Noua Dacia Sandero a câștigat titlul "Mașina anului 2021" în Marea Britanie

de Florin Ardeleanu
Luni, 18.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Dacia Sandero a fost încoronată "Mașina Anului 2021", în Marea Britanie, de către publicația „What Car?”. Modelul românesc este cea mai accesibilă mașină nouă de pe această piață.

În 2020, Dacia Sandero a primit o generație nouă. Trecând peste design-ul modern sau interiorul îmbunătățit, cea mai notabilă schimbare este, desigur, noua arhitectură CMF-B.

Trecerea la această platformă, pe care o împarte cu Renault Clio, înseamnă înainte de toate o siguranță sporită în cazul unui accident. Șasiul este mai rezistent ca oricând, iar sistemul de frânare de urgență este standard pe toate nivelurile de echipare. În tot acest timp, Dacia Sandero rămâne o mașină confortabilă, practică și, cel mai important, accesibilă.

Toate aceste criterii au fost luate în considerare de jurnaliștii publicației „What Car?”. Aceștia i-au acordat titlul de "Mașina Anului 2021" în Marea Britanie. Totodată, modelul compact de la Dacia a fost desemnat "Cea mai bună mașină mică" în cadrul aceleiași competiții. O categorie pe care o tot câștigă din 2013.

CEA MAI BUNA MAȘINĂ DE CLASĂ MICĂ

"Sandero este confortabil, plăcut la condus, bine echipat și foarte spațios, deci ar merita să fie luat în considerare chiar dacă prețul ar fi la fel ca al rivalilor.

Cu excepția faptului că nu este, desigur. Este un chilipir și o realizare remarcabilă," a declarat Steve Huntingford, redactor al publicației britanice.

Englezii au fost impresionați și de Duster. SUV-ul a luat acasă nou-înființatul premiu "Best Buy for Value" inclus în categoria "Cel mai bun SUV de familie".

via Dacia

Comentarii (34)

  • Ați uitat sa spunet ca platforma este varianta low cost a lui Clio ... intenționat ori nu
    45 37
  • BOOOM :)
    @ dci: si ce legatura are? daca britanicii o apreciaza, mai conteaza cum e platforma?
    felicitari dacia pentru premiul cu sandero dar si pentru duster
    41 15
  • Manu Mugurel
    Bună gluma :)))
    32 15
  • ... Iar concurenți pentru această categorie au mai fost Ford Fiesta, Peugeot 208 sau Volkswagen Polo.
    38 3
  • Ceva de bine nu putem spune despre Dacia? E platforma nu stiu cum. Articolul este destul de limpede, diferenta de pret intre concurenti similari este foarte mare iar calitativ sunt cam tot acolo. De ce suntem atat de caini cu produsul muncii conationalilor? Punem noi bani si creier sa facem o alta fabrica unde sa producem doar Ferrari si Rolls?
    48 80
  • profu' cașicai
    "Succesul Dacia ia ofticat"

    edik, edik edik
    i linioară a
    adică
    i-a ofticat
    Ce naiba, o să creadă lumea ca e site de analfabeți, când de fapt e doar unul.
    Știu, tu discuți idei, dar totuși ai rămas la clasa a doua. Du-te la ăia și expune-ți ideile acolo.
    48 9
  • Danuț Alin Niță
    De ce prețul de vînzare este mult mai mic in Europa de Vest , decât în România, unde Dacia este lider de piață ....Rușine Rușine Rușine
    Tot un coteț este și va fii ...:)))
    40 32
  • Electrikkk, termini şi tu gimnaziul odată şi odată? Dar musai încumentându-te la o recapitulare generală, adică pornind de la clasa întâi...

    On topping: încă nu-mi vine să cred că posteritatea pilduitoarei civilizaţii vest-europene postbelice se complace în mostre de “gândire” precum “Ceea ce este cel mai tentant pentru buzunare echivalează cu ceea ce este cel mai bun d.p.d.v. al calităţii!”. Asta da (auto)spălare pe creier.
    37 15
  • Iar au sărit profesorii de gramatică de cartier

    Am văzut că era scris ia în loc de i-a, dar nu se pot edita comentariile şi nici nu am timp de mărunţişuri

    De-alde pai vs bârnă, ce să zic, îmi pierd timpul inutil cu nimicuri.

    Dar mai las şi greşeli, uite, ca să aveţi satisfacţia că aveţi dreptate şi voi (doar voi care aţi pus ochiul) cu ceva
    12 38
  • dci e un fan skoda mai spalatel, iar inexorabil isi primeste manutele verzi de la automat. Nita ramane la fel de ignorant ca si detractorii Dacia de acum 16 ani.

    Padure fara uscaturi nu se poate.

    Viata merge inainte. Dacia la fel.
    25 55
  • @dacia
    Ai uitat sa ne spui cum faci mereu pe aici de struguri,strugurii acri.Baga ceva si de Golf daca te-ai pornit.
    33 6
  • Inca un exemplu ca Dacia este mai apreciata in afara decat in propria tara. Ma rog, acum vor veni cei care imi vor spune ca nimic din Dacia nu mai este in Romania si altele, dar daca memoria nu ma insala a fost fondata in Romania deci pentru mine ramane o marca romaneasca. Tot ce stim sa facem este sa ne luam de gramatica lui Edikk in loc sa se adune comentarii pozitive/negative ca traim intr-o lume libera si sa fie o sectiune de comentarii despre masina din articol. Apropo de masina din articol, am vazut una intr-un dealer Dacia din Torino si langa un Duster nici nu pare foarte mica, si noul design exterior, vazut de langa masina, nu de pe pozele de pe net, este chiar de un cross over wanna be. Singura plangere pe care as putea sa o reprosez interiorului (vazut din afara masinii) este consola radio din spatele volanului care pare reciclata de pe Clio 2/3. Acum sa curga hate-ul!
    23 16
  • @Edikkk
    Văd că Automarket este generos și permite copiilor să se exprime chiar dacă nu au încă proprietatea termenilor atunci când scriu.
    Ce să spun?
    Să crești mare și până atunci să fii atent la ore! Ceva mai încolo o să vi se predea și geografie, istorie...
    26 3
  • Johnny
    Cumparati Dacia si lasati fitele, ca un sh aduce un plus de imagine fals si daca asta e motivul achizitiei, nu e unul inteligent.
    Off topic...ar fi frumos sa nu ne jignim gratuit si aici, iar lectiile de gramatica sper ca sunt doar o tachinare ca intre indragostiti...lol
    Nu e dovada de inteligenta sa faci observatii de genul, sau sa pretinzi ca esti destept deoarece ca si respectul, asta se castiga...
    18 16
  • @Johnny
    Jos pălăria pentru lecția oferită, vorba aia: „ca și respectul” ! Ține-o așa, că ești cool!
    3 21
  • Marcel
    Pretul le ridica la anumite standarde
    Șmecherie pe față
    Cr draci să lauda cu dacia ca peste citit va ani o sa le faca din plastic
    Rable
    21 14
  • @dacia... te înșeli profund... singura Skoda pe care am luat-o in calcul vreodată a fost Octavia Scout... si asta ca mașina munca nicidecum de vacanța...însă ce rămâne ca platforma lui Sandero e una low cost... iar eu nu cumpar varianta low cost a unei alte mașini
    24 8
  • @Johnny
    Edik, tu esti?
    4 3
  • Gica Contra
    Luati conserve la Kg. sa salvati de la faliment Renault.
    17 6
  • Repet a nu ştiu câta oară: ce lecţie de “democraţie” sau de “libertate” poate constitui un îndemn exclusivist precum “Lăsaţi fiţele, cumpăraţi Dacia!” ? Dar s-a gândit careva dintre aceşti “naţionalişti” că eu, de pildă, mi-am impus – drept criteriu de selecţie cu efect chiar eliminatoriu – rezultatele obţinute la…testele IIHS? Cele mai exigente din lume…Iar dacă tu, ca marcă, nu figurezi acolo (sau dacă specialiştii respectivi consideră că nici măcar nu este cazul să-ţi solicite vreun model), atunci, fără supărare, nu iau în calcul vaga idee de a-ţi trece vreodată pragul! Eh, dar, până la subiectul siguranţă, mă voi poticni oricum de aspectele mai “nesemnificative” numite calitatea materialelor şi confortul în ansamblu.

    Esenţial de subliniat: dacă aceia “proşti, dar mulţi” se complac în aromele ignoranţei, implicit ale comodităţii ("Ce IIHS?! Vezi-ţi, domn’e, de treabă!"), nu mă obligă nimeni şi nimic (mai ales din sectorul legii!) să-mi îndrept atenţia către “soluţia cea de toate zilele” cu amprentă de Mioveni. Este drept că, la un impact petrecut de la 100 km/h în sus, nu te mai protejează nicio maşină de pe lume (indiferent că este produsă de Mercedes-Benz sau de Volvo), însă majoritatea accidentelor survin pe fondul unei viteze reduse sau al unei predicţii rapide (deci, la coliziune, viteza va fi tot redusă…datorită frânării) şi tocmai pe acest plan de discuţie se pune accentul pe gradul de siguranţă atribuit “din fabrică”. Logic, “low cost”-ul are oroare de asemenea cheltuieli. Şi nu mă refer la sistemele electronice, care mi se par fix pix într-o situaţie reală şi instantanee…

    Ca să rezumăm sugestiv: momentan, jubilez sau chiar exult că mi-am procurat o Dacie (în sensul că “Mamă, ce de bani am economisit şi o să tot economisesc cu maşina asta”), dar, în cazul unui eveniment rutier nefericit, poate că nici n-aş mai apuca să constat ce “afacere” am izbutit…Aaa, da, pe de altă parte, poate că unii au nevoie de bani (exceptând priorităţile/obligaţiile familiale) pentru “şaorma cu de toate”, ţoale de la mall sau excursii/cazări prin nu ştiu ce senzaţii de relief – în definitiv, este dreptul lor natural şi constituţional! – dar, pentru mintea mea “de-a-ndoaselea”, plăcerea supremă pe acest pământ se numeşte…pilotaj auto. Oricâte costuri mi-ar reclama. Sau oricât mi-ar părea de pretenţios (la nivelul conştiinţei sau în acel punct în care “nu te poţi minţi pe tine însuţi/însăţi”). Se subînţelege, deci, că sunt dispus la sacrificii în schimbul modelului/motorului râvnit. Şi sigur n-aş fi singurul…
    20 8
  • Se învârt niște vorbe pe care marea majoritatea nu le înțeleg, o dau înainte cu platforma CMF-B.
    Cum nu înțeleg clar ce înseamnă (si nu cred ca sunt mulți care înțeleg pe aici), singura informație pe care o iau in seama este: Sandero este confortabil, plăcut la condus, bine echipat și foarte spațios
    A doua informație: deci ar merita să fie luat în considerare chiar dacă prețul ar fi la fel ca al rivalilor.
    Întrebarea este: cu ce comparam?
    INFO: A apărut in sfârșit configuratorul Dacia, un STEPWAY COMFORT CVT mă costa 14990€ (culoare metalizata + senzori parcare fata spate + camera video pentru mers cu spatele +senzor unghi mort). Aceeași configurare in Franța costa 16390€ așa ca ciocul mic celor care spun ca Dacia este mai ieftina afara, fără sa se uite ce conține. Ce am găsit eu in Romania este pe la 18700€ cea mai ieftina (nu dau nume de marca), dar nu am căutat tot.
    Știți ceva pe la 16000€ CVT sau dublu ambreiaj (fără rabla)?
    3 11
  • masina anului intro țară în care la acelasi preț și categorie sunt și mașinile de spălat automate cu minim 5 programe.
    19 3
  • @inexorabil

    Daca tu iti alegi masina dupa testele care se fac pe alt continent, ce treaba ai cu Dacia ? :) Comenteaza la aia care apar in testele IIHS.
    7 22
  • Johnny
    @inexorabil, chiar crezi ca un sh te protejeaza mai bine decat o dacia noua pe platforma renault?
    Ce zici de cele "dauna totala" reparate in garaje? Sunt marci premium, arata bestial.
    Eu recomand populatiei sa cumpere dacia, tinand cont si de efectele pozitive in lantul de furnizori.
    Nu e vorba de recomandari pt pasionati de masini, care au alte criterii si cel mai probabil dacia nu se califica, e vorba de cei care nu au buget mai mare de 10 mii. Eu nu- mi pot schimba Alfa cu Dacia oricat de partiot as fi
    12 19
  • Gica Contra
    Deci ati inteles filozofia subventionata si bine platita : Cumparati conserve de fasole la preturi de sunca !
    13 4
  • Gica Contra
    Bravo pt.selectia corecta si justa a comentariilor.
    Deci reforlmulez :

    VINDETI TOT CE AVETI SI CUMPARATI NOUA DACIE MADE IN ROMANIA !!! Asta apare ?
    16 2
  • ~("_")~
    @inexorabil, ca de obicei, un comentariu plin de contradictii si de non sensuri.

    indemnul lui @Johnny este pentru oameni care au nevoie reala de o masina ca sa se DEPLASEZE, nu pentru de-alde unii fara niciun scop in viata, care doar vor o masina ca sa SE DEA cu ea.

    vrei pilotaj? ce treaba are asta cu siguranta in trafic, cu testele IIHS? pilotajul se face oricum in mediu controlat, pe circuite, unde zonele cu risc de impact sunt fie cu amortizari elastice, fie cu degajari largi. dar ce vorbesc eu aici, cand tu n-ai pus in viata vietii tale piciorul pe un circuit. tu esti pilot (inchipuit) doar pe drumul public, mai bine zis un infractor, mai devreme sau mai tarziu. este si vina autoritatilor aici, ca dau permise mult prea usor unora gen @inexorabil care n-ar avea nicio sansa sa le pupe, daca s-ar testa riguros si partea psihologica/psihiatrica.

    deci, veselut, lasa talentele si cauta-ti ceva de munca!!!
    7 27
  • Am văzut sh-uri cu sisteme de siguranță mult mai avansate decât cele oferite de Dacia , asta nu înseamnă că Dacia e o mașină rea .
    15 2
  • Eu o dacie logan 2007. In afara de revizii nu i-am facut alceva. Ma costa pe an mai putin de 1000 lei.
    4 5
  • Johnny
    Zicea cineva de subventii dar in realitate statul nu prea scoate mai nimic din buzunar, cu exceptia catorva electrice. TVA 19%, program rabla - ajutor de 1400 eur. La o masina de aprox 20 mii, m- a "subventionat" statul la buzunar cam de 3600, sau eu pe el?
    12 0
  • Taliban Dacia
    Dacia Sandero fabricata in MAROC a primit premiul!
    Degeaba va asaltați atât ca Romania nu câștiga nimic de aici.
    10 3
  • Copy Paste
    Copy Paste


    STEPWAY COMFORT

    TCe 90 CVT
    14.050 EUR

    DESIGN EXTERIOR

    Culoare

    ORANGE ATACAMA
    340 EUR

    roată

    Jante flexwheel 16", design Saria
    0 EUR

    DESIGN INTERIOR:

    tapițerie

    Tapiterie textila specifica "Stepway"
    0 EUR

    ECHIPAMENTE ȘI PACHETE

    Pachet Parking 1
    350 EUR

    Senzori fata & spate
    Camera video marsarier pentru asistenta la parcare
    PRET TOTAL
    14.740 EUR

    Renault MEGANE Sedan Business
    Blue dCi 95
    Culoare: ROUGE INTENS

    18229€
    Preț listă
    (TVA inclus)
    15874€ - Acum cateva zile au avut pe stoc TCE 116 GPF 14500 euro. Gasiti preturile pe Renault Online.
    6 0
  • Către ăl care se confundă cu un emoticon (toată fiinţa lui) : în mod normal, nu m-aş fi încumetat la nicio replică…Pentru că “scorul” lui vorbeşte de la sine.

    Absolut puerile şabloanele pseudo-psihologice precum “Ia-ţi o slujbă” sau “Fă-ţi o viaţă”. De fapt, “sfaturilor” unor asemenea “profesori” prefer să nu spun ce deznodământ le rezerv (şi în niciun caz nu voi adopta vreodată slujbe şi vieţi ca ale lor, care îi fac pe ei “fericiţi”…sclavi fericiţi, adicătelea).

    Desigur, avem de-a face cu un amărât de #rezistent, care vede “infractori” pretutindeni. Din nefericire, încă mai perpetuează această specie…Din fericire, Luju, GIP şi, în general, presa ne-afiliată lui “mainstream media” ştiu cum s-o anihileze.

    PS. Permisul l-am dobândit la şcoala celui mai exigent instructor auto din oraşul meu natal. Iar la/cu testul psihologic m-am distrat. Aşa că nea Emotică s-a trezit turuind/speculând.

    PPS. Este fix preocuparea mea dacă vreau să trec la un nivel profesionist de conducere auto (în manieră sport). Îmi suporţi tu cheltuielile, pretene??? Evident că nu. Atunci de ce te hazardezi să tratezi subiectul? Oricum, chestia este că…aş putea (oricând). Acum unghia (ca să-i plătesc drepturi de autor lui Mafia…adică posibil chiar ţie!!!).
    11 7
  • NOTĂ. Este adevărat că IIHS verifică doar modelele care au priză la public pe continentul nord-american şi, deci, care se comercializează acolo. Iar Dacia deja a ajuns, oficial, în Mexic (chiar dacă sub titulatura de Renault). Treptat însă, va “urca” (pe hartă), căci, la ce “prosperitate” îi aşteaptă pe americani sub tutela Partidului Bolşevic, pardon, Democrat, şi a lui Department of (Deep) State, vor ajunge şi ei să se mulţumească în graţiile unui “mijloc de deplasare şi atât”. Şi care să le provoace orgasm în buzunare.
    8 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru