Rosberg câștigă fără emoții cursa inaugurală de la Baku. Podiumul, completat de Vettel și Perez

de Daniel Popescu
Duminica, 19.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a câștigat fără probleme prima cursă de Formula 1 desfășurată în Azerbaidjan. Sebastian Vettel și-a adjudecat locul doi pentru Ferrari, în timp ce Sergio Perez a completat podium după o depășire asupra lui Kimi Raikkonen în ultimele tururi.

Ediția inaugurală a Marelui Premiu al Europei de pe circuitul de la Baku a fost una clasică pentru etapele stradale, în care oportunitățile limitate de depășire au afectat în mod negativ spectacolul.

După o serie de curse în care Mercedes a suferit la start, Rosberg a reușit să rămână pe prima poziție la stingerea luminilor roșii, iar în spatele plutonului nu s-a întâmplat nimic spectaculos. Practic, Rosberg, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen și-au păstrat pozițiile obținute în calificări, iar primul stint a fost unul fără sare și piper în privința luptei la vârf. Singurele momente interesante au fost depășirile efectuate de Vettel și Raikkonen în dauna lui Ricciardo în lupta pentru podium.

Piloții au intrat la boxe în jurul turului 13, însă Rosberg și Vettel au rămas pe circuit până în turul 20, în ciuda faptului că pilotul Scuderiei fusese chemat la boxe pentru a acoperi ïntrarea lui Ricciardo. Rosberg nu a avut niciun fel de emoție și și-a construit un avans liniștitor de peste 21 de secunde, cu care a efectuat fără probleme prima schimbare de pneuri. Toți piloții au optat pentru înlocuirea pneurilor supersoft cu seturi de cauciucuri soft, iar intrarea târzie l-a făcut pe Vettel să piardă un loc în favoarea lui Raikkonen. Totuși, finlandezul fusese deja anunțat că va fi penalizat cu 5 secunde în clasamentul final al cursei după ce a depășit linia albă de demarcație de la boxe. Câteva tururi mai târziu, Vettel a recuperat lejer cele 3 secunde care îl despărțeau de coechipierul său și a fost lăsat să depășească pentru a urca pe locul 2.

Urmareste Automarket
Ultima parte a cursei nu a adus niciun duel în lupta pentru podium, iar Nico Rosberg și-a adjudecat o nouă victorie prin care întrerupe seria pozitivă a lui Hamilton și își mărește avansul în clasamentul general. Ferrari este încă departe de Mercedes, iar Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi în fața coechipierului Raikkonen.
Finlandezul a pierdut însă poziția în ultimul tur în favoarea lui Sergio Perez, care oricum ar fi terminat pe podium datorită penalizării lui Raikkonen.

Perez a profitat la maxim de performanțele surprinzătoare ale monopostului Force India pe străzile din Baku. Retrogradat pe locul 7 al grilei după schimbarea cutiei de viteze, mexicanul a urcat pe locul 5 la start pentru ca apoi să urce pe locul 4 după seria de opriri la boxe. Perez a profitat în special de strategia mai puțin inspirată a celor de la Red Bull Racing, întrucât Ricciardo a intrat la boxe pentru a doua oară la scurt timp după turul 20 pentru a se echipa cu pneuri medium.

Acest lucru i-a permis inclusiv lui Lewis Hamilton să progreseze până pe locul 5. Plecat doar de pe locul 10, Hamilton i-a depășit în primul stint pe Daniil Kvyat și Max Verstappen, iar apoi a câștigat alte 3 poziții după primele intrări la boxe. Totuși, britanicul a raportat că nu poate concura la capacitate maximă, iar inginerii i-au transmis că folosește o setare greșită pe volan. Hamilton și-a exprimat frustrarea că echipa nu are dreptul să-l informeze despre cauza problemelor și a reușit să remedieze problema cu mai puțin de 10 tururi înainte de final, când se afla deja la 16 secunde în spatele lui Perez.

Valtteri Bottas a ocupat locul 6 pentru Williams în fața lui Daniel Ricciardo și Max Verstappen, în timp ce Nico Hulkenberg și Felipe Massa și-au trecut în cont ultimele puncte puse în joc.

În a doua jumătate a plutonului, Jenson Button a avut parte de un duel interesant cu coechipierul său de la McLaren, Fernando Alonso.

Britanicul l-a depășit pe spaniol, iar o manevră similară a fost efectuată și de Romain Grosjean de la Haas. Ulterior, Alonso s-a retras la boxe din cauza unor defecțiuni tehnice la monopost.

Azerbaidjan - Rezultate cursă:

Comentarii (21)

  • ce cablu in ochi si-a ars Rosberg inainte de podium :)))
    17 5
  • Bogdan
    Ma bucur tare mult pentru Perez. Bravo lui !!!
    Dar imi pare rau pentru Kimi. Mult dramatism in discutiile lui cu cei de la boxe care, desi stiau ce avea de setat, nu au avut voie sa ii spuna , datorita reglementarilor regulamentului de anul asta.
    Dar cel mai mult ma bucur pentru Rossberg. Frumos lucrat (desi nu pare ca a avut mult de lucru, nu e tocmai usor sa conduci o cursa de la un capat la altul)

    Dupa cum ati vazut, sunt situatii in care, oricat de bun ai fi si oricat de buna ar fi masina, tot nu poti sa remontezi dezavantajul locului obtinut in calificari. Vorbesc despre Hamilton.

    De asemenea, mi-a placut foarte mult circuitului. A avut ceva diferenta de nivel de-a lungul lui si un viraj in varful unei pante ... Foarte misto.
    15 5
  • Bogdan
    Da, da ... misto de tot faza.
    Si discutia de acolo a fost interesanta. Desi imi doresc titlul la piloti pentru Rossberg (anul asta sper) nu pot sa nu observ ca a fost cam nepoliticos la faza aia, fata de Perez. Mi s-a parut ca l-am luat de sus cand l-a intrebat daca a terminat pe trei prin strategie sau depasindu-i pe toti cei din fata.
    16 3
  • Bravo Rosberg, Vettel si Perez dar si un bonus pentru Raikkonen, pentru ca a fost super de treaba la final si l-a lasat pe Perez sa treaca in fata lui! Bravo baieti, este un circuit bestial, cu o priveliste fascinanta, cum sincer nu am mai vazut la un circuit stradal!
    22 1
  • ferrari iar s-au facut de kko in privinta strategiei, s-au luat repede dupa Rbr sa schimbe cauciucuri bune, iar pe final sa nu mai aiba asa mare aderenta datortita unor softuri uzate... Noroc cu Vettel care s-a enervat, daca Kimi intra la boxe cam in acelasi tur cu Vettel, iesea fara probleme pe 3 dar na, asa au pierdut 5-6 secunde.
    14 5
  • N-a fost o cursa chiar asa plictisitoare cum m-am asteptat.Ferrari busea iar strategia, da' noroc ca s-a enervat Vettel si le-a spus ce au de facut. Ar merita si salariul pe care-l primesc strategii Ferrari. Kimi a facut o cursa consistenta si frumoasa, in ciuda unei penalizari nemeritate. Ar mai fi de mentionat si Hulkenberg, care a stat pe supersoft-uri cat n-au stat Red Bull pe soft-uri sau medium-uri. Perez, de asemenea, a facut o cursa buna, ajutat fiind si de masina. Hamilton a fost prins in pluton, si acolo s-a vazut ca oricat de buna ar fi masina ai nevoie si de-o conjunctura favorabila. Dupa umila mea parere, Hamilton ramane in continuare favorit la titlul mondial.
    13 6
  • Vettel daca accepta schimbarea pneurilor, era depasit de Perez...
    16 2
  • Penalizarea lui Kimi a fost de tot rahatul, a taiat 1m din dunga aia alba, nu a incomodat pe nimeni, nu a fost o faza periculoasa, bla-bla ieftin, cati or mai fost in aceeasi ipostaza dar fara sa ii fi prins..
    25 2
  • @Alex: in F1 nu prea merge fara sa fi prins. Dar Ricci a taiat-o chiar pe transmiunea on-board...
    9 2
  • Cursa a fost plictisitoare..Circuitul stradal insa este superb..Problema lui Hamilton nu o reprezinta avansul luat de Rosberg care poate fi recuperat ci faptul ca a mai ramas cu doar cu 2 motoare ,91 Schumi06
    6 3
  • Rosberg
    Rosberg daca e inteligent va iesi campion mondial fara mari probleme. Pana acum a actionat cu multa inteligenta. Sa vedem de acum incolo. Pentru cei care nu il iubesc, va doresc suferinta placuta. In rest nimic nou. Force India care au revenit spectaculos in ultimele 3 curse.
    14 7
  • Bogdan
    Ha,ha,ha
    Si eu mizez pe asta cu motoarele.
    4 6
  • kimi era la aspiratie, de-asta nu a vazut linia. in schimb la redbull s-au facut ca ploua.

    kimi daca nu asculta de ferrari a mia oara, iesea pe 2. ar fi trebuit sa ceara daune de miliarde la ferrari pana acum.

    hass din nou remarcabili.

    dragut circuitul. dar si urmatorul se anunta interesant.
    13 3
  • da...nu inteleg de ce nu fac contestatie, tinand cont ca Rbr nu au fost pnalizati.
    4 1
  • Sincer ma asteptam la o cursa mai animata, mai spectaculoasa, cu SC si dueluri mai multe la varf. Inca odata, acest Pireli este o nebuloasa si se pare ca are un aport mare pe circuit, astfel nu-mi explic cum naiba dupa numai 3 tururi gumele lui Rici erau deja pe duca pe cand Nico Hülkenberg tinea piept cu brio celor care il incalecau avand niste SuperSoft-uri deja rulate peste limita.
    In rest nu sunt convins ca Räikkönen trebuia scos doar ptr. simplul fapt ca si RBG a intrat la boxe, cat despre linia aia alba de la intrarea in boxe, acum sa fimi seriosi, nu a fost singurul care a calcat pe ea, plus ca asa cum a zis cineva mai sus, era la aspiratie in spatele altui monopost.
    Si da, inca odata daca era nevoie, m-am convins ca formula 1 in ziua de azi inseamna butoate, softuri si setari, asta a-propos de spamul ce-l facea Ham pe radio la adresa teamului. Cred ca i-a exasperat pe aia cu reclamatiile lui.
    13 1
  • Hamilton a fost sub orice critica la Baku, a avut minte de găina prăjită încă din calificări unde si-a semnat sentința! Bravo Rosberg, deși nu-l suport. Acum sa văd cine il mai critica pe Vettel, a avut curaj sa le dea macaronarilor cu ardei pe la nas! ...si cine spunea ca doar echipa face strategia??? Uite ca pilotul are ultimul cuvânt de spus iar Hamilton si-a făcut de multe ori strategia in funcție de comportamentul mașinii. Am închis si subiectul asta care a fost surprins live de televiziuni. In rest, pana in Iulie mai avem de așteptat.
    18 7
  • Ctlnmihai
    @Hami: Nu avem de unde sa stim ce face Hamilton si ce strategie alege. Stim doar despre ce a ales Vettel in cursa de ieri. Fara dovezi... greu de spus mai multe, si momentan nu avem dovezi decat despre ce a spus Vettel.
    4 0
  • bernie
    Nu a fost o cursa spectaculoasa dar nici una plictisitoare...Ce a fost de spus s-a spus mai sus...Iar legat de parerile de mai sus voi veni in completare cu faptul ca aceasta cursa face parte din categoria curselor rarisime in era moderna a F1 cand fani ai diverselor echipe dar si piloti au in general pareri asemanatoare si realiste a ceea ce s-a intamplat in cursa de ieri...Felicitari tuturor ptr obiectivitate si realism...Cine stie cand ne vom mai intalni cu o asemenea situatie...
    1 0
  • Am crezut ca pe final Raikkonen are probleme cu masina si ma gandeam... bai sa vezi ca abandoneaza cu cateva tururi inainte de final dar nu a fost asa. A consumat mai mult combustibil incercand sa castige cele 5 secunde (primite ca penalizare) si in ultimele 5 tururi a mers... mai incet ca de obicei ca sa termine cursa. Raikkonen a schimbat primul pneurile, pentru a ramane in fata ambilor piloti Red Bull care au avut probleme cu pastrarea ferestrei optime de functionare a pneurilor.
    6 2
  • Nu avea nevoie sa schimbe inainte pentru a ramane in fata celor de la Rbr...de fapt care cei 2? Doar Ricci. Ramnea linistit pe ss inca 7-8 tururi si iesea oricum in fata lor.
    3 3
  • BREXIT
    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/eu-referendum-nissan-to-take-legal-action-against-vote-leave-campaign-over-leaflet-a7091556.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru