Noua generație Ford Fiesta surprinde: versiune de lux Vignale, diesel de 120 de cai și variantă crossover

de Bogdan Mirică
Marti, 29.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Fiesta primește cel mai puternic motor diesel din istoria modelului, numeroase sisteme de siguranță și un interior cu tehnologie modernă. Modelul este disponibil în 4 versiuni de echipare, inclusiv varianta premium Vignale.

După ce v-am oferit o imagine cu noua generație Fiesta, dezvăluită în premieră mondială, astăzi revenim cu informații complete despre modelul americanilor, prezentat în cadrul unui eveniment desfășurat la Koln și la care participă și Automarket.

Ford Fiesta este în acest an a doua cea mai vândută mașină de pe piețele majore din Europa, amenințând liderul incontestabil Volkswagen Golf. Asta pentru că noua generație Ford Fiesta beneficiază de o gamă nouă de motorizări, mult mai eficiente, de mai multe variante de caroserie și de sisteme tehnologice oferite în premieră în segmentul subcompact.

● Noua Fiesta este mai lungă cu 71 de mm și mai lată cu 12 mm decât vechiul model. Designul a evoluat și include acum o nouă semnătură luminoasă LED pentru rularea pe timp de zi. Blocurile optice spate oferă acum un design al LED-urilor sub forma literei C.

● Opțiunile de personalizare s-au extins. Mașina poate fi comandată cu jante de până la 18 inch, iar paleta de culori disponibile pentru caroserie include acum și nuanțele Blue Wave și Milano Grigio. De asemenea, clienții pot comanda plafonul și capacele oglinzilor în culori contrastante: alb, negru, Bohay Bay Mint sau Chrome Cooper.

● Noul Fiesta vine cu un habitaclu mai bine antifonat. La o viteză de 100 de km/h, sunetul resimțit în interior scade cu 7%.

● Ford a ascultat de clienții actualului Fiesta și oferă acum ştergătoare de parbriz care acoperă o suprafață cu 13% mai mare, portiere care necesită un efort cu 20% mai redus pentru a le închide, precum și o gură de alimentare optimizată pentru a reduce scurgerile de carburant.

● La fel ca și pe celelalte modele Ford există o protecție pentru uși. Mai exact, o clapetă de protecție escamotabilă, integrată în portieră, care se deplasează pe poziţie într-o fracţiune de secundă de la deschiderea portierei, împiedicând deteriorarea vopselei și a caroseriei.

● Pasagerii de pe bancheta din spate beneficiază de spațiu pentru genunchi cu 16 mm mai mare, scaunele au spătare mai subțiri și mai moi, cu sprijin lateral mai bun.

4 versiuni de echipare: de la Vignale la Active

● Ford caută să se adreseze unui public mai larg și vine cu versiuni de echipare pe care nu le găsim pe modelul actual.

Este vorba despre ST Line (oferă un look sportiv), Active (oferă elemente de protecție asemănătoare SUV-urilor) și Vignale (echipare premium).

● Ford Fiesta Vignale se alătură modelelor Mondeo, S-Max, Kuga şi Edge Vignale și aduce dotări cum ar fi jantele din aliaj de 18 inch cu design individualizat, noi culori de caroserie, precum şi un interior cu scaune îmbrăcate în piele, cusături contrastante și un design hexagonal.

● Ford Fiesta Active este prima versiune cu look de crossover a modelului subcompact. Este și primul model care inaugurează gama Active, programată să își facă loc pe toate celelalte modele din gama Ford Europa. Noutățile includ o gardă la sol mai mare, șine de plafon și panouri de protecție suplimentare.

● Ford Fiesta ST-Line este caracterizat de un design exterior sportiv, care include un kit de accesorii cu spoilere noi, praguri laterale și jante speciale. Interiorul este caracterizat de scaunele sport, pedalele din aliaj și volanul sport. Nu lipsește suspensia sport.

● Ford Fiesta Titanium este nivelul de echipare cel mai generos. Versiunile Titanium au reprezentat 48% din vânzările de automobile Fiesta din acest an. Bineînțeles, Fiesta va fi disponibilă și cu echiparea Trend.

Sisteme de siguranță

● Tehnologiile de asistență se bazează pe două camere video, trei senzori radar și 12 senzori cu ultrasunete care pot monitoriza un câmp de 360 de grade în jurul vehiculului și pot scana drumul din față pe o distanță de până la 130 metri.

● Ford Fiesta oferă acum și un sistem de detectare a pietonilor pe carosabil sau in apropierea carosabilului, ori care ar putea intersecta traiectoria mașinii. Sistemul este acum activ și pe timp de noapte, o premieră în segment.

● Ford Fiesta oferă acum și un asistent la parcarea perpendiculară. Acesta oferă și o funcție de frânare automată în cazul în care detectează un obiect în timpul manevrei de parcare.

● Pe lista tehnologiilor de asistență se mai află un sistem de alertă la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, fază lungă automată și recunoașterea indicatoarelor rutiere.

Tehnologie la bord

● Ford Fiesta vine cu sistemul multimedia SYNC3, capabil să suporte Apple CarPlay și Android Auto. Acesta oferă comenzi vocale avansate și acces la aplicații precum Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather şi Los 40 Principales.

● Afișajul central are o dimensiune maximă de 8 inch, însă poate fi comandat și în versiuni mai accesibile, de 6.5 și 4.2 inch.

Ecranul de 8 inch răspunde la funcțiile tactile cu care ne-au obișnuit telefoanele mobile inteligente: zoom, pinch, drag. Computerul de bord este afișat acum pe un ecran color de 4.2 inch, amplasat între cele două ceasuri de bord.

● Opțional, Fiesta poate fi echipat cu un sistem de sunet de înaltă calitate B&O Play, care oferă 10 difuzoare și are o putere totală de 675 W.

Un diesel de 120 CP

● Șasiul noului Fiesta a fost și el îmbunătățit. El oferă în prezent o aderență în viraje cu 10% mai mare mulțumită sistemului de control electronic al cuplului motor.

● Distanţele de frânare la o viteză de 100 km/h (62 mph) au fost reduse cu peste 8%. Modelele cu peste 100 de cai putere sunt echipate cu discuri de frână spate.

● Gama de motorizări pe benzină include motorul 1.0 Ecoboost de un litru, disponibil în trei versiuni de putere: 100, 125 și 140 de cai putere. Toate sunt oferite în standard alături de o transmisie manuală cu șase rapoarte. Cutia automată este disponibilă doar pentru versiunea 1.0 Ecoboost de 100 de cai putere.

● Noua generație Ford Fiesta pierde vechiul motor aspirat de 1.25 litri și câștigă unul nou, de 1.1 litri. Acesta oferă 75 sau 80 de cai putere și vine cu o transmisie manuală cu cinci rpaoarte.

● Noul Ford Fiesta primește un motor diesel 1.5 TDCi cu două versiuni de putere. Cea mai modestă oferă 85 de cai, cu 10 mai mult decât motorul vechiului model. Versiunea mai potentă oferă 120 de cai putere și este cel mai puternic diesel oferit vreodată pe Fiesta.

● Consumul și emisiile sunt reduse cu ajutorul sistemului Start-Stop disponibil pe toate motoarele și cu ajutorul funcției Active Grille Shutter pentru motoarele 1,0 litri EcoBoost și 1.5 litri TDCi (în versiunea de 85 CP).

Prețuri și lansare în România

● Noua generație Fiesta va putea fi găsită în showroom-uri la începutul verii anului viitor. Prețurile oficiale vor fi anunțate în aceeași perioadă.

Comentarii (26)

  • hm....au revenit "3 usi"?

    asta e cu adevarat intersant
    10 1
  • Cam multa tehnologie pe masina asta....ceea ce nu e un lucru rau....
    Cu dotari de genu.....motoru de 140 de cai, sustem B&O de 700 W, jante pe 18'', interior de piele si mahoritatea obtionalelor....oare care ar fi pretul ca mie mi se pare ca ar sari de 22-23 k euro ceea ce e foarte mult pt o masina de segment B....
    18 3
  • D-abia astept s-o iau in 5 ani second, in stare buna, sau cel putin asa sa cred, cu 4500 euro. Nu ma intereseaza pretul de noua.
    13 20
  • @Liviu
    Eu am o Fiesta Titanium de 5-6 ani luata de noua in 2011. Are aproape 100.000 de km folosita 80% urban, trasa de ea la greu. Masina e super dar vreau sa o vand, am inceput sa bag bani in ea, bani aferenti elementelor considerate consumabile la kilometrii ei (discuri de frana, amortizoare, ambreiaj :)..... estimez ca in urmatorii ani cel ce o va lua va baga fara revizii undeva macar 500 de euro pe an in ea daca nu chiar mai mult. A, ca sa nu mai spun de elementele revopsite si micile lovituri pe care le are :)....pretul in jur de 5000 de euro di ce am vazut pe aiteurile de profil. Consider ca cel care o cumpara pe termen lung nu face mare afacere (bine, oricum iese mai ok ca una noua), doar ca nu vine cu mormanul de bani la inceput. Insa va vizita serviceul destul de des, lucru pe care eu nu sunt dipus sa-l fac. Si asa cred ca sunt mult masini de pe piata SH, iar eu consider ca chiar si in situatia prezentata mai sus vand o masina buna, de alate situatii mi-e groaza sa ma gandesc :)
    22 4
  • @Liviu
    ......si din cauza gropilor jantele sunt praf....lucru care nu se vede decat date sunt date jos si puse pe dispozitive speciale.....set nou de jante ofertat de dealer 4000 de ron :)......nu zic ca trebuie sa le iei de noi de la dealer, era doar o observatie asa in completare. :)
    14 2
  • pentru Liviu
    Te arunci la 4500 euro? Nu e cam mult? E plin de Mondeo de 2-3 ani la 10.000 euro si tu vrei sa dai jumatate pe o Fiesta? Ford-urile si Renault se devalorizeaza cel mai repede pe piata.
    16 6
  • @pentru Liviu
    Cauta pe net si ai sa vezi ca o Fiesta de 5 ani in stare buna si cu un istoric verificat nu prea scade sub 5500 euro, poate doar in varianta de baza. Iar un Mondeo de 2-3 cu istoric verificat (eventual achizitionata din Romania si service la dealer) bate chiar si spre 15.000 de euro. Gasesti si la 10.000 de coco dar aduse din Jermania cu 150.000 de km (posibil reali si full fara piele :), dar sunt cam riscante.
    17 5
  • someone
    cu versiunea active ati mai indulcit gustul amarui lasat de ecosport. avand in vedere ca e aceeasi platforma tehnica, aceleasi motoare si in mare aceleasi cutii, dar cu un design mai placut si un interior mai modern, eu aleg fiesta active in loc la ecosport.
    imi place cutia cu 6 trepte pe ecoboost si in sfarsit un motor diesel potent pe fiesta.
    nu imi place consola fata luuuunga, lucru vizibil in poza din profil cu versiunea active
    9 2
  • Imi place cum arata,in segmentul ei nu prea are rival.Probabil o sa detroneze golf-ul si o sa devina cea mai vanduta masina din Europa.
    6 1
  • ST Line si Active sunt cele mai interesante ca look exterior. Vignale probabil ca va avea preturi de Focus entry si mid, dar poate sunt totusi clienti care vor si asa ceva. E bine ca Ford adauga o gama asa-zisa premium fiecarui model - Renault facea asa ceva in anii 80-90 cu gama Bacarra...deci nu e neaparat ceva nou.

    Interesant cum Titanium reprezinta grosul vanzarilor pentru generatia actuala cu 48%, in timp ce Trend si ST Line au 52 % impreuna.

    Pare cea mai reusita masinuta de clasa B. Succes la vanzari pana se lanseaza noul Polo!

    @someone Diferenta e ca Ecosport are si 4x4, in timp ce la Fiesta avem doar elemente off-road care tin strict de design.
    12 2
  • Daca ti se pare interesant cum de Titaniumul are grosul vanzarilor inseamna ca nu ai fost in ultimii ani la curent cu strategia de vanzari Ford, acest lucru se cam intampla pentru toate modelele unde pentru o suma in plus destul de rezonabila de bani (fata de echiparea Trend) coroborata cu un discount pe masura poti sa cumperi fara sa fii ars la buzunare un Ford in echiparea Titanium .
    7 0
  • am zis ca sunt urate, de ce s-a sters comentariul?
    8 13
  • Sunt singurul caruia i se pare ca au mers in directia gresita ? Mi se pare ca varianta MK7 arata mult mai frumos , mai spectaculos si mai agresiva . Asta are liniile rotunjite , poate prea rotunjite . Interiorul in schimb este foarte reusit (aspect neglijat anterior), iar pretul va fi in alta liga .
    De cand a aparut KA+ in grila Ford , Fiesta a castigat 3000Eur la pretul de lista (in aprilie 2016 era 11000 un model 1.0 100 , iar in octombrie acelasi model cu fix aceleasi dotari are 13900 pret de lista) .
    Masinile Ford sunt decente , frumoase , iar la fiabilitate este putin loterie - cum iti este norocul . Nu inteleg ce cilindrii ar mai putea "dezactiva" din 3 :)) o sa mearga precum o shareta . Pe langa asta , trebuie luat in calcul ca motorul mic te va ajuta la impozit si RCA , dar nu si la consum contrar asteptarilor , in Bucuresti cu greu vei reusi sub 9l /100 km.
    8 8
  • Nu au mers in directia gresita deoarece vor sa fure din vanzarile Golf, pentru ca foarte multi europeni au ales Fiesta sau Golf, si acum au facut-o ceva mai mare pentru a fi mai aproape de segmentul C, lucru care in mod sigur o sa-i creasca vanzarile. Nu stiu de ce europenii prefera Fiesta si nu Focus, dar asta este realitatea si ei trebuie sa se conformeze pietii. Noul Ka+ va intra acum in segmentul B unde activa Fiesta in mod traditional.
    8 5
  • prefera fiesta fiindca stiu ca nu prea ies cu aceasta masina din oras, sau nu calatorii foarte lungi. pt oras e suficient si un matiz.

    daca au bani si calatoresc sute/mii de km des, isi mai cumpara o masina mai mare, gen mertz E. plus o decapotabila.

    in uk, pare ca nr de decapotabile e egal cu cel al masinilor de oras.
    "limuzinele" sunt mai rare, iar suv-urile si mai rare("noroc" cu evoque).
    3 1
  • interiorul intr-adevar arata dragut, volan aparent sport/mic. desi probabil costa foarte mult sa arate fix ca in imagine.
    exteriorul insa, parca a fost conceput la fukusima.
    5 12
  • Ce porcarie de design fata de generatia 2002–2008....pacat. Si e plina de plastice ieftine la interior din cate vad....oribil !
    6 13
  • Felicitari in primul rind AM pentru rapiditatea prezentarii datelor esentiale (mai prompt decit alte site-uri straineze.)
    Noul Fiesta va avea in continuare succes zic eu, in ciuda oricaror carcoteli (am si eu una macar - consola fatza prea lunga, gen Opel Corsa.)
    Din pdv tehnic insa Ford nu se lasa pe tanjala, iar estetica interiorului e OK acum, chiar daca nu revolutionara (v. Peugeot 3008 de ex.)

    Un alt plus la capitolul design exterior (deloc comentat nici el pe alte site-uri): pasajele rotilor au fost majorate, in fine, versiunile de top putind avea acum jante pe 18".

    Ramine doar problema pretului - care n-ar trbui sa fie totusi prea mult "umflat", oricit ar vrea Ford s-o plaseze pe Fiesta in zona "semi-premium" a segmentului.
    16 2
  • Catalin
    Asa cum am scris si comentat la articolul anterior, Ford cauta ca Fiesta sa ramana un competitor serios in clasa din care face parte. Era de asteptat ca sa doteze noul model cu multa tehnologie, asa cum au procedat si cu Focus.

    Repet, noul model imi transmite ca nu au vrut sa riste cu aspectul exteror, iar in acelasi timp sa se adreseze unei game mai mari de clienti. Si ca au cautat sa ofere un interior mai rafinat si cu o mai buna ergonomie. Intrucat modelul tine foarte aproape de vanzarile pe care le inregistreaza Golf, chiar de ceva ani de zile, presupun ca Ford vrea ca noul Fiesta sa fie perceput ca o masina ce se apropie de clasa urmatoare prin calitate si tinuta de drum. Sper ca asa sa fie, vom vedea si vom avea o parere mai clara la vara, odata cu lansarea modelului in Romania.

    Cel mai mult imi plac dotarile de siguranta, faptul ca sasiul este mai rigid si ca franele or sa fie mai eficiente, avand discuri pe spate. Sa nu uitam si ca motorul 1.0 EcoBoost este premiat de ceva ani de zile.

    In privinta pretului, aici lucrurile or sa fie discutabile pentru potentialii clienti romani. Mi-a spus recent cineva de la Ford ca noul model o sa fie mai lat si mai lung decat actualul, dar si ca (evident) pretul o sa fie mai mare. M-am interesat la sfarsit de noiembrie de oferta pentru Fiesta 1.0 EcoBoost 100 CP in echipare titanium (ce include si parbriz incalzit electric, o functie excelenta in senzonul rece, stiu asta din proprie experienta intrucat am avut Focus astfel dotat). Din pretul de pornire situat undeva pe la 15000 euro pentru un astfel de model, s-a ajuns in urma anumitor reduceri si oferte pe la 10000 euro. Ceea ce reprezinta un pret ok avand in vedere ce alte oferte exista in segmentul B.

    Ramane de vazut noul model si care or sa fie preturile, precum si oferta de lansare dar si reducerile oferite in timp. Probabil si poate ca in variantele superioare de echipare, acest model va inregistra cifre de vanzari mai bune in tarile in care populatia are putere mai mare de cumparare. Depinde de alegerea celor de la Ford in ce categorie de pret vor plasa noul model in Romania.

    Le urez succes si sa fie un automobil fiabil, de calitate! Si desigur, sa aiba o manevrabilitate si tinuta de drum care sa puna un zambet pe fata celor care-l vor conduce.
    10 2
  • Ovidiu
    Modelul 2014 este cel mai reusit
    0 2
  • Fixitorrepairdaily
    Daca o sa mareasca pretul, nu o sa se vanda in Ro. Si asa Ford are o imagine proasta la noi, se cumpara pentru ca sunt ieftine (in genul Kia/ Hyundai), daca mai maresc preturile o sa ajunga precum Fiat. M-a amuzat ce spunea Sam, ca vrea sa fure din vanzarile Golf. Pai e o clasa mai mica Fiesta, ce sa fure?
    3 2
  • Eu nu stiu cand a ajuns Fiesta in aceeasi clasa cu Golf-ul (clasa compacta)... :-(

    Sa inteleg ca Focus se concureaza cu Passat-ul, mai nou?!

    Din ce stiam, Fiesta e clasa mica (Polo/Fabia/Corsa/Ibiza...), pe cand Focus-ul e clasa compacta (Golf/Megane/Leon). Daca Fiesta se pozitioneaza in clasa Golf-ului doar prin prisma pretului, nu cred ca e ceva laudabil/de scos in evidenta...

    Parerea mea...
    3 3
  • @mircea și restul

    Nu e în clasă cu Golf. Ideea e alta și anume următoarea: ca și volum de vânzări, Fiesta se apropie de Golf, deși face parte dintr-o clasă inferioară ca dimensiuni. Văzând aceasta, Ford încearcă să o plaseze undeva în zona semi-premium ca să continue ritmul de vânzări. Comparația cu Golf este strict legată de vânzări și nu direct pentru că nu sunt concurenți direcți.
    11 0
  • tot o masina scumpa ramane si la achizitie si la intretinere, cu consum mare, confort scazut si mai arata si urat.
    3 6
  • sandilau
    @sandu, altceva in afara de VAG mai stii? spamezi la fel ca Madalescu, desi ala pare mai open-minded.
    6 1
  • @sandu
    vorbesti in calitate de fost/actual detinator de Fiesta banuiesc,
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru