Enel X a instalat primele stații de încărcare pentru electrice în Constanța: 53 de stații la nivel național

de Paul Cosma
Marti, 26.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Enel X a pus în funcțiune primele șase stații de încărcare pentru mașini electrice în Constanța. La nivel național, rețeaua dezvoltată de companie a ajuns la 53 de stații cu 106 puncte de încărcare.

Cel mai mare plan public de infrastructură de mobilitate electrică din România, anunțat de Enel X, presupune instalarea în următorii ani a circa 2.500 de puncte de încărcare în toate regiunile țării, în urma unor investiții de până la 20 de milioane de euro.

Compania transmite acum că a instalat primele stații de încărcare în Constanța, în parteneriat cu primăria orașului.

Patru stații JuicePole (2 x 22 kW AC) se află pe străzile Unirii și Fulgerului-Dezrobirii, la Spitalul Militar și în parcarea etajată a Spitalului Județean Constanța. Alte două stații de tipul JuicePump sunt amplasate pe strada Pandurului - Șoseaua Mangaliei și în parcarea Portului Tomis. Fiecare stație de încărcare permite reîncărcarea a două vehicule electrice în același timp cu o putere de 50 kW DC respectiv 22 kW AC.

Compania aplică un model tarifar conform căruia șoferii își pot încărca vehiculele electrice începând cu 1,29 lei/ unitate de încărcare (o unitate de încărcare = 1 kWh).

Via Enel X

Comentarii (10)

  • La un calcul rapid, cu electrica ieși la -40% fata de prețul benzina. La GPL si diesel avem -50%. Ce sa zic, diferența deși pare evidentă, încă nu îmbie foarte mult la achiziționarea unei electrice daca nu ai casa pe pământ. Am făcut un calcul la prețul pe care îl am eu la 380V după ora 18h ajung la -70%.
    Prețul de 1,29lei îl găsesc foarte mare.
    Ce nu înțeleg eu: de ce nu fac mult mai multe stații de încărcare la supermarketuri
    9 1
  • Erata:La GPL si diesel avem -30%.
    Scuze
    5 1
  • da, corect. Masina electrica e ideala pentru oras. Atat.
    4 5
  • @xxx
    Nu sunt fan electrice, dar m-am obișnuit cu gândul ca voi fi obligat sa cumpăr cel puțin una.
    Daca Dacia Spring va costa 9000€ (cu bonusul) cred ca nevasta-mea o va folosii (eu stand la casa in jud Ilfov) . Momentan chinuie un Duster 4x4 diesel pt câțiva km pe zi
    11 2
  • Nicu@xxx
    Bine zis chinuie, diesel pe doar cativa km inseamna tortura pentru motor prin porniri si functionare doar pe rece, unde e uzura maxima, poluarea maxima si consumul urias fata de ce ar putea obtine un diesel daca ar fi folosit in conditii ideale. Nu e o critica, e doar o constatare, probabil sotia ta de nevoie utilizeaza acel diesel. Oricum, stand la casa, n-ai griji cu incarcarea, daca vei lua o electrica.
    15 0
  • corect. iata un exemplu de utilizare incorecta a unui automobil. Nu exista automobil care sa exceleze in toate conditiile de exploatare. Toate merg insa. E aiurea sa ai SUV sau masina de teren diesel in oras. Asa cu e si aiurea sa consideri ca cu masina electrica vei merge fara griji in concediu. Nu vei merge. Ea e de oras si atat. Si sa nu sti la bloc ca o sa pierzi vremea pe la mol s-o incarci. Cand ti-e lumea mai draga.
    7 4
  • Edikkk
    Preţul de încărcare nu este mare.

    Totuşi încarci mereu acasă şi doar la drumuri lungi la aceste staţii.

    Dar chiar dacă încarci mereu la ele şi nu poţi încarca acasă, tot este un preţ foarte bun.

    Până la urmă nu din diferenţa de curent - benzină faci diferenţa de preţ între maşina electrică - termică, sau în foarte mulţi ani.

    Ceea ce contează viteza de încărcare, ceea ce pare bună.

    Bravo Enel X
    4 10
  • Este foarte scump Edikkk. Prețul nu ar trebui sa fie mai mare de 0,6-0,7 lei, astfel încât sa-si acopere si investiția.
    In cazul meu folosirea unei electrice sa zicem Dacia Spring pentru soția mea cu încărcare la 380V acasa la mine mi-ar aduce o economie de 1500€/an. Nu este mult, dar nici puțin! Ne-am făcut un calcul daca ar folosi Uber, Bolt, Clever, ajungem pe la 2100€/an. Ajung in zona: Nu este puțin, dar nici mult!
    Sincer îmi este greu sa aleg!
    Dusterul meu a făcut 7 ani o medie de 20 000Km, de 2 ani nu depășește 5000km, acum nu îmi mai este util.
    4 0
  • Prețul de încărcare e mare pentru majoritatea fără curte care nu poate accesa încărcarea cu 0,61 lei / kWh.

    15 kWh x 1,79 lei înseamnă cam 27 de lei pentru 100 km și e deja peste cei 20 - 25 de lei pe care îi cheltui dacă alimentezi cu GPL pentru a parcurge aceeași distanță.

    Eu n-aș da pe Spring pentru navetă nici măcar cei 9.000 cât se bănuiește fi de completat după primirea pomenii de la stat. Puțin peste 11 mii de euro este Loganul cu GPL din uzină, o alegere perfectă pentru navetă și care poate fi folosită și-n alte scopuri, nu ca o electrică dependentă de priza lângă care să adormi.
    1 0
  • Noul contract pe care îl am pentru 380V are un „preț ridicol” după ora 22, 0,254lei, dar nu este principalul criteriu in alegere. Am nevoie de 2 mașini in familie (ca si acum), una trebuie sa facă o medie pe zi care ne jenează, cu exagerare 8km (cu comanda la Taxi poti sa astepti si 30-45 min). Ne-am gândit si la GPL.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru