Dacia Spring: Aproape 40.000 de comenzi în Europa, în doar 8 luni de la debut

de Alexandru Monenciu
Vineri, 19.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Spring a strâns aproape 40.000 de comenzi în Europa, la 8 luni de la lansare. Dintre acestea, 7.500 vin de la clienți din România, acolo unde, până la finalul anului, Dacia a anunțat că va livra 3.500 de exemplare Spring.

Dacia Spring, cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, este tot mai populară și doboară record după record. Primele exemplare au fost livrate clienților în luna octombrie, după ce campania de pre-comenzi a adus peste 16.000 de rezervări în trei luni.

Acum, constructorul de la Mioveni anunță că Spring a primit aproape 40.000 de comenzi în Europa. Dintre acestea, circa 7.500 vin de la clienți din România, la noi în țară, până la finalul anului, urmând să fie livrate 3.500 de unități.

La nivel european, Dacia a livrat aproximativ 15.000 de exemplare Spring.

Totodată, mai anunță Dacia, ritmul comenzilor a urcat la aproximativ 5.000 de mașini pe lună în Franța.

La noi în țară, prețul Daciei Spring a fost majorat la începutul lunii noiembrie. Versiunea Comfort Plus pornește de la 19.100 de euro, cu 1.000 de euro mai mult decât prețul anunțat de producător în luna martie.

via Dacia

Comentarii (16)

  • "constructorul de la Mioveni anunță că Spring ..."

    Constructorul de la Mioveni nu are nici un cuvant de spus in tot ce inseamna Spring. A fost doar informat ca se va aduce o masina care se produce si vinde in China si i se va pune sigla Dacia in Europa pentru ca sigla Renault ar fi fost o pata de imagine.
    Deciziile importante se iau mult mai sus de constructorul de la Mioveni.

    Cat priveste masina in cauza, e unica prin prisma dimensiunilor. Cred ca la nivelul geamurilor latimea Springului e mai mica decat a unui Tico.
    Daca n-ar fi ridicola, ar fi amuzanta.
    61 19
  • O masina corecta care are sens pe nisa pentru care este fabricata. se va vinde bine catre foarte bine in ciuda multor comentarii profesioniste si obictive venite de pe forumul Automarket. Cred ca ar trebui traduse in toate limbile de circulatie internationala comentariile de aici pentru a oferi o sansa celor interesati de a se feri de "capcana" tehnologica pe care Dacia si Renault au intins-o potentialilor cumparatori. Dintre problemele pe care le are as incepe cu dimensiunile masinii care nu a fost gandita pentru un uz urban moderat ca distanta si incarcatura ci pentru a cara cartofi de la Calafat la Iasi si aici are probleme. Nu incape nici porcul praspat taiat la tara langa alte 5 cuvantatoare care se inghesuie pe banchetele masinii. Alta problema este fabricati ei in China unde nu au tinut distanta regulamentara fata de fabricile Mercedes, GM sau Toyota si de aceea sunt mai putin calitative decat vecinele de trotuar. Si nu in ultimul rand, pentru cei care au cumparat Ferrari si Lamborghini de 500 de cai la 19 mii de euro sunt foarte suparati ca Dacia Spring la aceiasi bani are vreo 50 numai. Si nu pot sa faca "liniute" la semafor cu altii. Sunt foarte dezamgit de Dacia si acuma nu o mai vreau. Ma duc la BMW sau Mercedes pentru ca are mai multe tablete pe bord si ceva leduri in plus.
    35 84
  • Eu n-am o problemă cu dimensiunile, forma, puterea sau proveniența acestui Matiz chinezesc mai arătos.
    Ci cu altele:
    1. Autonomia și timpul de încărcare o transformă în apendicele de oraș al unor oameni DEJA deținători de vehicul. Nu știm dacă și de locuri de parcare.
    2. Subvenția enormă pentru un vehicul fabricat în China (50% din preț).
    3. Congestia traficului pe care practic statul român o încurajează în zonele urbane, singurul mod în care pot fi folosite aceste jucărioare de către adulți ipocriți dar comozi care se vor admirați pentru atitudinea așa zis ecologică.

    Îmi pare rău dar nu așa vom respira aer curat în zona orașelor. Ci folosind transportul în comun, biciclete, trotinete, mersul pe jos și cât mai puțin posibil mașinile. Nu frecând vehicule mari sau mici pentru orice drum de câteva stații și ținând în mod prelungit în aglomerație motoarele pornite ale celor care nu au de ales: autobuze, camioane de marfă, autospeciale și altele.

    Iar pentru cei ce ies din oraș și au nevoie de mașină, cu subvenție mult mai mică la același preț are mult mai multă logică un Sandero care pe lângă Spring chiar e mașină și ajunge la sute de km distanță fără stresul prizelor.
    54 12
  • @Kap, respectand conversatia imi permit sa te contrazic la toate cele 3 puncte scrise pentru ca de multe ori este doar o chestie de perspectiva:
    1- De acord ca masina asta probabil va avea proprietari care deja au alta masina dar in mod logic deplasarile lungi unde il vor folosi pe cel cu propulsie conventionala vor fi foarte putine in timpul anului deci "apendicele" de care vorbesti tu ar fi acela si nu aceasta care in mod teoretic fiind masina de oras va fi folosita zi de zi. Deci folosita pentru ceea ce a fost gandita si vanduta, autonomia si timpul de incarcare nu au nici o importanta pentru ca poate fi incarcat in fiecare noapte acasa. Daca stai la bloc si trebuie sa mergi undeva sa o incarci atunci iti meriti pedeapsa.
    2-Subventiile de orice fel sunt pentru ajutorarea cetateanului nu pentru imbogatirea producatorului. Deci ca e facuta in China sau pe luna este mai putin relevant. De acord ca ar fi ideal sa fie fabricata local dar in acest caz nu este acasta situatie.
    3-De acord ca statul roman nu a gasit sau nu i-a pasat sa gaseasca solutii pentru traficul din orasele mari dar aceasta masina este departe de a fi un obiect pentru gadilarea vanitatii proprietarilor. Un TDI diesel merge mult mai bine chiar la mai putin bani si admiratia ar fi aproape de orgasm, deci mai pescurt, nimeni in Romania nu se va uita la prprietarul de Spring ca fiind un rasfatat al sortii ci mai degraba un "fraier" care si-a risipit banii pe masina gresita.

    De acord cu tine in ceea ce priveste faptul ca transportul in comun, bicicletele sau mersul pe jos ajuta cel mai mult dar acolo unde are logica. Unde nu, din punctul meu de vedere, masini ca Dacia Spring pot sa ajute de asemenea.
    23 74
  • Bubi Mubi
    Subvenția aia nu e gândită deloc. Niște politruci au stabilit ceva, iar Renault a găsit cea mai bună soluție s-o încaseze. Cum ajută asta consumatorii care plătesc 9 000 euro net pe o mașină de 8000$ în China? Contribuabilul nu are nimic de spus că aruncă acei bani în poșeta Renault?

    La nivel ideatic, subcenția încurajează un anume produs, dar vedem bine că produsele de 50 k s-au dus în 100 k, așa cum springul de 8k se vinde cu 18k.

    Un autoturism nou, cu primă de la stat, înlocuiește efectiv un cazan. Spring este cazan din start. Zero confort, o glumă de încărcare, putere în panta greșită... zero. Mai grav, încurajând astfel de produse, descurajezi pe termen lung piața de electrice. :)))) Băieții ăia cu mofturi de 100 k vor găsi cele două stații de încărcare ocupate cu trompetele astea.
    49 12
  • catalizator anulat
    Va roade succesul Sring...ce va svarcoliti in micimea voastra...
    Conduc de 2 saptamani un Spring prin oras si sunt foarte multumit.
    Vad ca si aici e tipic romanesc, sa-si dea cu parerea cei care nu au masina si doar baga strambe. Stambi veti ramane...
    4 0
  • cea mai buna si mai logica configuratie de masina electrica. As cumpara-o pentru nevasta-mea.
    Nu sunt de acord cu subventia totusi. Cu nici un fel de subventie de fapt.
    13 55
  • Mircea Badea
    trebuie sa ajunga pe primul loc, iar restul constructorilor sa ia exemplu.
    10 51
  • Subvenția este o forma perversa de concurenta neloiala, culmea orchestrata de cel care trebuie sa combată concurenta neloiala… statul!!!
    Dacă se acorda subvenții pentru mașini electrice ar trebui fără ezitare extinsă la tot ce este mobilitate electrica (trotinete, biciclete, monocicluri etc.), dar cum spunea un coleg, nici eu nu subscriu la subvenții… o mizerie!!!
    23 6
  • inexorabil
    În clipul de mai jos: uitaţi-vă la discoteca e-vampirilor. Mafioso este DJ. Din tavan curg generoase subvenţii din banii fraierilor. Un adept al “termicelor” s-a rătăcit printre e-exhibiţionişti şi caută disperat ieşirea. Însă apare un musafir nepoftit…Caz în care ”irigarea” de sus se opreşte. Ca, de altfel, întreaga distracţie.

    Notă. Orice asemănare cu realitatea va fi o pură coincidenţă.

    https://www.youtube.com/watch?v=lyq_G3oQUf8
    19 9
  • Dănuț Alin Niță
    Nici gratis nu aș primi un lăstun.......foarte urâtă ....mașină de zero stele NCAP
    Rușine Chinăzească....
    :::))))))
    27 13
  • Dar poate nu este proiectată de chinezi.ci de reno în India,iar chinezii au fost aleși să o producă
    15 1
  • Chinezii nu folosesc linia asta de design.+ că prima oară a fost prezentată în India
    14 1
  • Scrooge
    daca nu ar fi subventia vanzarile ar sta altfel....probabil cu mult diminuate...in maxim un an de zile va fi jale la statiile de incarcare din Romania, in principal din cauza acestui model, care desi exista vor fi insuficiente raportat la cerere......de cele free, mai ales cele amplasate in proximitatea drumurilor nationale asaltate de riveranii din zona care nu vor sa le incarce acasa, nu mai vorbim.
    6 0
  • Mircea Badea
    desi dupa forma pare mai pt la tara, nu e pt tarani!
    5 10
  • La 3 case de mine, un vecin si-a cumpărat, am avut cu el o discuție si m-a lăsat sa o vad, am intrat si in ea. Eu sunt „generos” in dimensiuni, cam mă strânge, dar nu este mai rău decât in Matiz.
    Soția lui o folosește sa se duca la munca (si copilul la școală), un plin ii ajunge o săptămâna fără emoții, cam 190km.
    Noi in zona cam toți avem trifazic din cauza ca, gazul are presiune mica si folosim schimbătoare de căldura pentru confortul termic (nu sunt vreo minune, funcționează bine pentru încălzire prin pardoseala, ceea ce te obliga la spălat pe jos la 3 zile, mă cam deranjează, noroc ca nu am casa mare), cam 10h durează un plin cu un preț de 7lei daca încarci după ora 20.
    Pentru moment, pare o afacere buna din spusele lui, au vândut un Aygo prima generație pe 45000lei
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru