Lupta din segmentul premium continuă: Audi preia prima poziţie la vânzări în ianuarie

de Sebastian Toma
Vineri, 08.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Duelul dintre cei trei constructori premium din Germania a bifat o nouă rundă: ianuarie 2013. De data aceasta, Audi s-a clasat pe prima poziţie la nivel global.

Audi a fost lider la vânzări în ianuarie 2013, surclasând rivalii de la BMW cu o diferenţă de 4.474 unităţi la nivel global. Cei de la Mercedes-Benz s-au clasat pe cea de-a treia poziţie, la 12.381 unităţi distanţă de BMW, respectiv la 16.855 distanţă de Audi. Constructorul din Ingostadt a totalizat vânzări de 111.750 unităţi la nivel global în 2012. Rivalii de la BMW au trecut şi ei de pragul de 100.000 unităţi, cu 107.276 unităţi vândute la nivel de marcă, pe când cei de la Mercedes-Benz au vândut 94.895 unităţi.

Amănuntul interesant la această poveste este că fiecare membru al trio-ului premium din Germania a obţinut vânzări record în ianuarie 2013, manifestate printr-o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Spre exemplu, Audi a avut o creştere de 16.3 procente în ianuarie 2013 faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Vânzările BMW în ianuarie 2013 au crescut cu 11.5% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. În cazul Mercedes-Benz, vânzările au crescut cu 9.2 procente, graţie rezultatelor bune de pe piaţa din China.

BMW A FOST LIDER LA VÂNZĂRI ÎN 2012 LA NIVEL MONDIAL

Reprezentanţii celor trei constructori de mai sus se declară optimişti cu privire la anul curent, fiind aşteptate creşteri ale vânzărilor.

În 2012, BMW a fost liderul clasamentului de vânzărilor pe segmentul premium la nivel global, urmat de Audi şi Mercedes-Benz. Constructorul din Munchen a vândut 1.540.085 unităţi, urmat de Audi cu 1.455.100 unităţi şi de Mercedes-Benz cu 1.320.097 unităţi. Anul 2012 a marcat cea mai mare creştere anuală din istoria BMW, de 11.6 procente, pe când Audi a avut o creştere mai mare a vânzărilor, de 11.7 procente.

Marcă Unităţi vândute în ianuarie 2013
Audi 111.750
BMW 107.276
Mercedes-Benz 94.895

Via Manufacturing

Comentarii (13)

  • Cred ca asta va fi primul an in care dupa 4 sau 5 ani BMW nu o sa mai fie lider la vanzari. BMW a pierdut mult cu seria 1 care ar trebui sa faca rapid un facelift. Oricum Mercedes a inceput destul de rau , diferenta e mare 13 respectiv 17 mii de masini in minus. Pe de alta parte la profit sunt toate 3 cam acolo.
    14 18
  • 8)
    5 2
  • Audi e singura marca dintre cele trei care a evoluat in bine in materie de design. Restu nu prea. E normal sa se vanda mai bine.
    21 30
  • E cam de neinteles pt un mare fan Bmw sa nu stie de cand este marca lui preferata pe primul loc mondial la premium, ii pot spune ca nu de 4-5 ani, apoi intr-o totala necunostinta de cauza este convins ca seria 1 trage Bmw in jos la vanzari, de fapt acest model se vinde chiar bine, singurul model care a fost un esec a fost seria 5 GT, in rest toate au avut vanzari de la bine in sus, in functie de clasa din care fac parte.
    .
    Singurul mod prin care Bmw poate sa-si creasca vanzarile si mai mult este sa-si mareasca gama, adica exact lucrul de care un purist adevarat nu vrea sa auda, deci nu "pornografii " de modele, deci ce sa fie? Puritate 100%, asta insemnand 5-6 modele maxim, dar locul 3-4 la vanzari, sau locul 1 in continuare si acceptarea de noi modele "care este naspa"? Si una si alta nu se poate, daca ar fi dupa mine as prefera prima varianta, dar nu m-ar nemultumi faptul ca poate sa piarda prima pozitie.
    24 4
  • @BMW usuruel... ca are si mercedesul niste lansari acusica...
    22 6
  • Ma bucur sincer (nu, nu sunt ipocrit!) ca "triada" frizeaza piscurile lumii premium, dar nu agreez ideea de a sugera in subconstient ca alte marci nu pot fi catalogate ca premium cata vreme graficele lor de vanzari nu urca spre tavan......Pai uitati-va cum este formulata expresia "Lupta din segmentul premium continua"; dintr-o postura neutra (nu de fan), ai putea crede, la prima impresie, ca segment inseamna chiar segment dupa logica insinuanta a frazei, adica un spatiu restrans, limitat, privilegiat si "ezoteric" in care "veneticii" n-au ce cauta. Vedeti voi, si metalele pretioase, daca s-ar gasi peste tot precum alimentele, n-ar mai valora chiar cat ele insele......Eu as dori mai mult echilibru, concretizat in analize pe calitate, macar ca un criteriu adiacent mercantilismului si indispensabil acestuia! Poate n-o sa va placa cum voi estima adevarul, riscand sa va par si mai antipatic, dar eu m-am convins demult ca si mass-media promoveaza "prioritatea de brand" la fel de abitir ca producatorii interesati......De aceea ajung sa cred ca bietul consumator n-are nicio vina ca devine un simplu instrument manipulabil, avand in vedere ofensiva imagistica navalnica si nestavilita a "elitelor" prestabilite in mod "politically correct". Exact ca in situatia alegerilor pentru presedintie: doar primii doi-trei candidati preferati de mafia sondajelor "trebuie" sa conteze si sa vibreze in coarda sensibila a prostimii rumegatoare de clisee tembelizate; restul este condamnat sa suporte desconsideratii, marginalizari si ironii la comanda, desi poate tocmai in "plutonul fara nicio sansa" s-ar putea identifica macar un candidat cu adevarat onest, vrednic si dornic de a asculta glasul liber al multimii, pe care s-o izbaveasca de tirania discretionara a asa-zisilor "life coaches", pusi sa gandeasca, sa vorbeasca si sa aleaga in locul ei......
    17 14
  • Puteti corecta:

    "...a totalizat vânzări de 111.750 unităţi la nivel global în 2012. Rivalii de la BMW au trecut şi ei de pragul de 100.000 unităţi.."

    ati vrut sa scrieti ianuarie 2013, cum e in grafic
    3 2
  • @inexorabil:
    Nu a zis nimeni ca Volvo, Cadillac, Jaguar, Lexus nu sunt premium, nu i-a exlus nimeni din "segment", doar ca aceste marci nu reusesc din anumite motive sa convinga clientii cu bani sa le cumpere in aceeasi masura in care "triada" reuseste. Nimeni nu ii impiedica sa o faca si totusi nu reusesc sa atraga de partea lor aprecierea decat intr-o mica masura si asta se vede in vanzari, iar prin apreciere inteleg evaluarea si compararea tuturor calitatilor unei masini.

    In lumea de astazi, in care avem mii de publicatii auto, organisme acreditate de testare, testeri independenti si o infinitate de surse de informare diseminate la nivelul intregii populatii si, mai ales, la nivelul potentialilor clienti de masini premium, mi-e greu sa cred ca o masina cu adevarat buna, cu calitati deosebite va ramane in umbra altora care, zice s-ar, ar fi deliberat mai promovate decat altele.

    Pe de alta parte chiar referirile constructorilor concurenti se indreapta catre aceste 3 marci cu care toti ceilalti vor sa fie asemuiti. Nu am auzit pe niciun constructor sa declare ca isi doreste un concurent pentru Alfa 159 sau pentru Lexus IS, in schimb toti ies cu declaratii de razboi impotriva Seriei 3 de la BMW.

    Iar comparatia cu alegerile nu stiu daca se potriveste: la vot merge toata gloata, toata pu*imea, unde teoretic nu costa nimic sa participi si sa stampilezi o hartie. Multi votanti nici nu stiu sa scrie, sunt usor manipulabili sau voteaza negativ. Clientul de masini premium de oriunde din lume are totusi un alt profil si cu siguranta unul care da peste 30.000-40.000 EUR din banii munciti de el pe o masina este suficient de bine informat, face alegerea cu lista de avantaje si dezavantaje in mana si cu prea putina aplecare spre ce trambiteaza 1-2-3 surse, partinitoare sau afine producatorilor X,Y, Z. Asa cred eu.
    28 3
  • @AM: constat ca reclame din ce in ce mai agresive pun stapanire pe site-ul vostru. Mi-e din ce in ce mai greu sa ajung sa citesc articolele.

    Recunosc ca sunteti interesanti si ca va urmaresc cu placere, dar mai discret cu reclamele va rog. Asta in caz ca apreciati in vreun fel feedback-ul cititorilor.
    25 2
  • Nati-o buna ,ca ti-am dres-o!Deja ti s-a sters opera de arta.Cat a durat?Chiar ca trebuie ca AM sa fie mai indulgent cu clubul vostru.
    1 1
  • @mntsn foloseste firefox + adblock.
    10 0
  • monsieur
    sau Chrome + adblock
    1 2
  • Drei:Audi,Bmw,Mercedes
    Aceste trei marci au toata aprecierea mea.Tot mai multi romani judeca aceste marci ca fiind achizitionate de oameni fara educatie asta datorita faptului ca in Romania clasa de mijloc nu exista.Cei care isi permit o masina premium sunt ori oameni de afaceri,mici intreprinzatori si unii idioti care nu onoreaza masinile in care se urca.In vest am intalnit m5,S klasse care opresc foarte politicos la trecerea de pietoni si iti dau voie sa traversezi strada in siguranta fara nicio problema "mai degraba da peste tine o batranica cu o Honda Jazz" insa la noi cei care conduc bolizii de mai sus sunt majoritatea cretini fara bun simt.Nu masina face omul ci invers,dar la noi bunul simt e considerat defect,putini sunt cei care mai cunosc aceasta calitate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru