Mercedes-Benz ar vrea să elimine modelele break din portofoliu, până în 2030

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 12.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Mercedes-Benz intenționează să elimine modelele break din portofoliu, până în 2030. CLA Shooting Break ar urma să fie eliminat în 2025.

În urmă cu ceva timp am aflat că Volkswagen ar fi oprit producția modelului Passat sedan în Europa. La distanță de câteva zile, șeful Volvo le-a spus celor de la Autocar că marca suedeză nu va renunța la modelele sedan și break, ci, mai mult, le va face și mai atrăgătoare.

Potrivit celor mai recente informații, germanii de la Mercedes-Benz le-ar fi pus gând rău break-urilor din gamă. Publicația Automobilewoche susține că acestea vor fi eliminate complet din portofoliul mărcii din Stuttgart până în 2030.

CLA Shooting Break ar fi printre primele break-uri afectate, în contextul în care acesta ar putea fi eliminat în 2025. Clasa E T-Modell va fi, susține aceeași sursă, printre ultimele break-uri Mercedes-Benz care vor dispărea de pe piață.

Constructorul german de automobile investește masiv în mașinile electrice, tocmai de aceea și-ar dori o gamă de modele "convenționale" simplificată.

Desigur, Mercedes-Benz s-a gândit și la o alternativă pentru aceste break-uri: un sedan cu o gardă înălțată la sol, sau dacă vrei cu valențe de SUV.

via Automobilwoche

Comentarii (13)

  • Am umblat toata viata cu hatchback-uri. Recent am schimbat hatch-ul pe un sedan. Cea mai mare problema pe care am intampinat-o este incarcarea chestiilor voluminoase (ori inalte). Avantajul la un hatch ori break e deschiderea mare a haionului. Nu m-ar incanta cu nimic un sedan mai inalt. ca sa-mi fie si mai greu sa schot chestii din portbagaj...
    26 1
  • Se iau doi mari producători, ambii germănoși:
    1. VW -- Nu mai facem Passat sedan, doar break.
    2. Mercedes -- Nu mai facem breakuri, doar sedanuri.
    Ia de mai înțelege ceva...
    33 0
  • inexorabil
    Să ştiţi că nu ţin morţiş să mă pronunţ la fiecare articol, dar permiteţi-mi, totuşi, să vă propun următoarea temă de reflecţie (inclusiv “prietenilor” mei de pe AM):

    Economia aceea adevărată, adică de piaţă, funcţionează pe baza legii cererii şi a ofertei. Este chiar un truism, deci n-avem cum să nu fim cu toţii de acord.
    Bun. Să presupunem (deloc prin absurd!) că “moartea” unor modele clasice (unele chiar legendare), petrecută mai ales în acest secol, ar fi fost cauzată de lipsa/diminuarea (musai drastică) a cererii (nu este nevoie să dezbatem şi cauzele…le cunoaştem). Ce înseamnă acest lucru? La mintea cocoşului: există (prea) puţini doritori pentru ele. Ei, ce se întâmplă în momentul de faţă? Repet propoziţia anterioară: există (prea) puţini doritori pentru ele. Care ele? ELECTRICELE!!!
    Culmea…Adevărul obiectiv nu poate fi contestat de nimeni: cererea pro-electrice este anemică în raport cu situaţia Globală. Păi, dacă aceia care ne conduc (şi din umbră, şi prin intermediul marionetelor lor politice) preţuiesc economia de piaţă (mira-m-aş!), atunci trebuie să respecte legea mai sus menţionată. Iată însă că, în pofida acestei cereri extrem de scăzute, oferta prinde avânt…Ce paradox, nu? Păi n-am subliniat eu just odinioară? eco-Propaganda se munceşte a inculca prostimii planetare iluzia cruntă că e-oferta coincide cu e-cererea! Dar cine altcineva poate să “pună botul” decât un naiv sadea? Orb tocmai pentru că este comod (sau invers! – cercul cel mai vicios posibil). Păi tocmai pe aceste metehne ale noastre mizează tartorii!! Fiindcă nu ne mai interesează realitatea ca atare, ci datele, statisticile, imaginile şi evaluările despre ea care ne parvin de la nivel oficial!!! Cu alte cuvinte, a construi “omul nou” se defineşte astfel: a-i construi mai întâi un univers existenţial nou, ancorat în concepte rumegate de-a gata de “experţi”.

    PS. “Până în 2030”…Chestia cu NLP-ul. Hm, înţeleg: totul (şi viu, şi neviu) trebuie să dispară sau să se schimbe până în acel an-bornă. Adică atunci se va da Restartul mult trâmbiţat...
    18 5
  • Poate au pus de-o nouă înțelegere, și vor să sugereze că sedanul ar fi ”elegant și premium” iar break-ul ”mașina poporului” de cărat....vedem doar că unii comentatori deja sunt în trend și cu ideile astea :)
    12 0
  • Nu as da o foarte mare crezare acestui zvon. O mare parte dintre modelele vandute de Mercedes sunt variante T-Model. Din datele pe care le am cca 20% din totalul vanzarilor sunt reprezentate de modelel break (peste 400.000). Inclusiv eu am un T-Model, si nu as vrea sa ma intorc la un model sedan. Pur si simplu sunt foarte foarte practice.
    Desi toate marcile auto trambiteaza ca devin full electrice din 2025-2030-2035, sa fim seriosi, cum vor mai face bani? Pt ca asa cum spune si Inexo nu se inghesuie lumea sa cumpere electricele ca painea calda. Deja multi realizeaza ca in afara de a le folosi "in jurul blocului", electricele nu sunt utile pentru calatorii lungi. Plus ca sunt al naibii de scumpe. Plus ca n-ai infrastructura de incarcare daca stai la bloc. Plus ca..., plus ca..., plus ca...
    11 2
  • Serios acu, break-urilor Mercedes parcă le lipsește ceva la capitolul stil, spre deosebire de Avant-urile Audi sau chiar Touring-urile BMW.
    Ducă-se deci din partea mea.

    P.S. Analiza ta, meștere @inexo, e alambicată dar f. pertinentă, doar zic că nu trebuie supraestimată inteligența ăstora de la butoane.
    Îmi par doar mai lipsiți de scrupule decât majoritatea idioților utili -- dovadă, lipsa lor crasă de imaginație.
    ...Ia de vezi toate conceptele botezate la unison ”Vision”. :-)
    Sau, dacă nu-i destul, ia cerfetecatele la fel, toate ”verzi”, de la eco-damblageala care-a explodat prețurile energiei la alilalte pro-înțepare.
    Și inutil de adăugat că toate = țepe... verde-n față. :-P
    18 6
  • Chiar dacă este o părere personală, celor de la Mercedes nu le prea ies variantele touring, ceea ce nu este cazul pentru sedanuri și coupe-uri unde de celei mai multe ori au reușit sa genereze o anumită percepție de elegantă care tot in majoritatea cazurilor s-a regăsit și la interior. O văd ca pe o decizie ok.
    Mai mulți producători ar trebui sa-și revizuiască politica de modele și la cine se adresează… este foarte scump sa ai din toate și in unele cazuri sa producă câteva zeci/zi. Pur și simplu nu sunt sustenabile financiar iar pierderile sunt acoperite de alte modele din portofoliu.
    8 2
  • inexorabil
    Dincolo de verva incandescentă, fascinantă, a omului din clip, împărtăşesc opinia lui (şi titlul pe care l-a pus) :

    https://www.youtube.com/watch?v=oV0aOGq2t0s
    4 2
  • inexorabil
    În legătură cu acest YouTuber (de mai sus), din păcate dânsul supraapreciază ultima generaţie de Audi RS 6 Avant. Hai, spatele mai este cum este, dar partea frontală o văd, clar, neinspirată. Ce-i drept, BMW nu deţine un break de înaltă performanţă (de acelaşi nivel), dar RS 6 Avant îşi ia bătaie scurt/2 de la M5 Competition.

    La urma urmei, cine decretează că a pleca în excursie implică neapărat UUV sau break? Eu, unul, de atâtea ori m-am bazat, în acest sens, pe “banalul” sedan şi a decurs totul fără probleme. Păi tocmai îmi sugerase cineva de pe AM Škoda Superb, cu portbagajul ei cât toate zilele. Şi de ce-mi trebuie musai gardă (mai) înaltă? Parchez la un hotel sau la o pensiune, pe un teren normal (de regulă, plat).
    Aaa, am venit în scop de divertisment 4x4 (pe relief provocator) ? Atunci soluţia este SUV, nu UUV!

    Evident, discuţia despre atuurile fiecărui gen de caroserie rămâne deschisă, dar UUVopatia se cere temperată cumva…Eh, nu interzisă, Doamne fereşte (n-o zic din postura de fan M.A.I., ci de dragul democratic al diversităţii, ceea ce exclusiviştii de e-zombi refuză a învăţa/înţelege…), dar abordând rezonabil contraargumentele. Fiindcă, ne place sau nu, acestea există! Bine, nu şi pentru producători, care, treptat, au devenit (tare aş vrea să cred că mai sunt şi excepţii) – apud Kiro – idioţi utili ai Sistemului…
    8 3
  • Daca o sa se si puna in practica povestea asta, va insemna ca Mercedes isi asuma pana la capat alura de producator premium. Nu vreau sa supar pe nimeni, nu arunc ”flame” aici, dar din triada BMW, Audi, Mercedes, ei sunt singurii cu adevarat premium. Cine nu ma crede, sa dea o fuga pe la dealerii locali sa vada cu proprii ochi.

    Adevaru' ca nu-ti iei Mercedes sa cari mobila de la Ikea. Come on! Cand iei premium, mai ales la nivelul de lux la care au ajuns noile modele Mercedes, nu te gandesti la practicalitate. Ci la eticheta, imagine, crescut ficații. Pt rezolvat la Ikea inchiriezi o camioneta sau iei o firma care vine si asambleaza la domiciliu, nu pui mana pe nimic.

    Eu in acest registru as citi stirea. Mie mi se pare ca arata bine absolut tot ce scoate Mercedes la ora actuala. Dar nu as da niciodata banii pe un break Mercedes. E ca un soi de caviar cu fasole.

    Unui Mercedes ii sta bine cu stelutza lui norocoasa in frunte :) Semnezi cecul gras pentru o limuzina Mercedes, ceva turbata-sport, nu o chestie de mers la BricoStore.
    5 1
  • inexorabil
    @PMC, în spirit democratic, îţi respect opinia, dar parcă ar fi cazul să stabilim cu toţii că ideea cu triplă amprentă în timp pe AM (Kiro, Dan Grecu şi – ultimul pe listă, vorba lui nea Nelu în 22 dec.’89 – subsemnatul), recte a evita uzul cuvântului impropriu “premium”, este recomandabilă tuturor utilizatorilor acestui site! – dar redacţiei? neîndoielnic că va proceda tot cum se pricepe ea. Şi să credem cu fervoare că, într-adevăr (aferim, Dane!), doar cele două “aristocrate” englezeşti livrează impresii palpabile despre noţiunea pretenţioasă de LUX.

    Păi ce statut să ne imaginăm în cazul “Triadei” (pardon, “Careului”, că doar ar fi impardonabil să lăsăm Porsche pe dinafară) ? Ceva…dichisit. În realitate, multe sintetice lucioase şi alte materiale “plăcute la pipăit”. Cu alte cuvinte, o tactică de marketing fabulos de reuşită, adică garanţie a unor câştiguri nevisate pentru aceste companii “isteţe”. Mai mult, “succesurile” vor continua şi sub auspiciile lui Zeus Electricus (deşi, măiculiţă, tableta aceea teslaformă de pe noul S-Klasse face ca întregul interior să arate...prefer să nu spun cum – un calificativ negativ, oricum).

    Cu toate acestea, un “şeptar” de ultimă generaţie (plus facelift) m-ar determina să “uit” hibele mai sus descrise. Nu de alta, dar îmi merge direct la corazón şi ştim bine că doar într-o asemenea conjunctură devenim toleranţi :)

    PS. Da, te dotezi cu Merc numai pentru scopuri sublime şi momente festive. Deşi unii (nu puţini) nu se sfiesc să transporte bine mersi fel de fel de acareturi cu el (rabatând bancheta, dacă nu li se pare suficient spaţiul), ba încă şi mărfuri pentru a le vinde în piaţă (ce-i drept, nu taman cu S-ul, dar C-ul, ba chiar E-ul…niciun stres n-au gagiii). Să nu ne iluzionăm însă că vor dispărea vreodată asemenea atitudini. În definitiv, a moraliza coincide cu cea mai inutilă sforţare din toate timpurile…
    3 0
  • @inexo: pentru mine nu e o problema termenul de "premium". Conceptul exista. Exista premium si la bere si la traininguri. Exista si la laptopuri si la masini de spalat. Nu desemneaza ”lux”, ci mai degraba un produs calitativ, cu materiale mai bune si care promite sa reziste mai mult si sa ai o experienta de utilizare mai placuta decat la cele similare mai ieftine. Pe mine nu ma deranjeaza. Departajarea asta exista, nu ai cum s-o ignori.

    Pe Porsche nu as baga-o in aceeasi ograda cu Mercedes, BMW si Audi, pentru ca Mercedes e marca de lux de volum, in timp ce Porsche e exclusivista, e in ograda cu Lamborghini, Jaguar F Type, Acura, Corvette, Ferrari. In general te gandesti ca la un supersport. Audi are intr-adevar un R8, si seria M de la BMW, care poti spune ca se pot lua de gat cu un Porsche, dar cei 3 producatori nu sunt axati pe supersport, pe cand Porsche asta a fost dintotdeauna. E drept ca s-au apucat si ei de facut SUVuri in ultimii ani + Panamera, dar eu nu ma gandesc la SUV cand aud "Porsche". Si chiar si SUVurile lor sunt de performanta. E o discutie generala, nu vreau sa iau pe modele ca nu mai terminam, dar cred ca intelegi ce zic.

    Cat despre seria 7 de la BMW cu S de la Mercedes, astea sunt niste masini in care iti șade bine pe bancheta din spate, cu sofer. Sunt masini de șefi de state. Nu as lua niciodata asa ceva s-o conduc eu (ca Becali), ci doar daca as ajunge sa am sofer care sa ma caruțeze din stânga-n dreapta. Si eu as sta in spate, intins regulamentar, corespunzator si aferent, si as linge o sampanie. :)))

    PS: nu-s de acord cu ce spui despre S Klasse... Mie imi place foarte mult cum arata bordul. Tabletele imi plac si ele. Imi place si cum sunt integrate in plansa de bord. Mi se pare cel mai frumos S de pana acum, fara nicio rezerva, modern si in continuare punct de referinta in ce priveste luxul stilat. Bine-nteles, gusturile fiecaruia difera, poti sa gasesti hibe oricarui produs in cele din urma. Personal insa, am ramas foarte placut surprins de ce au reusit. Sub precizarea, din nou, ca indiferent de sumele disponibile in contul personal, nu as lua asa ceva ca s-o conduc eu. :)
    1 0
  • inexorabil
    “Lux de volum”…Wow! Da, corect, dar mă îngrozesc unde s-a putut ajunge…

    Până la urmă, luxul contemporan gravitează în jurul…exorbitanţei. Înainte, luxul făcea preţul. Astăzi se întâmplă taman invers!

    Şi da, este cât se poate de firesc să existe preferinţe diferite! Pură libertate. Chiar mă bucur că nu împărtăşim aceleaşi raţiuni despre S-Klasse actual. Dar miticul W126...niciodată nu-l voi refuza.

    PS. Cine n-ar vrea să fie tratat regeşte într-o limuzină, aşa cum povesteşti? Doar n-oi face eu notă discordantă. Dar precizez anume în care limuzină: Bentley Mulsanne! La un moment dat, aş lăsa deoparte nobleţea şi l-aş ruga pe şofer: “Vreau şi un pic de acceleraţie, dacă se poate în rampă, ca să simt cuplul acela delicios”.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru