Avancronica Raliului Mexicului - luptă internă la înălţime

de Daniel Popescu
Joi, 06.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier vrea să-şi ia revanşa în faţa coechipierului şi liderului clasamentului general Jari Matti Latvala în Raliul Mexicului, acolo unde piloţii concurează la altitudini de 2800 de metri.

Esential 55.92 kilometri este lungimea celei mai lungi probe speciale din Raliul Mexicului
399.93 kilometri este distanta totala pe care o vor parcurge pilotii in regim cronometrat

Mexic va găzdui la sfârşitul acestei săptămâni a treia etapă a sezonului 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri. Este prima etapă desfăşurată pe macadam în acest an, însă pentru piloţii implicaţi în competiţie adevărată provocare va fi altitudinea ridicată.

Raliul are ca punct central localitatea Leon situată la 1815 metri înălţime fata de nivelul mării, însă piloţii vor fi nevoiţi să stabilească cei mai buni timpi inclusiv la altitudini de 2800 de metri atunci când vor aborda Munţii Sierra de Lobos şi Sierra de Guanajuato.

De fapt, principala provocare este pentru motoare: presiunea atmosferică scade pe măsură ce altitudinea creşte, iar acest lucru are ca efect o rarefiere a aerului, motiv pentru care motoarele vor avea mai puţin oxigen pentru a respira. Efectul? În Mexic, puterea motoarelor este cu 25-30% mai mică decât la nivelul mării.

Revanşa lui Ogier

Evident, obiectivul pentru acest an este să repetăm victoria din sezonul trecut.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Planurile lui Ogier de a continua dominaţia din sezonul precedent au fost bulversate de victoria obţinută în Raliul Suediei de coechipierul său de la Volkswagen, Jari-Matti Latvala.

Finlandezul are acum 40 de puncte după primele cinci etape, cu cinci mai multe decât Ogier, iar obiectivul său pentru Raliul Mexicului este, evident, să rămână lider, chiar dacă nu admite în mod deschis acest lucru. "Dacă totul decurge conform planului, ar fi posibil să câştig.

Totuşi, nu acesta este obiectivul meu principal. Vrem să terminăm în puncte, iar un loc pe podium ar fi grozav", spune Latvala.

În schimb, Ogier este mult mai direct atunci când vine vorba despre obiectivul stabilit pentru Raliul Mexicului şi este impulsionat de parcursul de anul trecut, când şi-a adjudecat de asemenea victoria. "Evident, obiectivul pentru acest an este să repetăm victoria din sezonul trecut. Anul trecut, unul dintre avantajele noastre a fost motorul lui Polo R WRC. Am avut mai puţine probleme din cauza condiţiilor, a aerului rarefiat şi a pierderii de performanţă decât rivalii nostru. Totuşi, în 2014 începem cu toţii de la zero", explică francezul.

Ogier isi propune sa revina pe prima pozitie in clasament printr-o victorie in Mexic

Citroen, M-Sport şi Hyundai speră în rezultate bune

Sunt convins că vom fi competitivi. Sunt optimist. Un podium ar reprezenta un rezultat excelent.

Mads Ostberg
Pilot Citroen
După primele două etape, Mads Ostberg pare singurul capabil să lupte cu rivalii de la Volkswagen pentru titlul mondial. Pilotul echipei Citroen şi-a trecut în cont un loc patru în Raliul Monte Carlo şi un loc doi în Suedia, iar acum speră să obţină o nouă clasare pe podium pentru a-şi păstra măcar locul trei din clasamentul general. "Chiar dacă trebuie să luăm în calcul că Raliul Mexicului va fi primul nostru raliu pe macadam cu un Citroen DS3 WRC, sunt convins că vom fi competitivi. Sunt optimist. Un podium ar reprezenta un rezultat excelent", explică el.

Între timp, Mikko Hirvonen rămâne pilotul de referinţă al celor de la M-Sport, chiar dacă finlandezul a avut un start de sezon mediocru, cu numai 13 puncte acumulate până în prezent. Prin urmare, nu este deloc surprinzător că acesta nu şi-a stabilit un obiectiv concret pentru etapa mexicană de la sfârşitul săptămânii.

"Sper să fim în formă în Mexic. Am avut un weekend bun în Suedia (n.r - locul patru), dar nu am fost chiar acolo unde voiam să fim, aşa că vom încerca din nou şi vom vedea ce putem face", spune el.

La rândul lor, cei de la Hyundai speră să câştige primele puncte în clasamentul piloţilor după ce Thierry Neuville şi coechipierii săi au abandonat în ambele raliuri de până acum.

Proba maraton de 55 de kilometri

Ediţia din acest an a Raliului Mexicului iese în evidenţă prin traseul de 399 de kilometri în regim cronometrat, cu circa 100 de kilometri mai mare decât etapele tradiţionale. Cea mai lungă proba specială poartă numele Guanajuatito şi are o lungime de 55.92 kilometri, fiind de altfel şi cea mai lungă din istoria de 10 ani a competiţiei.

În plus, există alte trei probe speciale cu o lungime de peste 43 de kilometri, motiv pentru care Raliul Mexicului poate fi considerat un maraton. Aceste probe contrastează puternic cu superspeciala de joi noapte care va deschide raliul şi care are o lungime de numai 1001 metri. Proba se desfăşoară preponderent printr-o fostă mină de argint, iar piloţii ies la suprafaţă pentru a trece linia de sosire într-un sens giratoriu.

În total, Raliul Mexicului numără 22 de probe speciale, iar PS 4 (vineri), PS 16 (sâmbătă) şi PS 22 PowerStage (duminică) vor fi transmise în direct. Din păcate, deşi deţine drepturile TV pentru România ale Campionatului Mondial de Raliuri, postul de televiziune Dolce Sport nu va transmite în direct niciuna dintre cele trei probe speciale. 

Harta Raliul Mexicului


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru