Dacia: "Autostrada Sibiu-Braşov în loc de Sibiu-Piteşti ar fi un dezastru pentru noi"

de Sebastian Toma
Miercuri, 13.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vicepreşedintele Dacia a criticat posibilitatea anunţată de Ministerul Marilor Proiecte, Dan Şova, de a schimba traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti înspre Braşov, modificarea având consecinţe logistice serioase pentru Dacia.

Dan Şova, Ministrul Marilor Proiecte, a anunţat că autostrada Sibiu – Piteşti ar putea să nu mai fie construită în următorii şapte ani, propunând o schimbare a Coridorului IV Paneuropean pe ruta Sibiu-Braşov, titrează HotNews. Reprezentanţii Dacia au reacţionat imediat la această propunere, contrară cu planurile Uniunii Europene, explicând efectul dezastruos pe care l-ar putea avea acest schimb asupra economiei româneşti, deoarece ar îngreuna activitatea celui mai mare exportator al ţării. Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, a declarat că această schimbare ar fi "un mare deserviciu adus economiei româneşti şi un dezastru pentru Uzina Dacia".

În prezent, Uzina Dacia din Mioveni livrează 220.000 de autoturisme pe an folosind traseul Piteşti-Vâlcea-Sibiu-Nădlac. Vehiculele respective sunt transportate de aproximativ 40.000 de trailere (potrivit estimărilor lui Constantin Stroe), care ar trebui să circule în continuare pe acelaşi traseu din cauza modificărilor dorite de Dan Şova.

Potrivit propunerii lui Şova, autostrada Sibiu-Piteşti va fi construită abia după anul 2020. Până atunci, marca Dacia ar putea avea de suferit, costurile de export ale produselor sale putând să crească din această cauză. Totodată, schimbarea i-ar putea afecta şi pe cei de la Ford, reprezentanţii uzinei din Craiova solicitând, în repetate rânduri, construcţia unui drum expres sau a unei autostrăzi spre Piteşti, pentru a înlesni transportul modelelor produse în Bănie.

Urmareste Automarket
Autostrada Sibiu-Piteşti urma să fie finanţată în proporţie de 85% cu fonduri de la Uniunea Europeană, fiind un proiect important de infrastructură pentru UE, segmentul fiind integrat pe noul coridor Rin-Dunăre, care include autostrăzile Nădlac-Sibiu-Piteşti şi Lugoj-Calafat.
Propunerea lui Dan Şova ar afecta compania care are o contribuţie de aproape trei procente la PIB-ul României şi reprezintă 7.7% din exporturile ţării, pe lângă efectul indirect pe care l-ar avea asupra Ford Automobile Craiova.

Via Hotnews | Sursă foto

Comentarii (27)

  • Daca ma intrebati pe mine numai niste incuiati (aveam alte cuvinte din alt jargon pt ei, dar ma abtin) ar putea emite astfel de aberatii....
    Normal si firesc ar trebui sa existe atat Sibiiu-Pitesti (obligatoriu prima) cat si Sibiu-Brasov.
    50 1
  • pai nu au nici un interes sa faca autostrazile care sunt finantate de UE pentru ca acolo nu pot fura. Ei vor sa le faca pe cele finantate din bugetul Romaniei, ca acolo pot fura cum vor ei. Niste .. incuiati !!!
    56 1
  • Texte. Cum adica ar fi un dezastru? Dar pana acum cum a fost afacerea infloritoare? Aaaa... dorim ingrosarea buzunarului...
    Dl. Stroe poate ar trebui sa spuna ca ar trebui finalizate Brasov-Bors si Sibiu-Nadlac, precum si o legatura Brasov-Sibiu, asa toata lumea ar iesi rapid din tara spre vest. Apoi legaturile cu sudul si estul.
    PSD-ul este cunoscut ca avand interese cu autostrada zapezii. Nu au reusit sa demareze nimic in timp util inainte de a pierde puterea. Acum au revenit...
    14 21
  • Ford si Renault....am putea asista la o noua alianta. Pe teritoriul Romaniei de data asta. Iar inamicul va fi orice ministru care nu va tine cont de interesele celor doi constructori. Cred ca se vor face presiuni economice si/sau politice pana la cel mai inalt nivel pentru autostrada Sibiu-Pitesti. Maine-poimaine ii vezi ori pe Ponta ori pe Sova intr-o vizita de lucru la Paris ori Berlin

    sa nu ziceti ca n-am...scris :)
    21 0
  • Mihnea
    Dan Sova e un dobitoc!
    48 0
  • cineva
    poate se supara Renault si o sa scrie pe Dacia "Made in China"
    31 0
  • Cand Dacia asigura 7,7% din exporturile Romaniei (daca se pun si producatorii de componente auto care exporta si din care o mare parte au venit initial pentru Dacia, probabil ca e pe la 14%).
    Nu mai zic si de Ford care in cativa ani ar trebui sa fie aproape de capacitatea maxima. Cine lucreaza in industria auto intelege nevoia de logistica 'just in time'.
    Si cand vezi datele astea, brusc apare un tantalau ca Sova care zice ca autostrada trebuie sa treaca prin curtea lu' bunica-sa, ca sa poate sa ajunga mai repede la cumparaturi. Mi-e rusine cu acest guvern.
    45 0
  • Bogdan
    Mai oameni buni, nu ati auzit de vorba batraneasca si din mosi stramosi "Sa o intoarcem ca la Ploiesti"? Trebuie sa isi aiba si ea un sambure de adevar, Poi normal nu tre sa se respecte traditia ? Nu tre sa pleci din Pitesti treci prin Ploiesti si apoi Brasov si Sibiu ?
    Ce or fi vrand Drumuri cu cap si drepte ? Sa ajungi repede la granita ? Sa traversezi tara fara sa o inconjori de 4-5 ori ?Sa sustii principala sursa de export auto din Ro ? Da unde va credeti mai ?
    Doar suntem in Ro, la noi se fac lucrurile nu cu capu...

    Ponta scoateti bivolu de acolo, ca te si va face de kko, iar daca baga o gherla de genul, Renault isi muta activitatea in Maroc un doi... iar noi ramanem cu degetul in fund. Invata sa iti sustii si sa oferi conditii si acestor 3-4 mari investitori si platitori de taxe si impozite si salarii din Ro, care chiar scot profit. Poate macar ei sa aiba dreptul sa ceara autostrazi cu capu, ca noi muritorii de rand, degeaba chitaim, ca nu ne asculta nimeni...
    23 0
  • Bogdan
    Bai fratilor, nu vreau sa fac reclama, dar asta e ca in episodul de la Las Fierbinti cu autostrada, care inconjoara Romania... Jaaaalnic,
    Ics. Ma repet unde'te crezi? In Germania ? Austria ? Olanda ? Bulgaria ?
    Esti in Ro, normal ca autostrada tre sa treaca prin casa primarului, deputatului, senatorului, ca sa il plateasca pentru despagubire... cu de 5x valoarea reala... Ca sa mai "imparta si pe la altii, ca's bani de la stat nu de la FMI iar FMI nu are de ce se supara... Doar avem A3 care trebuie finalizata nu ? Si asa Bechtel ne'a tzepuit... iar contractul l'au mancat cainii maidanezi...
    Poate nu stiati avem prea multi bani si nu avem ce face cu ei ... doar ne permitem sa dam la alocatiile de copii 1.8 lei !!! E o avere, iti poti lua in plus un pachet de guma
    17 0
  • mihnear
    @eu
    te contrazic, nu sunt incuiati deloc. dar sper sa mai prind vremea cand vor fi incuiati cat mai multi. eventual si aruncata cheia
    19 0
  • Comentarii pertinente cu exceptia lui Sak. Mai Sak ! Sti de ce se asambleaza mercedesuri la Keskemet si nu in Timis sau Arad? din cauza lipsei infrastructurii. Mai Sak ! la 7,7% pondere in export, probabil ca ponderea in PIB impreuna cu colaboratorii pe orizontala ar fi de peste 10% Sti cat au fost investitiile in total PIB? 13 % - ca asa-i la socialisti ! deci Sak - dispare Renault, dispar zeci de mii de locuri de munca si dispar si sosele, autostrazi, spitale, sali de sport , s.a. Ai inteles Sak?
    16 0
  • Mircea
    Bai fratilor, astai duc 220000 masini pe an, pe traseul Brasov-Sibiu trece in 2 saptamani sau mai repede nr asta de masini.
    Pana la urma sa o faca si pe aia ca de aceea platim combustibilul la pret dublu + alte taxe.
    De cand atatea pretentii cu firmele straine ca le trebuie autostrazi ca sa-si vanda marfa??La Hoghiz este fabrica de ciment si cred ca cifra de afaceri este mult mai mare ca la DACIA si uite ca nici macar drumul ala judetean nu este facut.Iti rupi masinile pe acolo.
    3 16
  • Bechtel reloaded
    Bogdane, contractul cu Bechtel nu l-au mîncat cîinii.
    Șova știe mai bine, mai precis mama lui.
    Să nu uităm ce măgării s-au făcut, că ăștia le repetă dacă nu le sare presa în cap. Cu un prim-papagal obraznic ce-l pune ministru pe colegul de facultate ca să negocieze cu firma reprezentată de mămica, mai are rost să ne mirăm ce iese?
    Cum bine zicea altcineva, ăștia se feresc ca de dracu' de tronsoanele finanțate de UE ca să poată ciordi în liniște cu vaporul.
    14 0
  • Poate ar fi trebuit sa se gandeasca inaninte si la altii nu numai la Bucuresteni, Ford si Dacia. Daca se face Sibiu-Pitesti, si esti din Brasov pana la Sibiu nu o sa ai autostrada. De ce nu se face Sibiu-Brasov, si Pitesti-Craiova-Lugoj, ca oricum vor si Pitesti-Craiova. Ar mai simplu si logic.
    4 1
  • De ce un dezastru?Autostrada Pitesti Sibiu ar costa peste 3 miliarde de euro,adica toti banii acordati pentru autostrazi in perioada 2014-2020.Este normal asa ceva?Cred ca este aberant.Cu un miliard se face Bv-Sibiu prin Fagaras si se rezolva accesul la Sibiu,precum si nenorocirea perpetua dintre Bucuresti si Brasov.De asemenea tirurile cu masini vor merge 150 de km de la Pitesti la Sibiu pe drum european si se vor intepa la autostrada de acolo.Unde este nenorocirea?
    2 12
  • Nu vor face nici macar Brasov-Sibiu si oricum daca prin minune s-ar face s-ar opri in Brasov, deci din ciclu "de undeva spre nicaieri"
    Cam asa am pierdut Daimler
    10 0
  • Sova e prost.
    9 0
  • Lasa, ca se scumpeste benzina ca aiba ai nostri bani de autostrazi. Si vom avea atat de multe autostrazi incat ne vor da cu ele peste bot.
    11 0
  • Slaba guvernare! Isi bat joc de cei care investesc in Romania, isi bat joc de cei care ofera locuri de munca! Despre Sova, numai de bine, si lui si familiei lui!
    11 0
  • daca stam si gandim putin .....NU e Sibiu ci acolo pe langa Talmaciu.....si Nu e pitesti ci pe acolo pe langa Valcea(daca se vor chinui putin sa lugeasca centura Pitesti)......au ramas 80km pe DE aproape gol (traficul va fi prin Bv)....asa ca unde naiba e dezastrul asta
    2 0
  • Romania are nevoie in primul rand de asa zisul drum express Craiova-Pitesti......
    1 1
  • Distanta pe Pitesti Sibiu este de o suta si ceva km. Pe Ploesti - Brasov - Sibiu este cel putin dubla. Chiar credeti ca exista diferenta de pret pe care o afirma Sova? Pe primii 70 km (Pitesti - Salatruc) autostrada are de trecut doar un deal (Momaia). In plus, aceasta este finantata 85% de UE, pe cand cealalta nu. Deci cum e mai ieftin. Apoi, diferenta de distanta se reflecta si in combustibil consumat si emisie de gaze pe durata de exploatare a autostrazii. Deci, pe total care e mai ieftina? Sova trebuie sa liciteze imediat Sibiu-Pitesti sau sa-si dea demisia. Si fara sa avanseze inante de licitatie vreun pret estimat. Ce cumparator cu scaun la cap face asa ceva?
    7 0
  • cosmin
    asa ne trebuie.uitati-va in continuare la antenele lui voiculescu si promovatii hotii iar la scrutinul urmator.........pt cei avizati o spun........
    3 2
  • Cosmine, lasa ca nici PD-L nu a facut autostrazi. Toti sunt la fel. Promit ca fac, ca dreg, iar cand ajung la putere uita.
    2 1
  • @critica
    exista o problema, Salatruc - Ciineni va fii dur iarna pentru masini, cred ca mai repede ar merge varianta pe la Suici-Calimanesti
    0 0
  • Adrian
    Stitati domni, NU MAI PREZENTATI NEADEVARURI! Cel mai important si necesar proiect, din toate punctele de vedere este Ploiesti - Brasov - Sibiu! Pot sa va scriu cel putin 2 foi A4 pline cu motivatii, insa nu am loc aici!
     
    Aceasta este si ruta recomandata de uniunea europeana. Cautati pe google trans-european road network map si veti vedea ca trece PRIN BRASOV !
    Pentru a vedea 2 harti, copiati aceste 2 link-uri in browser-ul vostru:
    1. harta drumurilor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/01_10_2013SchematicA0_EUcorridor_map.pdf
    2. harta oraselor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/metro_map2013.pdf
    0 0
  • Eu as dori sa-i analizam pe rand in ordinea in care apar in articol:
    Vicepresedintele Dacia (Stroe): daca nu cerea o spaga nesimtita, acum era in Romania constructorul cu cea mai mare crestere in ultimii ani si cu cea mai mare disciplina: HYUNDAI si nu "francejii" !!!.
    Tot in articol se spune ca marca Dacia ar avea de suferit si costurile de export ar putea sa creasca. Dar de ce sa creasca? Daca nu se va construi autostrada, cu ce se vor modifica costurile de transport fata de cele de acum? De "drumul oaselor" si ma refer aici la cei 5-6-7km de al Pitesti inspre Mioveni nu s-a ingrijit Stroe ani de-a randul iar acum brusc vrea autostrada. Cine e acest Stroe?
    Sova: Acest Sova este un incompetent alaturi de Ponta si gasca lor PSD-ista. Sper ca poporul sa-si dea seama ce inseamna USL si sa-i voteze pe viitor corespunzator.

    As fi zis ca nu inteleg rostul autostrazii Brasov - Sibiu. Intr-adevar mai logic pare a construi Pitesti - Sibiu caci in curand va fi gata si tronsonul Sibiu - Deva, foarte important de altfel.
    Spre Brasov aproape ca nu mi-as dori nici o autostrada si poate in acest fel invazia bucurestenilor va fi mai redusa. Pe de alta parte singura logica care apare in acest context este aparitia multor investitori in zona Brasovului, care probabil au cerut si ei autostrazi, iar tehnic vorbind, Brasov-Sibiu va fi mult mai usor de construi decat Pitesti-Sibiu.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru