Hamilton a câştigat cursa de la Shanghai! Rosberg şi Vettel, pe podium

de Daniel Popescu
Duminica, 12.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut victoria în Marele Premiu al Chinei în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg, şi a rivalului său de la Ferrari, Sebastian Vettel, la capătul unei curse tactice decisă de strategiile identice pentru schimbarea pneurilor.

Esential 2 este numarul victoriilor obtinute de Lewis Hamilton in sezonul 2015
3 este numarul curselor in care Lewis Hamilton a terminat in fata lui Nico Rosberg in sezonul 2015
3 podiumuri in trei curse a obtinut Sebastian Vettel pentru Ferrari
13 puncte are Lewis Hamilton in fruntea clasamentului general in fata lui Sebastian Vettel
17 puncte este avansul lui Lewis Hamilton in fata lui Nico Rosberg
Circuitul de la Shanghai este considerat unul destul de prietenos cu depăşirile, însă Marele Premiu al Chinei nu a oferit practic niciun duel între primii patru clasaţi, întrucât startul şi strategiile opririlor la boxe au jucat un riol esenţial.

Lewis Hamilton şi-a păstrat prima poziţie la start în faţa lui Nico Rosberg şi a lui Sebastian Vettel, parţial datorită plasării monopostului pe grilă cu partea frontală spre interiorul pistei.

Valtteri Bottas l-a depăşit iniţial pe Felipe Massa, însă protagonistul startului a fost Kimi Raikkonen, care a trecut de ambii piloţi de la Williams şi a urcat astfel pe locul patru. A fost momentul în care Massa a profitat şi a trecut la rândul său de Bottas, iar cursa s-a transformat într-o luptă tactică decisă la boxe.

Două serii identice de opriri la boxe

În primul stint, Hamilton a păstrat un avans de 2 secunde în faţa lui Rosberg, aflat la rândul său la circa 1.6 secunde în faţa lui Vettel, cu Raikkonen în spate. Înainte de prima intrare la boxe şi aflat sub o uşoară presiune din partea lui Vettel, Rosberg a insistat că nu se poate aproapia mai mult de coechipierul său fără să degradeze pneurile, motiv pentru care Mercedes i-a solicitat lui Hamilton să-şi îmbunătăţească ritmul.

Prima serie de intrări la boxe din tururile 14-17 nu a produs însă nicio schimbare majoră: toţi cei patru piloţi din frunte au înlocuit pneurile soft cu un set nou de aceeaşi specificaţie şi au petrecut la standuri între 2.3-2.8 secunde. A urmat un stint lipsit de sare de piper şi o a doua serie de intrări la boxe în tururile 31-35. De data aceasta, toţi cei patru piloţi au înlocuit pneurile soft cu cauciucurile medium în 2.5-2.9 secunde şi au revenit pe circuit în aceeaşi configuraţie.

Diferenţele dintre piloţi au crescut însă considerabil, iar Raikkonen a încercat să se apropie de Vettel pentru a iniţia un atac asupra lui Vettel pentru ultimul loc pe podium, însă un abandon suferit de Max Verstappen pe linia de start-sosire cu două tururi înainte de final a necesitat intervenţia Safety Car-ului, astfel că Hamilton a văzut la pas steagul cu pătraţele în faţa lui Rosberg, Vettel şi Raikkonen.

Hamilton a obţinut astfel a doua victorie a sezonului, care îi permite să-şi consolideze prima poziţie în clasamentul general.

Prin locul doi obţinut, Rosberg reduce diferenţa care îl separă pe Vettel la numai patru puncte, însă acum are de recuperat 17 puncte faţă de Hamilton. 

Strategii diferite şi câteva dueluri în pluton

Romain Grosjean a obţinut primele puncte pentru Lotus după ce a ocupat locul şapte.


În spatele plutonului fruntaş, următorii şase piloţi au optat pentru pentru o strategie diferită de cea a primilor patru piloţi şi au utilizat seturi noi de cauciucuri medium inclusiv pentru al doilea stint. Prin prisma acestei strategii, piloţii echipei Williams nu au avut nicio şansă să lupte cu Ferrari, însă Massa şi Bottas au concurat fără emoţii pe locurile cinci şi, respectiv, şase.

Romain Grosjean a obţinut primele puncte pentru Lotus după ce a ocupat locul şapte, însă francezul a avut emoţii inclusiv cu coechipierul său Pastor Maldonado. Venezueleanul a avut un start bun în care i-a depăşit pe ambii piloţi de la Sauber, iar la primul pitstop a trecut de coechipierul său, însă o greşeală la intrarea în pitlane pentru al doilea schimb şi un acroşaj cu Jenson Button spre finalul cursei l-au forţat să abandoneze.

În spatele lui Grosjean, Max Verstappen a făcut o nouă cursă excelentă şi se îndrepta spre ocuparea locului opt în momentul în care a fost nevoit să abandoneze pe linia dreaptă de start-sosire din cauza unei defecţiuni la motor. Sauber şi Red Bull Racing au luptat pentru ultimele puncte puse în joc.

Daniel Ricciardo a ratat complet startul şi a coborât până pe poziţia a 17-a, însă a progresat constant şi a ajuns la un moment dat chiar în spatele coechipierului său, Daniil Kvyat. Întrucât rusul era pe o strategie diferită cu pneuri medium, echipa i-a sugerat să-l lase pe australian să-l depăşească, însă a cedat destul de greu după ce au fost la un pas de acroşaj.

Daniel Ricciardo a ratat complet startul şi a coborât până pe poziţia a 17-a.


Ricciardo a reuşit ulterior să câştige cu dificultate un duel cu Marcus Ericsson, însă a terminat pe locul nouă în spatele celuilalt pilot Sauber, Felipe Nasr. Sergio Perez a ocupat locul 11 pentru Force India, în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren, Fernando Alonso şi Jenson Button.

Aceştia din urmă au fost implicaţi în mai multe dueluri pe parcursul cursei, iar Alonso a terminat în faţa coechipierului său după incidentul acestuia din urmă cu Maldonado, care va fi analizat de comisari după cursă.

Update: Button a fost penalizat cu 5 secunde pentru incident şi a coborât de pe locul 13 pe locul 14 în clasamentul cursei.

Carlos Sainz Jr, a terminat pe 14 după o ieşire largă în decor în primul tur, iar ultimele două locuri au fost ocupate de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.

Pe lângă Maldonado şi Verstappen, Kvyat a abandonat de asemenea cu probleme la motor, în timp ce Nico Hulkenberg s-a retras prematur cu o defecţiune la cutia de viteze. 

China - Rezultate cursa:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1h39m42.008s
2 Nico Rosberg Mercedes 0.714s
3 Sebastian Vettel Ferrari 2.988s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 3.835s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 8.544s
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 9.885s
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 19.008s
8 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 22.625s
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 32.117s
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 tur
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 tur
12 Fernando Alonso McLaren/Honda 1 tur
13 Jenson Button McLaren/Honda 1 tur
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 tur
15 Will Stevens Marussia/Ferrari 2 tururi
16 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 2 tururi
17 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 4 tururi
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes abandon
- Daniil Kvyat Red Bull/Renault abandon
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes abandon

Clasament piloti:

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 68
2 Sebastian Vettel 55
3 Nico Rosberg 51
4 Felipe Massa 30
5 Kimi Raikkonen 24
6 Valtteri Bottas 18
7 Felipe Nasr 14
8 Daniel Ricciardo 11
9 Romain Grosjean 6
10 Nico Hulkenberg 6
11 Max Verstappen 6
12 Carlos Sainz 6
13 Marcus Ericsson 5
14 Daniil Kvyat 2
15 Sergio Perez 1
16 Jenson Button 0
17 Fernando Alonso 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0

Clasament constructori:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 119
2 Ferrari 79
3 Williams/Mercedes 48
4 Sauber/Ferrari 19
5 Red Bull/Renault 13
6 Toro Rosso/Renault 12
7 Force India/Mercedes 7
8 Lotus/Mercedes 6
9 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0


Comentarii (80)

  • teleki
    Felicitări Ferrari! Bravo Kimi!
    42 8
  • lol, ce ziceati ca nu poate face Vettel fara Newey? Uite ca de fapt Alonso nu poate face fara sa aibe "echipa de partea lui". Daca nu era Button in lupta cu Maldonado (si nu ma refer la accident ci la faptul ca pierzi timp cand esti in lupta cu alt pilot, din cauza traselor neoptime, din cauza blocarilor etc) Alonso nu avea sansa sa se apropie de Button. Ce "surpriza" la Renault cand Button era titular Alonso era pilot de teste. Poate vede acum si Briatore ca a renuntat aiurea la Button ca si-a luat barca ....
    30 17
  • @teleki
    Felicitari pentru locurile 3-4? Inseamna ca la victorie iti dai foc :))
    18 40
  • F1 Vision
    Sunt doua doua echipe care se bat pentru sa zicem victorie, Ferrari si Mercedes, in avantaj cei de la Mercedes. Williams, Red Bull, Lotus si restul, au alte probleme gen: performanta slaba pe tur (Williams), motoare stricate (Red Bull + Toro Rosso), performanta foarte slaba pe un tip de pneu (mediu) (Lotus) + un accident al lui Maldonado. Sauber slab, Force India si mai slab, McLaren irelevanti. De Manor n-am ce spune, nu au inca nici macar masina cu specificatie 2015 (poate asa sa faca un mic pas inainte), altfel sunt de figuratie.

    Trei curse, cat de cat decente, in rest nu-i nimic de spus.

    P.S. Raikkonen a avut o cursa decenta, in sfarsit nu a mai fost implicat intr-un acrosaj.

    Din pacate bravo-ul meu se duce doar la baietii de la Mercedes, cei de la Ferrari primesc doar un ok pentru ca au incercat. Sa vedem cursa urmatoare, s-ar putea sa fie un pic mai aproape.

    P.S. 2... Ce final tampit... sub SC... hai sa fim seriosi, comisarilor de traseu le-a luat un tur intreg sa impinga un monopost... 5m...
    34 7
  • JohnDoe
    hihi, un englez ce a batut doi germani pe o masina germana. Hamilton, omul week end-ului; bine ca in sfarsit are cu ce, asa cum a declarat si-a irosit tineretea la McLaren
    17 22
  • Inca putin si spuneam "And Safety Car wins chinese grand prix" :)
    30 4
  • teleki
    @@teleki, ia-ți un nickname. Stai liniștit, nu-mi dau foc. Nu știu de ce te ambalezi. La cum au arătat calificările rezultatele din cursă sunt excelente. E părerea mea, nu trebuie să o citești neapărat.
    20 5
  • Ce imi place, comisari de cursa au distrus aripa fata de la masina lui Max, asa de bine am ras :)))
    14 4
  • Numai in China si la Caracal poti vedea o armata de oameni care se chinuie sa impinga o masina. Revenind la cursa, cred ca daca finalul nu era sub safety-car, Raikkonen il intrecea pe Vettel. O cursa decenta pentru Ferrari, dar am ramas surprins de diferenta foarte mare dintre ei si Mercedes pe medium. Pana una alta atat Vettel cat si Raikkonen au mai multe puncte decat aveau anul trecut pe vremea asta.
    29 7
  • Fan F1
    Ce final... da' oameni buni, stiam ca-n astfel de cazuri (SC in ultimele 2-3 tururi) cursa era incheiata anulandu-se acele ultime laps-uri. Gresesc?
    In rest, felicitari Mercedes & Ferrari, singurele echipe demne de un podium, demne de a lupta pentru campionat.
    10 3
  • cel cu comentariu anterior @teleki, bai baiatule, se bucura omul pentru locurile 3-4, momentan Ferrai tin cat de cat pasul cu Merc. Uite ca Ferrari a castigat si teleki nu si-a dat foc. Ce va tot lamentati atat cand se vede clar ca ferrari a facut un pas in fata, ce rost au discutiile "Ferrari sunt acolo unde isi au locul, de la 3 in jos" Pai asta e maximum posibil, nu vedeti ce motor au Merc. Chiar si asa, 3 sferturi din cursa i-au cam intins la maxim pe Merc. Daca sunteti fanii altor echipa, bravo voua dar nu va mai exprimati aici refularile. In loc sa fiti multumiti ca s-au mai animat un pic cursele, stati si denigrati Ferrari. Serios acum! Multumiti pentru ca e cat de cat spectacol si poate va veti bucura si voi in viitor, alaturi de echipele favorite.
    14 1
  • GrosJan
    ce am spus eu ieri dupa qual? "Front left" ... iar Vettel a confirmat asta pe radio. Diferenta din calificari dintre Merceses si Ferrari a disparut, din cauza asta - gestionarea pneurilor, asa cum am anticipat. Si nu-mi spuneti ca nu a mers Mercedes la potential maxim, pentru ca daca nu mergea Hamilton era depasit de Rosberg si invers. Ce ati vazut a fost totul in regim de cursa
    7 7
  • comisarii nu pot conduce o masina cu aerodinamica puternica. Abia dupa ce au demontat aripa au reusit ....
    9 2
  • ahahaha, "get this McLaren out of the way" aloo, natiunea, acum are Alonso caruta, nu cand lupta pentru locul 2. Ce face cu ea, ha? Daca in 2010 - 2013 ar fi avut McLaren masina mai buna ca Ferrari, Button cat si Hamilton ar fi fost peste Alonso
    21 10
  • da' ce zic io "mai buna". Egala macar sa fi fost
    9 5
  • Forza Ferrai!
    La Bahrein vor fi mai competitivi
    22 6
  • Nu mai putea sa il depaseasca Raikkonen pe Vettel, aproape 2 secunde de scos in ultimele 3 tururi cand Raiko recupera doar 1-2 zecimi pe tur, plus depasirea, nu se lasa asa uosr Vettel. Trebuie sa net superior ca sa intreci aceeasi masina. Ati vazut ce se mai chinuiau anul trecut Alonso cu Vettel. Uneori ca sa depasesti ai nevoaie de 10 tururi in care incerci si tot incerci.
    15 5
  • Foza Ferrari!
    18 7
  • Abia ii astept pe haterii Ferrari la ring ton !
    12 2
  • @teleki
    Felicitari Ferrari pentru ce? 3-4? sa fim seriosi...
    5 18
  • imi pare rau pt Max, pe ce loc era inainte sa iiia foc motorul?
    10 1
  • Probleme in paradis?

    Rosberg: "I'm very unhappy about this. Lewis was driving very slowly & allowed Vettel to close up"
    Hamilton: "Not my job to manage ROS race"
    33 10
  • Kimi prin radio-Dati acest Mclaren din fata mea'Tare faza mai ales ca o conducea Alonso.
    45 8
  • la bahrein e un circuit care se potriveste masinilor ferrari ,nui un circuit de viteza ..forza ferrari
    14 2
  • @Shade
    Da, macar acum, ca anul trecut nu i-a prea vazut numarul de inmatriculare.
    Sa nu se razbune pana la urma aroganta asta a lui Kimi.....
    14 10
  • Cursa nr 3, baietii de la Mercedes, au fost mai rapizi decat baietii de la Ferrari, dar bine ca Raikkonen a recuperat :P. Williams par atat de mult in spate, baietii motorizati de Renault cred ca o sa fie foarte ofticati dupa ce, probabil, au pierdut cate un motor fiecare. Sauber si Lotus au mers cam slabut, McLaren si Manor... nici nu stiu ce-i de spus. Pacat de Maldonado dar nu-l ajuta la nimic daca il penalizeaza pe Button, erau amandoi in afara punctelor.

    Ce tare a fost faza cu scoaterea monopostului lui Max Ves lol :P
    17 2
  • Dragon
    Hamilton este cel mai talentat pilot amintitiva cursa din Bahrain 2014 la tinut pe Rosberg in spate desi avea cauciucuri mai dure ,am dat doar un exemplu ! Kimi in ritm de cursa e mult peste Vettel el are probleme in calificari ! Hristos a inviat !
    31 9
  • Alo teleki beleki laudarosi ferrari ,,,,locul 2 nu exista ,,pilotul cursei ,Verstapen ,iar clovnii cursei KIMI SI MALDONADO ,,,paste fericit
    6 31
  • Eu spun ca din pacate sau din fericire la Bahrain tot ordinea aceasta va fi. Mercedes sunt in fata si asa vor fi tot campionatul. Ferrari inca mai ai de munca la monopost si nu cred ca anul acesta vor reusi sa-i aduca imbunatatirile necesare pentru a lupta cu Mercedes. Oricum fata de anul trecut au evoluat mult.
    Oricum ideea este ca noi trebuie sa ne bucuram de cat mai multe curse de F1 :)
    7 4
  • Florin
    Ma bucur ca Alonso a terminat cursa. Anul trecut Kimi era la 10 locuri de Alonso, acum se bate cu Vettel...in concluzie cine este mai meserias??? Vettel sau Alonso?
    Bravo Mercedes! Imi pare rau ca nu a reusit Kimi sa il ajunga pe Vettel!
    20 17
  • @ John Doe - Nu vad in ce fel si-a irosit Hamilton tineretea la Mclaren :)) In perioada 2007-2008 , Mercedes practic n-a existat ca echipa , si pana sa se transfere Hamilton la Mercedes ,Mclaren au avut rezultate mai bune decat nou infiintata echipa Mercedes..
    17 3
  • @CristianRus
    nu era vb de aroganta, a fost o gluma pe care stia ca o vor gusta cei din echipa .... sa dai Ferrari fiind un tur celor de la McLaren
    8 8
  • teleki
    @ss76,care e problema ta? Nu poți să fii fair-play față de Ferrari? Williams părea favorita după calificări cel puțin pentru locul 4.Da,sunt fan Kimi și doar atât .Cât despre nickname -ul meu,poate ai gustat mult din pâinea înmuiată în vin.Te deranjează rezonanța cuvântului "teleki"?Pe mine nu.
    13 7
  • JohnDoe
    Hamilton se referea la perioada de dupa 2008 cand a avut frustrari in loc de masina cu care sa lupte pentru titlu. E poate cel mai bun. Spun poate, pentru ca nu stiu unde sa ii asez fata de el pe cei nou veniti in F1, dar e mai bun decat Alonso, Kimi, Vettel. Doar Button i-a pus probleme din cei vechi
    12 15
  • E bine că ambele monoposturi Mclaren au reușit să termine cursa ..
    11 1
  • Button penalizat..coboară de pe 13 pe 14...
    3 3
  • Foarte buna cursa Mercedes. Impecabil. Foarte bine si Kimi, start, fara SC trecea de Vetel, Alonso la fel trecea de Button fiind pe o strategie mai buna in momentul incidentului Button era cel mai lent din cei trei. Ricciardo a facut toti banii, daca il luau cei de la Ferrari sigur scotea un loc 2 astazi. Vetel...mda, fara Newey nu mai are masina dominanta deci....e de locul 3 cu ceva noroc.
    16 18
  • repet, nu avea timp sa treaca de vettel, cum sa recupereze 2 secunde in 3 tururi si sa il si depaseasca? Ce crezi ca facea Ricci si nu a facut Vettel, nu ti s-a parut ca Vettel a cam tras matza de coada la Rbr anul trecut, stiindu-se cu sacii in caruta la Ferrari? Mare bunciune Ricci abia trecut cu softuri de coechiperul echipat cu medium. Normal ca mai apoi s-a distantat. Toti sunt buni pe linie dreapta. De start, de ce nu il mentionezi, ca rateaza starturile mereu? Iti spun eu ca Kvyat il batea pana la final cand punea si el softurile. De altfel, il bateau iar cei de la Torro Rosso.
    15 7
  • Ferrari
    @JohnDoe
    Ham se plange cam mult, in 2010 laa un moment dat cu vreo 6-7 curse inainte de finish erau 5 piloti cu sanse la titlu: Vet, Web, Alo, ham si But, dar in 2 curse consecutive ham-ham si-a acrosat masina de Massa si cu 2 abandonuri pa pa sanse la titlu. Iar Ham sa isi aduca aminte ca Mclaren l-au protejat de cand a venit, Ham pentru Mclaren a fost ca Vettel pentru Redbull, avantajati in fata coechipierilor. Asta arata ce "caracter minunat" are fata de o echipa care l-a sustinut financiar inca de cand era junior, fara ajutorul asta financiar poate incepea ca alti mari piloti de jos: Senna, Schumacher, Alonso, Raikonen, nu direct la o forta in F1.
    PS au fost sezoane in care Button a terminat in fata lui la Mclaren, daca imi aduc bine aminte scorul a fost 2-2 la clasarile de la sfarsit de an in cei 4 ani cat au fost coechipieri.
    18 9
  • JohnDoe
    Hamilton a gresit pentru ca incerca sa faca mai mult decat se putea de fapt. Dar niciodata dupa 2008 nu a avut la McLaren o masina mai buna decat Ferrari. Da, l-a batut Button, Button care uite cum il bate si pe Alonso. Ca dovada ca fanii habar nu au in a percepe realitatea din F1. Button era subestimat iar Alonso supraestimat. Nu degeaba s-a jucat Button cu ei toti cand a prins o masina buna.
    5 4
  • S.O.S Mclaren
    Alonso nu face mai mult decat Magnussen. Sau Perez
    5 4
  • Aristide
    Vodkanen are probleme cu intarziatul Alonso.....inteleg ca inca il doare curul dupa cat a incasat in 2014 de la acelasi individ. Ar fi mai bine sa fie mai putin vocal si ceva mai atent in calificari unde gafeaza ca un incepator. Inca mai gafeaza. Sper ca din 2016 sa nu-l mai vad la Ferrari.
    4 7
  • Latest F1 News ‏@LatestNews_F1 3m3 minutes ago
    F1 boss Bernie Ecclestone admits he would like to see every car on the grid equipped with a Mercedes engine in the future. #F1

    P.S. Asa Mclaren nu ar mai fi ultima :))
    8 11
  • @Mircea: ar fi penultima, urmata de Manor :))
    11 4
  • @91Schumi06

    Esti rau >:P
    6 7
  • @.91Schumi06
    Auzi bre, da' o masina echipa cu motor Ferrari cand o sa vedem campioana? Ca veni Vetel la echipa.
    3 3
  • Da-ti-le macaronarilor un motor Mercedes si vor castiga.
    5 1
  • Glumind :))) și dat fiind că suntem în ziua de Paște, putem invoca și Biblia care spune că la un moment dat cei din urmă vor fi cei dintâi :)))
    Nu se știe însă când :)))
    7 0
  • mobius
    Deocamdata McLaren si-a indeplinit obiectivul propus si ma bucur pentru asta. Aproape tot ce s-a intamplat in rest a fost previzibil (mai mult sau mai putin). Uni cred ca daca Raikkonen s-a apropiat de Vettel ar fi putut chiar sa-l depaseasca. Cred ca daca ar fi putut (sau daca ar fi avut voie), ar fi facut-o cu mult inainte intrucat el s-a apropat de coechipierul sau din primele tururi. Nu insinuez ca ar fi mai bun (rapid) decat Vettel, dar nu pot sa nu imi amintesc o secventa dinaintea cursei in care Berni ii explica ceva lui Arivabene. Daca nu cumva discutau despre altceva, atunci secventa ar putea sa sugereze ceva indicatii. L-am mai vazut in astfel de ipostaze pe Berni, la Red Bul, pe vremea cand Vettel castiga cele patru titluri. Poate ca iertarea din procesul in care a fost implicat in Germania are un pret. Este doar o speculatie si daca supar pe cineva rog sa-mi acepte scuzele. Mi se pare de asemenea destul de curios ca Ferrari merge atat de bine (poate este doar o aparenta), aproape peste noapte. Ideea ca in actuala F1 nu se produc minuni (chiar daca e vorba Allison si Ferrari) este destul de rezonabila si a fost agreeata de multa lume si pe acest blog. Despre afirmatiile lui Raikkonen la depasirea lui Alonso, pot spune ca arata un caracter aparte de care nu-l credeam capabil. Frustrarea lui de pe vremea cand i-a fost coechipier lui Alonso arata nu ca nu s-a putut adapta monopostului ci ca avand masini egale a fost surclasat in mod real.
    8 17
  • querty
    Fetel e pe drumu bun. Mai are un hop si ajunge champion cu Ferrari. Am uitat. Sa vina Newey cu un motor Mercedes. Atunci poate ca hartia ajunge carton.
    4 5
  • Masini egale, monopost dezvoltat pt Alonso care l-a testat in simulator mereu inainte de 2014, Raikko a venit mai tarziu si nu se mai puteau face prea mutle modificari
    7 7
  • @halex
    Masini egale, monopost dezvoltat pt fetel care l-a testat in simulator mereu inainte de 2014, Ricci a venit mai tarziu si nu se mai puteau face prea mutle modificari
    5 2
  • rommy F1
    Cum mai vorbiţi unii pe naspa, Raikkonen î-l depăşea pe Vettel pâna la final părerea mea, dar tot aşa putea să nu, ritmul era bun până la SC ,asta este, de n-ar fi multe nu s-ar povesti, KIMI se apropia mult prea repede de SEB. în comparaţie apropierea lui SEB faţă de NIKO, luat per total cursă, totul era deschis, HONDA va reveni la forma care a consacrat-o am mai spus acest lucru, şi până la urmă şi Scumi (mercedes) s-a dat din faţa lui Alonso(UN BOU) când era depăşit cu un tur .
    12 8
  • Tu vorbesti pe naspa si agramat pe deasupra, bine ca stii sa pui diacritice dar nu stii sa scrii corect "il". Scur pe 2, Raikko recupera o zecime pe tur fata de Vettel, era diferenta de 2 secunde, ma bate pe mine cumva matematica,?"Mult prea repede....pfiu, mai erau 3-4 tururi, ramanae la 1.4 secunde. Lasa ca data viitoare ii punem sa mai alerge inca 10 tururi ca sa il intreaca Raikko:))
    7 8
  • cursa e gandita pentru nr. fix de tururi; "daca mai erau tururi, nu stiu ce se intampla"... nu au mai fost, trebuie sa dai randament maxim petru numarul de ture alea care sunt
    3 2
  • si monopostu red bull din 2014 pentru cine a fost dezvoltat?
    6 2
  • F1 Vision
    Nu stiu care-i faza cu Alonso dar Raikkonen s-a referit la Button si Maldonado, pentru ca ei nu l-au lasat cateva ture. De fapt desi erau aratate steaguri albastre, nici unul dintre piloti nu s-a stresat sa-l lase pe Raikkonen sa treaca, nici cu Vettel nu a fost prea diferit. Evident, ambii piloti au trecut pana la urma, plus doua ture mai tarziu a venit SC-ul asa ca greu de spus cine depasea pe cine in ultimele trei tururi. Raikkonen cred ca s-a apropiat de Vettel pentru ca Vettel a fost incetinit de perechea Button + Maldonado, ceea ce mai tarziu a dus la incetinirea lui Raikkonen de catre exact aceeasi pereche.

    Evident, si daca tot ce am spus eu este adevarat, nu va stresati, credeti ce vreti pentru ca-i mai simplu decat sa revedeti ultimele 7 tururi sa zicem si sa verificati ce am spus eu.

    P.S. Stiti ca "mesajele radio" nu sunt data niciodata in direct nu-i asa? Sunt date cu peste 30 de secunde dupa ce au fost utilizate. Daca nu stiti, nu-i bai... imi bag capul degeaba.
    11 1
  • rommy F1
    Alex
    Este posibil ca eu să fi făcut româna cu femeia de serviciu, nu mi-o lua în nume de rău, dar din postările tale ai mari frustrări, să lăsăm cursele pe primul loc iar gramatica pe locul 2, nu ai văzut din afişajul din bară că Raikko câştiga o jumătate de secundă pe tur, cum am spus şi mai sus era posibil să-şi depăşească coechipierul sau nu, PACE
    6 3
  • rommy F1
    Totuşi la cursa din UNGARIA poate ajung să vb cu MAYLANDER de pe SC şi te voi ţine la curent vizavi de cine ar fi putut fi pe locul 3 la această cursă
    3 2
  • F1 Vision
    @Rommy F1: Ah, ai gresit acolo cu afisajul din bara lol. Distanta dintre Raikkonen si Vettel a scazut exact cand amandoi pilotii au ajuns din urma pilotii McLaren + Maldonado. De fapt poti sa revezi acele tururi si probabil, o sa-mi dai dreptate.

    De fapt stai, pariez ca nu o sa-mi dai dreptate si o s-o tii pe a ta orice as spune si orice ai vedea daca ai relua acele tururi.
    2 4
  • @JohnDoe
    La cursa la care m-am uitat eu Alonso a terminat inaintea lui Button. Ia uita-te pe ce locuri a terminat Ham in 2009-2013, mai ales in 2011. Pentru cultura ta generala de F1, extrem de viciata de ura.
    4 0
  • Ferrari
    nu mai comparati performantele a 2 piloti care testeaza doar masina, Button si Alonso au alte calitati decat acea de a distruge masina, primul conserva foarte bine pneurile, al doilea scoate 120% din masina in cursa.
    in cursa de duminica au mers pe strategii diferite si cel depasit nu a opus nici un fel de rezistenta pentru ca nu avea rost, scopul lor nu este de a arata care e mai bun(vor avea timp cand masina va fi la 100% din capacitate) pana atunci colaboreaza la imbunatatirea masinii.
    11 0
  • JohnDoe
    Button a avut pace mai bun, doar lupta cu Maldonado i-a permis lui Alonso sa se apropie. Haha, 120%, merge spus pe un blog de "specialitate" totusi
    4 4
  • @Ferrari
    scuza lui Raiko anul trecut era ca nu se intelege cu masina, ca nu e ce ii trebuie. A lui Alonso este "colaborarea" drept scuza? A lui Raiko era mai credibila
    7 3
  • @johndoe
    Din acel grup de 3 Button era problema, el incetinea tot grupul, Maldonado se chinuia sa treaca de Button, Alonso i-a ajuns. Acum, logica ar spune ca i-a ajuns din cauza ca era mai rapid decat Button care era pe medii, Alonso avea alta strategie, fiind pe softuri dupa un stint mai lung decat Button. Insa cine sunt eu sa-ti dau tie lectii de logica, cand ai o asemenea protuberanta. Ideea e alta. Alonso a terminat in fata lui Button in timp ce Raokkonen a terminat in spatele lui Vettel. Si tot in spatele lui Alonso un an intreg.
    5 2
  • Nu stiu ce scuze ii trebuie bautorului de vodca, anul trecut nu s-a inteles cu masina, acum nu se intelege masina cu el probabil.
    5 8
  • Ferrari
    nu a fost scuza lui Alonso, e parerea mea ca nu poti face comparatie cand cei doi testeaza masina nu concureaza cu ea.
    @JohnDoe: referitor la F1 esti praf, au avut strategii diferite, in al doilea stint Button a fost pe soft si Alonso pe medii si Alonso s-a dat deoparte(Kyat nu a facut asta de exemplu) si la al treilea stint Button medii si Alonso soft, Alonso se apropia oricum de Button si il depasea, Maldonaldo l-a depasit pe Alonso si apoi pe Button apoi s-a produs acrosajul, Button nu a fost incetinut in nici un fel de Maldonaldo.
    4 2
  • ,,McLaren racing director Eric Boullier says Honda will “power up” its power unit in Bahrain after improved reliability in the Chinese Grand Prix''
    4 1
  • JohnDoe
    nu diud, cand doi pilot se lupta, ambii pierd timp. Maldonado trebuia sa fie mult mai in fata cu Grosjean. Daca Button era (mai) destept, il lasa se Maldonado sa treaca si sa se duca si apoi avea si el timpi buni si nu mai prindea Alonso pe nimeni. Oricum Button a avut pace mai bun, a depasit. Te lamuresti tu cursele urmatoare, eu m-am lamurit
    2 5
  • GrosJan
    cand doi piloti se afla in lupta pe parcursul mai multor tururi ii ofera posibilitatea celui care vine din spate si are cale libera sa ii prinda. Am experimentat asta pe sim de multe ori, am prins din urma simraceri mai buni pentru ca se aflau in lupta, ei fiind capabili de timpi mai buni de fapt. Cand blochezi pe cineva esti obligat sa te duci acolo unde te ataca sau unde anticipezi ca ava ataca. Parasesti trasa optima de multe ori - timpi mai slabi. Cel din spate trebuie sa franeze daca l-ai blocat, timpi slabi si el
    9 0
  • GrosJan: tu crezi ca F1 este rfactor sau iracing?? :))
    0 6
  • Vrea Bernie să-l vadă campion pe Vettel cu Ferrari.
    Sigur Ferrari are ceva dubios la mașina aia. Din noiembrie și până acum i-au prins pe cei de la Mercedes, în condițiile în care erau a 4-a mașină din competiție. Minuni de-astea nu au loc într-o competiție în care se calculează totul cu exactitate. Ferrari a venit de la 50 de secunde la 3-5 secunde.
    Știe Bernie că dacă revine Ferrari în top, crește și audiența. Deși nu știu ce părere vor avea celelalte echipe, în special Mercedes. O să mai ducă Mercedes greul câteva curse și pe urmă vor ieși la atac. O să vedeți declarațiile celor de la Mercedes la adresa italienilor. Totuși mă îndoiesc vă va crește audiența.
    Prea multă politică și corupție. N-aș putea spune că F1 are treabă cu fair-play-ul. E păcat pentru celelalte echipe, care se chinuie și speră.
    8 12
  • GrosJan
    trasa neoptima iti taxeaza timpul si in F1 ...
    4 0
  • GrosJan
    referitor la revenirea celor de la Ferrari. E mult mai mult decat motor. De fapt, nici nu stim cat au imbunatatit motorul de fapt. Dar in qual sunt departe iar in cursa se apropie. Motivul: felul in care sunt consumate gumele. Si uite asa ajungem la aerodinamica
    4 1
  • @91Schumi06
    GrosJan are dreptate

    @ferr1
    Vrea Bernie pe m#sa ... numai vorbiti atatea prostii ...
    Cica masina e dubioasa ca au reusit sa o imbunataeasca ... esti ceva inginer F1 de stii asa de bine? Hai serios ...

    Forza Ferrari!
    8 3
  • @Soxy, stiu ca are dreptate, dar nu poti sa compari un simulator cu o cursa.
    @ferr: daca era Alonso in locul luiVettel, spuneai ca are o caruta si numai talentul lui l-a facut sa fie pe 2 la general. La Ferrari e dubios ca a devenit a doua masina dupa ce-n noiembrie era a patra. Dar la McLaren nu-i dubios sa devina a noua echipa dupa ce-n noiembrie era a cincea???
    9 4
  • Andronache
    Mclaren alearga intr-un picior. Sa vedem cand pun si al doilea picior jos si atunci sa-i comparam si sa tragem concluzii destepte. Ca in rest.....vorbim ca sa nu tacem.
    7 0
  • @ferr1 - tu spui ca este imposibi ca Ferrari sa fi reusit sa faca o masina mai buna de la un an la altu. Da cu ce i-a ajutat Bernie? A venit sa le spuna ca nu e bine ce fac la motor si sa faca invers? Dar cei de la Ferrari sunt cumva niste habarnisti ce nu au treaba cu F1? Dar de Lotus sau Sauber? Tot Bernie i-a ajutat? Cartile au fost facute pentru Mercedes. Daca e sa "ajute" pe cineva va fi Red Bull ca aia tot ameninta ca se retrag. Pe Ferrari nu i-am auzit. Nu e Ferrari de vina pentru deciziile lui Alonso.
    7 3
  • cate secunde avea hami inainte de sc in fata lu fetelu? 18 cumva?
    cred ca in continuare mergedesu controleaza cursele
    1 0
  • F1 Vision
    Nu prea inteleg exact ce problema are @Ferr1 cu baietii de la Ferrari. Adica anul trecut se dadea mare fan Ferrari, anul acesta este total impotriva lor. Pe Vettel nu-l place, nu-si doreste ca baietii de la Ferrari sa lupte pentru ambele titluri sau macar sa fie pe acolo, in loc sa faca figuratie. Pe Raikkonen nu-l place, desi ciudat se descurca mai bine ca Massa, si nesperat... se descurca mai bine ca sezonul trecut. Bine inteleg ca la F1 nu prea se pricere, detaliile tehnice il depasesc, dar totusi de este asa de pornit impotriva celor de la Ferrari?

    Un fan Ferrari care nu-si doreste ca echipa lui preferata sa se lupte pentru podiumuri/victorii/titluri este foarte ciudat.

    Cat despre noul monopost Ferrari din cate stiu eu s-a lucrat foarte mult la el, se lucreaza de anul trecut, singura diferenta este ca in loc sa lucreze papagalii gen Fry si Tombasiz, a lucrat o alta echipa care a mers pe o alta abordare, care pentru moment este net superioara ca rezultate. Cat despre motorul Ferrari, anul trecut in teste cei de la Ferrari aveau pregatite doua variante de motor, una normala si una sa zicem mai compacta. La sugestia lui Fry si Tombazis au mers pe a doua varianta, o varianta care s-a dovedit a fi un esec lamentabil... Daca ar fi mers pe varianta normala, exact varianta de motor folosita in acest sezon, sunt foarte sigur ca rezultatele ar fi aratat altfel. Dar deh... daca nu ajuta la nimic, bine ca macar Allison a fost mai inteligent si a inteles ce varianta de motor le trebuie si ce asteptari sa aibal de la acest motor. Dupa primele 4 curse, deja lucrau la acest motor, dar nu au avut voie sa-l foloseasca din cauza inghetarii. Nici nu este de mirare cat de decent se misca acest motor atata timp cat a fost testat la greu in cursele... destul de penibile ale sezonului trecut.

    Sunt multe de spus, dar atata timp cat cei care citesc aceste comentarii, nu au nici un fel de pregatire tehnica, este absolut imposibil de explicat detaliile tehnice. Si asta fara sa discutam despre partea aerodinamica a monoposturilor si acolo anumite detalii care par simple, au dus la castiguri foarte mari, comparativ cu sezonul trecut.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru