Feedback

Grupul PSA (Peugeot-Citroen-Opel) și Alianța Fiat-Chrysler au aprobat oficial fuziunea: nicio uzină nu va fi închisă

Publicat Miercuri, 18.12.2019
de Daniel Popescu, Foto: Grupul PSA
Comenteaza 5
Grupul PSA (Peugeot-Citroen-Opel) și Alianța Fiat-Chrysler au aprobat oficial fuziunea: nicio uzină nu va fi închisă - Poza 1
Grupul PSA (Peugeot-Citroen-Opel) și Alianța Fiat-Chrysler au aprobat oficial fuziunea: nicio uzină nu va fi închisă - Poza 2
Grupul PSA (Peugeot-Citroen-Opel) și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat că au aprobat oficial fuziunea, care va fi finalizată în cel mult 15 luni. Noul constructor promite că nu va închide nicio uzină.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat la sfârșitul lunii octombrie că au decis să fuzioneze, însă tranzacția avea nevoie de acordul consiliilor de administrație ale celor doi mari constructori pentru a merge mai departe.

La aproape două luni distanță, cei doi constructori au anunțat oficial că vor fuziona, iar procedura urmează să fie finalizată într-un inverval cuprins între 12-15 luni după aprobarea instituțiilor de reglementare.

Carlos Tavarez, actualul CEO al Grupului PSA, a primit un mandat de 5 ani ca CEO al noului constructor. De asemenea, consiliul de administrație al noului constructor va fi alcătuit din 11 membri, dintre care 5 vor fi nominalizați de Grupul PSA, iar 5 de Alianța Fiat-Chrysler.

Nicio uzină nu va fi închisă

Pentru moment, comunicatul comun de presă menționează doar două aspecte importante cu privire la modul în care vor colabora cei doi constructori.

În primul rând, producătorii anticipează că vor reduce costurile cu 3.7 miliarde de euro pe an prin investiții comune în "platforme, familii de motoare și noi tehnologii" fără să fie nevoie să închidă vreo uzină.

În al doilea rând, peste două treimi din numărul total de mașini vândute de noul constructor vor fi produse pe două platforme, cu vânzări de câte 3 milioane de unități pe an. Una dintre platforme va fi dedicată mașinilor mici (cel mai probabil, platforma CMP a Grupului PSA), iar a doua modelelor compacte și de dimensiuni medii (oferită, cel mai probabil, de Fiat-Chrysler).

Detaliile concrete despre proiectele comune vor fi însă comunicate ulterior, după ce fuziunea va fi aprobată de autorități.

Expansiune regională

Un alt avantaj al fuziunii este expansiunea geografică a noului constructor. Fiat-Chrysler acționează în special pe piața nord-americană, în timp ce Grupul PSA are o prezență solidă în Europa. În urma fuziunii, noul grup va genera 46% din venituri din Europa și 43% din venituri din America de Nord.

Alianța Fiat-Chrysler deține branduri precum Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Abarth, Ram, Lancia și Chrysler, în timp ce Grupul PSA sosește la "nuntă" cu Peugeot, Citroen, DS și Opel, ultimul fiind cunoscut în Marea Britanie drept Vauxhall.

Cifrele noului producator pe scurt

Noul constructor rezultat în urma fuziunii are o evaluare bursieră de circa 42 de miliarde de euro și produce circa 8.7 milioane de mașini anual. Astfel, acesta va deveni al patrulea constructor auto din lume, în condițiile în care Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan produc circa 10 milioane de unități anual.

De asemenea, noul constructor va avea venituri anuale de circa 170 de miliarde de euro și va fi al treilea la nivel mondial după acest criteriu.

Via Grupul PSA, Alianța Fiat-Chrysler


Comentarii (5)

  • Hunter
    Deocamdata promit marea cu sarea si ca nu inchid fabrici. Deocamdata. Insa cu trecerea timpului, in functie de cum isi vor gestiona platformele tehnice, tind sa cred ca unele marci din noul grup si mai ales unele modele, vor inceta sa existe. Si aici ma gandesc la Alfa, Maserati si mai ales Lancia. Fiat-ul probabil prin fuziunea asta, va renaste si va prelua multa tehnologie de la francezi. Plus ca oricum Fiat-ul se bazeaza pe gama modelelor mici, seria 500. Ca vor mai exista si modele compacte in viitor de la Fiat, ramane de vazut. Jeep, RAM si Chrysler vor continua sa existe pentru ca e samanta americana. Cu ce modele ? La fel, ramane de vazut. Influenta clientului american pentru marcile astea va conta si pe viitor. Insa Maserati, Alfa si mai ales Lancia, care mai are un singur model disponibil si acela se vinde doar pe piata italiana, am dubii.
    Timpul oricum va veni cu raspunsuri si informatii noi legate de acest grup extrem de ciudat. Poate cel mai ciudat din industrie, cu un amalgam de marci si modele.
    15 4
  • Păi ce-ar putea să se întâmple? Nu trebuie să fii vreun erudit ca să conchizi că uraganul eco-high tech (?!) va mătura orice identitate de sine (a se citi: de marcă). Desigur, un asemenea deznodământ nu poate surveni chiar în primii ani ai “alianţei”, dar, oricum, presimt că nu se vor “dezlipi” niciodată, ci ambii “parteneri” vor sfârşi – nota bene, împreună – în Marele Malaxor ontologic. Ca şi ceilalţi giganţi “auto”, indiferent dacă sunt sau nu “combinaţi”.
    7 2
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • @Inexorabil
    Scuze pentru nestiinta, dar ce treaba are ontologia aici?
    3 1
  • Are! “Teorie speculativă despre esenţele sau principiile ultime ale tuturor lucrurilor”. Se încearcă reconceptualizareaa/recontextualizarea vieţii în ansamblu, pentru a se armoniza cu “chipul acestui veac” (Romani 12:2). În cazul preocupării/pasiunii noastre (“subiecte auto”, de!), aspectul înşelător se concentrează asupra ideii sugerate de unii (mistificatori de “meserie”, başca îndârjiţi până la autosugrumare), cum că industria auto va continua pe calea “pur” tehnică/managerială, dacă dânşii admit – “printre picături” – că au loc nişte prefaceri nefaste (dar cică nu trebuie explicate d.p.d.v. “religios”) care afectează – concomitent şi intercondiţionat! – domeniile majore ale existenţei umane. Aşadar, în mod incontestabil, (ex) industria auto suferă DIRECT şi IMPLICIT de pe urma evenimentelor cu caracter global(ist), urmând ca, inevitabil, “ADN”-ul ei să fie…rescris.

    Acum sper că te-am scos din “neştiinţă” (sigur nu este…rea-credinţă?).
    3 1
  • Sa le uram mult succes si cat mai multe probleme puse germanilor, care au devenit prea smecheri in ultimii ani. Au nevoie de o concurentza cat mai dura.
    11 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru