Centura Capitalei nu va fi modernizată mai devreme de 2018

de Sebastian Toma
Miercuri, 22.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii CNADNR au anunţat că nu este planificată nicio modernizare a Şoselei de Centură care înconjoară Bucureştiul până în anul 2018. Cei 32 de kilometri dintre Glina şi Domneşti reprezintă o bună parte din segmentul amânat pentru modernizare.

Esential 70 de kilometri este lungimea aproximativă a Centurii Bucureşti.
30 de milioane de euro au fost plătiţi pentru modernizarea unui segment de 8.2 kilometri al Şoselei de Centură Bucureşti.
53 de milioane de euro a primit o firmă pentru a moderniza 11.2 kilometri din zona de Nord a Centurii Bucureşti.
Centura Capitalei, o arteră intens circulată, va fi modernizată prin extinderea la câte două benzi pe sens abia în anul 2018, arată datele CNADNR citate de Digi 24. Cele 144.000 de vehicule care traversează zilnic Şoseaua de Centură a Bucureştiului par să nu fie suficient de importante pentru autorităţi, care au amânat extinderea la două benzi pe sens şi modernizarea generală a arterei respective pentru finele anului 2017 sau începutul anului 2018. Ţinem să subliniem absurdul situaţiei prin faptul că termenele menţionate reprezintă doar momentul începerii lucrărilor, iar segmentul despre care vorbim măsoară aproximativ 32 de kilometri şi înconjoară Capitala. Singura veste bună din acest material se referă la aproape 20 de kilometri din zona de nord a Centurii, a căror modernizare va fi finalizată până la sfârşitul anului viitor, după cum specifică angajamentul CNADNR.

Partea de Sud a Centurii Capitalei, care merge de la Dragomireşti până la Glina şi reprezintă aproape jumătate din lungimea totală a arterei, va fi modernizată la standarde apropiate de ceea ce găsim la orice altă capitală din Europa abia peste patru ani.

Extinderea Şoselei de Centură a Bucureştiului este discutată încă din 2005, când statul estima că va cheltui aproximativ 530 de milioane de euro pentru lucrări. Din păcate, proiectul crucial pentru deconcestionarea Capitalei a fost tergiversat ani la rândul şi şoferii care locuiesc la marginea Capitalei şi în zonele limitrofe trebuie să suporte traficul infernal al Centurii pentru naveta zilnică, în ciuda promisiunilor făcute de autorităţi de fiecare dată când sunt întrebaţi de acest subiect şi mută problema dintr-un birou în altul. Centura de Sud a Bucureştiului încă aşteaptă documentaţia tehnică necesară efectuării unei solicitări de finanţare prin fonduri europene.

Chiar dacă ar exista muncitori dispuşi să lucreze noaptea la Centură, nu există încă nimeni dispus să-i plătească, nicio firmă nu a semnat un contract cu statul şi proiectul nu este gata încă.

În prezent, pe Centură se lucrează pe două tronsoane, ambele localizate în Nordul Bucureştiului. Vorbim despre un sector de 11.2 kilometri între DN2 (Voluntari) şi A2 Bucureşti-Constanţa, precum şi de o secţiune de 8.6 kilometri între A1 Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila). Din păcate, partea legată de lucrările efective stagnează de aproximativ trei luni, deoarece compania Tehnologica Radion, care operează lucrările la primul tronson, este în insolvenţă din septembrie deoarece Theodor Berna, omul de afaceri care o controlează, a fost arestat preventiv într-un dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani. Celălalt tronson avansează încet, cu doar 4% progres între iulie şi octombrie (de la 20 la 24%), în mâinle românilor de la Delta ACM '93 şi a azerilor de la Azvirt.

Pentru primul tronson, statul a plătit 53 de milioane de euro, în timp ce al doilea a costat 30 de milioane de euro, iar ambele ar trebui să fie gata până la finalul anului viitor. CNADNR a alocat peste 45 de milioane de euro în 2014 pentru Centura de Nord a Capitalei. Finalizarea acesteia le-ar permite şoferilor care vin de pe A1 şi A3 să treacă direct pe A3 fără să mai intre în Capitală şi invers.

Via Digi24

Comentarii (14)

  • Rusine!!!! Imi este rusine! Ca sunt(em) atat de prosti si am acceptat atata incompetenta si hotie! ironia sortii cand sa introduc codul acesta este...9EBA








    9tem
    11 1
  • Tat vor mai amana lucrarile, cate ore (si planetare) vor mai pierde romanii in ambuteiaje?
    10 1
  • Ce minune de la dumniezau ar fi daca pontilau s-ar autosinucide singur.
    10 4
  • Votati mai departe Oprescu si Ponta ca doar asa fain va povestesc cum se ocupa de toate problemele, ba chiar promit ca o sa le rezolve.
    Foarte bine, puneti botu mai departe ca "da de, de data asta chiar o sa se tina de cuvant". Atata stim sa spunem "lasa ca o sa fie bine".

    Mi-e si rusine cu drumul ala, orice strain care trebuie sa ocoleasca Bucurestiul pe acolo trece... cum arata centura unei capitale Europene ? Probabil ca un drum forestier din Cehia.
    Si mai au tupeu Oprescu, Ponta si gasca asta cu arogante de rahat la TV? sa ne explice ei cum e cu cresterea economica si cu Romania, numarul 1 mondial ? Rusine ba! Tradatori de tara si talhari!
    15 3
  • niste javre ordinare. Pentru constructia de biserici si plantare de paselute se gasesc bani de fiecare data. Pentru lucruri esentiale.....sa asteptam pana in 2018. Sper sa vad la inchisoare pe toti politicienii si motivul principal sa fie MINTIREA POPULATIEI in vederea obtinerii de voturi.
    8 0
  • Vasilica
    Perfect!! La vot acum stim ce trebuie sa facem!!
    7 1
  • E cam inutil, oricum. Ei fac tot ce vor!
    Partea de sud a Bucurestiului nu are centura deoarece nu prezinta interes, nu sunt zone cu oameni cu bani asa cum este partea de nord.
    Decat sa refaca centura, au facut autostrada Buc-Ploiesti, care este cam inutila si oricum mai lunga.
    Din pacate, nu exista solutie, ei sunt alesi, vor fi acolo pentru ceva ani. Cand va veni momentul, vor minti din nou ca vor face si vor drege, vor obtine voturile si noi vom suferi ca pana acum. Corectie, noi si masinile noastre.
    Ca si exemplu, podul /viaductul de pe Dambovita, zona Vacaresti este cel mai bun exemplu. A durat fix 4 ani sa il faca, nu este gata inca, dar au inceput lucrarile la zona Sudului, tot pentru un pod.
    Toti sunt la fel, au obligatii catre diverse firme/rude care i-au sustinut in politica si trebuie sa si le achite cumva. Personal, nu vad solutia pentru a iesi din cercul asta.
    5 0
  • mishazaitev
    Niste NESIMTITI! In 2018 vor da un comunicat prin care vor anunta ca lucrarile de la centura Bucurestiului vor incepe in 2024 si se vor finaliza in 2030!
    In Bucuresti se schimba borduri mai ceva ca pe vremea lui Videanu, in Bucuresti se construiesc pasaje in zone care nu au fost niciodata aglomerate ( Vacaresti) iar artere pe care traficul se desfaura cat de cat fluent se ingusteaza (Calea Victoriei). In Bucuresti, Primaria Capitalei plateste chirie pentru propriul sediu unor smecheri, in timp ce sediul ei cel vechi se afla in cea mai lunga renovare posibila. In tot acest timp mii de oameni care calatoresc zilnic pe centura isi risca realmente viata derapand pe sleaurile formate in asfalt sau, in cazul cel mai fericit isi rup masinile in gropile nesemnalizata care urmeaza dupa cele cateva portiuni cat de cat asfaltate. Masinile SMURD care ar trebui sa intervina sunt putine, pentru ca in loc sa le fie improspatat parcul auto, guvernul a trimis echipamente in Republica Moldova pe post de spaga electorala.
    9 0
  • hazard
    Eu nu m-as hazarda (hehe) la vreun termen, se vor mai ivi ocazii sa se fure banii necesari constructiei... Asadar ar putea sa fie undeva prin 2050, atunci cand masinile probabil vor zbura.
    5 0
  • Cat timp Ponta si echipa sunt/vor fi la ghidoane, aceste declaratii rusinoase vor fi considerate o "normalitate" pentru aceasta tara in care se fura mai mult de jumatate din munca acestui popor.
    Vrem sa scapam...avem la dispozitie votul.
    4 0
  • cineva....
    mishazaitez, se pare ca esti in necunostiinta de cauza...cladirea de birouri unde are momentan sediul primaria capitalei a fost contruita de un grec, impreuna cu odrasla dl. Oprescu, iar chiria de aprox.80.000E/luna, ghiceste tu unde se duce(sau partial), si pe urma sa te intrebi de ce nu se vrea mutarea in vechiul sediu.....oricum ma mir ca nu este nimeni anchetat...inca...toata lumea din primarie cel putin stie ce am scris eu mai sus...acum stiti si voi unde sunt banii d-voastra!!
    3 0
  • La ce standarde vor astia sa o faca in 2018?? Orice mare capitala europeana are cel putin 2 benzi pe sens, Koln are trei, Bruxelles la fel. Am uitat, Koln nu e capitala.
    Jegosi toti politicienii din ultimii 25 de ani, mizerabili cei dinaintea lor, care ne-au lasat pe mana hotilor astora, cu 100 de Km de autostrada.
    Ne meritam soarta !
    2 0
  • razvanis
    De unde bani de investitii in infrastructura daca tre sa facem pomeni la biserica si la toti primarii de la tara sa ingrosam randurile partidului ? Niste incompetenti sinistri.
    1 0
  • Romania are viitor mare! De unde dracu sunt atatia bani pentru campaniile electorale ale gastii si pentru alegeri? Si pentru turul 2 ? De la uniunea europeana vin o gramada de fonduri pentru drumuri,mai veneau si din taxa pe combustibil(aia marita de joker) dar ei nu sunt in stare .Impotenti. Si totusi lumea ii voteaza. Ar trebui sa cititi scrisoarea deschisa "Ai mila de romani,domnule joker" sau cam asa ceva. Mai aveti un pic si chinul asta se va sfarsi.Numai 9 zile. VINE ALTUL SI MAI MISTO. Mai nou ,lumea de pe afara se intreaba daca romanii sunt un popor de masochisti.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru