Bucureştenii n-au scăpare: DN1, DN2 şi DN7, care leagă Capitala de Ungaria şi Moldova, sunt cele mai periculoase drumuri din România

de Daniel Popescu
Joi, 08.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Drumurile naţionale DN1, DN2 şi DN7 sunt cele mai periculoase rute pe şosea din România, iar Valea Oltului este tronsonul cu cele mai multe accidente. Cele 3 drumuri leagă Capitala de Ungaria şi Moldova.

România este în continuare pe primul loc într-un top al celor mai multe decese cauzate de accidentele rutiere, cu 95 de persoane la fiecare milion de locuitori, în condiţiile în care media Uniunii Europene este de 51 de decese. Potrivit unor date furnizate de Ministerul Transporturilor, cele mai multe accidente mortale din România au loc pe 3 drumuri naţionale intens utilizate.

Deloc surprinzător, pe primul loc este DN1, care are o lungime de 643 de kilometri şi face legătura între Bucureşti şi graniţa cu Ungaria prin Valea Prahovei, tronsonul Comarnic - Braşov fiind unul dintre cele mai aglomerate din ţară.

Urmareste Automarket
Pe locul doi în top se situează DN7, care leagă Bucureştiul de Vama Nădlac prin Valea Oltului.
De altfel, Valea Oltului este şi zona cea mai predispusă la accidente din cauza alunecărilor de teren şi a inundaţiilor. Podiumul este completat de DN2, care are o lungime de 450 de kilometri şi leagă Bucureştiul de Siret, fiind practic cea mai bună legătură dintre Capitală şi Moldova.

Astfel, pe podium nu există niciuna dintre autostrăzile din România, una dintre explicaţii fiind că aceste drumuri rapide există în special în zone de câmpie cu o vizibilitate superioară comparativ cu drumurile naţionale care traversează munţii şi care în unele cazuri au o singură bandă de mers pe sens. În plus, lungimrea autostrăzilor este destul de mică comparativ cu cea a drumurilor naţionale din acest top. 

Totuşi, în acest an au avut loc mai multe accidente în lanţ pe autostrada A2 Bucureşti - Constanţa, cauzate în special de neadaptarea vitezei şi nepăstrarea unei distanţe necorespunzătoare în condiţii de ceaţă densă.

Autorităţile îşi propun ca numărul de decese din accidentele rutiere să scadă cu o treime, de la 1.818 în 2014 la 1.188 în 2020.

În acest sens, există deja o serie de propuneri legate de Codul Rutier, care vizează necesitatea absolvirii clasei a X-a pentru obţinerea permisului de conducere.

Via News.ro

Comentarii (13)

  • "Bucureştenii n-au scăpare"

    asta e scoasa din putzul patriotismului local :D

    adica drumurile astea sunt pentru bucuresteni, noi romanii, suntem cantitate neglijabila.

    Ma intreb daca nu e cazul sa va faceti "tara" Bucuresti.

    PS. Au dat la televizor....in decembrie se anunta iarna in Bucuresti
    34 1
  • ... noi suntem provincia, ai uitat? Adica ceilalti...
    18 1
  • Ideea e ca aceste drumuri pornesc din Bucuresti. Deci majoritatea bucurestenilor se lovesc inevitabil de ele, fie ca vor sa mearga la munte, in Moldova, in Ardeal sau mai departe, in Ungaria. Si e superb cand coada de la intrare in Bucuresti incepe de la Jandarmerie si tine pana la semaforul de la Baneasa sau pana la Casa Presei. Pentru cine nu stie, asta inseamna cel putin 5 km.
    Deci nu e cazul sa va suparati pe acest titlu, ca nu sunt bucurestenii mai cu mot. Va spune asta un "mitic".
    Si AM au fost blanzi in privinta accidentelor pe autostrazi. Motivul pentru care nu prea se moare in Ro pe autostrazi, nu e acela cu vizibilitatea si bla, blauri. Ci pentru ca NU EXISTA. In Romania nu exista nici educatie rutiera (vezi acc. de pe A2 de luna trecuta). Iar alte motive importante sunt prostia soferilor si permisele luate pe spaga.
    14 3
  • sunt din Iasi... moldovean prost adica. Ma mira ca am voie sa merg pe E85... catre "tara" Bucuresti.
    24 1
  • @all - Cu ce sunt de vina bucurestenii ca un redactor lipsit de inspiratie a pus un asemenea titlu?
    12 5
  • pentru ca titlul exprima o stare de lucruri, mentalitati si opinii incetatenite vis-a-vis de provinciali.

    ca fapt divers...nu exista post de televiziune care sa nu priveasca lucrurile la modul: noi si restul tarii
    20 2
  • Probabil ca bucurestenii-s de vina pentru accidente, din moment Bucurestiul e singurul punct comun intre cele trei drumuri :)
    13 1
  • blabla
    Eu nu inteleg de ce va mirati. Daca v-ati uita pe harta, o sa observati ca toate autostrazile sunt facute luand doar bucurestenii in calcul. Bucuresti-Constanta ca sa-si duca burtile la mare mai repede. Peste 1.000 de ani, o autostrada completa de la Bucuresti la Nadlac, via Pitesti, ca sa iasa din tara mai repede. In vreo 200 de ani o sa fie si o autostrada Bucuresti-Brasov dar nu pt noi, astia de la tara, ci pentru ei ca tre sa mearga iarna la ski.

    Ca o paranteza, mai vor sa-l ia si pe Arsenie Boca din groapa sa si-l duca la Bucuresti.

    Deci da, Romania inseamna Bucuresti. Restul suntem doar niste tarani, niste sate unde sa vina bucurestenii sa scuipe seminte si sa faca ravagii pe sosele.
    16 3
  • accidentele pe autostrazi exista pt ca romanu nu stie sa circule pe ele...stiu ca exista conceptia absolut cretina (in cazul Romanie) "domle, daca am avea autostrazi, nu am mai muri atatia". Da, ar scadea nr accidentelor, dar in continuare vor fi in numar mare pt ca suntem o tara de bossi. Mers cu 230 la ora, depasiri pe linia continua, intoarceri pe autostrada sau mers pe contrasens (asta 2 le-am vazut eu pe viu) si asa mai departe.
    7 2
  • vroiam sa scriu depasiri pe banda de urgenta...
    3 1
  • daca matale consideri ca mersul cu 110 km/h pe banda 2 este perfect normal (iar banda 1 libera ca pasarea cerului), atunci si eu voi considera ca mersul cu 139 km/h pe banda de urgenta este la fel de normal!

    si eu am vazut accidente in care cei care devansau pe banda 1 au iesit in decor pentru ca unii nu stiu sa circule decat pe 2.

    si ce sa mai zici de vestul tarii, acolo unde-i fruncea, ii considera pe restul tarii... tarani.

    eu zic ca toti suntem romani, unii mai de la tara altii mai de la oras.
    4 2
  • Ascanio
    "şi care în unele cazuri au o singură bandă de mers pe sens" adica in majoritatea cazurilor. In tara majoritatea drumurilor, fie ele cu sau fara marcaj E sunt doar cu o banda pe sens. Autorul probabil cunoaste doar drumurile de iesire din Bucuresti si atat.
    6 0
  • provincialul
    Sant facute pentru ei?Da! Atunci daca ei circula pe ele cum circula in ''bucuresti'' nu ne miram ca mor atatia.Va rugam o statistica cu cati din cei care mor pe drumurile publice sunt "capitalisti".
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru