Feedback

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... cel mai lung pod peste apă din lume

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 01.07.2011
Chinezii au deschis joi cel mai lung pod peste apă din lume. Acesta are 41.6 kilometri şi a fost construit mai rapid decât Pasajul Basarab din Bucureşti.

1. Autorităţile din China au inaugurat ieri cel mai lung pod rutier peste apă din lume: Qingdao Jiaozhou. Amplasat în Golful Jiaozhou (provincia Shandong din estul Chinei), acesta are o lungime totală de 41.58 kilometri. Distanţa este echivalentă cu cea dintre Otopeni şi intrarea în oraşul Ploieşti sau dintre Constanţa şi Mangalia, de-a lungul coastei Mării Negre.

2. Podul are opt benzi de circulaţie. Câte patru pe fiecare sens. 

3. Contrucţia podului a durat patru ani şi o lună, primul pas înspre ridicarea acestuia fiind realizat în luna mai a anului 2007.

4. Reuşita chinezilor poate fi comparată foarte uşor cu Pasajul Basarab, construit aproximativ în paralel în Bucureşti. Ridicarea acestuia din urmă a durat patru ani şi opt luni, construcţia demarând în octombrie 2006. Există însă câteva diferenţe importante, cea mai notabilă fiind faptul că Pasajul Basarab are doar doi kilometri.

5. Costurile totale oficiale ale proiectului au fost de 1.6 miliarde de euro. Conform unor informaţii publicate însă de presa europeană, acestea ar fi ajuns la nu mai puţin de 6 miliarde de euro.

6. Podul Qingdao Jiaozhou străbate Golful Jiaozhou şi leagă două cartiere ale oraşului-port Qingdao, care se întinde de-a lungul acestui golf. Conform responsabililor comitetului de trafic al oraşului, podul scurtează distanţa pe care un şofer ar fi parcurs-o încojurând golful cu 30 de kilometri. 

7. Pentru construcţia podului a fost nevoie de 450.000 de tone de oţel şi de 2.3 milioane de metri cubi de ciment. Cu această cantitate de oţel s-ar putea construi 65 de Turnuri Eiffel, cimentul utilizat de constructori reuşind să umple 6500 de piscine de dimensiuni olimpice.

8. În unităţi de timp, un şofer din Qingdao va economisi 20 de minute din timpul pe care şoferii îl făceau pentru a ajunge dintr-o parte în alta a oraşului.

9. Siguranţa noului pod a stat pe primul plan. Astfel, consform constructorilor chinezi, acesta rezistă la cutremure cu magnitudinea 8 pe scara Richter, la taifunuri sau la impactul cu vase de 300.000 de tone.

10. După construcţia podului Qingdao Jiaozhou, China deţine patru dintre cele mai lungi cinci poduri peste apă ale lumii. Celelalte au 36, 32.5, respectiv 21 de kilometri. Singurul pod din afara Chinei care "se califică" în Top 5 este Podul King Fahd, construit în 1986 în Arabia Saudită (25 de kilometri).

11. Toate cele patru poduri chinezeşti din Top 5 au fost construite din 2005 încoace, iar ultimele trei în 2008, 2009 şi 2010. Lungimea totală a acestor poduri este de 131 de kilometri, lungimea aproximativă a autostrăzii Bucureşti-Piteşti.

12. În clasamentul mondial al podurilor de toate tipurile, Qingdao Jiaozhou se află pe locul al şaselea. Prima poziţie este ocupată de un alt pod din China, Danyang-Kunshan. Vorbim de un pod feroviar care trece atât pe deasupra uscatului, cât şi pe deasupra apei. Se află în zona Shanghai şi are o lungime totală de 165 de kilometri. Este distanţa dintre Bucureşti şi Braşov.

13. În Top 10 al celor mai lungi poduri din lume, China se laudă cu şapte astfel de realizări. Pe locul al zecelea se află podul Hangzhou Bay, cel mai lung pod rutier maritim din lume: 35.6 kilometri.

14. Cel mai lung pod european este de fapt o "pistă de încercare" pe care companiile feroviare din Franţa o utilizează pentru a testa trenurile de mare viteză. Aceasta are lungimea de 18 kilometri şi se află pe locul al 27-lea în topul podurilor lumii. Podiul rutier Vasco Da Gama din Lisabona e pe poziţia a 29-a: 17.1 kilometri.

15. Deşi podul a fost construit în doar 4 ani, autorităţile au început în 1990 studierea proiectului, planurile, explorarea, designul şi licitaţia proiectului. "Cea mai grea parte a proiectului a fost legată de faptul că am fost nevoiţi să găsim soluţii şi tehnici care să contracareze apa sărată şi gheaţa care se formează iarna în Golful Jiaozhou", spune Zhou Fengjun, academician al Academiei de Inginerie din China.

16. Pe lângă podul de 41.5 kilometri, între cele două zone a fost construit în paralel şi un tunel rutier subacvatic. Acesta măsoară "doar" 9.47 kilometri şi a fost inaugrat tot joi. Lungimea acestuia este ceva mai mică deoarece este amplasat în zona de sud a golfului, unde marginile uscatului sunt mai apropiate.

17. Atât podul, cât şi tunelul au fost realizate cu expertiză şi mână de lucru 100% internă, constructorii anunţând încă de la începutul proiectului că vorbim de realizări inginereşti 100% chinezeşti.

18. Zona Golfului Jiaozhou este una dintre cele mai prospere din punct de vedere economic din China. Aici au avut loc probele de canotaj din cadrul Jocurilor Olimpice din 2008, portul oraşului Qingdao fiind cartierul general al Armatei Navale din China şi zona în care este produsă berea Tsingtao, cea mai cunoscută şi consumată marcă de bere din această ţară.

19. Într-un sondaj efectuat în 2009, Qingdao a fost desemnat oraşul în care cei mai mulţi chinezi ar dori să locuiască. oraşul nu stă rău nici la export, fiind una dintre cele mai vizitate zone ale Chinei. Conform analizelor specialiştilor, podul va aduce o creştere de cel puţin 30% a turismului în această zonă.

20. Podul - considerat de localnici o adevărată minune a lumii - nu a fost văzut cu ochi buni de toată lumea. Pentru că nu taie decât 30 de minute din rimpul alocat traversării golfului, construcţia este considerată de reprezentanţii altor localităţi o cheltuială nejustificată. "Să pierzi miliarde în construcţia unui pod care economiseşte 20 de minute pe o rută este o risipă a banului public. Este un proiect care are scopul de a-l scoate în faţă pe guvernatorul provinciei Shandong", spune primarul unui oraş al provinciei Jilin, aflată în nord-estul Chinei.

Comentarii (24)

  • DAN_GRC
    In privinta infrastructurii si constructiilor chinezi nu fac deloc "chinezarii" ieftine, bravo lor
    46 0
  • china
    e adevarat faptul ca e o o lucrare demna de toata lauda, dar tind sa ii dau dreptate primarului orasului jilin, e o investitie mult prea mare pentru doar cele 20 de min economisite, era destul inaugurarea tunelului subacvativ, care cred ca reducea din acest timp. Dar da.. nu asta cred ca a fost scopul urmarit, reducerea timpului de a ajunge dintr-o parte a orasului in alta, ci faptu ca a adus orasul si china in primul rand in fata, in ochii presei mondiale, dupa cum ziceati si voi va creste semnificativ numarul turistilor si totodata economia din zona
    31 0
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • da...
    o adevarata opera de arta....bravo lor!
    21 0
  • 21. Cei 42 de km ai podului au fost construiti mai repede decat bucatica deschisa a Autostrazii Transilvania ..
    34 0
  • daniel
    pod
    uitandu-ma la harta orasul se va extinde spre cartierul huangdao, nu degeaba au construit si tunelul.. deci oarecum are un scop strategic
    14 0
  • Comunisti lor de la putere nu fura in asa hal ca ai nostri alesi,drept urmare se vad si realizari.
    23 0
  • mda......
    China nu mai e cea fost.......acolo se fac marile afaceri ale lumii.......
    Cineva la intrebat pe Tiriac cear face daca ar fi tanar si ar avea 10mii de euro.......el a raspuns as lua avionu si as ateriza in China......
    17 4
  • xulescul
    cred ca daca ar veni chinezii in romania sa ne faca strazi si autostrazi in toata tara, ar fi o joaca de copii comparativ cu ce au facut ei acolo, cu podul si le-ar face in maxim 5 luni, pe toate.
    15 0
  • Nice
    As merge de drag pe asa ceva ..

    Cheers !
    15 1
  • uzibereta
    incredibil
    e intradevar o adevarata bijuterie,o capodopera la nivel constructiv,mi-as dori f. mult sa fi venit numai chinezi sa ne faca si noua in tara autostrazi,ca astia nu fura ca ROMANII ,si ca guvernantii di merda,ar face si intr-un timp record,nu sa ne 'c o i m' atat.BRAVO LOR
    11 0
  • Stie el Oprescu de ce apeleaza la chinezi pentru suspendata aia a lui.
    3 0
  • China nr.1!
    China are nevoie de asemenea realizari pt. palmares,pt. a arata "ca poate",cum era o zicala americana,nu neaparat ca ar avea cu adevarat nevoie.
    Alaturi insa de alte mari realizari acest pod isi are locul sau si contributia sa in "impingerea" Chinei intr-un viitor apropiat pe locul 1!
    5 0
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • asistentu
    pacat
    daca erau lasati acum ceva ani sa faca si podul peste dunare la Braila sau Galati acum ceva ani aveam si noi pod,dar nu au fost lasati de mafia tarii,pacat chiar era nevoie,noua ne va mai trebuie inca 100ani sa facem un pod de 2 km peste dunare.
    6 0
  • Stie Basescu pe ce planeta e China,Franta,Spania,Italia?
    Nu le mai da Doamne minte si sanatate celor care ne conduc pentru ca au destula minte sa ne lase saraci,au destul suflet sa intelega greutatile oamenilor.

    Ei construiesc mai multe biserici sa ne desparta sufleteste,ei impart tara asta in bucati de parca ei au facut'o,ei ne arata calea spre nicaieri

    Da'le Doamne si lor soarta pe care o avem,sa le dai Doamne un slogan "Veti primi iubire si respect asa cum a-ti oferit!"
    5 2
  • Bogdan
    Nota 10 pt ei si multa mxxie pt ai nostri.
    Sunt de laudat in constructii, electronica, automobile, de textile nu mai vorbim... bravo lor, (ref la postul anterior) eu sunt de parere ca sunt de multi ani pe locul1, ca nu fac ei caterinca pe tema asta , este cu totul altceva.
    3 0
  • pt ca pot
    Si eu cred ca au decis sa faca podul pentru a demonstra lumii ca pot si, asa cum spunea cineva mai devreme, pentru a iesi in fata lumii cu o mare realiza, un record mondial destul de greu de depasit. Cam din aceleasi motive s-au construit adevarate minuni si in Dubai, iar "reteta" s-a dovedit ca functioneaza. Este o regula esentiala de marketing si PR: sa fii primul sau unic intr-un domeniu si apoi sa comunici la greu pe tema asta. O regula pe care cel putin empiric, dar sustinuta si de alte motive (practice, religioase) o cunosteau si vechile civilizatii antice: faraonii egipteni care au facut piradimele si care se concurau "care o are mai mare", tot chinezii cu marele zid, si altii. Si care timp de cateva mii de ani a aratat ca functioneaza.

    Insa acum eu va spun altceva: dupa atatea mii de ani si atatea lectii moderne noi romanii tot nu am invatat cam cum sta treaba. Adica avem si noi un lucru cu adevarat unic in lume cu care putem iesi in fata: Casa Poporului. Nu sunt un fan al lui nea Nicu, ba dimpotriva, dar spun cu mana pe inima ca daca nea Nicu ne-a lasat ceva bun, acela e Casa Poporului si trebuie sa tinem cu dintii de ea. Pentru ca o asemenea constructie megalomanica nu s-ar fi construit decat la noi sau in Coreea de Nord. La noi nu se mai pune problema iar Coreea de Nord nu mai are bani si forta pentru un asemenea monument, astfel ca e foarte probabil ca aceasta cladire sa nu fie depasita niciodata. Se vor mai face hoteluri, cladiri de birouri inalte, din ce in ce mai inalte pentru a se depasi recordurile, dar o asemenea cladire probabil niciodata. Ok, nu este cea mai frumoasa cladire din lume, de acord, dar este masiva si impunatoare si deitne niste recorduri greu de depasit: ste cea mai mare cladire civila DIN LUME, cea mai mare cladire all-round din Europa, cea mai scumpa cladire DIN LUME si cea mai grea DIN LUME! Iar asta in lumea marketingului inseamna aur curat, doar ca iti trebuie ceva vointa, minte si experienta ca sa il slefuiesti si sa il transformi intr-o bijuterie de facut bani.

    Dar in loc sa apreciem asta, noi o blamam si incercam sa ne face ca nu exista, ceea ce e un pic cam greu pentru o cladire de dimensiunea asta. Dar uite ca reusim destul de bine, fiindca un astfel de monument daca s-ar afla in SUA, Japonia, in Paris sau Roma, ca sa nu mai zic de Dubai, ar aduce tone de bani din turism! Si chiar daca este o mostenire a comunismului asta inseamna ca sa nu o valorificam? Si chiar sa ne dorim sa dispara? Fiindca daca dupa revolutie ar fi existat prin absurd un buton rosu care ar fi demolat-o din temelii, cred ca peste 80% din populatia tarii ar fi apasat butonul, chiar de vreo 2-3 ori sa fie siguri ca functioneaza.

    Pai ganditi-va ce ar fi fost daca egiptenii ar fi distrus piramidele si sfinxul, fiindca reprezentau simbolul puterii faraonilor (cam putin probabil asta) saa daca francezii daramau pe langa Bastilia (mare pacat, fiindca astazi ar fi fost o atractia uriasa) si Luvrul sau Versailles-ul ca simboluri ale absolutismului! Sau daca britanicii demolau Turnul Londrei, ca amintire a unor vremuri sangeroase. Sau cum ar fi fost daca papii Romei ar fi dus pana la capat distrugerea Colloseumului, fiindca era o reminiscenta a imperiului pagan?
    Asa ca dragii mei compatrioti, eu spun inca o data ce bine ca avem Casa Poporului (si acesta este numele pe care cred ca ar trebui sa il poarte) si sa incercam sa o valorificam cat mai bine. Ca vorba aia, ce faci cand viata iti da lamai? O limonada!

    Iar intr-un episod urmator vom vorbi si de un alt simbol neaos romanesc pe care cu incapatanare nu vrem sa ni-l asumam asa cum ar trebui: Dracula. Dar fiindca e un site totusi de masini, astept totusi o stire legata de masini. Oare ce masina ar fi condus astazi Dracula?
    8 0
  • @Andy
    Batmobil ;)
    2 0
  • djdolphins07
    stau si ma gandesc, chinezi astia poate sunt niste extraterestri veniti dintr-o lume indepartata, ce realizari si noi nu suntem in stare sa terminam o amarata de autostrada, pe uscat, de 20 de ani offff.
    3 0
  • *****
    Bravo lor stiu sa faca treaba .....poate vad si alesi nostri ce inseamna investiti ....China vroia sa investeasca in Romania miliarde de euro ...oare de ce nu sau facut proiectele ....autostrada de 1000km care era facut in 6 lunii,portul Constanta modernizat (dane ,pietonal turistic ,4 hotele 4*,aeroport in Bucuresti)
    1 0
  • Este poate cea mai mare realizare ingienereasca din ultimii ani. Cred ca principalul motiv pentru care exista podul asta este defapt dovada "ca noi putem repede si bine", o idee tipic comunista dealtfel. Nu intru in detalii privind calitatea pentru ca nu ma pricep. Dar unu' ca mine care nu are habar de domeniul constructiilor va zice in primul rand "wow! cata podul!"
    Ma gandeam acum cam ce impact ar avea asta asupra domeniului auto. Imi amintesc acum cativa ani cand se facea ceva valva la noi cu o anumita masina Martin Motors CEO, care avea fata de LandCruiser si lateral si spate de X5 si sistem 4x4 de la Mitsu L200, era full la vreo 20000 de euro, cum ca principalul motiv pentru care sa-ti cumperi asa ceva era ce e mai ieftin si calitatea nu e o problema. Nu conteaza ca nimeni nu a auzit de Martin Motors si avem idei preconcepute despre China, pentru ca China "este cea mai puternica tara din lume, face cele mai mari submarine... si multe alte lucruri mari. Deci e doar o impresie cum ca tot ce face chinezul e prost." L-am citat pe un consultant vanzari. Acum se mai adauga si podul asta. Am facut paralele asta pentru ca suntem pe un site auto. Si ce cred eu e ca acest pod poate fi considerat de unii consultanti vanzari un motiv in plus de a atrage noi clienti de masini chinezesti :)
    3 0
  • armand
    pod
    bravo chinezilor pt asa opera de arta!
    la noi ar fi costat cat tot imprumutul de la fmi!
    chinezii sunt o natiune demna!
    0 0
  • @LauCatalin
    Inteleg perfect unde bati.... La fel ca 90% din populatia Romaniei. este adevarat ca : in china mana de lucru este foarte ieftina (inca) si ca de acolo poti aduce in tara o gramada de lucruri ieftine... Insa ceea ce nu stie majoritatea aia covarsitoare este ca indifeerent cat ar fi de ieftina mana de lucru, chiar si in China cat dai atata face. Vrei marfa de un dolar, you got it, dar sa nu te astepti ca dpdv calitiv sa faca 100.... Adauga la ce am spus acum dorinta de imbogatire a romanului ce isi spune comerciant, investind un leu si scotand 1000..... Asa poate iti vei explica de ce piata romaneasca a fost invadata de produse de foarte proasta calitate din China, la preturi tembele.... am fost pana acum de 3 ori in China, crede-ma ca stiu ce vorbesc.
    1 0
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • @Vlad
    Pai te cred. Cred ca daca vrei sa vinzi niste adidasi de exemplu unor baieti naivi e sufiecient sa ii cumperi din Europa cu 50 de lei si sa ii vinzi mai departe cu 250 de lei, ca nu prea isi vor da seama ca nu sunt originali. Stiu cazuri de oameni care au facut asa si dupa 2 luni s-au rupt adidasii si vezi Doamne, Nike nu mai e ce a fost. :)))
    Si daca ai adus vorba de "atat costa, atat face", ma intreb daca o asemenea constructie a fost ieftina sau scumpa. Poate ne aude cineva care a terminat arhitectura, constructii... de-astea. :)
    0 1
  • BaditzaEx
    @Andy
    f bine punctat,dar ca sa rasp oarecum de ce nu suntem in stare sa valorificam si face... Pt ca romanul inca n-a invatat ce-i aia responsabilitate, mandrie nationala, loialitate.... Inca se vinde/prostitueaza la straini pentru profitul personal , iar romanii de rand nu sunt in stare sa judece la rece ,sa ia atitudine si sa aleaga Binele si inca mai cred ,ca BINE le doreste o persoana care le da de baut si le vorbeste simplu - opusul o persoana cu un alt fel de gandire,vocabular si care nu sta la BAUTA e vazut ciudat, arogant, ingamfat si pueril ( eventual ) .
    Totul pleaca de la mentalitatea individuala...
    Iti poti da seama de imbecilitatea acestei natii,doar prin faptul ca s-au gandit in '90 ( sec XX ) sa demoleze Casa Poporului aka Casa Parlamentului unde in ziua de azi stau toti nenorocitii care isi bat joc de ea si o transforma intr-o ruina!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru