Drivetest Lexus ES

Lexus ES 300h 218 CP E-CVT F-Sport
Lexus ES zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 31.05.2019
Import american

Lexus atacă din nou segmentul mediu european. Și are în arsenal o armă nouă, care și-a dovedit eficacitatea pe continentul nord-american. Dacă până de curând Lexus concura cu Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes-Benz E-Klasse cu modelul GS, acesta a fost trimis la culcare, iar în locul său a fost înrolat noul Lexus ES. 

ES este nou în Europa, dar a făcut carieră în America, unde a ajuns la a șaptea generație. Este un model strâns înrudit cu modele ca Toyota Camry sau Toyota Avalon, iar acum va încerca să convingă și clienții europeni că este un jucător demn de luat în seamă. ES este un model care s-a vândut în peste 2.3 milioane de exemplare, în special pe piața americană. 

Lexus ES
Lexus ES 300h 218 CP E-CVT F-Sport

  • Pret de pornire 49.376 €
  • Pret model testat 55.355 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pe piața din Europa, Lexus aduce o unică versiune de motorizare. Este vorba de Lexus ES 300h, un hibrid dedicat berlinei de segment D. În Statele Unite, clienții pot alege și motorizări pe benzină fără sistem hibrid. 

Lexus ES 300h folosește un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri cu ciclu Atkinson și un motor electric amplasat pe puntea față. Puterea totală oferită de sistemul hibrid este de 218 cai putere. Motorul pe benzină de 2.487 cmc este responsabil pentru 178 CP la 5.700 rpm și un cuplu de 221 Nm între 3.600 și 5.200 rpm. Motorul electric joacă și rol de generator și oferă 120 CP și 202 Nm. 

Sistemul hibrid al modelului ES 300h a fost calibrat pentru confort, nu pentru sportivitate. Inginerii Lexus și-au dorit un model care să ofere celui de la volan o călătorie serenă și în mare parte au reușit. 

Sistemul hibrid își face treaba foarte bine, deși uneori se simte când motorul termic se oprește. În oraș, sistemul folosește din plin energia electrică, reducând folosirea motorului termic pe cât posibil.

Transmisia este asigurată de o cutie de viteze cu variație continuă (e-CVT) specifică modelelor Toyota și Lexus. Deși nu am simțit nevoia, cutia oferă și posibilitatea de a simula treptele de viteză având clapete pe volan și poziție manuală a levierului.

Consum

La capitolul consum de carburant, partea electrică ajută enorm atunci când mașina este folosită preponderent în oraș. Motorul termic de 2.5 litri intervine atunci când apăsăm mai tare pe pedala de accelerație, dar cifra afișată de computerul de bord s-a păstrat în limte mai mult decât decente pe tot parcursul testului nostru.

Chiar și în uriașul ambuteiaj al orașului București, Lexus ES 300h a înregistrat un consum de 6.2 litri/100 km. Cifra oficială raportată de Lexus este de 5.1 litri/100 km în mediul urban și un consum mixt de 4.6 litri/100 km. 

Performanţe

Lexus ES împrumută elemente de design de la coupe-urile sportive LC și RC. Dar, deși întoarce toate privirile pe stradă, ES este un sedan de clasă medie gândit să își transporte pasagerii în confort. 

Însă inginerii Lexus nu și-au uitat clienții care își doresc și senzații ceva mai puternice. ES dispune de mai multe moduri de rulare, care pot fi selectate prin intermediul unui buton rotativ amplasat în dreapta planșei de bord.

Combinația dintre cele două motoare nu duce lipsă de bunăvoință, cei 218 CP secondați din plin de motorul electric împing modelul ES de la 0 la 100 km/oră în 8.9 secunde. Dacă vrei să te implici în procesul de accelerație, poți schimba o serie de trepte simulate, dar cutia e-CVT își face treaba singură, un pic enervant în modul în care ține motorul turat la același număr de rotații până când mașina ajunge la viteza dorită. Dar acesta este stilul cutiilor cu variație continuă și, cu un pic de antrenament, te obișnuiești.

 

Interior

Lexus a avut mereu grijă ca pasagerii și cel de la volan să se simtă răsfățați în orice model. ES nu face excepție, mai ales în echiparea F-Sport, așa cum s-a prezentat modelul de test.

Materialele folosite pentru interior sunt de o calitate excelentă, iar senzația este că atingi un sistem audio high-end. Pielea roșie și elementele din metal satinat, plus o serie de detalii precum butonul de volum dublu al sistemului audio, fac experiența la bordul modelului Lexus ES foarte plăcută. Apoi, butoanele stilizate, mult mai multe față de majoritatea modelelor concurente, plus ceasul analogic și planșa de bord mixtă (digital-analogică) ce își schimbă configurația la apăsare unui buton, toate adaugă un plus experienței Lexus.

Există și minusuri, însă. Spațiile de depozitare sunt mici, inclusiv în consola centrală, spătarul banchetei nu se rabatează, iar volumul portbagajului este de doar 454 litri.

Preţ de achiziţie

Lexus nu oferă prea multe variante la nivel de motorizare pentru modelul ES. Clienții pot opta doar pentru modelul ES 300h, dar acesta vine în cinci variante de echipare: Business, Executive, F Sport, F Sport+ și Luxury. 

Prețurile încep de la 49.400 euro cu TVA și ajung până la 65.800 euro. Modelul testat de noi este un ES 300h F Sport care costă 55.400 euro.

La nivelul concurenței, Lexus ES 300h are în față o serie de hibrizi, doar că toți sunt cu încărcare la priză. Știm bine că Toyota și Lexus preferă abordarea clasică, cu hibridizare "simplă", mizând pe faptul că mașina nu are nevoie de o infrastructură specială pentru a fi încărcate. Dezavantajul e, bineînțeles, o autonomie electrică infimă.

Așadar, concurența germană are o ofertă ceva mai consistentă la nivel de motorizări, dar există și variante hibrid cu încărcare la priză atât pentru BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Klasse și Volvo S90. La BMW, modelul 530e oferă 252 CP și costă 56.600 euro, iar Mercedes E 300e are 245 CP și un preț de 59.022 euro. În cazul Volvo, comparație e inutilă, pentru că hibridul bazat pe S90 are 400 CP și nu poate fi comparat la nivel de performanțe.

Siguranţă

Lexus ES a fost testat anul trecut de către EuroNCAP și a obținut fără probleme scorul maxim de cinci stele la testele de siguranță.

Cifrele sunt excelente, dovedind că japonezii pun siguranța pasagerilor pe primul loc. Scorul pentru protecția pasagerilor a fost de 91%.

Ţinută de drum

Așa cum spuneam, Lexus a pus accent pe confort, iar faptul că modelul ES 300h este o berlină cu tracțiune față nu va ajuta prea mult dinamismul și plăcerea de a conduce sportiv.

Asta nu înseamnă că ES 300h nu poate livra și performanță. Cel de la volan are la dispoziție un buton prin care poate alge între două moduri sport. Planșa de bord se schimbă, apare un turometru de culoare roșie, suspensia se întărește, iar răspunsul din partea sistemul de propulsie se ascute. Lexus excelează însă la confort și silențiozitate. Interiorul mașinii este unul dintre cele mai plăcute locuri în care te poți afla, iar la viteze de autostradă vei fi deranjat mai mult de zgomotul vântului decât de cel al motorului. 

Lexus ES este un cruiser care te va duce fără probleme acolo unde trebuie să ajungi. Este o plăcere să-l conduci în mod relaxat, direcția fiind precisă și cu suficient feedback, în timp ce suspensia poate nivela micile imperfecțiuni ale drumului. Nu este însă o mașină pentru cine își dorește un nivel ridicat de dinamism și implicare sportivă.

Vizibilitate

Deși Lexus a adoptat un design îndrăzneț, cu linii ce aduc aminte mai degrabă de un concept, ES nu suferă la capitolul vizibilitate. Partea vitrată este suficient de generoasă pentru ca cel de la volan să știe mereu cât loc ocupă pe șosea. Luneta este destul de înclinată, dar oferă o bună perspectivă a părții din spate. 

Pentru că avem de-a face cu o mașină de aproape cinci metri lungime, un set complet de senzori și o cameră video pentru mersul cu spatele completează sistemele pentru orientare în spațiu. 

Tehnologie

La partea de tehnologie dedicată celui de la volan, Lexus dezamăgește. Deși avem un sistem audio excelent cu 10 incinte acustice, partea de infotainment este învechită. Grafica display-ului de 8 inch de pe consola centrală este împrumutată de la Toyota și are nevoie de un update, nu există compatibilitate pentru Apple Car Play și Android Auto, iar controlul sistemului se face prin intermediul unui trackpad destul de greu de folosit atunci când mașina se află în mișcare.

Știm însă că Lexus va face un upgrade major la nivel de multimedia în această toamnă și rămâne să vedem ce surprize ne va aduce. 

Lexus ES nu face însă rabat la nivel de siguranță. Aici avem tot ce este mai nou în domeniu, de la sistem de avertizare și frânare în cazul unui impact iminent, funcție de detectare a pietonilor, capotă cu ridicare automată în cazul unui accident pentru protecția pietonului și până la citirea automată a semnelor de circulație.

Design

Lexus a excelat mereu la capitolul design. Dacă până nu de mult modelele abordau un soi de eleganță clasică, acum designerii Lexus au schimbat foaia și au trecut la stil agresiv. Modelul ES nu face excepție, abordând linii tăioase, combinate cu o grilă a radiatorului impresionantă și cu blocuri optice ce par desprinse dintr-un desen animat manga. 

Mașina atrage atenția și privirile curioșilor, ieșind în evidență prin designul ce aduce aminte de un concept car. Partea din spate este ceva mai cuminte, aducând aminte de predecesorul model GS.

Nu ne-a placut

  • Cutie de viteze e-CVT
  • Latură dinamică anemică
  • Sistem infotainment depășit
Date tehnice - Lexus ES Lexus ES 300h 218 CP E-CVT F-Sport
Motor electric
Putere CP
120
Cuplu Nm
202
Motor termic
Putere CP (rpm)
178 (5700)
Cuplu maxim Nm (rpm)
221 (3600)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
2478
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4975
Viteza maxima km/h
180
Latime mm
1865
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Inaltime mm
1445
Tractiune
fata
Greutate kg
1680
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2870
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
50
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
454
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Lexus ES

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • Faina masina, exotica pe aici dar...desi am doua japoneze 'normale' in curte, daca mi-as permite o masina de genul asta tot un E sau un 5 as alege :)
    19 22
  • O limuzină elegantă și cu stil original, deși prea mare la 5 m - nu doar pentru gusturile mele *downshifted*, ci mai ales pentru un hibrid al cărui avantaj major -- consumul f. mic urban -- intră în contradicție cu dimensiunile.

    Fiabilitatea-record a diviziei de lux Toyota n-are rost s-o mai laud eu, da-i clar că-n Europa nu va avea niciodată succesul de peste Marea Băltoacă. Unde nici CVT-ul pare să nu deranjeze ca aici.
    ...Chiar dacă prețul e competitiv cu tripleta germană plug-in-izată (din motive de ipocrizie a testelor de emisii), în ciuda taxelor vamale aplicate japonezelor venite *de la mama lor*.

    Nu mă văd deci la volanul ei nici măcar în altă viață. :-)
    32 6
  • asta vroiam si eu sa zic... e nu doar mare, e uriasa
    ...in rest, sistem hibrid de nota 11
    11 7
  • Îmi place interiorul, original, calitativ, iar prețul chiar este decent pentru clasa asta, concurența este cu 50 % mai scumpă, nu doar cea germană.
    14 8
  • @dan_grc : banuiesc ca ai vrut sa scrii 5-10% ! Pret decent !??...asa o fi...dar nu pe la noi ,unde asta-i pretul mediu al unei locuinte in marile orase.
    17 7
  • Masina asta ar merita 5 stele pentru simplul fapt ca e de vreo 20 de ori mai fiabila si rezistenta decat orice masina germana din clasa ei. Eu mi-as lua una daca as cauta o masina mare, comfortabila si calitativa.

    Lexus inca face masini de lux in adevaratul sens al cuvantului, adica masini definite prin calitate, durabilitate si comfort. Restul fac niste glume proaste, definite de 'wow factor' bazat pe jucarii electronice care se strica usor.

    Chiar nu inteleg de ce mi-as irosi vreodata zeci de mii de euro pe un produs care nu ofera o durabilitate, fiabilitate si calitate superioara masinilor de volum.
    24 12
  • @pipo

    Vezi cât costă clasa E, seria 5, Volvo S90, hibride, ajung pe la 70-80.000 euro lejer. Și da, prețul este decent, având în vedere că există modele Hyundai de exemplu care se apropie de 50.000 euro .
    25 3
  • Andrei
    Masina asta nu o poti compara cu premiantii clasei decat la capitolul dimensiuni. In rest, motor, cutie, dinamica, performante, infotainment samd slabe, impardonabil de slabe pentru pretul imens cerut pentru o masina ce se simte deja imbatranita. Un nou esec marca Lexus. Nu inteleg ce legatura este intre acest Lexus (de fapt o Toyota reciclata)si un Serie 5, de exemplu.
    19 26
  • @Andrei
    Cîinii latră, caravana trece.
    Ai pus mana pe unu? Inainte sa trantesti teorii ale chibritului?! Cutie slaba motor slab?
    Pun pariu pe viața ta că unu de ăsta bate un 525d F10 2.0 bi-turbo diesel de 218 cai, care nici măcar nu viseaza la consum de 6,2 in oraș. Mai mult ca atât: spre deosebire de căcatu ăla de propeller albastru, asta mai are și fiabilitate in ea. La ea bateria ține mai mult decat motoru de bemveu.
    Și atenție, spun asta din experiența proprie ;)
    Experți care stau pe canapea cu chipsurile in mana, si comenteaza ei, cine e Lexus si cine bemveu
    20 15
  • Mai opriti-va naibii din a pune botu la cifrele astea oficiale. Căutati pe net cât face ea 0-100. Dar mai ales cât face ea 100-200 sau 80-160 sau 80-180. Și comparati-o cu putoarea de 525d F10 cu 2 turbine Diesel.
    15 9
  • Propelerul albastru a pus motoare pe Supra, iar dacă faci comparații, vorbește de actuala seria 5, nu vechiul model.
    12 4
  • @dan grc
    Crezi că au pus motorul ăla de ce? Că nu au putut sa il aiba pe a lor? Avand in vedere că Supra va fi in editie limitata nu au mai vrut sa cheltuie bani pentru constructia altui motor ;) A fost o situatie de win-win pentru ambe companii.
    Deci, pur business....pentru cei care cred ca proștii ca "ba. Nu au putut face motorul lor"

    Sa iti zic si eu cate piese OEM are un bmw/vag/Mertz de la japonezi?
    12 9
  • @dan grc
    Vorbesc de vechea generatie, că aia are diesel de 218 cai
    5 7
  • Nu este vorba că n-au putut face motorul lor, este vorba că panaramele de motoare Bmw există pe Toyota, deci te sfătuiesc să te calmezi :).
    15 3
  • @dan grc
    "Te sfatuiesc sa te calmezi" - mai exact ce vrei sa imi spui prin asta?? Ce sa ma calmez?!
    Am zis ceva gresit?
    "Panaramele de motoare" ....care de fapt e UNUL singur, si ala in editie limitată....in timp ce bmw de-a lungul timpului pe o tonă de modele si produse in masă cumpara tehnică japoneză ;)
    10 12
  • @dan grc
    Și tot ce scriu eu aici nu o lua ca ceva anti-bmw. Mie imi plac unele bmw-uri. Si Audi.
    Dar sunt contra la dezbaterile astea "japonezii vs germanii". Ambii dezvoltă, si ambii se ajuta unii pe altii.
    8 10
  • Bmw și Toyota au colaborat încă din 2012, ai auzit de motoare diesel Bmw 1.6 și 2.0 puse pe Auris și Avensis ? Câțiva ani, Toyota a vandut în Europa bine merci aceste modele cu motoare Bmw, apoi a venit Dieselgate, dar
    cred că înțelegi ce-am vrut să spun.

    Ce înseamnă să te calmezi ? Înseamnă că Bmw nu este așa varză la motoare cum crezi .
    16 5
  • @dan grc
    Știu. Și pana la urmă s-au vandut cateva in cruce. De unde ai luat ca "bine-merci" ?!?!
    Toyota a investit in hybrid inca din 1997. Nemții in Diesel. Si Investitia nemtilor s-a dovedit a fi depășita, dupa atatia ani. Cine e mai varza?!
    Și cand zic "Diesel - tehnologie moartă" nici nu fac aluzie la Dieselgate.
    Bmw nu-i varză, dar oricum e mai varză la fiabilitate. Și treaba asta n-o poti contesta.
    9 14
  • @dan grc
    Faptul ca toyota a ales bmw, nu schimbă faptul că trebe sa cheltui 1000 euro sa schimbi o distributie de N47, culmea ca la nemți metalul (lantul) tine cat guma (cureaua)...asta cand motoarele au trecut pe lanț ca sa tina de 3x mai lung. FIASCO, logică germana. Să scoti motorul de pe caroserie, sa schimbi o distributie.
    Si dupa aia mai aratati cu degetul la Renault, ca e greu de deservit că e prost amplasat totul
    13 10
  • Bmw este în media clasei la fiabilitate, în condițiile în care au multe modele și motoare, Lexus este mai fiabil, dar când folosești 2.5 aspirat, normal că se strica mai greu.
    15 7
  • @dan grc
    Țin cont de experienta oamenilor, nu de ratingurile astea care se fac, unde uneori nici măcar logica nu au.
    Bmw nu este o marcă fiabilă. "In mediea clasei" asta nu inseamna fiabil...

    PS: Lexus LS500 are V6 biturbo de 400+ cai , și IS200t (mai nou 300) are 2.0 turbo de 245cp. Plângeri de-ocamdata nu sunt.
    Un fun fact - la LS500 turbocompresoarele sunt dezvoltate in-house de Toyota/Lexus, spre deosebire de BMW la care turbocompresoarele sunt aproape toate Mitsubishi
    10 11
  • Discuții fără sfârșit, eu pun capăt aici, Bmw nu este nicidecum un " cacat de propeler albastru", cum nici Lexus nu este super marca cu care vrei să convingi audiența, dacă am lăudat modelul testat nu înseamnă că ceilalți sunt vai de capul lor, până una alta Lexus este o marcă ce depinde 100 % de Toyota, Bmw nu depinde de nimeni, doar de ei, cel puțin până în prezent, deci lasă hatereala, iar dacar mai continui cu jde mii de exemple cu Lexus, s-ar putea să-mi aduc aminte de cineva, cineva care avea coșmaruri cu Bmw în primul rând .
    16 6
  • @dan grc
    "Lexus depinde de Toyota" -- asta ce a fost? Cred că astăzi vei afla că Lexus e un brand creat de Toyota, și ca Toyota este dezvoltatorul automobilelor Lexus. Dar tu le interpretezi ca pe 2 firme aparte :D haha....LoL
    Are vreo relevanța?! Hai să enumeram acum fiecare firmă si de cine depinde...zici ca pui capăt aici, dar tot bagi texte in plus..

    Eu hater bmw? Sau voi de pe aici hateri Lexus/japoneze? Eu ți-am spus odata ca mie imi plac bmw-urile.
    Cine e hater de masini japoneze e hater de toate automobilele. Pentru ca tehnica japoneza sta cam pe orice masina acuma (faptul ca lumea nu stie...asta deja e penibilitatea lor).

    "Cosmaruri cu bmw"....ești la gradinița in grupa mica, nu?!
    9 13
  • @dan : conform sectiunii 'Preturi" din acest test diferenta de preturi e mult sub 10% , asa ca ori tu ori AM aveti o problema. Ai acolo preturile la exact modelele de care pomenesti -Seria 5/ Clasa E hibride si explicatia de ce Volvo S90 nu poate fi comparat aici. Cat priveste "decenta" pretului in acest caz , am vrut doar sa subliniez contextul prin care eu personal nu consider ca acest termen poate fi folosit aici . Un pret nu poate fi considerat "decent" in fata altuia fiindca depinde mult cui anume il oferi sau unde. Poti sa-i spui cel mult "competitiv". Ca asa si un Mercedes S poate fi considerat "decent" fata de un Bentley Flying Spur sau RR Ghost si totusi peste 99% (cred) din populatia globului nu si-l permit si nici nu cred ca si-l vor permite vreodata. Sau asa Talismanul ala testat mai inainte (il putem compara prin prisma segmentului si motorizarii) il putem numi cum ..."pomana"? ...si totusi in Romania nu si-l permit probabil peste 95% din populatie. Exagerez bineinteles cu toate aceste exemple ,dar sper ca intelegi unde bat...
    10 0
  • Faci referire la prețurile de pornire, prețurile modelelor testate de AM nu sunt doar cu 10 % mai mari. S90 testat, nefiind hibrid, doar motor turbo 2.0 320 de cai, echiparea de top cred, 83.000 și ceva, este și mai performant, nimic de zis, dar dacă era hibrid mai puneai ceva. Prețul acestui Lexus nu este decent pentru un român mediu, dar pentru cei care își permit mașini de 100.000 euro, atunci este decent.
    4 1
  • @pipo & @dan_grc ...

    dragilor, lexus e f bine vinduta pt ca nu se strica ...
    nemtii in urma cu vreo 20-30 de ani faceau si ei masini durabile;
    intre timp si-au schimbat optica si politichia ...
    acu produsele lor sint f bune pe perioada garantiei ... apoi incepe "circul" ...

    deocamdata asiaticii merg pe ideea de a oferi produse durabile ... lumea nu vrea sa cheltuie inutil; cu banii de reparatii si intretinere se poate face altceva ... de exemplu, excursii ...

    lexus se vinde pt aceleasi motive pt care se vinde si jeep ... are anumite calitati si cei care le cumpara, ieftine sau scumpe cum or fi, le trec cu vederea lipsurile (mici sau mari) ...
    cei care nu le iarta, isi iau masini germane sau americane ...

    asa cum s-a specificat in articol, lexus ofera materiale faine, de calitate, e f bine izolata fonic, exceleaza la consum; am citit si in presa de aci de peste ocean mult mai mult despre lexus ... dar si acesti cronicari erau de parere ca pt pretul cerut lexus ar trebui sa ofere mai mult, mult mai mult, raportat fata de ce se ofera de catre concurenta ... la sume oarecum comparabile ...

    drumuri bune sa aveti !
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru