Formula 1: Max Verstappen, victorie la mustață în fața lui Lando Norris la Imola!

de Tiberiu Safta
Duminica, 19.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu din Emilia Romagna după un duel strâns cu Lando Norris spre finalul cursei. Olandezul își mărește avantajul în campionat, iar podiumul este completat de Charles Leclerc, care aduce primul podium pentru Ferrari la Imola din 2006.

Al 7-lea Grand Prix al sezonului 2024 a fost și primul din Europa, în Italia, pe legendarul circuit Imola. Max Verstappen a câștigat Marele Premiu din Emilia Romagna, a 5-a victorie a triplului campion mondial în acest sezon. Însă, cea mai nouă victorie a olandezului nu a fost una ușoară, datorită lui Lando Norris care l-a pus sub presiune pe Verstappen în ultimele tururi ale întrecerii.

START LIPSIT DE DRAMĂ

Pentru startul cursei, toți piloții din top 10 au ales să înceapă Grand Prix-ul cu anvelopele de compoziție medie. Sergio Perez, aliniat la start pe locul 11, a adoptat o strategie alternativă de a începe cursa cu anvelopele de compoziție hard. La start, Verstappen și Norris s-au duelat pentru scurt timp până la șicana Tamburello, de unde olandezul de la Red Bull și-a menținut avantajul în fața britanicului de la McLaren.

Startul în sine a fost lipsit de dramă, însă au fost și câteva depășiri importante în pluton. Lewis Hamilton, plecat de pe locul 8, l-a depășit pe Yuki Tsunoda în primul tur. Perez a urcat și el o poziție în clasament înainte de finalul primului tur. A urmat apoi o perioadă mai liniștită, fără depășiri în clasamentul primilor 10.

Încet, dar sigur, Verstappen a început să se distanțeze de restul plutonului. În cel de-al 6-lea tur, liderul campionatului avea deja un avans de două secunde în fața lui Norris. În spatele primilor 3 piloți se dădea o luptă ceva mai strânsă între Carlos Sainz Jr. și Oscar Piastri pentru locul 4. Australianul de la McLaren s-a păstrat în raza DRS a spaniolului de la Ferrari, însă nu a reușit să treacă de acesta.

PROBLEME PENTRU ALEX ALBON

Abia în turul 10 am avut parte de puțină dramă, după ce Alex Albon a încetinit pe circuit din cauza unei roți care nu era prinsă corect. Pilotul thailandez de la Williams tocmai efectuase prima sa oprire și trebuia acum să parcurgă un tur la viteză redusă pentru a ajunge înapoi la boxe. Deja după a doua trecere la boxe, Albon era depășit cu un tur de către pluton.

A urmat, apoi, o perioadă în care Max Verstappen începea să se distanțeze din ce în ce mai mult față de toți ceilalți piloți. În turul 13, olandezul avea un avans de 3 secunde în fața lui Norris. Ecartul a crescut la 4 secunde în turul următor și a ajuns la 5 secunde în turul 15.

Văzând ritmul de cursă rapid al celor din față, Charles Leclerc, aflat pe locul 3, a fost informat de echipă că va trece la planul B în ceea ce privește strategia. Asta însemna o prelungire a primului stint pe anvelopele medium.

PEREZ ÎȘI COMPROMITE CURSA

La scurt timp, Sergio Perez, aflat acum pe locul 8, și-a compromis cursa cu o ieșire pe macadamul din exteriorul primului viraj Rivazza, chiar înainte de finalul turului. Așa se explică de ce, la un moment dat, Lance Stroll se apropiase periculos de mult de mexicanul de la Red Bull.

După 21 de tururi, Verstappen și-a mărit avansul la 6 secunde față de Norris. În turul următor, au început și opririle la boxe pentru piloții din primele 7 locuri. Primul care a oprit a fost George Russell de pe locul 6. Britanicul de la Mercedes a trecut de pe anvelope medium pe hard și a ieșit pe locul 10, în spatele Alpine-ului pilotat de Esteban Ocon.

A urmat apoi Lando Norris în turul 23, având aceeași strategie în ceea ce privește anvelopele.

Pilotul McLaren a ieșit pe locul 7, fiind depășit chiar și de Perez. În față, Verstappen avea acum un avantaj de 8.5 secunde în fața lui Charles Leclerc, în timp ce Russell l-a depășit pe Ocon cu ale sale anvelope proaspete.

Mecanicii McLaren au trecut din nou la treabă în următorul tur pentru oprirea lui Piastri. Simultan cu oprirea australianului, Norris a reușit să câștige o poziție în duelul cu Perez. După oprirea la boxe, Piastri a ieșit pe circuit pe locul 8.

Turul 25 a fost momentul în care Max Verstappen a trecut la boxe pentru anvelopele de cea mai dură compoziție. Leclerc a devenit noul lider pentru un tur, fiind urmat de Sainz și Hamilton, cu Verstappen pe locul 4. În același tur, Piastri a reușit să treacă de Stroll pentru locul 7.

Deși Leclerc fusese informat de o strategie alternativă, monegascul a venit la boxe în turul 26. Sainz era acum lider, în fața lui Hamilton și Verstappen, în timp ce Leclerc a revenit pe pistă pe locul 6, în spatele lui Perez. În încercarea de a trage cât de tare posibil de mașină, Hamilton a ieșit larg în virajul Acque Minerali și a pierdut timp față de Sainz și de cei din spate.

Următorul pilot care avea să-l depășească pe Sergio Perez a fost Leclerc în turul 27. Un tur mai târziu, Sainz și Hamilton au intrat în același timp la boxe, iar Verstappen recâștigase poziția de lider.

După prima serie de opriri, ordinea în top 10 arăta astfel: Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Perez, Sainz, Russell, Stroll, Hamilton și Kevin Magnussen. Liderul cursei avea acum un avans de 6 secunde față de Norris.

PEREZ ÎNCEARCĂ SĂ REVINĂ ÎN LUPTĂ

Încercarea lui Perez de a prelungi viața în anvelopele sale nu dădea rezultate. La scurt timp după trecerile la boxe, mexicanul a fost depășit de Sainz în turul 30 pentru locul 5, urmând ca Perez să fie depășit și de Russell un tur mai târziu.

Ceva mai în față am avut parte și de puțină acțiune din partea lui Oscar Piastri, care a încercat fără succes să-l depășească pe Leclerc pentru poziția a 3-a. Revenind la Perez, acesta a purtat un duel strâns cu Lewis Hamilton, înainte ca septuplul campion mondial de la Mercedes să-l depășească pe mexican în turul 37.

În sfârșit, după 38 de tururi grele, a venit momentul ca Perez să oprească pentru un set nou de anvelope medium. Odată revenit pe circuit, Perez se afla acum pe locul 11, însă a început rapid să prindă mai mulți piloți din față. Primul pe listă a fost Daniel Ricciardo, depășit în turul 39. A urmat o depășire asupra lui Nico Hulkenberg în turul următor pentru locul 9. Apoi, Perez a trecut și de Yuki Tsunoda în turul 42 pentru a urca pe locul 8.

LECLERC LE DĂ SPERANȚE FANILOR FERRARI

Înapoi către fruntea plutonului, Charles Leclerc începuse să-l prindă din urmă pe Lando Norris și se pregătea o luptă pentru locul 2. Monegascul s-a apropiat până aproape de raza DRS a britanicului, însă nu avea să aibă ocazia de activa sistemul DRS. După câteva tururi în care cei doi au rulat la o diferență de aproximativ 1.3 secunde, Norris a început să se distanțeze de Leclerc, fiind ajutat și de o greșeală din partea pilotului Ferrari, după ce a tăiat o șicană.

În tot acest timp, ultimele depășiri importante din cursă erau oferite de Lance Stroll.

Canadianul de la Aston Martin a trecut mai întâi de Hulkenberg pe locul 10, după care l-a depășit și pe Tsunoda pentru locul 9. Ceva mai în față, George Russell a revenit la boxe și a montat un set nou de anvelope medium, cu scopul de a stabili cel mai rapid tur al cursei și de a obține punctul bonus pentru acesta.

NORRIS ÎL PRINDE DIN URMĂ PE VERSTAPPEN

Cu numai 10 tururi rămase, victoria părea garantată pentru Verstappen. Însă, pilotul Red Bull s-a confruntat cu o uzură mare a anvelopelor și a început să piardă teren față de Norris, care începea să-l din urmă. A urmat un duel de la distanță palpitant, iar Norris a micșorat foarte rapid ecartul dintre el și Max Verstappen. 6 secunde au devenit rapid mai puțin de două secunde cu 5 tururi rămase.

La intrarea în ultimul tur, Norris era cât pe ce să activeze sistemul DRS pe linia de start-sosire. Verstappen, care se confrunta acum și cu energie puțină rămasă în baterie, trebuia să mai aibă grijă să nu depășească limitele pistei, după ce primise un avertisment pentru asta. Orice mică greșeală putea fi extrem de costisitoare.

VERSTAPPEN CÂȘTIGĂ CU UN AVANS DE 0.7 SECUNDE

În ciuda celor mai bune eforturi ale lui Norris, Verstappen a rezistat presiunii și a câștigat cursa cu un avans de numai 7 zecimi de secundă în fața britanicului. Pe locul 3 a încheiat Charles Leclerc, care a adus primul podium pentru Ferrari la Imola după 18 ani. Locul 4 a fost ocupat de Oscar Piastri, urmat de Sainz Jr. pe 5, Hamilton pe 6, Russell pe 7 și Perez pe locul 8. Clasamentul primilor 10 a fost completat de Lance Stroll (9) și Yuki Tsunoda (10).

În afara punctelor, ordinea arată astfel: Hulkenberg (11), Magnussen (12), Ricciardo (13), Ocon (14), Zhou Guanyu (15), Pierre Gasly (16), Logan Sargeant (17), Valtteri Bottas (18) și Fernando Alonso (19). Pentru spaniolul de la Aston Martin, weekend-ul de la Imola a fost unul de uitat. La final, singurul abandon al cursei a fost Alex Albon.

După 7 curse, Max Verstappen are acum 161 de puncte, un avantaj de 48 de puncte față de Charles Leclerc, care urcă pe locul 2 în clasamentul piloților în fața lui Perez. La rândul său, Monegascul are 113 puncte adunate, cu 6 puncte mai multe decât Perez. La mică distanță este și Lando Norris, cu 101 puncte pe locul 4, iar Carlos Sainz Jr. are 93 de puncte, cu 40 mai multe decât următorul clasat, Oscar Piastri.

Red Bull conduce și în clasamentul constructorilor cu un avans de 56 de puncte față de Ferrari, 268 la 212. McLaren este pe locul 3, cu 154 de puncte trecute în cont. Mercedes rămâne pe locul 4, cu 79 de puncte, urmat de Aston Martin (44 de puncte), RB (20 de puncte), Haas (7 puncte) și Alpine (un punct). Kick Sauber și Williams rămân și după această etapă fără niciun punct.

Nu este timp de pauză, deoarece următoarea cursă, Marele Premiu de la Monaco, va avea loc săptămâna viitoare, în intervalul 24 – 26 mai.

via Formula 1

Comentarii (15)

  • Frederic Vasseur
    "N-am venit la Ferrari sa ma compromit.
    Am o cariera frumoasa in spate, cu rezultate dintre cele mai meritorii, tocmai de aceea nu sunt dispus sa continui in orice conditii, cu atat mai mult cu cat, pana si astazi, tocmai pe miticul Enzo e Dino Ferrari, am constatat cu aceeasi neplacuta surprindere ca Charles nu doreste sa asimileze faptul ca stationarea este sinonima doar regresului in Formula Unu.

    Charles trebuia sa schiteze macar un atac la Norris, nu pentru a-mi invalida verdictul, ci tocmai pentru zecile de mii de tifosi care ne-au onorat cu prezenta timp de trei zile.

    Concluzia mea nu este deloc singulara la Maranello, acea mină gravă a lui John Elkann de dupa GP, coroborata cu refuzul acestuia de a oferi vreo declaratie mass-media tradeaza faptul ca Ferrari se afla intr-o criza profunda, criza pentru care Charles este direct raspunzator.
    Timpul ne preseaza, vine peste noi o alta "cursa de casa" pentru Charles, asta fiindca tot nu-si refuza post Grand Prix afirmatia conform careia a evoluat acasa la Imola.
    Cher Charles, daca tot nu-ti refuzi o astfel de ireverentiozitate, cum oare reusesti sa lasi impresia ca evoluezi exclusiv in deplasare la momentele cand tocmai tu afirmi ca joci pe teren propriu ?
    Este o calitate unica a ta, nu-i asa?"
    (Corriere della Sera)
    5 1
  • Alea iacta est
    Victorie " la mustata" era daca noris conducea cursa si olandezul trecea primul linia de sosire. In realitate verstappen a condus fara emotii, chiar daca in ultimele 3 tururi Noris a riscat tot. A reusit in ultimul tur sa intre sub 1s doar pentru ca verst nu a mai fortat in ultimul tur (dupa zona de defectie drs). Mai avea nevoie de 3-4 tururi, asta daca il mai tineau gumele dupa atatea sfortari (cum a patit Leclerc).
    Altfel o cursa plictisitoare (doar Putinica ne-a mai trezit putin cu marturisirea ca nu putea sa stea pe scaun din cauza..... suspansului, cred ca-si renegocia salariul), in care remarcam o noua victorie Ferrari...impotriva strategiei!
    Doar o minune mai schimba castigatorii din 2024.
    10 1
  • Alea iacta est
    Scuzati repetitia ultimului tur si defectiunea la detectie! Si orice alta eroare de pilo...scris!
    3 1
  • Indubitabil
    Oare cine ridica osanale pentru Sebastian și se lua de Charles Leclerc de fiecare dată, mai ales după ce Vettel pierdea? Oare cine făcuse un fix pe pilotul CL de nu îl mai suporta? Ai ghicit...
    Oare cine este persoana care postează cu diferite ID-uri, nume? Oare este acela ce ne dă cu citate și ne bombardează cu mesaje subliminale? Fără nicio îndoială, el este.
    Au fost cândva pe aici unele persoane, iubitori de F1. Acele persoane lăsau comentarii, schimbau păreri, puteai astfel să vezi o problemă și din alt unghi. Nimeni nu este perfect, iar cei cu anumite păreri, idei, mai bune sau mai puțin bune erau sarea și piperul, cel puțin aici, dând ideea de comunitate chiar. Că mai erau și câțiva care scăpau ori dădeau cu oiștea în gard, am acceptat și asta. Dar calitatea o vedeai în unii, comparativ cu ceilalți, care au făcut inclusiv atacuri la persoană aici. Tocmai de aceea, în ultimii doi ani s-au rărit comentariile acelora cu o bună cunoaștere a F1, au preferat să stea deoparte, pentru că și-au dat seama de neputința minții altora. Dar să revenim la întrebarea de bază: Costel, tu ești?
    5 6
  • Elektrik
    Sportul nr 1 pentru poluare.
    2 13
  • Zic si eu
    @ indubi,
    Comentatorii nu au disparut din cauza lui costel, mclaren mircea etc, ci pentru ca de 4-5 ani sectiunea F1 a fost cvasi ignorata pe acest site. Nu se dadeau rezultatele din calificari/ curse sau apareau la 2-3 zile.
    Este primul weekend cand vedem articole cu rezultatele imediat dupa cursa/ calificari, sa se poata comenta " la cald"! Pentru iubitorii F1 sper ca aceste articole sa nu fie doar o exceptie, ci sa devina o regula, cum era in timpurile de care amintesti.
    6 0
  • @Zic si eu
    Toate au scazut un ultimii 4-5 ani. Calitatea spectacolului F1, calitatea comentariilor si mai ales calitatea articolelor de pe AM sau din alte parti.
    A crescut in schimb "cantitatea" comentariilor taiate si "volumul" injuriilor tolerate.
    Apropo comentariile lui Costel aveau chiar personalitate si uneori erau amuzante chiar daca erau unii ofensati de stilul commenturilor.
    Si nu doar pe AM a scazut calitatea articolelor (aici se face confuzie la sisteme hibride de parca un mild hibrid e acelasi lucru cu un plugin) ci si la alti jurnalisti veterani gen Robert Adam care nu stie cu capota ridicata sa-si dea seama daca o Elantra 1.6 aspirata e cu injectie directa, multipunct sau duala.
    2 0
  • Alibiuri, vă ador...... .
    Charles Leclerc este convins că Red Bull și McLaren „fac ceva ciudat” la propriile motoare, chezășie fiind tocmai ritmul draconic pe care l-au oferit la Imola.
    (ScuderiaFans)
    1 1
  • Paza bună trece primejdia rea
    Charles Leclerc avertizează că nici în Monaco nu pot fi oferite verdicte privind actualizările la SF-24 de la Imola.
    Este nevoie de analize aprofundate care se vor întinde, cel mai probabil, până la pauza de vară.
    (ScuderiaFans)
    0 1
  • @indubitabil
    S-a spart mitul septuplui campion mondial de carton. Ați renunțat la F1 pentru că muriți pe voi să vedeți cum îi sunt călcate recordurile pilotului mediocru de la Mercedes. :)))))))) Nema mașina, nema pilot!
    7 5
  • Verstappen X 2
    Max a câștigat week-end-ul trecut nu doar Marele Premiu de la Formula 1 de la Imola, dar și cursa iRacing de 24 de ore de la Nurburgring cu echipa sa de sim Team Redline.
    După ce a luat pole-ul în Italia sâmbătă, Max a pilotat o perioadă de trei ore la orele serii pe sim, iar duminică dimineață a continuat pentru încă două ore, pentru a ajuta Team Redline să câștige evenimentul de iRacing.
    3 1
  • @Elektrik
    Baiatule, daca nu iti place, uitat-te la cursele alea cu, calcatoare. Voi astia generatia noua. Stii cat pouleaza vapoarele si avioanele?
    7 0
  • @Elektric
    Lasa-ne mai baiatule si du-te la curse de alea cu calcatoare. Auzi poluare. Tu stii mai baiatule cat polueaza avioanele si vaporele? Ia vezi si mai vorbim.
    4 0
  • @Alibiuri
    Povestea cu vulpea si strugurii...
    6 0
  • Altă veste bună ptr. Charles
    Newey și Ferrari au convenit să lucreze împreună. Nu este doar o rumoare, informatia se bazează pe surse italiene, care raportează că contractul chiar a fost deja semnat sau este pe cale să fie semnat foarte curând.

    Chiar la începutul celui de-al doilea trimestru 2025, Newey este practic liber să se alăture celor de la Ferrari.
    Newey ar veni să lucreze cu cel mai de succes pilot de F1 din istorie, Lewis Hamilton, care speră să câștige cel de-al optulea titlu mondial cu ajutorul designerului.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru