ei nu cauta masini de viteza sau de comfort extraorinar ( deoarece ei au drumuri ff bune) . Ei cauta masini de familie care sa consume putin si sa le schimbe la maxim 5 ani. Asta e gandirea europeana , in special cea germana. Noi cautam masina sa aiba ff multi cai , k sa ne dam mare in parcare si la vecini ce masina avem noi, sau pe drumuri sa vada ceilalti ce mari si tari sunt ei. I-au amenizi si nu pot sa le plateaska, pt k nu au cu ce:))) dar au masina scumpa si puternica. Asta este gandirea romaneasca. Dar sper sa se schimbe odata cu trecerea timpului
    3 4
  • boerean dore
    duster
    imi place mult < cei de la dacia avanseaza cu pasi mari,promitator pentru viitor.Sunt impacient sa merg in test drive
    2 4
  • Dacia "by renault" = FAIL
    PUY ti se pare ca logan, sandero , logan mcv, duster consuma putin :))? cel putin duster ce motorizari are mai bine mai asteptau oleaca si scoate o gama mai buna de motorizari si ceva mai multe...deocamdata FAIL la motor, pe exterior arata bine si cel putin de la model la la model puteau sa schimbe design`ul la interior .. nu toate la fel.Cum sa ai pe SUV - 85 hp trebuia minim 110 hp. Daca ati sti cate ceva despre istoria Renault, Citroen, Pegeout...cum au intrat ei in tehnica automobilelor....va-ti schimba parerea. Si ce ma mai dezamageste la romani ca nu stiu sa vorbeasca si sa scrie romaneste ...s-a adopatat limbaju "mess" : k, adik, shi, np, ...etc
    13 1
  • Duster defect
    Am un Duster cu 4000 de Km si sa dus discul de ambreaj placa de presiune si volanta, problema este ca nu se acorda garantie ca cei de la uzina au zis urmatoarele: prezinta urme de noroi la roata fata dreapta si discul este pe 10% din suprafata corodat iar garnitura de frictiune sparta deci nu intra in garantie ca nu am folosit masina cum trebuie.
    Cost estimativ 5000 ron.

    Procesul verbal de constatare facut de experti de la uzina este confidential mi sa spus de cei de la Auto Europa.

    Intrebarea mea este daca nu am voie sa merg prin noroi cu o masina de teren la ce o pot folosi la mersul pe asfalt.

    Mai mult de atat am un logan cu motot diesel de 1.5CP cu 170000km cu care am mers pe aceleasi trasee ca si cu Dusterul adica Alunis aptoape de Lipova in jud. Timis, Moneasa, aceste doua trasee sa inteleg ca au pus capat experientei Duster, in rest toate traseele au fost numai prin sate pe asfalt in jurul Timisori.

    Daca cumva stie cineva o persoana de contact de la uzina cu care se poate vorbi va rog sa imi trimiteti pe mail la adresa mihai.savescu@yahoo.com, nu am cu cine sa discut pe aceasta tema se suna doar la vocea clientului unde raspunde o domnisoara care transmite mesaju mai departe si in 2 zile primesti un raspuns daca isi amintesc de tine.
    0 3
  • Ce ai, dom'le, cu Ceausescu? Cine ti-a spus tampenia aia cu oglinda? Pai, la vremea aceea cele mai multe marci nu aveau deloc oglinzi laterale. Apoi, tot francezii hotarau ce si cum, nu altcineva, fiindca Ceausescu era destul de destept sa nu se bage peste ingineri si designeri. Si zi mersi ca a facut-o, ca altfel nici dracu' nu o facea. Ca si atatea alte lucruri, de altfel.
    0 0
  • @ fani dacia
    @ fani dacia
    Nu ma luati in nume de rau,incerc sa nu generalizez,dar majoritatea fanilor Dacia dau dovada ca altceva nu stiu.
    M-am tot uitat la comentarii si am tot vazut cum multi spun despre oricine care nu si-ar dori sau are o parere diferita despre Dacia este ori fitzos ori cocalar ori taran.Am vazut un fan Dacia caruia i-a sarit mustarul cand cineva a zis ca se uzase pielea de pe schimbator la o Dacie.A si inceput sa abereze in stanga si in dreapta,ca "Dacia nu e pentru fitzosi",a spus despre cineva cu un Ford Focus SH ca are masina de fitze,etc. etc. etc... Acelasi "fanatic" Dacia a dat o dovada de impertinenta maxima spunand la alt aritcol: "Presa si persoanele care poseda Dacia sunt multumite,ce conteaza ce cred niste basinosi de pe forum". Adica,se intelege: daca nu iti place sau ai o parere diferita despre Dacia esti "basinos".Dealtfel,asta nici macar nu e forum,sunt doar comentarii la un articol,dar el probabil se credea foarte important ca scria pe un forum.Oricine are o parere diferita despre Dacia este "fitzos" sau "carcotas",ei bine acest "domn" folosind acest inteligent cuvant "basinos" cum este?
    Va spun inca odata,multi dintre voi dati dovada ca nu mai stiti de nimic altceva,de autosuficienta,si in general va credeti superiori multor altor persoane..
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru