Debut triumfător pentru Rosberg: victorie în Australia, cu Hamilton şi Vettel pe podium. Alonso a scăpat teafăr după un accident grav

de Daniel Popescu
Duminica, 20.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Nico Rosberg a câştigat cursa de la Melbourne după o strategie inspirată replicată de Lewis Hamilton, care a ratat însă startul şi s-a mulţumit cu locul doi în faţa lui Sebastian Vettel. Fernando Alonso a suferit un grav accident, însă a scăpat teafăr.

Sezonul 2016 al Formulei 1 a început în stilul caracteristic cu o cursă plină de incidente în Australia, dar care a evidenţiat încă o dată importanţa strategiilor pentru pneuri.

Sebastian Vettel a ţâşnit la start printre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg şi a preluat prima poziţie, iar în primul viraj Rosberg a reuşit să-i blocheze calea coechipierului său de la Mercedes. Kimi Raikkonen a profitat din plin de duelul direct al rivalilor de la Mercedes şi s-a infiltrat spre locul doi, în spatele lui Vettel. Dacă Rosberg s-a menţinut apoi pe locul trei, Hamilton a ajuns pe 6 după ce a fost depăşit inclusiv de Max Verstappen şi Felipe Massa.

După start, lucrurile s-au calmat, iar până la prima oprire la boxe singurul punct major de referinţă a fost depăşirea efectuată de Hamilton asupra lui Massa pentru locul 5. Vettel şi Raikkonen au mizat pe pneuri supersoft, Rosberg le-a ales pe soft, în timp ce Hamilton a riscat cu un set de cauciucuri medium.

Imediat după ce piloţii de top au intrat la boxe, Fernando Alonso l-a lovit din spate pe Esteban Gutierrez în pneul stânga-spate, a ricoşat în parapeţii de pe partea stângă a circuitului şi s-a rostogolit de două ori înainte de a se opri pe pietriş sub forma unei epave.

Chiar dacă accidentul a fost unul dintre cele mai dure văzute în Formula 1 în ultimii ani, pilotul echipei McLaren a ieşit din monopost fără niciun fel de răni.

Alonso a scapat teafar dupa accident

În urma accidentului, cursa a fost neutralizată cu steag roşu, iar la reluarea acesteia Vettel a plecat de pe prima poziţie din faţa lui Rosberg, Raikkonen, Daniel Ricciardo, Verstappen, Sainz şi Hamilton, care coborâse pe 7 în urma primului pitstop.

A doua treime a cursei a fost cu ghinion pentru Ferrari: Raikkonen s-a retras la boxe în turul 24 din cauza unei defecţiuni tehnice care a declanşat şi un scurt incendiu, în timp ce Vettel a pierdut două secunde la pitstop din cauza unei erori umane la înlocuirea pneului stânga-faţă.

Monopostul lui Raikkonen a luat foc

În cele din urmă, incidentul de la standuri a avut o importanţă minoră, întrucât Mercedes a reuşit să învingă Ferrari prin prisma unei strategii mai bune în alegerea pneurilor. Monopostul campioanei mondiale are performanţe superioare cu pneuri medium, iar Rosberg a înlocuit softurile cu pneurile medium în momentul în care cursa a fost neutralizată cu steag roşu după accidentul lui Alonso.

Astfel, Rosberg şi Hamilton nu au mai fost nevoiţi să intre la boxe şi au urcat în pluton pe primele două locuri, pe măsură ce rivalii au înlocuit cauciucurile.

Pe final, la adăpostul unor cauciucuri soft mai rapide, Vettel s-a apropiat ameninţător de Hamilton, însă a ieşit în decor într-o tentativă de depăşire şi a fost nevoit să se mulţumească cu locul trei. Rosberg a debutat astfel cu o victorie în noul sezon şi va avea un ascendent moral în faţa lui Hamilton, care a plătit astfel tribut pentru startul ratat.  

Revelaţia cursei a fost Romain Grosjean, care a adus un incredibil loc 6 pentru debutanţii de la Haas, în timp ce Max Verstappen a produs spectacol pe final când a încercat să-l depăşească pe coechipierul său de la Toro Rosso, Carlos Sainz. Într-o ultimă încercare, olandezul l-a atins pe spaniol şi a pierdut controlul volanului, însă şi-a trecut în cont ultimul loc care aduce puncte. 

Australia - Rezultate cursă

Comentarii (98)

  • Daca nu era greseala celor de la boxe, Vettel era aproape de Rosberge sau macar la 3 secunde, asa cu cele 3,2 secunde pierdute la boxe, era in fata lui Ham cu minim 3 secunde. A fortat, stres, etc si a gresit, tocmai cand pregatea atacul, inexplicabil pentru un campion de 4 ori la rand.
    30 13
  • Pacat de start, Ferrai au mai animat cursa, Raikonnen nu stiu ce tot face si strica motorul.
    15 28
  • Max, a facut o cursa buna, s-a vazut clar ca este mai rapid ca si Carlos dar s-a enervat.
    15 4
  • Cei de la Mercedes castiga si cand totul merge prost pentru ei.. It's unbelievable..
    30 6
  • Asta e, Alonso "a ajutat" Ferrari sa pice pe locul 3 plus ca nu ai cum sa recuperezi o trecere pe la boxe in plus fata de MB! Baftosul Rosberg a avut de castigat, insa mai sunt curse...
    Ferrari merita victoria!
    34 18
  • @ Shumi7.. Era gata sa ti se implineasca profetia de aseara..Adica Vettel sa profite de neintelegerile dintre cei doi piloti mercedes..
    12 3
  • @ Schumi 7 - Comentariul tau e egoist.. Gandeste-te ca Alonso ar fi putut sa moara in accidentul respectiv..Si sa nu uitam ca Vettel si Raikkonen nu le-ar fi luat fata celor 2 piloti mercedes daca respectivii nu s-ar fi sicanat reciproc..
    13 17
  • se mira lumea! ce face kimi? pai ce sa faca ?apasa pedala ,ce ar putea face un pilot de f1?uite ca hamilton in pluton nu e dumnezeu si tot da lumea vina pe alonso cand era la ferrari ,pe kimi acum ca nu mai e pilot in conditiile incare venise de la lotus unde mergea destul de bine,se indoieste lumea si de calitatea lui vettel dar totusi nu zicem nimic de ferrari ca echipa?La anul face 10 ani de cand nu au mai luat titlu la piloti ultimul chiar cu mult blamatul kimi si eu zic ca nu e intamplator.Nu pilotii sunt problema la ferrari iar kimi sper sa le bubuie motorul de fiecare data ca asta inseamna sa fii pilot si asta vrem noi sa vedem cei de acasa
    40 3
  • Ferrari
    ferrari a fost peste Mercedes la toate capitolele...doar rotile i-au salvat pe MB....in rest ca timpi...Ferrari au fost peste ei nonstop!In urmatoarele curse se vor schimba multe in favoarea FERRARI
    31 18
  • Nu a profitat de nimic Vettel, i-a ridiculizat pe ambii la start, la fel si Raikkonne, asta din urma care arde motoarele.
    27 9
  • @ unknown - Da , sigur :)))
    2 11
  • MB Vs FERRARI
    diferentele din calificari au fost o intimplare...in cursa FERRARI a fost peste MERCEDES...doar norocul si strategia cu rotile medium a facut sa cistige MERCEDES...nu mai zic de KIMI
    18 11
  • In sfarsit avem iar f1 la Digi, un comentariu pertinent insa ce-s cu reclamele astea? Niciodata nu au procedat astfel, inca o mica bila neagra pentru Digi, transmia un pic slaba in anumite momente, o fi totusi de fapt vina celor care transmit din Melbourne
    9 2
  • Sunt Alex care tot scrie aici, chiar asta s-a intamplat, daca esti hatter Ferrari, nu inseamna ca nu are meritele sale la start, aaa ca a gresit la final Vettel, am scris mai sus, inexplicabil pentru un campion de4 ori la rand.
    9 2
  • si emisiunea si cei doi sunt antiFERRARI...chiar si paginile de facebook :grila de start au poze de profil cu un Ferrari distrul....mari pertineti sunt...cred,ca o sa ma uit pe RTL cit de curind sau pe SKY pe net!
    11 11
  • Da ZZZ insa strategia si-a zis cuvantul aici, Ferrari erau asi la acest capitol, nu stiu de ce dracu nu au ales o varianta de anvelope medium cand s-a intrerupt cursa! Cat despre Alonso, evident ca ma bucur ca a scapat, putea sa fie foarte grav la ce bubuiala a luat si la cum a aratat monopostul.
    Dar trebuie sa ma intelegi si pe mine, ca dintr-o posibila dubla ferrari ne-am ales cu locul 3, da este frustrant!
    22 0
  • @ alex Eu Hater tu prea putin obiectiv in calitate de fan Ferrari..chiar si comentatorii de la Grila start spun ca ca Raikkonen a profitat de faptul ca Rosberg era ocupat cu Hamilton..Asa ca trebuie sa accepti opinia lor fiind impartiali
    5 7
  • @ Schumi 7. Mercedes e peste Ferrari la momentul asta..Probabil te-ai fi bucurat azi dubla ferrari dar te-ai fi trezit la realitate peste doua trei curse..
    10 17
  • Andras
    Mercedes a dovedit ca in regim de cursa sunt superiori oricui. Nu stiu la ce cursa s-au uitat unii, Rosberg pe medii statea la 3 sec de Vet care era pe supersofturi! Sa nu mai vorbesc de Ham. Pai "rotile" desteptule, alea sunt legate de masina si de felul in care functioneaza ea! Anul trecut cu "rotile" au avut cele 3 victorii Ferrari! Se pare ca la capitolul fiabilitate motor Ferrari au mai pierdut ceva din ce aveau in 2015. S-a vazut si in teste. An Mercedes din nou. In pluton STr sunt de remarcat si Haas. Mclaren in regim de cursa slab, nu stiu ce facea Alo daca nu avea acel teribil accident. Cursa interesanta.
    16 16
  • Nu au fost Ferrari peste Mercedes decat la start, sunt undeva acolo dar mai in spate, iar in calificari, nu mai exceleaza de mult timp.
    9 10
  • Fani Ferrari, linistiti-va! Chill, fetel si-a mai dat masura talentului inca o data! Hamu l-a facut cu niste gume terminate! HAHA! Hammy campion a 4 oara!
    12 27
  • Hass a luat puncte Mclaren nimic.
    15 6
  • Mai sa nu uitam un lucru, vin cursele "fierbinti" si pe acele circuite Ferrari sunt mai buni. Dealtfel ce imi doresc este sa vad curse frumoase, nu sa ma apuce somnul la ele.
    In rest surpriza placuta a fost Toro Rosso-Ferrari, prin cei doi piloti, desi s-a vazut clar ca Max Verstappen a fost mult mai rapid decat Carlos Sainz Jr., iar in partea opusa Williams-Mercedes, dezamagitor.
    14 5
  • Ferrari
    Ferrari sunt aproape la acelasi nivel cu Mercedes. Au practic aproape aceeasi masina. Diferentele le fac pilotii si strategiile. Ferrari au gresit, si cu strategia si cu pilotii(Vettel) in special. Kimi ghinion. Sezonul e deschis.
    19 4
  • @Sumi7
    De unde stii tu cum sunt Mercedes si Ferrari pe circuitele fierbinti in 2016? Parca Ferrari trebuiau sa aiba un consum mai mic de pneu, nu? Sau crezi ca oamenii aia concureaza cu masinile din 2015. Stiu ca esti fan infocat rosu dar putin realism nu-ti strica.
    8 7
  • @ Hammy
    Cand esti in fata poti dicta regimul de cursa, dar uiti ca acelasi Hamu de care zici matale, se ruga de echipa sa gaseasca o alta strategie ca nu poate trece de un Toro Rosso-Ferrari, despre ce vorbim aici?
    22 5
  • @Sumi7
    Hamy a terminat in fata lui vetel care a iesit pe iarba! Despre ce vorbim aici! Si avea pneuri noi noute!
    10 18
  • popicul
    Vad ca toti sau aproape toti nu au unteles de ce Ferrari nu a mai tras in calificari. Astazi s-a vazut ca ei nu au acel ceva ce face ca Merecdes sa fie imbatabila pe un tur, in calificari. Dar in conditii de cursa ceva se schimba, si ei stiu asta. Au lasat polul argintiilor stiind ca la start macar seb va trece. Pacat de accidentul lui Alonso. daca nu era cel popas la boxe probabil seb castiga. Concludent pentru ritmul de cursa al lui Ham a fost mesajul ala dinainte de prima oprire. Nu mai poate trece pe langa ceilalti ca o sageata. O fi el incapabil sa recuperze sau metanle nu mai sunt ce au fost ? Om trai si om vedea, poate ambele.
    16 2
  • @Andras
    Omule...tu ai vazut alta cursa...vezi timpii FERRARI in cursa...sunt peste MERCEDES in toatiltate-doar niste erori si defecte au facut Mercedes cistigatoare...lasa dracu prostia
    20 8
  • Mclaren_Mircea_1984- 2
    Noi tot cu India ne batem...dar iarasi ne bat astia....ptiu drace suntem de karton....si kartonul e mai tare......apropo...Mclaren ete in continuare cea mai slaba masin din circuit
    15 5
  • pentru cel de mai su care ironizeaza Mclaren- s.Cel putin in cazul celor Mclaren se vad unele progrese.. E mai grav de motoristul care se chinuie de 3 ani sa-i ajunga pe cei de la Mercedes si mai mereu sfarseste in urma acestora..Ba mai rau reuseste sa -i bata pe cei de la Mercedes doar cand pilotii echipei germane se lupta intre ei sau cand echipa Mercedes greseste strategia.. N-am introdus in ecuatie factorul ploaie sau safety ca-ul r c-ar insemna sa scot in evidenta si mai mult slabiciunile acestui motorist
    5 16
  • zic si eu
    Privind in ansamblu si la rece, marele loser este ...Hamilton. A pierdut la final un loc, a fost depasit la start nu numai de Ferrari dar si de vesnicul campion al starturilor ratate, colegul Rosberg. Dar cel mai rau si-a sifonat imaginea cu acel apel plangacios catre echipa, sa-i schimbe strategia, ca nu poate depasi un Torro Rosso. Triplu campion mondial, cu o masina care este cu peste 1 s/tut mai rapida ceri strategie noua ca sa depasesti o masina de pluton. Patetic!
    A avut noroc cu vesnicul lui aliat, norocul, concretizat in accidentul lui Alonso (care dovedeste pe zi ce trece ca priceperea lui ca pilor a fost mai degraba rezultatul marketingului agresiv) si mecanicul stangaci de la boxa Ferrari, altfel nu avea sanse sa prinda podiumul.
    In rest, o cursa mult mai interesanta decat ne-am fi asteptat dupa calificari, bine ca accidentul lui Alonso nu a avut urmari grave.
    21 10
  • serban
    Trebuie să fii ori dus cu pluta, ori să n-ai habar de F1, ori să te cheme Mircea_Mircea, sau ZZZ, ca să nu vezi că, deși a avut un avantaj anulat de SC și o oprire în plus, Ferrari a terminat imediat în spatele Mercedes, iar fără greșeala lui Vettel, ar fi fost lejer pe doi. Se joacă titlul la piloți, se joacă strâns de tot ! La constructori Mercedes a câștigat deja, Kimi este și va fi pe nicăieri și anul ăsta.
    15 19
  • @ Serban- strans sau nu tot in spatele lui Mercedes. e Ferrari..Deci am avut dreptate . Adevarul e ca Mercedes isi cam bate joc de Ferrari oferindu-le nothing but shattered dreams daca e sa parafrazez titlul unei melodii interpretate prin anii 80 de formatia Johnny Hates Jazz ..Si nu mai cauta sa ma jignesti serbanica :)) Eu sunt o nuca prea tare pentru fildesii tai..
    7 14
  • bernie
    Serbanica puisor daca ai fi un fan Ferrari infocat si fair ar trebui sa sustii ambii piloti...Nunai ca tu dai dovedesti ca esti un suporteras de peluza care nu stie decat sa jigneasca in timp ce sparge seminte...Daca esti atat de priceput tu si altii ca tine din inaltele elite ale motorsportului incercati sa ne luminati si pe noi muritorii de rand ce vina a avut Kimi in aceasta cursa...Eu nu ii inteleg nici pe comentatorii de la Digi cand spuneau ca de vina ptr abandon ar fi stilul sau de pilotaj cand este stiut faptul ca motoarele sunt limitate la turatie dar si mai evident ca incendiul izbucnit la motor dovedeste o problema la sistemul de racire al motorului...Daca sunteteti atat de "destepti" de ce nu va duceti voi ma la Ferrari in locul lui Kimi...Poate il bateti si pe Vettel si pe aia de la Mercedes si ajungeti campioni mondiali frustratilor...
    24 4
  • Unii nu stiu la ce cursa s-au uitat.
    Era interesant de vazut cum rezolva Ferrari strategia cand vedeau ca Mercedes fac doar una.
    E greu de spus cum ar fi fost deznodamantul, dar Mercedes au avut noroc cu steagul rosu. Vettel avea un avans cu care controla cursa, avans care a fost anulat. In plus de asta, sub steag rosu, Hamilton a schimbat nasul monopostului dupa ce fusese avariat in primul viraj.
    Din ce am vazut eu, Mercedes sunt imbatabili inca in calificari iar in cursa situatia e mult mai stransa. Vom vedea in urmatoarele curse care, ce si cum. Azi a fost o zi mai atipica.
    Restul sunt in alta liga si pot pune uneori probleme celor care lupta la titlu (a se vedea Hamilton care nu putea trece de Torro Rosso).
    14 3
  • Mercedes
    Inainte de SC Vetel dupa cateva tururi rapide incepea sa piarda timp fata de Rosberg. Iar timpii dupa restart cand Vetel era pe supersoft nu erau prea grozavi fata de un Rosberg pe medii, strategia agresiva nu a functionat la Ferrari. Chiar ei au recunoscut-o numai unii fanatici mari cunoscatori de p-aci nu vad asta. Ideea e ca Mercedes le-au dat-o peste bot macaronarilor cu strategia cu care ei mai adunau firimiturile lasate de MB anul trecut.
    5 18
  • Webber
    Arrivabene spune ca indiferent de strategia aleasa pentru pneuri n-ar fi avut castig de cauza. Poate ca, strategii de pe site-ul asta stiu altceva si ar merita luati in echipa tehnica a Scuderiei.
    10 6
  • Pentru fanul ferrari care spunea ca Ferrari au fost in cursa peste Mercedes in ceea ce priveste timpii obtinuti..Nu trebuie sa te numesti Ross Brawn ca sa-ti dai seama ca timpii respectivi au fost obtinuti de catre ferrari cu pneurile supersoft si soft. care sunt mai rapide decat decat pneurile medium folosite de cei de la mercedes..
    11 8
  • bernie
    Inca ceva...M-am bucurat foarte mult cand am aflat vestea ca Digi va transmite din nou F1 in Romania si spuneam intr-o postare de la stirea respectiva ca cei 2 comentatori respectiv Antal Putinica si Florin Ion ar trebui sa si imbunatateasca semnificativ comentariile...Din pacate cei doi continua in aceeasi maniera " vesela" cu gafele si cu niste comentarii pur si simplu idioate la adresa unor piloti sau echipe...Unde este "deontologia" profesionala dragi comentatori sau ati liosit la lectia asta???
    15 5
  • Rosberg are putini fani, stiu, dar asta nu inseamna sa-i ignoram meritele evidente in aceasta cursa. In primul rand a facut exact ce trebuia sa faca cu Hamilton, inteligent, i-a inchis trasele la start, agresiv si ferm, apoi in al doilea rand a stat aproape de Vettel chiar daca germanul avea avantajul pneului. In final a reusit sa managerieze peste cursa cu toate ca avea niste pneuri vechi si o problema la una din rotile spate. Deci nu norocul, ci calmul si stiinta de a gestiona cursa i-au adus victoria. Si evident masina perfomanta. E posibil ca anul asta Rosberg sa conteze mai mult decat cred altii in lupta pentru titlu.
    18 7
  • zic si eu
    ...a da...s-a vazut calitatea de pilot a lui fetel, campion cu Newey cand geniul lui chiar conta in F1....acum...vai si-amar. Kimi daca era in pozitia lui macar nu iesea pe iarba cu masina aia atat de buna. Halal.
    12 19
  • strategii
    Pe scurt. Au castigat cei care au mai multa materie cenusie in echipa.
    9 11
  • @zic si eu
    Alt obosit de la McLaren
    2 5
  • GP2 DRIVER, GP2 DRIVER
    ... ARRRRGH....
    3 11
  • GrosJan
    v-am zis ieri sa asteptam cursa sa vedem cum stam si in cursa. Mercedes nu are un avantaj colosal cum cred unii, am avut si safety car care a bulversat strategiile initiale, cei care au mizat pe pneu soft / viteza au avut ceva de pierdut.

    Legat de accident, Gutierez a calcat pe ceva acolo si a derapat usor spre stanga si a pierdut viteza dar asta nu-l absolva complet de vina pe Alonso. Accidentul a fost spectaculos, energia de impact a fost disipata eficient si de asta e Alonso nevatamat. Nu e prima data cand Alonso e implicat in accidente maricele, nu cred ca prindea mai mult de un an in F1 in era lui Senna prin '85, '86 etc.
    11 9
  • Alonso a zis ca nu vrea sa se mai faca de ras acuzand Honda. Dar uite ca se poate face de ras si fara sa-l ajute Honda.
    5 12
  • https://www.youtube.com/watch?v=5j5GlCNKWIw
    https://www.youtube.com/watch?v=Iii-7zV5pzY

    https://www.youtube.com/watch?v=opj_RtQLUoA
    https://www.youtube.com/watch?v=7ztUaWWbamg
    1 7
  • Andrew Benson
    Ferrari were indeed stronger in the race, but the circumstances of the strategy made it difficult to make a definitive call on just how close to Mercedes they really were.

    Rosberg sat right behind Raikkonen in the first stint, clearly very comfortably able to keep pace.

    After the re-start, with Vettel on super-softs with only four laps on them and Rosberg on mediums he had to make last for 38 laps, the Ferrari pulled out 3.9secs in seven laps before the Mercedes started to come back at him.

    It's hard to be completely definitive about what that says about the relative pace of the two cars, but it does suggest that the Mercedes is still the quicker car - but certainly by no more than 0.2-0.5secs a lap.

    In other words, after the first race of the year, the picture looks very similar to that after testing - Ferrari are not "there" yet, but they are close enough to cause some trouble.

    "Hopefully," Hamilton said, "we have some exciting races coming up ahead of us."
    3 0
  • GrosJan
    Fietel finger s-a impiedicat de coada lui Hamy :)), sau de propriul degetel, ce spuneam eu ieri ca e pilot de loc 3 :))))), pai masina are, nu mai are o echipa care sa stie strategie cum e Red Bull. Aaaa, si nu mai e Newey. Bafta la urmarit Mercedes. O sa ma amuz bine si in 2016.
    8 10
  • Mircea, ba, Mircea!!!!
    9 1
  • Acum sincer, incep sa-mi fac griji pentru Mircea, cum de nu a aparut in "motorhome" pana acum ? :) .
    8 2
  • @FernandoIFTY
    Pe Alonso il mai putem intelege, acolo a fost si ceva din partea lui Gutierez, dar de idolul tau Vetel ce spui, ca Hami nici macar nu l-a atins :))))....ii place sa iasa la picnic in momente cheie, nu e la prima iesire :)))
    9 6
  • Ha,ha,ha...
    A fost "doar" prima cursa,daca Mercedes nu isi vor lua avant mai tare,avem ce vedea anul asta...altfel,se va repeta plictiseala de anul trecut.
    Ferrari pe o strategie diferita au pierdut locul 1 sau 2 dar au fost aproape de Mercedes,atentie,cu o oprire in plus,ceea ce nu e chiar de ignorat ! Ramane de vazut cum se vor descurca cu o strategie similara si daca problema lui Kimi a fost o exceptie sau vor avea probleme de fiabilitate. Si imi e greu sa cred ca startul reusit in aceasta cursa se va repeta prea des... ;)
    Nici anul asta nu cred ca vom avea lupta pe circuit la varf,e greu sa se depaseasca in conditii normale de cursa...
    9 0
  • Sumi7
    Nu am aparut pentru ca si Hamilton si Mclaren au avut rezultate sub asteptari :)

    91Schumi06
    Daaaaaaa.... aici sunt. Am citit comentariile, dar nu am postat, pt ca is f dezamagit de Mclaren si nici rezultatul lui Lewis nu ma prea entuziasmeaza.
    7 13
  • Diferenta in Australia intre supersoft si medium este de o secunda jumatate. cele 3.9 secunde trebuiau facute in 2 tururi jumate 3. Daca pneurile erau uzate de 4 tururi oricum inca 7-8 tuturi tot trebuiau sa fie la capacitate buna, deci Vettel nu are nici o scuza pt un ecart atat de mic. A stat 15 tururi, sa zicem ca dupa 9-10 tururi supersofturile incep sa piarda competitivitate, asa ca este impresionant ca Mercedes in cele 7-8 tururi cat softurile trebuiau sa fie competitive a stat la mai putin de 4 secunde de Ferrari. Ganditiva ce era daca Vettel punea mediumuri cum il manca pe pista Mercedes, stiind ca Ferrari de ani de zile nu rupe norii pe mediumuri sau harduri, plus faptul ca Mercedes avand in vedere noul regulament ce iti lasa optiunea sa alegi pneurile, si-a construit inca din fazele embrionare monopostul pentru pneuri medii, acestea din urma cam fiind prezente pe majoritatea circuitelor fie in combinatie cu hardurile pentru circuitele ce mananca gumele fie cu softurile pentru circuitele cu asfalt mai putin soft. Ideea cum ca Mercedes si-a proiectat masina pt mediumuri este o idee des vehiculata zilele acestea pe siturile si forumurile straine plus ca pare logic din moment ce toata iarna au testat doar pe mediumuri, comandandand pt 8 zile de teste doar 4 seturi de softuri, 2 pt Rosberg, 2 pentru Lewis. Ceea ce au spus ei ca supersofturile nu sunt relevante sau macar sa foloseasca mai multe seturi de softuri pare sa sugereze ca este doar un bluf si ca au venit clar cu lectia bine invatata sa lucreze pe mediumuri.
    11 14
  • * ca supersofturile nu sunt relevante pt Barcelona
    4 12
  • Aaaa....toata lumea vorbeste de ghinionul avut de Ferrari cu safety-carul dar nimeni vad ca nu observa ceva si mai relevant, practic ghinion mai mare. Ca masina Mercedes, nu imi explic de ce si unde, cica ceva de specificul ei probabil ambreiaj, are probleme la starturi daca se intampla ceva si startul se anuleaza din cauza unei probleme la semafor sau careva dintre masini fac ceva si se pleaca inca intr-un tur de formare si apoi se da starturl. Au fost 2 sau 3 astfel de exemple in 2015 si de fiecare data Mercedes au fost varza la start. Parca in Ungaria si la Spa, dar s-ar putea sa ma insel. Wolff a explicat ceva referitor la faptul ca ori iau starturi f bune, dar daca se intampla sa se incalzeasca sau deregleze ceva cand se pleaca dupa startul fals masina are probleme serioase la plecare. Deci faptul ca Kvyiat a ramas blocat la start si Mercedes au comis-o iarasi in astfel de situatii poate fi trecut tot la capitolul ghinion exact ca si cazul safety car-ului.
    7 14
  • The consensus is that Ferrari
    Ferrari
    FERRARI
    More info, news, photos and videos: Profile page on Motorsport.com
    Website
    http://formula1.ferrari.com


    The consensus is that Ferrari did indeed miss a trick, but there is no definitive answer. As we've seen when you don't know what your rival will do the choice is not easy.

    It could well be that if both teams took the restart on mediums they would have proved better suited to Mercedes, at the start and end of the stint for example, and Rosberg would have won anyway.

    www.motorsport.com
    2 14
  • @Mircea

    atat BBC F1 cat si Sky F1 sunt de parere ca mai degraba a pierdut Ferrari cursa decat a castigat-o Mercedes

    vom vedea in continuare cine cum evolueaza
    eu sunt dezamagit de strategia Ferrari dar au un ritm bun de cursa si modul de start mai bun (inclusiv ambreiajul automat e mai bun)

    astfel macar o sa vedem starturi spectaculoase
    22 2
  • http://www.skysports.com/f1/news/12433/10214028/conclusions-from-the-australian-grand-prix

    A race lost by Ferrari not won by Mercedes

    http://www.bbc.com/sport/formula1/35855862

    Australian Grand Prix: 'Ferrari messed it up'
    18 1
  • E sezonul lung,cel mai lung din istorie.Eu cred ca avem masina de titlu.Sa nu ne pierdem sperantele!
    13 1
  • Banciu
    Pilot de titlu mai trebuie. Masina e de titlu.
    6 9
  • Banciu
    Alonso nu a mai ramas sa ii arate Vettel cum se piloteaza un Ferrari de titlu.
    3 6
  • Soxy

    Da au pierdut pt ca au avut ghinionul cu safety carul. Dar repet hai sa ne gandim si la faptul ca daca Lewis si Rosberg nu aveau problemele la start si intrau pe locurile 1-2 in primul viraj, sper ca nu crezi ca Ferrari putea sa ii atace pe circuit si sa ii depaseasca. Nu stateau la discutii cu Ferrari mai mult ca sigur. Se vb doar de greseala strategica a lor cu pneurile, dar ma repet, ce facea Vettel daca Hamilton si Roberg conduceau cursa la finalul turului 1. Nici in cele mai fierbinti vise a ferraristilor masina ferrari nu ar fi avut competitivitatea sa ii depaseasca pe Mercedes.
    4 12
  • Ok Mirciulica, ma gandeam eu ca de aia nu intrii ca aduni probe, citesti recenzii, etc. ptr. a venii cu explicatii obiective, desi sunt pur teoretice pot fi acceptate pana la punctul la care nu ating subietivismul tau ( stiindu-te fan infocat Ham si Mc,Laren).
    Un lucru este cert, anume ca Ferrari este mai aproape de MB in acest an, iar cei doi piloti, Rosb si Ham vor face totul ca sa se obstructioneze reciproc, s-a vazut asta si atunci cand Rosb l-a ajuns din urma pe Ham, care desi era pe un set de gume uzate nu a vrut sa-i cedeze locul lui Rosb proaspat incaltat cu gume medium.
    Si mai este un alt aspect Mirciulica, cum iti explici ca al tau Ham, nu avea solutii sa depaseasca un amarat de Toro Rosso-Ferrari ambii avand setari de gume asemanatoare?
    Sa fie oara formula 1 de azi o competitie a gumelor?
    12 0
  • Pe Albert Park e greu sa depasesti daca nu e o diferenta mare intre pneuri sau masina. Sa fii sigur ca in Bahrain pe zonele DRS ar fi trecut fara probleme de Torro Rosso.
    3 6
  • La @Mircea ca Mclaren s-a prezentat in forma ok chiar daca rezultatul nu o arata. Intra pe FIA.com si vezi pe analize ca sta muult mai bine decat acum un an. Se vede progresul. Sa vedem ce performanta mai deblocheaza. In sezonul european s-ar putea sa-i vedem in spatele Mecedes si Ferrari.
    5 0
  • @ titi - Eu nu impartasesc optimismul tau.. Probabil din sezonul european vor intra fara emotii in Q 3..E cam greu totusi sa te lupti cu Mercedes si Ferrari pentru locul 3..
    3 0
  • @Mircea

    o intrebare off topic

    ziceai mai demult k astepti ca sa se intoarca "acasa"

    ai preferea ca Ham sa fie la McLaren si sa se chinuie sa intre in puncte si Alonso sa fie campion cu MB

    sau

    e ma bine asa ca Alonso se chinuie sa aduca McLaren in pucte si Ham castiga titluri cu MB

    e o curiozitate personala
    1 0
  • corectie

    astepti ca Ham sa se intoarca "acasa"

    sorry
    1 0
  • Vettel a pilotat slab as putea spune. Cand pregatea atacul in ultimele 2 tururi a gresit si distanta a crescut la 4,5 sec. Dupa 2 tururi a recuperat 3 sec si a terminat la 1,5 sec de Ham. Deci depasirea era fff posibila tinand cond ca mai erau 2 tururi si 4 sanse de a deschide DRS-ul iar gumele lui Ham aveau 36 de tururi si erau madii iar Vet avea softuri de 18 tururi. In concluzie masina este ne mai trebuie pilot.
    PS: Cursa lui Rai a fost solida pacat de problemele tehnice.
    7 10
  • serban
    skysports.com/f1/news/12433/10214028/australian-gp-conclusions
    "A race lost by Ferrari, not won by Mercedes"
    "Ferrari have closed the gap"
    5 1
  • Hihihi mai bine se chinuie Alonso in anii astia :)))
    Oricum Lewis e mai tanar, va reveni peste cativa ani cand Honda vor avea experienta si va mai castiga un titlu cu Mclaren.
    2 11
  • Soxy

    Mai bine se chinuie Alonso cata vreme parteneriatul Mclaren-Honda este in "chinurile facerii" si Lewis sta linistit la Mercedes, aduna titluri si maturitate. Pe termen lung Honda tot va ajunge la acelasi nivel cu Ferrari si Mercedes, trebuie sa astepte. El este nascut in 1985 nu in 1981 ca Alonso. Va veni peste 4-5 ani la final de cariera si va lua inca un titlu cu Mclaren.
    2 12
  • Baieti sa va aduc o noutate pentru cursa din Bahrain. Mercedes a comandat un singur set de mediumuri pentru tot weekendul per pilot si si si-au umplut desaga cu softuri, iar Ferrari a comandat in total 6 seturi de mediumuri, cate 3 pentru fiecare sacrificand din seturile de softuri. Total neasteptat dupa ce s-a intamplat in Australia si asta inseamna ca Mercedes in antrenamente nici macar nu va rula pe mediumuri.
    2 6
  • Nu este nimic neasteptat atata timp cat sunt obligati sa aleaga variantele si numarul seturilor din fiecare varianta cu cel putin 6 saptamani inainte de cursa respectiva, oricare este aceea cursa. Odata facuta alegerea, asa ramane, pentru ca logistic este greu de efectuat modificari de catre Pirelli. Cel putin la cursele care nu sunt in Europa, pneurile sunt trimise cu trenul, vaporul, avionul si costa ceva sa transporti sute de pneuri (cel putin 1144 de pneuri).
    8 0
  • Mircea, in Bahrain va fi altfel decat in Australia. Se stie faptul ca circuitul acela este un kiler in materie de gume.
    7 0
  • Ferrari titlu
    In mod normal ar trebui sa fie randul Ferrari, ca monopostul e la nivelul Mercedes, insa pilotul nr. 1 gafeaza in momente cheie. Deci nimic nu e sigur.
    4 5
  • Banciu
    Vetelica nu pupa Ferrari daca nu pleca Alonso. Statea la cutie la Red Bull chiar daca dintosul ii tabacea fundul lustruit de unii. Acuma se vede ce face cand are o masina buna, de luptat la titlu, dar nu-l are pe Newey. I se vede PLASTICUL matuit deja.
    4 6
  • @Mircea - Stiind ca-l urasti pe Alonso mult, te-ai bucurat cand a avut accidentul?
    3 0
  • Hamilton vrea sa se retraga daca va cuceri cel de-al patrulea titlu. A confirmat si Lauda informatia. Deci la anul nu-l mai vedem pe Ham in F1
    2 3
  • zic si eu
    Pacaliuciul de site mircea mclada1900 nu e un adevarat fan Mclada. E un fan conjunctural al echipei, e de fapt fan Hamilton. Cand Hamilton se chinuia la Mclada injura echipa mai rau ca un fan Ferrari :), despre ce vorbim aici. Un adevarat si veritabil fan de echipa tine cu echipa punct. Indiferent cum e configurata ea la momentul actual.
    14 0
  • Zic si eu
    ca mai bine te-ai eutanasia in direct.
    1 10
  • zic si eu
    Cred ca vorbesti uitandu-te in oglinda. Stiu, tu ai avut tentative. In direct aici. Poate reusesti data viitoare, la urmatoarea victorie a lui Rosberg, sau cand ies campioni Ferrari.
    10 0
  • @ Titi ..- Vorbesti numai tampenii... In primul rand Lauda n-a confirmat nimic despre retragerea lui hamilton... In al doilea rand speculatia asta ii apartine lui sir Jackie Stewart...http://www.inautonews.com/hamilton-could-retire-with-fourth-title-stewart
    0 3
  • @ zic si eu - Mircea e un fan Mclaren pur sange.. Si datorita faptului ca Hamilton e un produs Mclaren e normal sa tina cu el.. Cred ca din reflex.. Si eu eu sunt fan Mclaren de prin anii '80 si patesc la fel...
    0 6
  • @ZZZ - Eu asa stiam. Si am mai citit pe autosport + cum ca Hamilton va incepe din 2017 o colaborare cu Florin Salam si Florin Peste.
    0 3
  • @ Titi- daca ai citit asta pe autosport + atunci te cred ..
    0 3
  • Pentru toti care nu-l vad pe Vettel campion cu Ferrari :

    1.Nu uitati ce facea si Ham Ham cu Mc Lada de felul cum gafa.......
    2.Este prima cursa sa vedem si la celelalte daca mai gafeaza.......
    3.Titlul se joaca in 20 etape ramase, nu intr-una singura.......
    4.Sa aiba in fiecare cursa cate o gafa dar sa iasa campion.......
    5.In zilele noastre iesi campion doar daca ai masina suprema si o echipa care nu te retine mai mult decat este necesar la standuri........
    6.Si ce o sa mai spuneti daca iese campion cu Ferrari anul asta: A avut masina cea mai buna si era normal sa fie asa !!! Al 5- lea titlu de carton......
    Cat despre duelul cu Rici nu cred ca mai era motivat sa-l intreaca, asta ca sa nu-l regrete prea mult conducerea cat si fanii Red Bull.
    Cred ca daca il are de la anu' coechipier pe Rici cu totul vor sta lucrurile in raportul victoriilor intre cei doi.
    Mai reflectati si postam dupa 5 etape ce si cum.........
    34 0
  • @zic si eu
    .. cum te dadeai tu fan ferrari dar de fapt erai fan alonso si injurai pe ferrari toata ziulica
    0 26
  • 7. Cursa a castigat-o Rosberg. Ultimele curse le-a castigat Rosberg. Vettel al tau e pe locul 3 si gafeaza. Poate ca n-o s-o mai faca, insa in Australia a gafat Mercedes la start. Poate n-o s-o mai faca. Eu ti-am completat lista asa cum nu poti tu s-o vezi. Dar vom mai vorbi, prin vara. Da, Ferrari au o masina capabila de titlu. Nu e mai buna ca Mercedes. E la acelasi nivel, pe ansamblu.
    3 23
  • Daca Vettel este asa usor de demotivat, adica "s-a lasat" batut de Ricci, atunci se poate lasa batut si de Hamilton. Eu cred ca Vettel a gresit intentionat la finalul cursei, desi avea o masina rapida, pneuri mai aderente si mult mai proaspete. Deh, dupa logica unor fani Vettel aplicata pe cursa de la Melbourne. Curios, se lasa batut doar cand Newey nu mai conteaza decisiv in F1. Astept cu interes un viitor duel cu Ricciardo la Ferrari. Cine stie, poate ca-l va lasa sa se afirme, cu un prim titlu mondial din cariera.
    3 21
  • @Fanii Ferrari

    a murit sotia lui James Allison ... :(

    R.I.P.

    nu cred ca va avea efect pozitiv asupra sezonului ... :(

    http://formula1.ferrari.com/en/a-great-loss-for-james-allison/
    7 0
  • ''Dani'' completarea listei tale lasa de dorit :
    1. ultimele curse le-a castigat Rosberg asa este dar cu un Ferrari sub asteptari anul trecut si cu mici erori de echipa anul asta si putin ghinion(red flag, la pit-stop)
    2.Vettel a gresit pentru locul 2 nu pentru locul 1. Pentru 1 echipa agresit.
    3.Ma bucur ca sunt contemporan cu tine, deoarece vad ca ai harul de avedea cat de bune sunt masinile. Asa sa fie monoposturile de acelasi nivel.
    ''Ricci'' daca te uiti de mai multi ani la F1 cred ca ai obervat ca:
    1.Cand un pilot este la apus de cariera, lui i se intampla toate rele din lume: ii crapa motorul, face pana, etc.
    2.Cand un pilot isi schimba echipa trece pe locul 2 instant in cadrul echipei vezi problemele technice pe care le-a avut Vettel la Red Bull ultimul an, cel putin in prima parte a sezonului 2014 a abandonat de vreo 2-3. Apoi spre sfarsit Nu a mai avut aceleasi imbunatatiri ca Rici al tau pe monopost.
    SI IN ACESTE CONDITII CE MOTIVATIE SA MAI AI ?
    Superficial analizand si tu si Dani aveti dreptate dar am pretentii de la voi ca doar sunte-ti ce mai buni prezicatori si analisti de F1..........
    25 1
  • @GabyZ
    Analiza ta, cu "sunte-ti", iti este precum gramatica, no offence, ilustreaza tot. Sa fie cum spui tu, daca te ajuta sa te simti bine. Sa castige Vettel si sa scrii si tu mai bine textele.
    2 17
  • Astia cu ghinioanele ferari sunteti mai rau ca o femeie la menopauza. Startul ratat al Mercedes nu intra tot la capitolul "ghinion"?
    2 17
  • ''@GabyZ'' iti multumesc pentru corectare, insa.......tot nu ai inteles nimic.
    Tu faci gramatica si mai putin F1. Posteaza cu numele tau si te astept cu comentarii contra la ce am postat eu . Si ceva argumente daca se poate.

    ''Merc'' cand nu mai sunt comunicatii radio vorbim de ghinion sau de ......
    Iar ghinionul sa apara pentru ambele masini?
    17 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket