Raikkonen şi Vettel se contrazic în privinţa stilului de pilotaj necesar în sezonul 2014

de Daniel Popescu
Miercuri, 29.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen consideră că stilul de pilotaj nu se va schimba în sezonul 2014 după introducerea noilor motoare, însă Sebastian Vettel anticipează modificări majore din acest punct de vedere.

Din punct de vedere al pilotajului nu cred că este cu mult mai diferit.

Kimi Raikkonen
Pilot Ferrari
Introducerea noilor motoare V6 turbo de 1.6 litri a generat numeroase controverse cu privire modul în care acestea vor influenţa stilul de pilotaj în curse.

Kimi Raikkonen a parcurs marţi 31 de tururi pe circuitul de la Jerez şi a fost astfel cel mai activ pilot în prima zi de teste, însă afirmă că stilul de pilotaj nu s-a schimbat semnificativ.

"Cred că cea mai mare provocare este să facem ca toate lucrurile să funcţioneze corespunzător. Este mult mai dificil decât eram obişnuiţi, dar din punct de vedere al pilotajului nu cred că este cu mult mai diferit. Este abia prima zi şi avem nevoie de timp pentru a intra în ritm. Dar ne aşteptam ca în aceste prime zile să învăţăm lucruri noi, aşa că nu cred că este o diferenţă mare în acest an comparativ cu orice sezon precedent", a declarat pilotul Scuderiei Ferrari pentru publicaţia Autosport.

Dacă pilotezi ca anul trecut nu vei vedea linia de sosire.

Pilotajul la maxim pare de domeniul trecutului, iar interacţiunea dintre pilot şi pitwall va fi crucială.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
În schimb, Sebastian Vettel a parcurs numai trei tururi la volanul noului monopost Red Bull Racing, însă anticipează deja o schimbare majoră în stilul de pilotaj, ca urmare a faptului că piloţii nu vor mai avea oportunitatea să concureze cu acceleraţia la maxim pentru a reduce consumul de carburtant.

"Cu noul motor ne aşteptăm la un cuplu mult mai mare comparativ cu sezonul trecut, pentru că turaţia motorului va fi mai mică, iar asta va avea consecinţe asupra pilotajului. Dacă pilotezi ca anul trecut nu vei vedea linia de sosire. Cursele se vor schimba. Pilotajul la maxim pare de domeniul trecutului, iar interacţiunea dintre pilot şi pitwall va fi crucială. Ai doar 100 kg de combustibil pe cursă, aşa că pitwall-ul va decide când să concurezi tare şi când să salvezi carburant. Strategia va dicta jocul", a explicat germanul în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.

La începutul lunii ianuarie, Fernando Alonso şi-a exprimat de asemenea opinia că necesitatea de a concura la consum va schimba radical stilul de pilotaj.

Via Autosport, Formula1

Comentarii (8)

  • ha ha ha tot vettel e sefu
    7 23
  • licafarafrica
    frateee, ce treaba are stilul de pilotaj cu strategia - cand sa tragi tare si cand incet? Au vorbit de lucruri diferite, desi ambii (probabil, asta e traducere) au folosit cuvantul stil. Stilul se refera la cu totul altceva: cum si unde franezi, cum alegi trasa, cum gestionezi echilibrul dintre puncti si multe altele, unii vireaza mai mult, altii controleaza mai mult din acceleratie. Sunt foarte multi parametri. Dar daca mergi incet deliberat deja avantajele pe care le aduce un stil mai bun sunt anulate, deja poti sa scoti din calcul stilul, ii zici strategie. Iar daca mergi tare, incerci sa te adaptezi la masina, dar in esenta faci acelasi lucru, creierul comuta automat pe ce stie sa faca, e un automatism.
    3 6
  • JugaruGabi
    Cu noile regulamente ce vor urma... o sa ajungem ca in viitor, pilotii sa sara din monoposturi la culoarea verde si sa o impinga un tur intreg de circuit. Cine a ajuns primul, impingand monopostul la finish, sa ia premiu cu coronita si cu diploma de clasa I.

    Ce dracului intervin asa, nu stiu?!

    Mare spectacol ce se face daca unul merge mult mai incet.
    6 4
  • sa vezi in LM cum se merge la limita 24 de ore. Sau si in Dakar atunci cand sunt doua echipaje apropiate
    8 1
  • Nu vor putea merge prea incet pentru ca au nevoie de franari puternice ca sa incarce ers-ul. Cei doi vb de lucruri diferite, pilotajul nu se schimba semnificativ managementul cursei insa da. In calificari vor merge la max.
    13 0
  • daci76
    Fratilor,masinile aste suna ca la grupa N.
    2 2
  • pablo256r
    As spune ca titlul e gresit. Corect ar fi: Vettel se contrazice cu ceilalti piloti în privinţa stilului de pilotaj necesar în sezonul 2014. Stie el de ce e de alta parere :)
    3 0
  • Lucian
    Eu am asa o parere ca anul asta Vettel devine pilot de pluton, unde ii e locul de foarte mult timp.....
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru