Echipele incearca solutia finala pentru un compromis!

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 17.06.2009
Echipele din Formula 1 propun ca o companie independenta de audit sa gestioneze cheltuielile si sa transmita rezultatele forului mondial, intr-o ultima incercare de a rezolva actualul conflict cu FIA.

Principala divergenta dintre echipe si FIA este modul de implementare a bugetului maxim anual. FIA doreste sa monitorizeze personal cheltuielile echipelor, in timp ce team-urile nu sunt de acord ca forul mondial sa cunoasca toate detalii legate de distributia resurselor.

Intr-o ultima incercare de a rezolva acest conflict, FOTA a trimis miercuri o noua scrisoare forului mondial, in care propune ca evaluarea cheltuielilor sa fie realizata de o companie independenta de audit.

"A venit timpul ca, in interesul sportului, sa cautam un compromis si sa ajungem urgent la o concluzie la dezbaterile privind sezonul competitional 2010".

"Am detectat ca exista o solutie posibila bazata pe propunerea FOTA de restrictionare a resurselor, dar completata cu introducerea anumitor masuri. In acest sens, vom propune nominalizarea unei companii independente de audit care va concepe o metodologie de audit care va fi implementata de toate echipele. Aceasta metodologie si rezultatele anuale vor fi dezvaluite FIA".

"Nu vedem niciun motiv pentru care un astfel de sistem bazat pe verificari obiective nu ar fi acceptat de toate partile",  se arata in scrisoarea trimisa de FOTA forului mondial.

Anterior, cele doua parti au convenit sa existe un singur set de reguli tehnice pentru sezonul viitor, iar FOTA reaminteste forului mondial ca motoarele furnizate de Cosworth pentru noile echipe din Formula 1 sa nu beneficieze de turatii mai mari, asa cum a propus FIA initial.

"Vom adopta un set de reguli pentru toti competitorii fara nicio ajustare pentru turatii de motor mai ridicate sau orice altceva", mai mentioneaza echipele in scrisoarea trimisa forului mondial.

Pe de alta parte, FOTA a propus ca termenul limita pentru solutionarea conflictului sa fie decalat de pe 19 iunie pana pe 1 iulie, pentru cacele doua parti sa aiba timp sa semneze un nou Acord Concorde confidential.

FOTA este increzatoare ca propunerea facuta miercuri pe tema monitorizarii costurilor va fi acceptata de FIA, iar echipele si-au exprimat din nou la unison intentia de agaranta prezenta in Formula 1 pana in sezonul 2012.

"Speram ca veti considera ca aceasta scrisoare reprezinta o schimbare semnificativa din partea echipelor, toate fiind decise sa garanteze prezenta in sport pana in 2012. Prin urmare, va solicitam cu respect sa considerati aceste propuneri si sa incercati sa evitati o potentiala parasire a Formulei 1 de catre cateva echipe importante. Acum este timpul sa gasim o solutie rapida si rezonabila la aceste probleme", se mai precizeaza in scrisoarea echipelor.

O sursa anonima din cadrul unei echipe a sugerat ca aceasta scrisoare reprezinta ultima tentativa pentru solutionarea conflictului inainte de termenul limita impus de FIA pentru ziua de vineri, 19 iunie.

In acest context, reactia forului mondial pe acest subiect capata o importanta semnificativa.

Regulamentul actual pentru sezonul 2010 prevede implementarea unui buget maxim anual de 40 de milioane de lire sterline, insa potrivit informatiilor anterioare FIA si FOTA au ajuns la un acord preliminar pentru cresterea limitei maxime la 100 de milioane de lire sterline pe parcursul anului viitor.

Singura piedica pentru solutionarea conflictului este reprezentata, astfel, de modalitatea in care FIA va monitoriza cheltuielile efectuate de echipe.

Ramaneti alaturi de Automarket.ro pentru a afla reactia forului mondial pe acest subiect.

Via | Reuters

Comentarii (1)

  • Motoare Cosworth
    Este amuzant cum "baietii de la fia" se joaca cu motorasele de masini de formula 1. Ce le zic noilor sositi: va puneti motoare ieftine de la Cos si va fi OK. Probabil ei cred ca va fi la fel ca si-n cazul BrawnGP cu motor Mercedes. Oare de ce motoarele Cos au disparut din formula 1? Pur si simplu nu au mai tinut pasul cu Ren, Mer, Fer si BMW. De altfel, Toy cu greu a ajuns la un nivel similar, iar Hon a renuntat, probabil si pt ca nu a putut avea un motor competitiv cu toate ca a alocat resurse mari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru