Carlos Tavares: "Laguna are nevoie de mai multă emoţie"

de Sebastian Toma
Luni, 10.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, COO-ul Renault, spune că noua generaţie a lui Laguna va trebui să ofere mai multă emoţie şi mai mult caracter, fără să devină un model ciudat.

Esential 2015 este anul în care este aşteptată noua generaţie a lui Renault Laguna.
Renault pregăteşte o strategie nouă pentru viitoarea generaţie a lui Laguna, care va implica un design schimbat şi o filozofie diferită, informează Autocar. Într-o discuţie cu englezii, COO-ul Renault, Carlos Tavares, le-a declarat că viitoarea Laguna trebuie ”să ofere mai multă emoţie”, actuala generaţie suferind de pe urma design-ului sec al hatchback-ului, care a ajuns să afecteze şi versiunile Estate şi Coupe ale modelului de segment D din gama francezilor. În ciuda vânzărilor sub aşteptări în acest segment, Renault a plusat cu o altă ofertă, Latitude, un model similar cu Laguna în materie de preţuri şi dimensiuni, dar dezvoltat de ramura coreeană a concernului Renault-Nissan.

”Trebuie să lucrăm în continuare la aspectul noilor modele şi la cum influenţează acestea vânzările. Dacă observaţi noile modele, cum ar fi Zoe, Captur şi Clio, veţi înţelege la ce mă refer.

Totul ţine de caracterul unui model, fără ca acesta să fie ciudat”, explică Tavares. Noua generaţie a lui Laguna va debuta în 2014 sau 2015, debutul său nefiind încă dezvăluit.

În timp ce Tavares discuta despre viitoarea generaţie a lui Laguna, Laurens van den Acker, directorul departamentului de design de la Renault, a vorbit cu englezii de la Autocar despre primul model Alpine. Modelul va fi un roadster cu două locuri, care va furniza performanţe la nivelui lui Porsche Boxster, în timp ce aspectul său va trebui să genereze o ”aură similară cu cea a lui 911”. Potrivit lui Laurens van den Acker, acest element este cel mai greu de realizat. Primul model Alpine după 20 de ani de absenţă va fi construit cu ajutorul celor de la Caterham. Spre deosebire de parteneriatul Toyota-Subaru, cei de la Renault nu vor să construiască două automobile aproape identice, individualitatea fiind importantă atât pentru Caterham, caât şi pentru Renault/Alpine.

Via Autocar

Comentarii (31)

  • Sa vedeti ce si-o va lua Renault peste bot cu visele astea de marire! Cine cumpara Renault (masina omului cu venituri reduse- medii, materiale proaste, fiabilitate indoielnica etc.) comparabil cu Porsche? Au uitat cumva experientele din trecut cand au incercat sa "sara" o treapta cu Vel Satis? Dar Laguna sau Latitude, modele cu vanzari de toata jena in Europa?
    16 63
  • Greu de comparat orice model nou cu 911 pentru ca 911 are cam aceeasi forma de 50 de ani si e reconoscibil si de un copil de 7 ani.

    @Adi Renault poate fi injurat de puristii ca tine (desi feeling-ul imi spune ca ai o masina mai veche, probabil germana) pentru materiale mai slabe in comparatie cu VW de exemplu. Insa cati freaca non stop materialele respective ca doar nu are nimeni un fetish cu materialele bordului unei masini. Vorbim totusi de producatori de volum nu premium.

    Renault este o masina pentru omul mediu. Omul mediu in Europa de Vest. La noi cine da in anul de greatie 2013 (cand jumate din populatie e sub limita saraciei) peste 15.000 euro pe o masina e un roman bogat. Nu unul care face afaceri cu statul, e adevarat, dar oricum!

    Deci hai sa nu mai fim caini raiosi cu coada pe sus si sa renuntam la atitudinile balcanice!
    25 3
  • Tavares ne sugereaza mai mult sau mai putin discret ca actualul Laguna este sec, ciudat si nu ofera emotie si caracter. Macar de-ar fi intemeiata critica, dar dpmdv gama Laguna este cea mai reusita de la Renault, insa prea slab promovata. Pacat ca vine un astfel de specimen ca Tavares, care in loc sa ajute cumva produsul, ii da in cap sa-l afunde si mai rau.
    19 12
  • Azazel
    Cica Laguna are designul sec. No bine ca iti trezeste emotii si te face sa zambesti designul lui Passat.
    Domnu' uita o chestie specifica Renault: de la o generatie la alta al oricarui model designul se schimba foarte mult. La un moment dat poate sa devina derutant, chestia asta poate lasa impresia de lipsa de identitate si orientare. Retineti cum arata acum modelele Renault si cum vor arata peste 10 ani.
    Uitati-va cum arata Megane 1, 2 si 3. Sau Laguna 1, 2, 3. Sau Clio 1, 2, 3, 4. Chestia asta parca la Renault se intampla cel mai mult.
    Si exemplu cu 911 este unul foarte bun. Sa construiesti un model de zeci de ani cu un aspect care sa aminteasca de primul si totusi sa fie un design modern e foarte greu. Celor de la Porsche cu 911 si celor de la VW cu Golf le iese treaba asta foarte bine.
    17 40
  • @Adi- Fara sa incerc a te jigni, cred ca esti mai tanar citindu-ti comentariul. Ceea ce spui nu poae fi mai departe de adevar. Daca este o marca ce poate sa faca o masina sport care sa rivalizeze cu Porsche atunci Renault este aceea. Nu stiu cate sti tu despre Alpine dar chiar Porsche a fost competitorul sau direct in trecut. Daca o sa privesti preturile la Alpine si Porsche din aceeasi perioada o sa vezi ca Alpine sunt o idee mai scumpe chiar daca la momentul respective a fost invers ca masini noi ceea ce iti spune cat de apreciate au fost si sunt. Restaurez Renault si Porsche in particular de foarte multi ani si conduc Porsche si Renault din proipria colectie in viata de zi cu zi dar un Rennault sport poate oricand sa tina pasul cu orice masina din punct de vedere al satisfactiei la condus si asta la preturi mult mai mici decat celelalte.. Sunt fara discutie mai putin ingrijite din punct de vedere al fabricatiei dar acolo se termina minusurile. Iar vorbim de calitatea materialelor sa te uiti in Carrera sau Boxter de acum 2 generatii sa vezi plastic ieftin (asamblat perfect dar plastic). Asa ca nu critica pana nu atingi una sau cel putin sa o vezi de la cativa metri. De condus iti doresc sa ajungi sa o faci intr-o zi pentru a avea o parere educate nu vorbind din poze sau de la televizor. Renault a avut masini legendare cel putin la fel de multe ca si Porsche si am avut norocul sa le conduc pe aproape toate. Alpine A110, Alpine A310, Alpine GTA, Renault GTA, Renault 5 Turbo 2, Renault Clio Williams, Renault Sport Spider, Renault GTA Lemans, Renault Clio V6, Renault R26R Renault Gordini(12,17, 8). Daca este un constructor generalist nu inseamna ca nu pot face masini sport. Tine cont ca Renault este SINGURA marca ce a castigat TOATE formele de motorsport la un moment sau altul, iar una dintre putinele care este inca implicate la toate nivelele in motorsport. Asa ca daca te gandesti la Clio Symbol nu "vezi" tot ceea ce inseamna Renault. Iar cu esecurile lor , au ca si alte marci dar macar nu au avut frica de a incerca altceva si este ca in viata:cateodata iti iese, cateodata nu. Nu vreau sa iti spun de inovatiile in design care au influentat lumea auto pornite de Renault pentru ca e alta discutie. Daca un Megane Renaultsport cu tractiune nu propulsive si multi cai mai putini poate sa fie mai rapid decat un Boxter sau un Cayman sa imi explicit de ce o masina care va costa dublu si automat conceputa mai indelung nu va putea rivaliza cu atuala linie Porsche. Iar daca vor tine cont de reteta retro de design a lui Alpine vei avea si visual o masina fantastica.
    @mntsn- Laguan a fost in primele 3 masini in clasa in ceea ce priveste calitatea, dar designul nu a fost popular. Modelul este la final de cariera asa ca Tavarez nu risca nimic spunand ceea ce a spus. Daca mentine standardele si o face mai aratoasa pe noua Laguna( au o linie de design noua si reusita zic eu) atunci va veni si succesul comercial.
    56 2
  • @Azazel- de accord. Renault a "bajbait" mult in ceea ce priveste identitatea designului. Au fost modele care au aratat bine dar nu s-au "legat " bine cu urmatoarea generatie. Poate acum vor avea grija de continuitate.
    17 10
  • @Alpine77:
    Megane RS nu-i mai slab decat Porsche Boxster S (cel mai slab Porsche), ci au absolut aceeasi CP (265 CP pt fiecare), ba chiar Megane-ul are un cuplu mult mai mare, mai devreme si pe o plaja de turatii mai larga, datorita prezentei turbosuflantei (360@3000rpm vs 280@4500). Masa ambelor e aproape identica, Boxster-ul fiind doar cu vreo 6 kg mai greu.

    Cum spui tu (Megane RS mai rapid decat Porsche Boxster S) ar fi oarecum posibil doar pe circuit, desi ma cam indoiesc. In fisa tehnica 0-100 km/h sunt atinsi de Megane RS in 6 sec, iar de catre Boxster in 5.8 sec. Totusi, este merituos pentru Megane RS sa poata fi comparat cu un Porsche ca performante dinamice.
    4 2
  • @mntsn- Cel mai slab Porsche este Boxster nu Boxster S. Iar S-ul este ma puternic decat Megane-ul cu destui caluti. Daca te uiti pe timpii realizati pe Nurburgring o sa vezi ca generatia trecuta a Boxster S (310 CP) si Cayman S(315CP) (ma refer la 987 gen a 2a) sunt mai lente ( cu xceptia Cayman S cu frane ceramic-ceea ce este un upgrade). Oricum tractiune vs propulsie ar trebui sa aiba un deficit, la fel si diferenta de putere- 265 vs 310 respectiv 315 CP care ar trebui sa se simta, dar nu este asa. Timpul de la 0-100 este relevanta strict pentru asta si nimic alceva.
    15 2
  • Scuze, da, la Boxster-ul de baza de 265 CP am vrut sa ma refer peste tot in postarea de mai sus, nu la S (care apropos accelereaza in 5.1 sec). Am vrut sa compar puteri egale.

    Da, am verificat si am vazut, cu surprindere recunosc, ca pe Nurburgring RS-ul Trophy a iesit intr-adevar inaintea Boxster-ului S nu cu mult, cu doar 2 sutimi de secunda, dar totusi a iesit in fata (cu atat mai mult ar fi inaintea unui Boxster de baza, de de 2.7, daca s-ar fi comparat).

    Incerc sa-mi explic cum a fost posibil. Fiecare are avantaje si dezavantaje: Boxster-ul (fie cel de 2.7 fie S-ul de 3.4), desi are ca avantaj arhitectura sport pur-sange cu motor central si RWD, e tras inapoi de faptul ca nu are setarile extreme ale lui RS, fiind mai confortabil pt utilizare zilnica, pe cand RS-ul, o masina cu un excellent tuning de fabrica, are avantajul cuplului maxim mai prezent, suspensii mai rigide, iar anvelopele slick Michelin ale variantei Trophy ii dau un plus net pe circuit, in ciuda limitarii constructive impuse de tractiunea fata, care-i mananca din cuplu la viteze mici. Probabil de asta ambele Boxstere au 0-100 mai bun, dar pierd pe circuit, cum recunosc ca nici nu ma asteptam. In fiecare zi mai aflu ceva nou, ma bucur ca am de la cine. Multam ca postezi pe aici.
    8 2
  • @Azazel
    Confunzi conservatorismul cu identitatea de marca.

    Nu poti spune ca Laguna 3 nu se incadreaza in vechia identitate de marca, cu sigla pe capota si calandrul ingust. Megane 3 o face. Clio 3 o face, s.a.m.d. Totusi, trecand de identitatea de marca, fiecare masina trebuie sa aiba o personalitate diferita.
    Nu inseamna ca designul la Laguna 3 e in antiteza cu designul la Passat. Inseamna doar ca Laguna 3 are un design gresit ("if you never tried you never lived") ce trebuie schimbat odata cu noua generatie si identitate de marca.

    De ce sa fie Renault conservator?!

    Foarte bine, apreciaza tu conservatorismul VAG, pentru ca noi fanii Renault apreciem mai mult creativitatea si pasiunea designului. Renault are o noua identitate de marca ce vorbeste de la sine.

    Sindromul Matrioska o fi molipsitor, insa Renault n-a cazut in plasa asta si bine face !
    47 7
  • @mntsn- Este frumos ca au mai disparut din cei care vorbeau numai de "petarde" si gunoaie" la adresa oricarei marci care nu le este pe plac. Nu am prea mult timp in general, dar despre masini imi pot face timp sa discut pentru ca sunt lucrurile care imi plac cel mai mult in viata.
    Apropos de timpii pe nurburgring diferenta este de secunde nu de sutimi:)
    In ceea ce priveste Boxsterul S am avut unul acum 4 ani pe care l-am vandut si crede-ma ca nu este deloc confortabil pentru uz zilnic. Am 1.93 si numai sa intri si sa iesi este o problema, iar daca ai pietre la rinichi, nu este pentru tine. Este foarte rigid si iti da impresia de go kart pana la un moment dat. Sa nu ma intelegi gresit , am iubit masina aia dar pentru inaltimea mea nu era potrivita. Pur si simplu daca Renault vrea sa faca o masina sport buna poate pentru ca are pedigree in aceasta directie.
    22 0
  • @Alpine77: corect, secunde intregi nu sutimi, my bad.

    Ce spui despre Boxster ma cam descumpaneste, deoarece l-am vazut ca avand un tren de rulare foarte bine echilibrat. Chiar si pe drum de pietris denivelat unde am stat in concediu la Felix (Bihor), era un Boxster (987 de baza) in cartier care trecea pe acolo de cateva ori pe zi si m-a uimit cat de bine ii jucau rotile prin pietrisul ala, caroseria ramanand mereu paralela cu solul - dar poate ma insel eu.
    4 0
  • Si legat de Renault, normal ca poate face chiar ceva similar Boxster-ului, cum dealtfel a mai si facut-o, prin Spider-ul de la sfarsitul anilor 90, o masina pe care am indragit-o tare mult. Mi-a parut rau doar ca a avut o viata cam scurta.
    6 0
  • @mntsn si Alpine77: Sa nu uitam ca divizia Renault Sport nu este tocmai Renault pur, si nu au aparut peste noapte,au traditie in domeniu. S-au batut cu multi si chiar au castigat la un moment dat. Partea mai rea este ca sunt in umbra dupa o perioada de glorie.
    Daca la categoria design exterior in ultima vreme (exceptie facand clio 4) au cam dat gres, noua laguna chiar are nevoie de o noua forma.
    2 12
  • Poate Renault ar trebui sa pregateasca o fiabilitate mai buna pentru masinile sale si preturi mai mici in service (nu este nici o diferenta intre eu si Audi - revizie Laguna benzina cu placute de frana: 1800 RON, schimbare distributie (60000 km sau 4 ani) 4700 RON.
    Fiabiliate ZERO BARAT - dupa iesire din garantie am mers din doua in doua luni in service: macara geam sofer stricata 1200 RON + manopera, instataie electrica in scurt pentru partea din spate (inlocuita) 4000 EURO, curea anexe rupta cu blocarea rolei la un an de la schimbarea distribuției 1200 RON + Manopera, capete de bara si bielete schimbate sub 60.000 km, telescoape schimbate sub 60.000 km ( 2600 RON).
    Concluzia: luați Laguna sau Renault dacă vreți sa pățiți ca mine sau luati o Alfa Romeo macar e o masina frumoasa si cu stil chiar daca fiabiliatatea lasa de dorit.
    Oricum dupa experienta trista cu Laguna sigur urmatoarea masina o sa fie japoneza.

    O zi buna tuturor
    5 28
  • @Costi: eu nu stiu ce faci tu cu masina aia si cum te porti cu ea, dar Megane-ul meu Made in Turkey care este net inferior din toate pdv unei Laguna Made in France si are destule lucruri criticabile, nu mi-a facut absolut nicio figura in aproape 6 ani de exploatare. Deci eu as putea spune, din experienta personala cu masina asta, ca are fiabilitate 100% (si BARAT, daca vrei). Si raman la parerea ca fiabilitatea unei masini depinde covarsitor de sofer.

    Ai grija cu japonezele, ca o sa stea mai mult rechemate in service decat la tine in garaj :)
    6 15
  • Eu m-am saturat de astia cu inventiile lor...

    @Costi
    O prima revizie la 30.000km pentru Laguna 3 diesel costa pana in 200 euro, deci vreo 800-900RON. Ce distributie la 60.000 visezi?
    La benzina 1.6 care nu se mai fabrica, cureaua se schimba la 120.000km, iar la diesel e distributie pe lant si e GARANTATA PE VIATA.

    Deci nici nu stii sa minti.

    Legat de fiabilitate, conform statisticilor ADAC, Laguna III e pe locul 2 in categoria ei, la egalitate cu A4 si C Class. Laguna are 2,7 pene la fiecare 1000 de exemplare.
    34 3
  • @mntsn
    Nu stiu cum sa-ti spun, dar mie la Megane 2 dci in 80000 de km am schimbat pompa de injectie, ambreiaj pe la 45000 si toate tobele. Asta asa, in mare. Nu ma intreba cat m-au costat doar astea ca ma incurc in calcule.
    @mda,
    mda,
    http://autosworld.eu/2013/05/07/top-adac-fiabilitate-2013-sandero-pe-locul-5-in-germania/
    Unde ziceai ca sunt A4 si Clasa C ? Sau poate ai uitat ca in 2010-2011 ADAC punea Laguna 3 langa Peugeot 407, adica langa un "exemplu" de fiabilitate pus undeva in josul clasamentului.
    Sportivitatea, designul si istoria mai ales, a marcii Renault se leaga si nu prea cu fiabilitatea "excelenta" de care spuneti voi. In privinta fiabilitatii voi spuneti ceva, proprietarii si statisticile spun altceva.
    5 18
  • Laguna 3 nu are si n-a avut niciodata distributia la 60.000 km ! E o minciuna spurcata ! Acum mai nou, ai un megane, nu mai ai laguna si ti-e rusine sa te treci cu numele Costi. Fratilor, de unde atata disperare?
    Laguna e o masina foarte buna!
    21 4
  • Cristi
    Ah, pardon! Am uitat sa ma semnez.

    http://www.automarket.ro/stiri/preturi-renault-captur-in-romania-de-la-12600-euro-51158.html
    Deci mai usor cu presupusul si cu jignirile, ok?

    Si am o curiozitate pentru cel de mai sus. Laguna este o masina foarte buna. O spui in calitate de...
    Si inca ceva. Zi-mi si mie o marca ce se poate ridica la nivelul lui Renault, in afara de Nissan din punctul vostru de vedere. Sau pentru voi Renault nu are concurenta, o spulbera, o nimiceste, o joaca in picioare.
    5 18
  • @Mmmda-fara sa fiu rautacios cred ca stiu foarte bine istoria Renault si Renault Sport. Nu inteleg ce vrei sa spui ca sunt in umbra. Umbra cui? Daca fiind unul dintre numele importante in F1, implicat in motorsport la aproape toate nivelel, avand cel mai bun sistem de recrutaere si formare a tinerilor piloti, fiind principalul pilon in anticamera F1 si FIA GT inseamna ca sunt in umbra, atunci mai toate marcile sunt in intuneric rau de tot:))
    @Cristi-Sunt multe marci foarte bune nu numai Renault, dar fiecare se potriveste unui uanume tip de persoana. Dar aici este un articol despre Renault si tu esti cel care vine si arunca cu noroi in aceasta marca nu invers. Cand nu imi place ceva o tin pentru mine pentru ca probabil sunt personae care gandesc diferit si nu e frumos sa faci asa.Asa ca lasa-ne pe noi astia cu Renault sa discutam despre ce ne place si totul o sa fie OK.
    @mntsn-Boxster are garda la sol destul de joasa iar S are o suspensie si mai rigida decat modelul de baza. Pe mine nu m-a deranjat asta ci faptul ca scaunele sunt foarte jos si daca trebuie sa intri si sa iesi de cateva ori parca mergi la gym. Spider a fost si mai extreme iar faptul ca nu a avut nici parbriz la inceput nicidecum acoperis a contat la vanzari dar l-am condus si iti spun ca era fantastic. Avea motorul de pe Clio Williams de 150 de cai dar era foarte usor si incredibil de manevrabil. Am ratat ocazia sa cumpar unul cand era mai rezonabil ca pret si acum au inceput sa fie foarte scumpe(cand le gasesti).
    20 0
  • Cristi
    @Alpine
    In primul rand vreau sa te felicit pentru modul in care scrii si cum gandesti. Problema este insa alta. Sunt multi aici care ridica in slavi tot ce inseamna Renault. Si sa nu care cumva sa indraznesti sa spui ca ai fost nemultumit de Renault, ti-ai luat altceva si e mai ok, ca imediat nu stii ce vorbesti, esti un nesimtit, ti se vorbeste cu un aer de superioritate... si esti mincinos. Dovada clara ca acesti indivizi au de-a face cu Renault in mod direct este insusi faptul ca refuza sa mai vada in fata ochilor ceva in afara de Renault-Nissan.
    Uite, eu am avut un Megane in care am bagat multi bani in cei 80000 de km cat l-am avut. A trebuit ca banii pentru un concediu sa-i bag in masina, cumparata noua si de care am avut mare grija. Si cu toate astea, dupa ce am iesit din garantie... am patit ce am patit. Culema este ca nu sunt singurul in situatia asta. Se spune aici de motoare DCI excelente (in conditiile in care cei de la Engine of the year de exemplu niciodata nu au spus ceva de un motor Renault, cele care ajung pe Mercedes sunt modificate), de o Laguna foarte buna (in conditiile in care este sub locul 20 in statistica ADAC, statistica ce mi s-a dat exemplu), iar cand mai vine unul ca mine si spune ca nu a fost multumit de masina lui este atacat de asa zisii fani.
    Dintre toti cei care apreciaza Renault pe acest site, sincer cred ca esti singurul cu care se poate discuta. Si asta pentru ca esti impartial.
    Megane-ul pe care l-am avut a avut si parti bune, insa tocmai acesti "fani" prin limbajul lor m-au facut sa ignor asta. De exemplu niciodata nu batut ceva, nu a troncanit, nu am avut jocuri in directie. Si apropo, faza cu datul rotii jos sa schimbi un bec, e un mit. Nu e adevarat. Bine, se poate si asa. Eu nu am dat roata jos. M-am chinuit putin, insa nu a fost ceva enervant.
    Esti singurul cu care se poate discuta omeneste si impartial despre Renault. Esti singurul care recunoaste mai sunt si alte marci foarte bune. Dovada, l-am intrebat pe... nici nu stiu cine e care mi-a spus ca mint, daca mai e vreo marca ce se poate ridica la nivelul lui Renault (in afara de Nissan, "evident") si vad ca nu raspunde.
    5 19
  • @Cristi
    Ce intelegi tu prin "megane" ? Megane 2 Sedan din ce am inteles, nu? In cazul asta te descalifici complet. Suntem in 2013. Multe lucruri s-au schimbat, inclusiv furnizorii. Ia arunca o privire la gama Renault:

    http://www.renault.ro/gama-renault/autoturisme/

    I rest my case!
    17 1
  • Cristi
    Nu ai inteles nimic. La fel ca si acum si atunci Renault era ridicat in slavi la fel ca tine. Deci tu fan Renault recunosti ca Megane 2 a fost o masina inferioara concurentei?
    Din cate am vazut Renault a crescut in privinta fiabilitatii o data cu Megane 3. Dar ce nu intelegi tu e ca nici concurenta nu a stat pe loc. Asa ca e tot undeva la mijloc cum era si Megane 2, tot conform ADAC.
    In privinta masinilor de serie, in afara design-ului misto, Renault nu prea ma mai atrage. La Megane 2 primul lucru care m-a atras a fost designul, apoi, dotarile, pretul mai mic fata de concurenta, motorul mai puternic, consumul foarte mic si faptul ca, desi era un diesel motorul nu era foarte zgomotos. Plus ca la drive test mi s-a parut cea mai placuta la codus.
    Din cate am vazut zilele trecute pe configuratorul importatorului si acum se pastreaza cam aceiasi reteta: pretul mai mic, dotari mai bune, motor mai puternic. Adica se apropie de idealul celui care vrea sa cumpere o masina noua. Renault se pricepe de minune la astea. Nu si la fiabilitate. Evident iar te vei enerva, eu iti spun ca sunt patit. Si repet, mai iesi si tu din casa ca nu sunt asa putini cei care au ceva de comentat despre fiabilitatea Renault.
    Uneori imi doresc ca Renault sa fie la productia de serie, la fel ca im motorsport. Dar cum in principiu sunt doua lucruri extrem de diferite ramane cu dorintele.
    Si te mai intreb o data: zi-mi si mie o alta marca (cel putin) la fel de buna ca Renault. Atunci cand imi vei raspunde si de ce, atunci sa vii sa-mi spui ca sunt mincinos si bat campii. Pana atunci nu ramai decat o persona care se frustreaza cand e contrazisa.
    I rest my case me 2!
    4 16
  • @Cristi
    hmmm cred ca singurul frustrat aici esti tu... uite raspunsul meu!
    18 5
  • Cristi
    Nu stiu prietene de ce zici ca sunt frustrat... eu ti-am spus ceva despre o masina, tu m-ai pus la zid si ai aruncat cu rosii spunand ca sunt nu stiu cine si ca sunt mincinos pentru ca nu ti-a convenit ce am spus.
    Singurul om cu care voi discuta ceva legat de Renault este userul Alpine77. Este singurul cu care se poate discuta impartial schimband niste pareri care sunt si respectate reciproc, legate de marele constructor Renault.
    Si tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Nici nu ma astept sa o faci. Dar poate ca frustrarile nu te lasa sa recunosti si capacitatile altor constructori foarte buni, asa cum spunea @Alpine77.
    6 18
  • @Cristi-Sunt convins ca sunt destule persoane de calitate cu care poti discuta. Problema e ca masinile sunt ca femeile din multe puncte de vedere. Daca ne-ar place la toti acelas tip de femeie, ce s-ar intampla cu celelalte?Iar daca iti iei una de nevasta si altuia nu-I place mai bine ar tacea pentru ca daca o critici iese cu scantei.Ideea e ca trebuie inteles ca masinile pot fi un subiect la fel de personal ca si anumite lucruri mult mai importante, cel putin pe hartie. Iar in alte cazuri experientele pot fi de ordin subiectiv. Iti dau un exemplu: prin '94 una din primele masini pe care le-am avut a fost un Audi Coupe Quattro. La un moment dat am avut o problema minora si un "mecanic" a bagat un levier in baia motorului si mi-a ars aprinderea. De atunci, masina aia nu a mai fost niciodata la fel. La vremea respectiva o piesa Bosch m-a costat 700DM ceea ce era enorm. Si asa a fost o reactie in lant ce m-a facut sa ma stramb de cate ori aud de Audi. Dar Coupe Quattro este o legenda, iar Audi este o marca demna de respect asa ca daca as raporta strict povestea mea la calitatea Audi asa ajunge la "Urzica". De asemenea am prieteni care conduc diferite masini si indifferent daca se numesc Mercedes sau BMW sau Daihatsu, sunt din ei care nu au probleme si sunt altii care le injura in fiecare zi. Dar ca o constatare vezi ca iti iei atatea manutte rosii cand zici ceva rau de Renault , ceea ce inseamna ca sunt multi care au si iubesc aceste masini. Deci s-ar putea sa fi unul din nefericitii care au nimerit o "lamaie"(toate marcile au o mica rata de "lamai" mai ales modelele care sunt vandute in cantitati mari). Iar ca sa-ti raspund la intrebarea cu "Motorul Anului" pot sa iti spun ca sunt doua aspect. In primul rand premiul se acorda in principal pentru inovatie, iar unele prind altele nu. Sunt lucruri de care se tine cont la acordarea premiilor care arata bine pe hartie dar la care se renunta ulterior. Fara a stirbi din meritele castigatorilor sau celor care incearca lucruri noi, pot spune ca nu inseamna ca daca un motor nu este conceput cu ceva revolutionary in el nu este bun. Din contra, cunosc o gramada de motoare robuste si fiabile care nu au luat niciodata nici un premiu si de asemenea sunt motoare laudate care ulterior au avut o gramada de probleme. Si expunerea conteaza- cu cat un motor este present pe mai multe piete cu atat sansa sa ajunga in atentia expertilor este mai mare. Fiind limitat la o anume zona nu ajuta deloc. Am avut o Laguna 1 cu care nu am avut probleme deloc iar cand am plecat din tara le-am lasat parintilor mei o Laguna 2 (cu care au fost ceva probleme dar din vina lor-in Romania se merge la doctor cand nu mai respiram iar masina ajunge la service cand nu mai porneste sau ceva se rupe). In final vreau sa-ti spun ca imi doresc ca toate marcile sa fie din ce in ce mai bune pentru ca asa se "imping" una pe alta in fata. Iubesc Renault de cand eram foarte tanar dar nu imi doresc ca sa fie una dintre cele mai bune marci dintre cele rele ci una dintre cele mai bune dintre cele bune.
    15 0
  • Cristi
    Alpine, problema este ca exista unii care nu pot sa accepte sa spui ceva stramb despre Renault. Si asa cum am mai spus, tocmai comportamentul lor m-a facut sa uit de placerire pe care mi le-a oferit Megane. Oricum o dai, in ceea ce priveste fiabilitatea generala a marcii Renault, este undeva in spatele nemtilor. Asta ca sa nu amintesc de japonezi.
    Renault este un constructor deschis spre inovatie, spre diferentiere fata de altii. A fost unul din motivele pentru care am ales Megane, un Golf era mai scump si nici nu imi placea. Iar cand mi-am dat seama ca am motor mai puternic, dotari mai bune si chiar mai ieftina decat ma asteptam, am crezut ca gasisem masina ideala pentru mine. Intereseaza-te si vei vedea ca nu sunt chiar singurul care ii reproseaza ceva lui Renault, mai ales lui Megane 2. Tocmai asta e, ca acesti indivizi care scriu aici, te fac mincinos in fata si spun ca esti nu stiu cine... nu ti se pare cam penibil? Mie da. Nici o marca din lume nu este perfecta si asa cum toate au probleme, ei bine in viziunea lor Renault nu are. Am dat 17000 de euro pe masina si am vandut-o dupa 80000 de km cu 4500. Hai sa zicem ca nu asta ar fi problema, ca na avea o vechime, un Renault se vinde mai ieftin fata de o nemteasca, dar trist este ca pe langa ca am pierdut foarte multi bani a trebuit sa mai bag si 1500 de euro in ea. Si repet, nu sunt chiar singurul care are/a avut probleme cu Megane. Daca ai fi in locul meu si ar veni unul care nu concepe sa fie contrazis, in calitate de... "inginer sau proiectant", care mai spune si ca esti frustrat...
    Sa iti placa o marca inseamna sa ii recunosti, sa te lauzi si sa te mandresti cu calitatile ei, dar inseamna si sa ii recunosti slabiciunile, mai ales atunci cand mai mult ca sigur stii de ele si iti spune de ele unul care e patit. Ca nah, esti fan si te interesezi.

    Sti care e deosebirea dintre tine si ei? Faptul ca tu recunosti ca si concurenta se ridica la nivelul lui Renault fara probleme. Renault este undeva foarte sus, dar asta nu inseamna ca nimeni nu se poate pune cu ei. Tu nu zici ca DCI-urile sunt motoare excelente si ca Laguna este o masina foarte buna, ca ADAC o pune langa Mercedes Clasa C si Audi A4. Si de-asta te apreciez. Esti un adevarat fan Renault si un pasionat de masini in general. Nu esti setat pe un singur lucru. Si de-asta eu te apreciez si iti citesc cu placere comentariile pentru ca ai ca sa citesti. Nu "bai habarnistilor, Renault e f tare ca asa zic eu si ADAC..."
    Apreciez Renault pentru masini precum Avantime, Captur, Zoe sau Twizy. Insa prefer doar sa le privesc, nu sa le si cumpar. Sincer mi-e teama sa ma mai bag la Renault.
    5 12
  • Avand in vedere ce a putut sa iasa din mainile lui Laurens van Aker, abia astept sa vad noua Laguna. Omul are idei, imaginatie, iar daca pun in balanta si o posibila mana de ajutor de la ingineri, si sper ca divizia RS sa se implice putin mai mult, va iesi sigur ceva frumos. Inainte ma uitam numai dupa Megane RS, Clio RS si putin Latitude. E, acum s-a cam schimbat situatia. Astept cu mare nerabdare sa vad si ce vor mai scoate, concurenta e acerba si din asta va castiga clientul. Deci...asteptam!
    0 0
  • faptul ca laguna 3 nu transmite nimic sau ca nu are caracter este o aberatie ,de exemplu noul passat ce emotie transmite,o masina cu un design mai banal nu am vazut ,sau skoda superb cu spatele ala total neinspirat nu intra in linia caroseriei ,toti vorbesc de laguna care tocmai ca are un design inovator ,modern si fluid .Sa nu mai vorbim de confort sau de satisfactia condusului unde laguna este peste multe alte marci .Majoritatea vorbesc fara sa o fi condus 100 de metri macar sau care nu au bani nici macar de un logan second.Terminati cu prostiile.
    4 0
  • Nici o masina nu ma impresionat mai mult decit laguna ,am condus intimplator una care avea sistemul 4-control sistemul acele de virare a rotilor din spate dupa cele din fata,este incredibil ce stabilitate si confort are aceasta laguna.motor 1900 dci 180 cp 4 control
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru