Mercedes-Benz GLA Concept, fratele SUV al lui A-Klasse, debutează la Shanghai

de Sebastian Toma
Miercuri, 17.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primele imagini ale conceptului GLA de la Mercedes-Benz au fost publicate pe internet înainte de debutul oficial de la Salonul Auto de la Shanghai.

Mercedes-Benz va prezenta la Salonul Auto de la Shanghai conceptul GLA, care prefigurează un SUV construit pe platforma MFA a lui Clasa A. Modelul aplică toate trăsăturile clasice ale unui crossover bazat pe un hatchback, incluzând o capotă umflată, un parbriz înclinat, bosajele roţilor umflate, jante din aliaj de dimensiuni mari, grilă faţă de dimensiuni mari şi o gardă la sol ridicată. O versiune de serie a lui GLA este aşteptată să debuteze la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.

"Conceptul GLA marchează o abordare nouă pentru noi în segmentul SUV-urilor compacte. Este o evoluţie mai sportivă şi mai apropiată de un coupe în această categorie de vehicule. Conceptul GLA este un SUV compact care combină spiritul său sportiv cu toate calităţile care caracterizează un companion de relaxare. Evadează din viaţa de zi cu zi este mesajul pe care această maşină i-l transmite şoferului său", spune Joachim Schmidt, Vicepreşedinte Executiv al Mercedes-Benz Cars.

Conceptul GLA are o lungime de 4.38 metri, o lăţime de 1.97 metri şi o înălţime de 1.57 metri.

Ampatamentul său este de 2.69 metri, iar platforma sa este MFA, comună cu A-Klasse şi CLA. Reprezedntanţii Mercedes-Benz au confirmat faptul că modelul va prelua motorizări din gama A-Klasse, confirmând chiar şi o versiune AMG, numită GLA 45 AMG, care va oferi peste 300 CP. Există şanse ca noul model să fie construit tot la fabrica Mercedes-Benz din Ungaria, uzina care "le-a scăpat printre degete" autorităţilor din România, prea ocupate să se laude cu potenţiala investiţie în loc să respecte dorinţele de confidenţialitate ale investitorilor. Uzina din Ungaria a celor de la Mercedes-Benz este localizată în Kecskemet, aceasta fiind realizată de la zero în urma unei investiţii de 800 de milioane de euro, care a creat 2.500 de locuri de muncă în regiune şi va ajunge să producă 100.000 de unităţi pe an.

Urmareste Automarket
În primul sfert al anului curent, vânzările globale ale Mercedes-Benz au crescut cu 3.5 procente, totalizând 324.898 unităţi.
Între timp, rivalii de la Audi au crescut cu 6.8 procente, iar cei de la BMW au crescut cu şapte procente. Această situaţie s-ar putea schimba în viitor, cei de la Mercedes-Benz anunţând, prin şeful de vânzări şi marketing – Joachim Schmidt, că gama de modele cu tracţiune faţă va fi cea mai mare familie din portofoliul Mercedes-Benz. Acest lucru înseamnă mai multe versiuni de caroserie şi mai multe modele construite pe platforma MFA.

Via Mercedes-Benz

Comentarii (12)

  • probabil va fi concurent cu X1 si Q3.......
    27 1
  • Cel mai Ok dintre toti!
    37 5
  • In clasa lui, pe cand Infiniti facea qx-ul, ceilalti se jucau cu tevile de esapament in nisip... :)
    15 36
  • Adrian
    Mi se pare exagerat de mare grila si sigla mai ales. Tiganie curata. In rest masina este ok.
    7 27
  • BaditzaEx
    f misti, din lateral si din spate, in schimb X4 arata mai bine din fata ( dar din lateral X4 arata ca un ou ), interiorul de asemenea este fenomenal, cred, ca cea mai potrivita motorizare pt tipul asta de masina , ar fi motorizarea 2,1 Diesel de 170cp
    8 16
  • foarte interesant , imi place
    23 1
  • aiuuuuureeeea asta !!!
    2 14
  • Andi, infiniti qx e o magaoaie din clasa XXL. N-are treaba cu SUV-urile compacte. Si fx e mare. infiniti are un compact ex bazat pe rogue probabil, dar asta de curand. In nici un caz "de cand se jucau ceilalti cu tevile in nisip" :)

    Le tin pumnii celor de la Mercedes.
    15 2
  • jonelu
    o sa faca treaba buna, e faina masina.
    9 0
  • un oarecare
    in sfarsit un design mai reusit!
    5 0
  • Marian
    S-au suparat astia de la Mercedes si au venit in forta cu modele si idei noi pentru a-si recastiga locul in fruntea producatorilor premium. Cu astfel de modele bazate pe platforma MFA incep sa cred ca au sanse sa tina pasul cu concurenta, incepusera sa piarda teren.
    3 0
  • Pentru Shanghai avem pana acum: un Rolls cu un ceas în plus, un Cross VW in standardul lor, un Ford Escort sterp, un Nissan super urat, un Maserati diesel singurul lucru deosebit este motorul, un Mercedes-Benz SUV pentru cocalarii de acolo, oricum cel mai reușit model din ce-am văzut pana acum
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru